کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهاجرت: بريم يا نريم
اين دودلي ها براي ديگران هم ممكنه مشكل ايجاد كنه من خودم از اعضاي همين انجمن كسي را مي شناسم كه فكر ميكرد ثبت نام لاتاري نوعي بازي مي مونه و حالا هم ويزاش رو گرفته و تازه حالا تصميم گرفته نره Sad!!!!واقعا فكرش را كه مي كنم خيلي ناراحت مي شم چون با اين ويزا آينده شخص ديگه اي ممكن بود تغيير كنه. البته هر كس خودش مسئول زندگيشه ولي تصميم گيري ما هم بايد به موقع باشه تا اشخاص ديگه ضرر نكنند.
پاسخ
تشکر کنندگان: mdtrmd
این انحمن محلی برای گفتگوهای مهاجرتی هست. از نطر من هدف از گفتگو هم گفتن هست هم شنیدن. مشکل خیلی از ماها این هست که در گفتگو سعی جدی در قانع کردن طرف مقابل داریم و دلیلش هم این هست که فکر میکنیم ما خیلی بیشتر از طرف مقابل در مورد موضوع اطلاع داریم. گوش دادن به طرف مقابل حتی اگر متناقض با دیدگاههای ما حرف میزنه هیچ ضرری نداره! یکی از خوبیهای محیط مجازی هم این هست که آدمها با نگرانی کمتر از اینکه مورد قضاوت قرار بگبرند امکان اظهار نظر دارند. من نزدیک به هشت سال هست که با ویزای دانشجویی، بعد ویزای کار و نهایتا گرین کارت در آمریکا زندگی کردم. با مهاجرین ایرانی و غیر ایرانی زیادی هم برخورد داشتم. مهاجرت فراتر از برنده شدن در لاتاری و مصاحبه و کلیرنس هست. برای این سوال که "بریم یا نریم" جواب یکسانی وجود نداره و با توجه به شرایط هر نفر ساعتها میشه در موردش بحث کرد. گلایه من از تعدادی از دوستان این هست که به محض اینکه پاسخی می شنوند که باب میلشون نیست سعی می کنند به بهانه پخش انرژی منفی و طرح موضوعاتی مثل اینکه اگر نمیخوای بری چرا اصلا اومدی و .... به جای شنیدن دلایل طرف مقابل بحث را خاتمه بدهند. در حالیکه دقیق شدن روی دلایل شخصی افراد مخالف یا مردد شاید حتی باعث تقویت دیدگاهتان برای مهاجرت هم بشود. یکی از مهمترین نکات مهاجرت این هست که آدم با خودش روراست باشه و شناخت کافی از محیطی که بهش پا میگذاره داشته باشه و به علاوه شجاعت تصمیم گیری هم داشته باشد. تصمیم به رفتن، تصمیم به ماندن، تصمیم به بازگشت بعد از مهاجرت و .... در حد تصمیم گیری برای یک سفر تفریحی نیستند و باید با چشم باز گرفته شوند. به نظر من هر قدر بیشتر در مورد رفتن یا نرفتن از افراد مختلف بشنویم یک کیس منحصر به فرد به کیسهایی که تا اون لحظه شنیدیم اضافه میشه. بنابر این خواهش میکنم بگذارید همه راحت اظهار نظر کنند. دوستی فرموده اند که کسانی که نمیخواهند بروند "بیخود میکنند" در لاتاری شرکت میکنند! فرض کنید شما در کنکور شرکت کردید، بعد در رشته مهندسی آبیاری گیاهان دریایی در دانشگاه کرمان قبول شدید. مشابه خیلی از شرکت کننده های دیگر شما نه دید درستی از رشته مورد نظر داشتید، نه تا حالا کرمان را دیدید. یا اینکه آبیاری گیاهان دریایی را دوست دارید، ولی کرمان دریا نداره و شما میخواید این رشته را در رشت بخونید! وقتی فکر می کنید میبینید که شما فقط به این خاطر این کار را کردید که سربازی نرید. دو تا راه میمونه، یکی اینکه با بی علاقگی از ترس سربازی بمونید و تموم کنید، یکی اینکه انصراف بدین و برین سربازی. کسی نمیتونه به شما بگه اگر نمیخواستی "بیخود کردی" که انتخاب رشته کردی! این تصمیم شماست و از بقیه انتظار دارید که بهش احترام بگذارند. ازتون خواهش میکنم که در مورد دیگران قضاوت عجولانه نکنید، همونطور که انتظار دارید دیگران تا وقتی که همه چیز را در مورد شما نمی دانند شما را مورد قضاوت قرار ندهند. قصدم موعظه نبود فقط خواستم خواهش کنم فضای انجمن را طوری نگه داریم که هر کس با هر دیدگاهی با خیال راحت اظهار نظر کند. ارادتمند همه دوستان.
پاسخ
تشکر کنندگان: بوف ، اهورا777 ، mohsen324 ، online27H ، reza22 ، rs232 ، shahram1347 ، kasra ، firstpars ، Iaccept
Masoud نوشته: این انحمن محلی برای گفتگوهای مهاجرتی هست. از نطر من هدف از گفتگو هم گفتن هست هم شنیدن. مشکل خیلی از ماها این هست که در گفتگو سعی جدی در قانع کردن طرف مقابل داریم و دلیلش هم این هست که فکر میکنیم ما خیلی بیشتر از طرف مقابل در مورد موضوع اطلاع داریم. گوش دادن به طرف مقابل حتی اگر متناقض با دیدگاههای ما حرف میزنه هیچ ضرری نداره! یکی از خوبیهای محیط مجازی هم این هست که آدمها با نگرانی کمتر از اینکه مورد قضاوت قرار بگبرند امکان اظهار نظر دارند. من نزدیک به هشت سال هست که با ویزای دانشجویی، بعد ویزای کار و نهایتا گرین کارت در آمریکا زندگی کردم. با مهاجرین ایرانی و غیر ایرانی زیادی هم برخورد داشتم. مهاجرت فراتر از برنده شدن در لاتاری و مصاحبه و کلیرنس هست. برای این سوال که "بریم یا نریم" جواب یکسانی وجود نداره و با توجه به شرایط هر نفر ساعتها میشه در موردش بحث کرد. گلایه من از تعدادی از دوستان این هست که به محض اینکه پاسخی می شنوند که باب میلشون نیست سعی می کنند به بهانه پخش انرژی منفی و طرح موضوعاتی مثل اینکه اگر نمیخوای بری چرا اصلا اومدی و .... به جای شنیدن دلایل طرف مقابل بحث را خاتمه بدهند. در حالیکه دقیق شدن روی دلایل شخصی افراد مخالف یا مردد شاید حتی باعث تقویت دیدگاهتان برای مهاجرت هم بشود. یکی از مهمترین نکات مهاجرت این هست که آدم با خودش روراست باشه و شناخت کافی از محیطی که بهش پا میگذاره داشته باشه و به علاوه شجاعت تصمیم گیری هم داشته باشد. تصمیم به رفتن، تصمیم به ماندن، تصمیم به بازگشت بعد از مهاجرت و .... در حد تصمیم گیری برای یک سفر تفریحی نیستند و باید با چشم باز گرفته شوند. به نظر من هر قدر بیشتر در مورد رفتن یا نرفتن از افراد مختلف بشنویم یک کیس منحصر به فرد به کیسهایی که تا اون لحظه شنیدیم اضافه میشه. بنابر این خواهش میکنم بگذارید همه راحت اظهار نظر کنند. دوستی فرموده اند که کسانی که نمیخواهند بروند "بیخود میکنند" در لاتاری شرکت میکنند! فرض کنید شما در کنکور شرکت کردید، بعد در رشته مهندسی آبیاری گیاهان دریایی در دانشگاه کرمان قبول شدید. مشابه خیلی از شرکت کننده های دیگر شما نه دید درستی از رشته مورد نظر داشتید، نه تا حالا کرمان را دیدید. یا اینکه آبیاری گیاهان دریایی را دوست دارید، ولی کرمان دریا نداره و شما میخواید این رشته را در رشت بخونید! وقتی فکر می کنید میبینید که شما فقط به این خاطر این کار را کردید که سربازی نرید. دو تا راه میمونه، یکی اینکه با بی علاقگی از ترس سربازی بمونید و تموم کنید، یکی اینکه انصراف بدین و برین سربازی. کسی نمیتونه به شما بگه اگر نمیخواستی "بیخود کردی" که انتخاب رشته کردی! این تصمیم شماست و از بقیه انتظار دارید که بهش احترام بگذارند. ازتون خواهش میکنم که در مورد دیگران قضاوت عجولانه نکنید، همونطور که انتظار دارید دیگران تا وقتی که همه چیز را در مورد شما نمی دانند شما را مورد قضاوت قرار ندهند. قصدم موعظه نبود فقط خواستم خواهش کنم فضای انجمن را طوری نگه داریم که هر کس با هر دیدگاهی با خیال راحت اظهار نظر کند. ارادتمند همه دوستان.

پس مسعود عزیز اینطور که فهمیدم:

1- اگر کسی در انتخاب رشته اش یک رشته که به آن علاقه ندارد را بنویسد و بعد ار قبولی در آن رشته، تصمیم بگیرد که درس را رها کرده و به سربازی برود و از طرف دیگر یک نفر دیگر عاشق همان رشته باشد و به دلیل پر شدن ظرفیت و قبول نشدن، مجبور شود به سربازی برود، باید به تصمیم نفر اول احترام بگذاریم.

2-اگر کسی در فرومی که دارای موضوع مشخص و معلومی است، یک تاپیک با موضوع کاملا متضاد باز کند، باید به او هم خوشامد گویی کنیم و نظراتش را تایید کنیم.

3- اگر فردی در لاتاری گرین کارت همینطوری بی دلیل شرکت کند و بعد از برنده شدن، هی اعلام کند که اصلا رفتن به آمریکا کار بدی است، و از طرف دیگر آینده و زندگی یک خانواده دیگر را غصب کرده، یک انسان با کمالات محسوب میشود و حق پاسخگویی و اعلام اشتباهات ایشان را نداریم.

4- برای سفر تفریحی به آمریکا باید از لاتاری گرین کارت استفاده کرد.

5- "این انحمن محلی برای گفتگوهای مهاجرتی هست. از نطر من هدف از گفتگو هم گفتن هست هم شنیدن. " ولی میتوان در مورد مهاجرت نکردن هم صحبت کرد و "هر کس با هر دیدگاهی با خیال راحت اظهار نظر کند." ولی حق مخالفت و نشان دادن اطلاعات خود را ندارد.

6- اگر چند نفر از اعضای این انجمن نوشته های بردیا را مورد تایید قرار دهند، "به محض اینکه پاسخی می شنوند که باب میلشون نیست سعی می کنند به بهانه پخش انرژی منفی و طرح موضوعاتی مثل اینکه اگر نمیخوای بری چرا اصلا اومدی و .... به جای شنیدن دلایل طرف مقابل بحث را خاتمه بدهند." اما وقتی شما از حرفهای ایشان و من انتقاد میکنید و یک پست طولانی میفرستید، "در مورد دیگران قضاوت عجولانه" نکرده اید و "در گفتگو سعی جدی در قانع کردن طرف مقابل" ندارید.
-----------------
لطفا مراتب فوق را تایید فرمایید.
با تشکر و تقدیم احترام.
پاسخ
تشکر کنندگان: Masoud ، mdtrmd ، ریحانا
مرسیییییییییییی پیام همینطور به نوشتن ادامه بده ... پست های باحالی مینویسی Big Grin
جو اینجا رو عوض میکنی.
کیس نامبر:2009AS27000
تاریخ مصاحبه:JUNE 2009
تاریخ دریافت ویزا : JUNE2009
پاسخ
تشکر کنندگان:
مرسی الهام جان.
به قول یکی از ذوستان، آزادی بیان که داریم، فقط می ماند آزادی پس از بیان.
پاسخ
تشکر کنندگان: saeedhei
salam
man 6 mahe ke amrica hastam
avalesh ba gerye va zary va nazro niaz karhamoon pish raft va omadim amrica
ama age vaghean mikhain bedoonin ke omadan khobe ya nayoomadan
bayad begam inja az asemonesh be khoda dolarr nemibare
inja on jori ke fekr mikonin nist
be nazare man age zire 80 miliion pol dariin nayaee
www.manvalottery.blogfa.com
mohajerat vaghean kare boozorgie
inja ham tafrih gah nist va mohajerat shokhi nist
lotfan kamelan fekr konin
be sakhti
be tanhaee
be kar
va be pooool
مریم
شماره کیس: 11xxx
دریافت نامه اول: May/2007
دریافت نامه دوم: May/2008
مصاحبه: 24th June 2008
كليرنس:September 7th, 2008


پاسخ
تشکر کنندگان: payam_prz ، Masoud ، M!LAD ، reza22 ، kasra
پیام جان باز هم که در مقابل من جبهه گرفتی عزیز دل برادر Big Grin، اینجا هم آزادی بیان هست هم آزادی پس از بیان. اما راجع به مواردی که گفتی سعی می کنم خلاصه جواب بدم:

1- بله به نظر من باید به تصمیم نفر اول احترام گذاشت، چون اگر در رشته ای که علاقه ای بهش نداره بمونه و حتی فارغ التحصیل بشه عمر خودش و منابع دانشگاه را حرام کرده. حرف من هم این هست که این شخص اگر از روز اول اطلاعات کافی داشت شاید رشته را اصلا انتخاب نمی کرد. به عبارت دیگه اگر علاوه بر کسانی که طرفدار اون رشته بودن و فقط خوبیهاش را می گفتند، شخص مورد نظر ما با کسانی که از اون رشته خوششون نیومده بود بحث میکرد شاید با چشمان بازتر تصمیم میگرفت. کسانی که برای لاتاری سالهای بعد ثبت نام میکنند این گفتگوهای من و شما و بقیه دوستان را خواهند خواند و با چشم بازتر تصمیم خواهند گرفت.

2- در حرفهای من شما یک باید پیدا نمی کنید، اینجا همه دوست هستیم و به هم توصیه می کنیم! حرفها را می شنویم و قبول یا ردشون به عهده خودمون هست.

3- شما حق پاسخگویی به هر سوالی را دارید، همه حرف من این هست که این حق را از کس دیگر نگیرید. اگر کسی آمریکا رفته و نتونسته موفق بشه یا اصلا دوست نداشته حرفهاش را بشنوید، اگر اشتباهی کرده از اشتباهش درس بگیرید و در راه موفقیت خودتون استفاده کنید. اما لطفا اگر شخصی به "هر دلیلی" گرین کارت گرفته و نمیخواد ازش استفاده کنه لفظ غاصب و ناقض حقوق دیگران را براش به کار نبرید. (تا حالا سابقه نداشته که هر 500000 گرین کارت سهمیه لاتاری به طور کامل صادر بشه!)

4- متاسفانه چون وضعیت ویزای توریستی برای ایرانیها خیلی خوشایند نیست خیلیها گرین کارت را برای راحت سفر کردن می خواهند. خیلی از پدر و مادرها هستند که گرین کارت دارند ولی سالی یک ماه از آن به عنوان ویزای توریستی برای دیدن عزیزانشون استفاده می کنند.

5- کی گفته حق مخالفت نیست؟!! و از کجا برداشت کردید؟

6- من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال!

خوشحالم که باب گفتگو باز هست، امیدوارم که کارت زودتر درست بشه و بیای واشنگتن، اولین نفر خودم یک قهوه مهمونت میکنم و می شینیم اینقدر بحث می کنیم که گوشامون داغ بشه Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: بوف ، mohsen324 ، saeedhei ، online27H ، reza22 ، shahram1347
سلام
من معتقدم که در این دنیا هیچ چیز مطلقی وجود نداره همه چیز نسبی و خاکستری است امریکا هم از این قاعده مستثنی نیست با این دید گاه سختی های اونجا را میشه در ابتدا پذیرفت و بقول دوستانمان حمید و کاریسما بعداز گذشت مدتی به نقاط مثبت وخوبی هم رسید
خیر ما در این بوده که لاتاری برنده شویم وحکمتی پشت این قضیه نهفته است و ما باید به خاطر داشتن چنین موهبتی همواره شکر گذار باشیم
پشت هر سختی اسایش و خوشی است هیچ حالتی در این دنیا پایدار نیست
حال که در این مسیر افتادیم بد نیست که بقول دوستمان با تردیدهامون بجنگیم و وقتی حریف شکهایمان شدیم
در حال ساختهَ شدن ورشد هستیم
این جریانی است که مدتیه توش افتادیم باید با این جریان حرکت کنیم با دیدی سراسر مثبت وعزمی اهنین چر ا که خیر ما در این بوده که الان اینجا دور هم هستیم و به مهاجرت میاندیَیشیم
پاسخ
تشکر کنندگان:
Toungue 
آقا زیر قهوه را روشن کن تا من بیام...
ممنون که مثل بعضیها کار به دوئل نکشید Big Grin اینجوری خوبه که دو نفر به هم نظرشونو میگن ولی آتیش به پا نمیشه. اینو میگن دموکراسی. حالا اگر راست میگی ساعت 8 بیا سر کوچه رفیقاتم بیار.... چی؟........Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: saeedhei
Big Grin 
با سلام و احترام به همه بچه ها
( كساني كه مرددند - اونهايي كه دارند رفتن رو بررسي مي كنند - انجمن مخالفين - انجمن مدافعين و بالاخره دوستان عزيز ساكن آمريكا)

حقيقتش من امروز براي اولين بار اين مبحث رو خوندم. قبلش اين موضوع رو به عنوان يك ترديد و نگراني محض مي دونستم كه فقط با پيش بينيهاي كلي و اطلاعات جزيي و بيان نگرانيهامون از اونچه كه در پيشه افكار ديگران به هم ريخته مي شه. ولي يه مطلب جالبي كه تو اين مبحث اتفاق افتاده اينكه باعث شده در اثر اعلام اين نگراني از طرف بچه ها دوستاني كه تجربياتي واقعي دارند وارد بحث بشن و اطلاعاتي رو هر چند مختصر در اختيار بچه ها بگذارند. يه چيز ديگه بد نيست كساني كه هنوز برنده نشدن هم يه چنين موردهايي رو ببينند و زودتر تصميمشون رو بگيرند.
با تشكر از همه دوستان
بابا اين دانشجوي بدبختم بيخيال شين بزارينش به حال خودش Big Grin
همتون سعادتمند باشيد

فرشيد
کيس نامبر : 2009as4xxx
دریافت نامه اول : may 2008
دريافت نامه دوم : Sep 2008
محل مصاحبه : آنكارا
تاریخ مصاحبه: Nov 2008
كليرنس: April 2009
دريافت ويزا : May 2009
پاسخ
تشکر کنندگان:
به نظر من هم از عنوان تاپيك مشخصه كه جا ، جاي كسايي است كه دچار شك و ترديد هستند. خوب افرادي كه شكر خدا برنده شدند و تصميم قطعي براي رفتن گرفتند ، در صورتيكه مي بينند خوندن اين گونه مطالب ترديد آميز آزارشون مي ده ، مي تونند اصلا وارد اين تاپيك نشن. شرايط افراد با همديگه متفاوته ، همه حق دارند راجع به رفتنشون دچار ترديد بشن ، حق دارند اين ترديدشون رو بيان كنند و نظرات ديگران رو جويا بشن و افرادي هم كه در اين زمينه تجربه و آگاهي دارند اگه خواستند ، لطف مي كنند و راهنمايي مي كنند.
اونايي هم كه اصلا شكي در اين مورد ندارند و نتيجه در به راهنمايي ها هم احتياجي ندارند ، اصلا مجبور نيستند بيان تو تاپيك كه هم اعصاب خودشون رو خورد كنند هم ديگران رو .
پاسخ
تشکر کنندگان: اهورا777 ، shahram1347
بوف نوشته: به نظر من هم از عنوان تاپيك مشخصه كه جا ، جاي كسايي است كه دچار شك و ترديد هستند. خوب افرادي كه شكر خدا برنده شدند و تصميم قطعي براي رفتن گرفتند ، در صورتيكه مي بينند خوندن اين گونه مطالب ترديد آميز آزارشون مي ده ، مي تونند اصلا وارد اين تاپيك نشن. شرايط افراد با همديگه متفاوته ، همه حق دارند راجع به رفتنشون دچار ترديد بشن ، حق دارند اين ترديدشون رو بيان كنند و نظرات ديگران رو جويا بشن و افرادي هم كه در اين زمينه تجربه و آگاهي دارند اگه خواستند ، لطف مي كنند و راهنمايي مي كنند.
اونايي هم كه اصلا شكي در اين مورد ندارند و نتيجه در به راهنمايي ها هم احتياجي ندارند ، اصلا مجبور نيستند بيان تو تاپيك كه هم اعصاب خودشون رو خورد كنند هم ديگران رو .

کاملا موافقم بوف عزیز. نه من و نه شما باید تو این تاپیک وارد می شدیم. چون از پستهای قبلی شما هم مشخصه که تصمیم به رفتن دارین. نمیدونم شما چرا اومدین اینجا؟
http://mohajersara.com/showthread.php?ti...01#pid8901
http://mohajersara.com/showthread.php?ti...87#pid8187
http://mohajersara.com/showthread.php?ti...53#pid7753

در ضمن همونطور که شما میاین و نظراتتون را ابراز میکنید، ما هم همین حق را داریم. دیگه خدا رو شکر اینجا دیگه محیط دیجیتاله و آزادی بیان هم وجود داره. و اگر اعصاب شما خورده یا خورد میشه، اینو به دیگران تعمیم ندین، چون من که حسابی راحت و شادم و آرزو دارم که بقیه همه مثل من باشن. دلیل اینکه من در این تاپیک شرکت میکنم (گرچه نیازی به گفتن دلیل نیست) اینه که میخوام بگم کسانی که همینجوری ثبت نام میکنن و بعد پشیمون میشن، فرصت بزرگی را از دیگرانی که آرزوی این موهبت را دارند، "گرفته اند".
در پستتون فرمودین: "به نظر من هم از عنوان تاپيك مشخصه كه جا ، جاي كسايي است كه دچار شك و ترديد هستند." بنده هم عرض کردم که اینجا فروم مربوط به مسائل مرتبط با لاتاری 2009 هست و در این سایت فرومهای دیگه ای که کاملا با این تاپیک مطابقت داره وجود داره و دلیلی نداره که چون این فروم شلوغه من هم مثلا بیام اینجا تبلیغ آیین بودایی راه بندازم. هر چیز جایی و هر نکته مقامی دارد.
اجازه بدین اضافه کنم که در این سایت همه آدمهای عاقل و بالغی هستند و نیازی نیست که کسی از دیگران "دفاع" کنه. این که شما یا من یه موضوعی را هی کش بدیم و یکی سوپرمن بشه و یکی هم آدم بده، و شروع به یارکشی کنیم کار درستی نیست و بیشتر موجب "اعصاب خوردی" میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
وقت بخير
ممنون از جواب آقايون مسعود و بوف .
اميدوارم همگي دوستان موفق باشن
شريف ترين دلها دلي است که انديشه آزار کسان در آن نباشد . زرتشت
زندگي تاس خوب آوردن نيست ، تاس بد را خوب بازي کردنه .
براي مشورت خردمندان را برگزين تا از ملامت و ندامت در امان باشي .
پاسخ
تشکر کنندگان:
راستش روش آزادی در اظهار عقیده ای که برخی آقایون یا خانمها بهش پایبند هستند، منو یاد مسئولین یه کشوری میندازه... اسمش یادم نیست، همین دو رو براست..........

-------

ضمنا ممنون از جواب کامران توکلی، الهام، Lexington ، Zoso ،Bardia7، SamiraPakzad، Artistic76 و بقیه کسانی که به طور ضمنی تایید کردند.
پاسخ
تشکر کنندگان:
پيام جان
1- بله . من در حال حاضر تصميم به رفتن دارم و تمام اين يك سال رو انتظار كشيده ام و برنامه ريزي كرده ام براي رفتن.(از جمله اينكه ، مدرك تحصيلي من كاردانيه و سال گذشته كارشناسي قبول شدم ولي نرفتم ، به خاطر اينكه اولا ناقص مي موند و ثانيا مي خواستم به جاش وقتمو واسه خوندن زبان بذارم و خيلي كاراي ديگه ...)

2- با اين همه اگه در هر مقطعي بدونم رفتنم اشتباهه و اگه برم پشيمون مي شم ، قطعا نمي رم. چون همون اندازه كه دوست دارم برم ، دوست دارم موفق هم بشم. و اين ميل من به رفتن دليل بر اين نميشه كه هيچ ترديدي ندارم. بنابراين سعي مي كنم تا اون روز اطلاعات بيشتري جمع آوري كنم و با دوستان بيشتري تبادل نظر .(آدرس هايي كه شما دادين اصلا تناقضي با ترديد داشتن من نداره)

3- تمام مطالبي كه شما نوشتيد دقيقا چيزهاييه كه خودتون رعايت نمي كنيد. ازجمله اينكه گفتين :
(( در ضمن همونطور که شما میاین و نظراتتون را ابراز میکنید، ما هم همین حق را داریم. دیگه خدا رو شکر اینجا دیگه محیط دیجیتاله و آزادی بیان هم وجود داره. و اگر اعصاب شما خورده یا خورد میشه، اینو به دیگران تعمیم ندین، چون من که حسابی راحت و شادم و آرزو دارم که بقیه همه مثل من باشن. ... ))

پيام جان ، كسي با اينكه شما اينقدر براي رفتن مصصم هستيد هيچ مشكلي نداره و شما مي تونيد هزار تا تاپيك ايجاد كنيد با عنوان هايي مثل " حتما بايد بريم " ، " بر و بچه هايي كه شك ندارند" و از اين جور چيزا و مطمئن باشيد كسي به شما نمي گه شما حق نداري اطمينانتو ابراز كني. ولي تصور كن عده اي مخالف بيان تو اين تايپيك و شروع كنند به مسخره كردن تو و كسايي كه مثل تو فكر مي كنند.(مسخره كردن اصلا كار سختي نيست باور كن خيلي راحت ميشه هر چيزي رو مسخره كرد). و بعد دست پيش بگيرن كه پس نيافتند و بگن :" آزادي بيان بايد وجود داشته باشه" . ولي اين جمله در اين مورد نمي تونه درست باشه. مي دوني چرا ؟ چونكه بله آزاد بودن هم محدوديت هاي خودش رو داره. محدوديتش اينه كه ، " ما آزاد نيستيم كه آزادي ديگران رو سلب كنيم" . مثلا تصور كن در كشوري بگن ، " افراد آزادند طبق دين خودشون رفتار كنند." و بعد يه مسلمون بياد و بگه: "آزادي من در اينه كه بتونم ديگران رو وادار كنم كه حجاب داشته باشن ! زيرا من بايد آزاد باشم كه امر به معروف و نهي از منكر بكنم"
خوب در اينجا حق با كيه ؟ پس مي بيني كه آزادي هم بايد محدوديتي داشته باشه وگرنه مي تونه خودشو نقض كنه. و تو دقيقا داري اين كار رو مي كني. تو اين سايت هر كي كه مياد دو كلمه از ترس هاش بنويسه يا يكي كه رفته و زياد موفق نيست ، دو كلمه از مشكلاتش بنويسه ، فورا توسط عده اي به باد بدو بيراه گرفته ميشه. پس اين شماييد كه به آزادي قائل نيستيد نه ما.
بعد در ادامه نوشتي Sad( دلیل اینکه من در این تاپیک شرکت میکنم (گرچه نیازی به گفتن دلیل نیست) اینه که میخوام بگم کسانی که همینجوری ثبت نام میکنن و بعد پشیمون میشن، فرصت بزرگی را از دیگرانی که آرزوی این موهبت را دارند، "گرفته اند".)) ولي اين حرف شما هم درست نيست زيرا اگه يادت باشه وقتي هنوز من ها و توها كه نگران اين بوديم كه مبادا 50000 نفر پر بشه وبه ما كه جزء 100000 تاي آخر هستيم نرسه ، خود تو از كسايي بودي شديدا از افرادي كه از رفتن منصرف شدن تشكر مي كردي به خاطر اينكه اجازه داده اند به ماها هم نوبت برسه. (اگه خواستي مي گردم و پيداش مي كنم ولي چون مربوط به حدود 10-9 ماه پيشه يه كم گير آوردنش مشكله) . اگه اين افرادي كه به قول تو " همينجوري ثبت نام مي كنند و بعد پشيمون مي شن " ، نبودن كه به من و تو نوبت نمي رسيد. حرف شما وقتي درست بود كه از مرحله اول همون 50000 نفر انتخاب مي شدند نه حالا . بعد از گرفتن ويزا هم خوب معمولا افراد بسيار كمي ممكنه پشيمون بشن كه اون هم بالاخره طبيعيه. بايد بهشون حق داد. چون شرايط زندگي براي افراد در هر لحظه مي تونه تغيير كنه(مثلا يكي كه تك فرزند خانواده است پدرش مي ميره و مادرش تنها مي مونه يا ....) و ممكنه از رفتن منصرف بشه.

4- در جايي گفتي: " اینجا فروم مربوط به مسائل مرتبط با لاتاری 2009 هست و در این سایت فرومهای دیگه ای که کاملا با این تاپیک مطابقت داره وجود داره و دلیلی نداره که چون این فروم شلوغه من هم مثلا بیام اینجا تبلیغ آیین بودایی راه بندازم. هر چیز جایی و هر نکته مقامی دارد."
خوب ، من كه اين تاپيك رو ايجاد نكردم ولي تا به حال فكر نمي كردم كه اينجا جاي درستي واسه اين بحث نيست( در واقع زياد منظور شما رو از اين حرف ها متوجه نشدم "تبليغ آيين بودايي و .." )، اما اينكه جاش هست يا نيست رو مدير محترم سايت بايد لطف كنند و نظر بدهند ، اگه جاش نباشه خوب ما هم اينجا بحث نمي كنيم.

5- در جاي ديگه اي نوشتيد : (( در این سایت همه آدمهای عاقل و بالغی هستند و نیازی نیست که کسی از دیگران "دفاع" کنه. این که شما یا من یه موضوعی را هی کش بدیم و یکی سوپرمن بشه و یکی هم آدم بده، و شروع به یارکشی کنیم کار درستی نیست و بیشتر موجب "اعصاب خوردی" میشه. ))
ولي شما به اين حرف كه نوشتيد ، به هيچ وجه قائل نيستيد. زيرا در اين سايت دوستاني مثل الهام بارها و بارها از شما دفاع كرده اند و كف و سوت زده اند و تشويق كرده اند براي توپيدن به ديگران. و شما هم اصلا مشكلي با اين دفاع ها نداشته ايد زيرا در تاييد شما بوده. اما من كه نه اسمي از فرد خاصي برده ام و نه كسي را به طور مستقيم تقبيح يا تشويق كرده ام ، نه با كسي تند حرف زده ام ، نه كسي را مسخره كرده ام ، محكومم به يار كشي. !
در هر صورت ادعاهاي شما با رفتارهايتان كاملا در تناقض است و مرا به اعمالي متهم مي كنيد كه دقيقا خودتان انجام مي دهيد. هر كس نوشته هاي قبلي شما را بخواند اين را كاملا متوجه مي شود.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، shahram1347 ، ریحانا




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان