کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
توهين ممنوع...
خب منم دوست دارم که نظرم رو بگم با اینکه تازه عضو هستم و فعال هم نیستم.این چند روزه کم و بیش در جریان این اتفاقات هستم.البته فکر میکنم که آستانه ی تحمل همه کم شده.در مورد سحر خانوم خب فکر میکنم که اگه 2 نفر به این راحتی تونستن وارد کاخ سفید بشن و هیچ مشکلی براشون پیش نیاد مسأله ی ایشون هم ممکنه اتفاق افتاده باشه.باید به قول یکی از دوستان سعی کنیم اصل رو بذاریم روی اعتماد.حتی اگر ایشون تمام ماجرا رو واسه سر کار گذاشتن بچه ها گفته بودن با یه رفتار معقول و محترمانه پیش خودش شرمنده میشد.همچنین بتمرگ و بشین و بفرما همه یه معنی داره چقدر خوبه از بفرما استفاده کنیم نه اینکه یه دفعه همه رو جوری بکوبیم که هیچ کس جرأت یه انتقاد کوچیک هم نداشته باشه از ترس اینکه الان محروم میشه یا یه عده چنان جبهه میگیرن که برای پرهیز از مجادله ی بیشتر صحبتش رو ناتمام بذاره و بره.ماها اینجا میتونیم اصول اولیه ی احترام و اعتماد به هم رو یاد بگیریم همچنین تحمل نظرات مختلف و مخالف خودمون.پس بیاید از همین جا شروع کنیم.من فکر میکنم خوبه اول از عذر خواهی از همدیگه و بخشش شروع کنیم.
همه ی اینا نظر منه اگه کسی پیشنهاد بهتری داره بگه که همه استفاده کنن.ممنون.
تشکر کنندگان: admin ، hvm ، Parslottery ، ShoMpeT ، kavoshgarnet ، shahram1347 ، یه مهاجر ، msar
با سلام خدمت همه

اولا مونیکا گرامی این نکته ای که فرمودید فرصت بدیم هرکی میخواد مدیر بشه، بشه رو زیاد قبول ندارم Big Grin چون فقط به اون دسته از دوستان که محدودیت رو رعایت نمیکنند قدرت بیشتر می دهیم که آزادانه هر کاری بکنند.
از چشم ادمین گرامی که به انجمن نگاه میکنم کمی بامزه به نظر میرسه، پیش خودم میگم ادمین محترم داره پیش خودش فکر میکنه : ای بابا ما اومدیم یک انجمن راه انداختیم که به هموطنانمون کمک کنیم، این هموطنها دارن میزنن تو سر و کول هم Big Grin، اینها دیگه چه هموطنایی هستند.

فکر نکنم اونقدری که بعضی ها احساس مالکیت روی انجمن دارند خود ادمین عزیز حساسیت به خرج بده...
دوست ندارم این رو بگم اما برای اون دوستانی که فکر میکنند انجمن به همه تعلق داره باید بگم که به نظر بنده اشتباه میکنند، جمله کامل نیست، انجمن به همه ی کسانی که به قوانین احترام میگذارند تعلق داره نه هرکسی که با یک ثبت نام ساده نام کاربری ساخته...
همیشه آرزو میکردم انجمن اعضاش هرروز بیشتر بشه اما هیچوقت دوست ندارم مثله بقیه انجمن ها بشه که 10000 تا عضو دارند و به همه چی میبرند غیر از انجمن و بقولی وقتی به وب سایتهاشون مراجعه میکنی انگار به بازار پاکستانی ها رفتی..

یکی از دوستان فرموده بودند که انجمن بدون اعضا هیچه، احتمالا در مورد مقوله کیفیت و کمیت باید یک تجدید نظری بفرمایند.


چند نکته رو به عنوان یک دوست کوچولو خواستم خدمت دوستان عرض کنم.

1- مطمنا گذشتن از حد تعیین شده و عرف یک چیز یک سری عواقب به همراه داره:
خطابم با شخص خاصی نیست، اما متاسفانه بعضی از ما اخلاقهای نا متعارفی داریم که نمیخواهیم درستش کنیم. مثلا فرض کنید پیام عزیز 2 بار در ماه حال و احوال بنده رو بپرسه، یا صدرا روزی یک اس ام اس باحال به رسم رفاقت برای بنده بفرسته... این دلیل میشه که اگر من کار بدی کردم پیام به عنوان مدیر چیزی به من نگه؟؟؟
بعضی اوقات نکات ریزی هستند که اگر بموقع برخورد نشه میتونه مسایل بزرگتر رو پدید بیاره.

یکی از دوستان بفرماد کدوم یکی از مدیران تصمیمی رو گرفته اند که بشه گفت تبعیض قایل شده اند یا احساسی برخورد کرده اند؟؟؟ بگین لا اقل من هم بدونم؟؟


2- اگر میشد یک سیستمی تعریف کرد که برای مثال اگر مدیری پستی رو ویرایش میکنه اسم مدیر برای کاربران مشخص نباشه به نظرم بهتر بود. فرض کنید دو روز پیش بنده یک پست نا مربوط زده ام و پیام عزیز این پست رو ویرایش کرده، اگر پیام دو بار دیگه در همون هفته پست من رو ویرایش کنه من پیش خودم میگم ای بابا عجب لجی داره با ما..... غافل از اینکه ممکنه واقعا ایراد از بنده باشه اما بنده سر حساسیت به پیام این مشکل رو نپذیرم..

اگر بنده دیدم که هر پستی میزنم داره ویرایش میشه خوب اون موقع ادمین میتونه رسیدگی کنه.....


3- یکی از دلایلی که دوست ندارم مدیر بشم( حالا انگار کسی تعارف کرده Big Grin) این بود که احساس میکنم بعضی از اعضا به اسم مدیریت حساس هستند. اگر دوست و همکار شما هر روز از شما ایراد بگیره خوب ممکنه تا حدودی رو قبول کنید اما اگر همون دوست شما فردا مدیر شما بشه در محیط کار و کوچکترین اشتباهی رو به شما گوشزد کنه، معمولا میگیم ای بابا دو روزه مدیر شده رفاقت یادش رفته. رفاقت به کنار اما اگر کار شخصی اشتباه هستش میبایست بپذیره.
خودم به شخصه دوست ندارم وقتی مخالفتی رو با نظر یا نوشته ی کسی میکنم اون شخص فکر کنه یک جور تهدید هستش، حالا تهدید به ویرایش، بن و یا .......، همیشه فکر میکردم از راه مسالمت آمیز میشه بهتر طرف رو توجیه کرد برای همین دوست نداشتم از جانب مدیریت مطلبی رو گوشزد کنم.

فکر میکردم برای مثال اگر سروش بیاد توی انجمن و یک خطایی ازش سر بزنه، اگر یک بابایی بیاد دفعه اول بطور دوستانه تذکر بده بیشتر کارسازه تا ویرایش و ...
چون بطور ناخودآگاه ویرایش، یه جورایی تغییر در حریم خصوصی ممکنه به نظر برسه و به نظرم در بعضی موارد حساسیت ایجاد میکنه....
اما الان میبینم برای بعضی از موارد اون طرز تفکر من اصلا کار نمیکنه و واقعا برخورد جدی لازم هستش.
من سوات ندارم امزا بزارم. نمیشه انگشط بزنم؟؟ په ای چه وب صاتی یه
دوست گرامی و بزرگوار
لطفا در نقل قول جانب امانت را رعایت فرمایید
آن شخصی که گفته انجمن بدون کاربران هیچ است که بوده؟
اگه منظورتون بنده هستم من عرض کردم کاربران سرمایه های یک سایت هستند و نگفتم انجمن بدون کاربران هیچ است.
خوب اگه قرار باشه یه مدیری بیاید و چیزی بگوید و چند تا مدیر هم برایش هورا بکشند و به محض اعتراض یک کاربر تایپیکش مسدود شود اتفاق فرخنده ای روی نداده است .
مخصوصا که آن کاربر هیچ توهینی هم نکرده باشد.
مدیر بودن در یک فاروم غیر از قبول زحمت و مسئولیت چیزی نیست اما باید به آن غره نشد و باید در چهارچوب قوانین مدون فاروم کار کرد.
به نظر من اگر کسی در مورد چیزی اطلاع ندارد نباید نشر اطلاع کند و بهتر است که صبرپیشه کند و یا اینکه سوال نماید.
در مجموع ما مدیران سایت را دوستان خود میدانیم و کارهای مثبتشان را ارج میگذاریم و اگر موردی هم ببینیم تذکر دوستانه میدهیم و انتقاد سازنده (آن هم در مکان خودش)

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
HVM گرامی

اول از لطفتون کمال تشکر رو دارم.

برای اون نکته ای که فرمودید حق با شماست، Big Grin من شاگرد خوبی نیستم چون این ترم هی میزنن تو سرمون میگن اگر خواستین جمله ی شخص دیگری رو بکار ببرید میبایست " (کوتیشن مارک) " استفاده کنید و من هم همیشه یادم میره، من شرمنده ام، اما خدایی نمیدونستم جمله ی شماست والا قانون کپی رایت رو رعایت میکردم.

دوم باز هم از لطف شما ممنون هستم که عرایض بنده رو کامل خوندید، اما میشه بفرمایید کجایی این متن بنده به شخص خاصی اشاره کرده ام؟؟؟؟

سوم همونطور که فرمودید "به نظر من اگر کسی در مورد چیزی اطلاع ندارد نباید نشر اطلاع کند و بهتر است که صبرپیشه کند و یا اینکه سوال نماید." (HVM 12:43 AM .2009) صحیح نیست وقتی یک چیزی رو آدم نمیدونه قضاوت کنه، برای همین هم بنده اسمی رو نیاوردم، اما اگر خواستید در پیغام خصوصی، دلیلی که به نظرم کافی میاد تا بگم اون شخص مورد نظر شما اشتباه کرده رو خدمتتون با مدرک ارایه میدم.
مطمنا خوبی و بدی در هر جامعه ای تعریفی داره، اما تعریفی که بنده در این جامعه ی مهاجرتی از اهانت در ذهن دارم فکر میکنم تا حدودی منطقی هستش.

اگر برای اون شخص مورد نظرتون نگران هستید بنده از ایشون خواستم توضیح بفرماییند و اگر واقعا ثابت بکنند که مدیری در جایی توهینی کرده و رسیدگی در این مورد نشده، مطمن باشید اولین کسی که با تشکر از همه سریعا انجمن رو ترک کنه خود بنده هستم.
من از طرف مدیرهای مربوطه ی ماجرا چیزی ندیدم که بنا بر بی احترامی باشه. باز هم میگم اگر پستی بوده به بنده هم نشون بده، بنده ممنون ایشون میشم.

در ضمن در مورد نکته ای هورا کشیدن مدیران: من که مدیر نیستم، پس این موضوع به من ربطی نداره، Big Grin اما فکر نمیکنم هیچکدوم از اعضای انجمن یا مدیران احتیاجی به همدیگر داشته باشند که بخواهند برای همدیگه قربان صدقه الکی بروند.

درضمن خوشبختانه یا .... هیچ کدوم از مدیرهایی که میفرمایید حتی بنده رو هم نمیشناسند.( شاید فقط صدرا اون هم کمی...) .
بیشترین شخصی هم که توی این انجمن باهاش راحت هستم همین نویدخودمونه و ....... (بدلایل امنیتی...)، که این هم دلیل نمیشه اگر این دوست هام اشتباهی کردند بهش گوشزد نکنم، همونطور که انتظار دارم نوید و بقیه دوستان همین لطف رو در حق من بکنند....

اگه بحث توهین نیست و بحث انتقاد کردنه، که این صدرا خان بخاطر انتقاد های بنده قبل از مدیریتش میبایست حداقل تا 2 ماه من رو بن میکرد....، میگن نه از خودش بپرسین.



-----------

تا این نکته یادم نرفته بگم، اگر اشخاصی فکر میکنند که واقعا دست پشت پرده ای در کار هست و خیلی مسله بحرانی هستش لطف کنند دو نفر رو که قبول دارند (و بقولی جیره خوار انگلیس یا مدیران نیستند ) رو انتخاب کنند و پست هایی که پیام و بقیه دوستان هم میفرمایند توهین آمیز هستش رو مطالعه فرمایند. مطمنا توی سایت اعضایی هستند که مورد اعتماد همه ی انجمن (در مورد بی طرفی ) هستند.
بلاخره مشخص بشه اگر خبری هست پشت پرده ما هم بدونیم( لطف میکنید اگر اطلاع بدهید)....
من هم از کار و زندگیم وا نموندم تا ساعت 10 دانشگاه مثله ..... بمونم بعد که اومدم خونه دلم خوش باشه یک پست جدید از بچه ها توی انجمن بخونم. اگر واقعا خبری هست به ما هم بگین...(لطفا)
من سوات ندارم امزا بزارم. نمیشه انگشط بزنم؟؟ په ای چه وب صاتی یه
تشکر کنندگان: ChairMan ، Ali Sepehr ، payam_prz ، Monica ، seravin ، WIKIMAN ، سارا کوچولو ، msar
{افراد زیر 18 و بی جنبه این مطلب را نخوانند.}
سروش جان ممنون از صحبتهای قشنگ و دلنشین ات.
یه روش خوب هم هست برای بیان نظرات . در ابتدا نظرات رو میگی طرف قبول نمیکنه . بعد با مشت میزاری تو صورت طرف 50 درصد احتمال داره قبول کنه . اومدیم و قبول نکرد چه کار میکنیم ؟
با چوب میزاریم تو سرش .چی ؟؟؟؟؟؟؟ بازم قبول نمیکنه؟
خوبBig GrinBig GrinBig Grin این خودشه.
دو تا میخ بلند میچپونیم تو رونش (البته قبلش باید بسته باشیش به صندلی)
بعد به یه سر سیم نول و به سر دیگری سیم فاز . بعد از مدتی کوتاه مطمونا" قبول میکنه.
(میمیرم واسه این روش)
امیدوارم بد آموزی نشه .
یه مورد هم یادم رفت بگم من وقتی پس ت میخواهم بدم یاد حرفهای علی جان(ali-j) و محسن(msnazi) میافتم .
هم اینکه چقدر پستم مفیده ( 0%) هم اینکه آقا مگه مجبوری هر چی میگن جواب بدی(نمیتونم جواب ندم یه جوری میشم).
با تشکر مخصوص با نان اضاف.
تشکر کنندگان: laili ، ShoMpeT ، Parslottery ، honareirani ، Ali Sepehr ، payam_prz ، Monica ، seravin ، msar
آقا من چند روزي نبودم. چه طوفاني به پا شده!!! Rolleyes
نويد جون، احتمالاً روش پيشنهاديت جواب ميده! Big Grin
بابا صلوات بفرستين، صورت رو ماچ کنين و بزنين اون پست قشنگارو که دلمون واسه مطالب خوندني تک تک اعضاء تنگ شده.
اين بحثا رو هم ديگه تموم کنين، زشته جلوي مهمونا!!!

اصلاً بنظر من چند روز هيچکس توي «گفتگوي آزاد» پست نزنه.
برنده گرین کارت لاتاری 2010.
ساکن لوس آنجلس، کالیفرنیا.
تشکر کنندگان: ChairMan ، laili ، honareirani ، Ali Sepehr ، payam_prz ، Monica ، merdax ، seravin ، WIKIMAN ، msar
با سلام خدمت دوستان
خيلي جالبه من وقتي مهاجر سرا رو پيدا كردم خيلي خوشحال شدم و تونستم دوستان و همچنين اطلاعات زيادي از مراحل و شرايط امريكا بدست بيارم و اين سايت رو به دوستانم كه مشتاق لاتاري و مهاجرت هستند معرفي كرده ام و بهشون گفته بودم تو اين فضاي مجازي تعدادي از بچه هاي باحال ايراني و يا مقيم خارج دور هم جمع شدن و تجارب و معلومات خود رو در اختيار ديگر هموطنان قرار مي دهند و اصلا مثل اين چت روم ها نيست فقط براي كسب اطلاعات و كمك به هم هستش ولي متاسفانه چند روزي است كه علاوه بر اينكه استرس كارنت شدن و مصاحبه اذيتم مي كنه مي بينم دوستان با الكي هم كل كل مي كنند . ( شرمنده )
با آرزوي بهترين ها براي تمام شما
تجربه شکست خیلی بهتر از حسرت خوردن از دست دادن یه موقعیت هستش
 

نشویل - تنسی : جایی که من زندگی‌ می‌کنم ، شهری کوچک ، با هزینه‌های متوسط ، وضعیت کار بد نیست 
تشکر کنندگان: sh-b ، ChairMan ، Ali Sepehr ، mary joon ، payam_prz ، Monica ، babakped ، merdax ، admin ، seravin ، shahram1347 ، SamiraN ، msar
(2009-12-08 ساعت 08:15)Parslottery نوشته:  HVM گرامی

اول از لطفتون کمال تشکر رو دارم.

برای اون نکته ای که فرمودید حق با شماست، Big Grin من شاگرد خوبی نیستم چون این ترم هی میزنن تو سرمون میگن اگر خواستین جمله ی شخص دیگری رو بکار ببرید میبایست " (کوتیشن مارک) " استفاده کنید و من هم همیشه یادم میره، من شرمنده ام، اما خدایی نمیدونستم جمله ی شماست والا قانون کپی رایت رو رعایت میکردم.

دوم باز هم از لطف شما ممنون هستم که عرایض بنده رو کامل خوندید، اما میشه بفرمایید کجایی این متن بنده به شخص خاصی اشاره کرده ام؟؟؟؟

سوم همونطور که فرمودید "به نظر من اگر کسی در مورد چیزی اطلاع ندارد نباید نشر اطلاع کند و بهتر است که صبرپیشه کند و یا اینکه سوال نماید." (HVM 12:43 AM .2009) صحیح نیست وقتی یک چیزی رو آدم نمیدونه قضاوت کنه، برای همین هم بنده اسمی رو نیاوردم، اما اگر خواستید در پیغام خصوصی، دلیلی که به نظرم کافی میاد تا بگم اون شخص مورد نظر شما اشتباه کرده رو خدمتتون با مدرک ارایه میدم.
مطمنا خوبی و بدی در هر جامعه ای تعریفی داره، اما تعریفی که بنده در این جامعه ی مهاجرتی از اهانت در ذهن دارم فکر میکنم تا حدودی منطقی هستش.

اگر برای اون شخص مورد نظرتون نگران هستید بنده از ایشون خواستم توضیح بفرماییند و اگر واقعا ثابت بکنند که مدیری در جایی توهینی کرده و رسیدگی در این مورد نشده، مطمن باشید اولین کسی که با تشکر از همه سریعا انجمن رو ترک کنه خود بنده هستم.
من از طرف مدیرهای مربوطه ی ماجرا چیزی ندیدم که بنا بر بی احترامی باشه. باز هم میگم اگر پستی بوده به بنده هم نشون بده، بنده ممنون ایشون میشم.

در ضمن در مورد نکته ای هورا کشیدن مدیران: من که مدیر نیستم، پس این موضوع به من ربطی نداره، Big Grin اما فکر نمیکنم هیچکدوم از اعضای انجمن یا مدیران احتیاجی به همدیگر داشته باشند که بخواهند برای همدیگه قربان صدقه الکی بروند.

درضمن خوشبختانه یا .... هیچ کدوم از مدیرهایی که میفرمایید حتی بنده رو هم نمیشناسند.( شاید فقط صدرا اون هم کمی...) .
بیشترین شخصی هم که توی این انجمن باهاش راحت هستم همین نویدخودمونه و ....... (بدلایل امنیتی...)، که این هم دلیل نمیشه اگر این دوست هام اشتباهی کردند بهش گوشزد نکنم، همونطور که انتظار دارم نوید و بقیه دوستان همین لطف رو در حق من بکنند....

اگه بحث توهین نیست و بحث انتقاد کردنه، که این صدرا خان بخاطر انتقاد های بنده قبل از مدیریتش میبایست حداقل تا 2 ماه من رو بن میکرد....، میگن نه از خودش بپرسین.



-----------

تا این نکته یادم نرفته بگم، اگر اشخاصی فکر میکنند که واقعا دست پشت پرده ای در کار هست و خیلی مسله بحرانی هستش لطف کنند دو نفر رو که قبول دارند (و بقولی جیره خوار انگلیس یا مدیران نیستند ) رو انتخاب کنند و پست هایی که پیام و بقیه دوستان هم میفرمایند توهین آمیز هستش رو مطالعه فرمایند. مطمنا توی سایت اعضایی هستند که مورد اعتماد همه ی انجمن (در مورد بی طرفی ) هستند.
بلاخره مشخص بشه اگر خبری هست پشت پرده ما هم بدونیم( لطف میکنید اگر اطلاع بدهید)....
من هم از کار و زندگیم وا نموندم تا ساعت 10 دانشگاه مثله ..... بمونم بعد که اومدم خونه دلم خوش باشه یک پست جدید از بچه ها توی انجمن بخونم. اگر واقعا خبری هست به ما هم بگین...(لطفا)

درود
اولا اصلا مسئله خیلی مهمی نبوده و لازم نیست این جر و بحث ها کشدار شود و بنابراین ضروری نمیبینم پیام خصوصی در این مورد رد و بدل کنیم .
اصلا هر چه شما بفرمائید صحیح
دوما بنده در جای دیگری عرض کردم که کلا فردی خونسرد هستم و هیچگاه از دست شما دلخور نخواهم شد و اگر در باره ضرورت رعایت امانت در نقل قول عرضی نمودم به خاطر آن بود که شما آن نقل قول را مصادره به مطلوب نمودید که به نظر بنده صحیح نبود .
سوما اتفاقا این جمله (اگر کسی اطلاع ندارد نباید نشر اطلاع کند )دقیقا درست است چون باعث گمراهی جوینده اطلاعات خواهد شد و کسی که چیزی را نمیداند و آن را منتشر میکند مصداق واقعی جاهل مرکب است و میدانید که:
آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابد الدهر بماند

درمورد قضاوت که به طریق اولی جاهل حق قضاوت ندارد
در خاتمه امیدوارم من را بخاطر صراحت لهجه ام ببخشید و بحث حاضر را خاتمه یافته تلقی فرمایید.
سپاس

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
تشکر کنندگان: Parslottery ، honareirani ، kavoshgarnet ، shahram1347 ، msar
خوب پس مسئله تموم شد ؟
حیف شد که اه.................
من تازه برای بچه های محل کارت اینترنت خریده بودم و براشون داشتم یوزر میساختم بیایم اینجا طوفان کنیم .
حیف این همه کارت . پولش رو از آدمین میگیرم خیالی نیست .
پنجاه و بیست نفر آدم جمع کرده بودم حال باید به یه سایت دیگه یورش ببریم .
خوب در عوض یه کار دیگه میکنیم .
من دو بسته شکلات گرفتم بفرمایید بخورید.
[عکس: toffee-cocoa01.jpg]
[عکس: toffee-milk01.jpg]
آقــــــــــــــــــــــــــــــــــا!!!!!!!!!
یک دونه وردار چه خبره؟ (صدرا بود بچه ها مشت کرده بود )
تشکر کنندگان: Monica ، laili ، honareirani ، Parslottery ، Ali Sepehr ، payam_prz ، hvm ، seravin ، matrix ، sh-b ، masih sh ، msar
من معتقدم که بخش گفتگوی آزاد بیشتر از این که به عنوان یک مکان برای بحث‌های نیمچه مهاجرتی کاربران باشه و از استرس اون‌ها کم کنه، تبدیل شده به فضایی برای بحث‌های نامربوط به سایت و برخوردهای نامناسب بین افراد.

جسارتاً پیشنهاد محدودیت جدی‌تر در این قسمت رو دارم. حتی یک مرحله جلو تر این که به جای «گفتگوی آزاد» معتقدم باید بخش «بحث‌های متفرقه» داشته باشیم که «مربوط به مهاجرت» باشن اما در هیچ کدوم از تقسیم‌بندی‌های دیگه جا نشن و بیان توی متفرقه.
تشکر کنندگان: hvm ، admin ، Ali Sepehr ، merdax ، frozen mind ، msar
من فکر میکنم که مهاجرت فقط محدود به افرادی نیست که هنوز مهاجرت نکرده اند نیمی هم ربط مستقیم به افرادی داره که این مرحله رو پشت سر گذاشته اند و الان جزء مهاجرین به حساب میان.و میتونند مشاوران خوبی برای دیگران باشند.
به عقیده ی من بخش اصلی این سایت فقط کمک میکنه به کسانی که عازم هستند ولی در بخش گفتگوی آزاد هر دو گروه میتونند ازش استفاده کنند.
درسته که این سایت در ابتدا هدفش کمک به کسانی بود که قصد مهاجرت داشتند ولی اینطور به نظر میرسه که با گذشت دو سال و اندی از تولدش بزرگ تر شده و به غیر از هدف اولیه اهداف دیگری هم دنبال میکنه ..............که یکی از اونها گرفتن حس غریبی و تنهائی کلی از هجرت کرده هاست.......گشتن در کوچه های گفتگوی آزاد این حس و بهت میده که تنها نیستی و کسانی هم به غیر از تو توی این دنیا هستند که حالتهای مشابه تو رو تجربه کردند و یا دارند تجربه میکنند.............گاهی هم دوستان شیطنتی میکنند و شادی رو در این جو صمیمی ایجاد میکنند.

این که به دلیل اسم این سایت که مهاجر سراست ما فقط به بحثهای تخصصی مهاجرت بسنده کنیم سایت و از این حالت صمیمی و دوست داشتنی در میاره و تبدیل به محیط خشک و رسمی میکنه که هیچ کسی با طیب خاطر و از سر عشق مطلبی توی اون نمیذاره و مثل بقیه ی فرومها تبدیل میشه به یه محیطی که هر کسی فقط اگه سوالی داشته باشه واردش میشه و بعد که به جواب رسید دیگه حتی بهش سر هم نمیزنه...ولی محیط فعلی مهاجر سرا هر تازه واردی رو تا مدتها میتونه نگه داره ......

امیدوارم این فضای صمیمی و پر مهر همیشه حفظ بشه و با قوانین خشک و رسمی باعث نشیم که دوستان جدید صرفا مصرف کننده باقی بمونند.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
با اجازه ی آقا حجت، من یه شوخی با ایشان داشته باشم، آخه توی آمریکا رسمه که بعد از هرشوخی که با کسی میکنند ، به سرعت میگند:شوخی کردم I just kidding و شاید هم بد راهی نباشه که جلوی سوتفاهم ها را بگیره، البته این آدمکها هم چیزی خوبی است که به صورت تصویری به خواننده تفهیم میکنه که بابا عصبانی نشو، شوخی بود به جون عمه ام !!!؟؟

راستش من هروقت اسم و ارسالی از حجت عزیز میبینم یه دفعه هـــُـری دلم میریزه و قبل از اینکه نوشته اش رو تماما ً بخونم ، مثلی برق نوشته های قبلی را میخونم که ببینم چی نوشته اند و نکنه الان حذف بشه و من نخونده باشم!!!؟؟ آخه یه جورایی فکر میکنم اول حجت عزیز میاد و پیشنهاد میده که این نوشته این مسائل رو داره و بعدش هم ادمین میاد و تایید میکنه و بدنبال آن کل مبحث حذف میشه !!!.......بابا شوخی بود..... دویست تا آدمک خندان......به جون عمه ام.

لیلی عزیز نظر خوبی دارند و باید جو صمیمی و دوستانه ی بین اعضا را بیشتر حفظ کنیم تا به محیطی خشک و سرد تبدیل نشود. البته این بحث و گفتگوی « توهین ممنوع» مربوط به پارسال است و خوشبختانه همه ی آن کش و قوس ها به خوبی تمام شد و فقط یک سوتفاهم بود. ولی جدا ً اگر من و شما فقط و فقط با لحنی دوستانه تر مطلبی را بنویسیم، یا با کمی صبر، سوتفاهم در کلمات و جملات یکدیگر را دوستانه سوال کنیم و توضیح بطلبیم، چه میشود که بجای آن به سرعت عصبانی میشویم و سوای خراب کردن حال خود و لطمه ای که به روح و جسم خود میزنیم، نه تنها فرصت اشتباه کردن و بدنبال آن یادگیری بیشتر را به دیگران نداده ایم، بلکه بجای توجیه خواهی از طرف مقابل، او را نیز خشمگین کرده ایم و کار به جاهای باریک کشانده ایم.

بارها و بارها این سخن را گفته ام و تکراری است ولی باز میگویم: بیایید به عنوان کسانی که تلاش میکنند آ.ز.ا.د.ی و دم.وک.را.سی را در جامعه ی کشور مان گسترش بدهد و خرافه و جهل را نابود کند و مقام و شان یک ایرانی واقعی و متمدن را به دیگران نشان دهد؛ از همین جا شروع کنیم و برای اندیشه ی دیگران احترام قائل شویم و تمرین دم.وک.را.سی اندیشه و گفتار را از این نقطه آغاز کنیم.
به امید روزی که ایران و ایرانی ، سربلند باشد و همانگونه که روزی اولین قانون حقوق بشر توسط نیاکانش نوشته و اجرا میشد، ایرانیان امروزی نمونه ای باشند برای انسانهایی همدل و هم نفس، ولو در اندیشه و نظرات مخالف یکدیگر باشند. بدرود.ارادتمند حمید
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، kavoshgarnet ، Ali Sepehr ، ChairMan ، laili ، payam_prz ، shahram1347 ، Monica ، hvm ، msar
من با کلیت حرف شما موافقم حمیدجان اما عقیده دارم که هر چیزی جای خودش رو داره.

مهاجرسرا یک انجمن صحبت‌های مهاجرتی هست. معنی این جمله اینه که مهاجرسرا جایی برای تمرین د‌‌‌‌‌مؤکر.اسی، اقدام برای گسترش آ.ز..ادی، و ایجاد روحیه در دیگر افراد نیست. به همین قاطعیت!

اگر همه ما درجاتی از «تحمل» رو نسبت به بحث‌های جانبی نشون می‌دیم به این دلیل نیست که این بحث‌ها رو می‌پذیریم یا دوست داریم، بلکه فقط به این خاطره که اجازه مانور به هم می‌دیم. در نهایت همه ما کاربر این سایت هستیم و ذی‌نفع اصلی ادمین سایت هست که هر چی برای سایتشون تصمیم بگیرن من و شما هم باید اطاعت کنیم.

و در راستیا این که خوبه چیزی رو از این جا شروع کنیم، نظر من اینه که بیاید از همین‌جا شروع کنیم که بحث‌های غیرمرتبط و شوخی‌های مقطعی رو در انجمن‌های جدی ارسال نکنیم. به آیندگان فکر کنیم که می‌خوان بیان از وسط این همه شوخی ما چهار تا مطلب رو با چه مکافاتی پیدا کنن.

حمید جان، این حرف‌های من ناشی از دیدگاه شخصی من نیست. ناشی از تماس‌هایی هست که با من گرفته می‌شه و می‌گن که «بیشتر چیزهایی که در مهاجرسرا ارسال می‌شه رو باید نخونیم و رد کنیم تا به حرف حسابی برسیم». تصمیم با ماست: حرف حسابی بنویسیم یا «بیشتر چیزها» رو بنویسیم!

...

گذشته از تمام این‌ها، در هر حالتی توهین باید ممنوع تلقی بشه. بنده به شخصه دسترسی مدیریتی خودم رو اغلب برای کارهای فنی استفاده می‌کنم و ندرتاً به کارهای مدیریتی (مثل حذف مطالب تبلیغاتی و ...) می‌پردازم اما یقیناً اگر توهین ببینم، به سخت‌ترین شکلی که نرم‌افزار اجازه بده برخورد می‌کنم چون شخصیت یک کاربر مهاجرسرا برای من ارزشمندتر از حس شوخ طبعی نابخردانه یک کاربر دیگه است.
حجت عزیز،
صد البته شما و دیگر مسولان محترم مهاجرسرا، آن چیزیهایی را میدانید و میبینید که من تنها در این گوشه بیخبرم و از چند و چون آن اطلاعی ندارم و تصمیم آخر را شما میگیرید و من به شخصه، برای نظرتان(ولو مخالف عقیده ی خودم) احترام میگذارم و اگر هم روزی مورد قبولم نبود و نتوانستم با آن کنار بیایم ، تصمیم لازم را برای خودم میگیرم.

آنچه که من عرض کردم به نوعی با سخن شما هم سو بود. من عرض کردم که در ذکر نظریاتمان کمی بادقت تر عمل کنیم، اگر سوتفاهمی پیش آمد ؟ توضیح بخواهیم و از همه مهمتر اینکه لحن تند و کلامی که بد جلوه میکند را فقط به پای لج و لجبازی و ستیزه جویی نویسنده محسوب نکنید؛ بلکه احتمال بدهید که نتوانسته است کلامش را خوب بیان کند، و یا کلمه ای مناسب به ذهنش نرسیده است. وگرنه در همه ی جوامع و فرهنگها، کلامی که توهین تلقی میشود و شخص توهین کننده محکوم است و به هیچ وجه نباید کوتاه آمد.

اجازه بدهید نمونه ی این سخنم را ضمن تایید کلام شما توضیح بدهم. بنده میدانم که شما بر اساس هزاران تجربه اقدام به ویرایش ، توضیح ، اخطار در مورد یک نوشته و .... میکنید و اگر هم یادتان بیاید با نهایت احترام نسبت به حذف دو مبحث ارسالی ام، انجام آنچه که شما صلاح میدانستید را قبول کردم و برای من وجود این گونه مکانهای آگاهی دهنده، بیشتر ارزش دارد تا یک نوشته ام.

جالبتر اینکه عین مطلبی که در ارسال قبلی ام عرض کردم در همین نوشته ی شما پیش آمد و باید منظورم را بیشتر توضیح بدهم و آن اینکه: منظور از تمرین دمو.کرا.سی اصلا ً س.ی.ا.س. ی کاری و یا بحثهایی با این موضوع نبود. بلکه از دوستان درخواست کردم در بین نوشته های خود، چنانچه این منظور را مد نظر بگیرید که مثلا ً با نوشتن درباره ی آمریکا ، آنچه که هست و نه آنگونه که وسایل ارتباط جمعی تصویر ساخته است؛ گرد جهل و اطلاعات غلط را زدوده اید. و یا وقتی که ما از روحیات مردم آمریکا مینویسیم که حتی در گفتگو با کشیش مسیحی، با آنکه صحبت از دو م.ذ.ه.ب مختلف است، و چه بسا مخالفتی هم در بعضی جاها با هم دارند ولی آن کشیش سراپا گوش بود و تلاشی برای جنگیدن با من و مخالفت با من نداشت؛ اینگونه است که آ.ز.ا.د.ی گفتار و اندیشه را تمرین کرده ایم.

و در آخر اجازه میخوام این جمله ی پرارزش شما را جهت یادآوری به خودم بازنویسی کنم که: فراموش نکنم که باید حرف جسابی بنویسم و یا هرچه که به زبان و قلمم آمد را حسابی بنویسم!!!؟؟؟
پیروز باشید. ارادتمند حمید
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، ChairMan ، Ali Sepehr ، shahram1347 ، Monica ، mooj ، majidusa01 ، hvm ، msar
سلام از مدیران محترم تقاضا میکنم تا جلوی برخی از توهین ها تهمتها افتراها و بی احترامی ها را بگیرید و برخورد لازم را انجام دهید کاربری به اسم امیر مهاجر امروز در تایپیک نتایج 2013 به بنده توهین و تهمت زده و من را صرفا به خاطر نظر شخصی متهم به تشویش و ایجاد استرس کرده لطفا برخورد نمایید با تشکر
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان