کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
قوانین بخش گفتگوی آزاد
درود .
کلیه کاربران و مدیران توجه بفرمایند :

پیرو گفتگوی اندکی که در گذشته با حجت عزیز داشتیم. قرار بر این شد تا قوانین جدیدی برای بخش گفتگو آزاد وضع شود و به رشته تحریر در آید .
بنده با استفاده از قوانین قبلی سایت و تغییر در آن و همچنین اضاف نمودن موارد متعدد دیگری سعی در تنظیم این قوانین داشتم و اینک آن را به رشته تحریر در آورده و در اینجا قرار داده ام . حال کاربران و مدیران ضمن مطالعه ، اظهار نظر فرموده و نظریات شخصی خود و همچنین پیشنهادات خود را برای بهتر شدن قوانین ارسال بفرمایند .و در نهایت مسئولین و مدیران ذیربط تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند .هر چند تغییر خاصی صورت نگرفت و تنها بعضی از قوانین حذف و چند قانون اضافه شد . در انتها ویرایش و تایید یا تکذیب آن به عهده خودتان
با تشکر " نوید "

1- کاربران سایت می بایست به هنگام ارسال پیغام در انجمن ها از عبارات مناسب استفاده نمایند. پاسخهای ارسالی باید در ارتباط کامل با موضوع مورد بحث باشد. مطرح کردن سوال غیر مرتبط با موضوع ممنوع می باشد.

2- این سایت محلی جهت تبادل اطلاعات در رابطه با اهداف سایت می باشد.لطفاً تنها مطالب مربوط به این موضوع و یا موضوعات وابسته به آن را مطرح کنید.

3- پیش از مطرح کردن سوال خود از امکان جستجوی سایت استفاده کرده و در صورتی که به جواب سوال خود نرسیدید، اقدام به ساخت موضوع گفتگوی جدید نمایید.

4- کاربران می بایست به هنگام ارسال پست و افتتاح تاپیک، و مطرح نمودن مشکلات و پیغامهای خود از عنوان مناسب استفاده نمایند. این عنوان می بایست در رابطه با سوال، مشکل و یا پیغام ایشان بوده و نشان دهنده محتوای آن باشد. در غیر اینصورت در حالتی که کاربر جدید باشد به او اخطار داده خواهد شد. در صورت تکرار این عمل توسط کاربران - چه جدید و چه قدیمی - ارسالهای مشکل دار پاک خواهند شد.

5- از ایجاد گفتگوهای یکسان در بخش های مختلف پرهیز کنید.در صورت مشاهده چنین مواردی گفتگوها همگی پاک خواهد شد.

6- همانطور که از عنوان سایت پیداست اینجا یک سایت فارسی زبان است، بنابراین کلیه مطالبی که در سایت مطرح می شوند می بایست به زبان فارسی نوشته شوند، مگر مطالبی که از یک منبع خارجی که به زبان دیگری است نقل قول شود. ارسال مطالب به زبان ساختگی Fingilish یا Pinglish (متونی که در آنها عبارات فارسی با کاراکترهای انگلیسی نوشته می شوند – برای مثال عبارت "ایران" به صورت "iran" نوشته می شود) نیز اکیداً ممنوع می باشد.برای تبدیل پینگلیش به فارسی از مترجم پینگلیش به فارسی استفاده کنید.

7- مسئولیت مطالب ارسال شده توسط کاربران به عهده خود ایشان بوده و لزوماً مورد تایید مسئولین سایت نیست.

8- از ارسال مطالب سیاسی، تبلیغاتی و همچنین توهین به قشر یا فردی خاص خودداری کنید.

9- لطفاً در هنگام جواب دادن به سوالات، از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث دلسردی کاربر سوال کننده می گردد خودداری نمایید. به خاطر داشته باشید که این سایت محل برطرف کردن سوالات و دغدغه های شماست .

10- تبدیل محیط علمی انجمن ها به محل حل اختلافات و... ممنوع می باشد. (توجه کنید که در صورت مشاهده ایجاد اختلاف و دعوا در یک تاپیک ، پست های کاربران خاطی حذف و تاپیک به طور موقت قفل می شود.) تشخیص این موارد به عهده مدیران سایت خواهد بود.

11- حتی المقدور برای تشکر و تبریک از دیگر کاربران از دکمه تشکر استفاده کنید.

12-ارسال متونی که صرفا برای احوال پرسی نوشته می شوند، ممنوع است و پاک خواهد شد.

13- هیچکدام از کاربران سایت حق ندارند بصورت مستقیم یا غیر مستقیم ، موجودیت الکترونیکی که مالکیت آن در اختیار فرد دیگری است ، بدون رعایت "قوانین توزیع و انتشار" آن موجودیت ، منتشر کنند. (مرجع تشخیص مصداق عبارات "مستقیم" و "غیر مستقیم" مدیران سایت هستند)

14- در صورتیکه مالک ( نویسنده ، مترجم ، توسعه گر و ... ) یک موجودیت الکترونیکی ( مقاله ، خبر ، گزارش ، اجزاء نرم افزاری ، عکس و ... ) ، قاعدهء خاصی برای انتشار تمام یا بخشی از محصولاتش مشخص نکرده است ، ذکر نام ( به شکلی که قابل درک و پیگیری باشد ) یا لینکی که مخاطبین را به صفحات وب وی راهنمائی کند الزامی است .

15- انتشار شایعات یا اخبار غیر موثق ممنوع است.

16- مسایل مدیریتی سایت را به عهده مدیران بگذارید، در صورت مشاهده تخلف از سوی دیگر کاربران، موضوع را فقط از طریق پیغام خصوصی با مدیران سایت درمیان گذاشته و یا با کلیک بر روی تصویر زیر مطلب نوشته شده توسط فرد متخلف، مسئولین سایت را آگاه سازید.
* در صورتی که از حذف و یا ویرایش پست خود توسط یکی از مدیران سایت گله‌مند هستید ، موضوع را از طریق پیام خصوصی ( و نه تاپیکی جداگانه در انجمن‌ها ) با یکی از مدیران ارشد و یا مدیران کل سایت در میان بگذارید تا رسیدگی شود .

17- مدیران سایت دسترسی لازم برای ویرایش و تغییر در گفتگوها را دارند و برای اقدامات مدیریتی ملزم به جواب پس دادن به کاربران متخلف نیستند.

18- مسئولیت کلیه فایلهائی که آپلود و دانلود میشوند؛ به عهده خود کاربران بوده و سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال آلوده بودن آنها ندارد.

19- مهاجرسرا در ویرایش و تغییر قوانین آزاد است. هرگونه تغییر در مقررات به اطلاع اعضاء خواهد رسید.

20- ارسال پست هایی که موجب متشنج شدن جو سایت میشود ممنوع می باشد.

21-گفتگو آزاد بخشی است که در آن میتوانید سوالات غیرمرتبط با موضوعات دیگر یا اظهار نظرهای غیر مرتبط با موضوعات سایت را مطرح نمایید.

22- تبدیل کردن سایت به محیط چت روم و همچنین کل کل کردن و کلیه مواردی که باعث نارضایتی دیگر کاربران میشود ممنوع میباشد .

23- ارسال شوخی های بی مورد و خارج از ادب و پست هایی که باعث هتک حرمت کاربران دیگر در سایت ممنوع می باشد .

24-در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربران خاطی مدیران میتوانند کاربر خاطی را برای مدت معین یا همیشه از سایت اخراج نمایند.

25- ارسال پست و ایجاد موضوعات متوالی در سایت ممنوع میباشد .

26-از ارسال پست ها و عکسهایی دلخراش خودداری نمایید .

27-هر کاربری که احتمال میدهد در آینده ممکن است موضوع ایجادی خود را حذف نماید . در بدو ایجاد موضوع به کاربران دیگر هشدار دهد تا در صورت حذف پست کاربران دیگر از حذف شدن پست شان گله مند نشوند .

28- کاربران توجه فرمایند پاسخهای دیگرکاربران به پرسش ها و مطالب صرفا" نظر شخصی خودشان میباشد و هیچ دلیلی بر علمی و معتبر بودن آن نیست به غیر از مواردی که منبع موثقی در پی نوشت ذکر شده باشد .

29-از کاربران تقاضا میشود در صورت مشاهده موارد خلاف قوانین سایت از دکمه گزارش که در پایین هر پست تعبیه شده است استفاده نموده و مدیران را از آن مورد آگاه سازند .
پاسخ
این همه ما از خودمون قانون در کردیم یک نفر نگفت خوبه یا نگفت بده .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، SamiraN ، Sun.Shine
خوبه
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، Sun.Shine
(2010-01-16 ساعت 13:16)NAV!D نوشته:  این همه ما از خودمون قانون در کردیم یک نفر نگفت خوبه یا نگفت بده .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نوید جان تشکر هایی که زیر متنت هست به معنای خوب بودنه
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، Sun.Shine
نوید جان در مورد گزینه ی 27 نظری نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بقیه هم کپی شده از قوانین اصلی سایته و لینک تکراریهSmile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، indmehdi ، ChairMan ، Sun.Shine
(2010-01-16 ساعت 14:23)NAV!D نوشته:  27-هر کاربری که احتمال میدهد در آینده ممکن است موضوع ایجادی خود را حذف نماید . در بدو ایجاد موضوع به کاربران دیگر هشدار دهد تا در صورت حذف پست کاربران دیگر از حذف شدن پست شان گله مند نشوند .

اينم اضافه کن نويد جان؛ تا 30 نشه، بازي نشه.

30- در صورت عدم اعلام هشدار مذکور در بند 27 ، کاربر گرامي حق حذف موضوع خود را نداشته و در صورت انجام اين کار، بايستي همه‌ي اعضاي سايت را به خانه‌شان دعوت نموده و به آنان، شيريني راست راستکي بدهد.Big Grin
برنده گرین کارت لاتاری 2010.
ساکن لوس آنجلس، کالیفرنیا.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، laili ، ChairMan ، Sun.Shine
من به شدت موافقم .من نمیدونم چطور قراره اجراشه اگه واقعا ارسالهایی که این قوانین رو رعایت نمیکنند حذف شه کارسازه ولی اگه سپرده شه دست خود اعضا ،فکر نمیکنم زیاد کسی رعایت کنه. من خودم خیلی با تشکر ها و احوالپرسیها و ارسالهای بی ربط با موضوع مشکل دارم،چون از مفید بودن موضوع ایجاد شده جلوگیری میکنه وحوصلۀ خواننده رو سر میبره.
ولی وقتی خیلیها رعایت نمیکنند چاره ای جز توسل به زور وجود نداره. کاش یک بخشی ایجاد کنید به عنوان دردل و تشکر و احوالپرسی، بلکه اعضا اونجا باهم چاق سلامتیهاشون رو بکنند، از موضوعهایی که حال کردند تعریف کنند ،از هم گله و شکایت کنند ،همدیگه رو تشویق کنند و خلاصه هر چی دلشون میخواد به هم بگن،نه اینکه هر جا وسط یک موضوع دستشون بهم رسید شروع کنند به حرفهای غیر مرتبط. من مواااااااافقم .....دورودود.....من مواااافقم.....دورودود...Big Grin
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، seravin ، lexington ، ChairMan ، SamiraN ، Sun.Shine ، Aziiii
راساراسا عزیز (اسمت رو درست گفتما!Tongue)

اگر مساله ای توی سایت تبدیل به قانون بشه و توی قوانین سایت گنجانده بشه ، وظیفه اجرا اون بر عهده ی مدیران تالار هاست و ادمین عزیز هم روی حسن اجرای مدیران نظارت دارند تا خدایی ناکرده مدیران من جمله بنده ی کمترین ، سلیقه ای عمل نکنند و طبق قانون عمل کنند .

بهر حال این پیش نویسی که نوید جون زحمتش رو کشیده جای بررسی داره و بایستی روی اون بحث و تبادل نظر صورت بگیره تا به صورت یک روند دم....وک...را....تی...ک مورد تایید و رای قرار بگیره.

البته توی قوانین اصلی سایت هم حجت عزیز داره زحمت می کشه و یک تغییراتی میده که قانون سفت و سختی داشته باشیم و انجمن از خیلی پست ها و تاپیک های بی مورد که خود من هم از این قبیل پست ها دارم عاری بشه.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، rasarasa ، Sun.Shine ، Aziiii
من فکر میکنم در مورد گفتگوی آزاد خیلی نمیشه قانونی و خشک برخورد کرد به غیر مسائلی که مربوط به فی..ل.ت..رین..گ سایت و توهین به اشخاص هست.....
در هر صورت همونطوری که از اسمش مشخصه گفتگوی آزاده دیگه................
ولی با نظر دوستان در مورد احوالپرسیها و تشکرها در سایر تاپیکها کاملا موافقم.............مثلا دوستان دارند با نگرانی در مورد اسپانسر سوال میکنند بعد چند نفر یا به هم تبریک میگن و یا آرزوی عروسی و بچه دار شدن برای هم میکنند..........

در ضمن یه مسئله ی دیگه توی این سایت که خیلی برای من جالب بود میزان تشکرهائیه که نسبت به سالهای قبل حتی پارسال خیلی بیشتر به چشم میاد ...اگه به ارسالهای پارسال نگاه کنید میبینید که بچه ها خیلی از هم تشکر نمیکردند حالا یا اعضا مودب تر شدند یا جو سایت خیلی دوستانه و صمیمی تر شده
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، payam_prz ، admin ، indmehdi ، lexington ، honareirani ، ChairMan ، nnazi_2005 ، Sun.Shine
نویدجان من با نظر آخری laili موافقم و معتقدم که موارد مشترک با قوانین اصلی لازم به تکرار نیستند و تنها اگر مواردی متفاوت هستند، توی خود قوانین اصلی به عنوان تبصره قابل ذکر هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، Ali Sepehr ، ChairMan ، Sun.Shine
نوید عزیز ، میخواد قانون بشه میخاد نباشه؛ من این دو روزه در نبودنت نگرانت بودم و دو سه باری میخواستم در مورد سلامتی روح و جسمت سراغ بگیرم تا دوستانی که با شما به نحوی دیگر در ارتباطند؛ مرا از احوالتان با خبر کنند. خدا را شکر که دست و کامپیوترت حداقل سلامتند و برایمان سوغاتی آورده اید.

راستش من زیاد در زمینه ی قانون و اجرای آن نظری ندارم، ولی چون عنوان بحث در مورد قوانین در بخش «گفتگوی های آزاد» است، فکر میکنم که باید قوانینی بیشتر در مورد حمایت از دوستان تازه واردی که هنوز به فضای زیبای همدلیهای مهاجرسرا آشنا نیستند؛ همچون قانون شماره ی 9 داشته باشیم.

مورد بعدی در مورد برخورد دوستان عزیز قدیمی با افرادی است که سوال هزار باره پرسیده شده را میپرسند. نباید فراموش کرد که نود در صد دوستان بخاطر پاسخ به یک سوال و حل دغدغه ی فکریشان ، پا به این مکان میگذارند و شاید هنوز نحوه ی کار با سایت و جستجوی آن را ندانند و شاید هم اولین ارسالهایشان باشد و ندانند که چطور بنویسند و یا با جستجو در مهاجرسرا مشکل خود را حل کنند؛ که البته بهترین برخورد آدرس دهی دیگر دوستان است و نمیدانم چه جمله و کلماتی میتواند برای بیان این دو مورد در قالب فانون بگنجد.

نظری هم دارم و شاید به قسمت فنی مربوط بشود. دکمه ی تشکر زیر هر ارسال، معمولا ً برای بیان تایید نظر شخص نویسنده است و یا حداقل آن تشکر از ابراز نظر او. ولی بسیار برای خود من پیش آمده که دیگر نویسنده ای در ارسال خود، از نظر شخصی من در یکی دو تا ارسال قبل ذکری (خیر یا شررررر) به میان آورده است و معمولا ً من جواب این گونه افراد را با تشکری از راه پیام خصوصی ارسال کرده ام. نمیدانم امکان پذیر است که گزینه ای هم با معنی دیگری ابجاد کرد؟؟ (البته به شوخی عرض میکنم مثل: قربان شما، چاکرم ، مخلصیم، نه بابا قابلی نداشت و ...(حالاست که آرش باید یه موضوع هم در مورد پاچه خواری در آمریکا بنویسد؛ شوخی)
پیروز باشید. ارادتمند حمید
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، ChairMan ، nnazi_2005 ، Sun.Shine
با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز و تشکر از اظهار نظرشان .
من با نظر همه دوستان عزیز موافقم . .. خوب دیگه ما یه استارتی زدیم خودتون هر کاری دوست دارید بکنید
از جانب من آزادید Big Grin
-------------------------
حمید جان ممنون از اظهار لطفت . بنده یه مدت کوتاهی بدلیل بعضی مسایل مجبورم به دور از شما دوستان باشم . البته نه خیلی دور منظورم اینه که کمتر میتونم مزاحمتون بشم. به هر صورت خیلی ممنونم . امیدوارم همه دوستان در پناه حق محفوظ و
پایدار باشند .
در ضمن این قانون 27 از روی تجربه بدست اومده . حالا دوستان هر کس شیرینی میخواهد بیاد در خدمتم.
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، Sun.Shine
(2010-01-16 ساعت 13:16)NAV!D نوشته:  این همه ما از خودمون قانون در کردیم یک نفر نگفت خوبه یا نگفت بده .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

((خوبه*خوبه*خوبه*خوبه*خوبه*خوبه*خوبه*خوبه)*(خوبه*خوبه*خوبه*خوبه)) به توانِ خیلی زیاد.
راضی شدین یا بیشترش کنم؟
شماره کیس: 2010AS00020xxx
تاریخ نامه قبولی: Jul 2009
کنسولگری: Kuala Lumpur
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: July 2009
تاریخ کارنت شدن کیس:July 2010Big Grin
تاریخ مصاحبه: July 2010
تاریخ دریافت ویزا: فرداش!Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، Sun.Shine
(2010-01-16 ساعت 23:50)laili نوشته:  من فکر میکنم در مورد گفتگوی آزاد خیلی نمیشه قانونی و خشک برخورد کرد به غیر مسائلی که مربوط به فی..ل.ت..رین..گ سایت و توهین به اشخاص هست.....
در هر صورت همونطوری که از اسمش مشخصه گفتگوی آزاده دیگه................
ولی با نظر دوستان در مورد احوالپرسیها و تشکرها در سایر تاپیکها کاملا موافقم.............مثلا دوستان دارند با نگرانی در مورد اسپانسر سوال میکنند بعد چند نفر یا به هم تبریک میگن و یا آرزوی عروسی و بچه دار شدن برای هم میکنند..........

در ضمن یه مسئله ی دیگه توی این سایت که خیلی برای من جالب بود میزان تشکرهائیه که نسبت به سالهای قبل حتی پارسال خیلی بیشتر به چشم میاد ...اگه به ارسالهای پارسال نگاه کنید میبینید که بچه ها خیلی از هم تشکر نمیکردند حالا یا اعضا مودب تر شدند یا جو سایت خیلی دوستانه و صمیمی تر شده

با لیلی عزیز و دیگر دوستانی که صحبت شون مثل ایشون بود موفق من هم در چند انجمن در تایپک های مختلف دیدم که به جای این که در مورد موضوع تایپک صحبت بشه با پست های احوال پرسی وتبریک ......دوستان موضوع تایپک فراموش می شه و بحث موضوع بی نتیجه می مونه ، که در این مواقعه به خودم گفتم این دوستان می تونن در پیام خصوصی یا از طریق دیگر این کارو انجام بدن که موضوع روال خودش رو طی کنه،امید واریم با راهنمایی مدیران محترم و قوانین و را حل جدید این گونه مشکلات حل بشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، ChairMan




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان