کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دانشگاه های دولتی در ایالات متحده
دانشگاه های دولتی در ایالات متحده
:
دانشگاه های دولتی، یا ایالتی به طور معمول ده ها هزار دانشجو را در خود جای داده و در صدها رشته مختلف مدرک دانشگاهی صادر می کنند



دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه آریزونا، بر روی هواپیمای روباتیک خود که برنده جائزه شده است، کار می کنند.

دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه آریزونا، بر روی هواپیمای روباتیک خود که برنده جائزه شده است، کار می کنند.از رابرت اچ بروئینینکس (2)

بروئینینکس در این مقاله به تشریح سازمان و ساختار مالی دانشگاه های ایالتی بزرگ و فرصت های موجود برای دانشجویان و دانش پژوهان بین المللی می پردازد. او از سال 2002 ریاست دانشگاه مینسوتا را بر عهده داشته و در شورای بورسیه خارجی جِی ویلیام فولبرایت (2) نیز عضویت دارد.

دانشگاه های دولتی بزرگ ایالات متحده، که دانشگاه های ایالتی نیز نامیده می شوند، با ایالتی که در آن واقع شده اند در ارتباط نزدیک بوده و از سوی آن حمایت می شوند. این دانشگاه ها مراکز پرشور، پویا و پر منزلت آموزش عالی تلقی شده و صاحب سنت های منحصر به فرد و روابط خاصی با جوامع پیرامون خود هستند. آنها همچنین جاذب های بزرگی برای استعدادهای سرتاسر کشور و جهان به شمار می روند.

به طور معمول، این نوع دانشگاه ها ده ها هزار دانشجو را در خود جای داده و علاوه بر اکثر فارق التحصیلان مقاطع لیسانس و حرفه ای، مسئول تولید تعداد قابل توجهی از فارق التحصیلان مقطع فوق لیسانس کشور نیز هستند. وجود طیف گسترده ای از برنامه های آکادمیک نیز در دانشگاه های دولتی بزرگ امری رایج است. با استناد به موسسه تحت ریاست خود من به عنوان نمونه، دانشگاه شهرهای دوقلوی مینسوتا بیش از 50.000 دانشجو دارد، صدها رشته تدریس می کند، و در رشته هایی از عصب شناسی و جراحی پیوند اعضا گرفته تا اقتصاد و علوم سیاسی، علوم مواد و نانوتکنولوژی، و کشاورزی و منابع طبیعی پیشگام است.

دانشگاه های دولتی نقش حیاتی ای در توسعه اقتصاد منطقه ای، فرهنگی و شهری ایفا کرده و بسیار از آنها، مانند دانشگاه مینسوتا نقش عمده ای در پیشبرد دانش و فناوری از طریق کار تحقیقاتی ایفا می کنند. این دانشگاه ها از جمله دانشگاه های اصلی تحقیقاتی ایالات متحده بوده و معمولا صاحب نقش عمده ای در برنامه های بین المللی در سرتاسر جهان هستند.

یک سری اقدامات فدرال در نیمه دوم قرن 19 منابعی در جهت تشکیل و ساخت دانشگاه در اختیار ایالت ها قرار داد. دانشگاه های دولتی ای که ثمره این اعطائیه های فدرال بودند وظیفه دارند برنامه های فرادستی و همکاری عمومی در ایالت های خود اجرا کنند (مثلا انتقال فناوری، حمایت از کشاورزی، تعامل با مدارس ابتدایی و دبیرستان ها، و تعامل با سیاست گذاران ایالتی و محلی).

میزان و گستره کارهای تحقیقاتی انجام شده در دانشگاه های ایالتی به شدت متغیر است. ارزش اعطائیه های تحقیقاتی رقابتی و قراردادهایی که به معتبرترین دانشگاه های دولتی اعطا می شود سالانه بالغ بر صدها میلیون دلار است. میزان حمایت ایالت ها از این دانشگاه ها نیز به شدت متغیر است. دانشگاه های ایالتی با بودجه های بزرگ تحقیقاتی معمولا 10 تا 30 درصد از بودجه خود را از ایالتی که در آن واقع شده اند دریافت می کنند. مابقی بودجه آنها از محل شهریه و درآمدها، اعطائیه ها یا قراردادها و کمک های مالی تامین می شود.

ساختار مالی دانشگاه های ایالتی بزرگ این امکان را فراهم می آورد تا بسیاری از دانشجویان دوره فوق لیسانس با دستیاری در برنامه های تحقیقاتی انجام شده تحت اعطائیه های تحقیقاتی و قراردادهای دانشگاه کمک های مالی دریافت نمایند. با اینکه دانشگاه های دولتی بسیاری در پی دریافت بودجه بیشتر برای تبادلات و مطالعات بین المللی هستند، دسترسی به کمک های مالی برای دانشجویان بین المللی خارج از چارچوب بودجه تحقیقاتی/اعطائیه ذکر شده بسیار محدود است. از آنجایی که معمولا مقام دستیاری در تحقیقات به دانشجویان دوره های لیسانس تعلق نمی گیرد، بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دوره های لیسانس در دانشگاه های دولتی بسیار محدود است.

دانشگاه های ایالتی بزرگ در جوامع متنوعی، از شهرهای کوچک گرفته تا مناطق بزرگ شهری واقع شده اند. بسیاری از دانشگاه ها همچنین در سرتاسر ایالت خود دانشکده های چندگانه داشته و بسیاری از ایالت ها نیز بیشتر از یک سیستم دانشگاه دولتی دارند.

دانشگاه های دولتی توسط هیئت امنا اداره می شوند که این هیئت ها مسئولیت های متغیری در گزارش به ایالت دارند. بر خلاف بسیاری از کشورها، دانشگاه های ایالات متحده به وزیر آموزش سطح فدرال گزارش نمی دهند و بخش عمده سیاست های آموزش عالی به ایالت ها واگذار می شود، البته به استثنای موارد مهمی یعنی کمک های مالی دانشجویی و بودجه های تحقیقاتی که از سوی آژانس های فدرال مانند بنیاد ملی علوم، موسسه ملی بهداشت، و بسیاری دیگر از آژانس های فدرال تامین می شوند.

برخی از سنت های دانشگاه های دولتی ایالات متحده با آنچه در سایر کشورها موجود است تفاوت های زیادی دارد. حتی در این موسسات تحت حمایت ایالت ها، دانشجویان به طور سنتی بخشی از هزینه تحصیل خود را از طریق شهریه و سایر هزینه هایی که در حال افزایش است می پردازند. امروزه، یک دانشجوی متوسط هزینه تحصیل خود را با اخذ وام می پردازد. برنامه های خصوصی گردآوری اعانه نقش مهم و در حال رشدی در تامین بودجه پروژه ها، بورسیه های تحصیلی و مناصب دانشگاه های دولتی ایفا می کنند. دست آخر، ورزش میان دانشگاهی علاقه شدید دانشجویان، فارق التحصیلان و عموم را جلب و رویدادهای ورزشی درآمدهای اضافی ایجاد می کنند.

در بین کل دانشگاه های ایالات متحده، دانشگاه های ایالتی بزرگ معمولا بیشترین درصد دانشجویان و دانش پژوهان بین المللی را در خود جای می دهند. در دانشگاه مینسوتا، اجتماع ما شامل بیش از 4.500 دانشجو و دانش پژوه بین المللی از تقریبا 130 کشور جهان است. دانشگاه مینسوتا خدمات حمایتی ای همچون مشاوره در مسائل شخصی و آکادمیک، آشناسازی با فرهنگ ایالات متحده و دانشگاهی، مشاوره مهاجرتی و روادیدی، و برگزاری رشته های انگلیسی به عنوان زبان دوم، و همچنین برنامه ها و کارگاه های مختلف با موضوعات متنوع از جمله تفاهم و ارتباط میان فرهنگی عرضه می کند. بسیاری از دانشگاه های ایالتی برنامه های مشابهی برای هدایت دانشجویان در طی نمودن مسیر بعضا دشوار نظام مقرراتی اداری و آکادمیک دارند، اگرچه گستره این خدمات از موسسه به موسسه متغیر است.

با رقابت در حال رشد کشورهای دیگر، هیچ دانشگاه بزرگی در ایالات متحده نمی تواند از اهمیت دانشجویان خارجی غافل باشد. بنابراین، دانشگاه های دولتی به طور فزاینده ای در حال جذب دانشجویان ممتاز از اطراف جهان هستند. اگر دانشجویی با انگیزه و دارای توان اداره خود و در پی دانش پیشرفته و کار خلاقانه هستید، شما را تشویق می کنم که فرصت های غنی موجود در دانشگاه های دولتی بزرگ ایالات متحده را بررسی کنید.

----------------------------
شماره کیس: AS30XXX
نامه اول: 2008 may
ارسال مدارک: june 2008
تاريخ مصاحبه : 2009 13 july
دریافت نامه دوم: 5june 2009
تاريخ گرفتن ويزا بدون كليرنس :2009 14 july
تاریخ ورود به غربت : 24 october
پاسخ
سلام یک سوال داشتم ایا ممکن است با داشتن یک مدرک فوق لیسانس از دانشگاه تهران و داشتن ایلتس با نمره بالا ومقالات علمی بورس در دانشگاه های خوب امریکا گرفت؟
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، msar
(2013-02-19 ساعت 17:15)siakhatar666 نوشته:  سلام یک سوال داشتم ایا ممکن است با داشتن یک مدرک فوق لیسانس از دانشگاه تهران و داشتن ایلتس با نمره بالا ومقالات علمی بورس در دانشگاه های خوب آمریکا گرفت؟

حتما" ولی رشته تحصیلی را نیز باید مد نظر قرار داد.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar
سلام دوستان عزیز و مرسی از بابت اطلاعات
من برنده لاتاری 2014 وفارغ التحصیل ارشد رشته معماری هستم. می خواستم بدونم با توجه به داشتن گرین کارت اپلای برای دانشگاه ی ایالتی (مثلا کالیفرنیا) چه تاثیری در افزایش احتمال پذیرش و همچنین بهره مندی از کمک هزینه ها مثل فاند داره
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
وقتی گرین کارت بگیریم میتونم ادامه تحصیل بدیم از فاند و وام استفاده کرد برای دکتری یا باید تا یک سال صبر کنیم؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان