کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
يك گمانه زني براي كساني كه آنكارا مصاحبه دارن
يك خبر دارم براي دوستايي كه مصاحبشون آنكاراست .
چون اونايي كه براي مصاحبه مي رن آنكارا از قبل مصاحبه بايد مداركاشونو به غير اصل هاش با پست خارجه ارسال كنن.
حالا اين خبر چيه وچقدر واقعيه مي خوام نظراتتون رو در اينباره بدونم . شايد اين يك توهم و خبر نادرسته.
خبر از اين قراره كه هر چه مداركي رو كه ازمون خواستن كاملتر و سريعتر به آنكارا ارسال كنيم درصد گرفتن ويزا از آنكارا بالاتر ميره.
حالا اين خبر از كجاست؟ از يك خانم منشي و مترجم در يكي از دارالترجمه ها كه اطلاعاتش درباره هر نوع ويزاي مهاجرتي اينقدر بالاست كه هر كسي براي مشاوره ميره پيشش.

منتظر نظراتتون هستم
تشکر کنندگان:
نه اصلا این حرف رو قبول ندارم چون خیلی ها بدون اینکه اصلا مدرکی به آنکارا پست کنند رفتن اونجا و بدون هیچ مشکلی ویزاشون رو گرفتن و حتی ازشون سوال نکردن که چرا مدارک رو پست نکردی.البته پست نکردن مدارک هم کار درستی نیست اما به این شددتی هم که این خانوم گفتن موتر نیست.
تشکر کنندگان:
درخواست اونا برای پست کردن مدارک فقط به این دلیله که میخوان قبل مصاحبه برخی بررسی هارو انجام بدن و همه کارا رو نزارن برای روز مصاحبه
سوالی بود در خدمتم!
تشکر کنندگان:
doroste ona fagath jahat chek kardan va moghayese madareke ersalı be kcc va omche ke shoma ersal mıkonıd mıkhan madareko chek konand ke aghe moghayeratı dare began be shoma ke ya raf konıd ya nesbat be edame process shoma tasmım begırand
تشکر کنندگان:
سلام دوستان مثل اينکه شما کل نامه دوم داخل پاکت رو نخونديد از امسال مراحل صدور ويزا شامل یک مرحله پیش بررسی preassesment هم شده که بايد ترجمه و کپی برابر اصل تمام مدارک 15 روز قبل از تاريخ مصاحبه به سفارت برسه در نامه دوم نوشته:

To process the Diversity immigration Visa beneficieries are Requaired to courier their documents via United arcel Service(UPS) to the immigrant visa unit, American Embassy in Ankara Atleast 15 Days befor the appoinment date
تشکر کنندگان:
baraye man neveshteh bood "Atleast 10 Days befor the appoinment date"
سوالی بود در خدمتم!
تشکر کنندگان:
به نظر من اگر نوشته اصل و کپی را باید 15 روز قبل بفرستیم، احتمالا منطورش اینه که اصل و کپی را باید تا 15 روز قبل بفرستیم.
ایرانی بازی را کنار بزارین و هر چی که نوشته انجام بدین. بعد که خوردین به هزار تا مشکل هم نیاین اینجا بپرسین چرا ال و بل شد، خودتون کردین که لعنت به خودتون باد.
تشکر کنندگان:
ببینید خانمها و آقایان بحث مرگ و زندگیست مسئله اینه که در نامه‌ی دوم آنکارا یک قسمتش نوشته مدارکو به سفارت بفرستید و در قسمت شناسنامه ها نوشته که
<<one original and certified copy of birth certificate of each person>>
در قسمت سند ازدواج میگه:

<<if you are married please provide the original marriage
certificate beaalaaveye felaano bisaaar >>


حالا عقل نیمبند من و علاوه بر اون خود همسر من میگویند که آقا جان فرستادن اصل این مدارک عاقلانه‌ی نیمبند هم نیست چه برسه به عاقلانه از طرفی اینجور به نظر میاد که آدم باید حرفشونو گوش کنه تا تاثیر مثبت روی کنسول بزاره یعنی مثل بچه های زرنگ همه ی دستورات خانوم معلم رو گوش کنیم حالا ما موندیم این وسط......

((((((حالا کسانی که میگن اصل شناسنامه و سند ازدواجو بفرستیم جواب اونایی که میگن اوریجینال یعنی کپی باربر اصل رو بدن. )))))))))
تشکر کنندگان:
در برنامه ی 2008 هم لازم بود که مدارک را زودتر به آنکارا بفرستیم. ما همه فرستادیم ولی نه مدارک اصل را. کپی های برابر اصل شده را به سفارت فرستادیم و بعد هم همه ی مدارک اصل را با برای روز مصاحبه بردیم. فرستادن اصل مدارکی مثل شناسنامه یا چیزهای دیگه نه منطقیه نه سفارت در آنکارا چنین چیزی خواسته. وقتی میگه ONE orginal and certified copy یعنی یک کپی برابر اصل شده. نه اینکه اصل مدرک را خواسته باشه.
تشکر کنندگان:
ماهان جان در مورد جمله اول حق با شماست.
ولی دومی صراحتا گفته اصل مدرک ازدواج. مگه اینکه بخواهیم به معنی کلمه Provide نگاه دقیقی بیاندازیم که به معنی آماده کردن یا تهیه کردن هم هست.
تشکر کنندگان:
اصل مدارک رو باید با خودتون ببرین ولی کپی برابر اصل و ترجمه رسمی تایید شده تمام مدارک باید 15 روز قبل از مصاحبه با UPS یا DHL به سفارت برسه . در مورد مدارک مالی به انگلیسی مثلا International Statement که مراکز بين المللی بانکها صادر میکنند باید یک عدد برای هر نفر و به صورت اصل فرستاده شوند.

مدارک اصل که نباید فرستاده شوند و با ید به صورت کپی برابر اصل در مرحله preassesment در پرونده شما باشد شناسنامه، اسناد مالکیت ، مدارک تحصیلی میباشد که باید اصل آنها در جلسه مصاحبه همراه شما باشد.

در هر صورت زمان داره میگذره و اگه به این مهلت 15 روزه نزدیک میشید هرچه سریعتر مدارک خواسته شده رو با DHL برسونید.
تشکر کنندگان:
از دوستان عزیزی که مطالب قبلی رو دوباره بیان کردند و همینطور از payam_prz که به دقت به سوال بنده توجه کردند بینهایت سپاسگزارم, من در نهایت به یک نتیجه رسیدم که باید یک نفر شیر pak خورده یه ایمیل به سفارت آنکارا بزنه و تکلیف این اوراق عهد عتیق رو که فکر میکنم از زمان لاتاریه عهد قاجارو دوره عثمانی به یادگار باقی مونده رو مشخص کنند(که بگه آقا جان این اریجینال که تو نامه دوم نوشتید چیه) و یک موضو دیگه اینکه تکلیف این فرم اسپانسر رو که خود فرم نوشته نوتارایز نمیخواد ولی اوراق سفارت میگه میخوادو مشخص کنه و ملتی رو از نگرانی در بیاره .
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان