کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گردش مالی در امریکا
راستش من اطلاعاتم در مورد امور بانکی خیلی زیاد نیست ولی سعی میکنم تا جایی که میتوانم در این مورد برایتان بنویسم و اگر دیگران اطلاعات تکمیلی دارند به آن اضافه کنند.
- در امریکا حسابها به دو بخش کلی تقسیم میشوند. حساب saving و checking. بهتره زمانی که وارد امریکا میشوید هر دوی این حسابها را باز کنید.
-حساب saving در واقع پولی است که شما در بانک میگذارید و بسته به درازمدت و یا کوتاه مدت بودن آن مقداری سود به آن تعلق میگیرد.
- حساب چکینگ هیچ سودی به آن تعلق نمیگیرد و شما میتوانید با دسته چکی که دارید آنرا خرج کنید. میتوانید هر بار توسط کامپیوتر مقدار پولی را که قصد دارید خرج کنید از سیوینگ به چکینگ منتقل کنید. البته میتوانید این عمل را اتوماتیک کنید تا هر موقع در چکینگ شما پول نبود از سیوینگ برداشت کند.
- وقتی در بانک حساب باز میکنید علاوه بر دسته چک یک کارت ATM به شما میدهند که شما میتوانید در عابر بانکهای بانک مربوطه از چکینگ و یا سیوینگ خود پول دریافت نمایید. شما یک پسورد چهار رقمی دریافت میکنید که از شما موقع برداشت پول سوال میشود. تا اینجا تقریبا همه چیز شبیه ایران است.
- علاوه بر حسابهایی که شما در بانک باز میکنید شما میتوانید برای گرفتن کارت اعتباری نیز اقدام کنید. دو نوع کارت اعتباری وجود دارد که من تا بحال فرقی میان این دو نوع پیدا نکرده ام. این دو نوع Visa و master card هستند که همه بانکها هر دو نوع را ارائه میدهند.
- کارتهای اعتباری که من دارم Gold وSilverو platinumو premier هستند ولی باز هم دقیقا نمیدانم که تفاوت آنها چیست. احتمالا میزان سود و یا APR آنها تفاوت دارد.
- شما وقتی از کارتهای اعتباری خود استفاده میکنید میتوانید هر ماه مقداری را پرداخت کنید. معمولا حداقل پرداخت 15 دلار است و از شما هیچ سودی بابت اقساط دریافت نمیکنند. مثلا اگر 5000 دلار خرید کرده اید میتوانید هر ماه 15 دلار پرداخت کنید. البته میزان بدهی شما نسبت به سقف اعتبار شما در میزان امتیاز شما تاثیر میگذارد. مثلا اگر 15000 دلار اعتبار داشته باشید 5000 دلار بدهی مناسبی است که میتوانید هر ماه حداقل مبلغ را پرداخت کنید ولی به نظر من بهتر است که خودتان را در دراز مدت درگیر بدهی بانکی نکنید.
-میزان اعتباری که یک بانک به شما میدهد بستگی به امتیاز کردیت شما میزان درآمد و میزان اجاره خانه و یا مورگیجی دارد که میپردازید.
- وقتی تازه وارد امریکا میشوید شما باید امتیاز کردیت خودتان را بسازید و برای اینکار از شما ضمانت مالی میگیرند و در ازاء آن به شما سکیور کردیت کارت میدهند. بعد از شش ماه این ضمانت آزاد میشود و شما میتوانید کردیت کارت واقعی بگیرید.
- شما باید سعی کنید که امتیاز کردیت خودتان را از 350 به 800 برسانید. اگر کوچکترین دیرکردی در پرداخت شما باشد نه تنها از امتیاز شما کسر خواهد شد بلکه روند رشد آن هم بمراتب کندتر میشود.
- شما بعد از حدود یکسال پیشنهادهای زیادی از طرف بانکهای مختلف دریافت میکنید که میخواهند به شما کارت اعتباری بدهند ولی بهتر است همه آنها را دور بیاندازید و به داشتن حداکثر سه کردیت کارت بسنده کنید. من به حرف دیگران گوش نکردم و الآن حدود ده تا کردیت کارت دارم که فقط از دوتای آنها استفاده میکنم. اگر شما از کردیت کارتتان استفاده نکنید رشد امتیازتان را خیلی کند میکند و استفاده از کردیت کارتهای زیاد و داشتن حساب آنها هم مشکل است.
- وقتی شما برای خرید از کردیت کارتتان استفاده میکنید از شما اسم رمز نمیخواهند ولی باید برگه ای را امضاء کنید و یا در دستگاه الکترونیکی که کردیت کارت را روی آن میکشید امضاء کنید. بعضی جاها مثل پمپ بنزین از شما زیپ کد یا کد پستی شما را میخواهند و بعضی جاها هم هیچکدام را نمیخواهند. شما باید ترنزکشن یا گردش مالی خود را با کامپیوتر چک کنید و اگر مورد مشکوکی دیدید به بانکتان گزارش کنید
- شما میتوانید از کردیت کارتتان برای خرید اینترنتی هم استفاده کنید ولی باید حواستان باشد که از سایت معتبر خرید کنید که اطلاعات کردیت کارت شما دزدیده نشود. Paypal سیستم خوبی است که اطلاعات بانکی شما را نگه میدارد و طرف حساب فروشنده میشود. در ضمن برخی از بانکها مثل بنک آف امریکا امکانی را در اختیارتان قرار میدهد که میتوانید یک کارت مجازی برای یک خرید خاص تعریف کنید و آن اطلاعات بعد از خرید دیگر ارزشی نخواهد داشت.
چیزهایی که در امریکا بسیار بسیار مهم است و مانع از دزدیده شدن پول شما از بانک میشود مخفی نگه داشتن سوشیال سکیوریتی و تاریخ تولد است. شما نباید این اطلاعات را در اختیار کسی قرار دهید مگر اینکه آنجا یک مرجع قانونی باشد.
- وقتی در اینترنت خرید میکنید از شما شماره کردیت کارت, شماره مخفی که پشت کارت است و تاریخ انقضاء آن را سوال میکنند و همانجا بطور آنلاین حساب شما چک میشود و کردیت کارت شما را بدهکار میکنند.
- شما میتوانید در سایتی که مربوط به بانکتان است وارد شوید و تمام قبوض ماهانه خود را بطور اتوماتیک پرداخت کنید. هر ماه برای شما ststement میاید که گردش مالی شما و بلنس آن را نشان میدهد.
- اگر شما در پرداختهای خود دیرکرد داشته باشید و یا اضافه تر از اعتبار خود خرج نمایید و یا مدت طولانی بدهی شما نزدیک به سقف اعتبار شما باشد امتیاز کردیت شما کم خواهد شد.
- هرگونه وام مثل وام ماشین, وام مسکن, وام دانشجویی و وام تهیه لوازم خانه بستگی به میزان کردیت شما دارد و هرچه امتیاز کردیت شما کمتر باشد میزان وام کمتر و سود آن بیشتر خواهد شد بنابراین این خیلی مهم است که شما امتیاز کردیت خود را در عرض یک یا دوسال به حدود 600 تا 650 برسانید. امتیاز من الآن بعد از سه سال 720 است ولی متوسط امتیاز مردم امریکا بین 600 تا 700 است. البته بانک دلش نمیخواهد که امتیاز شما بالا برود چون اگر امتیاز شما کم باشد سود بیشتری عایدش خواهد شد و برای همین میخواهد شما را گول بزند تا کردیت کارتهای بیشتری دریافت کنید و بدهیتان بالاتر برود و در نهایت امتیازتان کسر شود و یا بالاتر نرود.
- اگر بصورت معقول از کارت اعتباری استفاده کنید بسیار برایتان مفید است و میتوانید وسایلی را که نیاز دارید بصورت اقساط بلند مدت و با بهره بسیار کم و یا حتی بدون بهره بخرید.
- بانکها در امریکا همواره طرف شما را میگیرند و اگر پولی از حسابتان کم شود که شما به آن اعتراض داشته باشید آن پول را به حساب شما برمیگردانند و بعدا آن را رسیدگی میکنند. البته بانکها اشتباه هم میکنند و در یک مورد اشتباه هزار دلار بیشتر به حساب من واریز کردند که هیجوقت هم نفهمیدند. شرکتها هم زیاد اشتباه میکنند مثلا من یک موتور قایق کوچک بصورت آنلاین از کمپانی خریدم 650 دلار که یک ایرادی در کاربراتور داشت. وقتی بهشون گفتم چون هزینه برگرداندن آن زیاد میشد گفتند که ما 300 دلار بهت برمیگردونیم و اون رو به نمایندگی ببر تا برات تعمیر کنند. من 300 دلار پس گرفتم و اون رو به نمایندگی بردم و برام تعمیرش کردند و بعد از یک مدت دیدم از نمایندگی هم یک چک برام اومد به مبلغ 300 دلار که خوابوندم به حسابم. در واقع جنس 650 دلاری برایم 50 دلار درآمد!
دیگه من اطلاعات بیشتری در مورد بانک و یا حسابهای دیگر ندارم و امیدوارم همین اطلاعات کم به بعضی از سوالاتتون پاسخ داده باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: sh-b ، afshin ، admin ، persia ، ALIREZA205 ، m.memari ، shabnam286 ، leili ، tehranipoor ، سارا کوچولو ، mohsen324 ، merdax ، ChairMan ، honareirani ، homeless ، hamed_gh ، sousangerd ، indmehdi ، kavoshgarnet ، Ali Sepehr ، meweadl ، Hojjat ، saeedhei ، farshadz ، usa.lover ، N.D ، megaholding ، babakped ، maryamjay ، ساشا ، 20reza ، farzad24 ، looloo ، rasarasa ، nnazi_2005 ، Bahrami ، گریت کش ، Ashkan78 ، mh_hshk ، shahram1347 ، Cruz ، sepideh62 ، online27H ، Hossein81 ، mehrdadi ، afsoun ، Kaveh792004 ، maxsupermax ، Jav3 ، ary ، mavarfan ، بنيتا ، aminaran ، Iman-gta ، 1979SAM ، ghafari88 ، Eskandari ، oghab ، fgh747 ، kasra ، Electronic-Arts ، mahdi357 ، farzad-it ، alisarshar ، mitr.p ، sorena ، New York ، hamedrouhi ، هموطن ، m9780 ، Pedram.mt ، saied-k ، upm2006 ، parviz ، prsk ، aadine ، amiry ، smebi2011 ، elhammod ، perna ، MPU ، behnia ، mehdi_behzadi ، Danoosh ، armanbala ، houmanes ، ehsan_ati ، maryamkambiz ، MAHDI2012 ، mohajer13 ، SadMan ، AsemanAbee ، amir82 ، ali234 ، achi686 ، ASALI ، امير جو ، _USA_ ، asal1907 ، Shohreh_b1987 ، omniali ، valencia ، hamid2006zaman ، saeed5564 ، mori ، سمانه777 ، mirzamemar ، narciss2013 ، godot ، noobnoobi ، sahar2311 ، 5ina ، aydinaghajani ، bahram2014 ، sina99 ، satin ، mastane1364 ، aminb ، AFSHIN-PIC ، azadeh2014 ، Rock ، javadi436 ، teriole ، Sam2014 ، poem ، cpd ، ahmad120 ، yasejavan ، msnfx ، morteza.gh ، Ramin geologist ، jafarpourmh ، Farshid22 ، Shahabpk ، farshad varaste ، امین 13 ، rezahoorjandi ، alireza1777 ، smigrup ، biparva ، goliii ، aaraam ، SomeOneX ، kaamiran ، ed2008 ، farshid sobhani ، sarasara1 ، بابراس ، behrayan ، Siamak ، mmb ، Alex 2014 ، sadegh_fojica ، tamana2016 ، inanna ، ayden ، atlantis770 ، AMIRI1 ، reza.zr ، negarak62
rs عزيز ( آشناي نا شناس) ممنون از اطلاعات خوبت
بانكها چند درصد سود مي دهند بنظر شما تمام سرمايه مونو بياريم اونجا بهتر نيست؟
يا سهام بخريم ؟
تجربه شکست خیلی بهتر از حسرت خوردن از دست دادن یه موقعیت هستش
 

نشویل - تنسی : جایی که من زندگی‌ می‌کنم ، شهری کوچک ، با هزینه‌های متوسط ، وضعیت کار بد نیست 
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، afsoun ، sorena ، bahram2014 ، noobnoobi
راستش معماری جان سوال سختیه. سود بانکهای اینجا زیاد نیست و در شرایط عادی به صلاح نیست که همه داراییهای خودتان را به ارز تبدیل کنید. ولی از طرف دیگر قیمت دلار در ابران بر مبنای سوبسید و سیاستهای کنترلی ثابت مانده است و هر لحظه امکان بالا رفتن ناگهانی آن وجود دارد. ارزش واقعی دلار چیزی بین چهار تا هفت هزار تومان تخمین زده میشود. وقتی شما در جایی تورم 24 درصد دارید یعنی اینکه سالیانه 24 درصد از ارزش واقعی پول کاسته میشود در حالی که دلار چنین افت ارزشی را نداشته است. من متخصص امور مالی نیستم ولی اعتقاد دارم که سود بالایی که بانکهای ایران میپردازند در واقع معادل کسر ارزش ریالی پول است. همین مسئله باعث نابود شدن صنایع داخلی شده است زیرا وقتی یک کارگاه تولیدی در ایران با وجود نیروی انسانی ارزان جنسی را تولید میکند و مثلا قیمت تمام شده آن میشود 10 هزار تومان, معادل ارزی آن 10 دلار میشود در حالی که ارزش واقعی آن کالا در بازار جهانی 2 دلار است. بنابراین تجار ترجیح میدهند آن را از خارج از ایران به قیمت 2 دلار بخرند و 8 دلار در ایران بفروشند. در حالیکه اگر دلار به نرخ واقعی مثلا 5 هزار تومان باشد جنس تولید شده که 10 هزار تومان است همان 2 دلار خواهد شد. این مباحثی است که الان بین اقتصاددانان مطرح است و اکثر آنها اعتقاد دارند که دیر یا زود دلار به نرخ واقعی خودش میرسد. برای همین است که من واقعا نمیدانم که بهتر است هر چه زودتر دلار بخرید و سرمایه تان را به امریکا بیاورید و یا اینکه در ایران نگه دارید و سود بالای آن را دریافت کنید.
پاسخ
rs جان
آیا راست که میگن به حساب های بانکی هم مالیات تعلق می گیره؟؟؟ و نظرت راجع به صندوق های امانات برای نگهداشتن پول چیه؟؟؟
ببخشید آر اس جان من سوال مالی زیاد میپرسمSmile
در مورد کردیت چیزی که گفته بودی سوال اینه که اگه مثلا شما جنسی رو می خرید 5000 دلار بعد اگه مثلا ماهی 15 دلار بر گردونی که بازگشت این مبلغ 50 سال طول میکشه!! عملا چه نفعی برای بانک داره که به شما وام بدون بهره یا بهره کم بده؟؟
سوال بعدی اینه که اگه مثلا من یک ماشین بخرم به مبلغ 12000 دلار بعد ماهانه 300 تا پرداخت کنم ، سال بعدش یهو بخوام ماشین رو بفروشم مثلا 8000 تا آیا خریدار به من کل مبلغ رو پول نقد میده و وام به حساب من میمونه یا اینکه مبلغی که من پرداخت کردم رو به من میده و مابقی وام رو خودش پرداخت می کنه؟؟ کلا چطوری حساب میشه همچین خرید و فروشی؟
و سوال آخر اینکه برای استفاده از وام برای دانشگاه بنظرت چقدر طول میکشه از زمان ورود به یک بالانس خوب رسید تا بشه ازش استفاده کرد؟
ممنونم
Hope Never Die


شماره کیس: ***31
تاریخ دریافت نامه قبولی:may 2008
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: july 2008
تاریخ کارنت شدن کیس:May 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:31 may
تاریخ مصاحبه:14 july
دریافت ویزا: 30 september (روز آخر)
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، sorena ، سمانه777 ، noobnoobi ، امین 13 ، milade
متریکس جان. حداقل پرداخت فکر میکنم برای این باشه که مثلا شما یک ماه یا دو ماه نخواهید صورتحسابتان را بپردازید ولی احتمالا اگر طولانی بشه هم حداقل پرداخت افزایش پیدا میکنه هم سود رویش میکشند و هم اعتبارتان خراب میشود. راستش من تا حالا امتحان نکردم ولی هرباری که برام صورتحساب میاد نوشته که حداقل پرداخت 15 دلار. تنها موردی که مطمئنم کامپیوتریه که از بست بای خریدم 1500 دلار و گفتند که بدون سود میتونی ماهیانه 17 دلار پرداخت کنی. ولی من باز هم بعد از چند ماه تصویه کردم.
وقتی شما با وام ماشین میخرید تایتل و یا سند آن در گرو بانک است تا زمانی که تصویه کنید. در مثالی که زدی اگر فرض کنی که 3000 دلار را پرداخت کرده باشی باید هزار دلار دیگر هم از جیبت بدهی تا تایتل آزاد شود درواقع با فروش ماشین به قیمت 8000 دلار شما 1000 دلار هم بدهکار میشوید. انتقال وام به نام خریدار کاری نداره و اگر هم بخواد میتونه وام ماشین رو به بانک خودش منتقل کنه.
برای ساختن کردیت فکر کنم یک سال زمان نیاز باشه تا به حدود 600 برسه ولی نمیدونم که این امتیاز برای گرفتن وام تحصیلی کافیه یا نه. اونهایی که دانشجو هستند شرایط وام تحصیلی رو بهتر میدونند.
امیدوارم که تونسته باشم جواب سوالاتت رو بدم
پاسخ
آرش عزیز، مرسی بابت توضیحات در مورد credit cards Smile

از نوشته های شما اینگونه متوجه شدم که افزایش هرچه بیشتر امتیاز ها باعث کاهش نرخ بهره، کاهش مبلغ هر قسط، پیشنهاد های کارت های بهتر و ... میشه.
حالا سوال اینجاس که برای جمع اوری امتیاز باید چیکار کرد؟ تعداد خرید رو بالا برد یا مبلغ هر تراکنش رو بالا برد؟
گذاشتن 50,000$ هنگام افتتاح حساب چند امتیاز میاره؟ یا اینکه به ازای هر خرید، یه امتیازی میدن که بستگی به قیمت خرید داره؟ (سیستم امتیاز دهی یه روند معلومی داره یا اون 2-3 تا شرکتی که توی یکی از پست هات گفتید، خودشون این کار رو میکنن؟)
مثلا در ایران به خاطر اینکه به یکی دسته چک بدن باید مشتری اون شعبه (نه بانک) باشه یا [Beeeeeb]. یه سری ها هم روزی5-6 تا تراکنش صوری بین حساب های آشنا هاشون انجام میدن که نشون بدن حسابشون فعال و رقم بالاست !
آبا برای دسته چک و تراکنش صوری هم همچین شرایطی اونجا حکم فرماست؟

من قصد دارم زمانی که اومدم SF در سه بانک زیر حساب های checking(+ATM), saving & credit/debit/secure credit card رو درخواست افتتاح ش رو بدم :

1- bank of america
2- citibank
3- credit union

در کل، برای اینکه هرچه سریعتر بتونیم امتیاز هامون رو بالاتر ببریم، چه پیشنهادی دارید؟
راهنمای خرید چمدان

10AS6000
قبولی:May 24, 09
کنسول:Ankara
ارسال فرم اول:June08,09
کارنت:Sep.09
نامه دوم:Oct1709
مصاحبه:Nov.09
کلیرBig Grinec.09
هزینه:3.800$-یکنفر

We The People
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، SamiraN ، گریت کش ، farzad24 ، afsoun ، mitr.p ، sorena ، noobnoobi ، Farshid22 ، milade
مویدل جان, راستش من تحقیقات زیادی در این رابطه کردم و در بانک خودم سرویسی را گرفتم که امتیاز من را نشان میدهد و حتی میگوید که مثلا اگر فلان کار را بکنم چقدر امتیازم زیاد یا کم میشود. ولی در هیچ کجا بطور قطعی کسی نمیداند که سیستم امتیاز دهی دقیقا چگونه است و حتی بانکها هم یا نمیدانند و یا اینکه نمیخواهند این اطلاعات را بروز دهند. در واقع امتیاز دهی کردیت یک سیستم بسیار پیچیده است با پارامترهای زیاد و همه آنها بر یکدیگر تاثیر مثبت و منفی میگذارند. آنچه من تا کنون فهمیده ام این است که مبلغ زیاد پول و یا مبلغ زیاد گردش مالی در بالارفتن کردیت موثر نیست. ولی شما باید هر ماه حساب کردیتتان گردش داشته باشد (حتی 10 دلار) تا بانک به سه کمپانی اصلی کردیت گزارش دهد که شما صورتحسابتان را به موقع پرداخته اید. احتمالا حساب داشتن در سه بانک مختلف کمی به بالارفتن کردیت کمک میکند ولی از طرف دیگر تعدد کردیت کارت های مختلف روند صعودی امتیاز را کند میکند. زمان, یکی از پارامترهای مهم ساختن کردیت و بالا رفتن امتیاز است. یعنی اینکه مثلا هنوز برای من داشتن 3 سال حساب سیوینگ در بانک کم است و امتیاز منفی حساب میشود.
نکته دیگر اینکه امتیاز کردیت دقیقا مثل ریشتر زلزله میماند. یعنی اینکه مثلا ارزش اختلاف امتیاز بین 350 تا 450 کمتر از ارزش اختلاف 600 تا 650 است و هر دوی آنها ارزششان کمتر از اختلاف امتیاز 700 و 720 است و همینطور امتیاز 750 با 755 خیلی متفاوت است. برای همین است که مثلا امتیاز شما در دوسال از 350 میرسد به 680. در سال سوم میرسد به 720 و در سال بعد میرسد به 735 و در سال بعد میرسد به 740 و همینطور گرفتن امتیاز کندتر و سخت تر میشود. در واقع شما زمانی به 800 میرسید که حدود بیست سال حسابی بدون کوچکترین مشکل داشته باشید. در ضمن اختلاف سودی که برای وام از شما میگیرند بین 550 تا 600 خیلی فرق نمیکند ولی این سود بین 750 تا 760 میتواند بسیار متفاوت باشد. ولی در مجموع میزان سود به بانک و یا اینوستور ربط دارد و ممکن است مثلا تویوتا بخاطر شرایط بد اقتصادی برای فروش یک ماشین خاص سود بسیار کم برای امتیاز 600 بگیرد که مثلا برای یک ماشین پر طرفدار این سود را از کسی میگیرد که امتیازش 790 باشد.
امیدوارم این اطلاعات بدردتان بخورد.
پاسخ
من یه چیزی رو نفهمیدم:
این که کسی امتیازش 790 باشه قاعدتا باید سود کمتری بده پس چرا تو این مثال تویوتا سود بیشتری باید از 600 امتیازیه پرداخت کنه؟
و یک سوال دیگه راجع به حساب saving، اصولا داشتن این نوع حساب به ضرر امتیاز کردیت تموم میشه؟ یعنی در واقع اینا میخوان شما پول تو حسابت نباشه و پولتو به جریان بندازی یا وام بگیری تا حساب کردیت گردش داشته باشه، درسته؟
Hope Never Die


شماره کیس: ***31
تاریخ دریافت نامه قبولی:may 2008
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: july 2008
تاریخ کارنت شدن کیس:May 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:31 may
تاریخ مصاحبه:14 july
دریافت ویزا: 30 september (روز آخر)
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، sorena ، noobnoobi ، goliii ، milade
متریکس جان. تو مثالی که برای تویوتا زدم میخواستم بگم که میزان سودی که از شما میگیرند هم به امتیاز شما ربط داره و هم به نوع سیاست وام دهنده. ممکن است تویوتا مثلا پیکاپ پر مصرف خودش رو به شما که امتیازت 600 است با سود 2.9 بفروشد ولی مثلا کمری هایبرید رو به من با امتیاز 700, با سود 4.9 بفروشد. ولی اگر من با امتیاز 700 بخواهم پیکاپ بخرم میتونم سود 2.1 بگیرم. منظورم اینه که سرمایه گذار خودش نسبت به امتیاز شما تصمیم میگیره که چه بهره ای را برای پولش بگیرد.
نه. داشتن سیوینگ به بالا رفتن امتیاز شما کمک میکنه ولی مهم نیست که چقدر پول در حسابتان داشته باشید. راستش سیاستهای امتیاز دهی خیلی پیچیده و پیچ تو پیچ است و به سادگی نمیشه گفت دنبال چی هستند.
پاسخ
بنابراین بهتره که بعد از ورود توی این سه تا بانکی که گفتم حساب هامو بایز کنم ولی با یکیش کارهامو بیشتر انجام بدم و در دوتای باقیمانده فقط در ماه2-3 تا گردش صوری بین حساب های خودم بدم.
اینجوری با تمرکز روی یک حسابم، زودتر امتیازم بالاتر میره و بعد از یه مدتی یک کردیت واقعی گیرم میاد ولی اگه سه تا رو بخواهم باهم پیش ببرم، سه تا دبیت دارم و خیلی دیرتر به secure credit و credit تبدیل میشه.
بعدا که یکی از کارتام رو کردیت دار کردم، میرم سراغ دومی.

شما هم با این عملیات من موافقید؟
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
آرش جان ایکاش یه آموزش تصویری هم برای کار با اینترنت حساب های بانکی میذاشتید.

یه جا فرمودید "در بانک خودم سرویسی را گرفتم که امتیاز من را نشان میدهد". این افزونه رو چجوری میشه گرفت؟ در کدام بانک است؟ و ...
راهنمای خرید چمدان

10AS6000
قبولی:May 24, 09
کنسول:Ankara
ارسال فرم اول:June08,09
کارنت:Sep.09
نامه دوم:Oct1709
مصاحبه:Nov.09
کلیرBig Grinec.09
هزینه:3.800$-یکنفر

We The People
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، kash ، sorena ، سمانه777 ، noobnoobi ، Farshid22 ، milade ، reza.zr
مویدل جان. سناریوی شما خوب است و حتی اگر سه تا سکیور کردیت کارت داشته باشی هم ایرادی ندارد و میتوانی هر ماه در هر سه آنها گردش مالی داشته باشی. در بانک آو امریکا این سرویس وجود دارد و موقع باز کردن حساب میتوانید از آنها بخواهید که شما را رجیستر کنند. البته این سرویس یک نوع خدماتی را هم درباره دزدی از کردیت شما می دهد و فکر کنم قیمتش ماهی 14 دلار باشد.
پاسخ
(2009-10-29 ساعت 08:45)meweadl نوشته:  بنابراین بهتره که بعد از ورود توی این سه تا بانکی که گفتم حساب هامو بایز کنم ولی با یکیش کارهامو بیشتر انجام بدم و در دوتای باقیمانده فقط در ماه2-3 تا گردش صوری بین حساب های خودم بدم.
اینجوری با تمرکز روی یک حسابم، زودتر امتیازم بالاتر میره و بعد از یه مدتی یک کردیت واقعی گیرم میاد ولی اگه سه تا رو بخواهم باهم پیش ببرم، سه تا دبیت دارم و خیلی دیرتر به secure credit و credit تبدیل میشه.
بعدا که یکی از کارتام رو کردیت دار کردم، میرم سراغ دومی.

شما هم با این عملیات من موافقید؟
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
آرش جان ایکاش یه آموزش تصویری هم برای کار با اینترنت حساب های بانکی میذاشتید.

یه جا فرمودید "در بانک خودم سرویسی را گرفتم که امتیاز من را نشان میدهد". این افزونه رو چجوری میشه گرفت؟ در کدام بانک است؟ و ...

دوست خوب من،
این همه حساب بانکی میخوای برای چی؟ به نظر من این کار خوبی نیست...چون که اولا کنترل کردن این همه حساب کار وقت گیریه و احتمال این که یه ماه پرداخت کردن یکی این حسابها ی کردیت از دستت در بره زیاده و خراب شدن امتیاز کردیت هم همان.... دوما شما اگه قصد دارین برای مدتی بر گردین ایران بهتره یک حساب بیشتر نداشته باشین چون توصیه میشه هرگز از ایران عملیات آنلاین(اینترنت) بانکی انجام ندین چون شما به محض اینکه از آی پی ایران وصل بشین احتمالا حساب شما بلوکه میشه. من یه مورد دیدم از BOA که حسابش به همین دلیل بلوکه شده بود. راه بهتر استفاده از تلفن برای پرداختها هست، از ایران.
سوما هر بار هم که شما یکی از حساباتوتنو میبندین تأثیر منفی بر امتیاز کردیت شما داره، پس بهتره از همون اول بیش اون چیزی که نیاز دارین باز نکنین...واقعا هم بیش از یه حساب(Saving/Checking/Credit) لازم نمیشه....در آخر هم توجه داشته باشین کسی که تازه از ایران وارد اون کشور میشه و این تعداد حساب بانکی باز میکنه از نظر دستگاههای ا.م.ن.ی.ت.ی یعنی Red Flag و احتمالا مونیتور شدن کامل فعالیتهای شما....

این هم به لینک در مورد بهتر و بیشتر کردن امتیاز کردیت..
http://www.free-credit-reports.com/faqs/...es-308.php
شماره کیس: 2009AS15xxx
تاریخ نامه قبولی: May 2008
کنسولگری: Mumbai
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 15Aug 2009
تاریخ مصاحبه: May 2010
دریافت ویزا: 9June 2010
-------------------------------
پاسخ
تشکر کنندگان: meweadl ، SamiraN ، گریت کش ، kash ، farzad24 ، Jav3 ، Eskandari ، megaholding ، mitr.p ، sorena ، Pedram.mt ، amiry ، MPU ، ehsan_ati ، mooj ، AFSHIN-PIC ، azadeh2014 ، Rock ، noobnoobi ، Shahabpk ، lighthouse ، milade
حمید عزیز
یعنی یک حساب هم میتونهSaving/credit/checking باشه؟ منظورم اینه که شماره حساب ها یکیه؟؟؟ حالا اگه یکی چکینگ/کردیت باشه و یکی سیوینگ چطوره؟ یعنی 2 تا حساب؟
Hope Never Die


شماره کیس: ***31
تاریخ دریافت نامه قبولی:may 2008
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: july 2008
تاریخ کارنت شدن کیس:May 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:31 may
تاریخ مصاحبه:14 july
دریافت ویزا: 30 september (روز آخر)
پاسخ
تشکر کنندگان: گریت کش ، sorena ، noobnoobi ، milade
ماتریکس جان،

نه شماره حسابها یکی نیست...هر کدوم یه حساب جداگانه هست...معمولا حسابهای checking و Saving را با هم در یک بانک باز میکنند و شما یک Debit Card و یه دسته چک برای شماره حساب چکینگ میگیرین...اگر حساب Creditهم داشته باشین یه کارت هم برا اون میگیرین..اگر متأهل باشین یه کارت اضافه هم برای همسر یا هر کس دیگه که شما بخواین به اکانت اضافه کنید.... به راحتی میتونید از طریق آنلاین یا تلفنی بین این حسابها پول جابجا کنین. یا قبضا تونو پرداخت کننین ......و معمولا هم فقط یک اکانت اینترنتی برای همه این حسابها دارین...
شماره کیس: 2009AS15xxx
تاریخ نامه قبولی: May 2008
کنسولگری: Mumbai
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 15Aug 2009
تاریخ مصاحبه: May 2010
دریافت ویزا: 9June 2010
-------------------------------
پاسخ
تشکر کنندگان: matrix ، گریت کش ، kash ، Hossein81 ، Eskandari ، megaholding ، mitr.p ، sorena ، amiry ، ehsan_ati ، mooj ، mori ، mirzamemar ، bahram2014 ، mastane1364 ، Rock ، noobnoobi ، Shahabpk ، milade
این طوری که من فهمیدم با بانکهای خصوصی در ایران زیاد فرق ندارند
در ایران هم شما وقتی یه حساب باز میکنید اول بهتان یه شماره مشتری میدهند که رقم وسطی شماره حسابتان است
بعدا اگه دوتا حساب مثلا یک حساب جاری برای چک و یکی برای کوتاه مدت (با سود )لازم داشته باشید بر مبنای همون شماره مشتری برایتان افتتاح حساب میشود که شماره های آن مثلا اینطوری است:
1-12222-4522
2-12222-4522
شماره 4522نشاندهنده کد شعبه و شماره 12222شماره مشتری یا شماره اختصاصی شماست شماره آخری هم نوع حساب شما را مشخص میکند

حالا فرض میکنیم شما در همان بانک منتها در یه شعبه دیگه یه حساب جاری دیگه باز کنید که مثلا جاری است(با فرض عدد 1 برای حساب جاری و 3221برای کد شعبه جدید
حالا شماره حساب شما میشود
1-12222-3221
و اگه یه حساب دیگه هم برای سیوینگ در همون شعبه باز کنید شماره حساب شما میشود

2-12222-3221
در مورد کارت اعتباری هم روش کار در ایران به اینصورت است که اولا شما بر مبنای کردیت خود از یکی از کارتهای گلد یا سیلور یا برنز استفاده میکنید که به شما بر مبنای همان کردیت که در اینجا بر حسب شغل -سابقه حساب ونیز معدل موجودی و ضمانتنامه ارائه شده تعلق میگیرد که هرکدام سقف اعتباری مخصوص خود را دارد مثلا برای گلد 5000000تومان و سیلور 2000000تومان وبرنز 1000000تومان
حالا میروید فروشگاه و با کارت خود هر چه دوست دارید البته در حد سقف اعتباری کارد خرید میکنید
مثلا 500000تومان
بعد از چند روز برایتان یه صورتحساب از بانک میاید برمبنای آن اگه در عرض مدت مشخصی مثلا یک ماه کل بدهی را به بانک بازگردانید هیچ سودی به آن تعلق نمیگیرد اما اگر نپردازید بانک آن را تقسیط میکند که آن هم به اعتبار شما بستگی دارد و به آن سود مشخصی تعلق میگیرد
این روش در تمام بانکهای خصوصی ایران مثل بانک سامان-پارسیان ووو مورد کاربرد است و فکر میکنم سیستم بانکی آمریکا هم همین طور است منتها با پیچیدگی بیشتر و بهره کمتر و سقف بالاتر
در مورد گردش های صوری برای بالا بردن کردیت فکر نمیکنم فکر خوبی باشد برای اینکه سیستم مالیاتی آمریکا بر گردشهای مالی بانکها نظارت کافی دارد و این کار موجب بالاتر رفتن بدهی مالیاتی شما میشود چون سیستم فکر میکند در پس این رد وبدل کردنها معامله ای بوده و معامله شامل سود شده و بالطبع به هر سودی مالیات تعلق میگیردپس پول خود را بیخودی بین حسابهایتان مبادله نکنید

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: meweadl ، Hamid55 ، farzad24 ، گریت کش ، kash ، mh_hshk ، Eskandari ، mitr.p ، sorena ، Pedram.mt ، amiry ، mooj ، سمانه777 ، AFSHIN-PIC ، Rock ، noobnoobi ، Farshid22 ، Shahabpk ، milade ، reza.zr




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان