کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تقاضای گرین کارت از طریق تولد بچه در آمریکا
(2013-01-26 ساعت 12:09)soheilbadami نوشته:  
(2013-01-25 ساعت 17:30)الهه سابق نوشته:  سهیل عزیز مطمئنید که اگه مادر مقیم باشه، بچه زیر 1 سال اقامت میگیره؟ خیلی مهمه واسم چون یکی از بچه ها ازم پرسیده بود و خیلی هم نگران بود.
میشه لینک منبعشو بهم بگید
مرسی
این رو افیسر سفارت در انکارا به ما گفت در 2010 که بعیده عوض شده باشه ولی به دلیل شرایط خاصی که بود نشد که به ایران برگردیم و از این قانون استفاده کنیم.
به هرشکل با نامه نگاری مستقیم میشه جواب گرفت ازشون (انکارا) نباید کار مشکلی باشه.

لینک زیر پاسخ مستند سوال راجع اقامت نوزاد :

http://tirana.usembassy.gov/born_to_lpr.html

http://www.avvo.com/legal-answers/newbor...61980.html
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، abdolreza
(2013-01-27 ساعت 13:26)laili نوشته:  یکی از نمایندگان شرکت فارمرز که ما بیمه هامون رو از ایشون میگیریم هم اونجا بودند در مورد این موضوع ازشون سوال کردم و ایشون هم متاسفانه نتونستن کمکی بکنن و گفتن عملا شرکت بیمه ای پیدا نمیشه که خانم بارداری رو با توجه به مخارج سنگین اون بیمه کنه و منطقی نیست که شرکت بیمه ای بیاد و این هزینه ی بالای 30 هزار دلار رو متقبل بشه ..

فکر می کنم منظور شرکتهای بیمه خصوصی نبوده. این نوع بیمه های اضطراری برای افراد کم درآمد رو خود دولت تقبل می کنه. ایشون هم وقتی از طریق اداره سوشال اقدام کردند، حتما زیرشاخه ای از Medicareبهشون تعلق گرفته.
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، bita-p ، laili ، abdolreza ، Saeedv13 ، el333
دوستان عزیز من کاملا مطمئن هستم که بیمه دولتی تاکید میکنم دولتی در ایالتی که ما هستیم (مریلند )زنان بارداری رو که کم درامد یا بدون درامد هستند رایگان پوشش میده.و کلیه هزینه ها در هر بیمارستانی پرداخت میشه.حتی یکی از دوستان من که همسرش در ایران بود با مراجعه به سوشال و اعلام اینکه single mom هست با ارایه قرارداد خونه که فقط اسم خودش توش نوشته شده بود.برای خودش هم با اینکه باردار نبود بیمه رایگان گرفت.یکی از دوستان من که سالهاست اینجا زندگی میکنه به ما میگه شماها که تازه اینجا اومدین خیلی بهتر از ماها از امکانات اینجاخبر دارید! در ضمن اونطور که من شنیدم این امکانات در کالیفرنیا هم وجودداره و خیلی از هموطنان عزیزمون دارن ازش استفاده میکنن.

(2013-01-27 ساعت 21:23)hasti_banoo نوشته:  
(2013-01-27 ساعت 13:26)laili نوشته:  یکی از نمایندگان شرکت فارمرز که ما بیمه هامون رو از ایشون میگیریم هم اونجا بودند در مورد این موضوع ازشون سوال کردم و ایشون هم متاسفانه نتونستن کمکی بکنن و گفتن عملا شرکت بیمه ای پیدا نمیشه که خانم بارداری رو با توجه به مخارج سنگین اون بیمه کنه و منطقی نیست که شرکت بیمه ای بیاد و این هزینه ی بالای 30 هزار دلار رو متقبل بشه ..

فکر می کنم منظور شرکتهای بیمه خصوصی نبوده. این نوع بیمه های اضطراری برای افراد کم درآمد رو خود دولت تقبل می کنه. ایشون هم وقتی از طریق اداره سوشال اقدام کردند، حتما زیرشاخه ای از Medicareبهشون تعلق گرفته.
من که مرتب میگم سوشال!دقیقا منظور من همین است:بیمه دولتی
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، laili ، شاپرک ، Saeedv13 ، el333
(2013-01-27 ساعت 06:27)laili نوشته:  
(2013-01-26 ساعت 21:37)abdolreza نوشته:  
(2013-01-25 ساعت 11:58)soheilbadami نوشته:  دوست عزیز چون تجربه شخصی دارم خدمتتون میگم که اگر مجبور به زایمان در

با احترام به نظرتان ، من ۱۰۰ در ۱۰۰ با نظر شما مخالف هستم !

دوری شما از خانواده واقعا قابل درک و ناراحت کننده است ولی در نظر بگیرید برای

خوشحالم که خیلی ها وارد این گفتگو شدند ، و موارد خوب و نقطه نظرهای جدید اضافه شد ، و فقط به کی درست میگه کی اشتباه ختم نشد ! بحث بیمه پیش آمد ، قوانین در ایالات مختلف، اهمیت بومی بودن در بعضی از شغل ها و غیره که جای استفاده داره، به نظر من اگر مهاجر سرا و مدیرانش مثل Laili خانوم که وارد این بحث شد، هر چند وقت یکبار موضوع های مثل این را به بحث بگذارند بدونه شک خیلی ها در اینجا استقبال خواهند کرد .
در مورد خودم بگم که برادر من که با من اختلاف سنی کمی هم داره، وقتی به سن قانونی رسید و به امریکا رفت، برای ما اقدام کرد با وکیل هم این کار را کرد ، حتی نامه ای به دست ما رسید که محل مصاحبه ما را ناپولی اعلام کرد ونوشته بود که بین ۳۰ تا ۹۰ روز دیگر باید نامه دیگری با زمان دقیقه مصاحبه به دسته برسد که با آن به سفارت italy مراجعه کنیم ! یادم میاد که آخرین روزهای آن نود روز هم طی شده بود که ۱۱/SEP اتفاق افتاد، و مشکلات دیگر که من در قسمت خلاصه پرونده ام درموردش مفصل صحبت کردم .
سی و چند سال پیش که خانواده من به ایران باز گشتند کسی فکراش را هم نمیکرد شرایط به اینجا ختم بشه ! همین حالت در مورد الان هم صادق است، بحث اصلی من این است که اگر کسی قصد اقامت دائمی در امریکا را داره اگر فرزندش در آنجا به دنیا بیاید در خیلی از موارد به سودش خواهد بود. بغیر از مسائل کاری و شغل و حرفه ای ، از نظر رابطه اجتماع ای و روحی برای خود بچه هم مهم است ، در مدرسه در بیرون و غیره .
اگر هم کسی خیلی مطمئن نیست که در امریکا به صورت دائم مقیم خواهد بود که اصلا نیازی به بحث نیست که متولد امریکا بودن خیلی بهتر خواهد بود .
و همه اینها وقتی قابل بحث است که کسی که این تصمیم را میگیرد شرایط انجام این کار را هم داشته باشد .
مخارج در امریکا واقع سرسام آور است در مورد درمانی اگر بیمه نباشید، یک مثال : یک دوره کامل شیمی درمانی در امریکا به دویست و هشتاد هزار دلار میرسه بدون جراحی بدون دورهای پرتو درمانی و غیره ، یک CT SCAN جدید که از تمام بدان scan میگیره چهارده هزار دلار است در مورد دوم اگر بیمه باشید بیمه ۸۰ % را میدهد ، که باز هم دوهزار و هشتصد دلار میشه .

خوشال هستم که این بحث پیش آمد ، امیدوارم در آینده بازم از این بحث های متفاوت ببینیم که به اندوخته هایمان در مهاجر سرا اضافه بشه .
[en]Category: F2B
Priority Date: DEC 2005
-I-797 received Jan 2010
-Civil documents & Affidavits of Support request July 2012
-Case completed Oct 2012
-petitioner become U.S. citizen 2012 DEC
-case upgraded: to F1 April 2013
- interview :June 2013 [/en]

-visa issued: June 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: f1f ، zohreh36 ، laili ، Saeedv13 ، hasti_banoo ، soheilbadami ، usa lover ، mohajer13 ، el333
سلام دوستان..من سوالی داشتم که در زیر مطرح می کنم..
علی 54 ساله صاحب 2 فرزند از ازدواج قبلی با لیلا حالا با اکرم 40 ساله ازدواج کرده و اکرم حامله شده است. اکرم قبلا ازدواج نکرده بود. اکرم 4ماهه حامله بود که به صورت توریستی وارد آمریکا شد (تنها و بدون همسرش علی) تا فرزند را آنجا به دنیا بیاورد..وقتی بچه اش به دنیا بیاید (فرض کنید اسم بچه محمود است!)
1-محمود سیتیزن آمریکا خواهد بود درسته؟ این که قانونه آمریکاس. چقدر طول میکشه پاسپورتو سیتیزنی محمود تحویل اکرم بشه؟
2-اکرم وقتی محمود یک ماهه است ویزاش تمام میشود آیا می تواند بماند یا خیر؟ اگر بماند غیر قانونی است (با توجه به اینکه محمود تا مدتی نمی تواند سوار هواپیما شود)؟ آیا باید بچه را به ایران بیاورد؟ آیا در این مدت علی می تواند پیش آنها برود یا ویزا نخواهد گرفت؟
3-سریع ترین راهی که اکرم می تواند گرین کارت ببرد چیست؟ حتما محمود باید 21 ساله شود تا برای علی و اکرم تقاضا بدهد؟ آیا وکیل میتونه کار خاصی بکنه که اینا زودتر گرین کارت بگیرن؟

ممنون میشم توضیح بدید چون واقعا حیاتیه قضیه..
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_rara ، Shahbazmostofi
سلام
من دختری دارم که متولد آمریکاست و اکنون 23 سال دارد .بعد از سالها اکنون می خواهد برای ادامه تحصیل به آمریکا برود.همسرش از من خواسته او را همراهی کنم .ممکن است مرا راهنمایی کنید که برای گرفتن ویزای توریستی و همراهی دخترم برای یک ماه آیا شانسی برای من هست ؟و چه مدارکی لازم دارم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان