کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در مقطع دکتری
سلام و خسته نباشید
مدرک لیسانس من از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشدم را از دانشگاه تهران گرفتم و حالا مشغول مطالعه زبان و گرفتن تافل هستم یادم رفت بگم رشته ام هم مهندسی شیمی
می خواستم بدونم چطور می تونم در یکی از دانشگاههای آمریکا و یا کانادا مشغول به تحصیل در دوره دکتری بشم اصلا امکانش هست لطفا راهنمایی کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
اکرم خانم شما میتونید به دو صورت در آمریکا یا کانادا تحصیل کنید.
1.با بورس تحصیلی
2.هزینه شخصی
معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد شما چنده؟ آیا مقاله، کتاب یا هر چیز تحقیقاتی و یا مدرکی دارید؟

اگر بخواهید با هزینه شخصی اونجا تحصیل کنید ، برای هر سال در کانادا باید حداقل 30 میلیون خرج کنید و در آمریکا حداقل 50 میلیون. تازه اینها خرج و مخارخ مقطع لیسانس هستند. دکترا کمی بالاتره...

در کل امکان تحصیل در کانادا و آمریکا وجود داره!!!
جواب سوالهای منو بدید تا بیشتر کمکتون کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
سلام
ممنون از اینکه راهنمایی می کنید معدل لیسانس پایین 7/13 و معدل ارشد 5/15 و یک مقاله هم دارم.
باز هم تشکر می کنم
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
خب ببینید برای بورس شدن چه از طرف ایران و چه از طرف خود دانشگاه ، باید معدل بالایی داشته باشید...مثلا 17 یا 18
خوشبختانه برای مقطقع دکترا بورسهای بیشتری یافت میشه. اگه حتی شما نتونید یه بورس کامل بگیرید، حداقل میتونید با چند بورس کوچک و تحقیقاتی بیشتر خرج و مخارجتون رو در بیارید.

بکسری فاکتور در گرفتن بورس نفش اساسی داره که یه ترتیب الویت اینا هستن:
ارتباطات
تجربه کار تحقیقاتی
مقالات
معدل
اساتید معرف

ارتباطات حرف اول رو میزنه! گرینه ای که خیلی جاها شاید اشاره ای بهش نشه. شما باید با افرادی که تو حوزه کاری و تحقیقاتی خودتون در خارج از کشور ارتباط داشته باشین نه برای گرفتن بورس بلکه برای انجام کارهای مشترک. بهترین گرینه برای شروع اینکه ۱ سال یا یک ترم قبل از فارغ التحصیلتون وارد ساید دانشکاه های خارج از کشور بشین و فهرست اساتید رو از دپارتمان ها مختلف بگیرین با اساتید از طریق ایمیل تماس بگیرین و رزومتون رو ارسال کنید و بگید که خواستار انجام یکسری کار باهاشون هستید. باید خیلی ایمیل بفرستین تا جواب بگیرین. بعد از اینکه استادی حاضر به کار با شما شد خودش راهنماییتون برای مسیر های دیگه و گرفتن بورس میکنه.
فاکتور ارتباطات نه به دانشگاهی که درس می خونید داره نه به معدلتون نه یه هیچ چیز دیگه فقط و فقط به نحوه ارتباط برقرار کردن شما با استاد داره. خلوص نیت داشته باشین و واقعا علاقه مند به کار... فکر نکنید اساتید خنگن! نمی فهمن شما واسه چی باهاشون تماس گرفتین (روزی ۱۰۰ تا ایمیل مثل مال شما رو میگیرن) واقعا عاشق کار باشین و این علاقه رو نشون بدین.

ممکن است چندین نوع کمک به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی اعطا شود و یا در قالب یک بسته کمک ارائه گردد. بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی برای تأمین هزینه تحصیل یا پروژه های دانشگاهی ویژه اعطا می گردد. این گونه کمک ها معمولاً هیچ گونه تعهد یا التزامی را برای دانشجویان ذینفع در بر ندارد. با گروه مربوطه تماس بگیرید و بررسی کنید که آیا چنین کمک هایی طی سال های آتی اعطاء خواهد شد یا خیر —زیرا منابع تأمین بودجه گروه ها ممکن است به صورت سال به سال باشد.
نوع دیگر کمک ها اعطای مقام دستیاری است که مسئولیت های کاری را برای دانشجویان ذینفع در بر دارد، مسئولیت هایی نظیر تدریس به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، ارائه کمک در کلاس های آزمایشگاهی، کمک به اساتید در اجرای پروژه های تحقیقاتی، یا انجام کارهای مدیریتی، رایانه ای، یا سایر کارها در دایره پذیرش یا سایر دوایر دانشگاه. برای دستیاری در امر تدریس به طور اخص، برخورداری از مهارت های قوی گفت و شنود به زبان انگلیسی ضروری است و داشتن تجربه تدریس امتیاز خوبی محسوب می شود. قبل از آنکه واجد شرایط دستیاری در امر تدریس شناخته شوید، شاید لازم باشد یک ترم یا یک سال صبر کنید تا اساتید شما را بشناسند و با نحوه عملکرد شما در تحصیلات خودتان آشنا شوند.

یه سایت هم هست که خیلی فعال هست ولی توجه کنید که هیچ راهی بهتر از ره ارتباط با خود دانشگاه یا ایمیل اساتید نیست...
www.fastweb.com
تو این سایت عضو شوید تا بورسهای مختص به خودت رو براتون پیدا کنه.

و از همه مهمتر زبان هست که شما دارید روش کار میکنید...سعی کنید دایره لغاتتون رو بسیار بالا ببرید تا در موقع امتحان آیلز یا تافل آنچنان کلماتی به کار ببرید که کسی که از شما امتحان میگیره ازتون بترسه! Big Grin
چون نمره تافل با آیلز هم مثل فاکتورهای دیگه از اهمیتی برخورداره...
در کل سعی کنید حالا که معدل خوبی ندارید بقیه فاکتورها رو قوی تر از دیگران کنید که این مشکل رو بپوشاند.

یه کلام ختم کلام:
اگر دنبال بورس تحصیی هستید فقط و فقط با اساتید دانشگاههای خارجی ارتباط برقرار کنید و ازشون بخواهید که شما رو در گروه تحقیقاتی و یا دستیار خوشون قرار بدهند.
اگر سوالی دارید حتما بپرسید، حداقل ضرر نداره. Big Grin
موفق و موید باشید...
پاسخ
تشکر کنندگان: monayii ، safaha ، nora ، Tomas ، laptop ، ojee ، rk1983xx ، churvush ، poorya-poorya ، msar ، mohandesbehrang ، maral-map ، GreenRoad
چند تا لینک میگذارم ، حتما بخوانیدشون، ارزشش رو داره.

این یه راهنمای نوشتن نامه به اساتید و دانشگاهها هست که عالیه.
http://www.sarapars.com/index.php?option...&Itemid=28

بورسیه و کمکهای مالی:
http://www.sarapars.com/index.php?option...&Itemid=28

شرایط ورود به دانشگاههای جهان:
http://www.sarapars.com/index.php?option...&Itemid=28

هزینه تحصیل:

http://www.sarapars.com/index.php?option...&Itemid=28
پاسخ
تشکر کنندگان: monayii ، nora ، Tomas ، تناز ، msar ، mohandesbehrang ، GreenRoad
سلام
با مدرک کارشناسی ارشد مجازی از دانشگاه شهید بهشتی می شه برای دکترا اقدام کرد؟ مدرک های مجازی یا به عبارتی e-learning مورد تائید هست یا نه؟ با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
لطفا سایت گرفتن بورسیه در کانادا را معرفی نمایید در مقطع دکترا
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang

سلام و خسته نباشید
مدرک فوق لیسانس من از دانشگاه علوم پزشكي تهران در رشته آناتومي و حالا در مقطع دكتراي بيولو‍ژي توليد مثل از دانشگاه تهران ترم اول مشغول تحصيلم و مشغول مطالعه زبان و گرفتن تافل هستم می خواستم بدونم چطور می تونم در یکی از دانشگاههای اروپايي مشغول به تحصیل در دوره دکتری بشم اصلا امکانش هست لطفا راهنمایی کنید
[/quote]

پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
سلام بچه ها میشه بگید من شانسی برای گرفتن دکترا از دانشگاه های کانادا دارم یا نه؟
کارشناسی از دانشگاه آزاد با معدل 16.69 و ارشد تا الان معدلم 18.50 بوده که اونم از آزاده . مقاله هم داریم با دوستم میدیم اساتید معرفم شناخته شده ان .رشته ام هم ادبیات انگلییسی هست . شانسی برای گرفتن بورس دارم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
تحصیل در مقطع دکترا
با سلام خدمت دوستان بزرگوار، من دارای شرایط زیر هستم و می خواهم برای دوره دکترا در کانادا اقدام کنم، اگر امکانش هست راهنماییم کنید.
لیسانس عمران با معدل 18.10 و فوق لیسانس گرایش سازه با معدل 17 از دانشگاه سراسری گیلان و مقاله، ثبت اختراع و چند مقام کشوری در زمینه پل ماکارونی هم دارم. دارم تافل می خونم ولی هنوز امتحان ندادم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
(2012-08-27 ساعت 15:23)smartlady201190 نوشته:  سلام بچه ها میشه بگید من شانسی برای گرفتن دکترا از دانشگاه های کانادا دارم یا نه؟
کارشناسی از دانشگاه آزاد با معدل 16.69 و ارشد تا الان معدلم 18.50 بوده که اونم از آزاده . مقاله هم داریم با دوستم میدیم اساتید معرفم شناخته شده ان .رشته ام هم ادبیات انگلییسی هست . شانسی برای گرفتن بورس دارم؟

سلام اصلاً آزاد یا سراسری مطرح نیست.اساتید معمولاً شهرهارو میشناسن.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
سلام و خدا قوت به خاطر لینک مفیدتون.
میخواستم ببینم با شرایطی که دارم می تونم بورس دکترا در امریکا بگیرم؟ لیسانسم را از دانشگاه دولتی یزد با معدل 16.02 و فوق لیسانسم را از دانشگاه تربیت مدرس تهران با معدل 17.28 گرفتم. دو تا مقاله در همایش ها داشته ام. حالا امکان گرفتن بورس را دارم>
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
(2012-10-15 ساعت 16:01)sara.dorna نوشته:  سلام و خدا قوت به خاطر لینک مفیدتون.
میخواستم ببینم با شرایطی که دارم می تونم بورس دکترا در آمریکا بگیرم؟ لیسانسم را از دانشگاه دولتی یزد با معدل 16.02 و فوق لیسانسم را از دانشگاه تربیت مدرس تهران با معدل 17.28 گرفتم. دو تا مقاله در همایش ها داشته ام. حالا امکان گرفتن بورس را دارم>

سلام
البته شما رشته تحصیلی را معرفی نکردید اما همه چیز بستگی به پروپوزال شما دارد که ایا نو و جدید است یا خیر ؟ بعد هم بهتر است برای پروپوزال خود دنبال اساتیدی باشید که به موضوع شما علاقه مند باشند .
برای دانشگاههای امریکا برای رشته های فنی و مهندسی نیاز به GRE ,برای رشته های انسانی نیاز به GMAT دارید و البته امیدوارم تاکنون تافل خود را گرفته باشید .
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اپلای ابرود مراجعه کنید که اطلاعات انجا بسیار کامل است .
با ارزوی موفقیت برای شما
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، Tomas ، Hedieh20 ، msar ، mohandesbehrang
سلام.من دانشجوی ارشد، ترم 2 emba هستم.از سازمان مدیریت صنعتی(میشه دانشکاه سراسری).می خوام موضوع پایان نامه ام رو طوری انتخاب کنم که برای دکتری بتونم پذیرش بگیرم.اما نمیدونم ار کجا و کی بپرسم!
اگر اطلاعاتی دارین که بهم کمک کنه ممنونتون میشم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang
با سلام و من هم در مورد ادامه تحصیل در مقطع دکتری سوال داشتم. من 33 سالم است و در سال 86 از دانشگاه تهران در رشته جمعیت شناسی demography با معدل نزدیک به 5/17 فارغ التحصیل شدم و لیسانسم هم بهداشت عمومی بوده با همین معدل. مقاله نداشتم اما کارهای تحقیقاتی کردم . الان هم مدت 5-6 ساله که سابقه کار را در دانشگاه علوم پزشکی دارم به عنوان کارمند که البته مرتبط با مدرک لیسانسم است. می خواستم ببینم که اگر بخوام زبان بخوانم و با وجود شرایط موجود شانسی برای گرفتن پذیرش و بورسیه در مقطع دکتر را دارم یا خیر. یا اگر این امکان نیست آیا میتوانم برای ویزای مهاجرتی به کانادا اقدام کنم و اینکه مراحل به چه شکلی است؟ ممنونم از پاسخ شما عزیزان. موفق باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، mohandesbehrang




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان