کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در کانادا
(2009-10-20 ساعت 16:43)Parslottery نوشته:  
(2009-10-17 ساعت 12:00)OverLord نوشته:  من هم دانشجوي رشته كامپيوتر هستم. چجوري ميتونم به يكي از دانشگاه هاي آمريكا يا كانادا و يا حتي اروپا برم و ادامه تحصيل بدم.
قيمت شهريه ها جچوري هست؟ لطفا راهنمايي كنيد.

دوست گرامی برای ادامه ی تحصیل در کشور های اروپایی میتونید به تاپیک های مربوط به تحصیل در اروپا مراجعه فرمایید.
http://mohajersara.com/forumdisplay.php?fid=22

تا جایی که بنده شنیده ام، درکشور سوئد هزینه ی تحصیل رایگان هستش،اما این طرح تا 2011 بیشتر اجرا نخواهد شد. پس از اون مبلغی که فکر میکنم نزدیک 1000 مارک هستش رو میبایست جهت رسیدگی به امور تحصیلی پرداخت کنید. اخبار جدید رو میتونید در تاپیک مربوطه دنبال کنید.

برای شهریه، شما هر رشته ای رو در هر دانشگاهی که انتخاب بکنید. 90% مواقع میتونید اطلاعات کامل اون رشته و هزینه ی هر ترم(Tuition Fee) را در سایت رسمی مربوط به خود دانشگاه پیدا کنید.

پیروز باشید. 

ببخشيد.
چون توي اين تاپيك بودم . ميخواستم جواب پست قبلي رو بدم.
ممنون از راهنماييتون.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
سلام من می خواستم بدونم تو کانادا دبیرستان بین المللی هست ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
سلام من ترم آخر فوق لیسانس زبانهای باستانم برای ادامه تحصیل در کانادا راهنمایم کنید
jiva persia
پاسخ
تشکر کنندگان: cyrus2500 ، msar ، mohandesbehrang
ارزش رشته ی مدیریتMBAدر کانادا؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
سلام دوستان
من دانشجوی لیسانس مدیریت صنعتی هستم ، 3 ترم دیگه درسم تمومه، معدلم تا اینجا 17.5 . می خواستم بدونم برای فوق کدوم گرایش های مدیریت بهتره؟ (البته خودم بازاریابی و مدیریت مالی رو ترجیح میدم)
برای گرفتن پذیرش داشتن سابقه کار چقدر مهمه؟(سابقه کار ندارم)
دانشگاه ها و business school های خوب برای مستر مدیریت کدومان؟
شهری ها حدودا چقدره؟

مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
دوستان من تاپیک هارو خوندم ولی هنوز اطلاعات خیلی مفیدی بدست نیوردم. من وضعیت در حال حاظرم رو براتون توضیح میدم
من 20 سال دارم و دانشجوی سال دوم صنایع دستی هستم ولی علاقه اصلیم رقص و تاتر موزیکال هس - Modern or contemporary dance and musical theater. قبلن باله کار کردم ولی چون مدتی ای کنار گذاشتم حدودن 1 سال تا 1 سال و نیم زمان نیاز دارم تا دوباره آمادگی خوبی برسم.
وضعیت مالی متوسطی هم دارم ولی حتمن بدنبال شغل های پاره وقت و بورس های تحصیلی هستم و شهر و دانشگاهی که نسبتن هزینه های کمتر باشه تا بتونم از پسش بر بیام.
خب من بعد از 2 سال میخام از رشته ی تحصیلیم انصراف بدم و بیام امریکا و البته بیشتر کانادا برای آموزش و تکمیل رقصم در همون رشته ی Contemporary dance or modern dance ولی خب دقیقن نمیدونم بهتره که به آکادمی های رقص برم یا به دانشگاه برای تحصیل 3 تا 4 ساله.
خاهش میکنم در زمینه ی انتخاب یک دانشگاه یا آکادمی مناسب و همچنین در مورد هزینه های ماهانه ی زندگی در ایالت اون دانشگاه یا آکادمی بم کمک کنید. در ضمن با زندگی توی خابگاه ها یا اتاق های دانشجویی هم مشکلی ندارم.
یه جورایی میشه کم هزینه ترین راه ها .....

بسیار ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
درود دوستان ....
دانشگاه مک گیل کانادا رتبه 17 در میان 600 دانشگاه برتر دنیا را به خود اختصاص داد ...
دانشگاه مک گیل کانادا در شهر مونترآل، اولین جایگاه را در بین موسسات آموزش عالی کانادا و برای پنجمین سال متوالی در میان ۲۰ مدرسه برتر جهان قرار گرفت.
این ارزیابی که میان ۶۰۰ دانشگاه در جهان انجام گرفت، رتبه ۱۷ را به دانشگاه مک گیل داد و بدنبال آن دانشگاه تورنتو در مقام ۲۳ و دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقام ۵۱ قرار گرفت.
منبع : اینترنت
موفقیت های بزرگ لازمه اراده ی قوی هستند.!
پاسخ
تشکر کنندگان: farzad-it ، parsush ، مانترا ، msar ، mohandesbehrang
درود بر دوستان گرامی ....
ایالت انتاریو در کانادا شهریه های تحصیلی را کاهش داد .....
( نخست وزیر مک گنتی با کاهش ۳۰ درصد در شهریه دانشگاه ها و کالج ها که در سال ۲۰۱۲ آغاز می شود، کمک خود را به خانواده های انتاریویی، گسترش داد. این دادن امتیاز جدید توسط دولت انتاریو، به دانشجویان در دانشگاه ها کمک خواهد کرد که سالانه ۱۶۰۰ دلار صرفه جویی کنند و همچنین دانش آموختگان در کالج ها، به میزان ۷۳۰ دلار در سال ذخیره نمایند.
این اقدام، این اطمینان را می دهد که تحصیلات متوسطه همچنان در دسترس و مقرون به صرفه باقی می ماند. این کمک دولت، شامل حال خانواده های با درآمد کمتر از ۱۶۰۰۰۰ دلار خواهد شد و در طول بیش از چهار سال برنامه تمام وقت تحصیلی آنها در مقطع کارشناسی، سودمند خواهد بود.
دولت مک گینتی قصد دارد که این کمک هزینه تحصیلی جدید را برای ترم ژانویه ۲۰۱۲ عملی کند. این امتیاز به احتمال زیاد به ۸۶ درصد ازجمعیت دانشجویان مقطع کارشناسی فایده خواهد رساند.
به عنوان بخش دیگری از طرح دولت، برای ایجاد مشاغل و ساخت یک اقتصاد قوی، دالتون مک گینی، نخست وزیر انتاریو در این باره می گوید:"در طی این زمان بحران مالی، دولت ما، متعهد به کمک به جوانان ما در رسیدن به موفقیت در مدرسه، در رفتن به تحصیلات متوسطه و یافتن یک شغل خوب، باقی می ماند. به همین دلیل است که ما چنین تصمیم هوشمندانه ای گرفتیم تا با کاهش ۳۰ درصدی در شهریه ها، به خانواده ها کمک کنیم."
با توجه به گزارشات منتشر شده در مطبوعات، دولت انتاریو از سال ۲۰۰۳ به میزان ۲۰۰۰۰۰ فضای اضافی برای تحصیلات متوسطه و کارآموزی ایجاد کرده است و کمک هزینه های تحصیلی در دسترس برای دانشجویان را سه برابر کرده است. )

برگرفته از اینترنت.
موفقیت های بزرگ لازمه اراده ی قوی هستند.!
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، alirezagh ، parsush ، Mehdi-KinG ، مانترا ، msar ، mohandesbehrang
سلام ما تا 2 ماه دیگه برای زندگی به کانادا میریم.میخواستم شرایط ادامه تحصیل واسه من که دیپلم تجربی دارم و معدل دیپلمم پایینه و سنم بالاتره چطوره. الان دارم واسه تافل میخونم. اگه این یه سالی که باید اونجا بخونم نمره های خوبی بگیرم و نمره تافلم بالا باشه چقدر شانس تحصیل تو یه دانشگاه خوب و رشته خوبو دارم؟ نمره تافلم باید چند بشه؟
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
سلام
من یاسینا هستم
برای تحصیل در کاندا در رشته علوم ارتباطات فوق لیسانس باید چه اقداماتی انجام شود
البته من لیسانس حسابداری از پیام نور دارم مقدور هست
کلا چقدر باید هزینه کنم و از چه مکان و زمانی باید شروع کنم
درضمن وضعیت حجاب در دانشگاه هاش به چه صورت است.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
سلام
برای تحصیل در کانادا باید چند شرط را داشته باشید
1- رشته فوق شما باید با لیسانس مرتبط باشد
2- ایلتس 6.5 داشته باشید
3- معدل لیسانس شما بالای 15 باشد
4- از فارغ التحصیلی شما بیش از 3 تا 4 سال نگذشته باشد و گرنه احتمال گرفتن ویزا بسیار کم میشود .
با حجاب هم هیچ مشکلی ندارند .
اتفاقن در کانادا کسانی که حسابداری را واقعا بلدند درامد و کار خوبی دارند.
به نظر من به دنبال ادامه تحصیل در همان رشته باشید
هزینه تحصیل و خورد وخوراک و مسکن در 2 سال فوق لیسانس بالای 100 میلیون تومان می شود و امکان پیدا کردن کار نیز بسیار پایین است و تازه اگر هم کار کنید حداکثر یک سوم این مبلغ را می توانید کسب کنید .
با ارزوی موفقیت برای همه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezagh ، یاسینا ، ابی22 ، parsush ، Mehdi-KinG ، مانترا ، msar ، mohandesbehrang
سلام بخواهم ويزا تحصيلي بگيرم من ناشنوا هستم راه حل است كه ويزا بگيرم برم كانادا ؟ چرا هرجا زنگ ميزنم بخاطر ناشنوام ويزا تحصيلي قبول نميكنن. من فوق ديپلم تربيت بدني دارم.
ويزا تحصيلي بخوام كسي هست كمكم كنه؟ مثلا يكماه ويزا تحصيلي براي اينجانب ناشنوا چنده؟ منتظرم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
بچه ها کسی از مونترال هست؟
دانشگاه مک گیل؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mohandesbehrang
سفارت کانادا در تهران، دفتر امور ویزا و مهاجرت خود در ایران را تعطیل و اعلام کرد که از این پس ایرانیان باید برای درخواست ویزا و مسائل مربوط به مهاجرت، به سفارتخانه این کشور در آنکارا، پایتخت ترکیه مراجعه کنند.

وبسایت سفارت کانادا در ایران روز یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر امور ویزا و مهاجرت این سفارتخانه تعطیل شده و تأکید کرد که این اقدام به منظور بالابردن کارآیی سفارت‌خانه‌های کانادا و انجام موثر و آسان‌تر امور سفارتی صورت گرفته است.

این تصمیم از سوی اداره تابعیت و مهاجرت کانادا اتخاذ شده است.

سفارت کانادا در ایران با تأکید بر این‌که محول کردن برخی مسئولیت‌های یک سفارتخانه به سفارتخانه‌ای در کشور دیگر امر غیر معمولی نیست، افزود که از این پس سفارت کانادا در آنکارا مسئولیت تمامی فرم‌های درخواست ویزا و امور مهاجرتی ایرانیان را بر عهده دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که روز یکشنبه به افرادی که با دفتر امور ویزای سفارت کانادا در ایران تماس گرفته‌اند گفته شده است که این دفتر تعطیل است و از این پس هیچ فرم درخواستی را قبول نمی کند.

به گفته این خبرگزاری، طبق سرشماری سال ۲۰۰۶ در کانادا، بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی مقیم کانادا هستند که اقوام آن‌ها در ایران برای دیدار از آن‌ها و سفر به کانادا نیازمند اخذ ویزا هستند.

.
http://www.cic.gc.ca/english/department/...tehran.asp
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، msar ، mohandesbehrang
با سلام به دوستان عزیز
یه سوال داشتم . من حدود یک سال و نیم که واسه مهاجرت به کانادا ( کبک) اقدام کردم... و درسته که میگن معمولا قانون اینجوری که کسی که پرونده مهاجرتی داره شانسش واسه گرفتن ویزاههای دیگه خیلی خیلی کمه یا حتی صفر... ولی میخواستم بدونم کسی از بین شما و یا دوستانتون یا اقوام بودن که با وجود پرونده مهاجرتی واسه ویزای دانشجویی اقدام کرده باشه و نتیجه ای هم داده باشه ( واسه فدرال یا کبک فرقی نداره) چون از طرفی گرفتن پذیرش با توجه به شرایطم خیلی راحته... و با یک وکیل تو کانادا صحبت کردم و می گه چون 2تا کیس جداست هیچ مشکلی نداره و این کار کاملا امکان پذیره ولی از طرفی وکیل ها واسه پولش هر حرفی رو میزنن وهمه چیز از نظر اونا امکان پذیره...
سپاسگذارم
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، مانترا ، msar ، mohandesbehrang




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان