کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اقدامات لازم برای مهاجرت به جمهوري چك
(2010-11-07 ساعت 20:17)mohammad.maleki نوشته:  سلام دوستان جز روش تجاری امکان دیگری برای اقامت چک وجود دارد؟

از طریق تحصیلی هم میشه اما من اطلاعات چندانی از نحوه پذیرش دانشگاه هاش ندارم
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، Tomas ، msar
سلام به همگي.كسي ميدونه با اين چك لعنتي بايد چيكار كرد.مالياتش چي ميشه؟واسه چي بعد از اين جريان ويزا نميدن؟بايد چكار كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-"خداوندا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم و آن هم خدای است که من دارم و تو نداری
دکتر علی شریعتی
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
1 اشنا توی اداره پلیس چک پیدا کردیم و طبق صحبت هایی که ایشون میکردن از سال اینده قوانین مهاجرت به طرز وحشتناکی سخت میشه و اینکه دیگه اداره مهاجرت فقط میاد توی پراگ و از شهر های کوچک جمع میشه و اینکه اگر با یک شرکت 3 سال کار نکنید به طور اتوماتیک شرکت منحل میشود . و در مورد ویزا هم ایشون گفتن اگر کنسول نظر مثبت بده اداره پلیس فقط میتونه روی داشتن سوابق بد ویزا رو کنسل کنه و در هیچ صورت دیگه ای این کار رو انجام نمیده . به همه کسانی که ویزا گرفتن توصیه میکنم اگه مهلت ویزاشون تا ماه فوریه سال اینده هست حتما قبل از سال اینده برای تمدید ویزا اقدام کنن .
کردار بیارای و گرد گفتار نگرد چون شود کار گویند که کرد
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، mavarfan ، hamid123 ، msar
امروز از اون اشنامون توی اداره پلیس راجع به دوستانی که ویزاشون رد شده پرسیدم که ایا از اینجا میشه کاری انجام داد ولی ایشون گفتن که اصلا امکان انجام هیچ کاری از اداره پلیس نیست چون کنسول به اونها ویزا نداده و باید مشکل رو از طریق سفارت تو ایران پیگیری کنن
کردار بیارای و گرد گفتار نگرد چون شود کار گویند که کرد
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، mavarfan ، mohammad.maleki ، hamid123 ، msar
لینک مربوط به تغییرات در قوانین اداره پلیس چمهوری چک
http://www.mvcr.cz/mvcren/article/change...-2011.aspx
کردار بیارای و گرد گفتار نگرد چون شود کار گویند که کرد
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، msar
امروز رفتم اداره پلیس و ویزای 2 ساله ام رو زدن توی پاسپورتم ، بدون مصاحبه و هیچ چیز دیگه ای فقط حدود 40 روز طول کشید تا جوابش بیاد .
مدارک لازم هم :
1- بیمه معتبر دوساله
2- اساسنامه شرکت که باید از اداره پست بگیرین
3- اجاره نامه محل سکونت حتما باید تا پایان اعتبار دوساله ویزاتون باشه
4- پاسپورت معتبر
5 - عکس
6- موجودی حساب بانکی حداقل موجودی نفری 110،000 کرون چک(حدود 6میلیون و پانصد هزار تومان)
کردار بیارای و گرد گفتار نگرد چون شود کار گویند که کرد
پاسخ
تشکر کنندگان: hamid123 ، یه مهاجر ، msar
من میخوام برای اقمت اقدام کنم واقعا خوبه چک
میشه اقمت چک و بگیری و تو آلمان خونه اجاره کنیم زندگی کنیم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
من امروز از دم سفارت چک رد شدم. سفارت چکی که همیشه کلی آدم دم درش بودن 1 نفر هم نبود. تو رفتم و از خانم انصاری سوال کردم و ایشون گفت که بصورت موردی و خیلی کم قبول می شن اما معمولن رد میشن. ویزا یک ساله دیگه نمی دن و 6 ماهه شده.
کسی می دونه هر کنسول جند سال در ایران می مونه . خانم کاترین کنسول چک الان حدود یک سال نیم هست که اینجاست.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، msar
جواب منم بدین لطفا
چک خوبه برای زندگی واقعا
اقامت چک و بگیریم میتونیم بدون مشکل بریم آلمان و بیائیم
بهترین روش برای گرفتن اقمت تو یه کشور اروپایی چیه
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام،
واقعا اطلاعات خیلی خوبی دادی ،در مورد ثبت شرکت، خودمون باید به سفارت درخواست بدیم،یا از طریق وکیل اقدام کنیم
اگه خودمون اقدام کنیم اون طرف که کسی رو نداریم که کارای اداری ثبت انجام بد ، یا همه کارها اینجا قابل انجام
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2009-12-28 ساعت 19:12)@SH!M نوشته:  هزينه بسته به اينكه از چه طريق اقدام كنين متفاوته.يه سري شركتها هستن كه تو ايران بعنوان وكيل دنبال كارهاتو ميرن و خب مسلما يه هزينه اي بابت اين كار مي گيرن.عده اي هم هستن خودشون مستقيما از طريق وكلائي در جمهوري چك پيگيري مي كنن كه در اين روش ارزونتر و سريعتر كارها انجام ميشه.

شركت هر نوع فعالتي ميتونه داشته باشه.در واقع هدف از اين نوع مهاجرتها،اشتغال زائي در كشور مبداست.

زمانيكه بيشتر وكلا اعلام مي كنن سه ماه هست اما اونچه كه من ديدم اين پروسه بيين 6 تا حتي يه سال طول ميكشه.

بعد از ثبت شركت براي متقاضي ويزاي تجاري يه ساله صادر ميشه كه با اين ويزا براحتي امكان سفر در محدوده شينگن رو خواهيد داشت ضمن اينكه يه بار ورود نيست يعني اگه شما بعد از دو ماه از چك به ايران سفر كنين مجدد براي برگشت به چك نياز به گرفتن ويزاي جديد نداريد در حاليكه ويزاهاي سه ماهه يه بار وروده.

1- طبق قانون جدید که از اول ژانویه 2011 قابل اجراست، ویزای بلند مدت که قبلا یکساله صادر میشده، اکنون به شش ماه تقلیل یافته است.
2- ویزای بلند مدت یکساله و یا شش ماهه که صادر میگردد، فقط سه ماه اول آن جهت تردد به کشورهای شنگن معتبر میباشد و مابقی مدت آن فقط جهت رفت و آمد به جمهوری چک دارای اعتبار است.ولی ویزای 2 ساله که بعدا با تمدید ویزای اولیه صادر میشود، برای رفت و آمد به کشورهای شنگن معتبر میباشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: hamid123 ، msar
با سلام خدمت کلیه دوستان عزیز
بنده اتفاقی با این سایت آشنا شدم و راستش رو هم بخواهید به دلیل کمبود وقت و ترافیک کاری وقت زیادی صرف مطالعه و گشت و گذار در فروم ها رو ندارم. اما وقتی با تاپیک جمهوری چک آشنا شدم این تصمیم رو گرفتم که عضو بشم و تا انجایی که اطلاعات بنده اجازه میده شما رو راهنمایی کنم زیرا بدلیل سابقه طولانی زندگی و تجارت در این کشور این اطلاعات بصورت تجربی بدست امده.
در مورد ویزا و برخی قوانین اطلاعات خوبی دارم و اگر هم دوستان نیاز به اطلاعاتی داشته باشند از منابع موسخ این امکان هستش که از افراد معتبر و مهم در ارگان های مختلف پرسید و پاسخ رو خدمت شما اعلام کنم.

در مورد ثبت شرکت و گرفتن اقامت باید عرض کنم که کلان پیگیر این موضوع نشید . چون در حال حاضر چراغ قرمز رو به اتباع ایران، اذربایجان، ارمنستان، روسیه و اوکراین نشان دادن.تعداد زیادی ایرانی در سال 2008 تا 2009 شرکت ثبت کردند و با گرفتن ویزا پس از مدتی به سمت اروپای غرب مهاجرت کردند.

در مورد اینکه ویزای شما برگشت خورده و امکان پیگیری هست یا خیر هم باید بگم که امکان هستش و 100% قانون چک این حق رو به شما میده و حتی در کمیسیون مهاجرتی اتحاده اروپا که در سال 2010 تشکیل جلسه داد این موضوع تصویب شد که هیچ سفارت خانه ای حق سخت گیری های بیش از اندازه و خارج از حقوق بشری را از متقاضی نباید داشته باشه.اگر ویزا رو شخص کنسول رد کرده باشه پیگیری از سفارت باید انجام بشه و نتیجه هم درخواست دوباره ویزا هستش.
اگر مدارک رو پلیس و وزارت کشور برگشت زده باشه که شما ظرف 15 روز کاری میبایست شکایت خودتون رو ارسال کنید از طریق وکیل .
البته تمام این پیگیری های فقط برای افرادی جواب خواهد داد که با ویزای کاری یعنی شرکت چکی اونها رو دعوت کرده باشه و حقوق و قرارداد و اجاره مسکن تمام تهیه شده باشه، برای ثبت شرکت بی نتیجه خواهد بود. چون روسها و اوکراینیها در اولویت هستند.
افرادی هم که قصد ثبت شرکت دارند زمان انجام این کار بین 25 تا 40 روز کاری هستش حدااکثر. توجه کنید که بیشتر از این زمان غیر ممکن هستش و دروغ.
فراموش نکنید که جدیدا بانکها وکالت نامه جدا برای افتتاح حساب شرکت از شما میخوان. حساب هم خیلی از بانکها باز نمیکنند برای ایرانی ها. در حال حاضر بانک یونی کردیت بانک و ولکس بانک این کار خیلی خوب انجام میدن.
برای ثبت شرکت هم از وکلای چکی میتونید استفاده کنید. قیمت های مناسبی دارند. به هیچ وجه شرکت آماده خریداری نکنید. فقط اگر واقعا قصد تجارت دارید و سن شرکت برای شما اعتبار میاره که در این صورت وکیل خوب بگیرید تا زیر و بم شرکت رو بررسی کنه و بعد خریداری کنید.

چک کشور زیبا و خوبی هستش، اما درگیر یک سری بازی های سیاسی شده و در آینده با مشکلاتی مواجه خواهد شد. بنده به عنوان یک سرمایه گذار در اینجا این حس رو دارم میکنم. به طور مثال زمان اوج مشکلات سیاسی روسیه و چک و همچنین حمله مکرر روس ها به چچن، چکی ها از روی لجبازی به تعداد زیادی از مهاجران چچنی و داغستانی ویزا دادند، اما الان تمام مقامات چکی از این اقدام پشیمان هستند، چون امنیت پایین اومده و من این رو واقعا درک میکنم. هر سال بر تعداد کلی ها افزوده میشه. بنده اتفاقی از شهر کلادنو که نزدیک پراگ هست رد میشدم و وقتی این شهر را با 2 سال پیش مقایسه میکردم باورم نمیشد که این همه کلی اومده باشن اینجا.

نکته بعدی این هستش که از سال 2008 حمله سرمایه داران روس به چک شروع شد. یعنی اینکه دولت روسیه پول در اختیار افرادی قرار داد و انها تحت نام شرکت اروپایی و حتی روسی اقدام به شرکت در منافصات استراتژیک کردند و در حال حاضر روسیه سهم زیادی در خیلی از شرکت های حساس چکی داره .

من قصد تغییر نظر دوستان رو ندارم و فقط قصد اطلاع رسانی هستش و خود شما با کمی مطالع و دیدی باز تر میتونید تصمیم بگیرید.
اخبار مربوط به امروز

In related news, government MPs on Friday approved raising the lower VAT rate affecting some goods and services from the previous 10 to 14 percent. The move will raise the prices of medicines, foodstuff, public transport, as well as books, newspapers and concert tickets in 2012, Mladá fronta Dnes reported. Finance Minister Miroslav Kalousek told the daily that by conservative estimates the lower VAT rate increase would bring in an additional 22 billion crowns. The prime minister, meanwhile, stressed that the increase would not be dramatic but the opposition Social Democrats have said that they will lower the rate if they win the next election, at least regarding food and medicine. Petr Nečas’s centre-right government aims to unify the existing higher and lower VAT rates at 17.5 percent in 2013.
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، msar
درمورد مالیات هم باید بگم که اگر شرکت سود خالص زیر 50 هزار یورو داشته باشه میبایست سالیه اظهارنامه رو ارائه بده اما اگر بیش از 50 هزار یورو باید هر 3 ما و یا 6 ماه ارائه بده. البته شرکت های خیلی حرفه هستند که برای شما طوری اظهارنامه رو تنظیم میکنند که حتی وزیر اقتصاد چک هم متوجه درامد و سود شما نشه. همانطور که میدونید پول اینجا هم حرف اول رو میزنه و حتی قانون رو هم میشه عوض کرد.

دوستان اگر هنوز اقدامی نکردند بهتره صبر کنند تا مدتی و یا اینکه از طریق لهستان، لیتوانی، استونی و اسلواکی اقدام کنند.
سعی کنید کشوری رو انتخاب کنید که در ایران سفارت نداشته باشه. چون در این صورت قانون این حق رو به شما خواهد داد تا از طریق ترکیه اقدام کنید. این تاثیر مثبت داره. در حال حاضر لیتوانی، لتونی و استونی شرایط خوبی برای اقامت دارند و حتی با سرمایه گذاری 50 تا 60 هزار یورویی هم خیلی راحت و در 3ماه اقامت رو خواهند داد.

شرایط چک شرایط خاصی هستش. بدلیل وجود رادیو آزادی و رادیو فردا و همچنین برخی گروه های سیاسی، حمایت سران چک از برخی ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی ایران باعث شده که روابط این دو کشور خیلی خیلی تیره باشه و بطوری که در سفارت ایران بلندمرتبه ترین شخص کاردار هستش. چک این اجازه رو نداره که به هرکسی ویزا بده چون حمایت های آمریکا و اروپا و همچنین نظر پدربزرگ ها در رتبه اول قرار داره. افزایش ایرانی در چک یعنی تهدید رادیو فردا و خیلی مسایل دیگه. چون فکر میکنند افراد تحت نام دانشجو و یا تاجر وارد میشوند و به کار های دیگه مشغول خواهند شد.

(2011-02-23 ساعت 14:29)mamazy نوشته:  من میخوام برای اقمت اقدام کنم واقعا خوبه چک
میشه اقمت چک و بگیری و تو آلمان خونه اجاره کنیم زندگی کنیم

سلام
شما اقامت موقت خواهید گرفت. ویزای اول شما حداکثر 6 ماه خواهد بود که تنها 3 ماه از اون رو حق تردد در شینگن رو دارید. اگر ویزای شما از نوع کاری و تخصصی باشه که میتونید به کسی که در آلمان شرکت داره صحیت کنید و مجوز کار از آلمان برای شما بگیرده و منتقل شید به اونجا به عنوان ماموریت کاری و ....

اگر ویزای شما از طریق ثبت شرکت باشه که باید بگم پس از تمدید ویزا و دریافت آیدی کارد میتونید تردد کنید و هر بار ورود نباید بیشتر از 3 ماه باشه. البته اگر با ماشین برید کنترل نمیشید مگر اینکه آلارم ضد تروریسم زده بشه و اتوبان ها رو ببندند برای بازرسی و ......


پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، yasina ، msar
(2011-03-07 ساعت 14:13)REZA.p نوشته:  سلام،
واقعا اطلاعات خیلی خوبی دادی ،در مورد ثبت شرکت، خودمون باید به سفارت درخواست بدیم،یا از طریق وکیل اقدام کنیم
اگه خودمون اقدام کنیم اون طرف که کسی رو نداریم که کارای اداری ثبت انجام بد ، یا همه کارها اینجا قابل انجام

سلام
از طریق اینترنت با سایت های معتبر چکی آشنا بشید. مکاتبه رو شروع کنید. هزینه منطقی این کار بین 1500 تا 3000 یورو هستش. بستگی به شرکت و خدماتی که به شما میده هستش.
اگر از شما خواسته شد که 200هزار کرون رو واریز کنید به عنوان سرمایه اولیه شرکت، مخالفت کنید. چون خیلی از شرکت های خودشون این کار رو انجام میدن و از شما 200 تا 500 یورو برای این کار خواهند گرفت. حتما هم تاکید کنید که حساب بانکی هم برای شرکت باز کنید.
وکالتنامه برای شما ارسال خواهند کرد برای ثبت شرکت و گواهی امضا و حساب بانکی. بگید به زبان انگلیسی و چکی باشه حتما و این جمله هم در کلیه وکالتنامه ها ذکر بشه : پس از انجام کار اصل به شما برگردانده و از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

از سایت روبرو استفاده کنید حتما برای جستجو : www.expats.cz
و یا firmy.cz
(2011-01-28 ساعت 15:57)PRAGUE نوشته:  امروز رفتم اداره پلیس و ویزای 2 ساله ام رو زدن توی پاسپورتم ، بدون مصاحبه و هیچ چیز دیگه ای فقط حدود 40 روز طول کشید تا جوابش بیاد .
مدارک لازم هم :
1- بیمه معتبر دوساله
2- اساسنامه شرکت که باید از اداره پست بگیرین
3- اجاره نامه محل سکونت حتما باید تا پایان اعتبار دوساله ویزاتون باشه
4- پاسپورت معتبر
5 - عکس
6- موجودی حساب بانکی حداقل موجودی نفری 110،000 کرون چک(حدود 6میلیون و پانصد هزار تومان)

سلام دوست عزیز و تبریک
لطفا بفرمایید که از شما انگشت نگاری هم شد؟
(2010-11-07 ساعت 20:17)mohammad.maleki نوشته:  سلام دوستان جز روش تجاری امکان دیگری برای اقامت چک وجود دارد؟

سلام دوست عزیز
اگر هدف نهایی چک هستش، بهتره برید از طریق کشور دیگری مثل لیتوانی لتونی استونی که هنوز ایرانی ها هجوم نبردن اقدام کنید. البته تا 1 سال دیگه سخت گیری این ها هم شروع خواهد شد. بطور مثال تعدادی از دوستان بنده از طریق سفارت لهستان ویزا گرفتند و کل کار هم 100 روز دقیق طول کشید. بعد از گرفتن ویزا و انجام مراحل اداری به چک عزیمت کنید.

من در ترکیه هم تعدادی ایرانی در فرودگاه دیدم که عازم لیتوانی بودند و از طریق ترکیه هم اقدام کرده بودند. البته ظاهرا فردی از بلاروس کلیه کار ها رو انجام داده بود.

پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، yasina ، msar
(2010-11-05 ساعت 14:09)@SH!M نوشته:  منم تقریبا مطمئنم همه مصیبت از کنسولش بوده

فعلا بی خیال پیگیری شدم چون نه وقتش رو دارم مرتب برم چک نه اینکه دستگاه قضائی درست حسابی داره که به شکایات رسیدگی کنه پس جز اینکه پولم رو الکی به هدر بدم نتیجه ای نداره.البته اگه همه با هم هماهنگ اقدام میکردن و وکیل خوبی در ایران می گرفتن تا عملکرد غیرقانونی کنسول رو با ارائه مدرک به چک انعکاس بدن خیلی کارا میشه کرد اما فعلا ایشون هیچ شاکی نداره همین جوری میتازه برای خودش!

البته ظاهرا این اقدام به گوش سفارت ایران در چک هم رسیده و جدیدا به افراد چکی که قصد سفر به ایران رو دارند هم سختگیری میشه و ویزاشون هم رجکت میکنند.

سطح رابطه تجاری ایران و چک سالیانه 200 میلیون دلار هستش، حداکثر!!!! پس ما برای چکی خیلی مهم نیستیم.
در مورد این گفته شما که وکیلی گرفته بشه که عملکرد غیر قانونی کنسول ارسال بشه باید بگم که این کار هم نتیجه ای نخواهد داشت. چون کنسول برای همین و در راستای همین اهداف اعزام شده به ایران. مهارت ایشون در این کار هستش و اگر روزی تشریف آوردید چک و گذرتون به وزارت امور خارجه افتاد تحقیقاتی در مورد ایشون کنید که به نکات جالبی خواهید رسید.

بنده برخورد مستقیم در ایران با ایشون نداشتم، اما در پراگ وقتی از دوستان پرسیدم متوجه شدم.
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، یه مهاجر ، hamid123 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان