کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای دریافت ویزای توریستی ایالات متحده آمریکا در دبی
در نام پدر آسمانی
با سلام خدمت دوستان عزیزم در مهاجرسرا


برای اقدام ، شما باید سه نکته را توجه داشته باشید :
1- به چه دلیل قصد مسافرت دارید.
2- آیا توانایی پرداخت هزینه های سفر خود را دارید.
3- دلیلی موجه برای بازگشت به کشورتان باید داشته باشید .

نکات اساسی که مصاحبه کننده ها با شما به آن توجه می کنند عبارتند از:
1- صداقت شما در درجه اول
2- رفتار ظاهری شما ( طرز برخورد ، دستپاچگی ، استرس ، تیک های عصبی )
توجه*: نکته مهم این است که شما در همان 5 دقیقه اول ارزیابی می شوید و در همان زمان کوتاه با بیان دلیلتان و نوع عکس العملتان تصمیم مصاحبه گر را رقم می زنید در اصل باید بگویم که بیشتر از آنچه که طرف مقابل شما یک کارمند کنسولگری باشد یک روانشناس خبره است و داشتن آرامش نقش اساسی در گرفتن تصمیم او دارد ، دقت کنید مصاحبه گرهایی که با ایرانیان مصاحبه می کنند همگی از خودتان بیشتر تسلط به فارسی دارند و با تمامی آداب و فرهنگ های قومی ما آشنایند پس در زمان انتظار برای مصاحبه مراقب صحبت ها و رفتار خود باشد زیرا توسط میکرفون ها و دوربین ها کاملا بررسی می شوید.

خوب حال به چگونگی آغاز پروسه ویزا توریستی می پردازیم.

دقت کنید سفارت آمریکا در امارات متحده به دو سفارت ( دبی ، اباظبی) تقسیم شده است .
سفارت اباظبی : مسئولیت اصلی آن رسیدگی به ویزاهای مهاجرتی می باشد در مورد در خواست توریستی تنها به ساکنین امارات متحده پاسخگوست و در موارد خیلی خاص کیس توریستی از ایران می پذیرد پس برای اقدام ویزای توریستی این ریسک را نکنید.
سفارت دبی : مسئولیت اصلی آن رسیدگی به پرونده های توریستی و تجاری و تحصیلی می باشد (پس چنانچه قصد گرفتن وقت از امارات را دارید از طریق سفارت در دبی اقدام کنید و بیشتر توضیحات ما نیز در این رابطه است)
* دیگر کشورهایی که می توانید برای ویزای توریستی اقدام کنید عبارتند از: ترکیه ، قبرس ، تاجیکستان ، افغانستان ، سوریه ، آذربایجان و ...
(توجه کنید تنها در سفارات امارات متحده و ترکیه به فارسی مصاحبه می شود )
حال به بررسی شروع پروسه می پردازیم
شما برای اقدام با در ابتدا فرم DS-160 را پرنمایید در این فرم کلیه سوالات مربوط به شما سوال می شود. پس برای آغاز ابتدا به آدرس زیر بروید
https://evisaforms.state.gov
در اینجا Consulate/Embassy Country را امارات متحده انتخاب می کنید
در گزینه Consulate/Embassy City سه انتخاب در پیش رو دارید
1- اباظبی
2- دبی
3- دبی
دقت کنید برای ویزای توریستی در دبی دومین گزینه مربوط به ایرانیان می باشد . انتخاب سومین گزینه مربوط به مقیمان امارات است لطفا چه در ثبت فرم و چه در گرفتن وقت به هیچ وجه گزینه سوم را انتخاب نکنید بعدا با مشکل جدی مواجه می شوید.
حال در صفحه بعد با انتخاب زبان فارسی به راحتی با نگاه داشتن موس بر روی جملات از ترجمه آن بهرمند می شوید.
خوب این صفحه نیاز به توضیح ندارد زیرا خود برای شما ترجمه می کند.
شما با انتخاب گزینه
DS-160 electronic visa application form
وارد فرم مربوطه می شوید.
در مورد عکس فرم تذکر دهم که هیچ تفاوتی با عکس لاتاری گرین کارت ندارد و از همان عکس می توانید استفاده کنید و آنرا در بخش مربوطه آپلود نمایید فقط دقت کنید عکس جدید باشد و از گرفتنش یکسال نگذشته باشد.
برای پر کردن فرم گزینه
start Application را می زنید دقت کنید تعداد صفحات فرم و سوالاتش زیاد است و تنها برای پرکردنش 20 دقیقه فرصت دارید اما نگران نباشید در پایان هر صفحه یک کلید save می باشد که می توانید آنرا ذخیره کنید و سعی کنید مسیر ذخیره را Desktop قرار دهید تا به راحتی فایل را پیدا کنید اما صلاح دید آنست که هر 3 یا 4 صفحه یکبار ذخیره نمایید تا از ساخت فایل های اضافه در Desktop جلوگیری شود.
در این صفحه ابتدا شما باید
Dubai,United Arab Emarat را در location انتخاب کنید بعد گزینه start برای شروع پر کردن و گزینه Upload برای آپلود فابل و گزینه Test photo برای بررسی عکس میباشد .
پس بر روی گزینه Strat کلیک می کنیم تا کار ما آغاز شود.
جدیدا در آغاز پر کردن فرم از شما یک سوال می پرسد ابتدا شما یکی از سوال ها را انتخاب کرده و بعد به آن پاسخ دهید این کار بیشتر جنبه امنیتی دارد تا کسی بعدا بجای شما از بارکد متعلق به شما استفاده نکند احتمالا این سوال در سفارت از شما پرسیده خواهد شد و شما باید دقیقا همین پاسخی که در فرم دادید را پاسخ دهید تقریبا می شود گفت مانند سوالاتی هست که در زمان باز کردن ایمیل مثلا سایت yahoo از ما می پرسد.
( مثلا: نام اولین حیوان خانگی شما چیست، یا نام اولین عموی خود را بگویید)
و ممکن است پاسخ شما بی ربط باشد اما آن پاسخ رمز صحیح است.
دقیقا در بالای صفحه بارکد شما نوشته شده است مثلا( AA0012F7YB)
بعد بروی دکمه ادامه می زنید در ادامه از شما
سوالات شخصی از قبیل نام وفامیلی و ...
آدرس و تلفن
مشخصات پاسپورت
سوالات مربوط به سفر
سوالت مربوط به محل اقامت
قصد دیدن چه جاهایی دارید
هدف از سفر
به کدام کشورها سفر کردید
در مورد خانواده( پدر،مادر،همسر،فرزند)
درمورد کار و محل کار
در مورد تحصیلات و محل تحصیلات
و سوالات امنیتی و سوء پیشینه شما
که شاید ساعت ها وقت شما را بگیرد اما نگران نباشید با ذخیره کردن اطلاعات پر کرده در صفحات و سپس با آپلود کردن فایل مربوطه و چند حرف ابتدای اسم و تاریخ سال میلادی تولدتان هر بار می توانید از ادامه فرم آغاز کنید و در نهایت در همان زمان تعیین شده فرم را تکمیل کنید
دقت داشته باشید که همه اطلاعات وارد شده به فرم دقیق و بدون کوچکترین اشتباهی باشد اگر بعد از پر کردن فرم و امضای نهایی فهمیدید جایی اشتباه پر شده نگران نباشد یک فرم دیگر پر کنید این بارکد زمانی ارسال می شود که شما برروی بارکدتان وقت سفارت بگیرید . دقت کنید در نهایت از تمام گزینه های پرینت و ارسال به ایمیل و پرینت کل فرم غافل نشوید و از همه پرینت داشته باشید از هر کدام حداقل 2 عدد.
خوب حالا شما پرینت یک فرم پر شده را دارید و همچنین یک برگه کامفرمیشن یعنی می توانید برای گرفتن وقت سفارت اقدام نمایید.
و این اولین مشکلی است که با آن مواجه می شوید زیرا وقتی برروی گزینه
Schedule Appointment
کلیک کرده و بعد کامفرمیشن را وارد می کنید در کمال تعجب می بینید که هیچکدام از وقت ها باز نیست.
در ضمن بگویم وقت ها هفته به هفته باز می شود اما نه در دید ما خلاصه برای شما بگویم به هر در و تخته ای که بود زدم اما به نتیجه نرسیدم تمامی سایتها را جستجو کردم دریغ از یک پاپاسی در حالی که اگر گزینه سوم دبی را انتخاب کنید یعنی برا مقیمان امارت می بینید سفرت وقت اضافی نیز برای آنها داشت حال به چه طریق و روشی دوستان آژانسی وقت سفارت می گیرند ما سردر نیاوردیم تنها متوجه شدم که آنها نیز از یک سری دلال و بعضی از آژانسها وقت را خریداری کرده و پس از کشیدن سود گاه معقول و گاه نا معقول آنرا می فروشند بطوریکه عرفشان به این بود که وقت عادی :بین 50000 تومان تا 80000 تومان و وقت فوری بین 85000 تا 130000 تومان حال خود قضاوت کنید بالاخره بعد از کلی search در google اسم چند نفر را زیاد دیدم و دل به دریا زده و به یکی که به نام حسین و جبار تبلیغات کرده زنگ زده او مرا به یک آژانس معرفی کرده و با پرداخت مبلغ 50000 تومان موفق شدم در تاریخ مورد نظرم وقت سفارت بگیرم.
تنها دقت کنید وقت را طوری تنظیم کنید که حداقل 1 ماه نیم به مسافرتتان به دبی باقی باشد تا سر فرصت مدارکتان را آماده و ترجمه کنید بعضی از مدارک که ذکر خواهم کرد زمانگیر هستند و نکته دوم اینکه سفارت جمعه و شنبه تعطیل است برای گرفتن وقت تنها در روزهای یکشنبه و سه شنبه و پنج شنبه اقدام کنید درضمن به سایت هم مراجعه کنید تا از تعطیلا آمریکایی نیز آگاه شوید و نکته سوم وقت را سعی کنید برای یکشنبه و یا سه شنبه بگیرید بعد از پنجشنبه دو روز تعطیلی است که ممکن است اختلالی در کارتان پیش آید زیرا گاهی اوقات مصاحبه گر شماره هتل و اتاق شما را گرفته تا چنانچه سرکنسول مدارک تکمیلی خواست با شما تماس بگیرد پس حداقل 2 روز بعد از وقت مصاحبه بلیط برگشت بگیرید بعنوام مثال اگر سه شنبه وقت مصاحبه دارید سعی کنید اگر می توانید یکشنبه به دبی برسید و برگشتتان پنجشنبه عصر باشد. و در نهایت اگر خواستید آن نام هایی که بردم پیدا کنید کافیست در گوگل SEARCH کنید ( وقت سفارت آمریکا حسینی و جبار ) با کمی گشتن به شماره هایشان خواهید رسید.

در ضمن پس از گرفتن وقت از سفارت برگه دیگری به شما داده می شود که معمولا جا عکسش X خورده شما چاپ شده عکس آپلود کرده خود را روی آن می چسبانید این عکس 5*5 میباشد که این همان وقت سفارت شماست .

حال به بخش مدارک مورد نیازتان در ویزای توریستی می رسیم که عبارتند از :

1- وقت سفارت
2- فرم پر شده DS-160
3- برگه کامفرمیشن
4-کپی صفحه اصلی و تمامی صفحه های پرشده و صفحه آخر پاسپورت
5-فیش بانکی به مبلغ 540 درهم پرداخت شده در شعب بانک الوطنی بنام متقاضی و در وجه کنسولگری آمریکا.
6- مدارک شغلی
7- مدارک مالی
8- مدارک مالکیت
9- رزرو بلیط رفت وبرگشت به آمریکا
10- بیمه 92 روزه آگسا جهت آمریکا و کانادا
11-مدارک شخصی
12- مدارک کفالتی
13- مدارک ازدواج
14-مدارک ساپورت مالی
15- گاهی دعوتنامه
16- نامه خلاصه شده از علت سفر - وضعیت وسع مالی - دلیل بازگشت
17-مدارک پزشکی
18-مدارک تحصیلی
19-برنامه مشخص از سفر
20 - گاه رزرو هتل
حال به توضیح تک تک اینها می پردازیم:

فکر می کنم تا گزینه 3 توضیحات داده شد و گزینه 4 نیز مشخص است حال از گزینه 5 آغاز می کنم.
5- توضیح اینکه آژانسها معمولا به شما پیشنهاد می کنند که با پرداخت 100 درهم بیشتر یعنی مبلغ 640 درهم این فیش را برای شما پرداخت و در هتل تحوبلتان می دهند .
اما من به شما پیشنهاد می کنم خودتان پرداخت کنید من نیز در ابتدا می ترسیدم به یک بانک در خارج از کشور بروم و با یک فیش عجیب مواجه شوم و در آخر مجبور شوم پول بیشتری بخاطر صرفه جویی بدهم و شاید نتوانم فیش را تهیه کنم و هزار دلیل دیگر اما باید بگویم روز اولی که رسیدم امارات و در دبی مال قدم می زدم آن هم ساعت 6:40 عصر به وقت امارات به یکباره شعبه بانک الوطنی را در طبقه زیر همکف دبی مال دیدم و در کمال تعجب دیدم باز است دل به دریا زدم و گفتم فوقش یک سوالی می کنم شد که شد . نشد فردا زنگ می زنم به لیدرم می گم برام بگیره . خلاصه وارد شدم یکنفر با احترام جلو اومد و گفت میتونم کمکتون کنم با انگلیسی دست و پا شکسته گفتم I want pay to us embassy اون هم پرسد منظورم همون 540 درهم هست و من هم تایید کرده سریع برای من یک فیش نوبت دهی گرفت با من تا دم باجه آمد یک فیش که تقریبا همه چیزش آماده بود مخصوص سفارت برایم گرفت و بهم نشان داد که تنها محل اسم و شماره پاسپورت و نام ویزای درخواستی که B2 می شد را پر کنم و یک امضا سپس باجه شماره فیش نوبت دهی من را خواند آنجا فیش را دادم و همچنین 540 درهم و فیش دو نسخه ای را گرفتم که نسخه رویی برای سفارت و نسخه زیری برای خودتان است .
کل پروسه 5 دقیقه هم طول نکشید و آن شخص راهنما با احترام و تشکر به بیرون شعبه همراهی کرد .
محل نوشتن شما در گوشه پایین فیش سمت چپ می باشد و سه نسخه کاربن لس هست و احتیاج به کابن ندارید.

6- مدارک شغلی عبارتند از :
- فیش حقوقی دو ماه آخر (اصل- ترجمه)
- گواهی اشتغال به کار و سابقه خدمت (اصل- ترجمه)
- قرارداد با کارفرما (اصل- ترجمه)
-گواهی موافقت مرخصی در مدت اقامت کوتاه در آمریکا (اصل- ترجمه)
-دفترچه بیمه (اصل- ترجمه)
- آخرین لیست بیمه (اصل- ترجمه)
-آخرین لیست مالیات حقوق (اصل- ترجمه)
- کارت شناسایی (اصل- ترجمه)

در صورت داشتن شغل آزاد مدارک اثبات کننده که هم اکنون در این شغل فعالیت دارید به همراه کارت ویزیت.(اصل- ترجمه)

7- مدارک مالی عبارتند از :
- گردش 6 ماهه گذشته حساب بانکی تقریبا 60000 دلار آمریکا که با گرفتن پرینت گردش و همچنین نامه انگلیسی از بانک مربوطه مبنی بر گردش و مانده حساب در مدت 6 ماه (اصل- ترجمه)
- موجودی حساب تقریبا 5000000 تومان.
- در صورت داشتن پرداخت مالیاتی 3 سال گذشته (اصل- ترجمه)
- در صورتیکه ملک بنام ندارید داشتن مانده حساب با رقمی بالا مفید است

برای اثبات رسیدن وسع به خرج سفر علاوه بر مدارک مالی مدارک درآمدی نیز مهم است از جمله : فیش حقوقی - در صورت داشتن مستاجر (اصل و ترجه اجاره نامچه ) - اثبات درآمد های جانبی

8-مدارک مالکیت شامل :
- خانه که بنام شخص شما باشد ( ترجمه سند+میزان دانگ+اصل)
-مغازه یا فروشگاه که بنام شخص شما باشد ( ترجمه سند + میزان دانگ + اصل)
- زمین که بنام شما باشد (ترجمه سند+میزان دانگ+اصل)
** مهم: در تمامی موارد بالا باید کارشناس رسمی دادگستری ارزشگزاری قیمتی نماید ( اصل نامه ارزشگزاری + ترجمه ) دقت کنید پروسه کارشناسی تا پایان ترجمه حدودا 20 روز کاری زمان می برد.

مالکیت ماشین و غیره کاربردی ندارد.

9- یک از نکات مورد اهمیت این است که شما برای سفر خود برنامه ریزی کرده باشید که رزرو کردن بلیط رفت برگشت با ذکر تاریخ ورود به آمریکا و تاریخ خروج از آمریکا حتما با ذکر شماره های پرواز و نوع هواپیمایی که اینها همگی در یک برگه رزرو از سوی هواپیمایی به شما داده می شود .

**خیلی مهم حتما در هنگام پر کردن فرم در قسمت Travel information در قسمت specific travel plan حتما تاریخ ورود و خروج و شماره پرواز و شهر ورودی و خروجی پرواز رزرو شده خود را اعلام دارید بسیار تاثیرگزار است.

10- یکی از نکات تاثیر گزار دیگر داشتن بیمه در مدت زمان اقامتتان در آمریکاست تا مبادا سربار دولت نشوید پس شما با گرفتن بیمه 3 ماهه یک دلیل دیگر برای بازگشتتان ارائه داده اید نگران نباشید اگر به شما ویزا ندهند شما می توانید با کسر 2000 تومان از مبلغ بیمه خود را پس بدهید اما ارزشش را دارد این بیمه را می توانید از بیمه البرز یا آسیا تهیه کنید برای من که زیر 60 بودم 167000 تومان تمام شد.

11- مدارک شخصی عبارتند از :
- شناسنامه خود . همسر . فرزندان (اصل- ترجمه)
-کارت ملی خود . همسر . فرزندان (اصل- ترجمه)

-گاه لزم است برای اعلان تک فرزندی شناسنامه پدر و مادر همراه باشد(اصل- ترجمه)

- کارت پایان خدمت (اصل- ترجمه) پوان منفی در FBI CHEK بسته به خدمت در ارتش یا سپاه پوان منفی در دادن ویزا
- کارت معافیت پزشکی (اصل- ترجمه) گاهی پوان منفی در دادن ویزا
-کارت معافیت عف رهبری (اصل- ترجمه) پوان مثبت در FBI CHEK
12-مدارک کفالتی شامل
- داشتن پدر و مادر سالمند جهت نگهداری
-دادن خرج خانواده به دلیل فوت پدر
-داشتن تعداد زیادی فرزند
که همگی باید اثبات و ترجمه شوند.

13-مدارک ازدواج شامل:
- عقدنامه (اصل- ترجمه)
-شناسنامه خود و همسر (اصل- ترجمه)
- تعدادی از عکس های عقد و ازدواج

14- مدارک ساپورت مالی

چنانچه شخصی شما را در آمریکا ساپورت مالی میکند باید فرم ساپورت مالی را پر کرده به بانکش در آمریکا داده و گردش 12 ماهه حساب بانکی و مالیات 3 سال گذشته را به همراه تاییده بانک که این شخص علاوه بر پرداخت خرج خانواده و اقساط خود توانایی ساپورت مالی شما را داشته باشد که آنرا برای شما ارسال نماید.

15- در بعضی موارد که مصاحبه گر دنبال بهانه برای ویزا ندادن به شما می باشد دعوتنامه از شما می خواهد در حالی که قانونا برای ویزای توریستی نیازی به دعوتنامه نیست.

16- بسیار مهم است که نامه ای به امضای شما تایپ شده در کمتر از یک صفحه A4 به مصاحبه گر تحویل دهید که در آن پس از معرفی خود و ارائه ئلایل سفر به آمریکا و همچنین اعلام کردن دارایی ها و درآمد و وضعیت کاری و بیان اینکه چنانچه پس از پایان مرخصی در سر کار حاضر نشوید شغلتان را از دست می دهید و دلایل دیگر از قبیل نگهداری از پدر و مادر پیر یا شرکت در فلا کنفرانس یا گرفتن عروسی برای فرزند و دلایل متفاوتی که حتی ممکن است در ایران به یک بچه بگویید بگوید می خواهی سرم کلاه بگزاری باور کنید اگر صادقانه بگویید از شما می پذیرند باید همه را در یک نامه جا دهید و ارائه دهید.


****نکته بسیار مهم دوستانی که شخصی در آمریکا دارند و آن شخص برایشان اقدام برای گرین کارت کرده مطمئن باشند و هزینه الکی نکنند بر اساس قوانین مهم اعلام شده به سفارت ها به هیچ وجه ویزای توریستی به این افراد داده نمی شود این گفته من ارتباطی به شرکت در لاتاری گرین کارت ندارد منظورم در ایالات متحده رسما درخواست گرین کارت برای شخص رد شده باشد.

17-چنانچه جهت درمان ویزای توریستی می گیرید باید نامه پزشکتان در ایران و مهمتر از آن نامه پذیرش مرکز درمانی در آمریکا و همچنین نشان دادن وسع مالی زیاد به همراه داشته باشید داشتن پذیرش از مرکز درمانی در آمریکا شرط اصلی است.

18-مدارک تحصیلی که در فرم اعلام کرده اید (اصل- ترجمه)

19-برنامه مشخص از سفر که فرض مثلا در فلان تاریخ قصد دارم به دیزنی لند برم در فلان تاریخ به لاس وگاس در فلان تاریخ ....

20- رزرو هتل ها یا حتی انتخاب اسامی هتل ها در مراکز دیدنی که در ایالات مختلف در فرم نام برده اید در بعضی موارد مفید است.

21- و در نهایت طلبیدن اراده پدر آسمانی که می تواند قلب مصاحبه گر شما را نرم نماید
در نهایت به چند نکته توجه شما را جلب می کنم.
-هتل نزدیک به سفارت ROSE RAYHHAN ROTANA هست که فارسی 1 رو هم پخش می کنه با تاکسی تا محل سفارت در ساختمان تجارت جهانی واقع در شیخ زاهد 5 دقیقه هست و 10 درهم می شود.
-درضمن روبروی هتل ایتگاه مترو هست که شما با پرداخت 12 درهم به هر کدام از مال های مهم دبی از قبیل امارت مال یا سیتی سنتر یا دبی مال یا خیابان الرقه که فروشگاه های البستام و عرض الهدایا و خلاصه فرودگاه ترمینال 3 برای پرواز های امارات خلاصه هر جا بخواهید بروید قیمت بلیط رفت و برگشت vip تازه جای چمدان برای مسافران از فرودگاه را هم دارد و بلیط رفت وبرگشت عادی 7 درهم است.
-روز قبل از مصاحبه همه مدارک را چک کرده داخا یک کیف فایا دار بگزارید و سعی کنید تک تک مدارک و اصل ها را در یک کاور ارائه دهید.
-روز قبل مصاحبه یکبار با تاکسی مسیر رفت و برگشت از سفارت راتا هتلتان چک کنید.
-صبح سعی کنید ساعت 5 بیدار شوید و با محاسبه زمانی نهایتا تا ساعت 6:15 در صف سفارت باشید تا حداقل تا ساعت 10:30 تکلیفتان معلوم شود.
-هر کس بنا به نوع کیسش مدارک را از آنچه گفته شد آماده سازد.
-دقت کنید بر خلاف گفته همه که معتقدند با لباس رسمی باید برای مصاحبه رفت به حضورتان اعلام کنم بسته به نوع در خواست ویزای خود لباس بپوشید اگر برای ویزای توریستی می روید یک لباس اسپرت و راحت و اگر برای ویزای تجاری می روید همانند یک بیزنس من یا بیزنس وومن لباس بپوشید.



خوب حال به بخش ورود به سفارت میرسیم:

- ابتدا وقتی جلوی ساختمان تجارت جهانی پیاده می شوید در سمت ر استتان یک سری کانکس مسقف می بینید مسیر ورودتان از آنجاست نه از درون ساختمان کمی جلو بروید صف را می بینید در صف می ایستید تا ساعت 7 استارت کار بخورد با در دست داشتن پاسپورت و برگه وقت وارد کانکس می شوید در آنجا بازرسی بدنی شده کیف شما را میگیرند بهتر است پولتان و مدارکتان درون یک کیف فایل باشد موبایل را نیز خاموش کرده در کیف گذاشته و تحویل می دهید آنها به شما شماره می دهند .
خوب از اینجا نیمکت بازی شروع می شود.
همه بر طبق نوبت صف اولیه روی نیمکت ها می نشینند در درون کانکس و از جلو دسته به دسته خارج می شوند و شما همینطور نشسته روی نیمکت به جلو می روید و قتی از در خارج شدید به ترتیب مثل بچه های دبستانی پشت سر هم به کنار دیوار ساختمان پشت یک در می روید بعد یک نفر شما را به داخل می برد و شما را پشت یکه پارتیشن شیشه ای مات می نشاند سپس هر 3 نفر وارد پارتیشن شده مدارک و سعت و کمربند را زیر دستگاه xrey می گزارید از آنجا به جلو یک پیشخوان رفته اگر موبایل ها را تحویل نداده باشید آنجا از شما می گیرند و کلی با دستگاه می گردندتان مخصوصا ایرانیها را سپس به بخش دیگری رفته سوار آسانسور می شوید در بالا نیز یک دور دیگر وسایلتان را می گردند و تازه وارد سالن سفارت می شوید آنجا باز نیمکت بازی شروع می شود تا به جلوی باجه ها برسید آنجا فیش 540 درهمی را از شما می گیرند و علت سفر را می پرسند و بعد برای بعضی ها را با خودکار سبز بعضی با آبی و بعضی با مشکی شماره می نویسند بر روی برگه کانفرمیشنتان وب آن 2 اتیکت شماره نوبت دهی می چسبانند .بعد وارد صف دیگری می شوید که یک خام مودبانه از همه finger scan می گیر اول چهار انگشت دست چپ بعد راست سپس دو شصت
و سپس ته اتیکت نوبت را به شما داده و کانفرمیشن نامبر را برای چک کردن فرم پرشده از شما می گیرند و برروی سیستم چک می کنند بین 2 تا 3 باجه با ایرانیها به فارسی مصاحبه می کنند و باجه های دیگر با دیگر خارجیها خلاصه باید انتظار بکشید و صحنه ها از قبول شدن ایرانیها یا رد شدنشان و اینکه آی فلانی بد ویزا می ده همه را رد کرده و کاش به اون نیافتم اما شانسی است خلاصه شماره شما را می خوانند و به پشت باجه میروید احتیاج به دولا شدن نیست همان ایستاده سخن یکدیگر می شنوید
نخست پس از خوش آمد گویی به سفارت از شما بابت معطل شدن و بازرسی ها عذر خواهی می کند و از شما درباره هدف از رفتنتان می پرسد.
در همان ابتدا می فهمید آن مصاحبه گر دارد شما را از لحاظ روحی بررسی می کند با اعتماد به نفس پاسخ دهید و چیز اضافه نگویید اگر حس کردید در قسمتی شک دارد یا دو دل است که می توانید با ارائه مدرک او را از دودلی در بیاورید مدرک ارئه کنید اما نه اینکه او را گیج کنید مصاحبه گر های چشم بادامی مو را از ماست بیرون می کشند و به راحتی ویزا نمی دهند اما خو آمریکایی ها راحت قانع می شوند برروی LCD سلن هم دائما مشکلات اتمی ایران نمایش داده می شود و این خودش کمی استرس وارد می کند . اما در کل اگر قصد ویزا دادن به شما را داشته باشد به شما می گوید که در کدام هتل اقامت دارید و شماره اتاقتان را می پرسد و می کوید از نظر من ویزا مشکلی ندارد تا کی هستید که اگر سکنسول مدرک تکمیلی بخواهد به شما زنگ بزند.

و مثلا به شما می گوید اگر در بانک های تحریم شده یا شرکت های تحریم شده کار می کنید آنوقت از دادن ویزا به شما معذوریم بانک ها تحریمی بانک صادرات و ملی هستند.

و نهایتا به شما برگه زرد رنگی می دهد که در آن شماره کیس و آدرس سایت را داده و می گوید اگر در این دو روز سرکنسول برایتان پیغام نگذاشت به ایران که برگشتید از 2 هفته تا 10 هفته بعد سایت راچک کنید اگر اسمتان درآمد به سفارت بیایید و پاسپورت را جهت زدن ویزا تحویل دهید و پروسه زدن ویزا هم 3 روز کاری زمان می برد.

پس از آن تشکر کرده خارج شوید و با آسانسور به داخل لابی ساختمان برگشته خارج می شوید و برای تحویل گرفتن وسایلتان به کانکس بر می گردید.


راستش خودم خیلی دنبال یک مطلب که اینگونه ریز به ریز توضیح دهد می گشتم و هیچ جا نیافتم حال که خودم مورد لطف پدر آسمانی قرار گرفته ام و برگ زرد را دریافت کردم و منتظر fbichek هستم تا برای تولد فرزندم به همسرم در آمریکا بپیوندم بر خود لازم دانستم محبت پدر را با قرار دادن آنچه خود بدان نیاز داشتم وگذاشتن وقتی حدود 6 ساعت برای نوشتن این مطالب به دیگران نیز برسانم و اعلام دارم که ( خدا محبت است ) لطفا در امضای من تعمق نمایید تا دریافت کنید

خوب بعد از 6 ماه و 10روز انتظار کیس من نیز کلیرنس شد

به خواست او بالاخره ویزا درون پاسپورت من هم خورد و از دبی بازگشتم

چند پیشنهاد در رابطه با ویزا داشتم

1- دوستانی که می خواهند اقدام برای گرفتن ویزا نمایند به نظذ من بهتر است با یکی از وکلایی که تبلیغات در کانالهای تلویزیونی دارند تماس حاصل فرمایند البته معمولا شخصی تمامی اطلاعات را از شما گرفته و بعد با وکلایشان مشورت و با شما تماس حاصل کرده و قیمت را جهت اخذ ویزا به شما اعلام می کنند دقت کنید اگر درصد دریافت ویزای شما بالا باشد با شما تماس گرفته و می گویند که کیس شما کیس موفقی هست و حاضرند اینکار را برای شما مثلا از سفارت آنکارا انجام دهند و مثلا 7000$ کارمزد وکیل می باشد اینجاست که شما می توانید با خیال راحت خودتان اقدام نمایید و مطمئن باشید بالای 70٪ شانس دریافت ویزا را دارید.

2- مدت FBI چک ممکن است تا یکسال زمان ببرد مال خود من 6 ماه و 10 روز زمان برد.پس نگران و دلواپس نشوید چون مهم آن برگ زردی بوده که دریافت کردید.

3- مدت خوردن ویزا در پاس بین 3 تا 5 روز کاری نمی باشد بلکه بین 5 تا یکماه می باشد مال خود من 16 روز که معادل 12 روز کاریست به طول انجامید پس وقتی جهت اخذ ویزا می روید یا یک آژانس معتبر پیدا کنید که اینکار را انجام دهد یا آمادگی ماندن حداقل 2 هفته را داشته باشید دقت کنید بلیط برگشتتان حتما باز باشد که بتوانید بدون پرداخت هزینه دائما تغییر دهید دقت کنید ویزای امارات که برایتان صادر می شود حتما بالایش کلمه توریست باشد که یکماه اعتبار دارد اگر ویزیت نوشته باشد ظرف 14 روز باطل می شود .و باز هم نگران نشوید و دائما مانند تمامی ایرانیها مسیر طولانی تا امپوست را نروید زیرا تا اسمتان در سایت امپوست در نیاید رفتن به آنجا جهت گرفتن ویزا فایده ندارد.حتما ویزایتان می آید.ویزای دریافتی شما تقریبا 3 ماه مهلت دارد تا وارد خاک آمریکا شوید.

خوب این مطلب برای تمامی دوستانی است که کانفرمیشن نامبر ویزای توریستیشان کلیرنس شده و جه اخذ ویزا به دبی سفر کرده اند.

خوب دوستان پس از دیدن این جملات در سایت :

Please drop off your passport at the American Consulate between 7:30a.m - 3:00p.m., on all working days Sunday – Thursday. Please bring your passport to the Consulate before: Wednesday, August 24, 2011

لطفا پاسپورت خود را بين ساعت 7:30 – 3:00 , روزهاى يكشنبه تا پنجشنبه به كنسولگرى ايالات متحده امريكا تحويل دهيد.
Wednesday, August 24, 2011 : الرجــاء احضــار جواز السفـــر الــى القنصليــــة الاميــركيــة قبـــــل

نرجو تسليم جواز سفرك فى القنصليه الأمريكيه بين الساعه 7:30 – 3:00 ايام الأحد الى الخميس.
Wednesday, August 24, 2011 : لطفا پاسپورت خود را قبل از( تاريخ ) به كنسولگري بفرستيد


در ابتدا یک بلیط open ترجیحا امارات یا ماهان بگیرید و ویزایی که در خواست می دهید حتما بالایش ذکر شده باشد توریست در ایران به شما خواهند گفت این ویزا 15 روز اعتبار دارد و اگر بعد از 15 روز تمدید نکنید اسپانسر نامتان را از روی سایت بر خواهد داشت و ویزایتان باطل می شود اینه همه راههای تلکه کردن شما دوستان است فقط کافیست بالای ویزایتان توریست خورده باشد که 1 ماه اعتبار و 35 روز بعد از اعلام به فرودگاه اعتبار دارد یعنی 65 روز که بعد از آن حتما باید 1 ماه از دبی خارج باشید تا دوباره برایتان ویزا صادر گردد.

هتل را سعی کنید از همان اول هتل مناسبی انتخاب کنبد که در صورت ماندن هزینه هایتان بالا نرود.

سعی کنید هتلتان نزدیکترین مکان نسبت به مترو باشد که در هزینه هایتان بسیار صرفه جویی می کند هتل هایی که بسیار نزدیک به مترو بودن عبارتند از:
هتل رجنت پالاس 4* که روبروی برج امان مال و چند قدمی ایستگاه خالدبن ولید می باشد.

هتل آی بیز 2* تاپ خیابان رقه که در چند قدمی مترو رقه قرار دارد

هتل های لوتوس 3* و سان اند سند 3* تاپ که آنها نیز در نزدیکی مترو رقه هستند ولی کمی دورتر نسبت به هتل آی بیز.

هتل رامی رویال 4* البته تا مترو 10 درهم هزینه رفت می دهید اما در برگشت با اتوبوس 2.3 درهم با همان کارت مترو کنار هتل پیاده می شوید اینرا از این جهت گفتم که ارزانترین هتل 4 ستاره است شبی 230 درهم با صبحانه و نهار.

معمولا سعی کنید طوری دبی برسید که همان روز یکشنبه که سفارت باز می شود تا قبل از ساعت 3 به وقت دبی درب همان کانکسی که دفعه قبل کیف و وسایلتان را تحویل گرفتید باشید . کارت هتل حتما همراهتان باشد.
پاسپورتتان را تحویل می دهید که برچسب پشت پاستان می چسبانند 20 درهم از شما می گیرند سعی کنید پول خورد همراه داشته باشی بعد برروی برچسب چسبیده به پاستان مشخصاتتان را که شامل:
نام و نام خانوادگی- شماره تماس در دبی - آدرس پستی هتل در دبی

می نویسید و پاستان را تحویل می دهید یک رسید به شما می دهند که یک شماره برروی آن است شما تقریبا از 3 روز بعد هر روز ساعت 5 بعد از ظهر که سایت امپوست آپدیت می شود می توانید در بخش ترکینگ شماره را وارد کنید و مطلع شوید پاسپورتتان حاضر است یا نه این پرسه ممکن است تا 1 ماه زمان ببرد ولیکن اکثرا 2 هفته کارشان تمام می شود .

زمانی که شماره شما درآمد سوار مترو به سمت ایستگاه الراشدیه می شوید بعد از ایستگاه ترمینال 3 در ایستگاه امارات یعنی یک ایستگاه مانده به آخر پیاده شوید به سمت خروجی به راه می افتید اولین خروجی به راست که به پله برقی به پایین می رود را بروید و از مترو خارج شوید چند قدم جلوتر ایستگاه اتوبوس است که با همان کارت مترو جواب می دهد سوار اتوبوس شوید مسیر مهم نیست زیرا ایستگاه دوم باید پیاده شوید بعد از پیاده شدن 50 متر از مسیر را پیاده برگردد اولین خیابان سمت چپتان را وارد شوید حدودا 400 متر پیاده که رفتید دفتر امپوست است وارد شوید و رسیدتان را تحویل داده و پاس را تحویل بگیرید اگر بخواهید در هتل منتظر باشید ممکن است یک یا دو روز دیرتر به دستتان برسد. ویزایتان را چک کنید که اسپل نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و شماره پاسپورتتان درست باشد در صورت نبودن باید دوباره به کانکس سفارت بروید و دوباره اقدام کنید . در نهایت پس از گرفتن پاسپورت همان مسیر را رفته در جهت دیگر خیابان سوار اتوبوس شده و باز ایستگاه دوم پیاده شوید و سوار مترو به سمت جبل علی شوید و مسیری که مد نظرتان است به فرض دیره سیتی سنتر پیاده شوید.

خوب دئستانی که پرواز ماهان می گیرند می توانند تلفن ماهان را از لیدر بگیرند و تلفنی بیلیطتشان را عوض کنند که فارسی صحبت می کنند.

دوستانی که امارت گرفته اند اگر زبانشان خوب است تلفنی عوض کنند اما اگر تلفنی فهمیدن برایشان سخت است می توانند به میدان بنی یاس ساختمان دناتا رفته و بلیطشان را عوض کنند یا با مترو به ترمینال 3 فرودگاه رفته آنجا بلیطشان را تغییر دهند امارات برای من تا 6 بار تغییر هیچ جریمه ای نگرفت.


خوب به امید آنکه همه شما در پاسپورتتان ویزای آمریکا چسبانده شود.

همگی را به یهوه یارا می سپارم.

در پناه او باشید
آمین

بخواهید،به شما داده خواهد شد؛ بکوبید،در به رویتان گشوده خواهد شد.کدامیک از شما اگر پسرش از او نان بخواهد، سنگی به او می‌دهد؟حال كه شما با همۀ بدي، می‌دانید باید به فرزند خود هديه نیکو بدهید، چقدر بیشتر پدر آسماني شما به آنان که از او بخواهند، هدایای نیکو خواهد بخشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: khabaloo ، matgogoia ، frozen mind ، Ali Sepehr ، ParsTrader ، saeedfweb ، rs232 ، alierfan ، rahbar ، hamed_gh ، comrun ، sib 24 ، Roza-1362 ، hama ، afcanani ، hassan8ir ، Kurosh_Salehi ، davoood63 ، saied-k ، Nashmi2003 ، GHANARI ، یاشار و ماری ، papazian ، vosyzoono ، mim ، joy ، sazami ، alina-b ، mandhoom ، persian_viper ، nahid.t ، kamrangh ، shahyad ، ansari1234 ، Haniii ، پدرام ، kasra ، الی الی ، EKSET ، faridl14 ، hassan1358arab ، munny ، m.nasr ، nikoo farjam ، jilibo ، battosai ، pr.kia ، مزون صفا ، اردوان ، dreamer60 ، Reyz ، Ayeh Ala ، arezoo_zarrabi ، Mehrdadvictor ، miladtorfi ، گلبهار ، raha1365 ، Lemony ، سعید2013 ، maneia ، حامد ، payan ، behnam88 ، ماندانا رحیمی ، PEYMAN2010 ، atin90_v2 ، Riverside ، marjani ، johnsmith ، kiana11 ، shahinmo ، farhad1969 ، nooshshahnar ، my hope ، ali1982 ، Nima.azhari23 ، delphiman7 ، hasti_rara ، شهلا 1346 ، amaka747 ، بلفی ، vahid.vp ، viggo ، mehrdad pharm ، Mohammad MG ، Rock ، طالب ، beha ، yasejavan ، mmkn ، sepandarA ، adonis2006 ، payamkj ، mehdi.aus ، nedaba ، ستی ، maryam.azad ، BEHNAM1986 ، بیژن آگاه منش ، mlo ، hb2489 ، feidom30 ، mahsamit ، fun_9990 ، mom ، msar ، pouria.narimisa ، Amir-Behnaz ، pari2015 ، آلیس-1980 ، behnamshokri ، maxsupermax ، pouyasanat ، بهار111 ، payamshad ، maniya2 ، mohssen ، hosseinix ، بنفشه81 ، rbrb-2015 ، aaa1990 ، sherwean001 ، American Darlin ، bitakiyani
سلام
ايا براي ويزاي توريستي معاينات بزشكي و واكسن احتياج هست؟مادر من وقت سفارت انكارا دارد.
ممنون .
پاسخ
تشکر کنندگان: vosyzoono ، mjm ، Lemony ، msar
خدا محبت است

سلام دوستم

نه نیازی به معاینات پزشکی و واکسن نیست

در پناه او باشید
آمین

(2011-06-27 ساعت 21:15)alierfan نوشته:  سلام
ايا براي ويزاي توريستي معاينات بزشكي و واكسن احتياج هست؟مادر من وقت سفارت انكارا دارد.
ممنون .

بخواهید،به شما داده خواهد شد؛ بکوبید،در به رویتان گشوده خواهد شد.کدامیک از شما اگر پسرش از او نان بخواهد، سنگی به او می‌دهد؟حال كه شما با همۀ بدي، می‌دانید باید به فرزند خود هديه نیکو بدهید، چقدر بیشتر پدر آسماني شما به آنان که از او بخواهند، هدایای نیکو خواهد بخشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، vosyzoono ، Lemony ، nedaba ، msar
میشه برای ترکیه رو هم توضیح بدید؟
پاسخ
تشکر کنندگان: IrradaArislal ، popwud ، msar
وقت گرفتن از سفارت دبي به صورت شخصي محال شده آژانسها از نفري 150 تا 300 تومان ميگيرند در صورتيكه ميدونيم براي يك زوج يك وقت كافيه براي انكارا هم از نفري 300 $ تا 750 دلار بهم نرخ دادن حالا بايد چه كار كرد كسي راهكاري ميدونه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: HDTV ، msar
دوستان من 1 ماه ديگه وقت سفارت تو دوبی برای ويزا توريستی دارم . لطف کنيد کمکم کنيد بگيد چيکار بايد کنم تو اين 1 ماه و چه مدارکی از همه مهم تر هستش که آماده کنم ؟ و چه چيزها اي برای کنسولگر مهم هست که خودمو آماده کنم ؟ مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar

دوست عزیز٫ amirf_jesus
از توضیحات خوبتون ممنونم.

من هفته دیگه با خانوادم (همسر و پسرم) برای کنسولگری دبی وقت سفارت داریم .

در مورد ۱۶ که فرمودین باید نامه ای به مصاحبه گر بدهیم ٫ آیا میتونید نمونه نامه ای به من بدین تا نامه ام خوب و زیبا باشه؟

پیشاپیش از دوستان متشکرم


پاسخ
تشکر کنندگان: nikoo farjam ، nedaba ، msar
سلام چندتا سوال داشتم
1-من به همراه همسرم قصد سفر به امریکا دارم ایا باید دوتا وقت سفارت بگیرم؟
2- مبلغ پرداختی را برای هرنفر جداگانه بدهیم یایکی کافی است؟
3-مصاحبه زوجین با هم انجام میشه یا نه ؟
4-مدارک مالی-شغلی را جدا جدا بدهیم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
یه نکته رو لازم به مطلب دوستمون اضافه کنم

محل سفارت عوض شده پس شرایط ورود مثل سابق نیست
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، mehrn66sh ، msar
(2012-05-14 ساعت 00:29)مرتضی میرباقری نوشته:  سلام چندتا سوال داشتم
1-من به همراه همسرم قصد سفر به امریکا دارم ایا باید دوتا وقت سفارت بگیرم؟
2- مبلغ پرداختی را برای هرنفر جداگانه بدهیم یایکی کافی است؟
3-مصاحبه زوجین با هم انجام میشه یا نه ؟
4-مدارک مالی-شغلی را جدا جدا بدهیم

1- بله باید 2 تا وقت بگیرید.
2- برای هرنفر جداگانه
3- خیر
4- بله
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60 ، nedaba ، msar
سلام دوستان عزیز

من در تاریخ 27 دسامبر 11 (حدود 6 ماه قبل) در مصاحبه ویزای B2 در کنسولگری دوبی قبول شدم ، ولی تا به حال هیچ خبری از ویزا نیست و وب پیج مربوطه هم در جواب شماره کیس من همیشه یک پیغام تکراری که در دست اقدام است میده .
آیا ممکن است بدون خبر ویزا ندهند و من هم سر کار باشم

با تشکر از دوستان عزیز
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-07-04 ساعت 15:33)kamrangh نوشته:  سلام دوستان عزیز

من در تاریخ 27 دسامبر 11 (حدود 6 ماه قبل) در مصاحبه ویزای B2 در کنسولگری دوبی قبول شدم ، ولی تا به حال هیچ خبری از ویزا نیست و وب پیج مربوطه هم در جواب شماره کیس من همیشه یک پیغام تکراری که در دست اقدام است میده .
آیا ممکن است بدون خبر ویزا ندهند و من هم سر کار باشم

با تشکر از دوستان عزیز
پروسه کاریش بسته بهعوامل مختلف از جمله شغل سن مدرک جنسیت مجرد یا متاهل بودن فرق میکنه من تو برنامه مهاجرتی ماهواره دیدم وکیل میگفت ممکنه تا 1 سال یا بیشتر هم طول بکشه به هر حال باید پیگیری کنی حتی اگه شده از نزدیک البته این احتمال رو هم باید بدی که کیست به دلایل مختلف رد شده ولی چون معمولا پرونده های زیادی برای بررسی دارن ممکنه طول بکشه
پاسخ
تشکر کنندگان: kamrangh ، msar
1 سوال داشتم ویزای توریستی امریکا چند ماهه هست؟ یعنی از زمان ورود به خاک امریکا حداکثر چقدر میتونیم اونجا بمونیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-07-04 ساعت 15:55)shahyad نوشته:  1 سوال داشتم ویزای توریستی امریکا چند ماهه هست؟ یعنی از زمان ورود به خاک امریکا حداکثر چقدر میتونیم اونجا بمونیم؟
ویزای توریستی 4 ماهه است. اما به این معنی که شما از روزی که ویزاتون صادر میشه تا روزی که وارد آمریکا میشید 4 ماه فرصت دارید در غیر اینصورت ویزاتون باطل میشه.
و اما در مورد اینکه چقدر اونجا میتونید بمونید: وقتی توی فرودگاه پیاده میشید یه افسر اداره مهاجرت اونجا هست که اون آفیسر تعیین میکنه که شما چقدر حق موندن توی خاک آمریکا رو دارید. و یه فرمی بهتون میده که توی اون مدت موندنتونو نوشته. فکر کنم فرم I94 باشه. معمولا به همه 6 ماهو میدن ولی خوب بعضی وقتا هم اینطور نیست. البته کم پیش میاد
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: oxin133 ، nedaba ، Lemony ، feidom30 ، msar
سلام اقایون خانومها ارزشگزاری قیمت برای ملک کجا باید اقدام کنم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: بیژن آگاه منش ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان