کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تافل و GRE
(2016-02-13 ساعت 14:08)user99 نوشته:  
(2016-02-13 ساعت 09:21)frozen mind نوشته:  
(2016-01-19 ساعت 02:49)frozen mind نوشته:  بله، ولی من در مثال بالا نشون دادم که ممکنه بعضی دانشگاه ها از کسانی که انگلیسی زبان مادریشون نیست، به شرط داشتن اقامت دائم، تافل نخوان.
مثال بالا مربوط به دانشکده کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه کارولینای شمالی در شهر چپل هیل ([font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]the University of North Carolina at Chapel Hill[/url][/font]) بود.
اما دانشکده کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه مرکزی کارولینای شمالی ([font='Open Sans', sans-serif][url=http://nccuslis.org/]The North Carolina Central University
[/font]) واقع در شهر Durham که تقریبا چسبیده به چپل هیله، از کسانی که انگلیسی زبان مادریشون نیست حتما تافل می خواد و ربطی نداره که سیتیزن باشن یا اقامت دائم داشته باشن.

هر دوی این مثال ها برای دوره کارشناسی ارشد هستن. هر دو هم GRE می خوان. دومی که میگه نمره رایتینگ داوطلب باید حداقل 4 از 6 باشه!!

بنابراین کاملا به خود دانشگاه بستگی داره و نمیشه مقررات یک دانشگاه رو به دانشگاه های دیگه تعمیم داد.

خبر جدید:
همین امروز رفتم با رئیس پذیرش دانشگاه http://nccuslis.org/) The North Carolina Central University) صحبت کردم. پرسیدم آیا من که گرین کارت دارم و حدود سه ساله که اینجا اقامت دارم لازمه تافل بدم؟ گفت «نع»!
پرسیدم GRE چی؟ گفت حتما لازمه حتی برای آمریکایی ها. گفت که تا وقت هست زودتر به صورت مشروط در دانشگاه ثبت نام کنم و بعدا (جتی یک سال دیگه) جواب GRE را بهشون ارائه کنم.

ممنون دوست عزیز.
1- میشه بگید شما برای چه رشته ای و چه مقطعی اقدام کردید؟
2- در مورد این دانشگاه که گفتید میشه بیشتر توضیح بدید که در چه سطحی هستش؟ مثلا مثل دانشگـاه آزاد توی ایـران میمونه؟ کلا در مقاطع ارشد به بالا، چه مدل دانشگـاه هایی در آمریکا هستش؟ یکیش که خب دانشگـاه های state هستش، که اگر بشه ازشون fund گرفت هزینه تحصیل نداریم دیگه، ولی آیا دانشـگاه هایی مثل آزاد، پیـام نور، غیر انتفـاعی و انواع و اقسام دانشـگاه های پـولی که در ایران هست آیا اونجا هم هست؟؟! چون شنیده ام که هست ولی به درد آدم معمولی نمیخوره(!) چون شهریه ها در حد چند 10 هزار دلار در هر ترم هست که برای قشـر متوسط و حتی پـولـدار هم گران هستش! آیا دانشگـاه های ارزانتر هم هست که مدرکش هم به درد استخدام شدن بخوره؟

دوست عزیزم، من چندان در مورد دانشگاه های آمریکا خبره نیستم. اطلاعاتم کلیه. اینو می دونم که دانشگاه های اینجا هم هم دولتی (ایالتی = State) هستن و هم خصوصی (Private). در هر دونوع دانشگاه شهریه دریافت میشه ولی در دولتی کم و در خصوصی زیاد. 
دانشگاهی که قبلا نام بردم در زمره دانشگاه های دولتیه و شهریه اش برای دانشجویان In-State خیلی کم و برای دانشجویان Out-of-State و دانشجویان خارجی زیاده. اطلاعات بیشتر را در اینجا بخونین.
در همان شهری که دانشگاه نام برده هست، دانشگاه دیگری هست به نام Duke University که خصوصیه. در این دانشگاه In-State با State فرقی نمی کنه و شهریه ها یکسان اما خیلی بالاست. این دانشگاه هشتمین دانشگاه برتر آمریکاست و رشته های پزشکی و حقوق آن خیلی معروفه. یک لیسانس حقوق بیش از 80 هزار دلار خرج بر می داره! اطلاعات بیشتر در اینجا.
من در ایران کتابدار بودم. با مدرک فوق لیسانس کتابداری و اطلاع رسانی. اما اینجا مدرک منو قبول ندارن و هرجا که می خوام استخدام بشم میگن مدرکم باید از دانشگاهی باشه که گروه آموزش کتابداری اش مورد تایید انجمن کتابداران آمریکا باشه. بنابراین مجبورم دوباره  36 واحد بخونم و از اینجا فوق لیسانس بگیرم. فقط تا 6 واحد از واحدهای ایرانم را قبول می کنن و با این حال باید 30 واحد بگذرونم. با یکی از استادان کتابداری این دانشگاه صحبت کردم. گفت او هم فوق لیسانس از کالج سلطنتی دانمارک داشت اما اینجا مجبور شد دوباره فوق لیسانس بگیره تا بتونه دکترا بگیره.
برای درس خوندن در این مملکت منابع مالی زیادی وجود داره. در هر دانشگاه افرادی به نام مشاور هستن که به شما کمک می کنن بهترین منبع مالی را برای درس خواندن پیدا کنین.
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
تشکر کنندگان: user99 ، behzadb57 ، gbtm ، Ashkan3832
من مدرس زبان + کارت توریست گاید دارم
لازم به داشتن مدرک تافل هست ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
اینجا داره خاک می خوره!
اما گفتم از تجربم بنویسم براتون. دانشگاه های اینجا، اگر زیان اولتون انگلیسی نباشه و یا در اینجا درس نخونده باشید یا دانشگاهی که به زبان انگلیسی باشه و مورد تایید اینجا باشه نرفته باشید، حتما باید "امتحان زبان" بدید. یا تافل یا آیلتس یا امتحان زبان خود دانشگاه که البته هر دانشگاهی باز شرایط خاص خودش رو داره. اما داشتن مدرک زیان قطعی و لازمه. حتی اگر فوق زبان انگلیسی داشته باشید یا دارنده گرین کارت باشید فرقی نمی کنه.
Doctor of Audiology Student
Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، nora ، Ashkan3832
دوستان نرم افزار tpo رو برایتافل از کجا دانلود کنم؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان