کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای جامع مهاجرت به دانمارک
[font=Verdana]جغرافیا و جمعیت[/font]


اکثر مردم دانمارک در شهرها زندگی می کنند

جمعیت پنج میلیون نفری
جمعیت دانمارک به سختی به بیش از ۵،۴ میلیون نفر می رسد. ۸۵ درصد از این جمعیت در شهرها زندگی می کنند. تقریبا ۱،۶ میلیون نفر در پایتخت آن کپنهاگ و حوزه کپنهاگ بزرگ زندگی می کنند. دومین شهر بزرگ دانمارک آرهوس (Århus) با جمعیتی در حدود۳۰۰۰۰۰ نفر می باشد. زبان رایج در سراسر کشور دانمارکی است. تقریبا ۵ درصد از کل جمعیت دانمارک یعنی حدود ۲۷۰۰۰۰ نفر خارجی هستند - که شامل مردم کشورهای شمال اروپا، اروپای مرکزی، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا و آسیای جنوبی می شوند.

جزایر متعدد
دانمارک از شبه جزیره یولند (Jyllad) و ۴۰۶ جزیره دیگر تشکیل شده است. بزرگ ترین جزایر دانمارک، شیلند (Sjælland) و فیون (Fyn) می باشند. بسیاری از جزیره ها کوچک هستند و افراد کمی در آنها سکونت دارند.کپنهاک پایتخت دانمارک بزرگترین شهر کشور بوده و در شیلند قرار دارد. بزرگترین شهرها در یولند عبارتند از آرهوس،آلبورگ (Aalborg) و اسبرگ (Esbjerg). اودنسه (Odense) بزرگترین شهر جزیره فیون می باشد. بیشتر نقاط دانمارک در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند. دانمارک دارای یک خط ساحلی به طول تقریبی ۷۳۰۰ کیلومتر می باشد. دانمارک فاقد کوهستان است و ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح دریا به ۱۷۳ متر می رسد. بخش اعظم خاک کشور دانمارک را زمین های کشاورزی تشکیل می دهند.دانمارک دارای یک شبکه گسترده جاده ای و خطوط آهن است. مسافران می توانند با استفاده از قطار یا اتوبوس در اکثر اوقات روز و شب به همه نقاط کشور سفر کنند. کشتی ها نیز امکان تردد بین بیشتر جزایر را فراهم می آورند. یکسری پل ها، بخش های یولند، فیون و شیلند را به یکدیگر وصل می کند. یک پل دیگر نیز کپنهاگ و شهر مالمو (Malmö) در سوئد را به هم وصل می کند.

بخشی از اسکاندیناوی

جزایر فارو (Færøerne) و گروینلند (Grønland) بخشی از اتحاد مشترک پادشاهی دانمارک* بوده، ولی خودمختار می باشند. یعنی مردم آنها شهروند دانمارک محسوب شده و نمایندگان خود را برای «پارلمان دانمارک*» انتخاب می کنند و علاوه بر آن مجامع دموکراتیک خود را دارند.دانمارک بخشی از اسکاندیناوی است. پنج کشور شمال اروپا عبارتند از: دانمارک، سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند، به علاوه مناطق خودمختار گرویلند، جزایر فارو و اولند (Åland). دانمارک عضو اتحادیه اروپا (EU) است.


سرزمین دوچرخه سواران
دانمارک یکی از کشورهایی است که در جهان دارای بیشترین تعداد دوچرخه سوار می باشد. در ساعات شلوغی ترافیک شهر، تعداد زیادی دوچرخه سوار- والدینی که فرزندان خود را حمل می کنند - را در راه منزل یا محل کار، مهدکودک و کودکستان مشاهده خواهید نمود.



[font=Verdana]ورود واقامت در دانمارک[/font]

کشور های اسکاندیناوی- بدون نیاز به گذرنامه

اگر یکی از اتباع نروژ، سوئد، فنلاند یا ایسلند باشید، می توانید آزادانه وارد دانمارک شده و تا هر وقت که تمایل داشته باشید در اینجا اقامت کنید. این امکان به دلیل موافقت نامه خاصی است که بین کشورهای شمال اروپا به امضا رسیده است.

موافقتنامه شنگن
اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا عضو موافقتنامه شنگن* هستند. شهروندانی که در کشورهای شنگن زندگی می کنند می توانند آزادانه و بدون هیچ گونه کنترل مرزی، آزادانه بین این کشورها سفر نمایند.

کارت ثبت نام برای شهروندان اتحادیه اروپا

اگر تبعه سوئیس باشید یا از کشوری که عضو اتحادیه اروپا یا EØS* است آمده باشید، می توانید یک کارت ثبت نام مخصوص را از ادارات منطقه ای امور دولتی دانمارک دریافت نمایید. دانمارک عضو اتحادیه اروپا است و بنابراین به مقررات این اتحادیه در مورد آزادی جابجایی وفادار است. به عنوان مثال می توانید وارد دانمارک شده و به دنبال کار بگردید. سایر افراد مانند بازنشستگان و افرادی که دارای درآمد کافی می باشند نیز می توانند کارت ثبت نام و اقامت در دانمارک را دریافت نمایند.در مورد شهروندان کشورهای خاصی از اتحادیه اروپا که در جستجوی کار با دستمزد در دانمارک می باشند، مقررات خاصی به عنوان یک اقدام موقت اعمال می شود. شما را به بخش مربوط به اشتغال ارجاع می دهیم.

پناهندگی
اگر دلیلی برای ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن به دلایل نژاد، مذهب، ملیت، وضعیت اجتماعی یا محکومیت سیاسی برای یک فرد وجود داشته باشد، امکان درخواست حمایت به عنوان یک پناهجو در دانمارک وجود دارد. اگر پناهجویان در صورت بازگشت به کشور خود در معرض خطر محکومیت به مرگ، شکنجه، مجازات یا رفتارهای غیر انسانی یا تحقیر آمیز قرار بگیرند، می توانند درخواست پناهندگی نمایند.هنگامی که فردی در دانمارک درخواست پناهندگی می نماید، این «خدمات اتباع خارجی دانمارک» است که تصمیم می گیرد پرونده مربوطه در دانمارک یا یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد رسیدگی قرار گیرد. «خدمات اتباع خارجی » همچنین می تواند درخواست پناهندگی را رد نماید و فرد را به کشور امن ثالثی خارج از اتحادیه اروپا ارجاع دهد.

خدمات اتباع خارجی*
«خدمات اتباع خارجی دانمارک» نام یک اداره دولتی زیر نظر «وزارت امور پناهندگان، مهاجران و جذب در جامعه» می باشد. این وزارتخانه «قانون اتباع خارجی دانمارک» را اجرا نموده و در این رابطه موارد مربوط به دست یابی مهاجران به اقامت در دانمارک، از جمله پناهندگی، پیوستن به خانواده و ویزاها را اداره می نماید. شما را به www.newtodenmark.dk/contact-dis ارجاع می دهیم.

پذیرش پناهندگی
اگر «خدمات اتباع خارجی» دریابد که متقاضی پناهندگی الزامات کسب پناهندگی در دانمارک را برآورده کرده، به این شخص پناهندگی اعطا میشود.




تامین مسکن توسط شهرداری
اگر شما به عنوان یک پناهنده پذیرفته شوید، «خدمات اتباع خارجی» شهرداری که شما باید در آن زندگی کنید را تعیین مینماید. در آنجا به شما یک برنامه مقدماتی پیشنهاد می گردد که شامل آموزش زبان دانمارکی و کمک برای یافتن کار می شود. به فصل ۴، "شهروند جدید در دانمارک" مراجعه نمایید. «خدمات اتباع خارجی»، شهرداری که باید در آن زندگی کنید را براساس مهارت های تخصصی شما، روابط خانوداگی شما در دانمارک و سایر عوامل انتخاب می کند. تامین مسکن شما بر عهده شهرداری می باشد.خودتان نیز می توانید شهرداری دیگری را انتخاب نمایید. ولی بهتر است قبل از نقل مکان با شهرداری جدید صحبت نمایید، و این باید قبل از تکمیل برنامه مقدماتی باشد. زیرا شهرداری جدید شما باید با برعهده گرفتن مسئولیت برنامه مقدماتی شما موافق باشد. اگر شهرداری موافقت خود را اعلام ننماید، ممکن است حق دنبال کردن برنامه مقدماتی و همراه با آن حق مطالبه پرداختی مقدماتی را از دست بدهید. پرداختی مقدماتی، شکل خاصی از کمک های اقتصادی است که اگر نتوانید بلافاصله کاری پیدا نمایید، مشمول آن خواهید شد. در این مورد در فصل ۴، "شهروند جدید در دانمارک" اطلاعات بیشتری می توانید ملاحظه بفرمایید.

رد تقاضای پناهندگی

اگر «خدمات اتباع خارجی» نتواند با درخواست پناهندگی موافقت نماید، «شورا/دادگاه پناهندگان» بطور خود به خود یک شکایت دریافت میدارد.

شورا/دادگاه پناهندگان*

«شورا/دادگاه پناهندگان» یک هیئت مستقل و دادگاه مانند می باشد. تصمیمات این هیئت نهایی بوده و توسط دیگران تغییر نمیخورد.«شورا/دادگاه پناهندگان» یا می تواند تصمیم «خدمات اتباع خارجی دانمارک» را برای رد پناهندگی تایید کند یا آن تصمیم را رد کرده و پناهندگی اعطا نماید. اگر «شورا/دادگاه پناهندگان» تصمیم را تایید نماید، «خدمات اتباع خارجی» مهلتی برای خروج فرد از کشور تعیین می کند. این مهلت باید رعایت گردد. اگر شما به صورت داوطلبانه کشور را ترک کنید، می توانید از پلیس درخواست کمک نمایید و ممکن است واجد شرایط دریافت کمک های مالی نیز بشوید. اگر به صورت داوطلبانه کشور را ترک نکنید، آنگاه توسط پلیس اخراج خواهید شد.

الحاق خانواده
همسر، شریک زندگی قانونی و فرزندان
اگر در دانمارک سکونت ثابت داشته باشید، در صورتی که شرایط خاصی را که در «قانون اتباع خارجی دانمارک» بیان شده برآورده نمایید، می توانید خانواده خود را نیز به خود ملحق کنید. می توانید همسر، شریک قانونی یا فرزندان زیر ۱۵ سال را به خود ملحق نمایید. این را به عنوان پیوستن به خانواده می شناسند و نیازمند برآورده شدن چند شرط می باشد. در موارد خاص و هر جایی که به مصلحت فرزندان دانسته شود، فرزندان بالای ۱۵ سال نیز امکان کسب اجازه ملحق شدن به خانواده خود را پیدا می کنند.

الزامات مالی، مسکن و زندگی مشترک
به عنوان مثال برای این که همسر شما جواز اقامت در دانمارک را کسب نماید، باید مسکن مناسبی داشته باشید، هنگامی که همسر شما وارد کشور شد باید با یکدیگر زندگی کنید و باید بتوانید زندگی همسر خود را تامین نمایید. هر دو شما باید بالای ۲۴ سال سن داشته باشید و علاقه شما به دانمارک بیشتر از سایر کشورها باشد. هدف از این الزامات، حصول اطمینان از این مسئله است که خانواده در دانمارک پایه محکمی داشته باشد و از این که افراد خیلی جوان مجبور به ازدواج های ناخواسته شوند، جلوگیری گردد. همچنین یکی از الزامات این است که ازدواج و زندگی مشترک شما حقیقی بوده و صرفا وسیله ای برای گرفتن جواز اقامت برای فرد مورد بحث نباشد.شرایط خاصی در مورد حق پیوستن به خانواده شهروندان اتحادیه اروپا، مثلا شهروندی از یک کشور دیگر اتحادیه اروپا که در دانمارک کار می کند، اعمال می شود. اگر گمان می کنید که تحت پوشش مقررات اتحادیه اروپا هستید، هنگامی که درخواست الحاق خانواده می کنید باید توجه مسئولان را به این مسئله جلب نمایید.برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره الحاق خانواده مطابق با مقررات اتحادیه اروپا و مقررات موجود در «قانون اتباع خارجی دانمارک» به www.newtodenmark.dk/family مراجعه فرمایید.

اقامت دائم
شما می توانید یک جواز اقامت موقت یا یک جواز اقامت با گزینه اقامت دائمی را کسب نمایید. اگر به عنوان یک پناهجو یا به دلیل ملحق شدن به خانواده وارد دانمارک شده اید، بطور عادی جواز اقامت موقت به شما داده می شود که بعدا می توان آن را به اقامت دائم تمدید نمود.اگر جواز اقامتی دارید که بتوان آن را به اقامت دائم تمدید نمود، میتوانید با برآورده شدن شرایط خاصی بعد از گذشت چند سال جواز اقامت دائم را کسب نمایید.از آن جمله برای جذب در جامعه دانمارک باید تلاش کنید.باید سخت تلاش کنید.این ممکن است شامل این باشد که شغلی داشته باشید یا برای مدتی کار کنید، در یکی از آزمون های زبان دانمارکی قبول شوید، بیش از مبلغ مشخصی به دولت بدهکار نباشید یا مرتکب جرمی جدی نشده باشید.

جوازهای اقامت دائم برای اتباع اتحادیه اروپا
طبق مقررات خاص اتحادیه اروپا، اتباع این اتحادیه و خانواده آنها امکان کسب اقامت دائم بعد از پنج سال اقامت قانونی در دانمارک را دارند. با ورود به www.newtodenmark.dk/eu می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.«خدمات اتباع خارجی» و ادارات منطقه ای امور دولتی می توانند درباره حقوق شما در ارتباط با اقامت دائم، به شما مشاوره دهند. شما را به www.newtodenmark.dk/eu ارجاع می دهیم.

از دست دادن جواز اقامت
اگر شرایط صدور جواز اقامت موقتی ادامه پیدا نکند، «خدمات اتباع خارجی» می تواند آن جواز را لغو نماید. به عنوان مثال اگر شما با همسر خود ملحق شده باشید ولی دیگر به طور مشترک با او زندگی نکنید، ممکن است حق خود را برای جواز اقامت از دست بدهید. با این حال اگر همسر خود را به این دلیل ترک کنید که با شما خشونت داشته است و اگر به اندازه ای در دانمارک مدت طولانی زندگی کرده اید که ارتباطات محکم دیگری با این کشور برقرار کرده اید یا اگر به دلیل ترک شریک خود به دلیل خشونت قادر نباشید به وطن خود بازگردید، می توانید جواز اقامت خود را حفظ نمایید.اگر جواز اقامت خود را به روش های غیرقانونی به دست آورده باشید یا اگر به عنوان عنصر نامطلوب به نظام اطلاعاتی شنگن* گزارش شده باشید، خطر لغو جواز اقامت شما وجود دارد. این مقررات صرف نظر از این که جواز اقامت موقتی یا دائم باشد، اعمال می شود.اگر فردی، دیگر از مقررات اتحادیه اروپا پیروی نکند یا اگر افراد از حق خود سوء استفاده کنند، اقامت موقت شهروند اتحادیه اروپا در دانمارک نیز می تواند لغو شود.

بازگشت امن به وطن
اگر به عنوان یک پناهجو وارد دانمارک شده باشید، در صورتی که شرایط در وطن شما به گونه ای تغییر کند که بازگشت شما بدون خطر باشد، جواز اقامت شما می تواند لغو شود.در این شرایط می توانید درخواست کمک مالی بازگشت به وطن نمایید. دراین مورد در فصل ۱۳ زیر عنوان "بازگشت به وطن" مطالب بیشتری خواهید یافت.

خروج از کشور
اگر برای تعطیلات به وطن زادگاه خود مسافرت کنید، این کار بر امکان تداوم اقامت شما در دانمارک تاثیر خواهد گذاشت.اگر خانه خود در دانمارک را رها کنید، یا بین ۶ تا ۱۲ ماه در خارج از این کشور اقامت کنید، جواز اقامت شما بدون در نظر گرفتن این که دائم یا موقت باشد، فسخ خواهد شد. این که مهلت شما ۶ یا ۱۲ ماه باشد به نوع جواز اقامتی که دارید و این که چه مدت در دانمارک زندگی کرده باشید، بستگی دارد.

اخراج
اگر در ارتکاب یک جرم جدی گناهکار شناخته شوید، ممکن است جواز اقامت خود را از دست بدهید و از کشور اخراج شوید.



[font=Verdana]شهروند جدید در دانمارک[/font]
بعد از دریافت جواز اقامت در دانمارک، می توانید زندگی جدید خود و شناخت با جامعه دانمارک را آغاز کنید. می توانید همشهریان جدید خود را در محل زندگی، در انجمن ها، در کتابخانه ها و بعد از پیدا کردن شغل در محل کار ملاقات نمایید.

دریافت شماره شخصی
بعد از دریافت جواز اقامت، باید در دفتر ثبت احوال عمومی دانمارک ثبت شوید. این کار در شهرداری که در آن زندگی می کنید انجام می شود. اگر یک جواز اقامت با عنوان پناهجو دریافت نمایید، شهرداری یا خدمات مهاجرتی ثبت نام شمارا پیگیری میکنند. بعد از این که نام شما ثبت شد، خود به خود یک شماره شخصی به شما تعلق میگیرد. این شماره از تاریخ و سال تولد شما همراه با چهار عدد منحصر به فرد تشکیل شده است. شماره ثبت هویت می تواند شبیه به این باشد: ۲۳ (روز) ۰۴ (ماه) ۵۴ (سال) - ۳۴۷۶. برای خانم ها، عدد آخر همیشه زوج (در این مورد ۶) و برای آقایان این عدد فرد است.هنگامی مراجعه با موسسات و مراجع رسمی، باید از شماره شخصی خود استفاده کنید.به شما یک کارت بیمه درمانی داده میشود.به محض این که نام شما در شهرداری ثبت شد، یک کارت بیمه درمانی دریافت خواهید نمود. کارت بیمه یک کارت پلاستیکی زردرنگ می باشد که در زمان ملاقات با دکتر یا مراجعه به بیمارستان باید آن را همراه خود داشته باشید. در این مورد در فصل ۱۱ زیر عنوان "سلامت و بیماری" بیشتر توضیح داده شده است.

کمک برای ترجمه
اگر هنوز نمی توانید به زبان دانمارکی صحبت کنید، در بسیاری از مواقعی که نیاز به برقراری ارتباط با شهرداری خود یا مراجع رسمی دیگری دارید، امکان استفاده از کمک مترجم وجود دارد. تشخیص نیاز به مترجم بر عهده مراجع رسمی است. همچنین سفارش مترجم نیز بر عهده آنان می باشد.مترجم بی طرف است.به شما مترجمی پیشنهاد می شود تا از وی استفاده کنید. مترجم وظیفه دارد همه چیز را با بیشترین دقت ممکن ترجمه نماید و حق ندارد تعمدأ چیزی را حذف کند. مترجم موظف به رازداری است و باید بیطرف و بی غرض باشد. او تنها اجازه دارد به منظور روشن کردن سوء تفاهم ها وارد بحث شود.

توصیه های خوب درباره استفاده از مترجم:
طرف صحبت تان شخصی که واقعا مخاطب شمااست باشد نه مترجم.
آهسته و واضح صحبت کنید.
فقط مطالبی را که می خواهید مترجم انتقال دهد، بیان نمایید.
تدریس زبان دانمارکی و موضوعات اجتماعی برای بزرگسالان

اگر بالای ۱۸ سال هستید، جواز اقامت در دانمارک را دارید و شماره ثبت هویت به شما داده شده است، حق دریافت سه سال تحصیل دانمارکی را دارید. تحصیل دانمارکی شامل تدریس زبان دانمارکی و موضوعات اجتماعی دانمارک می شود.شهرداری شما موظف می باشد که زمینه تدریس زبان دانمارکی را به شما حداکثر تا یک ماه بعد از درخواست شما فراهم آورد. تدریس زبان می تواند در یک مرکز زبان یا در یک مرکز آموزش زبان دانمارکی تایید شده دیگر انجام شود.تا زمانی که در آزمون زبان دانمارکی قبول نشده اید، حق دریافت تدریس زبان دانمارکی برای شما محفوظ است. با این حال کار تدریس باید در یک دوره سه ساله انجام شود.

آموزش همراه با کار

تدریس زبان دانمارکی باید در یافتن سریع کار، که اگر تا حال شاغل کاری نشده اید، شما را کمک کند. شما می توانید آموزش خود را با کار، دوره های کار آموزی و آموزش های دیگر ترکیب کنید. در مورد شروع به کار می توانید اطلاعات بیشتری در فصل ۸ زیر عنوان "زندگی کاری" کسب نمایید.

سه نوع برنامه تحصیل دانمارکی

سه نوع برنامه تحصیل دانمارکی وجود دارد. مرکز زبان سعی می کند شما در برنامه ای ثبت نام کنید که برای اهداف و توانایی های شما مناسب ترین باشد.

برنامه تحصیل دانمارکی ۱
برنامه تحصیل دانمارکی ۱ برای افرادی است که نوشتن و خواندن با زبان مادری خود را فرانگرفته اند. این برنامه بیشتر به زبان گفتاری تاکید دارد. ولی نوشتن و خواندن متن های ساده را نیز به شما یاد می دهد. هدف این است که شما را قادر سازند، بتوانید کارهایی بدون نیاز به مهارت پیدا کنید، طوری که بتوانید مانند یک شهروند فعال در دانمارک زندگی خود را تامین کنید.

برنامه تحصیل دانمارکی ۲
این برنامه برای افرادی است که دوره کوتاهی به مدرسه رفته اند یا کسانی که دارای مهارت های آموزشی اولیه از کشور زادگاه خود می باشند. در این برنامه درک کردن، صحبت کردن و خواندن به زبان دانمارکی را یاد خواهید گرفت، طوریکه بتوانید در محل کار و در امور روزمره خود از عهده امور مربوط به خود برآید. همچنین می توانید به نوشتن متون ساده دانمارکی بپردازید. هدف ازاین برنامه کمک به شما برای پیدا کردن هر چه سریع تر کار می باشد، تا توانسته باشید شهروند فعالی در دانمارک باشید.بعد از تکمیل برنامه تحصیل زبان دانمارکی، که به اندازه کافی زبان دانمارکی یاد گرفتید، میتوانید که در یکسری دوره های آموزشی معمولی همپای سایر دانمارکی ها شرکت کنید.

برنامه تحصیل دانمارکی ۳
این برنامه برای اشخاصی است که آموزش های متوسط تا طولانی مدت را گذرانده باشند، مانند آموزش های حرفه ای، دیپلم یا اشخاص دارای تحصیلات عالی. سرعت و سطح آموزش در این برنامه بالاتر از برنامه تحصیل دانمارکی ۲ می باشد، که در این دوره اطلاعات کلی در مورد فرهنگ، تاریخ و جامعه دانمارک را بدست می آورید. هدف از آن کمک برای پیدا کردن هر چه سریع تر کار یا پیگیری تحصیلات بیشتر است تا شهروند فعالی در دانمارک باشید.

فرهنگ و شرایط اجتماعی

در تمام این سه برنامه آموزشی، علاوه بر فراگیری زبان، آموزش هایی نیز در زمینه فرهنگ و شرایط اجتماعی دانمارک کسب خواهند نمود. به عنوان مثال در این برنامه ها به موضوعاتی مانند جامعه مرفه، دموکراسی، بازار کار و کاریابی نیز پرداخته می شود.

امتحانات نهائی
برنامه های تحصیل دانمارکی ۱ و ۲ را می توان با امتحانات مهارت دانمارکی ۱ و ۲ به پایان رساند. برنامه تحصیل دانمارکی ۳ با «آزمون مهارت دانمارکی ۳» یا «امتحان تحصیلات» به پایان می رسد. قبولی در امتحان تحصیلی، پیش نیازی برای شروع چند برنامه آموزشی عالی است.

هزینه تحصیلات چقدر است؟
شهرداری هزینه تحصیل دانمارکی شما را پرداخت می نماید. شهرداری شما ممکن است برای شرکت در کلاس تقاضای شهریه نماید. با این حال اگر زبان دانمارکی به عنوان بخشی از برنامه مقدماتی به شما تدریس شود، شهریه شامل شما نخواهد شد. در این مورد شهرداری درخواست شهریه نخواهد نمود. در بخش بعدی در مورد برنامه مقدماتی و قرارداد جذب در جامعه مطالب بیشتری خواهید خواند.


فراگیری زبان درهای زیادی را به روی شما خواهد گشود
"هنگامی که دانمارکی صحبت می کنید، درهای بیشماری به روی شما گشوده خواهد شد. به جای اینکه داخل خانه بنشینید و احساس کنید که عمرتان تلف می شود، بیرون می روید و با دیگران معاشرت خواهید نمود. هیچکس دوست ندارد عمر خود را تلف کند. در مدرسه زبان، علاوه بر یادگیری زبان و گذراندن آزمون مهارت دانمارکی ۳، چیزهای زیادی درباره جامعه دانمارک آموختم و برای گردش به موزه ها و مکان های مختلف رفتم. همچنین یکی از بهترین دوستان خود را ملاقات کردم."

برنامه مقدماتی و قرارداد جذب در جامعه
اگر یک پناهجو هستید یا به خانواده خود ملحق شده اید و تبعه کشوری خارج از اتحادیه اروپا و کشور های اسکاندیناوی هستید، توسط شهرداری یک برنامه مقدماتی به شما پیشنهاد میشود و با یکدیگر بر سر محتوای برنامه مقدماتی توافق خواهید نمود.این توافق باید شکل یک قرارداد جذب در جامعه را به خود بگیرد. برنامه مقدماتی شامل آموزش زبان دانمارکی - و در صورت لزوم- چند موضوع دیگر است که به شما کمک می کند کاری پیدا نمایید یا یک برنامه آموزشی را آغاز کنید که صلاحیت های لازم برای پیدا کردن کار را برای شما فراهم نماید.اما برنامه مقدماتی و امضای قرارداد جذب در جامعه، به تمام اعضای خانواده ای که به شما پیوسته اند، ارائه نمی شود. اگر جواز اقامت فردی که به او ملحق شده اید در ارتباط با یک شغل خاص مانند پژوهشگر، دانشجو، کارمند یا مامور اعزامی سفارت باشد، برنامه مقدماتی یا قرارداد جذب در جامعه به شما پیشنهاد نخواهد شد. ولی می توانید در آموزش زبان دانمارکی و سایر دوره های اجتماعی معمولی شرکت نمایید.تصمیم گیری در مورد این که آیا تحت پوشش «قانون اتباع خارجی دانمارک» قرار بگیرید و در نتیجه واجد شرایط برنامه مقدماتی و قرارداد جذب در جامعه شوید، بر عهده «خدمات اتباع خارجی» می باشد.

قرارداد جذب در جامعه- یک توافقنامه اجباری
قرارداد جذب در جامعه یک توافقنامه اجباری بین شما و شهرداری شما می باشد. به همین دلیل باید همراه با هم آن را تدوین نمایید. این قرارداد حاوی طرحی برای سه سال اول زندگی شما در دانمارک است. به همین دلیل نیز برای شما به عنوان یک شهروند جدید بسیار اهمیت دارد.قرارداد باید محتوی برنامه مقدماتی شما را مشخص کند. به عنوان مثال میتوان از سطح برنامه تحصیل دانمارکی، فعالیت هایی که برای آغاز تحصیل یا کار به آن نیاز دارید، نام برد. هدف این قرارداد این است که شما را هر چه سریع تر به بخش فعالی از جامعه دانمارک تبدیل نماید و تضمین کند که می توانید زندگی خود را تامین کنید.

پیش از پایان ماه اول
این قرارداد باید قبل از پایان اولین ماه از زمانی که شهرداری مسئولیت برنامه مقدماتی شما را پذیرفت، تدوین شود.

ارائه تقاضا برای قرارداد
قرارداد جذب در جامعه یک ابزار مشترک بین شما و شهرداری شما می باشد. به همین دلیل است که باید تقاضاهای خود را برای درج در قرارداد طرح نمایید. قرارداد شما باید حاوی فهرست فعالیت هایی باشد که شما را در برآورده شدن آرزو های تان کمک کند، که چی تحصیلی را میخواهید شروع کنید، یا کسب و کار خود را داشته باشید، یادر یگ موسسه استخدام شوید.

در صورت شاغل بودن
اگر شاغل هستید، این قرارداد باید تضمین نماید که در حالی که شغل خود را حفظ می کنید، آموزش زبان دانمارکی را نیز دریافت نمایید. آموزش زبان می تواند در بعد از ظهر یا هنگام غروب، به عنوان مثال در ساعات بیکاری شما انجام شود.قرارداد را می توان تغییر داد.شهرداری شما باید به طور پیوسته بر قرارداد نظارت داشته باشد. ضمن اینکه شما تجارب و صلاحیت های جدیدی کسب می کنید یا اهداف جدیدی برای آینده خود در نظر می گیرید، می توانید پیشنهاد دهید که فعالیت های توافق شده در قرارداد تغییر کنند.

بازگشت به وطن
قرارداد می تواند این حقیقت را نیز به حساب آورد که شما ممکن است هر زمانی که شرایط اجازه دهد بخواهید به وطن خود بازگردید. به عنوان مثال، می توان در قرارداد تصریح کرد که شما مهارت ها و صلاحیت هایی را کسب کنید که در زمان بازگشت به وطن، مفید تشخیص داده شوند. در این مورد در فصل ۱۳ زیر عنوان "بازگشت به وطن" مطالب بیشتری خواهید یافت.

اظهارنامه در خصوص جذب در جامعه و شهروندی فعال.به عنوان بخشی از قرارداد جذب در جامعه، باید اظهارنامه ای در خصوص جذب در جامعه و شهروندی فعال امضا نمایید.منظور از این اظهارنامه، آگاه کردن شما از یکسری ارزش ها و مقررات در جامعه دانمارک می باشد. از این طریق درخواهید یافت که جامعه از شما به عنوان یک شهروند جدید چه انتظاراتی دارد. این کتاب بسیاری از موضوعاتی این اظهارنامه را تشریح و تکمیل می کند.

نکات مهمی درمورد اقامت شما در دانمارک
برنامه مقدماتی یک پیشنهاد انتخابی برای شما است، ولی پیروی از این قرارداد برای فراهم نمودن زمینه دریافت جواز اقامت دائم در آینده مهم است.
حداکثر سه سال
برنامه جذب در جامعه که شامل برنامه تحصیل دانمارکی می شود، رایگان است ولی حداکثر سه سال ادامه می یابد.

اطلاعات بیشتر
از شهرداری خود می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قرارداد جذب در جامعه، اظهارنامه مربوط به جذب در جامعه و شهروندی فعال به دست آورید. با مراجعه به www.nyidanmark.dk/integrationskontrakt می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

کمک مالی مقدماتی
اگر تحت برنامه مقدماتی قرارگیرید و نتوانید بلافاصله شغلی پیدا کنید یا همسری نداشته باشید که زندگی شما را تامین کند، آن گاه مشمول دریافت کمکهای مالی خاصی می شوید. این کمک مالی، کمک مالی مقدماتی نامیده می شود. برای مطالبه کمک مالی مقدماتی، باید در فعالیت های برنامه مقدماتی شرکت کنید و برای رفتن به بازار کار آماده باشید. آماده بودن برای رفتن به بازار کار، یعنی فعالانه در جستجوی کار باشید و در صورتی که کاری به شما پیشنهاد شد آن را قبول نمایید. در غیر این صورت شهرداری می تواند کمک مالی مقدماتی شما را متوقف کند.

تابعیت دانمارک
فرزندان خانواده هایی که ازدواج کرده اند و یکی از آنها دانمارکی است به محض تولد، خود به خود تابعیت دانمارک را دریافت خواهند نمود. اگر زن و شوهر ازدواج نکرده باشند ولی مادر دانمارکی باشد، همین مقررات در مورد فرزندان آنها صادق می باشد.اگر فقط پدر دانمارکی باشد، فرزند تنها در صورتی خود به خود تابعیت دانمارک را دریافت خواهد نمود که در دانمارک به دنیا آمده باشد. اگر زن و مرد قبل از اینکه سن فرزند آنها به ۱۸ برسد با هم ازدواج کنند بازهم همین مقررات حاکم است.

درخواست تابعیت دانمارکی
به محض این که به سن ۱۸ سالگی رسیدید، می توانید برای تابعیت دانمارکی درخواست نمایید. این درخواست را باید به پلیس شهرداری که در آن زندگی می کنید، تسلیم نمایید. پلیس می تواند به شما بگوید که طی شدن مراحل درخواست معمولا چقدر طول می کشد.

پارلمان تصمیم می گیرد
تصمیم گیری در مورد پذیرش تابعیت یک فرد بر عهده پارلمان است. این کار با استفاده از یک قانون خاص انجام می گیرد که پارلمان دانمارک سال دو بار آن را تصویب می کند. برای کسب تابعیت دانمارکی، باید شرایط خاصی را که توسط پارلمان تعیین شده، برآورده نمایید.باید زبان دانمارکی را یاد بگیرید و یک آزمون خاص حق تابعیت را بگذرانید.باید از یک مرکز زبان یا موسسه آموزشی دیگر مدرکی بگیرید که ثابت کند شما امتحان تحصیل دانمارکی ۳ یا یک امتحان معادل با آن را گذرانده اید. به عنوان مثال این مدرک می تواند مدرک قبولی در امتحان مدرسه ابتدایی، دبیرستانی و یا آموزش فنی - حرفه ای باشد. برای قبولی در آزمون خاص قبل از کسب تابعیت دانمارکی باید به اندازه کافی درباره فرهنگ، تاریخ و شرایط اجتماعی دانمارک بیاموزید. این آزمون، آزمون حق تابعیت نامیده می شود.اگر بدون تابعیت یا پناهنده هستید، باید هشت سال در دانمارک زندگی کرده باشید.اگر مهاجر هستید، باید جواز اقامت دائم داشته و نه سال در کشور زندگی کرده باشید.باید بتوانید زندگی خود را تامین کنید و ثابت کنید که این توانایی را چهار سال از پنج سال گذشته داشته اید. به شما اجازه داده می شود مبالغ کمتری از دولت دریافت کنید که ارتباطی با حمایت ندارد. این مبالغ می تواند کمک های خاصی به منظور هزینه های تردد، درمان بیماری، دارو، هزینه های دندانپزشکی یا هزینه های نقل مکان باشد. دریافت کمک هزینه تحصیلی از دولت، حقوق بازنشستگی پیش از موعد، و حقوق بازنشستګی معمولی، یا حمایت از طرف همسر، مانع دست یابی شما به تابعیت دانمارکی نمی شود.نباید به دولت بدهی معوقه داشته باشید.باید اظهار کنید که مرتکب جرمی بر ضد امنیت کشور نشده اید.اگر مرتکب جرمی شده باشید، ممکن است قبل ازاین که تبعه دانمارک شوید مجبور شوید منتظر بمانید. این امر به ماهیت جرم بستگی دارد.اگر در یک جرم بسیار جدی گناهکار شناخته شوید، نمی توانید تابعیت دانمارکی را بدست آورید.با ورود به www.newtodenmark.dk/nationality می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تابعیت با اظهارنامه
می توانید با یک اظهارنامه تبعه دانمارک شوید، اگر:
اگر تبعه یکی کشورهای اسکاندیناوی باشید.
قبلأ تبعه دانمارک بوده باشید.
اطلاعات بیشتر و یک فرم درخواست را می توانید از اداره منطقه ای امور دولتی در شهری که زندگی می کنید به دست آورید.

گذرنامه دانمارکی
بعد از اینکه تابعیت دانمارک را دریافت نمودید، یک گذرنامه دانمارکی به شما داده خواهد شد، و حق رأی و شرکت در انتخابات پارلمانی را به دست می آورید.
برگرفته از سایت:NEW TO DENMARK
ناشر: وزارت امور پناهندگان، مهاجران و جذب در جامعه
پاسخ
مهاجرت به دانمارك

قرن هاست كه مهاجران به دانمارك آمده اند. علاوه بر مردم ممالك همسايه مانند آلمان، لهستان و سوئد كه در طى تاريخ مرتبا به كشور مهاجرت كرده اند ميتوان به هلنديها در اوايل قرن شانزدهم، يهوديان از قرن هفدهم و يا پروتستانهاى فرانسوى در اواخر قرن هفدهم اشاره كرد. در حوالى سال ١٩٧٠ شركتهاى دانماركى نيروى كار، بخصوص از كشورهاى تركيه، پاكستان، يوگوسلاوى و مغرب وارد كشور كردند و در ساليان اخير افرادى از سراسر دنيا بخصوص بعنوان پناهنده يا در اثر الحاق خانواده وارد دانمارك شده اند.



ديدار و اقامت

بر±±اى ورود به دانمارك بايد گذرنامه معتبر يا جواز سفر تائيد شده ديگرى بهمراه داشت. اتباع خارجى كه مايلند بيش از ٣ ماه در دانمارك اقامت كنند معمولا بايد اجازه اقامت داشته باشند. اگر فرد براى كار به دانمارك بيايد بايد اجازه اقامت و كار داشته باشد. دانمارك همكارى خاص با كشورهاى شمال اروپا - نروژ، سوئد، فنلاند و ايسلند- دارد. بنابراين براى اتباع اين كشورها مقررات خاصى وجود دارد. اين مسئله در مورد اتباع كشورهاى اتحاديه اروپا *، همكاريهاى اقتصادى اروپا (اى او اِس) و سوئيس نيز صادق است. اتباع كشورهاى شمال ميتوانند بدون مجوز وارد دانمارك شده و اقامت كنند. براى اتباع كشورهاى اتحاديه اروپا، اى او اِس و سوئيس در دفاتر استاندارى * و بر طبق مقررات خاص اتحاديه اروپا درخصوص آزادى در تحرك، برگه اقامت صادر میشود.
مهاجران و فرزندان آنان در دانمارك، ارقام تقريبى:

منبع : Danmarks Statistik og Integrationsministeriet
١٩٨٠ ١٥٣ هزار
١٩٩٠ ٢١٥ هزار
٢٠٠١ ٣٩٦ هزار
ويزا

اتباع بسيارى از ممالك براى ورود بدانمارك بايد ويزا در دست داشته باشند. اين ويزا براى مثال بمنظور شركت در مراسم فرهنگى يا سفرهاى تجارى، توريستى و ديدار خانواده است. دارنده ويزا حق كار در دانمارك را ندارد و معمولا براى مدت ٣ ماه صادر میشود. در سايت اينترنت اداره امور خارجيان * ليست كشورهايى كه اتباع آن بايد ويزاى ورود به دانمارك را داشته باشند وجود دارد. بايد قبل از ورود به دانمارك تقاضاى ويزا كرد. براى دادن اين تقاضا بطور متداول بايد به دفتر نمايندگى دانمارك( سفارتخانه و غيره) در كشور تابعيت خود مراجعه كرد. دانمارك در همكارى كشورهاى شنگن شركت دارد، لذا اين ويزا در همه كشورهاى شنگن اعتبار خواهد داشت.
پناهندگان و متقاضيان پناهندگى

عهدنامه ژنو و عهدنامه حقوق بشر اروپا

دانمارك به عهدنامه پناهندگى سازمان ملل مورخ ٢٨ ژوئن ١٩٥١ - عهدنامه ژنو - ملحق شده و بنابراين موظف است به افرادى كه بدليل نژاد، مليت، دين يا اعتقادات سياسى مورد اذيت و آزار قرار دارند پناه دهد. به چنين افراد پناهندگى كانونسيون داده میشود. بعلت قراردادى با كميسر عالى پناهندگى سازمان ملل پانصد نفر پناهنده سالانه در دانمارك پذيرفته میشود. علاوه بر عهدنامه پناهندگى، دانمارك عهدنامه هاى بين المللى ديگرى را نيز امضاء كرده است، مثلا عهدنامه حقوق بشر اروپا و عهدنامه شكنجه سازمان ملل، كه در قبال آن دانمارك موظف به حمايت از افرادى است كه در صورت برگشت به مجازاتهائى چون اعدام، شكنجه محكوم شده و يا بطرق غيرانسانى و تحقيرآميز با آنان برخورد شود.
متقاضيان پناهندگى

متقاضى پناهندگى يك تبعه خارجى است كه بعنوان پناهنده در كشور ديگرى تقاضاى اقامت میكند. با اعلام تقاضاى پناهندگى در دانمارك اداره امور خارجيان * تصميم میگيرد كه آيا بايد به پرونده در اين كشور يا كشور ديگرى از اتحاديه اروپا رسيدگى شود و يا اينكه بايد متقاضى را رد كرد و به كشور امنى در خارج از اتحاديه اروپا فرستاد.
در صورت قبول تقاضاى پناهندگى

اگر به نظر اداره امور خارجيان متقاضى پناهندگى شرايط دريافت پناهندگى را دارا باشد، به فرد اجازه اقامت در دانمارك بعنوان يك پناهنده داده میشود. سپس اداره امور خارجيان تصميم میگيرد كه پناهنده بايد در كدام شهردارى ساكن شود.

در صورت رد تقاضاى پناهندگى

در صورت رد تقاضا بطور اتوماتيك به شوراى پناهندگان اعتراض میشود. شوراى پناهندگان میتواند رأى صادره اداره امور خارجيان را تائيد كرده و يا آنرا تغيير داده و به متقاضى پناهندگى دهد.
الحاق خانواده

نزديكترين اعضاء خانواده

افرادى كه در دانمارك محل سكونت ثابت دارند میتوانند بر طبق قانون خارجيان * بعضى از اعضاء خانواده نزديك خود را در صورتى كه واجد شرايطى باشند وارد كشور كنند. اين، الحاق خانواده ناميده میشود. معمولا منظور همسر و فرزندان خردسال است.
ازدواج يا زندگى مشترك بايد واقعى باشد

در صورت ازدواج يا زندگى مشترك غيرواقعى كه هدف آن فقط كسب اجازه اقامت باشد نمیتوان مجوز اقامت صادر كرد.
شرط مسكن، اقتصاد، زندگى مشترك و غيره

بمنظور الحاق خانواده و بسته به گروه یا دسته اى كه فرد شامل آن است بايد يكسرى شرايط خاص را داشت. براى مثال شرايط مربوط به مسكن و در آمد شخص ساكن در كشور. بعلاوه هر دو طرف بايد بالاى ٢٤ سال بوده و در مقايسه با كشور ديگرى وابستگى آنان به دانمارك بمراتب بيشتر باشد. هدف از تعيين اين شرايط از جمله حفاظت از افراد بسيار كم سن و سال است كه بر خلاف ميل خود وادار به ازدواج میشوند و از طرف ديگر بدين وسيله جذب در جامعه به بهترين وجه ميسر است.
اجازه اقامت

كسب اجازه اقامت دائم

اجازه اقامت بقصد اقامت دائم، در درجه اول به پناهندگان و الحاق شوندگان داده میشود. پس از چند سال میتوان اجازه اقامت دائم دريافت كرد، اگر فرد بمنظور جذب در جامعه دانمارك كوشش كرده و همچنين يكسرى شرايط را دارا باشد. از جمله فرد نبايد تا حدى به دولت بدهكار بوده و يا جرايم سنگينى را مرتكب شده باشد.
اجازه اقامت را میتوان لغو يا باطل كرد

اگر با كلاهبردارى اجازه اقامت كسب شود و يا فرد بعنوان شخص نامطلوب در سيستم اطلاعاتى شنگن * ثبت شده باشد، خطر لغو اجازه اقامت او بدون توجه به نوع اقامت (محدودالمدت يا دائم) وجود دارد.
همچنين در بعضى موارد از جمله ارائه دلايل نادرست و يا دلايلى كه ديگر اعتبار ندارند ميتوان اجازه اقامت را لغو كرد. براى مثال اگر شخص به همسر خود ساكن در كشور، ملحق شده و با هم زندگى نكنند، در اين صورت بطور معمول اجازه اقامت لغو میشود.
پناهندگان میتوانند تا زمان دريافت اجازه اقامت دائم و خطر اذيت و آزار در صورت بازگشت به وطن تحت حمايت جامعه دانمارك باشند. اگر فرد براى تعطيلات به وطن خود سفر كند میتوان اجازه اقامت او را لغو كرد.
بالاخره اجازه اقامت - چه محدودالمدت يا خير - از اعتبار ساقط است اگر فرد منزل خود را در دانمارك رها كند و يا مدت طويلى در خارج از كشور ساكن شود.
اخراج

يك تبعه خارجى را میتوان در صورت محكوم شدن به جرم سنگينى از دانمارك اخراج كرد.
پاسخ
تشکر کنندگان: عباس حدادی ، hvm ، mavarfan ، OverLord ، gbtm ، moon_rose ، Sanazdk ، Behdad Peimani ، mohammadg846 ، vahidbaq ، msar
[font=Verdana]زندگی کاری[/font]



اکثر مردم کار می کنند

در دانمارک اکثر مردم کار می کنند. این مسئله هم در مورد زنان و هم در مورد مردان صدق می کند.

اکثر آنها کارکنان حقوق بگیر می باشند که برای شرکت های خصوصی یا دولتی کار می کنند. ولی مشاغل آزاد زیادی نیز وجود دارد که فعالیت های تجاری، رستوران داری، شرکتی یا کشاورزی خود را دارند.

تقسیم بندی کارکنان بر اساس شغل
در دانمارک کمی بیش از 2.8 میلیون (2,815,000) نفر کار می کنند. این عده در دسته مشاغل زیر قرار می گیرند: درصد (گرد شده به بالا)
کشاورزی، ماهیگیری و مواد خام 3
صنعت 16
تامین آب و انرژی 1
ساختمان و ساخت و ساز 7
بازرگانی، هتل ها و رستوران ها 18
حمل و نقل، خدمات پستی، مخابرات 6
خدمات کسب و کار، مالی و غیره 13
خدمات شخصی و عمومی 36
مجموع 100,0
بررسی بازار کار، اداره آمار دانمارک، سال 2007
پیدا کردن کار

قبل از این که جستجو برای کار را آغاز نمایید، با مشاور کاری در شهرداری خود مشورت نمایید. اگر عضو یک اتحادیه صنفی یا یک صندوق بیکاری* (a-kasse) باشید، می توانید از آنجا مشورت یا کمک بگیرید.

مراکز کاریابی

وظیفه اصلی مراکز کاریابی، کمک به شما برای پیدا کردن کار می باشد. همچنین اگر بیکار باشید، در این مراکز ثبت نام می شوید. مراکز کاریابی دارای کمپیوتر های می باشند که برای پیدا کردن شغل می توانید از آنها استفاده نمایید و کارکنان مراکز کاریابی در تهیه یک برنامه کاری به شما کمک مینمایند. آدرس مراکز کاریابی را می توانید از www.jobnet.dk پیدا کنید.

روش های مختلف برای پیدا کردن کار

برای پیدا کردن کار باید خودتان سهم فعال بگیرید:

ارسال درخواست در پاسخ به آگهی های اشتغال در روزنامه ها و مجلات صنفی.
برای موسسات که می خواهید در آنها کار کنید، تقاضانامه های بدون دعوت ارسال کنید یا به طور مستقیم به شرکت مراجعه نمایید.
از تماسهای شخصی خود در بازار کار، که همین آلان شاغل کار هستند،استفاده نمایید.
از طریق سازمان های اشتغال خصوصی به دنبال کار بگردید.
روی اینترنت به دنبال کار بگردید (کتابخانه ها و مراکز کاریابی، دسترسی به اینترنت را ممکن می سازند).
یک آگهی در یک روزنامه یا روی اینترنت درج نمایید.



قبلا چه مهارت هایی داشته اید؟

اینکه باید تحصیل را شروع کنید یا بلافاصله در جستجوی کار باشید، به سن و مهارت های شما بستگی دارد. اگر هیچ آموزشی ندیده باشید، احتمالا بعد از گذراندن چند دوره کوتاه مدت می توانید با کارهایی که به مهارتی نیاز ندارند، شروع کنید.

مهارت ها و الزامات

برای پیدا کردن کار در دانمارک، به صلاحیت ها و مهارت هایی نیاز دارید که با فرصت های شغلی موجود مطابقت داشته باشند. بسیاری از مشاغل به دوره های تحصیلی کوتاه یا بلند مدت نیاز دارند. تقریبا تمامی مشاغل به مهارت های خاص یا تمایل به کسب آنها نیاز دارند. این در مورد مشاغلی که به تحصیلات عمده ای نیاز ندارند نیز صادق است، مانند کار در بخش نظافت یک کارخانه، که ممکن است مجبور شوید وظایف شغلی گسترده ای را یاد بگیرید. اگر بخواهید موسسه و یا مغازه خود را داشته باشید نیز همین مسئله صادق است.

مهم است که یک کار را شروع کنید

اولین شغل شما ممکن است شغل آرمانی شما نباشد و حقوق چندان بالایی نداشته باشد. ولی با وجود این باید وارد بازار کار شوید. بعد از این که شغلی پیدا نمودید، گسترش مهارت ها و صلاحیت ها آسان تر می شود و بعد از آن می توانید شغل بهتری پیدا کنید.

تحصیل و کار

اگر تحصیلاتی داشته باشید و به زبان دانمارکی صحبت کنید،امکانات خوبی برای کاریابی دارید. و در بیشتر موارد اگر بتوانید زبان دانمارکی را به خوبی زبان مادری صحبت کنید، برای شما یک مزیت محسوب می شود.

اگر صلاحیت های کمی داشته باشید و به زبان دانمارکی تسلط نداشته باشید، پیدا کردن شغل بسیار مشکل خواهد بود. ولی در این صورت هم گزینه هایی وجود دارد که شانس شما را برای پیدا کردن کار افزایش می دهد. به عنوان مثال می توانید از شرکت در یک دوره آموزش زبان، دوره های کارآموزی در یک موسسه یا کار با دریافت کمک دولتی بهره بگیرید. بعد از آن دیگر می توانید تحت شرایط عادی استخدام شوید.

درخواست و مصاحبه استخدامی

اگر به زبان دانمارکی در حد معینی تسلط داشته باشید، پیدا کردن کار بسیار ساده تر خواهد بود. ولی حتی با داشتن صلاحیت های خوب نیز پیدا کردن شغل نیاز به زمان دارد. قبل از این که گشایشی حاصل شود، ممکن است لازم شود درخواست های زیادی ارسال نمایید و در مصاحبه های استخدامی بسیاری شرکت کنید.

درخواست کتبی

اکثر کارفرماها از شما می خواهند یک فرم درخواست کار را پر نمایید. مرکز کاریابی شما، اتحادیه صنفی شما یا صندوق بیکاری همگی می توانند در زمینه فرم درخواست کتبی به شما کمک کنند. یک درخواست باید یک صفحه را پر کند و علت درخواست کار، مدارک و تجارب شما و اطلاعات کمی در مورد خودتان را بیان نماید.

بهتر است خلاصه ای از صلاحیت های تحصیلی، تجارب حرفه ای و علاقمندی اوقات فراغت خود را ضمیمه کنید. بد نیست اگر نسخه ای از گواهی امتحانات و سفارشات و توصیه های کارفرمایان قبلی، دوره های کار آموزی و دوره های فعال سازی خود را نیز ضمیمه کنید.

مصاحبه استخدامی

اگر در رابطه با شغلی برای مصاحبه دعوت شدید، باید کاملا آماده باشید. کارفرما انتظار دارد توضیح دهید که چه کارهایی را خوب بلد هستید، چرا برای آن شغل مناسب هستید و چگونه می توانید به رشد موسسه کمک کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد شغل، موسسه و انتظارات آن از شما، می توانید از در جریان مصاحبه سوال نمایید.

احتمالا هنگام مصاحبه بیش از یک نفر حضور دارد. یکی از آنها ممکن است نماینده کارکنان باشد.


کارفرمایان به موارد زیر اهمیت می دهند:



قرارداد استخدامی

اگر با استخدام شما موافقت شود، یک قرارداد استخدامی دریافت خواهید نمود. این قرارداد حاوی اطلاعاتی درباره مهم ترین ضوابط و شرایط استخدام می باشد. این ضوابط و شرایط ممکن است به شرح زیر باشند:

معرفی شغل
حقوق و ساعات کاری
تعطیلات
زمان کار
اخطاریه اخراج
در صورت بیکار شدن

بیمه بیکاری

در آغاز کار بد نیست در یک صندوق بیکاری* عضو شوید، که آن را a-kasse می نامند. این شما را قادر می سازد در صورت بیکار شدن کمک و مساعدت مالی و حقوق بیکاری* دریافت نمایید. هزینه های صندوق بیکاری مشمول کسر مالیات می شود.

برای اینکه حقوق بیکاری به شما تعلق گیرد، باید در زمان بیکاری شرایط خاصی را برآورده نمایید. باید حداقل یک سال عضو صندوق بیکاری بوده باشید و مقدار کار مشخصی انجام داده باشید. صندوق بیکاری باید شما را از جزییات کامل شرایط آگاه کند.

مراجعه به مرکز کاریابی

در صورت از دست دادن کار خود، در اولین روز بیکاری باید به مرکز کاریابی شهرداری خود مراجعه کنید

در آنجا نام شما به عنوان متقاضی کار ثبت میشود. اگر عضو یک صندوق بیکاری هستید، یک کارت کمکها به شما اعطا خواهد شد که برای مطالبه مزایای بیکاری از صندوق بیکاری به آن نیاز خواهید داشت.

اگر عضو صندوق بیکاری نباشید، ممکن است واجد شرایط دریافت کمکهای نقدی یا کمکهای آغازین شوید. اگر از هشت سال گذشته، هفت سال را در دانمارک اقامت کرده باشید، مشمول دریافت کمکهای نقدی خواهید شد. اگر شرط قبلی را برآورده نکنید و قادر به تامین زندگی خود نباشید، کمکهای آغازین دریافت خواهید نمود. مقدار کمکهای آغازین ار کمکهای نقدی کمتر است.

به دنبال کار

دراولین فرصت ممکن و قبل از یک ماه از شروع بیکاری باید فهرستی از صلاحیت های تحصیلی، تجارب تخصصی، علاقمندی های شخصی و مهارت های شما در آن درج شده باشد، ترتیب دهید. اطلاعات در مورد شما در سیستم بانک مرکزی کمپیوتری مرکز کاریابی با نام jobbanken در آدرس www.jobnet.dk ثبت میشود. فهرست را خود شما باید آماده کنید و مسئول اطلاعات موجود در آن می باشید. ولی مرکز کاریابی یا صندوق بیکاری می تواند در آماده کردن آن شما را یاری نموده و مشورت دهد.

باید آماده رفتن به بازار کار باشید

باید آماده رفتن به بازار کار باشید. یعنی باید به دنبال کار باشید و به محض این که کاری به شما پیشنهاد شد، آن را بپذیرید. اگر نتوانید شغلی پیدا کنید، مرکز کاریابی شما را کمک خواهد نمود. باید در مصاحبه های استخدامی که دعوت می شوید، شرکت نمایید. و پیشنهادهای کاری که شهرداری شما به عنوان بخشی از برنامه فعال سازی * به شما می دهد، آنرا قبول کنید. فعال سازی ممکن است شامل دوره های کار آموزی و یا اشتغال با دریافت کمک دولتی شود.

اگر تردیدی دارید، با مرکز کاریابی یا صندوق بیکاری مشورت نمایید.

بازار کار دانمارک

توافقنامه ها - مدل دانمارکی

در دانمارک، بسیاری از دستمزدها و شرایط کاری بین سازمان های کارکنان و کارفرمایان توافق شده است. این مطلب در توافق نامه های جمعی تحقق یافته که توسط اتحادیه های صنفی و موسسات کارفرمایان به امضا رسیده است. توافقنامه های جمعی حاوی مقرراتی در مورد حقوق، ساعات کاری، آموزش، حقوق بازنشستگی و قواعد حاکم بر حقوق در طول بیماری و ضوابط اخطار پیش از اخراج می باشند. در دانمارک وضع قوانین در این حوزه رسم نیست. به همین دلیل است که درباره "مدل بازار کار دانمارک" صحبت می کنیم.

توافق عدم اعتصاب در مرحله مصالحه

تا زمان حصول توافق، مرحله عدم اعتصاب نافذ خواهد بود. یعنی علاوه بر سایر مسائل، کارکنان در مرحله مصالحه حق اعتصاب یا تعطیلی موسسه را ندارند. در صورت بروز اختلاف، مشکل باید توسط خود طرفین بازار کار و بدون دخالت دولت در مذاکرات یا یافتن راه حل، رفع شود.

۳۷ ساعت کار در هفته

اشتغال تمام وقت عادی، ۳۷ ساعت در هفته می باشد. به عنوان یک کارگر یا کارمند، حق استفاده از تعطیلات با حقوق را دارید. تمام کارکنان و کارگران حق پنج هفته تعطیلی در سال را دارند. هم زنان و هم مردان حق استفاده از مرخصی زایمان را دارند. قواعد محکمی بر بهداشت و ایمنی در کار حاکم می باشند. کودکان زیر ۱۳ سال اجازه کار در بیرون از خانه را ندارند.

اتحادیه های صنفی

یک سنت

در دانمارک رسم بر این است که کارکنان عضو یک اتحادیه صنفی باشند. اتحادیه های صنفی منافع اعضای خود را در رابطه با کارفرمایان، تضمین حقوق منطقی و شرایط کاری حفظ می کنند. اتحادیه صنفی مانند صندوق بیکاری نیست.

نظم و ترتیب مطمئن است

همچنین رسم بر این است که کارفرمایان عضو انجمن های سازمان دهی شده باشند. اکثر کارفرمایان و انجمن های آنها از کارکردن با اتحادیه های صنفی راضی می باشند. آنها این همکاری را به عنوان یک امتیاز در نظر می گیرند که موجب شکوفا شدن کارکنان و احساس رضایت آنها در محیط کار خواهد شد. از طرف دیگر توافق نامه های جمعی، پایداری و شرایط منظم را در رابطه با افزایش دستمزدها، اعتصاب ها و ساعات کار تضمین می کنند.

آزادی انجمن ها

در دانمارک اصل آزادی انجمن ها اعمال می شود. یعنی تصمیم گیری در مورد عضویت در یک اتحادیه صنفی بر عهده خود کارگران یا کارمندان می باشد. به همین دلیل، یک کارفرما ممکن است از وابستگی های اتحادیه صنفی در ارتباط با استخدام یا اخراج یکی از کارکنان تقاضا نکند. هیچ یک از همکاران نمی توانند تقاضا کنند که یک شخص به اتحادیه صنفی خاصی ملحق شود. بسیاری از کارکنان تصمیم می گیرند که عضو یک اتحادیه صنفی شوند که با کارفرما توافق نامه جمعی دارد.

معمولا، اتحادیه های صنفی طبق حرفه و بخش کاری تقسیم بندی می شوند. انتخاب اتحادیه صنفی در نهایت به تحصیلات و زمینه کاری شما بستگی دارد. در صورت عضویت در اتحادیه صنفی باید حق عضویت بپردازید.




زندگی در محل کار

نقش محوری محل کار در زندگی اکثریت مردم

محل های کار در دانمارک بسیار متفاوت می باشند. با این حال وجه مشترک همه آنها این است که نقشی محوری در زندگی اکثر مردم دارند. محل کار خوب یا همکاران صمیمی و محیط کاری مثبت یکی از بخش های اصلی زندگی راحت می باشد.

اهمیت معاشرت با همکاران

تا حد زیادی این خود کارکنان هستند که محیط کار را برای خود خوش آیند می کنند. روابط همکاران در محیط کار نقش مهمی دارد.

جشن ها و مصرف الکل در محل کار

در اکثر محل های کار، مصرف الکل در طول ساعات کاری ممنوع است. ولی در گردش ها و جشن ها، نوشیدن الکل پذیرفته شده است.

مسئولیت و ابتکار

اکثر کارفرمایان از کارکنان خود انتظار دارند به طور مستقل کار کرده و در کارها ابتکار عمل داشته باشند. هر یک از کارکنان مسئول بخشهای کاری خود می باشند. در بیشتر محل های کار، کارکنان برای تصمیم در مورد انجام وظایف و تقسیم فشار کار به صورت گروهی تصمیم می گیرند.

مشکلات در محل کار

در محل کار مشکلات مختلفی می تواند پیش آید. مقررات بهداشت و ایمنی ممکن است راضی کننده نباشند. ممکن است به بهداشت و سلامت کارکنان توجه کافی نشود. فضای کار ممکن است نامناسب باشد و مورد آزار، تمسخر یا تهدید قرار گیرید. بطور قطع این وضعیت قابل قبول نیست.

اکثر محل های کار دارای نماینده کارگران* می باشند

اکثر کارکنان برای ابراز تمایلات خود به کارفرما، یک نماینده کارگران انتخاب می کنند. نماینده کارگران، نماینده اتحادیه صنفی در محل کار می باشد.

اگر در محل کار خود مشکلاتی را تجربه می کنید یا احساس بدی دارید یا بطور ناعادلانه با شما رفتار شده است، با نماینده کارگران خود تماس بگیرید. در این صورت او مشکل شما را با کارفرما یا اتحادیه صنفی مطرح می کند. نماینده اتحادیه صنفی در برابر اخراج حمایت می شود و بنابراین می تواند در مشکلات به عنوان میانجی عمل نماید. اگر نماینده کارگران ندارید، مجبور خواهید شد با اتحادیه صنفی تماس بگیرید یا با مدیریت صحبت کنید.

نظارت بر محیط کار

حفظ یک محیط مطمئن و سالم کار، مسئولیتی است که به صورت مشترک، هم بر عهده کارفرما و هم بر عهده کارکنان می باشد. کارفرما مسئول ایجاد و حفظ شرایط ایمنی و سالم مناسب برای کارکنان می باشد. کارکنان نیز موظف هستند از مقررات ایمنی مربوط به محل کار خود پیروی نمایند. محل های کاری که تعداد کارکنان در آنها بیش از ۱۰ نفر باشد، باید یک نماینده حفاظتی محیط کار داشته باشند که از نمایندگان کارکنان و مدیریت تشکیل شده است و مسئولیت بهداشت و ایمنی روزانه در محل را کار را برعهده می گیرد. در محل های کاری که تعداد کارکنان کمتر از ۱۰ نفر باشد، کارفرما و کارکنان مسئولیت ایمنی و بهداشت در کار را به صورت مشترک بر عهده می گیرند.

نماینده امور حفاظتی*

بسیاری از محل های کار، نماینده امور حفاظتی خود را انتخاب می کنند. نماینده امور حفاظتی به نظارت بر محیط کار کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان بر روی ماشین آلات یا تجهیزات خطرناک کار نمی کنند، یا بدون تجهیزات ایمنی مناسب با مواد سمی کار نمی کنند، یا در حین کار تحت فشار قرار نمی گیرند.

اگر احساس می کنید شرایط کاری شما آنگونه که باید باشد، نیست، با نماینده امور حفاظتی خود صحبت کنید. نماینده امور حفاظتی نیز مانند نماینده کارگران در برابر اخراج حمایت می گردد.

جراحات کاری باید گزارش شوند

تمام کارفرمایان باید کارکنان خود را در برابر آسیب های ناشی از کار بیمه نمایند، و تضمین کنند که چنین آسیب هایی به «اداره نظارت بر محیط کار دانمارک» و «اداره کل رسیدگی به جراحات ناشی از کار*» گزارش می شود. شرکت بیمه کارفرما باید خسارت کارمند یا کارگر را بپردازد.

در صورت بروز سانحه در حین کار، همیشه آزاد هستید که صدمه را به «اداره کل رسیدگی به جراحات ناشی از کار*» گزارش کنید. حادثه را حتما باید ظرف یک سال از وقوع آن گزارش دهید. در غیر این صورت ممکن است موفق به دریافت تامین خسارت نشوید.

تبعیض

تبعیض بر اساس جنسیت، سن، معلولیت، نژاد، رنگ، مذهب، وابستگی سیاسی، تمایلات جنسی، ملیت یا ریشه قومی یا اجتماعی، برخلاف قانون است.

پارلمان دانمارک قانونی را تصویب نموده که یک شورای تاسیس می کند که تبعیض های در مورد جنس رارسیدگی می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به www.ligenaevn.dk مراجعه نمایید. انستیتوت حقوق بشر دانمارک یک کمیته رسیدگی به شکایات مربوط به برابری قومی تعیین نموده است. وظیفه این کمیته رسیدگی به تبعیض برمبنای ریشه قومی می باشد. برای اطلاعات بیشتر به www.klagekomite.dk مراجعه نمایید.

تمام موارد تبعیض را می توان در دادگاه های معمولی اقامه دعوی نمود.

اگر عضو یک اتحادیه صنفی می باشید و در کار خود یا در رابطه با درخواست اشتغال جدید متوجه تبعیض شدید، می توانید با اتحادیه خود تماس گرفته و تقاضای کمک نمایید.

شروع به کار آزاد

قوانین و مقررات

شروع به یک کار آزاد نیازمند دوراندیشی و تدارکات کافی است. قوانین و مقررات متعددی وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید. هدف از این قوانین و مقررات این است که شهروندان و کارکنان در برابر وضعیت بهداشتی ضعیف و آسیب های شغلی محافظت شده و اطمینان حاصل شود که در کسب و کار تقلب، مالیاتی و MOMS روی نمی دهد.

قبل از شروع کار مشورت و راهنمائی دریافت کنید.

می توانید از مرکز اداره کار شهرداری خود، از یک مشاور شروع به کار، از SKAT (اداره مالیات دانمارک) و مرکز کاریابی خود درخواست کمک نمایید. اینترنت نیز می تواند با یک مرور کلی گزینه های مشورتی و همچنین اطلاعاتی در مورد قوانین، مقررات، جذب سرمایه و سایر مسائل مربوط به شروع کار آزاد به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به www.virk.dk مراجعه نمایید.




صندوق بیکاری نیز می تواند درباره چگونگی تاثیر شروع کار آزاد بر امکان مطالبه حقوق بیکاری* به شما مشورت بدهد.

ثبت شرکت خصوصی

به طور کلی تمام شرکت ها باید توسط «سازمان تجارت و شرکت های دانمارک» ثبت شوند. با این حال اگر درآمد سالانه شما کمتر از ۵۰۰۰۰ کرون دانمارکی باشد، ثبت شرکت اجباری نخواهد بود. بعد از این که شرکت ثبت شد، یک شماره CVR (دفتر مرکزی ثبت شرکت ها) دریافت خواهید نمود که شماره شناسایی شرکت می باشد. در مواقعی که به عنوان مثال زمان تکمیل اظهارنامه مالیاتی MOMS فرا می رسد، به شماره CVR خود نیاز خواهید داشت. می توانید با مراجعه به www.eogs.dk شرکت خود را ثبت کنید.

مجوز عرضه نوشیدنی و خواربار

تمام شرکت هایی که درسال بیش از ۵۰۰۰۰ کرون دانمارکی مواد خوراکی می فروشند، باید در یک دفتر ثبت مواد خوراکی خاص ثبت شوند. در این رابطه، مواد خوراکی به معنی هر نوع ماده خوراکی، آبجو، شراب، نوشیدنی های غیر الکلی و سایر مواد خوراکی صرف نظر از این که در جبعه های پلمب شده باشند یا خیر، در نظر گرفته می شود.

«قانون رستوران ها و خواروبار فروشی های دانمارک» در مورد تمام مشاغل آزادی که نوشیدنی و مواد غذایی عرضه می کنند، اعمال می شود. چنین مشاغلی می توانند شامل رستوران ها، بارها، دیسکوها، پیتزا فروشی ها، گریل بارها و هات داگ فروشی ها شوند.

«قانون رستوران ها و خوار و بار فروشی های دانمارک»، مقرراتی را قید کرده است که شرکت ها و اشخاص در موقع درخواست مجوز تجارت و فروش نوشیدنی ها باید از آنها پیروی نمایند. اگر درخواست مجوز عرضه نوشیدنی دارید، باید شرایط سنی خاصی را برآورده نمایید و بتوانید یک طرح مالی برای کسب خود تهیه کنید.

پلیس مسئول صدور مجوز تجارت برای مشاغلی که فاقد مجوز عرضه نوشیدنی هستند می باشد، در حالی که صدور مجوز عرضه نوشیدنی ها برعهده شهرداری است. اما در کپنهاگ، اداره های محلی شهرداری هستند که مجوز تجارت را صادر می کنند.

یک رستوران می تواند درخواست مجوز عرضه نوشیدنی بدهد که در این صورت آشپزخانه رستوران باید الزامات خاص مقامات بهداشتی را برآورده نماید.

مالیات اضافی بر فروش MOMS و مالیات

باید حساب های کسب و کار و تجارت خود را جهت ارائه به مراجع مالیاتی دانمارک که به اسم SKAT شناخته می شوند، در پرونده ثبت کنید.

بیمه کردن کارکنان

اگر شرکت شما نیروی کار استخدام نموده، باید آنها در برابر جراحات ناشی از کار بیمه کنید
برگرفته از سایت: NEW TO DENMARK
ناشر: وزارت امور پناهندگان، مهاجران و جذب در جامعه
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، mohammad.maleki ، gbtm ، nora ، moon_rose ، Sanazdk ، Behdad Peimani ، mohammadg846 ، vahidbaq ، msar
شغلم ساخت انیمیش های تبلیغاتی و فیلم های تبلیغاتی و صنعتی و مستند هست.12 سال سابقه کار دارم در تهران و شرکتهای معتبر تبلیغاتی بزرگ...
این حرفه رو بصورت آزاد یاد گرفتم از همون اوائل دبیرستان.حالا میخوام از ایران برم...
خوشحال میشم کمکم کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: parvanearefi ، mohammadg846 ، msar
دوستان عزیزم سلام
من دیپلم فنی دارم و چند دوره تخصصی که مدرکش بین المللی هست گرفتم و زبان هم در حد آیلس بلدم میخاستم راهنمایم کنید که چطوری میتونم اقامت دائم یا کاری بگیرم .
مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
برای مهاجرت به دانمارک و اخذ اجازه اقامت به روش گرین کارت، میتوانید در یک یا دو مورد از زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی و آلمانی، مدرک معتبر ارائه دهید تا بعنوان مدرک مهارت های زبان شما مورد ارزیابی قرار گرفته و به آن امتیاز تعلق گیرد. حداکثر امتیازی که میتوانید برای مهارت های زبان کسب کنید، 30 امتیاز خواهد بود.

شما تنها میتوانید برای یکی از زبان های اسکاندیناوی (سوئدی، نروژی و دانمارکی) و یکی از زبان های انگلیسی و آلمانی امتیاز بگیرید. به طور مثال میتوانید با ارائه مدرک معتبر در هر دو زبان سوئدی و انگلیسی و یا هر دو زبان دانمارکی و آلمانی امتیاز بگیرید، اما با ارائه مدرک معتبر در دو زبان انگلیسی و آلمانی و یا دو زبان دانمارکی و نروژی تنها یک بار امتیاز کسب می نمایید .

این امتیاز تنها در صورتی به شما تعلق خواهد گرفت که امتحان زبانی که از آن مدرک گرفته اید، از نظر مسئولین دانمارک معتبر باشد. در غیر اینصورت امتیازی به مدرک شما تعلق نمیگیرد. در ادامه فهرست موسسات معتبر آزمون زبان و نحوه امتیازبندی مدارک با نمرات مختلف در جدول زیر تشریح میگردد. حداقل نمره موردقبول در هر زبان خارجی معادل سطح یک در آزمون زبان دانمارکی می باشد .

همچنین اگر در یکی از زبان های ذکر شده، تحصیل کرده و یا شاغل بوده اید (حداقل یک سال تحصیل و یا کار) ، با ارائه مدرک معتبر از دانشگاه محل تحصیل و یا محل کار می توانید امتیاز مهارت های زبان را کسب نمایید. برای کسب امتیاز از این طریق، باید سطح مهارت های زبان عنوان شده از طرف شما برابر با بالاترین سطح در جدول امتیازات یعنی سطح آزمون تحصیلی دانمارکی بعنوان زبان دوم باشد که به آن 20 امتیاز تعلق میگیرد.

مدتی است که اداره مهاجرت دانمارک امکان مهاجرت به دانمارک را با ویزایی به نام گرین کارد فراهم کرده است.

بدین منظور افرادی که دارای 100 امتیاز به بالا هستند می توانند برای این ویزا اقدام کنند.هزینه دریافتی توسط اداره مهاجرت دانمارک برای هر نفر حدود 1080 دلار آمریکا می باشد.اگر درخواست متقاضی برای دریافت ویزای گرین کارد مورد تایید قرار گیرد در اواخر پروسه باید برای پارتنر (همسر) خود اقدام نماید و مبلغ 1080 دلار دیگر بپردازد.

مهاجرت به دانمارک دارای مزایا و معایبی است که در ادامه توضیح داده می شود :

مزایا :

1- با آیلتس 5 هم می توان برای مهاجرت اقدام کرد.

2-مدت زمان پروسه مهاجرت نسبت به بقیه کوتاه تر بوده و کمتر از یک سال می باشد.

3-با توجه به نحوه امتیازدهی متفاوت ، افرادی که واجد شرایط مهاجرت به استرالیا و نیوزلند نیستند ممکن است امتیاز لازم برای مهاجرت به دانمارک را به دست بیاورند.

4- هزینه کمتر


معایب :

1-فقط افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا باشند می توانند برای این مهاجرت اقدام کنند.

2-موقعیت های شغلی که فقط نیاز به زبان انگلیسی دارند محدود می باشند و برای بقیه موقعیت های شغلی هم نیاز به فراگیری زبان دانمارکی است.

به طور کلی مطابق آمار اداره مهاجرت دانمارک 22% از افرادی که با ویزای گرین کارد به دانمارک رفته اند توانسته اند کار مرتبط پیدا کنند و 25 % هم مشغول به کار غیر مرتبط شده اند.بنابراین احتمال پیدا کردن کار در صورتی که زبان دانمارکی بلد نباشید کمتر از استرالیا و نیوز لند می باشد.

در این سایت امتیاز خود را ارزیابی کنید:
http://www.nyidanmark.dk/en-us/coming_to...ard-scheme

هزینه زندگی در کشور دانمارک اگرچه گران است ولی درآمد ماهانه مردم نیز زیاد است. در ادامه هزینه زندگی در دانمارک بطور جزء به جزء آورده شده است.

هزینه زندگی در دانمارک Cost of living Denmarkواحد پول کشور دانمارک، کرون دانمارک (Danish Krone) است و با حروف اختصاری DKK مشخص میشود. در حال حاضر هر کرون دانمارک معادل ۰٫۱۸ دلار است.

کرون دانمارک تقریباً ارزشی برابر با کرون نروژ (Norwegian Krone) دارد و نوسان نرخ بسیار کمی دارد.

تورم اقتصادی دانمارک ۱٫۳ درصد ولی نرخ بیکاری در دانمارک ۶ درصد است که موجب شده اقتصاد دانمارک در رتبه ۱۴ جهانی قرار گیرد.

در زیر هزینه زندگی در کشور دانمارک به صورت بازه (حداقل تا حداکثر) قرار گرفته است و گویاست که هزینه زندگی در کشور دانمارک از شهری به شهر دیگر متفاوت است؛ لذا در محاسبه هزینه زندگی در دانمارک، میانگین، حداکثر و حداقل را مد نظر قرار دهید.


رستوران های کشور دانمارک میانگین
محدوده قیمت ها

گوشت، رستوران ارزان ۱۷٫۸۷ $
۱۲٫۳۹ - ۲۴٫۷۸

گوشت برای ۲ نفر، رستوران معمولی ۸۱٫۸۵ $
۴۹٫۵۵ - ۱۱۵٫۵۶

فست فود در مک دونالد یا مشابهات ۱۰٫۹۱ $
۹٫۷۲ - ۱۳٫۲۲

آبجو خانگی (نیم لیتری) ۶٫۹۵ $
۴٫۹۶ - ۸٫۲۶

آبجو وارداتی (۰٫۳۳ لیتری) ۶٫۲۰ $
۳٫۳۰ - ۸٫۲۶

کاپوچینو (معمولی) ۵٫۳۶ $
۴٫۲۹ - ۶٫۶۰

نوشابه پپسی (۰٫۳۳ لیتری) ۳٫۵۴ $
۱٫۹۶ - ۴٫۹۶

آب (۰٫۳۳ لیتری) ۲٫۳۹ $
۱٫۲۳ - ۳٫۳۱


بازارهای کشور دانمارک
شیر معمولی (۱لیتر) ۱٫۱۱ $
۰٫۸۳ - ۱٫۴۹

قرص نان سفید (۵۰۰ گرمی) ۲٫۹۸ $
۱٫۹۸ - ۴٫۱۳

تخم مرغ (۱۲ عدد) ۳٫۶۴ $
۲٫۷۹ - ۴٫۹۴

پنیر تازه (۱ کیلوگرم) ۱۲٫۶۶ $
۹٫۹۱ - ۱۶٫۵۱

سینه مرغ بدون پوست و استخوان (۱کیلوگرم) ۱۰٫۹۱ $
۶٫۶۰ - ۱۴٫۸۸

سیب (۱کیلوگرم) ۳٫۳۵ $
۲٫۴۸ - ۴٫۱۳

پرتغال (۱کیلوگرم) ۳٫۳۲ $
۲٫۴۸ - ۴٫۱۳

سیب زمینی (۱کیلوگرم) ۱٫۸۵ $
۰٫۹۹ - ۲٫۶۴

کاهو (۱ عدد) ۱٫۷۴ $
۱٫۳۲ - ۲٫۴۸

آب ۱٫۵ لیتری ۱٫۸۵ $
۰٫۹۹ - ۳٫۳۰

شیشه شراب متوسط ۱۰٫۹۷ $
۷٫۴۳ - ۱۶٫۴۹

آبجو خانگی (نیم لیتری) ۱٫۸۸ $
۱٫۲۳ - ۳٫۳۰

آبجو وارداتی (۰٫۳۳ لیتر) ۲٫۶۶ $
۱٫۶۵ - ۴٫۱۳

پاکت سیگار (مارلبورو) ۶٫۱۹ $
۵٫۱۱ - ۶٫۷۷


حمل و نقل در کشور دانمارک
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) ۳٫۶۶ $
۲٫۹۷ - ۴٫۱۳

بلیط ماهانه ۶۲٫۷۵ $
۴۹٫۵۸ - ۹۶٫۸۲

ورودی تاکسی (تعرفه معمولی) ۶٫۶۱ $
۳٫۹۶ - ۹٫۹۱

تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه معمولی) ۱٫۹۳ $
۱٫۵۷ - ۲٫۶۱

تاکسی ۱ ساعت انتظار (تعرفه معمولی) ۶۸٫۸۰ $
۳۶٫۸۶ - ۹۸٫۸۷

بنزین (۱ لیتر) ۲٫۰۵ $
۱٫۹۰ - ۲٫۱۵

فولکس واگن گلف ۱٫۴ ۹۰ KW روند (یا یک اتومبیل جدید) ۴۲,۰۰۹ $
۳۳,۰۲۵ - ۴۹,۵۸۲


خدمات رفاهی در کشور دانمارک (ماهیانه)
پایه (برق، گاز، آب، زباله) آپارتمان ۸۵ متری ۱۷۲٫۹۹ $
۱۱۵٫۳۲ - ۲۸۰٫۹۳

۱ دقیقه تعرفه تلفن همراه اعتباری محلی (بدون تخفیف و یا طرح) ۰٫۱۴ $
۰٫۱۰ - ۰٫۱۷

اینترنت (۶ مگابیت در ثانیه، پهنای باند نامحدود، کابل / ADSL) 29.78 $
۲۴٫۶۰ – ۳۳٫۰۶


ورزش و اوقات فراغت در کشور دانمارک
باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال ۵۰٫۷۹ $
۴۱٫۱۹ - ۶۶٫۱۰

اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته) ۲۱٫۳۲ $
۱۲٫۲۹ - ۳۳٫۰۵

سینما، پخش بین المللی، ۱ صندلی ۱۴٫۰۴ $
۱۳٫۱۸ - ۱۶٫۴۷


لباس و کفش در دانمارک
۱ جفت Levis 501 (یا معادل آن) ۱۳۱٫۴۲ $
۸۲٫۶۳ - ۱۶۵٫۲۸

۱ لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (زارا، H & M، …) ۵۷٫۱۸ $
۴۱٫۲۹ - ۸۲٫۳۷

۱ جفت کفش نایک ۱۳۲٫۵۲ $
۱۰۷ - ۱۶۵

۱ جفت کفش چرم مردانه ۱۴۷٫۹۸ $
۱۱۵ - ۱۸۱


اجاره خانه در کشور دانمارک (ماهانه)
آپارتمان در مرکز شهر (۱ خوابه) ۹۷۳ $
۴۱۳ - ۱,۶۵۱

آپارتمان (۱ خوابه) در خارج از مرکز شهر ۷۵۰ $
۴۱۳ - ۱,۱۵۶

آپارتمان در مرکز شهر (۳ اتاق خواب) ۱,۸۳۹ $
۱,۱۸۶ - ۲,۶۳۵

آپارتمان (۳ اتاق خواب) در خارج از مرکز ۱,۳۳۹ $
۸۲۳ - ۲,۱۴۱


قیمت خرید آپارتمان در کشور دانمارک
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۴,۹۱۹ $
۳,۶۳۲ - ۶,۱۴۳

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز ۳,۳۰۷ $
۱,۹۷۶ - ۴,۵۴۶


تامین مالی و حقوق در کشور دانمارک
متوسط حقوق ماهانه (پس از کسر مالیات) ۳,۰۶۵ $
۲,۳۱۱ - ۴,۱۳۲

نرخ بهره وام مسکن در درصد (٪)، سالانه ۳٫۵۴
۱٫۵۰ - ۵٫۴۰

هزینه زندگی در کشور دانمارک با هزینه زندگی در سایر کشورهای شمال اروپا مانند کشور نروژ تفاوت چندانی ندارد ولی نسبت به سایر کشورهای شمال اروپا هزینه ها بیشتر است. البته تورم در کشور دانمارک نسبت به کشورهای دیگر شمال اروپا اندکی بیشتر است.

همانطور که در بالا هم ذکر شد، هزینه زندگی در هریک از شهرهای دانمارک ممکن است متفاوت باشد ولی نزدیک به میانگین های جدول بالاست، لذا میتوانید اطلاعاتی به نسبت مناسب از هزینه زندگی در دانمارک بدست بیاورید. هزینه زندگی در دانمارک معمولا تغییرات چشمگیری ندارد و این امر ثمره اقتصاد مناسب این کشور است.
پاسخ
یکی از مقاصد نسبتا جدید مهاجرت که برای قشر پزشک و پرستار مناسبتر از سایر رشته هاست کشور دانمارکه. دانمارک از کشورهای اسکاندیناویه که در همسایگی سوئد و آلمان قرار داره. از نظر سطح رفاه، شادی مردم، امید به زندگی و میزان بلایای طبیعی همیشه در رتبه های اول قرار داره و یکی از سخت ترین کشورها برای مسافرته (دقت کنید مسافرت نه مهاجرت). دانمارک از کشورهای اتحادیه اروپا و محدوده شنگن هست که به حوزه پولی یورو وارد نشده. واحد پولش کرون دانمارک و هر دلار آمریکا تقریبا معادل ۶ کرون دانمارکه.

کشور دانمارک یک برنامه مهاجرتی به نام گرین کارت داره که هر فردی اگر در مجموع ۱۰۰ امتیاز بیاره می تونه برای گرین کارت اقدام کنه. البته نحوه امتیاز بندی جوریه که اگه فوق لیسانس به بالا نباشید عملا نمی تونید امتیاز لازم رو بیارید.

در برنامه گرین کارت، امتیاز بندی به این شکله:

سطح تحصیلات (حتما باید بالای لیسانس باشید ولی عملا جوریه که با زیر فوق لیسانی امتیاز به ۱۰۰ نمی رسه!):
◾مدرک لیسانس / فارغ التحصیل از دوره آموزشی با طول متوسط: ۳۰ امتیاز
◾درجه کارشناسی و پس از آن، مدرک کارشناسی ارشد یک ساله: ۵۰ امتیاز
◾کارشناسی ارشد: ۶۰ امتیاز
◾دکترا: ۸۰ امتیاز

در صورتی که دانشگاه شما رنکینگ جهانی زیر ۴۰۰ داشته باشه به ترتیب زیر به امتیازاتتون اضافه میشه:
◾۴۰۰ تای اول: ۵ امتیاز
◾۲۰۰ تای اول: ۱۰ امتیاز
◾۱۰۰ تای اول: ۱۵ امتیاز

اگر رشته شما در positive list یا اصطلاحا لیست مثبت باشه ۱۰ امتیاز اضافه هم می گیرید.

از تحصیلات حداکثر ۱۰۵ امتیاز می تونید بیارید.

سطح زبان:
◾آزمون دانمارکی، سطح ۱: ۵ امتیاز
◾آزمون دانمارکی، سطح ۲: ۱۰ امتیاز
◾آزمون دانمارکی، سطح ۳: ۱۵ امتیاز
◾تحصیل یا کار به زبان دانمارکی حداقل یک سال: ۲۰ امتیاز

البته از سایر زبانها هم می تونید امتیاز بیارید. اینکه هر سطحی از هر زبانی معادل چه سطحی از دانمارکی و چند امتیاز محسوب میشه رو اینجا ببینید.

از زبان حداکثر ۳۰ امتیاز می تونید بیارید.

توجه داشته باشید که هرچند با سایر زبانها هم میشه به دانمارک مهاجرت کرد، اما بدون زبان دانمارکی معمولا نمیشه کارپیدا کرد.

سابقه کار:
◾۱-۲ سال در پنج سال گذشته به عنوان محقق یا در زمینه ای که در فهرست مثبت ذکر شده است: ۱۰ امتیاز
◾۳-۵ سال در پنج سال گذشته به عنوان محقق یا در زمینه ای که در فهرست مثبت ذکر شده است: ۱۵ امتیاز
◾۳-۵ سال در پنج سال گذشته: ۵ امتیاز

از سابقه کار حداکثر ۱۵ امتیاز می تونید بیارید.

سازگاری:
◾حداقل یک سال تحصیل در یک برنامه آموزش عالی در کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس: ۵ امتیاز
◾حداقل سه سال تحصیل در یک برنامه آموزش عالی در کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس: ۱۰ امتیاز

یا
◾حداقل یک سال کامل (۱۲ ماه متوالی) اقامت قانونی و کار در یک کشور اتحادیه اروپا یا سوئیس: ۵ امتیاز
◾حداقل دو سال متوالی اقامت قانونی و کار در کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس: ۱۰ امتیاز

در صورتی که امتحان زبان دانمارکی سطح ۲ یا ۳ رو پاس کرده باشید در این قسمت ۵ امتیاز اضافه هم می گیرید.

از سازگاری حداکثر ۱۵ امتیاز می تونید بیارید.

سن:
◾۳۵-۴۰ سال: ۱۰ امتیاز
◾۳۴ سال یا کمتر: ۱۵ امتیاز

از سن حداکثر ۱۵ امتیاز می تونید بیارید.

طبق برآورد اداره مهاجرت دانمارک، هزینه ماهانه هرفرد در دانمارک قبل از کسر مالیات به این صورت خواهد بود:

برای افراد زیر ۲۵ سال که تنها زندگی می کنند: DKK 5،۳۶۷
برای افراد بالای ۲۵ سال که تنها زندگی می کنند: DKK 6472
برای یک زوج: DKK 5،۳۶۷ به ازای هر نفر

و برای بچه ها:

به ازای هر کودک برای والدینی که با هم زندگی می کنند: DKK 1342
به ازای هر کودک برای والدین تنها: DKK 1619

برای مهاجرت به دانمارک لازمه که ثابت کنید که توانایی تامین خودتون رو در یک سال اول زندگی در دانمارک دارید، این مبالغ رو باید در ۱۲ ماه ضرب کنید تا مقدار تمکن مالی که باید نشون بدید به دست بیاد. مثلا برای یک زوج با بچه میشه:

(۵,۳۶۷ + ۵,۳۶۷ + ۱,۳۴۲) x 12=DKK ۱۴۴,۹۱۲

**

از اونجا که طبق معمول پزشکی در لیست مثبت هست، یه روند کلی از مراحلی که یه پزشک خارجی باید در دانمارک بگذرونه می نویسم. برای مهاجرت به دانمارک دونستن زبان انگلیسی حتی در حد آیلتس ۵ کافیه! اما برای پیدا کردن کار در هر رشته ای و خصوصا پزشکی دونستن زبان دانمارکی الزامیه. امتحانات زبان دانمارکی ۳ سطح داره که سطح اول فقط مکالمه ست و برای افراد بی سواد ارائه میشه، سطح ۲ برای افراد با سواد معمولی و در حد خوندن و نوشتن و مکالمات روزمره ست و سطح ۳ برای افراد تحصیلکرده ارائه میشه و شامل مباحث سنگینتر از جمله فرهنگ و تاریخ دانمارک هم میشه. یک پزشک در دانمارک اول باید حتما امتحان زبان دانمارکی سطح ۳ رو پاس کنه تا اجازه داشته باشه امتحانات پزشکی رو بده. بعد از پاس کردن امتحان دانمارکی، امتحان پزشکی در دو مرحله کتبی و شفاهی (ایستگاهی، مثل USMLE Step 2 CS) به زبان دانمارکی برگزار میشه که در صورت پاس کردن اونها باید بعدش یه دوره ۳ روزه همراه با ارزیابی های کوچیک بگذرونید. بعد از این مرحله شما می تونید در دانمارک شروع به کار کنید اما تا یک سال تحت نظارت خواهید بود و بیشتر شبیه به یه دوره observership هست گرچه حقوق می گیرید. اگر ارزیابی از شما در این دوره مثبت باشه می تونید به صورت مستقل کار کنید و اگه منفی باشه به سازمان بهداشت ارجاع داده می شید تا در موردتون تصمیم بگیرن.
طبق اطلاعاتی که البته به صورت غیر رسمی کسب کردم، اولا نیاز دانمارک به پزشکی و رشته های وابسته بیش از سایر رشته های لیست مثبته. ثانیا تفاوت حقوق GP و متخص مثل ایران نجومی نیست و ثالثا حقوق یه GP حدود ۱۰,۰۰۰$ در ماهه یعنی مثلا با دلار ۳۵۰۰ تومن چیزی حدود ۳۵ میلیون تومن در ماه! گرچه مالیات ها هم اونجا خیلی بالا و حدود ۵۰% حقوقه و به همین خاطر رفاه اجتماعی بالاست و خیلی چیزا مجانیه و نمی دونم این مقدار بعد از کسر مالیاته یا قبلش اما اگه نصف این مقدار هم بابت مالیات کم بشه بازهم حقوق بالاییه چون توی دانمارک با حدود ۱۰،۰۰۰ کرون در ماه میشه راحت زندگی کرد.

اگه قصد دارید از طریق گرین کارت برای دانمارک اپلای کنید اول از همه باید برای تایید مدارک پزشکیتون اقدام کنید چون این کار چند ماه زمان می بره و تازمانی که ویزاتون بیاد تایید مدارکتون هم آماده میشه و می تونید برای مراحل بعدی ثبت نام در سیستم بهداشتی دانمارک اقدام کنید.
اینها مطالب کلی بود.

جزئیات برنامه گرین کارت رو از http://www.nyidanmark.dk/en-us/coming_to...rd-scheme/ و مراحل کار پزشکان رو از http://www.sst.dk/English/Education_and_...edure.aspx می تونید بخونید. انتهای این لینک که در مورد پزشکان گذاشتم لینک اپلای برای تایید و استعلام مدارک پزشکی هست که هزینه ای هم نداره و کلا آنلاینه. سمت چپ این صفحه سایر رشته های علوم پزشکی هم می تونن مراحل ورود به سیستم بهداشتی درمانی دانمارک رو برای رشته خودشون ببینن.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، nora ، Sanazdk ، Saeedv13 ، ParsTrader ، moon_rose ، parvanearefi ، Behdad Peimani ، vahidbaq ، msar
شیمای عزیز میشه لطفا" در مورد محقق در فهرست مثبت توضیح بدی؟در حقیقت فهرست مثبت؟در ضمن نمره سنین بالاتر چنده؟ متشکرم از پاسخگویی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-12-17 ساعت 02:20)nora نوشته:  شیمای عزیز میشه لطفا" در مورد محقق در فهرست مثبت توضیح بدی؟در حقیقت فهرست مثبت؟در ضمن نمره سنین بالاتر چنده؟ متشکرم از پاسخگویی

منظور از محقق:Your work experience can be given points according to how many years, within the last five years, you have worked as a researcher or in a field where Denmark is currently experiencing a shortage of qualified professionals. You can see these fields and specific job titles on the Positive List. You can also be given points for other work experience. Points are given as follows:

اینم لیست مشاغل
http://www.nyidanmark.dk/en-us/coming_to...erview.htm

سن بالاتر امتیازی نداره
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، Saeedv13 ، moon_rose ، msar
اگر به منظور شرکت در یک رویداد فرهنگی یا بازدید از دانمارک به عنوان یک جهانگرد یا ملاقات با آشنایان یا انجام یک ماموریت کاری می خواهید از کشوری خارج از اروپا وارد دانمارک شوید، باید درخواست ویزا نمایید. در www.newtodenmark.dk/visa فهرستی از کشورهایی که شهروندان آنها برای بازدید از دانمارک نیاز به ویزا دارند، درج شده است. قبل از مسافرت به دانمارک باید درخواست ویزا نمایید. برای درخواست ویزای دانمارک باید به کنسولگری یا سفارت دانمارک در کشور خود مراجعه نمایید. یک ویزا به مدت سه ماه اعتبار دارد و حق کار در دانمارک را به شما اعطا نمی کند. در شرایط عادی، یک ویزا برای تمام حوزه شنگن معتبر است.

اگر می خواهید در دانمارک کار کنید و اهل کشوری به غیر از اعضای اتحادیه اروپا یا EØS می باشید، قبل از ورود به کشور باید درخواست مجوز نمایید. برای درخواست جواز کار و اقامت در دانمارک، باید به کنسولگری یا سفارت دانمارک در کشور خود مراجعه نمایید.

اگر یک پیشنهاد کار مندرج در فهرست مثبت دریافت کرده باشید، می توانید جواز کار و اقامت در دانمارک را کسب نمایید. فهرست مثبت، فهرستی از حوزه های استخدامی است که با کمبود نیروی کار واجد شرایط مواجه می باشند. فهرست مثبت شامل متخصصان فن آوری اطلاعات، مهندسان، پزشکان، داروسازان و پرستاران می شود. به عنوان مثال، برای کار به عنوان یک پزشک، داروساز یا پرستار در دانمارک، باید اجازه رسمی دانمارک را کسب نمایید. برای مشاهده کل فهرست مثبت می توانید به www.newtodenmark.dk/greencard مراجعه نمایید.

همچنین اگر پیشنهاد کاری با حداقل حقوق سالانه ۴۵۰،۰۰۰ کرون دانمارکی (تقریبا ۶۰،۰۰۰ یورو) دریافت نموده باشید، می توانید جواز کار در دانمارک را کسب نمایید.

بعد از دریافت جواز کار و اقامت در دانمارک، می توانید درخواست ملحق شدن خانواده خود را بدهید. یکی از مفاد «قانون اتباع خارجی دانمارک» این است که آنهایی که خواستار جواز کار و اقامت در دانمارک می باشند، بایستی بتوانند زندگی خود را تامین نمایند. در مورد شهروندان اتحادیه اروپا قواعد خاصی اعمال می شود. با مراجعه به www.newtodenmark.dk/eu می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.


جواز اقامت برای درخواست اشتغال - کارت سبز
دانمارک دارای یک برنامه کارت سبز خاص نیز می باشد. کارت سبز مجوزی است که به شما اجازه می دهد به مدت شش ماه به دانمارک آمده و به دنبال کار بگردید. برای دریافت کارت سبز، باید امتیازات کافی را که با استفاده از یک نظام امتیازبندی تعیین می شود، کسب نمایید. تحصیلات، مهارت در زبان و تجربه کاری موجب کسب امتیاز خواهند شد. با مراجعه به www.newtodenmark.dk/greencard می توانید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه کارت سبز دریافت نمایید.

اقامت تحصیلی
اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، مشمول تحصیل در دانمارک می شوید. اگر قصد تحصیل در دانمارک را دارید، یک کارت ثبت نام دریافت خواهید نمود. برای کسب شرایط تحصیل باید در یک موسسه عمومی یا خصوصی تایید شده ثبت نام کنید. همچنین باید قادر به تامین زندگی خود باشید. حداکثر تا سه ماه بعد از ورود به کشور باید از اداره امور دولتی درخواست کارت ثبت نام نمایید. با مراجعه به www.newtodenmark.dk/eu می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

اگر می خواهید در دانمارک تحصیل کنید و تبعه کشوری به غیر از اعضای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می باشید، قبل از ورود به کشور باید درخواست مجوز نمایید. برای درخواست جواز اقامت در دانمارک، باید به کنسولگری یا سفارت دانمارک در کشور خود مراجعه نمایید.

اگر در تحصیلات ابتدایی، تحصیلات جوانان، مدرسه عالی عمومی یا تحصیلات عالی ثبت نام نمایید، می توانید در دانمارک اقامت تحصیلی بگیرید. با این حال در مدت اقامت پیش شرطی است که خود هزینه های خود را تأمین و دوره های را برای یادگیری زبان تدریس برای خودتان ایجاد نمایید. با مراجعه به www.newtodenmark.dk/study می توانید اطلاعات بیشتری درباره شرایط کلی کسب نمایید.

اگر برای پیشبرد تحصیلات عالی به شما جواز اقامت در دانمارک اعطا شد، در آنصورت می توانید درخواست مجوز برای جستجوی کار نیمه وقت نمایید.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، nora ، Saeedv13 ، moon_rose ، mohammadg846 ، vahidbaq ، msar
سلام. من 100 امتیاز رو دارم اما نمیخوام از طریق وکیل اقدام کنم. کدوم سایت لیست مدارک مورد نیاز به اقامت رو داره؟ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadg846 ، msar
(2012-12-23 ساعت 01:19)setiya نوشته:  سلام. من 100 امتیاز رو دارم اما نمیخوام از طریق وکیل اقدام کنم. کدوم سایت لیست مدارک مورد نیاز به اقامت رو داره؟ممنون



شما چرا از خود سفارت اقدام نمیکنید ؟ اصلا احتیاج به وکیل نیست .
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، nora ، moon_rose ، mohammadg846 ، amirfriendship ، msar
سلام من کارشناس ارشد پرستاری هستم و می خوام به دانمارک مهاجرت کنم اگه ممکنه کمکم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar
سلام خدمت ادمین و دوستان عزیز.
مهاجرت به دانمارک بدجوری فکرمو مشغول کرده.شرایطمو توضیح میدم ممنون میشم راهنمایی کنید.
من فوق دیپلم عمران دارم و در حال حاضر سرباز هستم و 10 ماه دیگه مونده که تموم بشه.با دختری که در دانمارک زندگی میکنه قصد ازدواج دارم.خودش حدود 2 سال میشه که در دانمارک هستش.خانواده ایشون 4سالی میشه.به صورت خانوادگی پناهنده اجتماعی هستند.هنوز اقامت دائم رو ندارند.تابعیت ایشون مال افغانستان هستش.میخواستم بدونم آیا با این شرایط میشه مهاجرت کرد؟که مثلا این دختر بیاد ایران ازدواج کنیم بعد مدارک ازدواج رو ببریم سفارت.آیا این روش جواب میده؟
روش دیگه اینکه مثلا برای 20 روز یا 1 ماه برم دانمارک و با کمک آشناهایی که اونجا دارم دنبال شغل بگردم و اگه شغل پبدا کردم برای ویزا کاری اقدام کنم.حالا اگه میشه به این روش اقدام کرد دنبال چه شغل هایی باید برم ؟آیا هر شغلی رو میشه اقدام کرد که صاحب کار به عنوان کارفرما دعوت نامه کاری بفرسته؟(و اینکه مدرک هم نیاز هستش برای ویزای کاری؟)
اگه خانواده این دختر توی دانمارک وکیل داشته باشن آیا میتونه کاری کنه واسه مهاجرت من.؟
بازم دوستان ممنووووون میشم یه راهی روشی رو بهم بگن که من چجوری و از چه راهی میتونم اقدام کنم واسه مهاجرت.
منتظر جوابتون هستم.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، nasrin_k ، mohammadg846 ، msar
(2013-03-30 ساعت 13:08)armani33 نوشته:  سلام خدمت ادمین و دوستان عزیز.
مهاجرت به دانمارک بدجوری فکرمو مشغول کرده.شرایطمو توضیح میدم ممنون میشم راهنمایی کنید.
من فوق دیپلم عمران دارم و در حال حاضر سرباز هستم و 10 ماه دیگه مونده که تموم بشه.با دختری که در دانمارک زندگی میکنه قصد ازدواج دارم.خودش حدود 2 سال میشه که در دانمارک هستش.خانواده ایشون 4سالی میشه.به صورت خانوادگی پناهنده اجتماعی هستند.هنوز اقامت دائم رو ندارند.تابعیت ایشون مال افغانستان هستش.میخواستم بدونم آیا با این شرایط میشه مهاجرت کرد؟که مثلا این دختر بیاد ایران ازدواج کنیم بعد مدارک ازدواج رو ببریم سفارت.آیا این روش جواب میده؟
روش دیگه اینکه مثلا برای 20 روز یا 1 ماه برم دانمارک و با کمک آشناهایی که اونجا دارم دنبال شغل بگردم و اگه شغل پبدا کردم برای ویزا کاری اقدام کنم.حالا اگه میشه به این روش اقدام کرد دنبال چه شغل هایی باید برم ؟آیا هر شغلی رو میشه اقدام کرد که صاحب کار به عنوان کارفرما دعوت نامه کاری بفرسته؟(و اینکه مدرک هم نیاز هستش برای ویزای کاری؟)
اگه خانواده این دختر توی دانمارک وکیل داشته باشن آیا میتونه کاری کنه واسه مهاجرت من.؟
بازم دوستان ممنووووون میشم یه راهی روشی رو بهم بگن که من چجوری و از چه راهی میتونم اقدام کنم واسه مهاجرت.
منتظر جوابتون هستم.
سلام
الان دانمارک برای افرادی که فوق لیسانس دارند ویزای کاری میده که بهش میگن گرین کارت دانمارک . البته اکثر افرادی که با همین فوق لیسانس هم رفتند و زبان انگلیسی خوبی هم داشتند برای پیدا کردن کار دچار مشکل شدند چون برای پیدا کردن کار حتما باید زبان دانمارکی بلد بود که یاد گیری ان سخته و زمان زیادی میبره و با این وضعیت دلار خیلی مشکله .
مشکل دیگه هم اب و هوای بسیار بد دانمارک و اخلاق مردم ان کشور است که کلا مهاجر پذیر نیستند و برخورد خوبی با مهاجرا نداشتند همین هم باعث شد چند نفر را که می شناختم بعد از مدتی برگشتند و به فکر مهاجرت به سایر کشورها هستند .
حالا شما که یک فوق دیپلم دارید و سابقه کار ندارید و احتمالا زبان هم خیلی خوب بلد نیستید و.....
پیشنهادم در حال حاظر اینه که اگه خیلی مایل به مهاجرت هستی گرفتن ایلتس 7 در هر 4 قسمت و اقدام برای استرالیا است .
البته انتخاب نهایی با خود شماست .
موفق باشید

(2013-03-22 ساعت 07:24)علی کریمی رزوه نوشته:  سلام من کارشناس ارشد پرستاری هستم و می خوام به دانمارک مهاجرت کنم اگه ممکنه کمکم کنید
سلام
برای گرفتن گرین کارت دانمارک که یک ویزای 3 ساله کاری است ایلتس 6.5 زبان باید داشته باشید .
موفق باشید
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، Saeedv13 ، armani33 ، mohammadg846 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان