کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
برای زندگی در آمریکا از کدام شهر شروع کنیم؟
با سپاس از مطلب خوب شما، منظورتون از پول کافی چقدر است؟ مثلاً برای یک خانوادة چهار نفره که دو نفر آن دو کودک خردسال هستند؟ منظورم برای داشتن حداقل هاست. فکر می کنید برای تازه واردان چه منطقه ای از امریکا برای اسکان بهتره؟
شماره کیس: **342
تاریخ دریافت نامه قبولی:خرداد 87 (ژوئن 2008)
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس: ژوئیه 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: 13 تیر، 2 ژوئن
تاریخ مصاحبه: 18 تیر، 9 ژوئیه
تاریخ دریافت کلیرنس: 1 سپتامبر (بعد از 51 روز)
پاسخ
تشکر کنندگان: pariya2 ، mohamadir ، taherifar ، msar ، jsmlz
کامران توکلی نوشته: سلام greencardholderعزیز
1- به نظرت یک زن وشوهر بدون بچه ابتدای ورود که میان امریکا چقدر حداقل بیارند کفایت میکنه؟
2- منتظر سایر راهکارهای پیشنهادی شما در رابطه با این recessionچیست؟
3- فقط من نوکرتونم! ناامید نفرمایید! چون این جماعتی که من توی مهاجر سرا دیدم و از همه بدتر خود این جانب که خوره ترین فرد این سوسیته هستم اگه امریکا تا مرز فروپاشی و تجزیه هم بره دست بردار نیستیم از امدن به انجا
4- فقط میخواستم بدانم روشهای مجهز تر شدن برای رویارویی با این کریز اقتصادی به نظر شما و سایر دوستان مقیمusچیست

سعی کرده ام نوشته تان را کمی دسته بندی کنم. پس به ترتیب نوشته شما سعی می کنم نظر خودم را بنویسم:

1- بستگی به توانایی هایشان دارد. هر چه زود تر بتوانند سر کار بروند و در آمد داشته باشند، در ابتدای ورود به پول کمتری نیاز دارند.
مثال می زنم. اگر کسی از کار کردن در هر موقعیتی نترسد، از موقعیت اجتماعی خود عاری نداشته باشدو در ضمن بتواند در حد نیاز شغل خود انگلیسی صحبت کند، به نظر من بعد از 2 تا 3 ماه می تواند درآمد زا باشد. برای این ها بسته به ایالت از 8 تا 12 هزار دلار کافی به نظر می آید. اما اگر کسی بطور مثال متخصص رشته X باشد و انتظار دارد که در همان رشته در آمریکا متخصص باشد، بایستی بسته به رشته خودش در امتحان های لازم شرکت کند و کورس های لازم را هم بردارد و بعد از گرفتن مدارک لازم هم دنبال کار مناسب بگردد و... این پروسه گاهی تا چند سال زمان لازم دارد. حال اگر کسی مثلاً متخصص رشته X است اما مشکلی با شروع کار در قسمت های پایین همان تخصص ندارد، سریع به سر کار می رود و در طول مدت چند ساله ای به همان موقعیت شغلی می رسد. بطور مثال اگر دندان پزشکی که در ایران مطب داشت، کار خود را از چند ساعت کمک دندانپزشکی در یک مطب، با حقوق ساعتی، آغاز کند، به سرعت منبع مالی ای پیدا کرده و می تواند به درآمد برسد.
2- با پول به آمریکا بیایید. آمریکا بهشت آدم های پول دار است حتی اگر در زمان Recession باشد.
3- همه ما که اینجا هستیم دوست داریم تعداد زیاد تری از ایرانیان دور و بر ما باشند. این جوری کمتر احساس تنهایی می کنیم. اما دوست نداریم که هم وطن های ما در اینجا دچار مشکل بشوند. پس اگر چه آمریکا جای خوبی است اما توصیه های اینجایی ها را جدی بگیرید، حتی اگر شما را کمی نا امید می کند. همه می دانیم که در خیابان های اینجا پول نریخته اما توی این کشور اگر آدم عقل داشته باشد و تنبلی هم نکند گشنه نخواهد مان و یک نان و بوقلمونی پیدا می شود...
4- به نظر من:
الف) اینجا نمی توان یک شبه پولدار شد. زمان را در نظر بگیرید.
ب) دانش کاری را که می خواهید انجام دهید را با مطالعه، پرس و جو، تحقیق و تحصیل بدست بیاورید.
پ) سرمایه اولیه بسیار مهم است.
شماره کیس: 2008AS4xxx
دریافت اولین نامه: Mar/2007
دریافت نامه دوم: Nov/2007
مصاحبه: Dec/2007
آمدن کلیرنس : Feb/2008 - (بعد از 71 روز)
گرفتن ویزا: Apr/2008
گرفتن گرین کارت: 13 روز پس از ورود
پاسخ
کامران توکلی نوشته: سلام greencardholderعزیز
به نظرت یک زن وشوهر بدون بچه ابتدای ورود که میان امریکا چقدر حداقل بیارند کفایت میکنه منتظر سایر راهکارهای پیشنهادی شما در رابطه با این recessionچیست چون هر چه باشه شما بیشتر با واقعیت امریکا اشنا هستید
سایر دوستان هم که امریکا هستند راهنمایی بفرمایند فقط من نوکرتونم! ناامید نفرمایید! چون این جماعتی که من توی مهاجر سرا دیدم و از همه بدتر خود این جانب که خوره ترین فرد این سوسیته هستم اگه امریکا تا مرز فروپاشی و تجزیه هم بره دست بردار نیستیم از امدن به انجا
فقط میخواستم بدانم روشهای مجهز تر شدن برای رویارویی با این کریز اقتصادی به نظر شما و سایر دوستان مقیمusچیست
ممنون از اگاهی که میدهید

با سلام به همه دوستای عزیز

ببینید واقعا اینکه آیا راهکاری برای مقابکه با این وضعیت اقتصادی برای کسایی که می خوان به آمریکا بیان وجود داره یا نه باید گفت که وجود داره. البته به این معنی که شما همیشه باید از امنیت مالی برای زمانیکه کارتون رو اینجا از دست می دید داشته باشید. کسایی که می یان به اینجا یا جذب بخش های خدمات می شن یا بخش های فنی و مهندسی، چون کسایی که مدارک پزشکی از ایران دارن اینجا اون مدارک به درد نمی خوره و باید امتحان های برد تخصصی بدن و شاید لازم باشه واحد هایی رو پاس کنن.

بخش خدمات از بخش هاییه که بیشترین میزان Lay off - از کار بیکار کردن - رو داشته و بعد از اون ساخت و ساز و خدمات مهندسی - به ویژه در ایالت کالیفرنیا که مخصوصا ایرانی ها علاقه خاصی به اومدن به این ایالت دارن، بعد از اون هم خدمات پزشکی مثل پرستار ها و غیره.

بیشتر دوست دارم اینجا این مطلب رو روشن کنم که در شرایطی که هر روز تعداد بیکارها بیشتر می شه و رقابت برای پیدا کردن کار بیشتر و بیشتر، و تازه با مشکلات فراوانی که ایرانی هایی که تازه وارد آمریکا می شن دارن مثل زبان و آشنایی با فرهنگ و راه و روش زندگی، همه اینها به معنی یک سد بزرگ تره در مقابل یه آمریکایی که خوب خیلی راهت تر می تونه ارتباط برقرار کنه و خودش رو ارائه کنه برای یک موقیت شغلی برابر.

داشتن بچه در آمریکا کلا هزینه خیلی زیادی روی دوش خانواده می ذاره، بیمه درمانی برای کل خانواده مثلا برای یک خانواده 4 نفره می تونه تا هزار دلار هزینه داشته باشه. اینکه واقعا دو بچه خردسال چقدر هزینه می ذاره من چون توی این یک مورد هنوز ازدواج هم نکردم نمی تونم نظر بدم - با عرض شرمندگی.

من خودم کالیفرنیا هستم و بجز یکی دو ایالت دیگه ایالت دیگه ای رو ندیدم. بعضی از ایالت ها هستن که به دلیل ماهیت اقتصادی شون ضربه خیلی کمتری خوردن، مثل North Carolina یا Montana. البته اصلا بتون رفتن به مانتانا رو پیشنهاد نمی کنم و یا حتی خیلی از ایالت های دیگه چون زندگی که اونجا خواهید داشت از زمین تا آسمون با چیزی که در تخیلاتتون از زندگی در آمریکا دارید فرق می کنه. فکر می کنم جایی که ایرانی زیاد باشه بهتره چون تنها نخواهید بود و بعلاوه ایرانی ها همه به جاهای خوب رفتن از قبل.  اون چیزی که می گم توی ذهن دارید فقط جایی به حقیقت می رسه که ایرانی داشته باشه، دور هم جمع باشید خوش باشید از اینکه اینجا هستید، روزی دو بار بگید وای چه خوب شد رفتیم! و هم دیگه رو هم تشویق کنید و برای هم دست بزنید. وگر نه وقتی که یه مدت فارسی حرف نزدید و گاه به گاه با ایران تلفنی حرف زدید اون روز می بینید که افسرده شدید و می گید ای کاش نمی اومدم در حالی که شاید هنوزخیلی ها به شما غبطه می خورن. ایرانی ها توی کالیفرنیا توی شهر های لس آنجلس، ارواین، سن دیگو، سن فرنسیسکو، سیاتل، سن هوزه، کلا شهرهای بزرگ، توی تکزاس توی هیوستن و... زیاد هستن. اینجا ها خیلی راحت همو پیدا میکنید.

شما فرض رو روی این بذار که وقتی می یای آمریکا خیلی بد شانس باشی و نتونی تا هفت هشت ماه کار پیدا کنی! - بد ترین حالت ** یکی از دوستای من درسش تموم شد رفت سر کار بعد انداختنش بیرون الان پنج شش ماهه که کار پیدا نکرده** فرض کن که بعد اینکه چند ماه کار کردی بیرونت کنن و دوباره برای چهار پنج ماه باز بیکار بشی، سر جمع بگو برای 1 سال.برای یک سال خودتون رو آماده کنید. خیلی از هزینه ها هم هست که باید همون اول پرداخت کنید، مثل خرید ماشین و Deposit خانه که ماشینش رو بگو هفت تا ده هزاردلار اگر نخواین نو بخیرید - البته ماشین های خیلی ارزون تر هم هست- دپازیت خونه هم بگو 500 دلار معمولا. وسایل خونه باید بخرید که اگر بلد باشید می تونید به جای اینکه برید یهو 1000 دلار بریزید توی دهن IKEA برای یه تخت و تشک شاید بتونید خیلی از وسایلتون رو دست دوم بخرید. مثل مبل و غیره. البته من اینو برای دوستایی می گم که به پولشون احتیاج دارن اونایی که خیلی مایه دارن برن نو بخرن. کلا با 1000 تا 2000 تا می تونید خونتون رو خیلی خوب فرنیش کنید.

اینم یه سایت که اینجا همه ازش برای خرید و فروش استفاده می کنن، چیزای خیلی خوب و خیلی بد توش پیدا میشه،کافیه بعد اینکه تشریف آوردین آمریکا برین تو سایت www.craigslist.org براین شهر و ایالتتون رو انتخاب کنید، دنبال خونه اجاره ای بگردین، دنبال ماشین بگردین - البته یه نفر رو داشته باشید که ماشین رو بتونه از صحت و سلامتش براتون اطمینان حاصل کنه، دنبال هم خونه بگردین - اگر که زن و بچه ندارین، برای اینکه خرجتون بیاد پایین، و دنبال وسایل خونه.

این رو هم یادتون باشه که اومدین اینجا از اینکه چطور وسایل رو اینور و اونور کنیم نترسید! ترسی که من برای یک سال داشتم. وقتی که تصمیم گرفتین چیو از کجا بخرید یه U-HAUL اجاره می کنید روزی 19.95 دلار - یه وانت به قول خودمون با باکس - 30 سنت هم برای هر مایل استفادش پرداخت می کنید. می تونید بعدا نزدیکترین مرکز رو به خونتون از سایت www.uhaul.comپیدا و ماشین رزرو کنید.

یه خبر خوب اینکه قیمت اجاره خونه در اثر اوضاع خوب اقتصادی داره می یاد پایین، یکی دو تا از واحد حای آپارتمانی نزدیک ما تا 300 دلار در ماه اجاره رو با شرط قرار داد یک ساله پایین آوردن. این بی سابقه بوده، فکر کنید یک واحد یک خوابه که قبلا 875 دلار در ماه بوده الان شده 575.

من داره هر چی به ذهنم می یاد براتون می گم. یکم از بحث اصلی دور شدیم. کامران جان گفتن سایر راهکار ها! واقعا دیگه راهکار دیگه ای جز اینکه بیشتر تحقیق کنید جایی برید که به تخصصتون بیشتر بخوره، و اینکه حتما امنیت مالی داشته باشید وجود نداره. اینو میگم چون می دونم دوست دارید توی این مهاجرت موفق باشید، دوست ندارید بعد اینکه رسیدید اینجا دست از پا دراز تر به خاطر اینکه پول نداشتید برگردید ایران. این قضیه همیشه مهم بوده و در حال حاضر از همیشه مهمتر.

برای دو نفرخونه که همونیه که گفتم بقیه خرجاش هم برای دو نفر 400و500 در ماه در می یاد. بگو 1200 دلار در ماه برای کل هزینه های زندگی برای دو نفر. . برای یک سال می شه 14000 دلار پول دست نخورده توی حسابتون. این پولیه که برای موقع بیکارشدن و سر کردن تا پیدا کردن یه کار جدید. تازه اینی که من حساب کردم فقط برای یک بار از کار بیکار شدن بود. دیگه خودتون می تونید حساب کنید با یه ضریب اطمینان دو یا سه می شه 28000 و 42000 دلار. حواستون باشه که دوره های افسردگی، نفرت از آمریکایی ها و ... هم هست که بسته به نوع آدمش یکی دو سال طول می کشه تا این دوره ها رد شه و واقعا وارد اجتماع شید.

من امیدوارم که همه خوشحال بیاین اینجا و خوشحال زندگی کنید. اخطار و هشداری که می دم برای اینه. برای اینکه بدونین اوضاع چقدر بده همین بس که در ماه گذشته 600000 نفر بیکار شدن. اینکه شما بدونید چه خبره و با چشم باز بیاین و با واقعیت روبرو شید خیلی بهتر از اینه که با خنده ای بیایین که اینجا در کوتاه مدت به استیصال و در موندگی و ناراحتی تبدیل شه.

با آرزوی موفقیت همه
پاسخ
با سلام من هم قبلا اين مسايل را گفتم ولى متاسفانه همه به من بد و بيراهه گفتن كمى ناراحت شدم ولى بعد گفتم شايد حق با انها بوده و من اشتباه كردم . از همه بچه هاى سايت اگر از حرفهاى من ناراحت شدن معذرت ميخواهم. من امروز بهترين خبر عمرم را دريافت كردم . من تونستم از يك دانشگاه خوب براى رشته فارمسى پذيرش بگيرم حالا حس ميكنم اگر نتونستم در رشته خودم موفق باشم ولى شايد بتونم در اين رشته موفق باشم . با ارزوى موفقيت براى همه
پاسخ
samad , greencardholder عزيز از راهنماي كامل و مفيدتون خيلي خيلي ممنون. sorna جان من از طرف همه بچه هايي كه به تو بدو بيراه گفتن ازتو معذرت مي خوام. كلا ما ايراني ها زياد طاقت رك گويي رو نداريم. شايد بهتر بود كمي پوشيده تر و پيچيده تر مي نوشتي كه اون تبعات رو برات نداشته باشه. به هرحال خوشحالم كه از دانشگاه پذيرش گرفتي. اميدوارم هميشه موفق و شادكام باشي.
پاسخ
تشکر کنندگان: tata63 ، taherifar ، msar ، jsmlz ، سانو
hamid_p جان ، هر كس بعد گرفتن گرين كارت فقط 6 ماه وقت داره بره و تو امريكا زندگي كنه. تو چطور قصد داري بعد از 5 سال بري ؟ گرين كارتت باطل ميشه. بعد از گرفتن گرين كارت بايد اگر هم به ايران برگشتي بيشتر از 6 ماه آمريكارو ترك نكني . اينو مي دونستي ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: parastoo mohajer ، taherifar ، msar ، jsmlz ، سانو
1- آقای سورنا، ممنون که کمی به اشتباهتون اعتراف کردین و معذرت اگر از من رنجیدین (هر چند بد و بیراهی در کار نبود) و مبارکه پذیرش دانشگاهتون.
2-greencardholder و Samad عزیز. من یه سوالی از شما داشتم که امیدوارم جواب مختصر و معتبری بدین. سوال من اینه که اگر کار ما درست شد و ما رفتیم، من تو فکر خرید فرانشایز یکی از رستورانها یا فروشگاههای زنجیره ای اونجا هستم و شنیدم قیمتهایی که زمانی یک میلیون به بالا بود الان به 500 تا 600 هزار تا هم کاهش پیدا کرده. آیا این درسته؟ از طرف دیگه چون یکی از کارهای من تولید نرم افزار هست، می خوام سوال کنم آیا شما میدونین که اگر من یه آفیس کوچیک اونجا داشته باشم که سفارش نرم افزار را بگیرم و بفرستم ایران که برام تولید بشه، این کار از نظرات قانونی و درآمدزایی شدنی هست یا خیر؟
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، msar ، jsmlz ، سانو
سلام به همه
من هم از تمام دوستان بخاطر اطلاعاتی که رو سایت می زارن ممنونم.

در ادامه بحث دوستان بخصوص greencardholder عزیز ، چند شب پیش از bbc در خصوص اوضاع اقتصادی آمریکا گزارشی پخش می شد. در این گزارش دیدم که مردم از ساعت 1 و2 و 3 نیمه شب و دم صبح می آمدند وتوی صف می استادند( توی سرما ) ،
بعد که گزارش گر از اونها سوال کرد برای چی این موقع صبح می آین اینجا ، گفتند برای درمان مجانی .
چون هزینه های درمان زیاده و در این محل درمان رایگان انجام می شه.
در همان لحظه به خوم گفتم زرشک، حالا که نوبت به ما رسید آسمون تپید!!! ( البته فعلا" نوبت ثبت نام )
به هرحال اکثر دوستان، عشق رفتنشان ، چشمان عقلشان را روبوده است. و من نیز........
به امید برنده شدن تمامی عزیزان.
سالم و خوش باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: arman_m ، hushmandco ، r.bazargan ، taherifar ، msar ، jsmlz ، سانو
payam_prz نوشته: 1- اگر کار ما درست شد و ما رفتیم، من تو فکر خرید فرانشایز یکی از رستورانها یا فروشگاههای زنجیره ای اونجا هستم و شنیدم قیمتهایی که زمانی یک میلیون به بالا بود الان به 500 تا 600 هزار تا هم کاهش پیدا کرده. آیا این درسته؟

2- از طرف دیگه چون یکی از کارهای من تولید نرم افزار هست، می خوام سوال کنم آیا شما میدونین که اگر من یه آفیس کوچیک اونجا داشته باشم که سفارش نرم افزار را بگیرم و بفرستم ایران که برام تولید بشه، این کار از نظرات قانونی و درآمدزایی شدنی هست یا خیر؟

1- بستگی کامل به ایالت و جای آن دارد. مثلاً یکی از دوستانم در اکلاهما سیتی یک فروشگاه Subway خریده است به قیمت کمتر از 300 هزار دلار. اما همان مغازه در کالیفرنیا به نظرم باید خیلی بیشتر از این ها باشد. البته به مکان فروشگاه در شهر هم بستگی دارد در همین لس آنجلس جاهایی هست که مرکز جمعیت به حساب می آید و قطعاً هم قیمت ملک فروشگاه بیشتر است و هم درآمد های حاصله از آن بیشتر. در نهایت هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری.
2- اطلاعی در این زمینه تدارم.
شماره کیس: 2008AS4xxx
دریافت اولین نامه: Mar/2007
دریافت نامه دوم: Nov/2007
مصاحبه: Dec/2007
آمدن کلیرنس : Feb/2008 - (بعد از 71 روز)
گرفتن ویزا: Apr/2008
گرفتن گرین کارت: 13 روز پس از ورود
پاسخ
تشکر کنندگان: tata63 ، parastoo mohajer ، mdtrmd ، Soap McTavish ، taherifar ، msar ، jsmlz ، سانو
payam_prz نوشته: 1- آقای سورنا، ممنون که کمی به اشتباهتون اعتراف کردین و معذرت اگر از من رنجیدین (هر چند بد و بیراهی در کار نبود) و مبارکه پذیرش دانشگاهتون.
2-greencardholder و Samad عزیز. من یه سوالی از شما داشتم که امیدوارم جواب مختصر و معتبری بدین. سوال من اینه که اگر کار ما درست شد و ما رفتیم، من تو فکر خرید فرانشایز یکی از رستورانها یا فروشگاههای زنجیره ای اونجا هستم و شنیدم قیمتهایی که زمانی یک میلیون به بالا بود الان به 500 تا 600 هزار تا هم کاهش پیدا کرده. آیا این درسته؟ از طرف دیگه چون یکی از کارهای من تولید نرم افزار هست، می خوام سوال کنم آیا شما میدونین که اگر من یه آفیس کوچیک اونجا داشته باشم که سفارش نرم افزار را بگیرم و بفرستم ایران که برام تولید بشه، این کار از نظرات قانونی و درآمدزایی شدنی هست یا خیر؟

در جواب به مورد دوم باید خدمتتون عرض کنم که املاک در کالیفرنیا تا 45% هم در برخی مناطق کاهش قیمت داشته. پس عجیب نیست اگر همچین چیزی رو شنیده باشید. توی شرایطی که می بینی خیلی از فروشگاه های بزرگ مثل BestBuy و یا Mervins تعطیل می کنن و فروشگاه های کوچیک می بندن و می رن، قیمت های Business Area ها و اجاره های مربوطه هم باید کاهش پیدا کنه و حتما کرده.

تازه این هنوز کف قیمت املاک نیست. می گفتن امثال کف قیمت خانه های قدیمی و سال دیگه کف قیمت خانه های نو خواهد بود، اما این طور نشد و معلوم شد همچنان سیر نزولی اقتصاد به کاهش قیمت بیشتر کمک خواهد کرد.

فکر می کنم اگر رو نکنی که با ایران کار می کنی مشکلی داشته باشه. نمی دونم شاید بتونی بگی خودت نوشتی یا مثلا بگی که این آدمایی که برای تو کار می کنن توی دبی هستن و پول های شون رو برای یه حسابی به دبی بفرستی. ولی مسلما برای ایران اشکال داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: tata63 ، arman_m ، taherifar ، msar ، jsmlz
سلام و درود به همگی

صمد جان
واقعا ممنون بابت راهنمایی منطقی و جامعت .ازاین بابت خوشحالم که این اگاهی را دارم کم کم پیدا میکنم که امریکا مدینه فاضله نیست وباید کمی محکمتر گامهایمان رابرداریم تا بعدا دراونجا دچار سرخوردگی نشم
greencardholderبسیار اطلاعات سودمند و کاملی برامون گذاشتی که جای تشکر فراوان داره.خوشحالم که از جانب دوستان فرهیخته و موجهی چون شما به من این dataمیرسه .ارزوی موفقیت روز افزون برای شما دارم
از مجموع این صحبت ها برداشتم اینه که با انگیزه بالایی که ما ایرانیها داریم و تلاش فراوان ودرنظر گرفتن اوضاع فعلی اقتصادی اونجا و اوردن سرمایه اولیه در ان حدودی که شما گفتید امید موفقیت را میتوانیم برای خودمان در جامعه امریکایی ترسیم کنیم
سورنای عزیز موفقیتتان را تبریک میگم
پاسخ
تشکر کنندگان: parastoo mohajer ، Lucky Luke ، peyman1355 ، taherifar ، msar ، jsmlz ، shayan87
بوف نوشته: hamid_p جان ، هر كس بعد گرفتن گرين كارت فقط 6 ماه وقت داره بره و تو امريكا زندگي كنه. تو چطور قصد داري بعد از 5 سال بري ؟ گرين كارتت باطل ميشه. بعد از گرفتن گرين كارت بايد اگر هم به ايران برگشتي بيشتر از 6 ماه آمريكارو ترك نكني . اينو مي دونستي ؟

درود بر دوستان و بوف عزیز
دوست من بعد از اومدن جوابها و زمان مصاحبه و اومدن کلیرنس و بعد از اون هم تا 6 ماه وقط دارم اینجا باشم که روی هم رفته میشه 1 سال. بعدشم یک وکیل که در یکی از شبکه های ماهواره صحبت میکنه میگه کسانی که بعد از قبول شدن میان امریکا میتونن 2 تا 2 سال اجازه بگیرن و برگردن کشورشون. این قانون برای کسانی هستش که در اینجا دانشجو یا ... هستند و میتونن با اجازه از قاضی این کار رو انجام بدن. فکر کنم یه جورایی مثل پاس سفید هستش که میگیریم. حالا نمیدونم شاید وکلیه دروغ میکهSad
پاسخ
تشکر کنندگان: r.bazargan ، taherifar ، msar ، jsmlz
hamid_p نوشته:
بوف نوشته: hamid_p جان ، هر كس بعد گرفتن گرين كارت فقط 6 ماه وقت داره بره و تو امريكا زندگي كنه. تو چطور قصد داري بعد از 5 سال بري ؟ گرين كارتت باطل ميشه. بعد از گرفتن گرين كارت بايد اگر هم به ايران برگشتي بيشتر از 6 ماه آمريكارو ترك نكني . اينو مي دونستي ؟

درود بر دوستان و بوف عزیز
دوست من بعد از اومدن جوابها و زمان مصاحبه و اومدن کلیرنس و بعد از اون هم تا 6 ماه وقط دارم اینجا باشم که روی هم رفته میشه 1 سال. بعدشم یک وکیل که در یکی از شبکه های ماهواره صحبت میکنه میگه کسانی که بعد از قبول شدن میان امریکا میتونن 2 تا 2 سال اجازه بگیرن و برگردن کشورشون. این قانون برای کسانی هستش که در اینجا دانشجو یا ... هستند و میتونن با اجازه از قاضی این کار رو انجام بدن. فکر کنم یه جورایی مثل پاس سفید هستش که میگیریم. حالا نمیدونم شاید وکلیه دروغ میکهSad
سلام دقيقا" درست شنيدي
پسر خاله من كه با همسرش 6 ماهه كه رفتن اونجا و جفتشون هم دكتراي داروسازي دارند
همسرش يك ماه پيش تونست بياد ايران براي گذراندن دوره طرحش و بمدت 2 سال هم ميتونه بمونه براي تحصيل ( 2 ساله دوم رو اطلاع ندارم)
به اميد موفقيت همتون
با فكر كردن به آرزوهاي محال ذهن خود را از رمـــــــــــق نيانداز
كه از حال باز مانــــــــــــــي...
به زندگــــــــــــي اميدوار باش..
پاسخ
تشکر کنندگان: tata63 ، taherifar ، msar ، jsmlz
اینطوری اگه باشه خیلی خوبه، آدم فرصت میکنه تمام کارهای ناتمومشو تموم کنه! سربازیشم بره !!!! Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، msar ، jsmlz ، ziziii ، najmeh.faramarzi
من که اونجا فامیل نزدیک دارم ولی کلا معتقدم از صفر شروع کردن در امریکا آدم رو به یک جایگاه موفقی میرسونه ولی در ایران ...
من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک..Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: vahidvm60 ، exxedus ، r.bazargan ، anahita 62 ، taherifar ، msar ، badsajad ، jsmlz




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان