کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بازگشت به خانه بعد از تعطیلات کریسمس
منو محکوم به تندروی نکنید! من اگر به غرب تا این حد که اینجا برداشت شده بدبین بودن خودم رو نمی کشتم که برم غرب!!!
اما قبول ندارم که اونجا جامعه شان سالمه... خودتون هم می دونید که الکل و دراگ خوب نیست. در همین آمریکا 18 سال مصرف مشروبات الکلی ممنوع بوده. هنوز هم استفاده از الکل محدودیت هایی برا افراد زیر 18 سال دارد و در برخی از ایالات آمریکا قانونی وجود دارد که به افراد بی خانمان الکل فروخته نمی شود. مصرف مواد مخدر به حدی تبدیل به بحران شده که در نیویورک دولت محل هایی را برای تزریق بهداشتی مواد مخدر در نظر گرفته. این با این که نشونه خوبی از تمدنه اما نشانی هم از کثرت استفاده از مواد مخدره. اگر س.ک.س کودکان در آمریکا چیز نادری بود مبارزه با آن به این شکل که شما می بینید وجود نداشت. به قول خانم لیلی ما داریم راجع به خانواده های نرمال و سالم صحبت می کنیم و مثال های صدرا اینجا مصداق ندارند. در ایران هرچقدر هم که اوضاع بد باشد در مورد سه پارامتر الکل، سک.س و مواد مخدر(البته این مورد کمتر) از غرب اوضاع بهتر است.
پاسخ
تشکر کنندگان: sh-b ، honareirani ، WIKIMAN
(2010-01-09 ساعت 18:01)shahram1347 نوشته:  نه ميشود هردو فرهنگ را كوبيد و منكر شد و نه ميتوان يكي را كوركورانه قبول كرد و ديگري را نهي كرد ولي حد اعتدال را نگه داشتن معمولا بهتر جواب ميدهد. از خواندن مطالبتان لذت بردم و به اميد موفقيت شما دوستان.

دقیقا حرف منم همینه.یه سری چیزا هست که توی فرهنگ ما خیلی درستر و باارزشتر از فرهنگ غربه بنابراین باید بهش احترام بذاریم و حفظش کنیم در مقابل در بعضی موارد فرهنگ غربی خیلی غنی تر از فرهنگ مائه و چه اشکال داره که بپذیریم و الگوی خودمون قرار بدیم.
(2010-01-10 ساعت 00:51)laili نوشته:  این باور که خانواده های غربی بی احساس هستند و به بچه اهمیتی نمیدن و فقط دنبال عیش و نوش خودشون هستند اشتباه ترین باوریه که من دیدم.

مرسی لیلی عزیز.خیلی قشنگ حرف دل منو زدی!!!! دوست داشتن ما ایرانیا در خیلی از موارد مثل دوستی خاله خرسه میمونه و جز بدبخت کردن طرف چیز دیگه ای نداره.ما بیشتر حس مالکیت داریم تا دوست داشتن!!! می خوایم اونکه دوستش داریم کاملا مطابق با اونچه ما میخوایم رفتار و فکر کنه و هیچ زمان اجازه اینکه اونجور که خودش میخواد زندگی کنه رو بهش نمیدیم!!!طرف رو اسیر خودمون می کنیم بعد اسمش رو میذاریم دوست داشتن و حمایت و عاطفه

درباره مسئله فساد همچنان من معتقدم که جامعه ما پاک تر از غرب نیست فقط چون خیلی خوب بلدیم که ظاهر همه چی رو مرتب کنیم همه چی خوب بنظر میرسه!!!Wink در اروپا و امریکا اگه مصرف سیگار و مشروب بین نوجوونها شایعه حداقل قانون عدم فروش سیگار و مشروبات الکی به افراد زیر 18 سال وجود داره هرچند خیلی از نوجوونها با خیلی از ترفندهای ساده از این محدودیت در میرن اما تو ایران چی پدر میتونه بچه 6 ساله ش رو برای خرید سیگار بفرسته سوپرمارکت سر کوچه.اما اینجا پدر و مادرهای سیگاری توی سرمای 20 درجه زیر صفر اجازه سیگار کشیدن توی خونه خودشون خصوصی ترین حریمشون رو ندارن و همه میان روی بالکن سیگار میکشن پس باید قبول کرد اگه فساد در غرب هست حداقل برای احترام به حقوق افراد سالم محدودیتهائی وجود داره و افراد هم چه بخواین یا نخواین بیشتر مواقع مجبور به اطاعت از قانونن پس من جامعه ایران رو سالمتر نمیدونم چون همه چی در زیرزمینها خیلی بدتر از غرب در حال جریانه.اینجا برای هر کاری مکان خاص وجود داره.دختران خوشحال!!!!!! به مکانهای خاصی برای کسب و کار میرن و پوشش و ارایش خاص دارن و برای همه قابل تشخیصه اما در ایران برای هیچ کس امنیت نیست و با هر پوششی و در هر جائی مزاحمت میشن.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، mohsen324 ، honareirani ، laili ، shahram1347 ، سارا کوچولو
(2010-01-10 ساعت 14:09)msnazi نوشته:  منو محکوم به تندروی نکنید! من اگر به غرب تا این حد که اینجا برداشت شده بدبین بودن خودم رو نمی کشتم که برم غرب!!!
اما قبول ندارم که اونجا جامعه شان سالمه... خودتون هم می دونید که الکل و دراگ خوب نیست. در همین آمریکا 18 سال مصرف مشروبات الکلی ممنوع بوده. هنوز هم استفاده از الکل محدودیت هایی برا افراد زیر 18 سال دارد و در برخی از ایالات آمریکا قانونی وجود دارد که به افراد بی خانمان الکل فروخته نمی شود. مصرف مواد مخدر به حدی تبدیل به بحران شده که در نیویورک دولت محل هایی را برای تزریق بهداشتی مواد مخدر در نظر گرفته. این با این که نشونه خوبی از تمدنه اما نشانی هم از کثرت استفاده از مواد مخدره. اگر س.ک.س کودکان در آمریکا چیز نادری بود مبارزه با آن به این شکل که شما می بینید وجود نداشت. به قول خانم لیلی ما داریم راجع به خانواده های نرمال و سالم صحبت می کنیم و مثال های صدرا اینجا مصداق ندارند. در ایران هرچقدر هم که اوضاع بد باشد در مورد سه پارامتر الکل، سک.س و مواد مخدر(البته این مورد کمتر) از غرب اوضاع بهتر است.

با سلام

اول آقا محسن عزیز به نظرم تا بنده و شما مدت زیادی در اینجا زندگی نکنیم صحیح نیست اینطوری قضاوت کنیم، شما بر چه اساسی میفرمایید جامعه ی غرب جامعه سالمی نیست؟؟ آیا فرزندانتون رو اونجا بزرگ کرده اید یا برای مثال به تمامی مدرسه ها و دبیرستان ها سطح شهرها تشریف برده اید و تحصیل کرده اید؟؟ آیا این شرایط رو برای همه خانواده ها یکسان دیدید؟؟ وو ....

همه میدونند که دراگ و الکل خوب نیست. اما نمیدونم چه جوری شما میفرمایید اینجا آمار مثلا دراگ بیشتره؟؟
والا ما توی ایران اگه میخواستیم رفیقای سر کوچمون هم داشتن. اینجا که باید بری محله های خاص. ( البته اگر معضل سیگاریه، که اون نه توی ایران نه اینجا جز مواد حساب نمیشه)
برای اون الکلی که میفرمایید. با این سن و سال شما (به قولی دنیا دیدگی) واقعا بعیده اگر بفرمایید گیر آوردن اینجور چیزها در ایران سخته. در ضمن به نظر من اینجا در این زمینه هم به مراتب بهتره، 1 اینکه همونطور که خودتون فرمودید به افراد زیر 18 سال فروخته نمیشه، در حالی که ما در ایران شاهد چنین چیزی نیستیم و هیچ کدوم از ساقی های عزیز احتمالا به وظایف شرعی خودشون واقف نیستند که به بچه زیر 18 سال نفروشن. دوم اینکه اون آشغالهایی که توی ایران میخورند رو تو اینجا توی آزمایشگاه ها هم درست نمیکنند چه برسه به خوردن. سوم اینکه توی ایران خانواده ای که مشکلی نداشته باشه مطمن باشید اینجا هم میتونه فرزنداشو کنترل کنه. کسی که نمیاد یقه ی بچه شما رو بگیره که مواد الکلی استفاده کنه. اتفاقا اینجا تا جایی که من متوجه شدم، خانواده ها بسیار بیشتر در مورد خوردن مش.رو.بات الکی بچه های زیر 18 سال در پارتی ها حساس هستند تا ایران.
Big Grin چه جالب توی کانادا هم توی جنگ جهانی اول قانون منع فروش مش.رو.بات الکلی به درخواست بانوان( برای اولین بار در تاریخ فعالیت زنان) وضع شد ( قابل توجه بانوان فمینیست انجمن). اما الان این سرزمین کفر در هر 3-2 کیلومتری یک مرکز فروش ناهنجاریهای الکلی داره.

اون جریان مواد مخدر آمریکا هم که خدارو شکر 1000 ساله دیگه هم به پای ایران نمیرسه.

میدونی محسن جان مشکل کجاست؟
مشکل اینه که ما توی ایران رس.ا.ن.ه مثله کشورهای آمریکا و غیره نداریم که هر اتفاقی بیوفته 100 تا کانال تلویزیونی پخشش کنند، برای همین اون هایی که در کنار شومینه در خانه هایشان نشته اند هیچ خبری ندارند.
محسن عزیز به نسبت جمعیت که بخوای بگیری چه جوری میتونی بگی که آمار ت.ج .ا- و .ز در ایران کمتره؟؟ حتی اون آمار الکی ای که خودشون در ایران میدن هم بیشتر از اینجاست، درضمن مطمنا میدونید که 90 درصد قربانی ها در ایران از شرم و حیاشون روشون نمیشه برن شکایت کنند. اون چایلد ابیوز هم که میفرمایید به همون دلیل آ.ز/ا/د.ی هستش که میتونن این آمار رو اعلام کنند.

و چند تا چیز دیگه هم برای عرض کردن بود که سر فرصت....

پیروز باشید.
من سوات ندارم امزا بزارم. نمیشه انگشط بزنم؟؟ په ای چه وب صاتی یه
پاسخ
من با وجودی که دخترم و ایران در یکی از مدارس خوب ثبت نام کرده بودم اما باز هم همیشه دلشوره داشتم و همیشه یک ربع زودتر دم در مدرسه بودم تا زمانی که تعطیل میشه قبل از اینکه با کسی حرف بزنه بیارمش خونه....................ولی اینجا اگه یک ربع هم دیرتر برسم خیالم راحته که هیچ اتفاقی نمیوفته.................

دیروز بعد از ظهر من و دخترم هوس پیاده روی به سرمون زد و با هم پیاده به سمت مدرسه اش رفتیم(دیروز تعطیل بود و فاصله ی خانه ی ما تا مدرسه تقریبا 5 دقیقه است)وقتی به مدرسه رسیدیم توی حیاط کلی با هم راه رفتیم و در قسمت چمن بسیار وسیع مدرسه شروع به جمع کردن برگهای پائیزی کردیم...حالا منظور از این صحبتها این که زمانیکه دختر من مشغول بازی بود من با خودم فکر میکردم که چرا هیچ کدوم از مدارس اینجا در و حفاظ و نرده نداره؟یعنی بچه ها خیلی راحت در این فضای بسیار بزرگ و غیر محصور بازی میکنند بدون هیچ نگرانی و مشکلی....نه کسی فرار میکنه و نه کسی از بیرون مزاحم بچه ی شما میشه...این دلیلش چی میتونه باشه؟
غیر از امنیت چه چیز دیگه ای میتونیم بهش بگیم؟چرا مدارس ایران مثل زندانه؟زمان ما که والدین به راحتی میتونستند وارد مدرسه بشن ولی الان باید زنگ بزنی اکثر مدارس هم آیفون تصویری داره و تا شما رو نشناسند به سختی در را باز میکنند این به غیر از اینه که میخواهن به زبان بی زبانی بگن در این جای نا امن ما مواظب کودکان دلبند شما هستیم؟

یک مثال دیگه که من اینجا هر زمانی که در فروشگاهی شربت سینه خریدم از من گواهینامه خواستند به خاطر الکلی که در اینگونه داروها است......ولی در ایران به راحتی آب خوردن از هر داروخانه ای تعداد زیادی اکسپکتورانت کدئین و قرصهای کدئین دار میشه تهیه کرد................

من به آمار کشورها کاری ندارم تنها چیزی که میتونم بگم اینه که من برای تربیت و امنیت دخترم اینجا احساس بهتری دارم تا زمانی که در ایران بودم
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
فكر ميكنم خانواده در اروپا تعريفي متفاوت با آمريكا داشته باشد
بقول تافلر(نويسنده كتاب موج سوم)ساختار خانواده در اروپا بشدت در حال تغيير اساسي است اما برابر شواهد اين تغيير در آمريكا كمي كند تر و متعادلتر انجام ميشود
افسار گسيختگي جامعه اروپا را كسي نميتواند انكار كند اما در ايران هم ما آتشي زير خاكستر داريم كه اگر فكري برايش نشود بزودي شعله هاي آن به هوا برخواهد خواست
متاسفانه متولي درست و حسابي هم وجود ندارد و انگار حفظ بعضي چيزها مهمتر از درمان درد مزمن جامعه است
قصد سياه نمايي ندارم اما زنگ خطر در جامعه ما مدتهاست كه به صدا درآمده است ولي متاسفانه كسي به آن توجه نميكند و فقط از غرب ايراد گرفته ميشود
فكر نميكنم منصفانه باشد كه خانواده ها را مسئول چنين وضعي بدانيم
بقولي :الناس علي دين ملوكهم

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
سلام
من فکر می کنم بحث از اول سر مقایسه ایران با غرب نبود چون این بحث مثل بحث اول مرغ بود یا تخم مرغه.
بلکه در متن سیما جان یک سری جملاتی بود که شاید درست نبود به همه بچه های ایرانی تعمیم داد ما هر جا بریم یا هرکجا زندگی کنیم بلاخره ایرانی هستیم. اینکه بگیم ایران خوبه یا بد در واقع به خودمون برمی گرده.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، honareirani ، shahram1347
(2010-01-11 ساعت 11:12)ساشا نوشته:  سلام
من فکر می کنم بحث از اول سر مقایسه ایران با غرب نبود چون این بحث مثل بحث اول مرغ بود یا تخم مرغه.
بلکه در متن سیما جان یک سری جملاتی بود که شاید درست نبود به همه بچه های ایرانی تعمیم داد ما هر جا بریم یا هرکجا زندگی کنیم بلاخره ایرانی هستیم. اینکه بگیم ایران خوبه یا بد در واقع به خودمون برمی گرده.

وقتی ما ایرادهامون و بدونیم میتونیم برطرفشون کنیم...........این درست نیست که ما همیشه فکر کنیم همه چی درسته و مشکلی نیست.

بهتره آدم واقع بین باشه همون طوری که خوبیها رو میگه شجاعت داشته باشه و بدیها رو هم به چالش بکشه تا شاید و فقط شاید زمانی برسه تا ما تنها به گذشته هامون افتخار نکنیم و بتونیم به زمان حالمون هم افتخار کنیم
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
بقول دوستی، چه لذتی میبریم از این گفتگو های محترمانه ی زیبا.

نظرات متفاوتند و صد البته محترم. مهم این است که در عین ذکر نظر خود، در مورد نظرات دیگران هم تامـّلی داشته باشیم . من یکی که از خواندن نوشته های دوستان در این مبحث، لذت بسیار بردم.

پیروز باشید
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، hvm ، laili ، shahram1347 ، mohsen324 ، honareirani ، ساشا
نظرات دوستان رو قبول دارم .
امیدوارم روزی برسه که ایران به شان و جایگاه بالایی که بهش تعلق داشت برگرده. وظیفه ما ایرانیهایی که با دنیای خارج از ایران ارتباط داریم اینه که بعنوان یک ایرانی سفیر مردم داخل ایران باشیم و با رفتارمون ثابت کنیم که تصویر درستی از ما ارائه نشده و اینو بصورت یک فرهنگ در بیاریم تا مردم کشورهای دیگه دیدگاه و شناخت بهتری به ایران داشته باشن.
ولی اینکه آیا ما می تونیم با این روند به گذشته خودمون برگردیم یا نه ...... الله اعلم
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، Ali Sepehr ، honareirani ، lexington ، shahram1347
داشتم طبق معمول خودم تاپیکها رو نگاه میکردم که یکیش رو انتخاب کنم برای خوندن،چشمم خورد به این تاپیک،خواستم از روش رد شم که یهو چشمم خورد به تعداد نظرات و پاسخها !خیلی برام عجیب بود!!پیش خودم گفتم یعنی این همه آدم راجع به تعطیلات کریسمس و بازگشت به خانه نظر داشته اند؟!!! مخصوصا که طبق دریافت من تعداد اعضای مقیم خارج از ایران،تواین سایت ،کمتر از این حرفهاست که اینهمه آدم براشون کریسمس خاطره ساز بوده باشه!!
خلاصه کنجکاو شدم که بیام تو و شروع کردم به خوندن .برام جالب بود که از دو سه نظر اول ،یهو فضای قصه گونه و خوش و خرم با یه گربه ملوس ویک سفر سخت، تبدیل شد به انتقاد از کلمات هم!نحوه تربیت کودکان!مقایسه فضای اجتماعی ایران و جوامع پیشرفته!! آمار اعتیاد وطلاق!!! افسار گسیختگی اروپا!!!!!تعریف خانواده و...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا یکی به من بگه از کریسمس و سفر چه خبر؟!
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، یه مهاجر ، honareirani ، ساشا
(2010-01-12 ساعت 19:47)rasarasa نوشته:  داشتم طبق معمول خودم تاپیکها رو نگاه میکردم که یکیش رو انتخاب کنم برای خوندن،چشمم خورد به این تاپیک،خواستم از روش رد شم که یهو چشمم خورد به تعداد نظرات و پاسخها !خیلی برام عجیب بود!!پیش خودم گفتم یعنی این همه آدم راجع به تعطیلات کریسمس و بازگشت به خانه نظر داشته اند؟!!! مخصوصا که طبق دریافت من تعداد اعضای مقیم خارج از ایران،تواین سایت ،کمتر از این حرفهاست که اینهمه آدم براشون کریسمس خاطره ساز بوده باشه!!
خلاصه کنجکاو شدم که بیام تو و شروع کردم به خوندن .برام جالب بود که از دو سه نظر اول ،یهو فضای قصه گونه و خوش و خرم با یه گربه ملوس ویک سفر سخت، تبدیل شد به انتقاد از کلمات هم!نحوه تربیت کودکان!مقایسه فضای اجتماعی ایران و جوامع پیشرفته!! آمار اعتیاد وطلاق!!! افسار گسیختگی اروپا!!!!!تعریف خانواده و...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا یکی به من بگه از کریسمس و سفر چه خبر؟!

Big Grin خب گاهی پیش میاد با دیدن چند کلمه ادم یاد مباحثی میفته و اینجوری صحبت به جاهای دیگه کشیده میشهWink

والا برات بگم از کریسمس امسال هیچ خبر .همونجور که در متن هم شرح دادم من امسال کریسمس نداشتم ولی خب ظاهرا یه جورائی داره جبران میشه چون قبل از شروع به کار در سال میلادی جدید خونواده همسرم از ما دعوت کردن مدتی پیش اونا بمونیم خب اینجا هم برف هست هنوز بعضی ها درخت کریسمس برچیده نشده یه جورائی داریم سعی می کنیم تجسم کنیم کریسمسه.هوا در مقایسه با سال گذشته همین ماه هوا خیلی خوبه و زیاد سرد نیست بنابراین خیلی خوش میگذره Tongue

سفر هم همیشه برای من لذت بخشه حتی سخت ترین سفرها.به هر حال این سفر سخت تر از سفر من به افریقا نبوده.....هر سفر تجربه ای ست که شاید در زمان وقوع گاها تلخ باشن اما وقتی زمان میگذره و فقط بخشی از خاطرات میشن حتی خاطرات تلخ ،درسهای زیادی می گیریم ضمن اینکه قدر خوشی ها و خوبی ها رو بیشتر میدونیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، rasarasa ، Ali Sepehr ، سارا کوچولو




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان