کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مصاحبه - ابوظبی
(2014-04-22 ساعت 21:39)baba manam sanaz نوشته:  Oh my god!
تا حالا كجا بودين شما!!!؟؟

ad_jojo
عضو
ارسال‌ها: 1
تاریخ عضویت: Oct 2008
رتبه: 0
تشکر: 0
0 بار تشکر شده در 0 پست

معمولا ٣تا٥روزه مياد اگه سفرنامه هارو بخونين ولي داشتيم اقاي omid بودن فكر كنم ١٠روز طول كشيده بود

متاسفانه از بعد مارچ اکثرا FBI CHECK می خورند، مگر کسی که اصلا هیچ فعالیت یا کار خاصی را انجام نداده باشه یا خدمت سربازی نرفته باشد..!
نوع ويزا:K1
سرويس سنتر: California
ارسال مدارك به USCIS: 13 Nov. 2013
دريافت رسيد مدارك: 22 Nov. 2013
مصاحبه: 20 MAY 2014-ابوظبی
ورود به آمریکا: DEC2014
ازدواج: March 2015
انگشت نگاری: April 2015
نامه کنسلی احتمالی مصاحبه: Jun 2015
وضعیت اکنون: دریافت گرین کارت بعد از 1.6 ماه!
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، romance33 ، a6l3i ، msar
(2013-10-05 ساعت 09:25)paryan نوشته:  [font=Arial]سلام دوستان
کاش بتونم با این سفرنامه ابوظبی کمکی به شما دوستان خوبم کرده باشم .
من سفرنامه را بخش بخش کردم و به طور مفصل شرح دادم که دوستان بنا بر احتیاج هر بخشی که خواستند را بخوانند .
من کیسم نامزدی بود K1 (may 2012) اقدام کردیم و (may 2013)اپرو شدم .البته فکر میکردیم 6-7 ماهه اپرو بشم که خیلی بیشتر طول کشد بلاخره توی jully 2013 نامه دعوتنامه برای 25 septamber امد .
با اجازه تون همه مراحل را از بعد از اپرو شدن می نویسم تا روز مصاحبه :
واکسنها
وقتی که اپرو شدم رفتم دنبال واکسن هام که خیلی به نفع ام شد .
1-واکس هپاتیت ام چند سال پیش زده بودام . و کارتش را داشتم .
2-منژیت هلال احمر اصفهان زدم
3-انفولازا را هم هلال احمر اصفهان
4-MMR را یکی را اصفهان زدم یکی هم تهران ......( بچه های اصفهان بدونند که انیستو پاستور مهر دکتر افغری را قبول نمی کنند . چون این آقای دکتر فقط پول می گیره و مهر می زننه و واکس را نمی زنه و وقتی شما برای تایید می روید انیستو پاستور مهر اقای دکتر را قبول نمی کنندچون می دونند که نزدید . Sad پس قبلش با چند تا مرکز بهداشت تو اصفهان سر بزنید تا بتونید این واکس را در دوتا دوره یکماه بزنید .تنها مرکزیmmr که داشت تو اصفهان مرکز بهداشت شهدا - اول خیابان ابن سینا بود )
5-Tdرا هم تو مرکز بهداشت محله مون زدم
6-آبله مرغان را هم تو پاستور گفتم تو بچگی گرفتم تو کارتم نوشتند و مهر کردند .
مراحل اماده کردن مدارک
 صفحه اول دعوتنامه که تاریخ رفتن شما به سفارت می باشد را ازش 2-3 تا پریت داشته باشید .خیلی مهمه .همه جا اول از همه می خواستند .
1-فرم های که داخل دعوتنامه خواسته بودند را یک به یک پر کردیم و جاهای که خواسته بودند را امضاء کردیم .خداشکر نامزدم تو August امد ایران و به من خیلی کمک کرد
Form DS-230, Biographic Data
Forms DS-156, Nonimmigrant Visa Application (TWO COPIES )
این فرم جای عکس داره که توی سفارت روز مصاحبه خودشون می چسبونند
Please note: A completed visa application (Form DS-156) should be filled electronically online https://evisaforms.state.gov/ds156.asp
Form DS-157
http://www.state.gov/documents/organization/126741.pdf
DS-156K, Nonimmigrant Fiancé (e) Visa Application (do not sign prior to interview)
http://www.state.gov/documents/organization/82063.pdf
2-بعد شناسنامه ام دادم ترجمه کردند . تایید دادگستری
3-رفتم اداره تشخیص هویت و عدم سوء پیشینه و انگشت نگاری کردم که جوابش 10 روز بعد امد در خونه – بعد دادم ترجمه و تایید دادگستری
4- عکس 10 تا 5*5 cm چاپ کردم ( جهت اطمینان ) برای مدیکاال (بیمارستان) 3 عکس می خواستند برا سفارت هم 3عکس خواستند
5-پاسپورت با 2 سری کپی از صفحه اول و دوم
6 - فرم I-134 و فرم اسپانسرم به 1040 همراه با حساب بانکی (مهم)
نکته : اگه اسپاسرتون غیر از نامزدتون است کپی پاسپورت آمریکای اسپانسر را داشته باشد .
7-یک سری هم مدارک جهت اثبات کردن رابطه مون جمع جور کردم EVIDENCE OF RELATIONSHIP...که مورد اول و دوم از همه مهمتر بود ..
(البته روز مصاحبه به غیر از عکس ها بقیه موارد را اصلا نگاه نکرد . اما دوست ام که رفته بود آنکارا همه ایها را خواسته بودند )
1. بلیط های که نامزدم تو این 2 سال آمده بود ایران
2. عکس های دو نفری و خانوادگی همراه با تاریخ در کنار عکس

3. پرینت تلفن و موبایل خودم و نامزدم
4. پرینت از skpe video ,oovoo,yahoo massanger,
5. ترجمه فاکتور های هدایای نامزدی (حلقه و سرویس جواهر )
همه مدارک را من تو یه کلاسور به ترتیب داخل کاور جاگانه گذاشته ام. که موقع تحویل اش خیلی راحت بودم .

مقدمات رفتن
بعد از اماده کردن همه مدارک رفتم سراغ بلیط و هتل که بلیط را چارتر نگرفتم به قول خود آژانس مسافرتی بلیط سیستمی گرفتم که بتونم اگه لازم شد عقب بندازم. ;که خیلی به نفع ام شد .
3 مهرچهارشنبه (25 sep) مصاحبه داشتم و با توجه به اینکه میدونستم که یک روز مدیکال و یک روز هم جوابش وقت نیاز داره . روز یکشنبه 31شهریور بلیط از تهران( ساعت 7 صبح )گرفتم و برگشتم را یک روز بعد از مصاحبه پنجشنبه گرفتم .هتل هم با چند نفر مشورت کردم گفتند بهتره میدان ساعت یا میدان ماهی بگیریدکه به مراکز خرید نزدیک باشه و هم رفتنت به ابوظبی راحتر باشه .که همان طرفا گرفتیم.

تماس با خانم ملیکا
من تو مهاجر سرا خونده بودم که خانم ملیکا می تونه کمک کنه هم برای مدیکال و هم برای رفتن به ابوظبی .که 3 روز قبل از رفتن باهاش تماس گرفتم و قرار برای رفتن به بیمارستان و سفارت گذاشتم .(گفت تا رسیدی فرودگاه تماس بگیر )
شروع سفرنامه

فرودگاه

سر ساعت .8 پرواز از فرودگاه امام خمینی داشتیم تقریبا ساعت 10 دبی بودیم تصمیم داشتم که سیم کارت اتصالات بخریم اما تا از بازرسی میخواستیم در بیایم طول کشید و من موبایل ایرانم را روشن کردم و به خانم ملیکا زنگ زدم .از شانس خوبم گفت دم فرودگاه است و منتظر 5 نفر دیگه از بچه های تهران برای رفتن به بیمارستان است .منم سریع با کلی معدرت خوای زدم تو صف رفتم بیرون .(البته چمدان ها را پدرم گرفتند و رفتند هتل .)من فقط پاسپورت کارن واکس . نامه دعوتنامه و 3 تا عکس با خودم بردم .بلاخره سوار ماشین خانم ملیکا شدم که یک فورد قهوه ای بود و منتظر شدیم بقه بچه ها هم امدند و راهی بیمارستان شدیم .
New Medical Center
همه کارکنانش هندی بودند و به غیر از دکتر شوکولا کسی فارسی بلد نبود .پذیرش کلینیک ازم پاسپورت 3 تا عکس کارت واکسن دعوتنامه را گرفت .و منتظر شدم تا صدام کردند .بعد رفتم پیش دکتر شوکلا و نزدیک به 20تا سئوال ازم کرد و بعد م معاینه ریه و بعد یه خانمی معاینه شکم و سینه . بعد رفتم باجه یه مقداری پول دادم .حتما درهم دنبالتون باشه بعدش برای معاینه چشم و قد و وزن رفتم –دوباره پول دادم رفتم ازم خون گرفت – دوباره صندوق پول دادم و عکس قفسه سینه گرفت .بعد از هر کاری یک رسید میدادند که خانم ملیکا ازم می گرفتش جمعآ440 درهم هزینه شد .بعد منتظر بقیه بچه های گروه شدم تا خانم ملیکا ما رسوند به هتل هامون .و قرار شد که خود ملیکا جواب ها را بگیره و روز مصاحبه بهمون بده .از خانم ملیکا متشکرم
خوب ما یکشنبه ،دوشنبه و سه شنبه را به فکرو استرس گذروندام .کمی گشت و گذار و خرید سر کردیم .

هزینه های رفتن و برگشت به ابوظبی – خانم ملیکا
یک مورد مهم : هزینه دریافتی ملیکا هر نفر 150درهم برای رفتن و برگشتن به ابوظبی است که کارهای مدیکال و گرفتن جوابش را به قول خوشون رایگان براتون انجام میده .
و اگه ایشا الله بعد مصاحبه قرار شد دوباره برای گرفتن ویزاتون (یه ضرب ) برید بازم کنسولگری ابوظبی 150درهم میگیرند.
اما اگه خودتون تاکسی بگیرید تنها برید 480 درهم تاکسی دربست تا ابوظبی می شه ولی اگه با چند نفر تاکسی بگیرید نفری 120درهم میگیرند .
نکته مهم :اما اگه با ملیکا رفتید به لیدر تورتون نگید چون اگه بفهمند که با کسی به غیر از خودشون دارید می روید رفتار وحشیانه ای میکنند باهاتون .همینطور که آقای صالحی از سرو تور با من رفتار ناشایستی داشتند . و حرفهای دروغ زیادی گفتند .
شماره های خانم ملیکا :
0557388634...و ...0567889083

سیم کارت اتصالات دبی- مترو –تاکسی
سیم کارت اتصالات را می تونید 30درهم از هر سوپر مارکتی بخرید که 25درهم شارژ داره . و هر دفعه می تونید از 25درهم یا 50 درهم شارژش کنید .
برای گشتن تو دبی به راحتی میتونید از مترو استفاده کنید .که تو هر ایستگاه نقشه کامل وجود داره با خرید کارت نقره ای می تونید به صرفه تر رفت و آمد کنید .
تاکسی هم فراوان هست .و به نظر من امن چون من خیلی زیاد تنها سوار شدم .همه تاکسی ها کیلومترشمار دارند .اولش 3 درهم شارژ می کنند .

جواب مدیکال
صبح روز مصاحبه جوابهای مدیکال را ازخانم ملیکا می گیرید که شامل یک پاکت نارنجی در بسته و یک برگه سفید اطلاعات واکسن ها و یک عکس بزرگ رادیولوژی از قفسه سینه است. که همه مدارک را با خودتون ببرید تو کنسولگری ولی فقط پاکت نارنجی را ازتون می گیرند .یادتون باشه عکس رادیولوژی و برگه سفیده را با خودتون تو فرودگاه آمریکا ببرید .

روز مصاحبه
با ملیکا ساعت 4:15 صبح قرار گذاشتیم من ساعت 3:30بیدار شدم یه لیوان قهوه با شیرینی خوردم کت شلوار مشکی رسمی پوشیدم و ساعت 4آماده بودم همسرملیکا آمد جلوی هتل دنبالم و رفتیم دنبال بقیه بچه ای که می خواستند بیاند .یه خانم و اقا که برای TALENT VISA اقدام کرده بودند و یک اقای دیگه که برای FAMILY VISA امده بودند .راهی ابوظبی شدیم . تو راه اقای مومنی همسر خانم ملیکا تجربیات خوبی برای مصاحبه در اخیتارمون گذاشتند .ساعت 6.30 بود که رسیدیم جلوی در کنسولگری .خدا رو شکر اولین نفرات بودیم .
ساعت 7.30یه اقای که فکر کنم فلیپینی بود امد پاسپورت هامون و نامه دعوتنامه را چک کرد و ما را راهنمای کرد جلوی در اولی که یک چهارپایه بود که نباید از اون جلوتر میرفتیم تا صدامون کنه .بعد تک تک رفتیم داخل کیف ام را گرفت بازرسی بدنی شدم و من با یک کلاسور از مدارک و پاسپورتم وارد شدم ......
بعد از راهرو درختی رد شدیم و رسیدیم به در دوم .اونجا نوع ویزا را سئوال می کردند ( البته نامه دعوتنامه را باز دید) و شماره داد .شماره من 2 بود .رفهتیم داخل روی یک سری نیمکت نشستیم .
موقعیت مکانی دفتر کنسولگری
خیلی جای معمولی بود شبیه به سالن انتظار بیمارستا نها با یک سری صندلی چوبی با این تفاوت که سمت چپ سالن یک سری باجه بود که با شیشه جدا شده بود .
3 تا از باجه ها مخصوص ویزای مهاجریتی با تابلو های ابی رنگ بود و فکر کنم 5-6 دیگه اش غیر مهاجرتی با تابلو های زرد رنگ .و یک اتاق و سرویس بهداشتی .1باجه برای انگشت نگاری( البته لیزری بود و جوهری نبود ) 1باجه هم صندوق گرفتن پول .

شروع مصاحبه
از ساعت 8 شروع به اعلام شماره ها کردند ساعت 8:5 دقیقه شماره 2 را برای باجه 3 اعلام کرد .که یه خانم مسن ایرانی پشت باجه بود .رفتم ایستادم جلوی باجه
مدارک را خواست لول پاسپورت و برگه دعوتنامه را دادم بهد به ترتیب فرم ها را از کاور در میاوردم و با آارمش از زیر شیشه رد می کردم داخل و.... پس از بررسی یک سری مدارک را بهم برگردوند.فقط پاسپورت –شناسنامه و ترجمه –فرمهای موردنظرشون –ترجمه عدم سوءپیشینه –و 3 تا عکس که همون موقع به فرم ها منگنه کرد و.ازش سئوال کردم عکس ها و پرینت های تلفتنها و مدارک اثبات نامزدی را نمی خواید .گفت فعلا نه بعد اگه لازم شد می گیریم
سئوال های که ازم پرسید :
1. ازدواج کردی قبلا؟ گفتم :نه مجددا پرسید اصلا ازدواج نکردی ؟ گفتم نه
2. کار میکنی ؟ گفتم بله
3. خصوصی یا دولتی ؟ گفتم بخش خصوصی .
(در صورت دولتی بودن کارتون FBI چک می گیرید )(اگه آقا باشد سربازی را می پرسه که درصورت رفتن به FBI چک می گیرید)
بعد یه برگه آبی رنگ داد گفت برو باجه اخر 240دلار پرداخت کن و رسیدش برام بیار بعد از گرفتن رسید گفت بشین تا صدات کنند..یه کمی اخمو و بد اخلاق بود.
بعد یه خانمی صدام کرد شماره ام دید و ازم انگشت نگاری کرد
بعد از 10دقیقه باجه شماره 2 شماره منو اعلام کرد .رفتم جلوی باجه یه خانم بلوند لاغر اندام آمریکایی اونجا بود
اول لزم خواست که سوگند یاد کنم
یکی از فرم ها را داد که اسم نامزدم بنویسم و امضا کنم .
سئوالات ( با لحن خشن ):
 کجا با هم آشنا شدید ؟ تو یک مهمانی خانوادگی
 کی ؟ دسامر 2011
 ازدواج کردی ؟نه ( یه نیم نگاه به انگشت ام کرد که من یه حلقه ساده طلایی دستم کرده بودم )
 کار می کنی ؟بله
 چه کاری ؟....کجا؟..... خصوصی یا دولتی ؟ خصوصی
 نامزدت کارش چیه ؟ دانشجو
 کجا؟....
 این که دانشجوء مخارج زندگیت را کی می خواد بده ؟(خیلی لج ام گرفت ) گفتم عمه نامزدم ساپورتم کرده بعدم خودم دارایی دارم .(که از گفته خودم خنده ام گرفت )
 با خانواده اش – پدر و مادرش –زندگش می کنه ؟نه تنها
 کجاست الان ؟ آمریکا ......
 چند سال آمریکاست ؟....
بعد دیدم یک سری عکس های که قبلا بهش داده بودیم را پسم داد .منم همون لحظه سئوال کردم نمی خواهید مدارک اثبات نامزدی ما را ببینید که یه نیم نگاهی کرد گفت نه .اما من سریع البوم عکسی که آماده کرده بودم را از زیر شیشه دادم تو .گرفت و خیلی دقیق و سریع یک به یک اش را دید و برگردون بهم .ایقدر سریع سئوالات پیش رفت که نفهمیدم که مصاحبه تمام شد . در اخر یک کارت صورتی رنگ داد بهم و گفت یکشنبه ساعت 2 بیا پاسپورت را بگیر .منم فقط گفتم چشم .
بعد با ناراحتی امدم بشینم تازه دوزاریم افتاد یعنی بیا ویزاتو بگیر که از خوشحالی می خواستم جیغ بزنم . خلاصه به همون ترتیبی که امدیم رفتیم بیرون و کیف ام را پس گرفتم و سوار ماشین آقای مومنی شدم .
زن و شوهری visa talent را مثل من پاسپورتشون را گرفته بودند و قرارشد یکشنبه دوباره با هم بیایم ابوظبی .(اقا سربازی نرفته بود ) و اقای که family visa می خواست را پاسپورتش پس داده بودند به خاطر سربازی گفته بودند برو تو سایت چک کن و بعد بیا
خلاصه ما یک راست رفتیم دفتر ایران ایر تو میدان ساعت .و بلیط هامون از پنجشنبه عوض کردیم برای دوشنیه اصفهان .
چون هتل را تا پنجشنبه گرفته بودیم میخواستیم تمدید کنیم که خدا را شکر یکی از دوستای پدرم که خانه داشت امد دنبالمون و مارا برد خانه خودش تا روز یکشنبه هم گشتی زدیم .

گرفتن پاسپورت
ساعت 11 به همون روال قبل با اقای مومنی همسر خانم ملیکا راهی ابوظبی شدیم ساعت 1:15 دم سفارت بودیم .خیلی شلوغ بود ساعت 1:35 آقا فلیپینی امد کارت هامون و کپی پاسپورتمون را چک کرد و طی بازرسی داخل رفتیم .ایندفعه شماره ام 35 بود که از ساعت 2شروع کردند و نوبت من ساعت 3 شد .یه خانمی که فارسی خیلی کمی بلد بود کارت صورتی را گرفت کپی پاسپورتم را چک کرد و پاسپورت ام و یک پاکت زرد رنگ که گوشه باز بود و عکس ام ازش پیدا بود را بهم داد و خیلی تاکید کرد که اصلا بازش نکنم و.....این پاکت وقتی میری آمریکا تو بارم نباشه دردست رس باشه چون تو فرودگاه –گمرک آمریکا ازم میگیرند.بعد پاسپورتم را چک کردم ، توی یکی از صفحاتش یک برچسب که عکس و مشخصات چسبانده بودند که همون ویزا بود .فقط حواستون باشه همون موقع اطلاعات توی برچسب ویزا را با اصل پاسپوتتون چک کنید (اسپل اسم و فامیل و شماره پاسپورت )
خلاصه با بیرون امدن از کنسولگری با خیال راحت .سفرنامه من تمام شد .


یه مورد مهم : بلیط تون را اگه مطمئن هستید که FBIچک نمی خورید چارتر نگیرید .و با آژانس مسافرتی که بلیط و هتل می گیرید برنامه ریزی کنید که درصورت ماندن هزینه شبهای اضافی را مانند هزینه ای که از ایران میرید بگیرند .چون وقتی خودت اونجا اتاق برای شب اضافی می گیرید هزینه هر شب از کل پکیج آژانس مسافرتی ایران بیشتره .به طور مثال ما 4شب را کلا 500درهم گرفتیم اما برای هر شب اضافه 550درهم می گرفتند .

[/font]

دوست عزیز سلام من چطوری ازایران با خانم ملیکا تماس بگیرم این شماره باید با کد 0097 باشه ؟ میشه لطفا شماره ای که از تهران میشه گرفت رو به من بگید ممنون میشم همکاری کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: ad_jojo ، مریم فتوحی ، msar
(2014-06-01 ساعت 13:13)maryampourjafari نوشته:  
(2013-10-05 ساعت 09:25)paryan نوشته:  [font=Arial]سلام دوستان
کاش بتونم با این سفرنامه ابوظبی کمکی به شما دوستان خوبم کرده باشم .
من سفرنامه را بخش بخش کردم و به طور مفصل شرح دادم که دوستان بنا بر احتیاج هر بخشی که خواستند را بخوانند .
من کیسم نامزدی بود K1 (may 2012) اقدام کردیم و (may 2013)اپرو شدم .البته فکر میکردیم 6-7 ماهه اپرو بشم که خیلی بیشتر طول کشد بلاخره توی jully 2013 نامه دعوتنامه برای 25 septamber امد .
با اجازه تون همه مراحل را از بعد از اپرو شدن می نویسم تا روز مصاحبه :
واکسنها
وقتی که اپرو شدم رفتم دنبال واکسن هام که خیلی به نفع ام شد .
1-واکس هپاتیت ام چند سال پیش زده بودام . و کارتش را داشتم .
2-منژیت هلال احمر اصفهان زدم
3-انفولازا را هم هلال احمر اصفهان
4-MMR را یکی را اصفهان زدم یکی هم تهران ......( بچه های اصفهان بدونند که انیستو پاستور مهر دکتر افغری را قبول نمی کنند . چون این آقای دکتر فقط پول می گیره و مهر می زننه و واکس را نمی زنه و وقتی شما برای تایید می روید انیستو پاستور مهر اقای دکتر را قبول نمی کنندچون می دونند که نزدید . Sad پس قبلش با چند تا مرکز بهداشت تو اصفهان سر بزنید تا بتونید این واکس را در دوتا دوره یکماه بزنید .تنها مرکزیmmr که داشت تو اصفهان مرکز بهداشت شهدا - اول خیابان ابن سینا بود )
5-Tdرا هم تو مرکز بهداشت محله مون زدم
6-آبله مرغان را هم تو پاستور گفتم تو بچگی گرفتم تو کارتم نوشتند و مهر کردند .
مراحل اماده کردن مدارک
 صفحه اول دعوتنامه که تاریخ رفتن شما به سفارت می باشد را ازش 2-3 تا پریت داشته باشید .خیلی مهمه .همه جا اول از همه می خواستند .
1-فرم های که داخل دعوتنامه خواسته بودند را یک به یک پر کردیم و جاهای که خواسته بودند را امضاء کردیم .خداشکر نامزدم تو August امد ایران و به من خیلی کمک کرد
Form DS-230, Biographic Data
Forms DS-156, Nonimmigrant Visa Application (TWO COPIES )
این فرم جای عکس داره که توی سفارت روز مصاحبه خودشون می چسبونند
Please note: A completed visa application (Form DS-156) should be filled electronically online https://evisaforms.state.gov/ds156.asp
Form DS-157
http://www.state.gov/documents/organization/126741.pdf
DS-156K, Nonimmigrant Fiancé (e) Visa Application (do not sign prior to interview)
http://www.state.gov/documents/organization/82063.pdf
2-بعد شناسنامه ام دادم ترجمه کردند . تایید دادگستری
3-رفتم اداره تشخیص هویت و عدم سوء پیشینه و انگشت نگاری کردم که جوابش 10 روز بعد امد در خونه – بعد دادم ترجمه و تایید دادگستری
4- عکس 10 تا 5*5 cm چاپ کردم ( جهت اطمینان ) برای مدیکاال (بیمارستان) 3 عکس می خواستند برا سفارت هم 3عکس خواستند
5-پاسپورت با 2 سری کپی از صفحه اول و دوم
6 - فرم I-134 و فرم اسپانسرم به 1040 همراه با حساب بانکی (مهم)
نکته : اگه اسپاسرتون غیر از نامزدتون است کپی پاسپورت آمریکای اسپانسر را داشته باشد .
7-یک سری هم مدارک جهت اثبات کردن رابطه مون جمع جور کردم EVIDENCE OF RELATIONSHIP...که مورد اول و دوم از همه مهمتر بود ..
(البته روز مصاحبه به غیر از عکس ها بقیه موارد را اصلا نگاه نکرد . اما دوست ام که رفته بود آنکارا همه ایها را خواسته بودند )
1. بلیط های که نامزدم تو این 2 سال آمده بود ایران
2. عکس های دو نفری و خانوادگی همراه با تاریخ در کنار عکس

3. پرینت تلفن و موبایل خودم و نامزدم
4. پرینت از skpe video ,oovoo,yahoo massanger,
5. ترجمه فاکتور های هدایای نامزدی (حلقه و سرویس جواهر )
همه مدارک را من تو یه کلاسور به ترتیب داخل کاور جاگانه گذاشته ام. که موقع تحویل اش خیلی راحت بودم .

مقدمات رفتن
بعد از اماده کردن همه مدارک رفتم سراغ بلیط و هتل که بلیط را چارتر نگرفتم به قول خود آژانس مسافرتی بلیط سیستمی گرفتم که بتونم اگه لازم شد عقب بندازم. ;که خیلی به نفع ام شد .
3 مهرچهارشنبه (25 sep) مصاحبه داشتم و با توجه به اینکه میدونستم که یک روز مدیکال و یک روز هم جوابش وقت نیاز داره . روز یکشنبه 31شهریور بلیط از تهران( ساعت 7 صبح )گرفتم و برگشتم را یک روز بعد از مصاحبه پنجشنبه گرفتم .هتل هم با چند نفر مشورت کردم گفتند بهتره میدان ساعت یا میدان ماهی بگیریدکه به مراکز خرید نزدیک باشه و هم رفتنت به ابوظبی راحتر باشه .که همان طرفا گرفتیم.

تماس با خانم ملیکا
من تو مهاجر سرا خونده بودم که خانم ملیکا می تونه کمک کنه هم برای مدیکال و هم برای رفتن به ابوظبی .که 3 روز قبل از رفتن باهاش تماس گرفتم و قرار برای رفتن به بیمارستان و سفارت گذاشتم .(گفت تا رسیدی فرودگاه تماس بگیر )
شروع سفرنامه

فرودگاه

سر ساعت .8 پرواز از فرودگاه امام خمینی داشتیم تقریبا ساعت 10 دبی بودیم تصمیم داشتم که سیم کارت اتصالات بخریم اما تا از بازرسی میخواستیم در بیایم طول کشید و من موبایل ایرانم را روشن کردم و به خانم ملیکا زنگ زدم .از شانس خوبم گفت دم فرودگاه است و منتظر 5 نفر دیگه از بچه های تهران برای رفتن به بیمارستان است .منم سریع با کلی معدرت خوای زدم تو صف رفتم بیرون .(البته چمدان ها را پدرم گرفتند و رفتند هتل .)من فقط پاسپورت کارن واکس . نامه دعوتنامه و 3 تا عکس با خودم بردم .بلاخره سوار ماشین خانم ملیکا شدم که یک فورد قهوه ای بود و منتظر شدیم بقه بچه ها هم امدند و راهی بیمارستان شدیم .
New Medical Center
همه کارکنانش هندی بودند و به غیر از دکتر شوکولا کسی فارسی بلد نبود .پذیرش کلینیک ازم پاسپورت 3 تا عکس کارت واکسن دعوتنامه را گرفت .و منتظر شدم تا صدام کردند .بعد رفتم پیش دکتر شوکلا و نزدیک به 20تا سئوال ازم کرد و بعد م معاینه ریه و بعد یه خانمی معاینه شکم و سینه . بعد رفتم باجه یه مقداری پول دادم .حتما درهم دنبالتون باشه بعدش برای معاینه چشم و قد و وزن رفتم –دوباره پول دادم رفتم ازم خون گرفت – دوباره صندوق پول دادم و عکس قفسه سینه گرفت .بعد از هر کاری یک رسید میدادند که خانم ملیکا ازم می گرفتش جمعآ440 درهم هزینه شد .بعد منتظر بقیه بچه های گروه شدم تا خانم ملیکا ما رسوند به هتل هامون .و قرار شد که خود ملیکا جواب ها را بگیره و روز مصاحبه بهمون بده .از خانم ملیکا متشکرم
خوب ما یکشنبه ،دوشنبه و سه شنبه را به فکرو استرس گذروندام .کمی گشت و گذار و خرید سر کردیم .

هزینه های رفتن و برگشت به ابوظبی – خانم ملیکا
یک مورد مهم : هزینه دریافتی ملیکا هر نفر 150درهم برای رفتن و برگشتن به ابوظبی است که کارهای مدیکال و گرفتن جوابش را به قول خوشون رایگان براتون انجام میده .
و اگه ایشا الله بعد مصاحبه قرار شد دوباره برای گرفتن ویزاتون (یه ضرب ) برید بازم کنسولگری ابوظبی 150درهم میگیرند.
اما اگه خودتون تاکسی بگیرید تنها برید 480 درهم تاکسی دربست تا ابوظبی می شه ولی اگه با چند نفر تاکسی بگیرید نفری 120درهم میگیرند .
نکته مهم :اما اگه با ملیکا رفتید به لیدر تورتون نگید چون اگه بفهمند که با کسی به غیر از خودشون دارید می روید رفتار وحشیانه ای میکنند باهاتون .همینطور که آقای صالحی از سرو تور با من رفتار ناشایستی داشتند . و حرفهای دروغ زیادی گفتند .
شماره های خانم ملیکا :
0557388634...و ...0567889083

سیم کارت اتصالات دبی- مترو –تاکسی
سیم کارت اتصالات را می تونید 30درهم از هر سوپر مارکتی بخرید که 25درهم شارژ داره . و هر دفعه می تونید از 25درهم یا 50 درهم شارژش کنید .
برای گشتن تو دبی به راحتی میتونید از مترو استفاده کنید .که تو هر ایستگاه نقشه کامل وجود داره با خرید کارت نقره ای می تونید به صرفه تر رفت و آمد کنید .
تاکسی هم فراوان هست .و به نظر من امن چون من خیلی زیاد تنها سوار شدم .همه تاکسی ها کیلومترشمار دارند .اولش 3 درهم شارژ می کنند .

جواب مدیکال
صبح روز مصاحبه جوابهای مدیکال را ازخانم ملیکا می گیرید که شامل یک پاکت نارنجی در بسته و یک برگه سفید اطلاعات واکسن ها و یک عکس بزرگ رادیولوژی از قفسه سینه است. که همه مدارک را با خودتون ببرید تو کنسولگری ولی فقط پاکت نارنجی را ازتون می گیرند .یادتون باشه عکس رادیولوژی و برگه سفیده را با خودتون تو فرودگاه آمریکا ببرید .

روز مصاحبه
با ملیکا ساعت 4:15 صبح قرار گذاشتیم من ساعت 3:30بیدار شدم یه لیوان قهوه با شیرینی خوردم کت شلوار مشکی رسمی پوشیدم و ساعت 4آماده بودم همسرملیکا آمد جلوی هتل دنبالم و رفتیم دنبال بقیه بچه ای که می خواستند بیاند .یه خانم و اقا که برای TALENT VISA اقدام کرده بودند و یک اقای دیگه که برای FAMILY VISA امده بودند .راهی ابوظبی شدیم . تو راه اقای مومنی همسر خانم ملیکا تجربیات خوبی برای مصاحبه در اخیتارمون گذاشتند .ساعت 6.30 بود که رسیدیم جلوی در کنسولگری .خدا رو شکر اولین نفرات بودیم .
ساعت 7.30یه اقای که فکر کنم فلیپینی بود امد پاسپورت هامون و نامه دعوتنامه را چک کرد و ما را راهنمای کرد جلوی در اولی که یک چهارپایه بود که نباید از اون جلوتر میرفتیم تا صدامون کنه .بعد تک تک رفتیم داخل کیف ام را گرفت بازرسی بدنی شدم و من با یک کلاسور از مدارک و پاسپورتم وارد شدم ......
بعد از راهرو درختی رد شدیم و رسیدیم به در دوم .اونجا نوع ویزا را سئوال می کردند ( البته نامه دعوتنامه را باز دید) و شماره داد .شماره من 2 بود .رفهتیم داخل روی یک سری نیمکت نشستیم .
موقعیت مکانی دفتر کنسولگری
خیلی جای معمولی بود شبیه به سالن انتظار بیمارستا نها با یک سری صندلی چوبی با این تفاوت که سمت چپ سالن یک سری باجه بود که با شیشه جدا شده بود .
3 تا از باجه ها مخصوص ویزای مهاجریتی با تابلو های ابی رنگ بود و فکر کنم 5-6 دیگه اش غیر مهاجرتی با تابلو های زرد رنگ .و یک اتاق و سرویس بهداشتی .1باجه برای انگشت نگاری( البته لیزری بود و جوهری نبود ) 1باجه هم صندوق گرفتن پول .

شروع مصاحبه
از ساعت 8 شروع به اعلام شماره ها کردند ساعت 8:5 دقیقه شماره 2 را برای باجه 3 اعلام کرد .که یه خانم مسن ایرانی پشت باجه بود .رفتم ایستادم جلوی باجه
مدارک را خواست لول پاسپورت و برگه دعوتنامه را دادم بهد به ترتیب فرم ها را از کاور در میاوردم و با آارمش از زیر شیشه رد می کردم داخل و.... پس از بررسی یک سری مدارک را بهم برگردوند.فقط پاسپورت –شناسنامه و ترجمه –فرمهای موردنظرشون –ترجمه عدم سوءپیشینه –و 3 تا عکس که همون موقع به فرم ها منگنه کرد و.ازش سئوال کردم عکس ها و پرینت های تلفتنها و مدارک اثبات نامزدی را نمی خواید .گفت فعلا نه بعد اگه لازم شد می گیریم
سئوال های که ازم پرسید :
1. ازدواج کردی قبلا؟ گفتم :نه مجددا پرسید اصلا ازدواج نکردی ؟ گفتم نه
2. کار میکنی ؟ گفتم بله
3. خصوصی یا دولتی ؟ گفتم بخش خصوصی .
(در صورت دولتی بودن کارتون FBI چک می گیرید )(اگه آقا باشد سربازی را می پرسه که درصورت رفتن به FBI چک می گیرید)
بعد یه برگه آبی رنگ داد گفت برو باجه اخر 240دلار پرداخت کن و رسیدش برام بیار بعد از گرفتن رسید گفت بشین تا صدات کنند..یه کمی اخمو و بد اخلاق بود.
بعد یه خانمی صدام کرد شماره ام دید و ازم انگشت نگاری کرد
بعد از 10دقیقه باجه شماره 2 شماره منو اعلام کرد .رفتم جلوی باجه یه خانم بلوند لاغر اندام آمریکایی اونجا بود
اول لزم خواست که سوگند یاد کنم
یکی از فرم ها را داد که اسم نامزدم بنویسم و امضا کنم .
سئوالات ( با لحن خشن ):
 کجا با هم آشنا شدید ؟ تو یک مهمانی خانوادگی
 کی ؟ دسامر 2011
 ازدواج کردی ؟نه ( یه نیم نگاه به انگشت ام کرد که من یه حلقه ساده طلایی دستم کرده بودم )
 کار می کنی ؟بله
 چه کاری ؟....کجا؟..... خصوصی یا دولتی ؟ خصوصی
 نامزدت کارش چیه ؟ دانشجو
 کجا؟....
 این که دانشجوء مخارج زندگیت را کی می خواد بده ؟(خیلی لج ام گرفت ) گفتم عمه نامزدم ساپورتم کرده بعدم خودم دارایی دارم .(که از گفته خودم خنده ام گرفت )
 با خانواده اش – پدر و مادرش –زندگش می کنه ؟نه تنها
 کجاست الان ؟ آمریکا ......
 چند سال آمریکاست ؟....
بعد دیدم یک سری عکس های که قبلا بهش داده بودیم را پسم داد .منم همون لحظه سئوال کردم نمی خواهید مدارک اثبات نامزدی ما را ببینید که یه نیم نگاهی کرد گفت نه .اما من سریع البوم عکسی که آماده کرده بودم را از زیر شیشه دادم تو .گرفت و خیلی دقیق و سریع یک به یک اش را دید و برگردون بهم .ایقدر سریع سئوالات پیش رفت که نفهمیدم که مصاحبه تمام شد . در اخر یک کارت صورتی رنگ داد بهم و گفت یکشنبه ساعت 2 بیا پاسپورت را بگیر .منم فقط گفتم چشم .
بعد با ناراحتی امدم بشینم تازه دوزاریم افتاد یعنی بیا ویزاتو بگیر که از خوشحالی می خواستم جیغ بزنم . خلاصه به همون ترتیبی که امدیم رفتیم بیرون و کیف ام را پس گرفتم و سوار ماشین آقای مومنی شدم .
زن و شوهری visa talent را مثل من پاسپورتشون را گرفته بودند و قرارشد یکشنبه دوباره با هم بیایم ابوظبی .(اقا سربازی نرفته بود ) و اقای که family visa می خواست را پاسپورتش پس داده بودند به خاطر سربازی گفته بودند برو تو سایت چک کن و بعد بیا
خلاصه ما یک راست رفتیم دفتر ایران ایر تو میدان ساعت .و بلیط هامون از پنجشنبه عوض کردیم برای دوشنیه اصفهان .
چون هتل را تا پنجشنبه گرفته بودیم میخواستیم تمدید کنیم که خدا را شکر یکی از دوستای پدرم که خانه داشت امد دنبالمون و مارا برد خانه خودش تا روز یکشنبه هم گشتی زدیم .

گرفتن پاسپورت
ساعت 11 به همون روال قبل با اقای مومنی همسر خانم ملیکا راهی ابوظبی شدیم ساعت 1:15 دم سفارت بودیم .خیلی شلوغ بود ساعت 1:35 آقا فلیپینی امد کارت هامون و کپی پاسپورتمون را چک کرد و طی بازرسی داخل رفتیم .ایندفعه شماره ام 35 بود که از ساعت 2شروع کردند و نوبت من ساعت 3 شد .یه خانمی که فارسی خیلی کمی بلد بود کارت صورتی را گرفت کپی پاسپورتم را چک کرد و پاسپورت ام و یک پاکت زرد رنگ که گوشه باز بود و عکس ام ازش پیدا بود را بهم داد و خیلی تاکید کرد که اصلا بازش نکنم و.....این پاکت وقتی میری آمریکا تو بارم نباشه دردست رس باشه چون تو فرودگاه –گمرک آمریکا ازم میگیرند.بعد پاسپورتم را چک کردم ، توی یکی از صفحاتش یک برچسب که عکس و مشخصات چسبانده بودند که همون ویزا بود .فقط حواستون باشه همون موقع اطلاعات توی برچسب ویزا را با اصل پاسپوتتون چک کنید (اسپل اسم و فامیل و شماره پاسپورت )
خلاصه با بیرون امدن از کنسولگری با خیال راحت .سفرنامه من تمام شد .


یه مورد مهم : بلیط تون را اگه مطمئن هستید که FBIچک نمی خورید چارتر نگیرید .و با آژانس مسافرتی که بلیط و هتل می گیرید برنامه ریزی کنید که درصورت ماندن هزینه شبهای اضافی را مانند هزینه ای که از ایران میرید بگیرند .چون وقتی خودت اونجا اتاق برای شب اضافی می گیرید هزینه هر شب از کل پکیج آژانس مسافرتی ایران بیشتره .به طور مثال ما 4شب را کلا 500درهم گرفتیم اما برای هر شب اضافه 550درهم می گرفتند .

[/font]

دوست عزیز سلام من چطوری ازایران با خانم ملیکا تماس بگیرم این شماره باید با کد 0097 باشه ؟ میشه لطفا شماره ای که از تهران میشه گرفت رو به من بگید ممنون میشم همکاری کنید

***
***
Case: K1 - Abu Dhabi - Interview First April - Clearance : Aug/21/2014 Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، a6l3i ، shiva201 ، مریم فتوحی ، msar
شما برگه سفيد گرفتين؟فرقش با آبي چيه؟به منم برگه سفيد دادن و گفتن سايت رو چك كن؛(
پاسخ
تشکر کنندگان: a6l3i ، msar
(2014-06-05 ساعت 14:08)مسكاتي نوشته:  شما برگه سفيد گرفتين؟فرقش با آبي چيه؟به منم برگه سفيد دادن و گفتن سايت رو چك كن؛(

سفارت معمولا برای اونا که کلیرنس میخورن تو برگه آبی چاپ میکنن. حتما اون روز که شما مصاحبه شدید برگه آبیشون تموم شده بوده و تو برگه سفید چاپ کردن و به شما دادن Big Grin
ولی در کل برگه سفید و آبی در صورتی که متن اونها یکی باشه هیچ فرقی با هم ندارن. مهم اینه که آفیسر به شما گفته باشه که پرونده شما احتیاج به مرحله اداری بیشتر داره و به شما کیس نامبر هم داده باشه و گفته باشه که وب سایتو چک کنی..........
Case: K1 - Abu Dhabi - Interview First April - Clearance : Aug/21/2014 Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: a6l3i ، shaya ، shadoow ، مسكاتي ، msar ، Tolu IR
نقل قول:رو برگه نوشته adminstrative processingاما رو گوگل كه سرچ ميكنم نوشته برگه سفيد يعني كيس برگرده بهUSCIC،اما جايي درست ننوشته
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2014-05-17 ساعت 17:43)shinna نوشته:  دوستای گلم بالاخره نوبت من شد تا براتون سفرنامه بنویسم
ببخشید که دیر شد چون درگیر مراسم عروسی بودم
من دیگه از مدیکال و باقی چیزا حرف نمیزنم، فقط اینو بگم که قرار بود با ملیکا برم اما تو بیمارستان یکی از دوستان لاتاری و دیدم و قرار شد باهم بریم.
دیگه قرارمو با ملیکا که میگفت ساعت 4 آماده باش کنسل کردم 5.5 از هتل حرکت کردم با اینکه یک بارم تو ابوظبی گم شدیم اما 7:50 رسیدیم.
همونطور که دوستان خوبم میدونن من توشهرداری کار میکردم اصلا احتمال ویزای یکضرب و نمیدادم افیسر اینها بود
چطور با هم آشنا شدید؟
تقریبا چه مدت؟ که من گفتم دقیقا اینقدر
میتونی تاریخشو بگی؟
تابحال ازدواج کردی؟
بچه داری؟
همسرت کجا زندگی میکنه؟
کارش چیه؟ وقتی فهمید کار همسرم دولتی هست خیلی تحت تاثیر قرار گرفت
ازدواج کرده؟
بچه داره؟
شما قبلا اقدام کردید؟
کسیو در آمریکا دارید؟
چه کار میکنید؟
تبریک میگم ویزای شما قبول شد، سال خیلی خوبی داشته باشید
باورم نمیشد به همین راحتی ویزامو گرفتم، با اینکه اینجا خونده بودم کسانی که کارمند هستن به سختی ویزا میگیرن اما من یه نمونش بودم
و واقعا به این حرف که همون لحظه افیسر تصمیم میگیره که ویزا بده پی بردم و ناگفته نماند که کلی دعا خونده بودم Smile
در ضمن اینم اضافه کنم که پروندم خیلی کامل بود از حساب بانکی مشترک تا شهادت نامه دو نفر از اعضای فامیل خودمو همسرم مبنی بر اینکه هنوز زن و شوهر هستیم هم داخل پروندم بود، افیسر هندی چند تا ز مدارکمو بهم تحویل داد و هیچ چیزی ازم نخواستن هیچی
به امید اینکه یه روز همه ویزاشونو بگیرن

عزیزم خیلی زحمت کشیدی که سفرنامه نوشتی ولی دیگه خیلی خلاصه بود،ای کاش یکم بیشتر برامون از هتلی که رفتی،جو اونجا و..... مینوشتی.بچه ها فکر نکنین چون بقیه نوشتن شماها بگین تکراری میشه،هر قلمی شیوایی خودش رو داره به قول معروق هر گلی یک بویی داره،حال اقلا از اونجا برامون بگو:-)
کیسIr1:
ارسال مدارک اواخر دسامبر  2013
دریافت کانفرمیشن نامبر ژانویه2014
اعلام نقص مدرک 30جون  , 30 جولای ارسال مدارک بهins
approve  اول آگست 2014
دریافت کیس نامبر25سپتامبر،سفارت تعیین شده ایروان
مصاحبه 23 مارچ ۲۰۱۵
نقص مدرک
تحویل مدارک خواسته شده در 27 ایپریل،دوباره نقص مدرک
دریافت ویزا 15 می 2015SmileCool
 ورود به آمریکا:اول جولای ۲۰۱۵

آنرا که تویی چاره
بیچاره نخواهد شد
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، Tolu IR
(2013-06-28 ساعت 14:51)ارکیده نوشته:  دبی فوق الاده کشور امنی هست...ساعت 11 شب مجبور شدم تنها برم ان ام سی جواب مدیکالم رو بگیرم اصلا هیچ مشکلی نداشتم...اولش یه کم ترسیدم ولی وقتی که همون لحظه با ایران مقایسه کردم خیالم راحت شد...هیچ کس با آدم کاری نداره با هر لباسی که می خوای هر موقع شبانه روز بری بیرون فقط با تاکسی آرم دار بری کوچکترین مشکلی برات پیش نمیاد...
برنامه ریزی سفرت رو باید بذاری رو حساب اینکه چک می خوری یا نه...اگه کار دولتی نداشتی حتما یه ضرب میگیری....من می دونستم یه ضرب می گیرم واسه همین تورم رو 8 روزه گرفتم....ولی نمی دونستم که ملیکا می تونه ویزارو 2 روزه بگیره اگه می دونستم تور رو 5 روزه می گرفتم که هزینه هام خیلی خیلی پایین میومد اگه اونجوری می رفتم...
مصاحبم 4شنبه بود 2شنبه 8 صبح پروازم بود به سمت دبی
1 بعداز ظهر هتل بودم نهارم رو خورده بودم دوش گرفتم رفتم ان ام سی تا ساعت 7 شب ان ام سی بودم این اولین اشتباهم بود دکتر ساعت 5 میومد من نمی دونستم 1 رفتم تا 3 آزمایش و معاینه چشم و عکس قفسه سینه رو گرفتم از 3 تا 5 منتظر دکتر بودم 5 هم که دکتر اومد تا 6 طول کشید که نوبتم بشه...اگه الان می خواستم برم ساعت 4 میرفتم تا 5.30 آزمایشم رو میدادم بعدش هم بلافاصله نوبتم می شد برای ویزیت دکتر....پس تا الان اولین اشتباه منو تکرار نکنید....بعداز ظهرا دکتر ساعت 5 میاد ان ام سی.....
سه شنبه ساعت 7 جواب مدیکالم آماده بود و از اونجاییکه قرار بود جواب آزمایشم رو یه آقایی برام بگیره بیاره هتل و اگه تا ساعت 10 در به در دنبال اون آقا نبودم و رسید رو ازش نمی گرفتم و ساعت 11 شب خودم نمی رفتم دنبال جواب مدیکال فرداش باید دست از پا درازتر از سفارت بر میگشتم هتل...دومین اشتباهم این بود که به کسایی که لیدر هتلمون آقای سعید خان هتل سان اند سند معرفی کرده بود برای انجام کارها اعتماد کردم.....که همین کار باعث شد 50درهم پول رفت و برگشتم به ان ام سی رو ساعت 11 شب بدم....ولی اگه به این آقا اعتماد نمی کردم و کارهای مدیکالم رو مثل ترنسفرم به ابوظبی میسپردم به ملیکا که مجانی میشد چون مدیکال رو روی ترنسفر اشانتیون میده خیالمم راحت بود که فرداش مدیکالم دستمه چون ملیکا بی نهایت خانم مقرراتی و مسئولیت پذیری هستن.یا اینکه خودم میرفتم که بازم اونقدر استرس نمی کشیدم و رفتو برگشتم با مترو 15 درهم میشد....(هر درهم توی تاریخی که من رفتم دبی 1000 تومن بود)....
خلاصه ساعت 12 شب جواب مدیکالم دستم بود قبل از خواب به رزروشن هتل سپردم که ساعت 4 صبح منو بیدار کنه موبایل خودمم گذاشتم رو آلارم....خلاصه با کلی استرس خوابیدم....
ساعت 4 صبح رزروشن زنگ زد به اتاقم و موبایلم همزمان زنگ خورد...آماده شدم یه شلوار مشکی پارچه ای ساده یه کفش پاشنه بلند مشکی ساده و یه بلوز دکمه دار آستین کوتاه سفید پوشیدم و یه آرایش خیلی خیلی ملایم (کرم ضد آفتاب ریمل رژلب خیلی کم رنگ رژ گونه)موهامو سشوار کشیدم بعد همه رو محکم جمع کردم بالا با کش بستم وسایل اضافه هیچی نبردم مدارکم عکسام جواب مدیکال بدون عکس قفسه سینه یه دونه شکلات بردم ...ملیکا ساعت 5 جلوی هتل بود و یه سری همسفرهای دیگه و افتخار آشنایی با آقای منگول خان و خانواده محترمشون و خانم نارستان و یه مادر و پسر دیگه.....سوار ماشین ملیکا که شدم حالم خوب بود از شهر که رفتیم بیرون تپش قلبم شروع شد که دلیلش رو نمی دونستم چیه از بعد از ظهر روز قبلش هم هیچی نخورده بودم بعد از چند دقیقه حالم بدتر شد شکلاتم رو خوردم و آب خنک خوردم کولر ماشین ملیکارو تنظیم کردم روی صورتم بعد یه کم به خودم آرامش دادم و به یاد آوردم که 1 سال منتظر امروز بودم....سرم رو گذاشتم رو صندلی بهتر شدم و نمی دونم کی خوابم برده بود که با صدای ملیکا که ورودمون رو به ابوظبی بهمون خوش آمد گفت از خواب بیدار شدم....استرسم کاملا از بین رفته بود و حالم خوب بود ملیکا جون یه سری تذکرات اولیه بهمون داد و رفتیم روی نیمکتهای ویزاهای مهاجرتی نشستیم با اینکه ساعت 6.30 جلوی سفارت بودیم تقریبا 6 نفر جلومون بودن اومدن نامه های مصاحبمون رو چک کردن و بعد از چند دقیقه چند نفر چند نفر میرفتیم داخل برای بازرسی بدنی و ....اونجا موبایل و وسایل اضافه رو ازمون میگرفتن و فقط با مدارک رفتیم تو یه اتاق دیگه منتظر شدیم همه که بازرسی شدن وارد دروازه بهشت یعنی شمشادهای معروف شدیم و وارد یه سالن دیگه شدیم برای دریافت شماره که این سالن همون سالن اصلی بودشماره من 6 بود که اول یه خانم گفت مدارکت رو بده منم چون نمی دونستم منظورش از مدارک چیه و منم مدارکم شامل 500 صفحه پرینت تلفن و فرم و 3تا آلبوم عکس بود اول نامه مصاحبه رو بهش دادم بعد خودش گفت پاسپورت و با وجود اینکه 2 بار عکس جدید 5*5 براشون فرستاده بودم دوباره گفت عکس جدید که بهش دادم عقد نامه و اصل مدارکی رو فرستاده بودیم ان وی سی همه رو بهم پس داد.بعد گفت برو انگشت نگاری که دیگه این مرحله رو توضیح نمیدم چون خیلی تکراریه که خلاصه بگم اسکن از 10 تا انگشتای دست بود.
هر مرحله که تموم می شد حدود 20 دقیقه انتظار برای مرحله بعدی منطقی بود...
بعد از انگشت نگاری شماره من که 6 بود روی صفحه نماینگر شد و خود آقای آمریکایی که مصاحبه می کرد اومد بلند اسممو صدا زد رفتم جلوی کانتری که واساده بود پروندم دستش بود گفت بیا تو اتاق...رفتم توی اتاق کوچولو که دقیقا مثل باجه های بانک با این تفاوت که از طریق میکروفون و بلندگو صداهای همدیگرو می شنیدیم...
بهم خوش آمد و صبح به خیر گفت منم جوابش رو دادم فارسی با لهجه صحبت می کرد ولی حرفاش کاملا مفهوم بود...
بعد از قسم سوالها شروع شد: که به ترتیب اینا بودن: اولین آشناییتون کجا بود-چه سالی- از اون موقع تا حالا چند بار همدیگهرو دیدید-همسرت الان کجاست-شغلش چیه-خودت مشغول چه کاری هستی-قبلا چیکار میکردی- دانشگاه چه رشته ای خوندی؟و دوباره مدارک مالیاتی همسرم رو که اسپانسرم بود چک کرد و در آخر گفت تبریک میگم کیس شما قبول شد 2شنبه برو پستی که انتخاب میکنی ویزات رو بگیر...اون لحظه قشنگترین لحظه زندگیم بود...سرشار از انرژی مثبت بودم .....حالم خیلییییییی خوب بود دلم میخواست یکی بود از اتاق مصاحبه که اومدم بیرون بپرم بغلش فشارش بدم...ولی هیچکس به جز چندتا مرد عرب ضمخت زشت اونجا نبود با بقیه خانمهای همسفرم هم رودربایستی داشتم....خلاصه رفتم بیرون ملیکا منتظرمون بود همممون که اومدیم تو راه گفت ویزاتو فردا برات بگیرم منم از اونجایی که قرار بود همه پولایی که همرام بود رو خرج کنم و قسم خورده بودم 1قرون ازشون رو برنگردونم ایران گفتم نه تورم رو 8 روزه گرفتم تا 2شنبه 9 شب دبی هستم 2شنبه صبح ویزامو میگیرم...چشمتون روز بد نبینه که 2شنبه صبح رفتم پست گفت ویزات پس فردا آماده میشه انگار زیر دوش آب یخ واساده بودم فقط به منشیه نگاه میکردم بدون هیچ حرفی...که از اونجایی که همیشه تو سختیها خدا همرامه و یه در برام باز میشه. ملیکا ظاهر شد..براش تعریف کردم چی شده گفت من که بهت گفتم بذار 5 شنبه قبل با 350 درهم برات بگیرمش گفتی نه خودم می خوام بگیرم خلاصه دست به دامن ملیکا شدم گفت بعدازظهر میرم ابوظبی اگه تو پست اونجا باشه برات میگیرم 400 درهم هم باید بدی بدون چونه گفتم باشه خلاصه ساعت 6 ترنسفر فرودگاه هتل میومد دنبالمون که ماروببره فرودگاه برای پرواز ساعت 9 شب
ساعت 3 زنگ زدم به ملیکا گفت بیا آتلانتیس ویزاتو بگیر از میدون ساعت که هتلمون بود تا آتلانتیس 200 درهم رفت و برگشت میگرفتن ملیکا هم تور شهر داشت و نمی تونست ویزارو بیاره هتل باید میرفتم اونجا نصف راه رو با مترو رفتم نصف دیگش رو با تاکسی که رفتو برگشتم شد 70 درهم خلاصه ویزا و پاکت گوشه ندار رو از ملیکا گرفتم و برگشتم و راس 6 هتل بودم و به ترنسفر فرودگاه هم رسیدم که اگه هم نمی رسیدم دیگه آب از سرم گذشته بود و یه 30 درهمم اونجا باید تقدیم میکردم...
اینم از سفرنامه تاریخی من...
و اما چند تا نکته خیلی مهم و در واقع اشتباهاتی که اگه میدونستم و انجامشون نمیدادم حدود 1 میلیون از هزینه سفرم کم میشد....
1.حتما سیم کارت دبی بخرید من این کارو نکردم برای چند دقیقه صحبت با تلفن هتل به ایران 330 درهم پیاده شدم...(فکر می کردم چند دقیقه حرف زدن با ایران کمتر از 50 درهم پول سیمکارت میشه نمی دونستم هتل 1 درهم رو 100 درهم حساب میکنه) توی هتل حتما همسفر و دوست پیدا میکنید که میتونید شریکی سیمکارت بخرید
2. کارت نقره ای مترو بخرید من کارت قرمز خریدم و چون تصمیم نداشتم با مترو جایی برم 2 بار که کار یه دفه ای و بدون برنامه ریزی برام پیش اومد کارت قرمز خریدم.
3.حتما حتما بعد از مصاحبه بگید ملیکا ویزاتونو سریع براتون بگیره از اون طرف تعداد روزای تورتون رو کم کنید خیلی به صرفه تره....
4.به مینی بار هتل دست نزنید
5.لازم نیست از ایران با خودتون آب معدنی ببرید اونجا آب معدنی 4 لیتری 5 درهمه
6.ان ام سی رو اگه بعد از ظهر می خواید برید ساعت 4 زودتر نرید چون شما چه 1 برید چه 4 دکتر ساعت 5 میاد و تا 6 و 7 معطلی داره
7.به هیچ کس به جز افراد شناخته شده (مثل ملیکا )برای گرفتن جواب مدیکال و ویزا اعتماد نکنید...
امیدوارم همه دوستان ویزای یک ضرب بگیرن و تونسته باشم با نوشتن سفرنامم کمکتون کرده باشم هر سوالی داشتید پیغام خصوصی بدید...

دوست عزیزبا تشکراز اطلاعت خوبتون. ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید. اول ایتکه آیا روز مصاحبه برای ویزا نامزدی باید نامزدم از آمریکا بیاد همراهم سفارت؟ و میشه اگه شماره دقیق خانم ملیکا رو دارین به من بدین؟
پاسخ
تشکر کنندگان: مير منصور ، msar ، Tolu IR
(2014-06-01 ساعت 14:41)hamed.us نوشته:  
(2014-06-01 ساعت 13:13)maryampourjafari نوشته:  
(2013-10-05 ساعت 09:25)paryan نوشته:  [font=Arial]سلام دوستان
کاش بتونم با این سفرنامه ابوظبی کمکی به شما دوستان خوبم کرده باشم .
من سفرنامه را بخش بخش کردم و به طور مفصل شرح دادم که دوستان بنا بر احتیاج هر بخشی که خواستند را بخوانند .
من کیسم نامزدی بود K1 (may 2012) اقدام کردیم و (may 2013)اپرو شدم .البته فکر میکردیم 6-7 ماهه اپرو بشم که خیلی بیشتر طول کشد بلاخره توی jully 2013 نامه دعوتنامه برای 25 septamber امد .
با اجازه تون همه مراحل را از بعد از اپرو شدن می نویسم تا روز مصاحبه :
واکسنها
وقتی که اپرو شدم رفتم دنبال واکسن هام که خیلی به نفع ام شد .
1-واکس هپاتیت ام چند سال پیش زده بودام . و کارتش را داشتم .
2-منژیت هلال احمر اصفهان زدم
3-انفولازا را هم هلال احمر اصفهان
4-MMR را یکی را اصفهان زدم یکی هم تهران ......( بچه های اصفهان بدونند که انیستو پاستور مهر دکتر افغری را قبول نمی کنند . چون این آقای دکتر فقط پول می گیره و مهر می زننه و واکس را نمی زنه و وقتی شما برای تایید می روید انیستو پاستور مهر اقای دکتر را قبول نمی کنندچون می دونند که نزدید . Sad پس قبلش با چند تا مرکز بهداشت تو اصفهان سر بزنید تا بتونید این واکس را در دوتا دوره یکماه بزنید .تنها مرکزیmmr که داشت تو اصفهان مرکز بهداشت شهدا - اول خیابان ابن سینا بود )
5-Tdرا هم تو مرکز بهداشت محله مون زدم
6-آبله مرغان را هم تو پاستور گفتم تو بچگی گرفتم تو کارتم نوشتند و مهر کردند .
مراحل اماده کردن مدارک
 صفحه اول دعوتنامه که تاریخ رفتن شما به سفارت می باشد را ازش 2-3 تا پریت داشته باشید .خیلی مهمه .همه جا اول از همه می خواستند .
1-فرم های که داخل دعوتنامه خواسته بودند را یک به یک پر کردیم و جاهای که خواسته بودند را امضاء کردیم .خداشکر نامزدم تو August امد ایران و به من خیلی کمک کرد
Form DS-230, Biographic Data
Forms DS-156, Nonimmigrant Visa Application (TWO COPIES )
این فرم جای عکس داره که توی سفارت روز مصاحبه خودشون می چسبونند
Please note: A completed visa application (Form DS-156) should be filled electronically online https://evisaforms.state.gov/ds156.asp
Form DS-157
http://www.state.gov/documents/organization/126741.pdf
DS-156K, Nonimmigrant Fiancé (e) Visa Application (do not sign prior to interview)
http://www.state.gov/documents/organization/82063.pdf
2-بعد شناسنامه ام دادم ترجمه کردند . تایید دادگستری
3-رفتم اداره تشخیص هویت و عدم سوء پیشینه و انگشت نگاری کردم که جوابش 10 روز بعد امد در خونه – بعد دادم ترجمه و تایید دادگستری
4- عکس 10 تا 5*5 cm چاپ کردم ( جهت اطمینان ) برای مدیکاال (بیمارستان) 3 عکس می خواستند برا سفارت هم 3عکس خواستند
5-پاسپورت با 2 سری کپی از صفحه اول و دوم
6 - فرم I-134 و فرم اسپانسرم به 1040 همراه با حساب بانکی (مهم)
نکته : اگه اسپاسرتون غیر از نامزدتون است کپی پاسپورت آمریکای اسپانسر را داشته باشد .
7-یک سری هم مدارک جهت اثبات کردن رابطه مون جمع جور کردم EVIDENCE OF RELATIONSHIP...که مورد اول و دوم از همه مهمتر بود ..
(البته روز مصاحبه به غیر از عکس ها بقیه موارد را اصلا نگاه نکرد . اما دوست ام که رفته بود آنکارا همه ایها را خواسته بودند )
1. بلیط های که نامزدم تو این 2 سال آمده بود ایران
2. عکس های دو نفری و خانوادگی همراه با تاریخ در کنار عکس

3. پرینت تلفن و موبایل خودم و نامزدم
4. پرینت از skpe video ,oovoo,yahoo massanger,
5. ترجمه فاکتور های هدایای نامزدی (حلقه و سرویس جواهر )
همه مدارک را من تو یه کلاسور به ترتیب داخل کاور جاگانه گذاشته ام. که موقع تحویل اش خیلی راحت بودم .

مقدمات رفتن
بعد از اماده کردن همه مدارک رفتم سراغ بلیط و هتل که بلیط را چارتر نگرفتم به قول خود آژانس مسافرتی بلیط سیستمی گرفتم که بتونم اگه لازم شد عقب بندازم. ;که خیلی به نفع ام شد .
3 مهرچهارشنبه (25 sep) مصاحبه داشتم و با توجه به اینکه میدونستم که یک روز مدیکال و یک روز هم جوابش وقت نیاز داره . روز یکشنبه 31شهریور بلیط از تهران( ساعت 7 صبح )گرفتم و برگشتم را یک روز بعد از مصاحبه پنجشنبه گرفتم .هتل هم با چند نفر مشورت کردم گفتند بهتره میدان ساعت یا میدان ماهی بگیریدکه به مراکز خرید نزدیک باشه و هم رفتنت به ابوظبی راحتر باشه .که همان طرفا گرفتیم.

تماس با خانم ملیکا
من تو مهاجر سرا خونده بودم که خانم ملیکا می تونه کمک کنه هم برای مدیکال و هم برای رفتن به ابوظبی .که 3 روز قبل از رفتن باهاش تماس گرفتم و قرار برای رفتن به بیمارستان و سفارت گذاشتم .(گفت تا رسیدی فرودگاه تماس بگیر )
شروع سفرنامه

فرودگاه

سر ساعت .8 پرواز از فرودگاه امام خمینی داشتیم تقریبا ساعت 10 دبی بودیم تصمیم داشتم که سیم کارت اتصالات بخریم اما تا از بازرسی میخواستیم در بیایم طول کشید و من موبایل ایرانم را روشن کردم و به خانم ملیکا زنگ زدم .از شانس خوبم گفت دم فرودگاه است و منتظر 5 نفر دیگه از بچه های تهران برای رفتن به بیمارستان است .منم سریع با کلی معدرت خوای زدم تو صف رفتم بیرون .(البته چمدان ها را پدرم گرفتند و رفتند هتل .)من فقط پاسپورت کارن واکس . نامه دعوتنامه و 3 تا عکس با خودم بردم .بلاخره سوار ماشین خانم ملیکا شدم که یک فورد قهوه ای بود و منتظر شدیم بقه بچه ها هم امدند و راهی بیمارستان شدیم .
New Medical Center
همه کارکنانش هندی بودند و به غیر از دکتر شوکولا کسی فارسی بلد نبود .پذیرش کلینیک ازم پاسپورت 3 تا عکس کارت واکسن دعوتنامه را گرفت .و منتظر شدم تا صدام کردند .بعد رفتم پیش دکتر شوکلا و نزدیک به 20تا سئوال ازم کرد و بعد م معاینه ریه و بعد یه خانمی معاینه شکم و سینه . بعد رفتم باجه یه مقداری پول دادم .حتما درهم دنبالتون باشه بعدش برای معاینه چشم و قد و وزن رفتم –دوباره پول دادم رفتم ازم خون گرفت – دوباره صندوق پول دادم و عکس قفسه سینه گرفت .بعد از هر کاری یک رسید میدادند که خانم ملیکا ازم می گرفتش جمعآ440 درهم هزینه شد .بعد منتظر بقیه بچه های گروه شدم تا خانم ملیکا ما رسوند به هتل هامون .و قرار شد که خود ملیکا جواب ها را بگیره و روز مصاحبه بهمون بده .از خانم ملیکا متشکرم
خوب ما یکشنبه ،دوشنبه و سه شنبه را به فکرو استرس گذروندام .کمی گشت و گذار و خرید سر کردیم .

هزینه های رفتن و برگشت به ابوظبی – خانم ملیکا
یک مورد مهم : هزینه دریافتی ملیکا هر نفر 150درهم برای رفتن و برگشتن به ابوظبی است که کارهای مدیکال و گرفتن جوابش را به قول خوشون رایگان براتون انجام میده .
و اگه ایشا الله بعد مصاحبه قرار شد دوباره برای گرفتن ویزاتون (یه ضرب ) برید بازم کنسولگری ابوظبی 150درهم میگیرند.
اما اگه خودتون تاکسی بگیرید تنها برید 480 درهم تاکسی دربست تا ابوظبی می شه ولی اگه با چند نفر تاکسی بگیرید نفری 120درهم میگیرند .
نکته مهم :اما اگه با ملیکا رفتید به لیدر تورتون نگید چون اگه بفهمند که با کسی به غیر از خودشون دارید می روید رفتار وحشیانه ای میکنند باهاتون .همینطور که آقای صالحی از سرو تور با من رفتار ناشایستی داشتند . و حرفهای دروغ زیادی گفتند .
شماره های خانم ملیکا :
0557388634...و ...0567889083

سیم کارت اتصالات دبی- مترو –تاکسی
سیم کارت اتصالات را می تونید 30درهم از هر سوپر مارکتی بخرید که 25درهم شارژ داره . و هر دفعه می تونید از 25درهم یا 50 درهم شارژش کنید .
برای گشتن تو دبی به راحتی میتونید از مترو استفاده کنید .که تو هر ایستگاه نقشه کامل وجود داره با خرید کارت نقره ای می تونید به صرفه تر رفت و آمد کنید .
تاکسی هم فراوان هست .و به نظر من امن چون من خیلی زیاد تنها سوار شدم .همه تاکسی ها کیلومترشمار دارند .اولش 3 درهم شارژ می کنند .

جواب مدیکال
صبح روز مصاحبه جوابهای مدیکال را ازخانم ملیکا می گیرید که شامل یک پاکت نارنجی در بسته و یک برگه سفید اطلاعات واکسن ها و یک عکس بزرگ رادیولوژی از قفسه سینه است. که همه مدارک را با خودتون ببرید تو کنسولگری ولی فقط پاکت نارنجی را ازتون می گیرند .یادتون باشه عکس رادیولوژی و برگه سفیده را با خودتون تو فرودگاه آمریکا ببرید .

روز مصاحبه
با ملیکا ساعت 4:15 صبح قرار گذاشتیم من ساعت 3:30بیدار شدم یه لیوان قهوه با شیرینی خوردم کت شلوار مشکی رسمی پوشیدم و ساعت 4آماده بودم همسرملیکا آمد جلوی هتل دنبالم و رفتیم دنبال بقیه بچه ای که می خواستند بیاند .یه خانم و اقا که برای TALENT VISA اقدام کرده بودند و یک اقای دیگه که برای FAMILY VISA امده بودند .راهی ابوظبی شدیم . تو راه اقای مومنی همسر خانم ملیکا تجربیات خوبی برای مصاحبه در اخیتارمون گذاشتند .ساعت 6.30 بود که رسیدیم جلوی در کنسولگری .خدا رو شکر اولین نفرات بودیم .
ساعت 7.30یه اقای که فکر کنم فلیپینی بود امد پاسپورت هامون و نامه دعوتنامه را چک کرد و ما را راهنمای کرد جلوی در اولی که یک چهارپایه بود که نباید از اون جلوتر میرفتیم تا صدامون کنه .بعد تک تک رفتیم داخل کیف ام را گرفت بازرسی بدنی شدم و من با یک کلاسور از مدارک و پاسپورتم وارد شدم ......
بعد از راهرو درختی رد شدیم و رسیدیم به در دوم .اونجا نوع ویزا را سئوال می کردند ( البته نامه دعوتنامه را باز دید) و شماره داد .شماره من 2 بود .رفهتیم داخل روی یک سری نیمکت نشستیم .
موقعیت مکانی دفتر کنسولگری
خیلی جای معمولی بود شبیه به سالن انتظار بیمارستا نها با یک سری صندلی چوبی با این تفاوت که سمت چپ سالن یک سری باجه بود که با شیشه جدا شده بود .
3 تا از باجه ها مخصوص ویزای مهاجریتی با تابلو های ابی رنگ بود و فکر کنم 5-6 دیگه اش غیر مهاجرتی با تابلو های زرد رنگ .و یک اتاق و سرویس بهداشتی .1باجه برای انگشت نگاری( البته لیزری بود و جوهری نبود ) 1باجه هم صندوق گرفتن پول .

شروع مصاحبه
از ساعت 8 شروع به اعلام شماره ها کردند ساعت 8:5 دقیقه شماره 2 را برای باجه 3 اعلام کرد .که یه خانم مسن ایرانی پشت باجه بود .رفتم ایستادم جلوی باجه
مدارک را خواست لول پاسپورت و برگه دعوتنامه را دادم بهد به ترتیب فرم ها را از کاور در میاوردم و با آارمش از زیر شیشه رد می کردم داخل و.... پس از بررسی یک سری مدارک را بهم برگردوند.فقط پاسپورت –شناسنامه و ترجمه –فرمهای موردنظرشون –ترجمه عدم سوءپیشینه –و 3 تا عکس که همون موقع به فرم ها منگنه کرد و.ازش سئوال کردم عکس ها و پرینت های تلفتنها و مدارک اثبات نامزدی را نمی خواید .گفت فعلا نه بعد اگه لازم شد می گیریم
سئوال های که ازم پرسید :
1. ازدواج کردی قبلا؟ گفتم :نه مجددا پرسید اصلا ازدواج نکردی ؟ گفتم نه
2. کار میکنی ؟ گفتم بله
3. خصوصی یا دولتی ؟ گفتم بخش خصوصی .
(در صورت دولتی بودن کارتون FBI چک می گیرید )(اگه آقا باشد سربازی را می پرسه که درصورت رفتن به FBI چک می گیرید)
بعد یه برگه آبی رنگ داد گفت برو باجه اخر 240دلار پرداخت کن و رسیدش برام بیار بعد از گرفتن رسید گفت بشین تا صدات کنند..یه کمی اخمو و بد اخلاق بود.
بعد یه خانمی صدام کرد شماره ام دید و ازم انگشت نگاری کرد
بعد از 10دقیقه باجه شماره 2 شماره منو اعلام کرد .رفتم جلوی باجه یه خانم بلوند لاغر اندام آمریکایی اونجا بود
اول لزم خواست که سوگند یاد کنم
یکی از فرم ها را داد که اسم نامزدم بنویسم و امضا کنم .
سئوالات ( با لحن خشن ):
 کجا با هم آشنا شدید ؟ تو یک مهمانی خانوادگی
 کی ؟ دسامر 2011
 ازدواج کردی ؟نه ( یه نیم نگاه به انگشت ام کرد که من یه حلقه ساده طلایی دستم کرده بودم )
 کار می کنی ؟بله
 چه کاری ؟....کجا؟..... خصوصی یا دولتی ؟ خصوصی
 نامزدت کارش چیه ؟ دانشجو
 کجا؟....
 این که دانشجوء مخارج زندگیت را کی می خواد بده ؟(خیلی لج ام گرفت ) گفتم عمه نامزدم ساپورتم کرده بعدم خودم دارایی دارم .(که از گفته خودم خنده ام گرفت )
 با خانواده اش – پدر و مادرش –زندگش می کنه ؟نه تنها
 کجاست الان ؟ آمریکا ......
 چند سال آمریکاست ؟....
بعد دیدم یک سری عکس های که قبلا بهش داده بودیم را پسم داد .منم همون لحظه سئوال کردم نمی خواهید مدارک اثبات نامزدی ما را ببینید که یه نیم نگاهی کرد گفت نه .اما من سریع البوم عکسی که آماده کرده بودم را از زیر شیشه دادم تو .گرفت و خیلی دقیق و سریع یک به یک اش را دید و برگردون بهم .ایقدر سریع سئوالات پیش رفت که نفهمیدم که مصاحبه تمام شد . در اخر یک کارت صورتی رنگ داد بهم و گفت یکشنبه ساعت 2 بیا پاسپورت را بگیر .منم فقط گفتم چشم .
بعد با ناراحتی امدم بشینم تازه دوزاریم افتاد یعنی بیا ویزاتو بگیر که از خوشحالی می خواستم جیغ بزنم . خلاصه به همون ترتیبی که امدیم رفتیم بیرون و کیف ام را پس گرفتم و سوار ماشین آقای مومنی شدم .
زن و شوهری visa talent را مثل من پاسپورتشون را گرفته بودند و قرارشد یکشنبه دوباره با هم بیایم ابوظبی .(اقا سربازی نرفته بود ) و اقای که family visa می خواست را پاسپورتش پس داده بودند به خاطر سربازی گفته بودند برو تو سایت چک کن و بعد بیا
خلاصه ما یک راست رفتیم دفتر ایران ایر تو میدان ساعت .و بلیط هامون از پنجشنبه عوض کردیم برای دوشنیه اصفهان .
چون هتل را تا پنجشنبه گرفته بودیم میخواستیم تمدید کنیم که خدا را شکر یکی از دوستای پدرم که خانه داشت امد دنبالمون و مارا برد خانه خودش تا روز یکشنبه هم گشتی زدیم .

گرفتن پاسپورت
ساعت 11 به همون روال قبل با اقای مومنی همسر خانم ملیکا راهی ابوظبی شدیم ساعت 1:15 دم سفارت بودیم .خیلی شلوغ بود ساعت 1:35 آقا فلیپینی امد کارت هامون و کپی پاسپورتمون را چک کرد و طی بازرسی داخل رفتیم .ایندفعه شماره ام 35 بود که از ساعت 2شروع کردند و نوبت من ساعت 3 شد .یه خانمی که فارسی خیلی کمی بلد بود کارت صورتی را گرفت کپی پاسپورتم را چک کرد و پاسپورت ام و یک پاکت زرد رنگ که گوشه باز بود و عکس ام ازش پیدا بود را بهم داد و خیلی تاکید کرد که اصلا بازش نکنم و.....این پاکت وقتی میری آمریکا تو بارم نباشه دردست رس باشه چون تو فرودگاه –گمرک آمریکا ازم میگیرند.بعد پاسپورتم را چک کردم ، توی یکی از صفحاتش یک برچسب که عکس و مشخصات چسبانده بودند که همون ویزا بود .فقط حواستون باشه همون موقع اطلاعات توی برچسب ویزا را با اصل پاسپوتتون چک کنید (اسپل اسم و فامیل و شماره پاسپورت )
خلاصه با بیرون امدن از کنسولگری با خیال راحت .سفرنامه من تمام شد .


یه مورد مهم : بلیط تون را اگه مطمئن هستید که FBIچک نمی خورید چارتر نگیرید .و با آژانس مسافرتی که بلیط و هتل می گیرید برنامه ریزی کنید که درصورت ماندن هزینه شبهای اضافی را مانند هزینه ای که از ایران میرید بگیرند .چون وقتی خودت اونجا اتاق برای شب اضافی می گیرید هزینه هر شب از کل پکیج آژانس مسافرتی ایران بیشتره .به طور مثال ما 4شب را کلا 500درهم گرفتیم اما برای هر شب اضافه 550درهم می گرفتند .

[/font]

دوست عزیز سلام من چطوری ازایران با خانم ملیکا تماس بگیرم این شماره باید با کد 0097 باشه ؟ میشه لطفا شماره ای که از تهران میشه گرفت رو به من بگید ممنون میشم همکاری کنید

***
***

دوست عزیز واقعا مرسی بابت توضیحات خوبت. پس قاعدتا الزامی نیست که نامزد حتما بیاد سفارت. درسته؟
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، msar
دوستان آیا نامزد باید روز مصاحبه از آمریکا بیاد واسه سفارت ابوظبی؟ ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2014-06-19 ساعت 23:48)asharif نوشته:  دوستان آیا نامزد باید روز مصاحبه از آمریکا بیاد واسه سفارت ابوظبی؟ ممنون میشم کمکم کنید

نه دوست عزیز، بهتر هم هست که روز مصاحبه با شما نیان سفارت
رالی، کارولینای شمالی
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، a6l3i ، msar
جرا بهتره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2014-06-25 ساعت 23:47)مسكاتي نوشته:  جرا بهتره؟

من تنها رفتم مصاحبه ولی بیشر افراد با هم بودن نمیدونم وجودش برای مصاحبه تاثیری داشته باشه یا نه ؟ولی حداقلش اینه ه در این روزهای پر استرس یکی کنارتونه !!Smileمنم دلم میخواتس کنارم باشه ولی بدلیل شرایط کاریش نتونست بیاد !
Case K1 , interview 2 April2014,clearance...8/20/2014 Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، مسكاتي ، a6l3i ، msar ، Tolu IR
(2014-06-26 ساعت 10:27)shaya نوشته:  
(2014-06-25 ساعت 23:47)مسكاتي نوشته:  جرا بهتره؟

من تنها رفتم مصاحبه ولی بیشر افراد با هم بودن نمیدونم وجودش برای مصاحبه تاثیری داشته باشه یا نه ؟ولی حداقلش اینه ه در این روزهای پر استرس یکی کنارتونه !!Smileمنم دلم میخواتس کنارم باشه ولی بدلیل شرایط کاریش نتونست بیاد !

اين دوست پسر(نميخوام بگم نامزدCool) هم اومد دبي ولي سفارت راش ندادن،
اما اره از بابت روحيه دادن مفيد بود؛)
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، a6l3i ، msar ، Tolu IR
دوستان اگه ازانسی میشناسید که کارش خوبه برای گرفتن ویزای امارات ممنون میشم توپیام خصوصی تلفن یا ادرسشو بدید ممنون
:cr1 :ارسال مدارک:18mar2013رسید مدارک:24 mar - اپروو:17 jan- کیس نامبر 18 mar ابوظبی-- AP 20 AUG کلیر 13 نوامبر 2014 Smile دریافت ویزا 10 دسامبر - ورود به امریکا 12 دسامبر2014:Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، msar ، Tolu IR




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان