کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
آیا گرین کارت کلاس دارد؟
با سلام
در تأييد صحبت دوست خوبمون، RS232 عزيز بايد بگم بنظر من، جايگاه ما در جامعه علاوه بر شخصيت و توانايي فردي، به «ديدگاه و نظر اطرافيان در خصوص پديده‌هاي مختلف» نيز بستگي مستقيم داره.
مثلاً شما وقتي کاري رو انجام ميدين، که در خودتون توانايي انجامشو ميبينيد، و يا از نظر ديگران «موفقيت» محسوب ميشه. بعضي وقتا نميدونيد فايده اون کار چيه، اما انجام ميدين تا خودتونو مطرح کنين و از مزاياي اون «موفقيت» بهره مند بشين.
وقتي شما توي مدرسه و مثلاً کلاس سوم دبستان، نمره B از درس رياضي مي‌گيرين و همکلاسي شما نمره A، ناخوداگاه محبوبيت اون پيش معلم افزايش پيدا کرده و بالطبع بچه‌هاي ديگر (از جمله شما)، به يک ديد ديگه بهش نگاه ميکنين.
دليل اين محبوبيت را کجا بايد دنبال کنيم!!!؟
با اينکه هنوز کسي از بچه ها نميدونه که اين نمره به چه دردي ميخوره و ممکنه چه اتفاقي بيفته، ولي براي جلب توجه و تحسين اطرافيان و همينطورخانواده (ولو بدون داشتن استعداد رياضي) سعي در گرفتن نمره تاپ ميکنه. خانواده‌ها هم بنا به دلايلي از بچه هاي خودشون انتظار گرفتن نمره A را دارن.
و چون گاهاً جوائزي هم در نظر گرفته ميشه، همه بچه ها تلاش ميکنن.
حالا واقعاً گرفتن نمره بالا در درس رياضي، براي کسي که استعداد «سرودن شعر» داره، امتيازي محسوب ميشه؟؟؟
ولي از اين ديدگاه، موفقيت فقط در «رياضيات و حل کردن مسائل سخت» هست تا يه جوري به احترام همگاني منجر بشه. در صورتيکه اگه خوب و منصفانه بخوايم ببينيم، حتي يک فراش نيز در جاي خودش بسيار موفق و تأثيرگذاره.
پس همونطور که دوستمون گفت، اين ديدگاه، درست يا غلط وجود داره و يه جورايي شخصيت آدما رو تحت الشعاع قرار ميده.
اين بخاطر محروميت‌هاي متعدديه که همه ما در طول زندگيمون تحمل کرديم که مجال فکر کردنو از همه ميگيره!
به قول دوستي که ميگفت، توي ايران همه به قيافه و تيپ يه نفر نگاه ميکنن و در موردش به قضاوت ميشينن. مثلاً اگه شما در خيابان يک آدم با موي بور ببينين که اصلاً فارسي بلد نيست(خارجيه)، در موردش قضاوت خوب مي‌کنين و ميگين اين آدم خوبيه، در صورتي که اگه يه فرد خارجي ديگه از کشورهاي همسايه رو ببينيد، بدون اينکه حتي يه کلمه باهاش حرف زده باشين، قضاوت تندي در موردش مي‌کنين. شايد اين قضاوت به سابقه اجتماعي کشورش برگرده؛ ولي همه ميدونيم که قضاوت درستي نبوده و همه انسانها بواسطه انسان بودنشون قابل احترامن.
ولي گاهي اوقات ما بدون اطلاع از خيلي مسائل پيش داوري ميکنيم و صرف داشتن ذهنيت قبلي در خصوص موارد مشابه، قضاوت کلي مي‌کنيم.
در هر صورت بنظر من، داشتن گرين کارت و يا ويزاي هر کشور پيشرفته‌اي، ميتونه به پيشرفت افراد کمک کرده و افتخار آفرين باشه.

به اميد روز پيروزي حق.
برنده گرین کارت لاتاری 2010.
ساکن لوس آنجلس، کالیفرنیا.
پاسخ
پیشنهاد میکنم کتاب "میراث سراب" اثر کران دسای را مطالعه کنید.
http://www.adinebook.com/gp/product/9644425462
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، rs232 ، Ali Sepehr ، Danoosh ، سمبل ، taherifar ، msar ، r.bazargan ، alirezanz
درود؛
همین تازگی که آرش خان رو کشف کردم از دیروز به جز انجام کارهای ضروری یکسره نشسته ام و مطالب این گرامی را می خوانم. من که خیلی به ندرت از پستها تشکر می کردم از دیروز حدود 20 بار از ایشان تشکر کرده ام. ولی در این یک مورد زیاد موافق نیستم. یاد خاطره ای از دو تا از دوستان دبیرستانی افتادم که با هم بحث می کردند که بعد از ازدواج لاغر می شوند یا چاق یکی می گفت چاق و یکی هم لاغر. وقتی از دلایل همدیگر قانع نشدند نظر مرا پرسیدند، من هم گفتم یکی چاق می شه یکی هم لاغر و مشخصن هم گفتم که تو چاق می شی و تو لاغر و دلایلم رو هم قبول کردند. قضیه کلاس گرین کارت هم بستگی به محیط اطراف (و نه فقط به شهر) داره. در جمع هایی که پیوسته به هم میگن به! فلانی گرین کارت داره!! خب گرین کارت هم می شه کلاس. در جاهایی که اسم گرین کارت نیست و فقط می گن فلانی رفته امریکا (به قول دوستمون به کسر الف) خب ممکنه گرین کارت کلاسی نداشته باشه ولی امریکا رفتن کلی کلاس باشه. حتا در مواردی هیچکدام نیست و فقط خارج رفتن کلی کلاسه. ولی در مورد اطرافیان خودم گمان نکنم اگه گرین کارت رو بگیرم و حتی امریکا برم زیاد اهمیتی بدن یا خودم هم فکر کنم که کلاسی داره ولی خب چون انتظار اینه که در امریکا وضعیت بهتر بشه به صورت احتیاط آمیزی احترام بالاتر می ره ولی کلاس گمان نکنم.
در مورد مهاجرت هم فکر می کنم چیزی ماورای کلاس و دک و پز باشه به نظر من هر جا که موفق باشی احترامت هم بالاست.
پاسخ
ببخشید. من همیشه عادت دارم که مرده رو از قبر بکشم بیرون و دوباره خاکش کنم! دوستان توضیحات خوبی دادند ولی گمان کنم اختلاف نظر ما بیشتر در مورد معنای کلمه کلاس و یا مفهوم کلاس داشتن باشد. در زبان فارسی "کلاس داشتن" یک عبارت عامیانه است و برداشتهای متفاوتی هم نسبت به معنای آن وجود دارد. مثل این است که ما درباره "تریپ گذاشتن" و انواع مختلف آن بحث کنیم در حالیکه این عبارت معنای مشخص و واحدی در زبان فارسی ندارد و یک عبارت خیابانی است.
در واقع اگر بخواهیم بصورت جدی این بحث را دنبال کنیم باید سوال کنیم که آیا کسب گرین کارت جایگاه اجتماعی و دیدگاه عامه مردم را نسبت به یک فرد در ایران بهبود میبخشد یا خیر.
جواب من به این سوال بله است. حتی اگر یک فرد آجر بالا انداز هم باشد, اگر لاتاری قبول شود و موفق به گرفتن گرین کارت هم بشود, جایگاه اجتماعیش افزایش میابد و یا اینکه 10 رتبه مثبت از طرف جامعه به رتبه اصلی او افزوده خواهد شد.
پاسخ
سلام دوستان

آرش خان عزیز؛ اتفاقا ً این بمنزله ی یاد آوری دوباره به دیگر دوستان اهل قلم و نظر است که درگیر بحث شوند و با ابراز نقطه نظرات خود؛ نه تنها گفتگو را به پیش ببرند؛ بلکه باعث روشنگری و روانشناختی نقطه های ضعف و قدرت فرهنگ ایرانی باشند.

پس این مرده ها را از قبر های نوشتاری بسیار درآورید و بخاک بسپارید؛ تا به امید خداوند؛ روزی برسد که هیچ مــــرداری رفتاری و فرهنگی و دینی و ... در ایران و تمدن ایرانی ؛ بچشم نخورد و تنها در موزه ها ؛ برای عبرت بتوان یافت.

شاید ندانید؛ من هنوز این کارت سبز را که بندرت رنگدانه ای سبز در آن بچشم میخورد را ندارم و فعلا ً دوستان کلاس بگذارند تا نوبت به من و ماها ( بقیه ی دوستان) برسد.
فقط یاد آوری میکنم شاید اگر بسیاری از این دوستان، مثل من چندین سال انتظار را باید تحمل میکردند؛ یا همچون بعضی دیگر از هموطنانمان؛ چه سختی هایی که بیشتر از آنچه که تاکنون کشیده اند؛ تحمل کنند ؛ به این امید که شاید روزی هم آنها « گرین کارد » داشته باشند؛ قدر این فرصت ها را میدانستند و با فراموش نکردن دنیای پشت سر خود؛ دائم از غربت و دوری؛ شکایت نمیکردند.

پس نوشا نوشتان باد و با دوری از هرگونه غرور دلشکن؛ لذت آنرا ببرید. بدرود ارادتمند همگی حمید از ایالت میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: homeless ، maxsoulfly ، امیر مهاجر ، Danoosh ، r.bazargan ، taherifar ، msar ، maryam.azad ، alirezanz
این آرش عزیز خیلی قشنگ مینویسه
واقعا لذت بردم اما این حرفش رو قبول ندارم
گرین کارد فقط توی این سایت و سایتهای مشابه کلاس داره
در دنیای واقعی ماشین و عنوان و حساب بانکی پر و پیمون بیشتر کلاس داره
البته تو دانشگاه پی اچ دی آخر کلاسه

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، kavoshgarnet ، سمبل ، taherifar ، msar ، maryam.azad ، alirezanz
مرسی اچ وی ام جان.
ای بابا! ما که از مال دنیا همین گرین کارت رو داریم که تا میایم قدر و منزلتش رو ببریم بالا و پزش رو بدیم , هی شما ضد حال میزنید Smile بابا به قمر بنی هاشم کلاس داره!Tongue
ولی بی شوخی من هم امیدوارم روزی برسد که هیچ چیزی جز معرفت انسانی در کشورمان کلاس نداشته باشد.
پاسخ
(2009-11-03 ساعت 03:44)rs232 نوشته:  مرسی اچ وی ام جان.
ای بابا! ما که از مال دنیا همین گرین کارت رو داریم که تا میایم قدر و منزلتش رو ببریم بالا و پزش رو بدیم , هی شما ضد حال میزنید Smile بابا به قمر بنی هاشم کلاس داره!Tongue
ولی بی شوخی من هم امیدوارم روزی برسد که هیچ چیزی جز معرفت انسانی در کشورمان کلاس نداشته باشد.

عزیز دل
گفتم که گرین کارد اینجا خیلی کلاسیکهBig GrinBig Grin
اتفاقا خودم عاشقشم
گور بابای دنیای واقعی Big Grin
کاش من هم گرین کارد خودمو داشتم
در مجموع من گرین کارد ندارم ولی گرین کارد دار ها رو دوست دارم
مخلصشون هم هستمSmile

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
برای افغانیها که در ایران هستند کارت ملی کلی کلاس داره اگه داشته باشند. تازه سبز هم نیست! اونوقت شما می گید گرین کارت کلاس نداره؟ میگن کسایی که تو آمریکا آشغال هم جمع می کنند میان ایران کلی کلاس میذارند! چه برسه به گرینکارتی ها که کارهای بهتر مثل Dish washing گیرشون میاد! Wink شوخی بود، به دل نگیرید!
پاسخ
تشکر کنندگان: sh-b ، honareirani ، rs232 ، merdax ، hvm ، sousangerd ، espahbod ، farnaz82 ، amiry ، amir_arian ، Danoosh ، Masbafa ، sophia ، taherifar ، msar ، r.bazargan ، maryam.azad ، alirezanz
صدرا جان ، نوید خان که در عرایضش عرض کرده بود: به غیر از بعضیاش رو Big Grin Wink Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، rs232 ، Ali Sepehr ، taherifar ، msar ، alirezanz
ببینین،من البته دارم با همین ویزائه این حرفو میزنم
توی ایران کسی ارزش طرف مقابلشو نمیدونه قالبا! یعنی 90% ارزش همدیگه رو متوجه نیستیم
وقتی ویزای مهاجرت میگیریم یا گرینکارت دستمون میاد،آدمایی که قبلا جدی نمیگرفتنمون متوجه میشن ما دارم منتقل میشیم به سیستمی که وقتی کسی خودشو جدی بگیره،بقیه هم جدی میگیرنش!
پس اون هم شروع میکنه به دیدن ِ بیشتر زوایای مثبت شما! این حرکتِ استانداردیه ولی این که با گرین کارت باعث میشه همچین چیزی به وجود بیاد ولی بدون گرین کارت نه،این مسئلست!
ما باید عادت کنیم بی یا با گرینکارت،اون ارزش واقعی همدیگه رو بدونیم،هم نقد آگاهانه بکنیم هم تشویق سازنده!
اینطوری شخصیت ما کلاس داره! چون خودمون ارزش داریم!
این ما هستیم که با عملکردمون به هرچیزی که مال ماس ارزش میدیم!
[font=Verdana]
یا به ما یار نشو یا چو شدی چون ما شو+++ما چو رسوای جهانیم تو هم رسوا شو
عاشق و رند و غزل خوان و فرنگی مشرب+++رند و لاقید و ملامت کش و بی پروا شو
[/font]


پاسخ
متاشفانه همه ی این ها ناشی از فرهنگ بد ایرانی ا.ن.ق.ل.ا.ب.ی جدیده!
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، lexington ، ChairMan ، usa.lover ، Danoosh ، taherifar ، msar ، maryam.azad ، alirezanz
به کمک ذهنیتی که هالیوود از امریکا به دنیا نشون داده، تو همین اروپا دارم با گرین کارتم پز میدم LOL
اینو جدی دارم میگم!
پاسخ
آقایون من دیگه بیش از حد هوایی شدم فکر کنم یه خورده دیگه بخونم این چیزا رو 3 - 4 بار اسمم یه سال تو لاتاری در بیاد Big Grin
آرش جان هم کم پیدا شدند . فکر کنم میخواهن ما زیاد هوایی نشیم یه وقت میریم تو پنکه سقفی گیر میکنیم .
راستی الان که دیگه پنکه سقفی وجود نداره...
پاسخ
اتفاقا نوید جان اینجا خیلی از خونه ها هنوز از پنکه سقفی استفاده میکنندWink
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان