کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حق مؤلف (کپی رایت)
(2010-01-11 ساعت 11:53)idn نوشته:  یعنی حتی برنامه anti virus هم نمی تونیم آپدیت کنیم؟
اگه اینجوریه که نبریم سنگین تره
بله درست متوجه شدید. اما آنتی ویروس که گرون نیست! دم کریسمسی بیت دیفندر با نزدیک چهل دلار آنتی ویروس می‌داد برای یک سال برای دو دستگاه (یکی خونه و یکی لپ‌تاپ مثلاً). خداییش مفته! به خصوص وقتی که درآمدتون آمریکایی بشه (سر کار برید).

در هر حال، یه گزینه دیگه هم استفاده از آنتی‌ویروس‌های رایگان مثل AVG هستش. من که مدت طولانی دارمش و هیچ مشکلی نداشتم.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، honareirani ، SamiraN ، Ali Sepehr ، emankh101 ، nastaran86 ، taherifar
(2010-01-11 ساعت 16:06)Hojjat نوشته:  
(2010-01-11 ساعت 11:53)idn نوشته:  یعنی حتی برنامه anti virus هم نمی تونیم آپدیت کنیم؟
اگه اینجوریه که نبریم سنگین تره
بله درست متوجه شدید. اما آنتی ویروس که گرون نیست! دم کریسمسی بیت دیفندر با نزدیک چهل دلار آنتی ویروس می‌داد برای یک سال برای دو دستگاه (یکی خونه و یکی لپ‌تاپ مثلاً). خداییش مفته! به خصوص وقتی که درآمدتون آمریکایی بشه (سر کار برید).

در هر حال، یه گزینه دیگه هم استفاده از آنتی‌ویروس‌های رایگان مثل AVG هستش. من که مدت طولانی دارمش و هیچ مشکلی نداشتم.

درست می فرمایید،خیلی ارزونه، ولی واسه من که حتی اینجا هم نمی خریدم و کپی میزدم از دوستام خیلیهههBig Grin
(در مورد AVG من خیلی گشتم واسه یه انتی خوب و nod32 واسه من از همه بهتر بود) ولی درسته این انتی freeهست و خیلی به درد من میخوره اونجاBig Grin
ولی بازی و برنامه هایی مثل office & photoshop & nero بهتره که ببریم اونجا
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، Ali Sepehr ، emankh101 ، matmir ، taherifar
بازی باز خوبه، معمولاً خیلی گرون نیست! اما برنامه‌هایی مثل آفیس و فوتوشاپ خیلی گرون هستن. حتی Nero هم خیلی مهم نیست چون معادل‌های رایگانش کاملاً کارآمد هستن، اما در مورد Office این طور نیست. سازگاری بین خروجی نرم‌افزارهای رایگان معادل Office (مثل محصولات OpenOffice) پایینه و این وقتی مشکل‌ساز می‌شه که تو Office نداری ولی مثلاً استادت داره و فایل‌هات/فایل‌هاش می‌ترکن!
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، SamiraN ، سارا کوچولو ، emankh101 ، nastaran86 ، matmir ، j@vad ، taherifar
من هم اینجا یک سال از کسپراسکای اوریجینال و یک سال هم از انتی ویروس جی-دیتا اورجینال استفاده کردم. جی دتا رو دوستم از آلمان برای فرستاد.
الانم چون یکم اوضاع مالیم خرابه از انتی ویروسهای free استفاده میکنم.
bitdefender free 2009 , avg free 9.0 از بهترین انتی ویروسهای free هستند.
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، kavoshgarnet ، emankh101 ، nastaran86 ، taherifar
برگردیم سر بحث کپی‌رایت؛ یکی از بحث‌های مرتبط این هست که «رایگان» بودن با «آزاد» بودن فرق داره. اگر چه در انگلیسی به هر دو می‌شه گفت free اما مفهوم کاملاً متفاوتی هستن. بنا بر این شما ممکنه که بتونید یک برنامه (مثلاً AVG Free 9.0) رو به رایگان از اینترنت بگیرید، ولی هنوز اجازه نداشته باشید که اون رو آزادانه برای دیگر دوستان‌تون هم کپی کنید. دوستان شما اگر اون برنامه رو بخوان، موظف هستن که از سایت اصلی بگیرن. (البته این یک مثال بود و در مثل مناقشه نیست)

فلسفه copyleft هم از همین‌جا ناشی می‌شه! اصطلاح copyleft رو بر ضد copyright ساختن تا به اجازه‌نامه‌هایی اشاره کنن که به افراد اجازه کپی آزادانه یک چیز مثل متن یا نرم‌افزار یا عکس یا ... رو می‌ده. مثلاً شما با رعایت شرایط مشخصی می‌تونید فلان متن ویکی‌پدیا رو به سایت شخصی خودتون کپی کنید. معمولاً این شرایط دو تا هستن: (۱) باید به منبع اصلی اشاره کامل کنید؛ (۲) باید اون متن یا نرم‌افزار یا عکس یا ... رو با همون شرایطی که گرفتید (یعنی آزادانه) برای دیگران بگذارید. یعنی بقیه هم حق داشته باشن که اون رو از سایت شما به سایت خودشون ببرن.
پاسخ
دوستان باتجربه تر اینجا زیاد هستند من فقط خواستم که راجع به این موضوع هم صحبت بشه و تجربه هامون رو شیر کنیم. (با هم قسمت کنیم!آدم یادجشن نیکو کاری میفته.)

من خودم بعد از یه مدت سرگردونی و حیرت در میان اینهمه مارک و قیمت و توضیحات با فونت های کوچیک و بزرگ که هز چی هم دقت کنی مطمئنا آخرش میفهمی که نادانسته هات چقدر زیادتر شدند و باز باید توکل به خدا بکنی و خرید کنی، گفتم برم و ببینم این ای-بی که میگن چیه؟! بعد کم کم ازش خوشم اومد، از اینکه وقتی یه چیزی رو سرچ میکنی همه چیزایی رو که داره رو میکنه با قیمت و توضیحات و اینکه فروشنده چقدر کردیت داره یا خوش سابقه است و ...

از طرفی قیمتهایی هم که توش هست باور نکردنیه. من یه باطری برای موبایلم گرفتم 1 دلار و 1.49 هم هزینه پستش بود که شد 2.49 و از هنگ کنگ!!! برام فرستادند که اینجا 20 دلار باید میخریدمش. البته اینم بگم که دو هفته طول کشید.

یا یک بار دیگه یه کابل HDMI که اینجا در بهترین حالت 22 دلار بود رو با 3 دلار خریدم و 3 روزه از نیویورک فرستادندش.

متاسفانه برای ایران یا خیلی محصولات رو نمیفرستند یا شیپمنت زیادی میگیرند، اما اینجا با داشتن یک اکانت تو paypal و یکی در ebay میتونین به آسودگی خرید کنید و در خونه هم تحویل بگیرید.

برای paypal هم فقط یه حساب بانکی اینجا داشته باشید کافیه. همون شماره های رو و پشت debit یا credit کارتتون رو میگیره و دریافت و پرداخت ها هم کاملا کنترل شده و مطمئن هستند.

من یه بار برای فروش هم توش آگهی گذاشتم اما زیاد زوش کار نکردم و در اونمورد اطلاع زیادی ندارم اما در مجموع فکر میکنم از سایتهاییه که برای زندگی در اینجا لازمه باهاش آشنا بشیم.

حالا که گفتم سایت همینجا torrentz رو هم معرفی کنم برای کسانی که نمیشناسند. این سایت رو در همین حد میگم که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد (که شامل هرگونه فیلم و نرم افزار هم میشه) رو میتونید ازش دانلود کنید و تا جایی که من شنیدم هنوز بین علما اختلاف نظر وجود داره که آیا این نوع دانلود قابل ردگیریه یا نه! با سرچ این لغت میتونید اطلاعات جامع راجع به تورنتز رو از وبلاگهای فارسی (مثلا یک پزشک یا بقیه کسانی که راجه به کامپیوتر و فناوری مینویسند) به دست بیارید.
زندگی همش همینه!
پاسخ
اونجور كه من فهميدم فايل هايي كه تورنت هستند در كشورهايي كه قانون كپي رايت رو رعايت مي كنند قابل رد گيري هستش. البته من عضو يك گروه خصوصي و زيرزميني دريافت فيلم و غيره هستم كه همه اعضاش در كشورهاي اروپايي و آمريكايي ساكنند ولي دانلود مي كنند . نمي دونم شايد به علت زير زميني بودن اش باشه. ولي شما مي تونيد از اين سايت به صورت آنلاين دانلود كنيد.http://stagevu.com/ بدون اين كه به مشكلي بربخوريد.
ولي مي خوام يه مطلبي رو هم عنوان كنم كه اميدوارم به كسي برنخوره. كساني كه در جايي غير از ايران زندگي مي كنند به نظر من بهتره كه دانلود غيرقانوني نكنند. اول از همه اين كه اين يك جرمه. دوما شما بهترين دسترسي رو به بهترين فيلم هاي روز دنيا داريد به راحتي مي تونيد داغترين فيلم هاي روز جهان رو تو بهترين سينماها ببينيد. يا دي وي دي هاي با كيفيت بالا كه بيشتر اوقات هم بعد از مدتي حراج مي خوره و ارزون مي شه بگيريد.تمام سريال ها رو از تلويزيون تماشا كنيد. و غيره...ديگه براي چي دانلود غيرقانوني؟؟؟
“Success comes in cans; failure in can'ts
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، honareirani ، OverLord ، megaholding ، laili ، matmir ، taherifar
من هم دور زدن کپی رایت رو به کسی توصیه نمیکنم، خواستم اضافه کنم که خرید از ای بی در شرایطی که نیاز فوری فوتی به چیزی ندارید توصیه میشه چون بعضی وقتا با کمی صبر کردن آفر های بهتری برای یک جنس پیدا میشه یا اینکه با کمی صبر آفر های خوب از دست میرند و باز باید صبر کنید تا برگردند...

باز هم یه مثال اینکه من ماوس اپتیکال اینجا میخواستم بگیرم زیر 25 دلار پیدا نمیشد از ای بی با 10 دلار خریدم و تازه بعد از یک هفته همون فروشنده همون ماوس رو 7 دلار گذاشته بود.
شنیدم که یک روزهایی هم یه فروش های ویژه ای داره اما چند و چونش رو نمیدونم، اگه کسی میدونه بگه Wink
زندگی همش همینه!
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، OverLord ، R.F ، laili ، sh-b ، honareirani ، ChairMan ، nastaran86 ، matmir ، taherifar
با سلام.
یک سوالی ذهن من رو به خودش مشغول کرده بود و اونم اینه که افرادی که می گند با خودمون پک نرم افزاری lord , king و اینا بردیم هنگامی که اونجا برنامه های رو نصب می کنند و از کرک ها استفاده می کنند و بدون هیچ پولی مثلا از Adobe photoshop کرک شده استفاده می کنند در حالی که همسایه بغلی چند هزار دلار پول داده ، به مشکل بر نمی خوردند ؟ و هنگامی که به اینترنت کانکنت می شند کسی متوجه نمیشه و اگه متوجه بشند چقدر جریمه می کنند؟
هنگامی که در لپ تاپ داخل نصب شده باشد چی؟
مثل اینکه کسی که آمریکا میره باید قید نرم افزارهای تخصصی رو بزنه !!!!!! چون قانون کپی رایت اجرا میشه !
پاسخ
تشکر کنندگان: yazdan ، mh_hshk ، emankh101 ، matmir ، taherifar
خوب معلومه! نقض قانون جرمه
اما به شرطی که بتونند ثابت کنند
تا اونجا که من شنیدم زیاد با کاربرهای خانگی کاری ندارند. اما به ترافیک بالا در پورت تورنت خیلی حساس هستند.
پاسخ
تشکر کنندگان: web2web ، Ali Sepehr ، mh_hshk ، emankh101 ، matmir ، taherifar
سلام از دوستانی که در امریکا زندگی میکن خواهش میکنم که بیان اینجا از تجربیاتشون در رابطه با این موضوع حرف بزنن که واسه کسانی از جمله خودم که قرار بیان امریکا مشکلی پیش نیاد

مثلا همین دانلود فیلم موزیک های روز خارجی که درون بعضی از سایت ها قرار میگره و ما دانلود میکنم

شنیدم میگن تو امریکا جریمه داره

دوستان ممنون میشم از تجربیات خودشون به ماهم بگن با تشکر از همه
پاسخ
تشکر کنندگان: saeedshafiee ، matmir ، hamid32 ، taherifar
(2013-07-23 ساعت 18:18)QTM نوشته:  سلام از دوستانی که در آمریکا زندگی میکن خواهش میکنم که بیان اینجا از تجربیاتشون در رابطه با این موضوع حرف بزنن که واسه کسانی از جمله خودم که قرار بیان آمریکا مشکلی پیش نیاد

مثلا همین دانلود فیلم موزیک های روز خارجی که درون بعضی از سایت ها قرار میگره و ما دانلود میکنم

شنیدم میگن تو آمریکا جریمه داره

دوستان ممنون میشم از تجربیات خودشون به ماهم بگن با تشکر از همه

در انتظار پاسخ زیبای شما هستیم !
کیس نامبر: **2014AS000000 (همسرم) / سفارت: آنکارا --> ایروان / ارسال فرمها : 8 June (ایمیل) / دریافت تاییدیه : 16 June / تاریخ دریافت نامه دوم: 13 September/ زمان مصاحبه : هفته اول نوامبر / کلیر همسرم: 21 می بعد از 199 روز و کلیر شدم خودم : روز 9 جولای ، ورود به خاک آمریکا در تاریخ 5 دسامبر ، /[/color] معرفی یک وسیله کاربردی 220V<->110V

پاسخ
تشکر کنندگان: matmir ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان