کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حمایت از کسانی که کسی را در آمریکا ندارند
با نظر شما موافقم
به قول یکی از دوستان عزیز "ما انتظار نداریم هزینه زیادی صرف کنیم" راهنمایی کردن پرارزش ترین کمک خواهد بود.
چون مهم ترین مشکل افراد در بدو ورود بی اطلاعی و اخت نشدن با محیط هست.... پس همین راهنمایی ها خیلی کمک بزرگی هست
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: free_free ، satusa ، golbano ، maaref ، success ، mr relax ، maxsupermax ، tamanna ، عظیم ، samadi2050 ، sorena ، pouyasanat
Smile 
سلام به همه دوستان خوب مهاجرسرا. Smile
من چند وقتيه كه سايت شما رو مطالعه مي‌كنم. همسرم خيلي وقته عضو سايت شده و من به تازگي عضو شدم. شايد اينجا جاش نباشه اما چون اين اولين پست من در سايت هستش ، مي‌خواستم از همه بابت كمك‌ها و راهنمايي‌هاشون تا اينجا تشكر كنم. همسرم هم به تازگي گزارش سفرنامه‌مون رو براي استفاده دوستان نوشته.
همسر من برنده لاتاري 2011 هستش. ما كارهامون تقريباً نهايي شده و تنها منتظر جواب كليرنس هستيم. به گفته آفسير سفارت آنكارا ما مشكلي نداشتيم و احتمالاً تنها به خاطر شغل من اف بي آي چك خورديم.
مي‌دونم زيادي مقدمه چيني كردم اما الآن مي‌خوام از يه برزخ صحبت كنم كه اميدوارم با كمك شما دوستان مثل ساير مشكلات قبلي حل بشه.

دوستان ما تقريباً تصميمون رو براي انتخاب شهر لس آنجلس قطعي كرديم. (البته هنوز از مشاوره‌هاي شما استقبال مي‌كنيم). با توجه به مطالعاتي كه در سايت داشتم مشكلاتي سر راهمون هست كه سعي مي‌كنم تيتروار مطرحش كنم كه جواب دادن بهش راحتتر باشه.
1- اول از همه آفيسر سفارت در آنكارا از ما يه آدرس براي پست شدن گرين كارت خواسته كه من بايد در مراجعه بعدي بهشون بدمش. ما گفتيم كه هيچ كس رو توي آمريكا نداريم. خودش راهنمايي كرد كه اين آدرس قطعي نيست و در بدو ورود به آمركا مي‌شه عوضش كرد. اولين مشكل ما اينه. كسي هست كه بتونه با دادن آدرسش به ما كمك كنه؟ دوستان ما هيچ گونه نيازي به اسپانسر مالي نداريم تنها داشتن يه آدرس براي ما مسئله است.
2- حتماً همه دوستاني كه شرايط مشابه ما رو داشتن مي‌دونن كه مهاجرت با اين شرايط چقدر غريبه. ممكنه خيلي ساده باشه اما فعلاً براي ما ناشناختست. ما تصميمون براي اقامت توي امريكا قطعيه و به طبع در اولين اقدامات ( با مطالعه پست‌هاي سايت) بايد براي اجاره خونه ، گرفتن سوشيال سكيوريتي نامبر ، كريديت كارت ، گواهينامه و ... اقدام كنيم. فكر مي‌كنم اولويت‌ها همينا باشه. آيا دوستي هست كه بتونيم روي كمكش حساب كنيم؟

در پايان از دوستاني كه اينجا رو برپا كردن خيلي ممنونم. اميدوارم كه روزي هم ما بتونيم به دوستاني كه شرايط ما رو در آينده خواهند داشت كمك كنيم. Smile
همسر: tata63

كارنت: Jun
تاريخ نامه دوم: 2011-16-Jun ( ايميل)
روز مصاحبه: 2011-Aug-03 آنكارا
تاريخ كلير: Sep-07-2011
تاريخ دريافت ويزا:Cool Sep-13-2011
پاسخ
تشکر کنندگان: AmericanHamid ، rs232 ، maaref ، tamanna ، gadfly ، Linspire ، New York ، پرنیان90 ، tooska68 ، mehrdad pharm
دوست عزیز من بارها آدرسم را برای کمک داده ام ولی متاسفانه در حال حاضر آدرس ثابتی ندارم چون در فکر تغییر مکانم و با اینکه مایل به کمک به شما هستم متاسفانه شرایطش را ندارم. ولی میتونید روی راهنمایی های دیگر من حساب کنید.

یک چیزی هم به دوستان دیگری که در آمریکا هستند بگویم :دادن آدرس پستیتان به دیگران کم دردسر کمکیست که میتوانید انجام دهید، هر چند که با تغییر آدرس شخص تازه وارد من بعد از یکسال همچنان نامه های دیگران را دریافت میکنم و خیلی از کمپانیها کاری ندارند که آدرس شخص عوض شده و همچنان به هرچه ادرس در دست دارند نامه میدهند ولی اصولا نامه هایی که بعد از تغییر آدرس فرد دریاقت میکنید نامه های تبلیغاتی هستند و اهمیت چندانی ندارند و لزومی ندارد که به دست شخص برسد. بنابراین فقط شما درگیر چند نامه اول خواهید شد. خواهشم از دوستانی که حتی خودشان در امریکا تازه وارد هستند و هنوز درست و حسابی جا نیفتاده اند این است که در صورت داشتن قرارداد یکساله خانه آنها هم وارد گود شوند و به هرکسی که خواهان کمکهایی از این دست است کمک کنند.

از سال 2009 که عضو این سایت هستم با دوستانی زیادی در اینجا اشنا شدم و در مورد کمک رسانی می بینم که بیشتر همانها که میشناختم اعلام آمادگی میکنند. من خودم شخصا مدتیست از کمک رسانی های سنگینتر استعفا داده ام چون مدتی به صورت افراطی خیلی خودم را درگیر کرده بودم و روراست بگویم که خسته شدم و واقعا همیشه دوستان قدیمی که مثل من استعفا ندادند را تحسین میکنم ،ولی از دوستان تازه نفس میخواهم که جای ما قدیمیتر ها را پر کنند و یک کم بار مسوولیت را از دوش افراد قدیمیتر که همچنان اعلام امادگی میکنند بردارند.

برخلاف چیزی که برخی دوستان تازه وارد میگویند که ما هنوز درست جا نیفتاده ایم و نمیتوانیم به کسی کمک کنیم بنده معتقدم که اتفاقا شما تازه واردها بهتر میتوانبد کمک کنبد چون کمک رسانی به دیگران برای کسی که هنوز درگیر کار نشده خیلی راحتتر از کسیست که سالها در امریکا زندگی میکند و در زندگی غرق شده و برای هر لحظه اش هزارو یک برنامه دارد. علاوه بر این اطلاعات شما در مورد مشکلات یک تازه وارد داغترو به روز تر است .مهمتر از همه اینکه در همین کمک رسانی ها میتوانید دوست پیدا کنید و غم غربت را کاهش دهید درحالیکه قدیمیترها حتی دیگر نیازی به پیدا کردن دوست هم ندارند و شاید علاقه ای هم نداشته باشند که دایره دوستانشان را بیش از این گسترش دهند.

کمک رسانی به دوستان چیز زیادی نمیخواهد که بخواهید منتظر جا افتادن در زندگی آمریکایی باشید،یک عدد تلفن وآدرس ایمیل میخواهد یک آدرس ثابت پستی حداقل به مدت 6 ماه و در حالت پیشرفته ترِ کمک رسانی ،یک عدد ماشین برای رفتن به فرودگاه دنبال مهاجر تازه واردو مهمتر از همه کمی وقت و داشتن روحیه دلسوزی و حمایت که بتوانید به او مشاوره بدهید و به سوالات کوچک و بزرگ جواب دهید. اگر اینها را دارید بسم الله . کمک رسانی پول و شغل و خانه بزرگ نمیخواهد که فکر کنید باید آنها را داشته باشید. مهاجر تازه وارد قرار نیست در منزل شما مستقر شود چون مستقیم به هتل خواهد رفت . فقط باید او را راهنمایی کنید که کدام هتل ارزانتر و بهتر است و به او در گرفتن هتل کمک کنید. او به غیر از پول بنزینتان اگر دنبالش تا فرودگاه بروید خرج دیگری برای شما نخواهد داشت. که اگر آن هم برای شما خیلی مهم است میتوانید قبلش با او طی کنید و پول بنزین را هم از او بگیرید . کسی قرار نیست شما راتلکه کند یا از شما سو استفاده کند و یا برای شما دردسر ایجاد کند شما حدو مرزهای کمک رسانیتان را مشخص میکنیدو فرد کمک گیر در همان محدوده شما از شما کمک خواهد خواست. و اگر بیشتر خواست شما برایش روشن خواهید کرد که حد کمک رسانیتان آنقدر نیست.

شما به عنوان فرد کمک رسان لطمه ای نخواهبد دید .اگر این کمک رسانی ضررهای جدی و جبران ناپذیر به کسی زده بود الان همچنان عده ای در این سایت اعلام امادگی نمیکردند چون پستها را که میخوانی خیلی از کسانیکه اعلام امادگی کرده اند اکثرا تجربه کمک رسانی داشته اند. در ضمن شما هرچقدر هم در ایران از دیگران لطمه دیده باشید در نظر داشته باشید که در آمریکا با برنده لاتاری که اکثرا جوان تحصیل کرده و بیشتر از قشر متوسط هستند طرف هستی که اف بی آی چک را رد کرده . شما با یک قاچاقچی و دزد و دلال طرف نیستی که بخواهید واهمه داشته باشید.
من به شخصه با هر برنده لاتاری در امریکا که اشنا شده ام آدمهای خیلی خوب و قابل اعتمادی بوده اند و دوستان خیلی خوبی در میان آنها پیدا کرده ام.

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان تازه واردو قدیمی
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
با سلام
من میامی هستم خیلی از مقصد ایشون پرته ولی بنظرم دوستانی در کالیفرنیا و مخصوصا سن فرنسیسکو اند چون به همه کمک میکنند و نزدیک مقصد ایشون هم هست حتما به ایشون آدرس خواهند داد با تشکر

کیس نامبر2010
ورود اول اکتبر 2010
ورود دوم:می2011
باآرزوی توفیق برای شما
someil=سمیل=اسماعیل=samuel
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، mr relax ، tamanna ، AmericanHamid ، rasarasa ، farnaz82
Sad 
(2011-08-10 ساعت 05:27)someil نوشته:  با سلام
من میامی هستم خیلی از مقصد ایشون پرته ولی بنظرم دوستانی در کالیفرنیا و مخصوصا سن فرنسیسکو اند چون به همه کمک میکنند و نزدیک مقصد ایشون هم هست حتما به ایشون آدرس خواهند داد با تشکر

از شما دوست عزيز ممنونم. لطف كردي.

خيلي جالبه. دوستا همچين از كمك كردن به هم توي صفحات مختلف حرف زدن كه من فكر كردم ظرف يكي ، دو روز 50 تا آدرس برام مي‌فرستن ، اما گويا اينجا هم هموطنان ما مثل همه جاي ديگه فقط صحبت از هر چيزي مي‌كنن.

باز هم از دوستان خواهش مي‌كنم اگه كسي مي‌تونه فقط با دادن "يك آدرس پستي به من كمك كنه" . من نه اسپانسر مي‌خوام ، نه مي‌خوام سربار شما باشم ، نه مي‌خوام فرودگاه بيايين دنبالم. نه مي‌خوام از وقتتون براي من بذارين. فقط چون بايد ظرف چند روز آينده يه آدرس به سفارت بدم از شما كمك خواستم.
اين آدرس هم كه بلافاصله در بدو ورود به امريكا عوض مي‌كنم و حتي يك نامه هم براي شما نخواهد اومد. هنوز هم كسي نمي‌خواد به من كمك كنه؟ Sad
همسر: tata63

كارنت: Jun
تاريخ نامه دوم: 2011-16-Jun ( ايميل)
روز مصاحبه: 2011-Aug-03 آنكارا
تاريخ كلير: Sep-07-2011
تاريخ دريافت ويزا:Cool Sep-13-2011
پاسخ
تشکر کنندگان: Linspire ، AmericanHamid ، frozen mind ، New York ، soniarazmi ، wushu kung fu ، tamanna ، maaref ، sadeghi897
كسي نيست به اين بنده خدا كمك كنه خودتونو جاي اون بزارين بعد حالشو درك ميكنيد
پاسخ
تشکر کنندگان: mr relax ، wushu kung fu ، tamanna ، maaref ، samadi2050
من آدرس خودم را به کسی نمی دهم و هرگز چنین چیزی را نگفته ام و در لیست کمک هایی هم که از من بر می آید نیست. در ضمن تعجب می کنم چطور دوستان به سادگی می گویند که این کار را انجام می دهند چون دادن آدرس به دوستان عزیزی که شناخت حضوری با ایشان ندارید چندان نمی تواند صحیح باشد و ممکن است پس از مدتی آدرس محل سکونت شما مثل پایان نامه های دانشگاهی دست به دست بگردد و یا حتی خرید و فروش شود. من فقط به کسی آدرس منزل خودم را می دهم که قصد داشته باشد پیش من بیاید و طبیعی است که قبل از هر چیز شناخت کافی از او پیدا می کنم.
لطفا دوستان امریکا نشین من این کار را بی اهمیت جلوه ندهید چون بچه های دیگر فکر می کنند که ما حتی حاضر به انجام دادن یک کاری به این بی ارزشی و بی اهمیتی نیستیم ولی ادعا می کنیم که به آنها کمک می کنیم. در حالی که برای خود من این کار هم مثل نقل و انتقالات بانکی است و در محدوده کمک های من نیست چون مربوط به حریم شخصی می شود.
نکته دیگری که می خواهم اشاره کنم این است که ظرفیت هر فرد محدود است و طبیعی است که مثلا من نمی توانم در یک زمان به چندین نفر کمک کنم و برای همین ممکن است مجبور شوم تقاضای کمک یک دوست عزیزی را رد کنم. برای این کار من اولویت ها را می سنجم و مثلا اگر متوجه شوم که یک نفر برای بار چندم است که به امریکا می آید و یا یک فامیل و یا دوستی در امریکا دارد ترجیح می دهم شانس را به کسی بدهم که برای اولین بار به امریکا می آید و واقعا هیچ کسی را در اینجا ندارد که حتی به او بگوید چکار باید بکند. کسی را هم به آمدن به این منطقه تشویق نمی کنم چون گران است ولی اگر کسی به هر دلیلی تصمیم خودش را گرفته باشد که به اینجا بیاید و کسی را هم در نقاط دیگر امریکا نداشته باشد سعی می کنم که به او در حد لیستی که گفته ام کمک کنم تا امور اولیه خود را انجام دهد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
آرش جان شاید شما تجربه تلخی در این زمینه دارید که من دوست دارم آنرا بشنوم فقط نمیفهمم آدرس یک نفر چه سودی برای کسی میتواند داشته باشد که دست به دست بچرخد؟!! چه سو استفاده ای از آن ممکن است بشود؟ حالا گیریم که دست به دست بچرخد مگر کسی بیمار ست که ادرس کسی که به او قول کمک نداده را به جایی بدهد ؟ خب نامه هایش هیچوقت به دستش نمیرسد!! اگر هم مردم اینقدر بیکار و دیوانه اند که با آدرس کسی که در آمریکاست بتوانند بازی کنند چه کار می توانند با آن انجام دهند!! غیر از اینکه هر روز برای آن فرد نامه بنویسند !! که بعدش نامه شان وارد سطل آشغال خواهد شد.اگر هم مزاحمت حضوری به عمل رسانند که خب چاره اش زنگ زدن به 911 است . من واقعا هیچ تصوری از سو استفاده از آدرس یک نفر در ذهنم ندارم و برای همین هم از نظر من این کار زیاد بزرگی برای مهاجران ناشناس نیست. اگر میشود مرا بیشتر روشن کنید. چون تا الان خیلی بی محابا این کار را میکردم و واقعا هیچ اتفاق غیر عادی هم نیفتد.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
آدرس بعلاوه اسم به درد می خوره. اون هم به درد شرکت های کلاه برداری می خوه که نامه برای مردم می فرستند که مردم رو فریب بدهند. در غیر این صورت آدرس به هیچ دردی نمی خوره. اگر آدرس به درد کسی می خوره به من بگه من براش صد تا یک سنت می فروشم. از گوگل مپ براتون استخراج می کنم با سرعت زیاد...
تازه آدرس بعلاوه اسم هم می تونم براتون جور کنم از گریگزلیست رزومه.
این حرفها چیه؟ اگر کسی از شما تاریخ تولد و SSN خواست بهش ندید و بترسید، در غیر این صورت اهمیتی نداره.
پاسخ
دوستان من واقعاً متعجب شدم و برام سوال شده كه اين خواسته من انقدر غير معقول بوده؟
در هر صورت از دوست عزيزم rs232 بسيار ممنوم. از ساير دوستان نيز كه به نظر مياد براي بنده تلاششون رو كردن سپاسگذارم.
اما مشكل من همچنان حل نشده باقيست و بايد هرچه زودتر يه آدرس پيدا كنم.
پاينده باشين.
همسر: tata63

كارنت: Jun
تاريخ نامه دوم: 2011-16-Jun ( ايميل)
روز مصاحبه: 2011-Aug-03 آنكارا
تاريخ كلير: Sep-07-2011
تاريخ دريافت ويزا:Cool Sep-13-2011
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، frozen mind ، tamanna ، New York ، rs232 ، AmericanHamid
با سلام
دوستان ما هم دچار مشكل شديم
فاميلما كه قرار بود در شيكاگو بهش بپيونديم به علت پيدا كردن كار در كانادا به آنجا عزيمت كرده وما را دست تو حنا گذاشته.
در صورت امكان ادرس يك متل(يا شبيه ان كه ارزان باشد) را براي بنده ارسال كنيد تا بتوانم در فرودگاه به افسر تحويل دهم و بعد به انجا برم تا گرين كارت و ssn بيايد.

با تشكر فراوان
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، tamanna ، rs232 ، AmericanHamid ، mr relax
(2011-08-16 ساعت 11:27)maaref نوشته:  با سلام
دوستان ما هم دچار مشكل شديم
فاميلما كه قرار بود در شيكاگو بهش بپيونديم به علت پيدا كردن كار در كانادا به آنجا عزيمت كرده وما را دست تو حنا گذاشته.
در صورت امكان ادرس يك متل(يا شبيه ان كه ارزان باشد) را براي بنده ارسال كنيد تا بتوانم در فرودگاه به افسر تحويل دهم و بعد به انجا برم تا گرين كارت و ssn بيايد.

با تشكر فراوان
دوست عزیز این دو هتل که در تمام شهرها شعبه دارند از نظر قیمت مناسب هستند، ولی فکر نمیکنم که برای فرستادن گرین کارد و سوشیال سکیوریتی آدرس هتل را قبول کنند شما نیاز به یک ادرس ثابت پستی دارید .ببینید فامیلتان دوست و آشنایی دارد که ادرسش را به شما بدهد.

http://www.extendedstayhotels.com/
http://www.comfortinn.com/


برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، m9780 ، rs232 ، AmericanHamid ، mr relax ، samadi2050 ، odiseh ، sadeghi897 ، elahe mousavi
دوستان عزیز, من اگر یک زمانی بگویم که دادن آدرس خانه ام هیچ مشکلی ندارد مطمئن باشید که بعد از این حرف آدرس خانه ام را در یک تاپیک عمومی قرار می دهم تا هر کسی که می خواهد از آن استفاده کند. لطفا حرفی را نزنیم که عملی به همراهش نباشد. آن دوست عزیز که نیاز به آدرس دارد هنوز مشکلش باقی است.

به نظر شخصی من آدرس خانه و تلفن یک فرد در یک محیط مجازی در محدوده حریم خصوصی وی است و من احساس می کنم که باید فردی را که موقعیت فیزیکی زندگی من را می داند تا حدودی بشناسم و این را بدون تعارف بیان کردم.

اگر کسی از من پول بخواهد یا به او می دهم و یا نمی دهم ولی هرگز نمی گویم که به خدا من عاشق این هستم که به تو کمک کنم ولی جان بچه ها دیروز صد تومن داشتم پنجاه تومنش را دادم به حسن صد تومان هم باید بدهم به تقی و خودم لنگ پنجاه تومن هستم اگرنه چه کسی بهتر از تو.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2011-08-16 ساعت 09:26)mr relax نوشته:  دوستان من واقعاً متعجب شدم و برام سوال شده كه اين خواسته من انقدر غير معقول بوده؟
در هر صورت از دوست عزيزم rs232 بسيار ممنوم. از ساير دوستان نيز كه به نظر مياد براي بنده تلاششون رو كردن سپاسگذارم.
اما مشكل من همچنان حل نشده باقيست و بايد هرچه زودتر يه آدرس پيدا كنم.
پاينده باشين.
دوست عزیز, من اصلا در لس آنجلس زندگی نمی کنم که آدرس من به درد شما بخورد. فقط سعی کردم بگویم چرا کسی آدرس خودش را نمی دهد. به هر حال اگر تصمیم داشتید به سنفرانسیسکو بیایید من می توانم در محدوده آن چیزی که اعلام کرده ام در خدمت شما باشم.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
من هم مثل شما دوست ندارم آدرسم رو اینجا برای همه بنویسم. اما به آنها که لازم دارند پیام خصوصی می کنم. امیدوارم این کار ما گره ای از کارشان باز کند.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان