کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوال در مورد اشتباه وارد کردن سال تولد
سلام به همه

من هر سال برای نزدیک به بیست نفر از بستگان و دوستان در لاتاری گرین کارد ثبت می کنم. سال گذشته موقع ثبت نام در لاتاری 2009 برای ساده تر شدن کار جدولی در ورد درست کردم و مشخصات همه رو تو اون جدول نوشتم. بعد از اینکه نتایج اومد و همسرم برنده شد، پس از ارسال مدارک متوجه شدم در فرم ثبت نام اولیه سال تولد همسرم رو به جای 76 سال 77 وارد کردم. جالبه که تو اون جدول همة اطلاعات دیگه درست بودن و فقط در تبدیل سال تولد همسرم یعنی تنها کسی که برنده شده بود، اشتباه رخ داده بود.
برای کی سی سی با مشخصات درست (شامل کیس نامبر و نام و نام خانوادگی و سال تولد درست) ایمیل زدیم که پاسخ اومد مشخصات در سیستمشون پیدا نشده. دوباره با سال تولد غلط ایمیل زدیم و موضوع رو توضیح دادیم و مطمئن شدیم که واقعاً سال تولد اشتباه وارد شده ولی جواب کی سی سی خیلی روشن نبود. دو هفته پیش برای اطمینان دوباره ایمیل براشون زدیم (با مشخصات و سال تولد درست) که ببینم آیا موضوع رو اصلاح کردن یا نه که باز هم جواب اومد مشخصات رو پیدا نکردن. دوباره با سال تولد غلط ایمیل زدیم و پرسیدیم اگر در آینده سوالی داشتیم باید از کدوم سال تولد استفاده کنیم، که جواب اومد همونی که در فرم ثبت نام اینترنتی استفاده شده.
با توجه به اینکه ما در زمان مصاحبه دو فرزند خواهیم داشت که یکی از آنها حدوداً یک ماهه خواهد بود و دیگری یک سال و نیمه، احتمالاً سفری دشوار را در پیش رو داریم و با توجه به اینکه اسپانسر هم پیدا کرده ایم، خیلی حیف خواهد شد اگر به دلیل چنین اشتباه مسخره ای که من مرتکب شده ام، کیس ما رد شود. از دوستان چند سوال دارم:
یک. آیا لازمه دوباره به کی سی سی نامه بزنیم و بگیم چک کنن که ما با سال تولد درست یعنی 76 ثبت نکردیم و فقط یک بار با سال تولد 77 ثبت نام صورت گرفته؟ آیا اونا این کار رو می کنن؟ آیا ارسال این نامه از طرف ما در هنگام بررسی پرونده مون در سفارت خوبه؟
دو. آیا لازمه بعد از کرنت شدن به سفارت نامه بزنیم و موضوع رو بگیم و از اونا در مورد تأثیر احتمالی این موضوع در رد یا پذیرش کیس بپرسیم؟
سه. آیا دوستانی که پیشتر دچار اشتباه مشابهی شدن و در مصاحبه رد یا پذیرفته شدن، برای کی سی سی یا سفارت ایمیل زده بودن و به اونها موضوع رو اطلاع داده بودن؟ آیا با وجود اطلاع دادن باز هم رد شدن، یا اطلاع دادنشون باعث شده کیسشون پذیرفته بشه؟
پیشاپیش از پاسخ های احتمالی دوستان سپاس گزاری می کنم.
شماره کیس: **342
تاریخ دریافت نامه قبولی:خرداد 87 (ژوئن 2008)
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس: ژوئیه 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: 13 تیر، 2 ژوئن
تاریخ مصاحبه: 18 تیر، 9 ژوئیه
تاریخ دریافت کلیرنس: 1 سپتامبر (بعد از 51 روز)
تشکر کنندگان:
سلام آقاي تهراني پور
كي سي سي اصلاح نميكنه و جواب واضح نميده اگه مطمئنيد كه ايراد همينه موقع مصاحبه بايد يه نامه تهيه كنيد و براشون توضيح بديد توي سفارت اصلاح ميكنن و موردي نداره ما هم دقيقا همچين مشكلي داريم
با تاريخ غلط جواب نميدادن و فقط ميگفتن همه موارد رو چك كنيد و ما خودمون متوجه شديم كه اشتباه تاريخ تولد بوده
روز مصاحبه قابله اصلاحه
انشالله كه موفق باشيد
شريف ترين دلها دلي است که انديشه آزار کسان در آن نباشد . زرتشت
زندگي تاس خوب آوردن نيست ، تاس بد را خوب بازي کردنه .
براي مشورت خردمندان را برگزين تا از ملامت و ندامت در امان باشي .
تشکر کنندگان:
ببین عین همین مشکل را Hanret داشت که نوشت چجوری حلش کرده. حتما پستشو پیدا کن بخون که چی ایمیل زده و رفته سفارت چه روضه خونی هایی کرده. به هر حال موفق شده.
تشکر کنندگان:
سلام tehranipoor

من هم دقيقن همچين موردي برام پيش اومد، زماني كه كارنت شدم وبه كي سي سي ايي ميل زدم و بعد از چند بار ايي ميل به كي سي سي كه جوابهاي يكسان به من مي دادند و مي گفتند چنين كيسي وجود ندارد گفتم بهتره كه با اونا تماس برقرار كنم كه يكي از دوستام كه به زبان انگليسي تسلط بيشتري داشت گفتم اين زحمتو برام بكشه جواب اونا اين بود كه :
چنين كيسي با اين اطلاعات در پرونده هاي ارسالي وجود نداره و من رو ارجاع داد به e-form كه در زمان ثبت نام اينترنتي save ويا كپي آن را بايد داشته باشيم و من به اون كپي مراجعه كردم و متوجه شدم كه تاريخ تولدي كه من در e-form نوشته ام با تاريخ تولدي كه در فرم هاي ارسالي براي اونا فرستادم دو روز اختلافه براي همين دوباره به كي سي سي ميل زدم با اين مضمون كه ;
بعد از تماسي كه با شما گرفتم متوجه شدم تاريخ تولدي كه من در e-form نوشته ام با تاريخ تولدي كه در فرم هاي ارسالي نوشته ام دو روز اختلافه و تاريخ واقعي تولد من هموني است كه در فرم هاي ارسالي نوشته شده و تاريخ تولد اشتباهي اوني هست كه در e-form نوشته شده و دليلش هم بي دقتي در هنگام ثبت نام اينترنتي بوده . با تشكر از شما مي خواستم لطف كنيد وبه ايي ميل من پاسخ بديد و اونا هم بعد سه روز ايي ميلي با اين مضمون براي من فرستادند كه ;
در حال حاضر كي سي سي نمي تواند اصلاحي براي كيس شما انجام دهد و اداره مهاجرت در زمان مقتضي، خود پرونده را اصلاح خواهد كرد و به درخواست من جواب دادند و تاريخ ومحل مصاحبه رو به من اعلام كردند .

منتها به پيشنهاد دارالترجمه كپي مكاتبات بين خودم و كي سي سي را براي زمان مصاحبه به همراه خواهم برد تا اگر يه زماني به مشكلي بر خوردم به اونا كپي ها رو نشون بدم و بگم كه از قبل اين موضوع رو به كي سي سي اطلاع داده ام.

با تشكر- التماس دعا
تشکر کنندگان:
با سلام
جناب آقای tehranipoor
همانطور که voa و پیام عزیز فرمودند رفع این مشکل در حوزه اختیارات kcc نمی باشدفقط با یک ایمیل این مشکل را با kccدر میان بگذارید و جواب ایمیل را هم پرینت بگیرید و با خود همراه داشته باشید.رفع مشکل شما فقط در دستان افسر مصاحبه کننده می باشد که ایشان خودشان به صورت دستی این کار را برایتان انجام میدهد.فقط حتما" قبل از پایان مصاحبه این مشکل را حل کنید این کار خیلی راحته.
پیروز باشید.
تشکر کنندگان:
ممنون از همتون، خیالم راحت تر شد. پس من طبق همون کاری که Hanret کرده، بعد از اینکه کرنت شدم، برای اطمینان یه نامة دیگه می نویسم و هم به کی سی سی و هم به سفارت می فرستم و پرینت همة نامه ها رو هم با خودمون خواهیم برد.
باز هم ممنون
شماره کیس: **342
تاریخ دریافت نامه قبولی:خرداد 87 (ژوئن 2008)
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس: ژوئیه 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: 13 تیر، 2 ژوئن
تاریخ مصاحبه: 18 تیر، 9 ژوئیه
تاریخ دریافت کلیرنس: 1 سپتامبر (بعد از 51 روز)
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
یه سوال من یه اشتباهی تو فرم های اول داشتم حالا می خوام فرم هارو دوباره بفرستم به نظرتون کل فرم هارو کامل پر کنم یا فقط قسمت اشتباه رو تصحیح و پر کنم ؟
و سوال دیگه اینکه باید حتما با پست بفرستم یا با ایمیل هم میشه ؟
تشکر کنندگان:
دوست عزیز سلام
قبل هر چیز فرمهات رو تمام و کمال دوباره سر فرصت چک کن که هیچ چیز دیگری رو اشتباه نکرده باشی تا مجبور بشی دوباره و چند باره براشون اصلاحیه بفرستی (برای ما اتفاق افتاده). به خصوص در مورد biographic data یعنی نامها و تاریخهای تولد که باید دقیقا مطابق پاسپورت باشه. همه تاریخهایی رو که تو فرم نوشتی حتما دقیقا چک کن که باید با ترجمه هات یکسان باشه مثل تاریخ های ترجمه شده مربوط به مدرک تحصیلی به ویژه برای برنده اصلی.

لازم نیست فرمها رو دوباره بفرستی. کافیه فرم اصلاح شده رو امضا کنی، اسکن کنی و برای KCC ایمیل کنی و در متن ایمیل هم اشتباه رو توضیح بدی و ازشون بپرسی که اگر لازمه فرم رو براشون پست کنی. KCC معمولا سر زمان و درست جواب میده.
فرمی رو هم که اصلاح کردی با ایمیل ارسالی نگه دار تا در هنگام مصاحبه در صورت نیاز ارائه کنی (که معمولا لازم نمیشه).

در ضمن ترجمه مدارک و عملیات کارت واکسیناسیون رو هم از همین الان شروع کن که اون اواخر (که خیلی هم زود میرسه Wink ) مجبور نشی عجله ای انجام بدی.

موفق باشی.
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان