کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
عوارض روزهای اول پس از هجرت
اگه شما از بخت بدتون مثل من فیلمهای امریکایی زیاد دیده باشید و تصویرتون از امریکا نماهای زیبا و بی نقص فیلمهای هالیوودی بوده باشه و باز از بخت بدتون مثل من چند تا فک وفامیل و دوست و آشنای مقیم امریکا هم بر تصور بهشت گونتون صحه گذاشته باشند.در روزهای اول مثل من به عوارضی عجیب و غریب دچار میشید.

روز اول خوش و خرم دست در دست همسر مهربان راهی خیابون شدیم و از اونجایی که فک وفامیل سر کار بودند گفتیم با اتوبوس تا مقصد بریم.طبق رسم اروپا برنامه زمانی رو نگاه کردیم و منتظر اتوبوسی شدیم که باید 5 دقیقه دیگه میرسید.در حالیکه به چشمای خودمون بیشتر شک داشتیم تا تاخیر اتوبوس دیدیم که یک اتوبوس با پنجره های کثیف، لک ولک کنان بعد از 15 دقیقه سر وکلش پیدا شد !یک کم چشمامون گشاد شد که مگه در این بلاد فوق پیشرفته، در این سرزمین آزوها چنین چیزی ممکنه؟!!آمریکا و تاخیر اتوبوس؟!!هرگز!
خلاصه سوار شدیم و یک نگاهی با لبخند مهربان به اهالی اتوبوس انداختیم. اِ اِ !!!پس چرا همه کله سیاه بودند؟! پس چرا اینهمه چاق ؟!!چشمتون روز بد نبینه ،آدمهایی دیدیم به غایت دو گاو نر !!پس اون چشم آبی خوشگل مو بورا ی تو فیلما با اون کمرهای باریکشون کجان؟! اینبار لبخندمون خشکید و دهنمون از حیرت باز شد! (در روزهای بعد فهمیدیم که نه بابا رسم اتوبوسهای اینجا همینه و خوشگل مو بورها هم سالهاست فرار کردند به ایالتهای دیگه!)
خلاصه راه افتادیم بریم خرید، رفتیم تو یک فروشگاه بزرگ که خیلی هم معروف بود، باز دهنمون بیشتر کش اومد که پس چرا اینجا اینقدر در هم بر همه ؟!پس چرا لباسها بدون هیچ دیزاینی اینجوری تنگ هم روی یک رگال معمولین؟!!مجبور شدیم کل لباسهای فروشگاه رو دونه دونه بگردیم بلکه چیز بدرد به خوری پیدا کنیم.
همینجور که داشتیم از تعجب شاخ در میاوردیم از فروشگاه خارج شدیم و چشممون افتاد به آشغالای کف خیابون! آشغالا زیاد نبودند ولی دهن گشاد ما رو گشادتر کردند که مگه میشه کف خیابونای بهشت آشغال باشه ؟!!پس کجاست اون سیستم تر وتمیز وبا فرهنگ اروپا؟!!

از این عجایب روزهای اول زیاد بود. تازه علاوه بر چیزهای معمولی که همه می دیدند و براشون عجیب نبود،ما عجایب خاص تری هم دیدیم .مثلااز بخت بدمون یکی از کارمندای بانک تو کارمون یک اشتباهی کرد ،هر چند که خودش اشتباهش رو جبران کرد و کلی عذر خواست ،ولی ما باز دهنمون گشادتر شد که مگه میشه تو ادارات بهشت کسی اشتباه کنه!!

خلاصه ما هر روز دهنمون گشاد وگشادتر شد و هر روز یک چیز جدیدتر برای حیرت کردن کشف کردیم. مثلا این که اینجا چرا از دیزاینهای خوشگل وسایل خونه اروپایی خبری نیست !اینکه اینجا مبلمان و وسایل رنگ شاد به ندرت پیدا میشه وهمه کرم وقهوه ای سفیدندیا قرمز مرده! اینکه آدم کروات زده تو خیابونا نمیبینی! اینکه خیلی از خونه ها تو سقف اتاق نشیمنش لامپ نداره و باید اباژور بخری تا خونه روشن شه! اینکه اینجا خونه ها رو با تیرهای چوبی میسازن نه آهنی و وقتی توش راه میری قرچ قرچ صدا میده! اینکه خونه ها اکثرا قدیمین و هیچ معماری خاصی ندارن ! وهزار تا چیز دیگه که اصلا تو فیلمها ندیده بودیم.

خلاصه این حیرتهای مدام و کشف این که اینجا بهشت نیست ،پس بهشت کجاست ؟!کم کم عوارض خود را نشان داد .نیمه های شب از خواب می پریدم و گلاب به روتون همه جا رو شکوفه باران میکردم .اوایل میگفتم مال غذای بیرونه.غذای بیرون رو تحریم کردم و دو باره تکرار شد !گفتم ماله قورمه سبزیه دیشبه ،من به سبزیهای اینجا حساسم.سبزی تحریم شد و افاقه نکرد !گفتم آها حتما گوشتاش به من نمیسازه ،آخه دیشب کباب خوردم .خلاصه اینقدر این قضیه کش پیدا کرد تا کاشف به عمل اومد که از غذا و سیستم گوارشی من نیست .از این حیرتهای مدام و سیستم عصبی منه که نمیتونه اونا رو هضم کنه.

بعد از این کشف ،بدنم که سمجتر از این حرفا بود ،تافهمید دستش رو شده ،شروع کرد به کارهای عجیب و غریب دیگه،یک روز از خواب پا میشدم میدیدم من که به عمرم تب خال ندیده بودم تبخال زدم.تبخاله خوب نشده بود گل مژه در اوردم .گل مژهه خوب شد ،دیدم صورتم پر جوش شده! یک راه حل برای جوشای صورت پیدا میکردم یک هو میدیدم جوشها از پشتم ریختند بیرون !خلاصه طوری شده بود که صبحها میترسیدم خودم رو تو آینه نگاه کنم چون ممکن بود یکهو ببینم که دیگه ابرو ندارم یا جای دماغ تو صورتم بادمجون سبز شده ،رو سرم کلم در اومده،چشمام تا به تا شده و...

خلاصه روزای ترسناکی بود روزهای من و امریکا و حیرت! کم کم عادت کردم و فهمیدم که چیزی که من در ذهنم داشتم اسمش آمریکا نبوده ! لابد چیز دیگه ای بوده !من نمیدونم کجای دنیاست ،اگه میدونستم سریع بارم رو کج میکردم به اون سمت.البته شاید اگه اونجا هم برم ،هر روز با یک گلابی رو سرم و دوتا هویج به جای دستام از خواب بیدار شم.کسی چه میدونه؟!!Wink
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
؟؟؟؟؟؟؟؟
$@#@؟؟؟
؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: seravin ، Ali Sepehr ، honareirani ، free_free ، maxsupermax ، laili ، Iman-gta ، humsun ، farshadsh ، taherifar
عزیز کم کم داری بچه های ته صف رو میترسونی ها. در باره لاس وگاس می گی یا همه آمریکا. حتمن از لاس وگاس بدترش هم توی آمریکا هست و بهشتش هم هست. کاش رفته بودی یک ایالت بزرگ و ثروتمند. مثل نیویورک یا اگه می خواستی یه ایالت کوچیک بری می رفتی اورگن شهر پورتلند یا همچین جاهایی. اینجور جاها بهتر با روحیه ات سازگاره قبلش هم یه 30-40 تایی شغل مناسب اپلای کن و قیمت خانه ها رو هم بررسی کن.
ونکوور واشنگتن هم بد نیست خانه هاش زیبا و ارزان هستند.

لینکهای متن:
http://hotjobs.yahoo.com/job-search-l-Po...pDER76Q6IX

http://msn.careerbuilder.com/jobseeker/j...btypes=All

http://www.apartmentcities.com/Oregon/Po...partments/

http://www.apartmentcities.com/Washingto...Price-500/
پاسخ
ولی در جائی که ما هستیم من گاهی فکر میکنم که اینجا واقعا تکه ای از بهشت خداست..............از زیبائی و تمیزی

رسا جان درسته که تمام چیزهائی که شما دیدید در اینجا وجود داره ولی نمیشه اینها رو به کل آمریکا تعمیم داد.......
من دقیقا همچین چیزهائی رو در داون تاون لس آنجلس دیدم شاید بدتر از اینهائی که شما توصیف کردی ولی اینجا یک قاره ی پهناور با حدود 400 میلیون جمعیت از سر تا سر دنیاست پس خیلی طبیعیه که همه چی توش پیدا بشه.....

همونطوری که ایران فقط خلاصه شده در الهیه ی تهران نیست و روستاهای سیستان و بلوچستان هم قسمتی از ایران به حساب میاد آمریکا هم دقیقا همینطوره......................

ای کاش کمی هم برامون از شهر بسیار زیبائی که الان داری توش زندگی میکنی بگی(لاس وگاس) که من در هیچ کجای دنیا اینقدر ندیدم فلاش دوربین یکی بعد از دیگری استفاده بشهSmile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
man ham gahi fek mikonam inja beheshte khodast
من هم گاهی فکر می کنم اینجا بهشت خداست-صدرا

کاربر گرامی ضمن خوش آمد گویی به شما طبق قوانین انجمن از تایپ پینگلیش بپرهیزید.
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، Iman-gta ، rad_95 ، farshadsh ، taherifar
لاس وگاس بیشتر به درد خوش گذرانی و تفریح می خوره و فقط زرق و برق داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، shahram1347 ، honareirani ، SamiraN ، mohammad.maleki ، farshadsh ، sadeghi897 ، taherifar ، amin_j ، m13zeynab
(2010-01-13 ساعت 01:42)kavoshgarnet نوشته:  لاس وگاس بیشتر به درد خوش گذرانی و تفریح می خوره و فقط زرق و برق داره.

قبول دارم ....ولی اینقدر زیبا هست که اگر به دلایلی مجبور باشی به مدت محدودی توش زندگی کنی ازش لذت ببری.....
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
اینجایی هم که من هستم خیلی تمیزه. البته شما تمیزی و شیکی امریکا را نمیتوانید با بعضی از کشورهای اروپا مقایسه کنید ولی به نظر من لااقل برای مهاجرها امریکا به مراتب بهتر از اروپا است. ضمن این که خیلی از اروپایی ها هم برای آمدن به امریکا سر و دست می شکانند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
سلام بر همه دوستان برام جالبه که در تصور بهشت گونه شما خدشه ای وارد نشده از این قضیه خوشحالم.شاید سطح توقع من از بهشت با شما متفاوته.
اتفاقا چیزهایی که گفتم بر خلاف تصور شما ربط زیادی با لاس وگاس که شهر مدرنتریه نداره. هر چند که اونجا هم بهشت نیست.من دیدگاهم رو به لس انجلس و شهر پامونا که در نزدیکیای اونه گفتم.چون روزهای اول در این دو شهر رفت و آمد داشتم.نه اینکه اونجاها جای بدی باشن به هیچ وجه! ولی با چیزهایی که من در فیلمها دیده بودم و سطح توقع من متفاوت بود.

هدف من از گفتن این حرفها این بود که هرگز فکر نکنید امریکا بهشته.امریکا هم یک کشوریه با خوبیها و بدیهای خودش.من اتفاقا چون اروپا رو دیده بودم سطح توقعم بالا رفته بود،چون شنیده بودم که آمریکا از اروپا هم بهتره .من نمیگم بهتر نیست یا بدتره،میگم من نمیدونستم که این مقایسه اشتباهه و نباید مقایسه کرد !چون امریکا خیلی گسترده تر از این حرفهاست که بخواد با کشورهای کوچیک و به هم چسبیدۀ اروپا مقایسه شه. پس تعریف امکانات شهری به دلیل کوچک بودن اروپا با اینجا که هر شهرش خودش به اندازۀ یک کشوره فرق میکنه.

من چیزهایی که برای خودم عجیب بود رو گفتم ،شاید شما هرگز این چیزها رو نبینید.چیزهای خوبش رو که همه میگن.در تصورهمه ما هم که چیز بی نقصی از امریکا وجود داره .تازه من که بد نگفتم !این که تو یه شهری به علت بزرگیش و احترام زیاد به معلولین (یکی از علتهای تاخیر اتوبوسها معلولین هستند که سوار شدن هر کدوم کلی وقت میگیره)حمل و نقل عمومیش آنتایم نباشه یا چند تا آشغال ناقابل یه جاهایی دیده بشه -فقط یه جاهایی نه همه جا-یا خونه هاش به علت اینکه مثل ایران اجازه ندارند هر روز از نو ساخته بشند قدیمیند و... همچین فاجعه بزرگ انسانیی نیست که بخواد کسی رو بترسونه یا نا امید کنه یا به این نتیجه برسونه که امریکا جای بدیست.

من کمی خواستم خودم و اندیشه غلطم راجع به بزرگ کردن یک چیز رو به نقد بکشم.چیزی که فکر کردم شاید خیلیها گرفتارش باشند.من خواستم شما یک وقت مثل من با دیدن چیزهایی که با تصورتون فرق داره شوکه نشید.شاید هم مثل بقیه دوستان هرگز شوکه نمیشدید!

خلاصه اینم یک دیدگاهیه بد نیست کنار هزار تا تعریفی که هر روز میشنوید اینم برای اطلاعات عمومیتون بخونید. کاش این قضاوتها رو تو ذهنمون بذاریم کنار که لابد طرف رفته تو بدترین نقطۀ یکی از ده کوره های آمریکا،یا چون کار پیدا نکرده دلش پره داره دق دلیش رو سر این کشور بدبخت خالی میکنه.اتفاقا من به عنوان یک توریست تو جاهای دیدنی و خوب لس انجلس حضور داشتم و هنوز شادی بردن گرین کارت تو ذهنِ فراموشکارم رسوب نکرده بود،یعنی در نهایت شادی و خوشبختی گرفتار این عوارض شدم.این شاید به دلیل نگاه منتقدمن بوده که به چیزهایی توجه کرده ام که شما هیچوقت حتی نمیبینیدش.یا میبینید و بی تفاوت از کنارش رد میشید.

اصلا بیاید فرض کنیم این خانم راساراسا با این اسم هچل هفتش با کمی صحت عقل ،از کل امریکا فقط یک مربع به مساحت 70 متر رو دیده باشه.شما نمیتونید منکر این بشید که چیزهایی که دیده وجود نداره.یا چنین چیزهایی اصلا در امریکا نیست.بلاخره این آدم در یک مکان خاص 70 متری که اتفاقا جزو آمریکا بوده، این چیزها رو دیده.و دلش خواسته تعریفش کنه که اگه یک نفر دیگه از بخت بدش از اون مربع رد شد و این چیزها رو دید در حالیکه در دلش آرزوی غلط بهشت کامل و مطلقی رو داشت شوکه نشه و به عوارضی که اون دچار شد دچار نشه.امیدوارم همونطور که دوستان خوبم که تو امریکا هستند ،هرگز چنین چیزهایی رو ندیده اند، شما هم هرگز نبینید و آسوده بخوابید.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
rasarasaجان از اینکه شجاعت به خرج دادی و بدیهای انجا را هم گفتی ممنون.کاش همه ایرانیهای مقیم امریکا وقتی به دیدن اقوامشون میان بدی و خوبی را با هم بگن تا نگاهی واقع بینانه به دوستانشون بدهند
پاسخ
کار من و برادرانم اینه که بشینیم یک فیلم یا سریال تاریخی ببینیم و ازش سوتی بگیریم. مثلاْ‌ در فیلم زمان شاهی پراید پیدا کینم و .... خلاصه که من تو این زمینه که از یک محیطی بخوام ایراد در بیارم استعداد خوبی دارم. چند وقتیه با Goggle street view دارم اکثر ایالات و شهرهای آمریکارا به صورت شانسی (پرتاب عروسک به یک جایی از نقشه شهر به صورت چشم بسته) نگاه می کنم. ولی هرچی نگاه می کنم مثلاْ یک کوپه آشغال که کنار خیابون باشه یا جوب آب گرفته که آبش تو خیابون سرازیر شده باشه ندیدم. حتی خیلی جاها برگ هم وسط خیابون نبود با اینکه عکس تو پاپیز گرفته شده بود... خیلی برام جالبه که خیابان ها اینقدر تمیز و مرتبه. به شما هم که در آمریکا هستید و اینترنت نامحدود دارید پیشنهاد می کنم بشینید این تصاویر رو ببینید. خیلی جالبه...
پاسخ
از دوستان گرامی اگر از نوشته های قبلی من خوانده باشند متوجه خواهند شد که پست بالایی من درباره ترسانیدن انتقاد نیست بلکه به مزاح اشاره به دوستانی دارد که تا از بدی آمریکا گفته می شود به منفی بافی متهم می شود. و الان که آن را مرور کردم دیدم که بد نوشته ام. اتفاقا من شما را تحسین می کنم که با شهامت واقعیت ها را می گویید.

حتا نظر من اینست که اگر کسی هم قصد سیاه نمایی داشت به او اجازه بیان دیدگاه هایش داده شود. چه برسد به شما که به صورت مشخصی به بیان واقعیت ها می پردازید. من یکی از خواننده های پر و پا قرص مطالب شما هستم و خوشحال می شوم به بیان واقعیت هایی که می بینی ادامه دهی. و اگر کسی با خواندن واقعیتهای آمریکا دلسرد می شود نخواند.

بیان واقعیتهایی که کمتر گفته می شود بهتر از درست کردن سراب است.
پاسخ
(2010-01-13 ساعت 16:11)kavoshgarnet نوشته:  از دوستان گرامی اگر از نوشته های قبلی من خوانده باشند متوجه خواهند شد که پست بالایی من درباره ترسانیدن انتقاد نیست بلکه به مزاح اشاره به دوستانی دارد که تا از بدی آمریکا گفته می شود به منفی بافی متهم می شود. و الان که آن را مرور کردم دیدم که بد نوشته ام. اتفاقا من شما را تحسین می کنم که با شهامت واقعیت ها را می گویید.

حتا نظر من اینست که اگر کسی هم قصد سیاه نمایی داشت به او اجازه بیان دیدگاه هایش داده شود. چه برسد به شما که به صورت مشخصی به بیان واقعیت ها می پردازید. من یکی از خواننده های پر و پا قرص مطالب شما هستم و خوشحال می شوم به بیان واقعیت هایی که می بینی ادامه دهی. و اگر کسی با خواندن واقعیتهای آمریکا دلسرد می شود نخواند.

بیان واقعیتهایی که کمتر گفته می شود بهتر از درست کردن سراب است.
دوست خوبم ممنون از لطفی که دارید ،اگر دقت کرده باشید من برای شما تشکر ارسال کردم چون انرژی مثبتی که در حرفتان بود رو گرفتم.هرچند که من به عنوان یک تازه وارد در مهاجرسرا هنوز شانس این رو نداشتم که با دیدگاه خیلیها آشنا بشم.

حرفهایی که من زدم خیلی کلیتر از این بود که بخواهم مستقیم جواب کسی را داده باشم،چون اصولا با انتقاد از حرف دیگران که تو چرا این رو گفتی باید اون رو میگفتی !میونه ای ندارم.من حس کلیم رو نسبت به نه تنها فضای مهاجر سرا که فضای کلی جامعه گفتم،چیزی که باعث میشه گفتن نکات نمیگم منفی که متفاوت کشوری که به بهشت معروفه تابو حساب شه.اینکه اگه کسی این تابو رو بشکنه شروع میکنیم به قضاوت او در ذهن خودمون نه قضاوت اون بهشت موعود.

من همیشه در دلم سیاست مداران امریکایی رو تحسین میکنم که تونستند با ذهن مردم چنین کاری بکنند.توی دنیا شاید خیلی کشورها باشند که از امریکا بهترند اگه لیست رتبه بندی سطح زندگی کشورها رو نگاه کنیم امریکا هیچ وقت اول نیست ولی فقط امریکاست که برای اقامتش قرعه کشی گذاشته و اجازه اقامتش رو در حد موهبت الهی بالا برده،واقعا باید بر این همه هوش و فراست پایه گذاران امریکا سجده کرد.من که هر وقت بهش فکر میکنم باعث میشه هر روز از چنین کشور باهوشی بیشتر خوشم بیاد.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
رسای عزیز سلام و درود
من هم به نوبه ی خود از این شجاعت شما که بدون هیچگونه خشم و ناراحتی، اقدام به توضیح نیت خود کردید ؛ تشکر میکنم.
بارها و بارها شده است که من از دوستان خواسته ام که در حد امکان مطلب خود را با ذکر یکی دو جمله ی اضافی بیشتر باز کنند، تا ایجاد سوتفاهم نشود. و نیز متقابل از خوانندگان عزیز هم عاجزانه درخواست کردم که اگر مطلبی مبهم است؛ بدون فضاوت زود هنگام و موضع گیری از سر خشم،از نویسنده توضیح بیشتر بخواهند.

دقیقا ً در همین ارسالهای بالا میبینید که رساخانم، با نیتی کاملا ً زیبا اقدام به ذکر بعضی مواردی کرده است که شاید هم از سر دقت در نیمه ی خالی لیوان بوده است. متقابلا ً هم کاوشگر عزیز، نظر شخصی خود را فرموده اند که شاید در نظر بعضی ها سیاه نمایی جلوه کرده است.
درحالیکه هیچ کس بی نقص نیست و فقط داریم تلاش میکنیم با بالا بردن سطح اطلاعاتمان، بیشتر و بیشتر بدانیم. لذا دوستان عزیز با در نظر داشتن محترم بودن نظر هرکس، مطالب را بخوانید و اگر دوست داشتید، تاملی نیز بر آن داشته باشید.

به انتظار نقطه نظرات و نوشته های همه ی عزیزان، و نیز شما( رسای گرامی) هستیم.پیروز باشید.
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، honareirani ، otaku ، Eskandari ، AvRiMcM ، Iman-gta ، farshadsh ، taherifar ، lighthouse ، American Darlin
(2010-01-13 ساعت 01:35)laili نوشته:  ای کاش کمی هم برامون از شهر بسیار زیبائی که الان داری توش زندگی میکنی بگی(لاس وگاس) که من در هیچ کجای دنیا اینقدر ندیدم فلاش دوربین یکی بعد از دیگری استفاده بشهSmile
دوست نازنین به توصیتون عمل کردم و در تاپیک "کسانیکه تجربه زندگی در لاس وگاس را دارند" از این شهر و چیزهایی که من از این شهر دستگیرم شده گفتم.امیدوارم بخونید.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، kavoshgarnet ، hvm ، laili ، SamiraN ، farzad24 ، otaku ، AvRiMcM ، Iman-gta ، mohammad.maleki ، farshadsh ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان