کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه امريكا
دوستان عزیز ، من از این سایت اطلاعات بی نظیری رو به دست اوردم برای همین هم از همه دوستانی که اینجا می نویسند چه موافق و چه مخالف بی نهایت سپاسگزارم !
خواهشم از مدیران سایت این هست که تاپیکهای نامربوط رو حتما حتما پاک کنن تا این مبحث از مسیر اصلی خودش منحرف نشه ، چون اون چیزی که مسلمه اینه که اختلاف نظر حل شده ، اما هر کدام از کاربرانی که وارد این مبحث می شن در موافقت با یک نفر و مخالف با دیگری داد سخن می رانند که این مسئله واقعا داره این مبحث رو از مسیر اصلیش خارج می کنه ! بنابراین حذف کلیه پستهایی که به موضوع این تاپیک مرتبط نیستن احتمالا خیلی موثر هست!
اما با دعوت شما به خواندن یک جمله معروف از ولتر شما رو دعوت می کنم که به مطلبی که از منبع ذکر شده براتون گذاشتم توجه کنید !
به سلامتی زنجیر که بهم پیوسته است Tongue
ولتر گفته :من مخالف گفته های شما هستم؛اما بدان روی که شما حق بیان آن را دارید،تا سر حد مرگ،خواهم جنگید.))

کپی پیست از :
http://talkandtea.blogspot.com/2009/...g-post_09.html

مدت مدیدی است که میخواهم اینجا یک پست بدرد بخور بنوسیم راجع به مهاجرت... به جای این پستهای آبگوشتیِ زیر نافیِ تحریکی... اما پدرناخوش نمی آمد... دائم یک ندای درونی نهیب میزد که ننویس، تو اصلا در مقامی نیستی که راجع به این ماجرا چیزی بنویسی... اما از آنروزی که پایمان را از خاک مملکت گذاشتیم بیرون، هر کسی که از ایران با ما صحبت میکرد، اول حال مهاجرتمان را میپرسید، بعد حال خودمان را... این شد که سیانور دادیم به این ندای درونی که خفه شود و ما دو "کلوم" راجع به مهاجرت بنویسیم...

البته سمت و سوی حرف من فقط با کسانی است که توی "شش و بش" مهاجرت هستند... آنهایی که بین کردن و نکردن مهاجرت گیجی میزنند... وگرنه آنهایی که تصمیمشان را گرفته اند که هیچ...

همه حرفهایم را در یک جمله خلاصه میکنم: برای تصمیم در مهاجرت کردن یا نکردن، از هیچ کس مشورت نگیرید... نه از کسانی که مهاجرت کرده اند و نه کسانی که این مام وطن را دودستی چسبیده اند... هیچ کسی اطلاع درستی از ماجرا ندارد... یعنی اصلا ماجرایی وجود ندارد که کسی اطلاعی از آن بدست بیاورد... درست مثل "تولد" آدم میماند... به هیچ بشری نمیتوانی بگویی به دنیا بیا یا که نیا... امکان دارد به دنیا بیاید و شانسش بگیرد و بشود راکفلر...شاید هم شانسش معوج باشد و بشود خفاش شب... مهاجرت هم همین داستان است...

جالبی ماجرا این است که ایرانی های خارج از کشور(تاجایی که من دیده ام)، طیف وسیعی دارند...همه جورش را میتوانی پیدا کنی... آدمهایی که قاچاقی آمده اند اما بخت با آنها یار شده و الان برو وبیایی بهم زده اند... و آدمهایی هم هست مثل اینهایی که لاتاری گرین کارت را برده اند (و شما با حسرت به آنها نگاه میکنید و لعنت به شانس خودتان میفرستید) و اینجا با بدبختی و فلاکت زندگی میکنند...خلاصه همه جورش هست... یعنی مهاجرت هم خوب است و هم بد (البته برای آدمهایی مثل ما ایرانی ها که نرخ مهاجرتمان سر به فلک میزند-وگرنه ترک وطن حماقت است)

خیلی ها را اینجا دیده ام که آدمهای مهاجرت نکرده را نصیحت میکنند که "نه! اصلا نیا که کار چرندی است" یا میگویند" آب دستت است، بگذار زمین و بیا اینجا" ...یکی نیست به آنها بگوید بی پدر تو چه کاره ای که اینطور با قاطعیت حرف میزنی؟ آنهم راجع به زندگی یک نفر دیگر؟ آقا جان خلاصه خودتان تصمیم بگیرید...

این را هم بگویم و بروم... راهنمای شما برای مهاجرت، فقط خودتان هستید...اهداف بلند مدت شما هستند که میگوید چکار کنید... ببینید پانزده سال دیگر دوست دارید کجا باشید؟ دوست دارید آدم خرکی پولداری باشید؟(در این طورت ایران خودمان را بچسبید که بی در پیکرترین محل برای پولدار شدن است!)...یا میخواهید زندگی بی دغدغه ای داشته باشید؟ میخواهید "واقعا" تحصیل کنید و چیزی یاد بگیرید؟ یا میخواهید عرق خوری شبانه آزادی داشته باشید... یا اینکه کانون گرم خانواده را با هیچ چیزی عوض نمیکنید؟ یا اینکه عشق این را دارید که هر شش ماهی برگردید به مملکت و پز احمقانه ای به باقی ملت بدهید که من از خارج آمده ام ...طوری که انگار یوری گاگارین هستید که از فضا آمده است؟

به هر حال تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید و خیلی شجاعانه تصمیم گیری کنید و مطمئن باشید که هیچ بهشت یا جهنمی آنور آب منتظر شما نیست...این خودتان هستید که زندگیتان را بهشت یا جهنم میکنید.
شماره کیس: 10XXX
تاریخ دریافت نامه قبولی:jun .2009
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:jul,2009
تاریخ کارنت شدن کیس : Jan-2010
تاریخ ورود به آمریکا :8 نوامبر 2010

مالکیت آسمان را به نام کسانی نوشته اند که به زمین دل نبسته اند!
(2009-11-22 ساعت 07:40)hoda نوشته:  
(2009-11-21 ساعت 22:50)zaniar نوشته:  هدا خانم کاملا نا امیدم کردی
در کل به نظرت ایران بهتره یا آمریکا ؟ برای یک ایرانی

برای یک ایرانی که کار خوب داره یعنی مشکلی تو کارش نداره و با حقوقی که می گیره می تونه راحت زندگی کنه نه اونقدر که بخور و بخواب باشه اونقدر که خوب بخوره و یه تفریح کوچیک تو تعطیلات داشته باشه و دوستای خوب دور و برش باشن به نظر من، به نظر من، ایران صد در صد بهتره. من خودم واقعا پشیمونم کار خوبی داشتم و راحت زندگی می کردم .
اینجا این مشکلات رو داره:
1- تعطیلات معنی نداره و شما باید شنبه و در مواردی یکشنبه هم سرکار برید.
2- مرخصی در سال فقط 4 روز هست که تعطیلات کریسمس هست که در بعضی کار ها اون روزها هم باید کار کرد و 2 ماه قبل از کریسمس می تونی 4 روز مرخصی بگیری
3- مرخصی استعلاجی فقط 2 روز در سال اون هم با نامه دکتر هست
4- به خاطر بچه و یا مشکلات خانوادگی (یعنی حتی اگه داری می میری)نمی تونی مرخصی بگیری
5- برای داشتن 20 کانال تلویزیون اون هم مزخرف باید ماهی 28 دلار بدی
6- برای داشتن اینترنت باید ماهی 20 دلار بدی
7- بدون ماشین یک مرده متحرک به حساب میای که هیچ کاری نمی تونه بکنه. چون در امریکا به جز شهر های بزرگ اتوبوس و تاکسی اصلا وجود نداره
8- اگر بمیری هم کسی بهت نمی گه حالت چطوره به جاش می گن اول کار کم بعد بمیر. به خدا راست می گم به پسر عموی من دقیقا این جمله رو گفتن.
9- پول آب، برق و .... سر به فلک می زنه.
10- برای داشتن موبایل که لازمه باید ماهی30 تا 50 دلار بدی.

و ........... خیلی بدی های دیگه که بخوام بنویسم باید تا صبح بنویسم.

در آخر به نظر منی که یک روز ایران برام اصلا جای موندن نبود (من برای استرالیا هم اقدام کردم و تا 6 ماه آینده مهاجرتم درست می شه ، اینقدر از ایران بدم میومد) حالا بهترین جای روی زمین فقط ایرانه.
امیدوارم بیاید و خودتون تجربه کنید .

موفق باشید

سلام برو بکس:
من نمیخواستم اصلاً به این حرفها دیگه توجهی بکنم چون روزاول که این پست رو خوندم شاخ در آوردم چون 90% این مطلب اصلاً واقعیت نداره. ولی میبینم بعضی ها چپ و راست میگن که اینها واقعیت هست!!! من به چند تا از این حرفها جواب میدم و خیلی دوست دارم کسانی که میگن این ها واقعیت هست, من رو هم روشن کنند و جواب منطقی بدن.

1- تعطیلات معنی نداره و شما باید شنبه و در مواردی یکشنبه هم سرکار برید.
خب این یکی که کاملاً مربوط به شغل میشه. به هیچ عنوان نمیشه این حرف رو قبول کرد که اونجا تعطیلی معنی نداره! بعضی ها مجبوراً به خاطره درآمد بیشتر حتی روزهای تعطیل هم کار کنند. ولی اگه شغل درست حسابی داشته باشید و نیازی نداشته باشید, دیگه لزومی نداره آخره هفته کار کنید. حالا با ایران مقایسه کنید. چند درصد مردم ایران آخره هفته های راحتی دارند؟ چند درصد از مردم با یک شغل دارند خرج زندگیشون رو تامین میکنند؟ تو این مسئله, اتفاقاً وضع ایران خیلی ناجور تر هست.

2- مرخصی در سال فقط 4 روز هست که تعطیلات کریسمس هست که در بعضی کار ها اون روزها هم باید کار کرد و 2 ماه قبل از کریسمس می تونی 4 روز مرخصی بگیری
خب, زندگی یعنی این. فکر کنم تمام کشورهای درست حسابی همین وضع رو دارن. همینجوری کار کردند که کشورشون به اینجا رسیده. مثله ایران خوبه؟ هر کی هر روزی دلش خواست نره سره کار؟ هر موقع دلش خواست مرخصی بگیره؟ اونوقت تکلیف ارباب رجوع چی میشه؟ چند نفر باید کار و زندگیشون لنگ بمونه چون به فرض من دلم میخواد امروز سره کار نرم؟ هرچند که توی ایران, بیشتره شرکتها و اداره ها که میری حتی همون وظیفه خودشون رو هم انجام نمیدن. اصولاً توی ایران اصلاً ارباب رجوع ارزشی نداره.

3- مرخصی استعلاجی فقط 2 روز در سال اون هم با نامه دکتر هست
خب, وقتی سالم و سره حال هستیم چه دلیلی داره مرخصی استعلاجی بگیریم؟ خب باید دکتر تشخیص بده که کار کردن برای ما مثلاً توی این شرایط برای سلامتیمون مشکل داره, تا به ما نامه بده تا نریم سره کار! دقیقاً مثله سربازی!! این موضوع بیشتر به, از زیره کار در رفتن شباهت داره.

4- به خاطر بچه و یا مشکلات خانوادگی (یعنی حتی اگه داری می میری)نمی تونی مرخصی بگیری
جوابه این حرف رو میتونید از حرفهای قبلیه من بگیرید!

5- برای داشتن 20 کانال تلویزیون اون هم مزخرف باید ماهی 28 دلار بدی
خب, توی ایران داریم مفتی 10 تا کانال رو تماشا میکنیم. به نظره شما چند درصد این برنامه ها مفیده؟ غیر از چند ساعت نوحه, آشپزی, سریالهای آبکی و...چیزه خاصه دیگه ای نشون میدن؟ اونجا 20 دلار میدید ولی در عوض چه برنامه هائی تماشا میکنید؟ هرچند تا اونجا که من اطلاعدارم یه سری کانال به صورت ملی!! هست که همه میتونند مجانی تماشا کنند. اگه اشتباه میکنم بقیه روشنمون کنند. راه حله شما هم ساده هست, یک دیش و رسیور بگیرید و مثل بیشتر مردمه ایران, از ماهواره به صورت مجانی برنامه تماشا کنید!!

6- برای داشتن اینترنت باید ماهی 20 دلار بدی
باور کنید وقتی چشمم به این حرف افتاد اینقدر عصبانی شدم که اصلاً از پای کامپیوتر بلند شدم!! 20 دلار زیاده؟؟؟!!! اون هم با اون کیفیت؟؟!! چه جوری دارید وضع اینترنته آمریکا رو با ایران مقایسه میکنید؟؟؟؟!!!!! تو ایران با 20 دلار چه جور اینترنتی میتونید استفاده کنید؟؟ من ماهی 45 دارم میدم برای 256, اونوقت 20 دلار برای اینترنت 2 مگ زیاده؟ اون هم با اون کیفیت؟ تازه اینجا هزار تا مشکل سره راه آدم هست تا بتونه یه ADSL زغالی بگیره. اگه هم دایال آپ استفاده کنید که ماهی 60-70 باید پوله تلفن بدید!!! توی مقوله اینترنت, تحته هیچ شرایطی نمیشه ایران رو با آمریکا مقایسه کرد.

7- بدون ماشین یک مرده متحرک به حساب میای که هیچ کاری نمی تونه بکنه. چون در امریکا به جز شهر های بزرگ اتوبوس و تاکسی اصلا وجود نداره
خب, اونوقت شرایطه خریده ماشین در آمریکا با ایران یکی هست؟ توی ایران من چند سال کار کنم تا یه لنسر 2009 بخرم؟!! اول شرایط خرید ماشین رو با ایران مقایسه کنید, بعد از نداشتنه ماشین گله کنید. قسمته دومه حرفتون هم جواب نمیدم چون اصلا, درست حسابی از وضع اتوبوس و تاکسی توی آمریکا ندارم.
پاسخ یکی از بچه ها باحال بود, چون نیاوران تو کوچه هاش اتوبوس نداره پس محله بدیه!

8- اگر بمیری هم کسی بهت نمی گه حالت چطوره به جاش می گن اول کار کم بعد بمیر. به خدا راست می گم به پسر عموی من دقیقا این جمله رو گفتن.
والا اینجا هم خبری از احوال پرسی نیست همچین! خب اگه کار نکنیم, چه جوری زندگی کنیم؟ فکر کنم مشکله شما دوری از خانواده و اقوام باشه! چی بگم والا!

9- پول آب، برق و .... سر به فلک می زنه.
اینجا هم داره سر به فلک میزنه, شما یه چندوقت صبر کنBig Grin درست مصرف کنیم تا الکی پول برای این چیزا ندیم خب!!

10- برای داشتن موبایل که لازمه باید ماهی30 تا 50 دلار بدی.
اینجا هر 2 ماه چقدر برای قبضه موبایل پرداخت میکردید؟! اینجا روزی چند بار مخابرات رو مورد عنایت قرار میدادید چون شماره مورده نظر در دسترس نیست و شبکه اشغال است و ..... ؟؟ پول بیشتر میدید ولی در عوض چقدر امکانات میگیرید؟ چقدر اعصابتون خورد میشه تا بتونید به کسی زنگ بزنید؟


خلاصه, اگر حرفهای من بیخود و غیره منطقی بود, لطفاً جواب من رو هم بدید تا من هم از اشتباه در بیام. بعدشم بشینیم سطح درآمد توی ایران و آمریکا رو مقایسه کنیم. تمام حرفهای شما بی منطق و غیره واقعی هست.
به نظره من این حرفها بیشتر برای اینه که تازه وارده محیط اونجا شدید و از روی دلتنگی این مسائل روبیان کردید. فکر کنم شما هم چند سال بمونید (اگر بمونید) دیگه از این مسائل براتون پیش نمیاد و راحت زندگی میکنید. فکر نکنم استرالیا هم ماشین و اینترنت و تلویزیون و موبایل مجانی بده و هر روز صبح درب منزلتون رو بزنند و حال و احوال شما رو جویا بشن.

بچه هائی که اعتقا دارند که این حرفها واقعیت هست, لطفاً یه زحمت بکشند و به من آدرسه یه ISP رو بدن که با 20 دلار در ماه به من اینترنته 2 مگ بدن. چون ظاهراً توی ایران خیلی امکانات داریم و من ازشون بی خبر هستم. موفق باشید.
روزی مردی داخل چاهی افتاد و بسيار دردش آمد … یک روحانی او را دید و گفت : حتما گناهی انجام داده‌ای. یک دانشمند عمق چاه و رطوبت خاک آن را اندازه گرفت. یک روزنامه نگار در مورد دردهایش با او مصاحبه کرد. یک یوگي به او گفت : این چاله و همچنين دردت فقط در ذهن تو هستند در واقعيت وجود ندارند. یک پزشک برای او دو قرص آسپرین پایين انداخت. یک پرستار کنار چاه ایستاد و با او گریه کرد. یک روانشناس او را تحریک کرد تا دلایلی را که پدر و مادرش او را آماده افتادن به داخل چاه کرده بودند پيدا کند.. یک تقویت کننده فکر او را نصيحت کرد که : خواستن توانستن است. یک فرد خوشبين به او گفت : ممکن بود یکی از پاهات بشكنه. سپس فرد بیسوادی گذشت و دست او را گرفت و او را از چاه بيرون آورد…!!
"برگرفته از سایت بالاترین"
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
برخلاف میل باطنی برای حذف ارسالها ناچار شدم پستهای فینگلیش، پستهای با محتوای جر و بحث شخصی (و نه در رابطه با موضوع) و پستهای توهین آمیز را پاک کنم. این تاپیک، تاپیک خوبی هست و شاید به بخش زندگی در آمریکا منتقلش کنیم تا بچه های 2010 به ادامه آن کمک کنند. لطفا خارج از موضوع با هم کل کل نکنید و صرفا در مورد مطالب (و نه شخص ارسال کننده) اظهار نظر کنید. از همکاری شما متشکرم و از دوستانی که پستهایشان حذف شده عذرخواهی می کنم.
لطفا هرگونه سوال مرتبط با موضوعات مهاجرت را در انجمن مطرح کنید، از پاسخ به پیامهای خصوصی و ایمیل در موارد فوق معذورم

".We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children"
سلام مردم
این بحثی که بعضی دوستان گفتند کار نیست و این ها، یعنی رزومه پر کردید و فرستادید و جواب نگرفتید؟ شاید باید وقت بیشتری گذاشت. ناامید نشید.
تشکر کنندگان: mohsen324 ، MajidShirzadeh ، aNTea
(2009-11-24 ساعت 23:50)samirapakzad نوشته:  سلام مردم
این بحثی که بعضی دوستان گفتند کار نیست و این ها، یعنی رزومه پر کردید و فرستادید و جواب نگرفتید؟ شاید باید وقت بیشتری گذاشت. ناامید نشید.
شما که خودتون الآن تو آمریکا هستید وضعیت کار را چطور ارزیابی می کنید؟(البته برای یک مهاجر تازه رسیده که داره از پس اندازش خرج می کنه. به قولی ریال را به دلار خرج می کنه)
تشکر کنندگان:
اولا که از من پرسیده شد به نظر من ایران بهتره یا امریکا منم نظرم رو دادم اگر از شما هم می پرسیدند می تونستید نظرتون رو بگید . ضمنا فکر کنم وضعیت شما تو ایران هم خوب نیست و برای همین همه این بدیها رو خوب می بینید ......... . راستی اینم بگم
1- از اونجایی که همه می دونین اینجا اصلا کار نیست و به قول شما اگراگر اگر کسی کار خوب پیدا کنه می تونه روزهای تعطیل نره سرکار
2- نه عزیزم من نگفتم ایران خوبه که همش تعطیله منظور من این بود که تو یک روز هم نمی تونی با خانوادت باشی و تعطیلی نداری تا به سفر یا کارهات برسی
3- آدم سالم می ره سرکار منم منکرش نیستم مسئله اینجاست آدمی که بیشتر از 2 بار در سال مریض می شه نمی تونه مرخصی بگیره و باید با همون حال بدش بره سر کار
4- اینجا اگه بچه ات کوچک ترین کاری بکنه یا مریض باشه یا حال نداشته باشه و یا.... چون خیلی به بچه اهمیت می دن زنگ می زنن می گن بیا ببرش که این یعنی تو نمی تونی مرخصی حتی ساعتی بگیری که بری دنبالش اگر 2 بار اجازه بدن بار سوم اخراجت می کنن. من خیلی ها رو دیدم که الان به همین دلیل بی کارن
5- اینجا اصلا کانال ملی وجود نداره اشتباه به عرضتون رسوندن برای داشتن 20 کانال بیسیک یا به قول شما ملی باید ماهی 28 دلار بدی. که همه برنامه هاش فقط تبلیغ لاغری و لباس و ماشین و این چیزهاست و فقط بعضی از روزها سریال داره . دیش و ماهواره هم اینجا حدود 1000 دلار درمیاد مه فکر نکنم پول کمی باشه
6- والاتو ایران از دایل آپ استفاده کنی درسته سرعتش پایینه ولی ماهی 4000 تومان بیشتر پول نمی دی نه 60 هزار تومان . دوما اینترنت پر سرعت مال امریکاست و من به دوستان گفتم که بدونن باید اینجا هم بابتش پول بدن.
7- می رسیم به پول ماشین درسته ارزونه ولی پول تعمیرات و بنزین اینقدر گرون هست که تو نمی تونی لنسر 2000 بگیری چه برسه به 2009 . ضمنا ماشین صفر اینجا به همون اندازه گرونه که تو ایران گرونه ولی فرقش اینه که می تونی قسطی با کردیت کارت بخری . ولی خودشون هم کمتر می بینی ماشین صفر داشته باشن چه برسه به اینکه ما نیومده بخوایم بخریم.
8- تا حالا برای من پیش نیومده تو ایران کسی ازم نپرسه حالت چطوره !!!!!!!!!!!!! شما حتما کسی رو نداری که حالتو بپرسه یا برات کاری کنه . منم گفتم از نظر من که تو ایران راحت بودم و همه دور و برم بودن اینجا جای بدیه و از نظر شما به اینجا نگاه نکردم.
9- تا به اونجا برسه خیلی مونده تو ایران هیچ وقت برای خونه 50 متری ماهی 100 هزار تومان پول برق نمیدی ولی ابنجا برای همون خونه دارم ماهی 90 تا میدم.
10- تو ایران با داشتن اینترنت روز گوشی و هر گوشی که عشقت بکشه و داشتن اس ام اس همش با هم می شه 2 ماهی 15 هزار تومان . تازه من که همش 8 هزار تومان هم بیشتر نمی دادم .قبض هاشو دارم می تونم نشونتون بدم. ولی اینجا فقط و فقط داشتن یک سرویس معمولی که بتونی باهاش حرف بزتی بدون اینترنت و بدون اس ام اس و با گوشی هایی که باید از خود کمپانی بخری و نمی تونی از گوشی های دیگه استفاده کنی و حتما همه گوشی هایی که دوست داری و تو ایران داری اینجا اصلا نیست می شه ماهی 50 دلار که من دارم می دم .

نمی دونم چرا همتون می خواین سر خودتون رو گول بزنید. بابا ادم با خودش که باید رو راست باشه . تازه اینجا از اینکه همه با هم مخالفت کنن چیزی به ادم نمی دن پس بیشتر فکر کنید.

در آخر خوشحالم که همه مخالفن چون من هم تا نیومده بودم هرکی اینها رو می گفت جبهه می گرفتم و می گفتم دروغه ولی حالا می بینم همش راسته تو هم میای و همینها رو می فهمی.

باز هم می گم از من پرسیده شد به نظر من کجا بهتره و من هم مثل همیشه پاسخ دادم . حالا اگر کسی مخالفه به خودش مربوطه.

موفق باشید


(2009-11-24 ساعت 12:42)ShoMpeT نوشته:  
(2009-11-22 ساعت 07:40)hoda نوشته:  
(2009-11-21 ساعت 22:50)zaniar نوشته:  هدا خانم کاملا نا امیدم کردی
در کل به نظرت ایران بهتره یا آمریکا ؟ برای یک ایرانی

برای یک ایرانی که کار خوب داره یعنی مشکلی تو کارش نداره و با حقوقی که می گیره می تونه راحت زندگی کنه نه اونقدر که بخور و بخواب باشه اونقدر که خوب بخوره و یه تفریح کوچیک تو تعطیلات داشته باشه و دوستای خوب دور و برش باشن به نظر من، به نظر من، ایران صد در صد بهتره. من خودم واقعا پشیمونم کار خوبی داشتم و راحت زندگی می کردم .
اینجا این مشکلات رو داره:
1- تعطیلات معنی نداره و شما باید شنبه و در مواردی یکشنبه هم سرکار برید.
2- مرخصی در سال فقط 4 روز هست که تعطیلات کریسمس هست که در بعضی کار ها اون روزها هم باید کار کرد و 2 ماه قبل از کریسمس می تونی 4 روز مرخصی بگیری
3- مرخصی استعلاجی فقط 2 روز در سال اون هم با نامه دکتر هست
4- به خاطر بچه و یا مشکلات خانوادگی (یعنی حتی اگه داری می میری)نمی تونی مرخصی بگیری
5- برای داشتن 20 کانال تلویزیون اون هم مزخرف باید ماهی 28 دلار بدی
6- برای داشتن اینترنت باید ماهی 20 دلار بدی
7- بدون ماشین یک مرده متحرک به حساب میای که هیچ کاری نمی تونه بکنه. چون در امریکا به جز شهر های بزرگ اتوبوس و تاکسی اصلا وجود نداره
8- اگر بمیری هم کسی بهت نمی گه حالت چطوره به جاش می گن اول کار کم بعد بمیر. به خدا راست می گم به پسر عموی من دقیقا این جمله رو گفتن.
9- پول آب، برق و .... سر به فلک می زنه.
10- برای داشتن موبایل که لازمه باید ماهی30 تا 50 دلار بدی.

و ........... خیلی بدی های دیگه که بخوام بنویسم باید تا صبح بنویسم.

در آخر به نظر منی که یک روز ایران برام اصلا جای موندن نبود (من برای استرالیا هم اقدام کردم و تا 6 ماه آینده مهاجرتم درست می شه ، اینقدر از ایران بدم میومد) حالا بهترین جای روی زمین فقط ایرانه.
امیدوارم بیاید و خودتون تجربه کنید .

موفق باشید

سلام برو بکس:
من نمیخواستم اصلاً به این حرفها دیگه توجهی بکنم چون روزاول که این پست رو خوندم شاخ در آوردم چون 90% این مطلب اصلاً واقعیت نداره. ولی میبینم بعضی ها چپ و راست میگن که اینها واقعیت هست!!! من به چند تا از این حرفها جواب میدم و خیلی دوست دارم کسانی که میگن این ها واقعیت هست, من رو هم روشن کنند و جواب منطقی بدن.

1- تعطیلات معنی نداره و شما باید شنبه و در مواردی یکشنبه هم سرکار برید.
خب این یکی که کاملاً مربوط به شغل میشه. به هیچ عنوان نمیشه این حرف رو قبول کرد که اونجا تعطیلی معنی نداره! بعضی ها مجبوراً به خاطره درآمد بیشتر حتی روزهای تعطیل هم کار کنند. ولی اگه شغل درست حسابی داشته باشید و نیازی نداشته باشید, دیگه لزومی نداره آخره هفته کار کنید. حالا با ایران مقایسه کنید. چند درصد مردم ایران آخره هفته های راحتی دارند؟ چند درصد از مردم با یک شغل دارند خرج زندگیشون رو تامین میکنند؟ تو این مسئله, اتفاقاً وضع ایران خیلی ناجور تر هست.

2- مرخصی در سال فقط 4 روز هست که تعطیلات کریسمس هست که در بعضی کار ها اون روزها هم باید کار کرد و 2 ماه قبل از کریسمس می تونی 4 روز مرخصی بگیری
خب, زندگی یعنی این. فکر کنم تمام کشورهای درست حسابی همین وضع رو دارن. همینجوری کار کردند که کشورشون به اینجا رسیده. مثله ایران خوبه؟ هر کی هر روزی دلش خواست نره سره کار؟ هر موقع دلش خواست مرخصی بگیره؟ اونوقت تکلیف ارباب رجوع چی میشه؟ چند نفر باید کار و زندگیشون لنگ بمونه چون به فرض من دلم میخواد امروز سره کار نرم؟ هرچند که توی ایران, بیشتره شرکتها و اداره ها که میری حتی همون وظیفه خودشون رو هم انجام نمیدن. اصولاً توی ایران اصلاً ارباب رجوع ارزشی نداره.

3- مرخصی استعلاجی فقط 2 روز در سال اون هم با نامه دکتر هست
خب, وقتی سالم و سره حال هستیم چه دلیلی داره مرخصی استعلاجی بگیریم؟ خب باید دکتر تشخیص بده که کار کردن برای ما مثلاً توی این شرایط برای سلامتیمون مشکل داره, تا به ما نامه بده تا نریم سره کار! دقیقاً مثله سربازی!! این موضوع بیشتر به, از زیره کار در رفتن شباهت داره.

4- به خاطر بچه و یا مشکلات خانوادگی (یعنی حتی اگه داری می میری)نمی تونی مرخصی بگیری
جوابه این حرف رو میتونید از حرفهای قبلیه من بگیرید!

5- برای داشتن 20 کانال تلویزیون اون هم مزخرف باید ماهی 28 دلار بدی
خب, توی ایران داریم مفتی 10 تا کانال رو تماشا میکنیم. به نظره شما چند درصد این برنامه ها مفیده؟ غیر از چند ساعت نوحه, آشپزی, سریالهای آبکی و...چیزه خاصه دیگه ای نشون میدن؟ اونجا 20 دلار میدید ولی در عوض چه برنامه هائی تماشا میکنید؟ هرچند تا اونجا که من اطلاعدارم یه سری کانال به صورت ملی!! هست که همه میتونند مجانی تماشا کنند. اگه اشتباه میکنم بقیه روشنمون کنند. راه حله شما هم ساده هست, یک دیش و رسیور بگیرید و مثل بیشتر مردمه ایران, از ماهواره به صورت مجانی برنامه تماشا کنید!!

6- برای داشتن اینترنت باید ماهی 20 دلار بدی
باور کنید وقتی چشمم به این حرف افتاد اینقدر عصبانی شدم که اصلاً از پای کامپیوتر بلند شدم!! 20 دلار زیاده؟؟؟!!! اون هم با اون کیفیت؟؟!! چه جوری دارید وضع اینترنته آمریکا رو با ایران مقایسه میکنید؟؟؟؟!!!!! تو ایران با 20 دلار چه جور اینترنتی میتونید استفاده کنید؟؟ من ماهی 45 دارم میدم برای 256, اونوقت 20 دلار برای اینترنت 2 مگ زیاده؟ اون هم با اون کیفیت؟ تازه اینجا هزار تا مشکل سره راه آدم هست تا بتونه یه ADSL زغالی بگیره. اگه هم دایال آپ استفاده کنید که ماهی 60-70 باید پوله تلفن بدید!!! توی مقوله اینترنت, تحته هیچ شرایطی نمیشه ایران رو با آمریکا مقایسه کرد.

7- بدون ماشین یک مرده متحرک به حساب میای که هیچ کاری نمی تونه بکنه. چون در امریکا به جز شهر های بزرگ اتوبوس و تاکسی اصلا وجود نداره
خب, اونوقت شرایطه خریده ماشین در آمریکا با ایران یکی هست؟ توی ایران من چند سال کار کنم تا یه لنسر 2009 بخرم؟!! اول شرایط خرید ماشین رو با ایران مقایسه کنید, بعد از نداشتنه ماشین گله کنید. قسمته دومه حرفتون هم جواب نمیدم چون اصلا, درست حسابی از وضع اتوبوس و تاکسی توی آمریکا ندارم.
پاسخ یکی از بچه ها باحال بود, چون نیاوران تو کوچه هاش اتوبوس نداره پس محله بدیه!

8- اگر بمیری هم کسی بهت نمی گه حالت چطوره به جاش می گن اول کار کم بعد بمیر. به خدا راست می گم به پسر عموی من دقیقا این جمله رو گفتن.
والا اینجا هم خبری از احوال پرسی نیست همچین! خب اگه کار نکنیم, چه جوری زندگی کنیم؟ فکر کنم مشکله شما دوری از خانواده و اقوام باشه! چی بگم والا!

9- پول آب، برق و .... سر به فلک می زنه.
اینجا هم داره سر به فلک میزنه, شما یه چندوقت صبر کنBig Grin درست مصرف کنیم تا الکی پول برای این چیزا ندیم خب!!

10- برای داشتن موبایل که لازمه باید ماهی30 تا 50 دلار بدی.
اینجا هر 2 ماه چقدر برای قبضه موبایل پرداخت میکردید؟! اینجا روزی چند بار مخابرات رو مورد عنایت قرار میدادید چون شماره مورده نظر در دسترس نیست و شبکه اشغال است و ..... ؟؟ پول بیشتر میدید ولی در عوض چقدر امکانات میگیرید؟ چقدر اعصابتون خورد میشه تا بتونید به کسی زنگ بزنید؟


خلاصه, اگر حرفهای من بیخود و غیره منطقی بود, لطفاً جواب من رو هم بدید تا من هم از اشتباه در بیام. بعدشم بشینیم سطح درآمد توی ایران و آمریکا رو مقایسه کنیم. تمام حرفهای شما بی منطق و غیره واقعی هست.
به نظره من این حرفها بیشتر برای اینه که تازه وارده محیط اونجا شدید و از روی دلتنگی این مسائل روبیان کردید. فکر کنم شما هم چند سال بمونید (اگر بمونید) دیگه از این مسائل براتون پیش نمیاد و راحت زندگی میکنید. فکر نکنم استرالیا هم ماشین و اینترنت و تلویزیون و موبایل مجانی بده و هر روز صبح درب منزلتون رو بزنند و حال و احوال شما رو جویا بشن.

بچه هائی که اعتقا دارند که این حرفها واقعیت هست, لطفاً یه زحمت بکشند و به من آدرسه یه ISP رو بدن که با 20 دلار در ماه به من اینترنته 2 مگ بدن. چون ظاهراً توی ایران خیلی امکانات داریم و من ازشون بی خبر هستم. موفق باشید.
شماره کیس:2009AS269xx
تاریخ دریافت نامه قبولی:May 2008
تاریخ کارنت شدن:Apil 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:May 2009
تاریخ مصاحبه:June 2009
تاريخ دريافت ويزا:روز مصاحبه
ورود به امریکا:7 Sep
دریافت گرین کارت:21 Sep
دریافت سوشال سکیوریتی:25 Sep
تشکر کنندگان: usa.lover ، laili ، reza22 ، Monica ، seravin ، tomi_ft2000 ، MajidShirzadeh ، mohsen324 ، meweadl ، shabnam286 ، Hashem ، N.D ، kasra ، aNTea ، cchico ، پسرک مهاجر
هدی جان,

امیدوارم که هرچه زودتر سختیهای مهاجرت را پشت سر بگذاری و به یک شرایط نرمال و باثباتی برسی. آن موقع دید بهتری نسبت به زندگی در امریکا خواهی داشت.
با آرزوی موفقیت برای شما
تشکر کنندگان: hoda ، Monica ، سارا کوچولو ، Cruz ، پسرک مهاجر ، ziba62ka
هدي جان

از اينكه بدي هاي اونجا رو ميگي واقعا ممنونم... چرا؟! براي اينكه دوست دارم اگر رسيدم اونجا، يكدفعه با يك چيزي كه زمين تا آسمون با تصورات من فرق داره روبرو نشم... خوشحال ميشم اون بدي ها رو از همين دور دورا مزه مزه كنم، ببينم هنوزم دلم مي خواد بيام اونور يا نه!

تو خيلي شهامت داري و من حس مي كنم خيلي دوست دارم بازم حرفاتو بخونم! باور كن راست ميگم!

بچه هاي 2010 ، منم يكي از شمام! ما بايد همه چيز رو بدونيم! يادتونه سال اول مدرسه؟! وقتي بهمون مي گفتن مي خواي بري مدرسه، احساس مي كرديم كه مي خوايم بريم شهربازي! بعد رفتيم توي مدرسه ، ديديم بايد ساكت بشيني، مشق بنويسي، نمره كم بگيري و غرغر بشنوي و ... چيزهاي بدي كه من تا جايي كه يادم مياد (با اينكه هميشه بچه زرنگ بودم) هي پيش خودم مي گفتم: پس كي اين درس و مشق و ديكته تموم ميشه!

اصلا براي همه چيز همينطوريه! ازدواج هم همينطوره، همه تا قبل از ازدواج مي خوان سريعتر به اوني كه دلشون مي خواد برسن، بعد از ازدواج اما همه به مسئوليت هاي جديدي كه روي سرشون خراب شده فكر مي كنن و حسرت روزهاي مجردي رو مي خورن!!!

اي بابا... بيخيال بچه ها!!! اينها فقط مراحل زندگي هستند كه ما بايد طي كنيم، اگر بدونيم و درك كنيم، اين بدي ها در كنارشون خوبي هايي هم خواهند داشت كه ارزش اونها رو داره... براي طي هر مرحله بايد سختي كشيد ...

در آخر اينكه... هيچي، من اينجا حرف همه رو با جون ودل مي خونم! Big Grin
.
[font=Times New Roman]V[/font] رفتن همیشه رسیدن نیست ... ولی برای رسیدن، باید رفت ...
.
تشکر کنندگان: seravin ، laili ، tomi_ft2000 ، rs232 ، Nilmah ، hoda ، ana ، shabnam286 ، Hashem ، REZAX ، mary joon ، N.D ، سارا کوچولو ، kash ، kasra ، Cruz ، aNTea ، cchico ، سمانه777
دوستان عزيز شرايط شخصى خودتون رو بسنجيد و تصميم بگيريد .من شخصا در حال حاضر,حاضر نيستم موقعيت حالامو با اونجا عوض كنم من اينجا تقريبا ماهي 8 ميليون تومن درامد دارم ولي تو امريكا نميتونم , دوستان اگر ميبينيد تو ايران شرايط خاصى نداريد حتما بريد امريكا اونجا با يه مقدار تلاش ميتونيد به خيلى چيزا برسيد !!!
در ضمن miami خيلي هزينه ها بالاست ... . جاهاي ديگه درامد بهتر و هزينه هاي كمتر .
بريد و اگر ديديد خيلي سخته برگرديد اونجا زندان كه نيستيد اگر خوشتون نيومد ميتونيد سوار طياره Big Grin بشيد و برگرديد .
فقط پلهاي پشت سرتون رو خراب نكنيد .
This Visa bulletin things killing me, waiting to comes current.
تشکر کنندگان: sh-b ، hoda ، ziba62ka
(2009-11-25 ساعت 00:24)hoda نوشته:  اولا که از من پرسیده شد به نظر من ایران بهتره یا امریکا منم نظرم رو دادم اگر از شما هم می پرسیدند می تونستید نظرتون رو بگید . ضمنا فکر کنم وضعیت شما تو ایران هم خوب نیست و برای همین همه این بدیها رو خوب می بینید ......... . راستی اینم بگم
1- از اونجایی که همه می دونین اینجا اصلا کار نیست و به قول شما اگراگر اگر کسی کار خوب پیدا کنه می تونه روزهای تعطیل نره سرکار
2- نه عزیزم من نگفتم ایران خوبه که همش تعطیله منظور من این بود که تو یک روز هم نمی تونی با خانوادت باشی و تعطیلی نداری تا به سفر یا کارهات برسی
3- آدم سالم می ره سرکار منم منکرش نیستم مسئله اینجاست آدمی که بیشتر از 2 بار در سال مریض می شه نمی تونه مرخصی بگیره و باید با همون حال بدش بره سر کار
4- اینجا اگه بچه ات کوچک ترین کاری بکنه یا مریض باشه یا حال نداشته باشه و یا.... چون خیلی به بچه اهمیت می دن زنگ می زنن می گن بیا ببرش که این یعنی تو نمی تونی مرخصی حتی ساعتی بگیری که بری دنبالش اگر 2 بار اجازه بدن بار سوم اخراجت می کنن. من خیلی ها رو دیدم که الان به همین دلیل بی کارن
5- اینجا اصلا کانال ملی وجود نداره اشتباه به عرضتون رسوندن برای داشتن 20 کانال بیسیک یا به قول شما ملی باید ماهی 28 دلار بدی. که همه برنامه هاش فقط تبلیغ لاغری و لباس و ماشین و این چیزهاست و فقط بعضی از روزها سریال داره . دیش و ماهواره هم اینجا حدود 1000 دلار درمیاد مه فکر نکنم پول کمی باشه
6- والاتو ایران از دایل آپ استفاده کنی درسته سرعتش پایینه ولی ماهی 4000 تومان بیشتر پول نمی دی نه 60 هزار تومان . دوما اینترنت پر سرعت مال امریکاست و من به دوستان گفتم که بدونن باید اینجا هم بابتش پول بدن.
7- می رسیم به پول ماشین درسته ارزونه ولی پول تعمیرات و بنزین اینقدر گرون هست که تو نمی تونی لنسر 2000 بگیری چه برسه به 2009 . ضمنا ماشین صفر اینجا به همون اندازه گرونه که تو ایران گرونه ولی فرقش اینه که می تونی قسطی با کردیت کارت بخری . ولی خودشون هم کمتر می بینی ماشین صفر داشته باشن چه برسه به اینکه ما نیومده بخوایم بخریم.
8- تا حالا برای من پیش نیومده تو ایران کسی ازم نپرسه حالت چطوره !!!!!!!!!!!!! شما حتما کسی رو نداری که حالتو بپرسه یا برات کاری کنه . منم گفتم از نظر من که تو ایران راحت بودم و همه دور و برم بودن اینجا جای بدیه و از نظر شما به اینجا نگاه نکردم.
9- تا به اونجا برسه خیلی مونده تو ایران هیچ وقت برای خونه 50 متری ماهی 100 هزار تومان پول برق نمیدی ولی ابنجا برای همون خونه دارم ماهی 90 تا میدم.
10- تو ایران با داشتن اینترنت روز گوشی و هر گوشی که عشقت بکشه و داشتن اس ام اس همش با هم می شه 2 ماهی 15 هزار تومان . تازه من که همش 8 هزار تومان هم بیشتر نمی دادم .قبض هاشو دارم می تونم نشونتون بدم. ولی اینجا فقط و فقط داشتن یک سرویس معمولی که بتونی باهاش حرف بزتی بدون اینترنت و بدون اس ام اس و با گوشی هایی که باید از خود کمپانی بخری و نمی تونی از گوشی های دیگه استفاده کنی و حتما همه گوشی هایی که دوست داری و تو ایران داری اینجا اصلا نیست می شه ماهی 50 دلار که من دارم می دم .

نمی دونم چرا همتون می خواین سر خودتون رو گول بزنید. بابا ادم با خودش که باید رو راست باشه . تازه اینجا از اینکه همه با هم مخالفت کنن چیزی به ادم نمی دن پس بیشتر فکر کنید.

در آخر خوشحالم که همه مخالفن چون من هم تا نیومده بودم هرکی اینها رو می گفت جبهه می گرفتم و می گفتم دروغه ولی حالا می بینم همش راسته تو هم میای و همینها رو می فهمی.

باز هم می گم از من پرسیده شد به نظر من کجا بهتره و من هم مثل همیشه پاسخ دادم . حالا اگر کسی مخالفه به خودش مربوطه.

موفق باشید

یک بار همه جواب ها رو نوشتم ولی نمیدونم چرا فایرفاکس بسته شد. از اول مینویسمCool
هیچ کس منکر این نیست که وضعیت ایرا چقدر بد هست. ولی من نمیدونم شما چه جوری از حرفهای من این برداشت رو کردید که وضع من توی ایران خوب نیست. من سعی کردم همه حرفهام رو از روی منطق بزنم و کمتر از روی احساسم صحبت کنم. ولی ضاهراً شما دوست ندارید منطقی صحبت کنید و بیستره حرفهاتون عجولانه هست. دقیقاً مثله برداشتی که از وضعیت من از توی ایران دارید!!! خب احتمالاً هر کسی که بدیهای ایران رو ببینه, از جمله من, باید وضعه بدی توی ایران داشته باشه.

1,2:
همه میدونیم وضعه اقتصاد و کار الان توی آمریکا بد شده. کسی منکر این مسئله نیست. فقط نمیدونم چرا شما انتظار دارید به محض ورود فوری بهترین کار نصیبتون بشه و به قوله شما آخر هفته نره سره کار. یکی از خوبیهای آمریکا همینه, اگر کار و زندگیه خوب میخواد کسی, باید زحمت بکشه. باید چند سال سختی ها رو تحمل کنه تا به آرزوش برسه و روزهای تعطیل سره کار نره. اونجا دیگه مثله ایران نیست که با داشتنه یه پارتی و یا یه خورده پوله نقد, بدونه داشتنه تجربه و لیاقت, بره رئیس یه شرکت بشه و زندگیه رویائی واسه خودش بسازه. اونجا اگر کار درست حسابی و زندگیه مرفه میخواد کسی, باید زحمت بکشه. این آرزو هم توی 3-4 ماه پس از ورود به آمریکا برآورده نمیشه.

3:
خب این دیگه مشکله خوده شخصی هست که قراره در طوله سال اینقدر مریض بشه! از نظره من این آدم دیگه سالم نیست!

4:
خب از جوابه شما میشه این طور برداشت کرد که الان بیشتره مادر های آمریکائی خانه نشین هستند و همه اخراج شدند. شما چه جوری با دیدنه چند نفر همچین برداشتی از آمریکا کردید؟ البته از نوع برداشتی که از وضعیته من به خاطره جوابهام داشتید, نمیشه از شما بیشتر از این انتظار داشت. شما با دیدنه چند نمونه فوری کلی گوئی میکنید و همه چیز رو زیره سئوال میبرید!

5:
مثله اینکه من این مورد رو اشتباه میکردم. میشه به من بگید اگر توی هفته یک بار برای صرف کردنه غذا به بیرون برید چقدر باید پول بدید؟ با این حساب حاظر نیستید برای داشتنه یه پکیج درست حسابی در ماه 30 دلار بدید؟ با سرچ توی گوگل راحت میتونید از این چیزا پیدا کنید. در ضمن!!!!!! شما چرا همه خرج و مخارج رو 10 برابر حساب میکنید؟ 1000 دلار برای د.ی.ش و ر.س.ی.و.ر ؟؟ بیشتر از این جواب این حرف رو نمیدم تا خوده بچه ها قضاوت کنند.

6:
من فکر میکردم شما یوزر پر مصرف هستید. صحبته من درباره کسانی نبود که میخوان در ماه 10 ساعت از اینترنت استفاده کنند که به قوله شما 4000 تومن میشه. اون 60 تومن هم به شوخی گفتم چون برای کسانی که مثله من هستند و اگر دایال آپ استفاده کنند, خیلی بیشتر از این صحبتها باید پوله قبضه تلفن بدن. ولی آمریکا, با پولی که من الان دارم اینجا میدم میشه اینترنته 6 مگ گرفت. در ضمن من فکر نمیکنم هیچ کس انتظار داشته توی آمریکا اینترنت مجانی باشه! همه میدونیم باید پول بدیم! شما چرا همش گله میکنید که برای هر چیزی باید پول پرداخت بشه؟ همه چیز رو مجانی میخواهید؟!
7:
چرا اتفاقاً اگر خدا خواست و کار ما هم درست شد, اولین کاری که من میکنم یه لنسر 2009 میخرمBig Grin هرچند که از نظره شما همه چیز خیلی گرون به حساب میاد! شما هم چون اوله کار هستید و ظاهراً با پرداخت کردنه پول مشکل دارید میتونید یه ماشینه ارزون قیمت بگیرید. به قوله خودتون شما تازه رسیدید, پی بهتره سختی ها رو یه خورده تحمل کنید! آدم یه شبه نمیتونه به همه چیزهائی که آرزو داره برسه.

8:
این هم از برداشتهای انقلابیه شماست که اینجوری درباره من قضاوت میکنید. من هم میتونم مثله جوابهام رو شما بیان کنم ولی ترجیح دادم به جای اینکه مستقیماً به شما اهانت کنم, از روی منطق جواب بدم, بر عکسه شما. این دیگه مشکله شخصیه خوده شما به حساب میاد. توی ایران کلی دوست و آشنا داشتید, ولی توی آمریکا کسی رو ندارید. توی ایران چپ و راست همه زنگ میزدن بهتون حالتون رو جویا میشدند ولی توی آمریکا کسی زنگ نمیزنه. شما باید قبل از مهاجرت به تمام این مسائل فکر میکردید. شما هم قبل از مهاجرت میدونستید که مثله ایران, توی آمریکا کسی دور و برتون نیست تا هر روز سراغه شما رو بگیره. باید قبل از مسافرت همه جوانب رو در نظر میگرفتید که الان از این مسائل دلگیر نشید.

9:
توی ایران هم به نسبته درآمد ه مردم, پوله آب و برق و این چیزا گرونه. شما هم دارید دوباره همه چیز رو چند برابر حساب میکنید. من نمیدونم شما این همه پول برای برق میدید, خب حتماً استفاده میکنید دیگه! هیچ ارتباطی هم بینه متراژ منزل و پوله قبض ها وجود نداره. برای یه اتاق 30 متری هم میشه ماهی 200 تومن پوله برق داد. بستگی به نوع مصرف داره.

10:
Wow!! درباره گوشی این رو بگم!! شما کجا رفتید که حالا میگید گوشیهائی که توی ایران هست توی آمریکا نیست؟!! در ثانی, شما مجبور نیستید از همون کمپانی که دارید سرویس میگیرید, گوشی بگیرید!! من هم میدونم کمپانی ها یک سری گوشی همراه با سرویسشون ارئه میدن ولی با قیمته ارزونتر! البته حق انتخاب زیادی برای آدم نمیمونه چون شما نمیتونید برید یه Xperia که 1000 دلار قیمت داره رو از کمپانی بگیرید 100 دلار! شما یه سرویس بگیر و برید یه گوشی unlock از یه جای دیگه بگیرید و استفاده کنید دیگه! چرا شما توقع های این مدلی دارید!! شما هم که از اینترنت استفاده زیادی ندارید پس اشکال نداره روی سرویستون فعال نست. مثله ایران هم حجمه انبوهی از دوست و آشنا ندارید که چپ و راست SMS بزنید پس باز هم مشکلی نیست. مشکله شما پرداخت کردنه اون 50 دلاره که من هم هیچ جوابه دیگه ای با توجه به صحبتهای شما نمیتونم به شما بدم چون شما تمام امکانات با کیفیت رو در حد مجانی میخواهید و دوست دارید مثله ایران با پرداخت 15 تومن, از فجیح ترین امکانات استفاده کنید.


خب, من هیچ علاقه ای برای جواب دادن به این مسائلی که شما بیان کردید نداشتم و هرگز نیومدم به این حرفها پاسخ بدم تا بخوام شما و یا هر کسه دیگه ای که قصده مهاجرت داره رو قانع کنم که آمریکا بهشته. فقط اون حرفهای گذشته شما رو میخواستم از روی عقل و منطق جواب بدم چون هنوز هم اعتقاد دارم تمام حرفهای شما غیر واقعی و از روی احساسات هست.
همه میدونم آمریکا هم مثله تمام جاهای دنیا بدی ها و مشکلات خودش رو داره. هر کسی هم یه برداشتی میتونه برای خودش داشته باشه. خیلی از بچه هائی که حرفهای شما رو میخونند ممکنه از صحبتهای شما برداشته نادرستی از امریکا پیدا کنند و به اشتباه خیلی چیزهای غیر واقعی رو باور کنند. در صورتی که همه مشکلاته شما فقط به خاطره اینه که تازه مهاجرت کردید, توی ایران همه کنارتون بوده, هنوز اونجا جا نیفتادید, و و و ......... هر کسی که میخواد مهاجرت کنه باید قبل از مهاجرت تمام این مسائل رو مد نظر داشته باشه تا مثله شما وقتی که رسید نیاد ایراد های انقلابی!! بگیره. شما الان نمیتونید با 4 ماه حضورتون در آمریکا بیائید از ریشه تمام مسائله اونجا رو زیره سئوال ببری آمریکا رو جهنم جلوه بدید.
یه نظره من شما باید فقط و فقط, درباره مسائل و مشکلاتی که یک تازه وارد باهاشون مواجه میشه رو بیان کنید. چه چیزهائی رو از دست میدند و در بدو ورود با چه مشکلاتی رو به رو میشن. من نمیدونم چرا بچه هائی که الان چند ساله توی آمریکا هستند و این مشکلات رو پشت سر گذاشتند نمیان اینجا و مثلاً از پرداخت کردنه 20 دلار در ماه برای اینترنت گله کنند!!
شما هم بهتره حالا که شانس سراغتون اومده و تونستید به اون کشور وارد بشید, یه خورده تحملتون رو بیشتر کنید سعی و تلاش کنید تا این دوران رو هم پشت سر بگذارید.

برو بکس دیگه شرمنده اینقدر طولانی شد. بهتر بود به جای من, بچه هائی که الان چند سال هست توی آمریکا هستند این مسائل رو بیان میکردند.Shy
من دیگه درباره صحبتهای ایشون و جوابهائی که قراره بدن حرفی نمیزنم. بهتره هر کسی خودش قضاوت کنه و تمام مسائل ایران و آمریکا رو خودش مقایسه کنه تا بعد از مهاجرت, مثله ایشون به مشکل بر نخوره. هر چند که هیچ وقت راه برگشت بسته نیست و خیلی راحت با خریدنه یک بلیط میشه دوباره به ایران برگشت تا تمام مشکلات حل بشه!
موفق باشید

پ.ن: به خاطره مسائله امنیتی پست رو ویرایش کردم. ShoMpeT
تشکر کنندگان: usa.lover ، Monica ، Ali Sepehr ، admin ، honareirani ، Hashem ، Cruz ، upm2006 ، aNTea ، nilaaa ، پسرک مهاجر
در مورد ماشين اين رو بگم كه
1- در ايران يك سرمايه محسوب ميشه طوري كه طرف 30 سال ماشيني كه كلي بخيه داره نگه ميداره چون ماشين رو نميتونه عوض كنه (تصادف و...) ولي لوازم يدكي ارزان هست و بيشتر پول بنزين رو دولت ميده
2- در خارج از ايران ماشين بسيار ارزان تر هست و سرمايه محسوب نميشه پس ميتونيد هر 20 ماه يكبار (بسته به درآمد) تعويضش كنيد در مقابل چون قطعات يدكي با كيفيت هست بسيار گران تر از ايرانه - بنزين هم واقعا گرانه و باعث ميشه قبل اينكه به مسافرت ميريد كلي فكر كنيد كه بنزين و با دخلتون جور هست يا خير .
تشکر کنندگان: Monica ، hoda ، Hashem ، سارا کوچولو
مگه بنزین لیتری چه قدره که میگید گرونه؟ دوست من گفت تو سن دیگو 4 لیتر 1.55$
تشکر کنندگان:
منتظر سفرنامه بقيه هستيم
تشکر کنندگان:
سلام بر همه دوستان

در مورد پاسخ به کسانی که مهاجرت کردند و حالا ناراضی هستند باید عرض کنم از نظر ثبات قیمت و تنظیم مخارج زندگی در امریکا می توان با توجه به تورم سالیانه اینده قیمتها رو پیش بینی کرد( بجز اتفاقات ناگهانی در اقتصاد که امروز می بینید که بعد از 60 سال اتفاق افتاده). متاسفانه در اقتصاد کشور خودمون عوامل زیادی هستند که تورم بالایی رو باعث می شوند و کسی قادر به تنظیم مخارج خود با این نرخ نخواهد بود(اقشار با حقوق ثابت)
اگر کسانی که به امریکا مهاجرت کرده اند و با دید قیمتهای چند ماه پیش به کشور باز می گردند توصیه می کنم حتما سری به سایتهای رسمی خبری بزنند تا از وضعیت جدید باخبر شوند.

بیائیم کمی از مسائل اقتصادی دور بشویم و این مطلب رو در نظر بگیریم که شانس فقط یکبار به سراغ هر کسی می اید بنابراین بهتره تا فرصت دارید از این شانس بهره ببرید در غیر اینصورت با برگشتن به وطن حتی ممکن هست وضعیت قبل ازامدن به امریکا رو هم نداشته باشید.
در عین حال تفاوت ادمها با یکدیگر در میزان تلاش انها برای عبور از مشکلات و کسب پیروزی هست. اگر ما یاد بگیریم که همیشه چند دقیقه از وقت روزانه رو به خود و خواسته هایی که بابت اونها زندگی برامون معنی پیدا میکنه اختصاص بدیم مطمئنا در زندگی (هر جای دنیا) موفق می شویم.

به نظر من خواندن مطالبی که در باره موفقیت کسانی که موقعیت فعلی فرد مهاجر رو داشتند بهتر از شنیدن و یا خواندن مطالبی هست که در اونها فقط شکست ها رو نشون می ده. من در اینجا کسانی رو دیدم که با رفتن به کالج (دانشگاه)و گرفتن وام دانشجویی(بورس تحصیلی) کار مناسبی پیدا کرده و زندگی ابرومندی هم در حال حاضر دارند.

یک نکته دوستانه دیگر هم هست:
اگر زمانیکه به امریکا امدید راجع به امدن درست فکر (برنامه ریزی) نکرده بودید اینبار برای بازگشتن درست فکر (برنامه ریزی)کنید




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان