کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اروپـا يا آمريكا؟
نشریه نیوزویک در تازه ترین گزارش خود به معرفی بهترین کشورهای جهان از نظر شاخصهای مختلف زندگی کردن پرداخت که در بین ۱۰۰ کشور جهان برای زندگی کردن کشور فنلاند به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی کردن انتخاب شده است .
که در این رده بندی کشورهای سویس , سوئد و استرالیا مقامهای دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.
و کشورهای لوگزامبورگ و ژاپن در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
اما کشور ایالات متحده امریکا یازدهمین کشور در این دسته بندی معرفی شده است که به دلیل پویایی اقتصادی ، بهداشتی ، آموزشی و با نرخ سواد 99 درصدی و سرانه رشد بهره وری ۴۶۴۰۰ $ در سال در این مکان قرار گرفته است .
درکشور ایالات متحده امریکا ۶ روز طول میکشد که هر کسی یک فعالیت اقتصادی جدید راآغاز بنماید که با این آهنگ رشد نرخ بیکاری به زیر 3/4 درصد رسیده است و به همین دلیل امید به زندگی در امریکا حدود ۷۰ سال میباشد .
اما ایران در این رده بندی در میان ۱۰۰ کشور جهان در رتبه ۷۹ قرار گرفته که ایران از کشورهایی نظیر کاستاریکا ، جاماییکا ، آلبانی ، تونس ، السالوادور ، نیکاراگوئه ، هندوراس , هند , ونزوئلا و فیلیپین در مقام پایین تری قرار گرفته است.
پاسخ
سلام
انتخاب هرکس بستگی به شرایط خود شخص و سلیقه شخص و امکانات وی دارد .
شما میتوانید پرسش هایی که در باره اروپا و امریکا براتون مطرح میشود را بیان بفرمایید تا به پاسخ های دلخواه خود برسید و تا حدودی به شرایط محیط های مختلف آشنا شوید تا انتخابتون راحتر شود .



پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، OverLord
بهتر ادم بعضی وقتا یه کم تجربه گرای محض باشه تا اینکه تا 30 سالگی تصمیم بگیره کی کجا چگونه.من دارم بهار با قایق بادی و دست شنا میام اروپا بعدش اگه یه سری چیزا بشه نشه کوبا مکزیک امریکا.حالا اگه تو فرمیلب پذیرفته نشدمم خوب عیبی نداره.این پیغامو گزاشتم ببینم بعدا زندم مردم کمپم کجام که جواب
حماقت و شجاعت و سماجت خودمو بدم.


همیشه همون جایی که کم میاری و میبری نقطه سعودته اگه یه کم بیشتر جون بکنی.

magneto
«مردان بزرگ مانند عقاب هستند و آشیانه خود را روی قله بلند تنهائی می‌سازند.»
پاسخ
من میگم اروپا چون عاشق فرهنگهای اصیل و ریشه دار هستم. جو غیرصنعتی و بومی رو به آسمون خراش ترجیح میدم. ضمن اینکه روحیات جدی ای دارم و اینکه یه کشوری حتما مراکز تفریحش جور باشه برام ملاک نیست. موزه و کتابخونه رو بیشتر از استخر و سونا و سالن رقص دوست دارم. کلا به خاطر عشق به چیزهای کلاسیک (از سبک زندگی گرفته تا تفریح و کار و غیره) اروپا رو انتخاب کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، mansour*** ، even
میشه بگید شرایط ویزای کار برای هلند چجوریه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من 23 سالمه و رشته تحصیلیم مهندسی ژئوماتیک همسرم گرافیسته و 25 سالشه
هر دو به انگلیسی مسلطیم اما اگع لازم باشه زبان دیگه ای رو هم شروع میکنیم..می خواستم بدونم با توجه به تخصص ما کدوم کشور برای مهاجرت برای ما مناسب...برای من امکان گرفتن پذیرش دانشگاه های امریکا برای دکترا وجود داره و تا به حال دو تا از هم دانشکده ای هام رفتن اما برای همسرم نه...اگه امریکا رو پیشنهاد میکنید چطور میتونم همسرم رو بببرم....
سوال بعدی من راجع به شرایط رفاهی زندگی در آمریکا و اروپا ست...ما در ایران وضعیت اقتصادی خوبی داریم.و صرفا به خاطر بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به مهاجرت فکر میکنیم...آیا این شرایط رو در خارج از ایران هم میشه داشت با توجه به مالیات هایی که دولت ها به درامد و کالا اعمال میکنن.
پاسخ
تشکر کنندگان:
به نظر من آمریکا با داشتن 51 ایالت با تنوع آب و هوایی در حقیقت بیش از 51 کشور مختلف است. به این معنی که شما یک انتخاب برزگ و با وسعت 51 کشور با تنوع آب و هوایی دارید. ضمن اینکه در آمریکا مهاجرین خیلی زود جذب مراکز علمی فرهنگی هنری و دولتی می شوند چیزی که در کشورهای اروپایی خیلی کم است. بعنوان مثال نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در زمان جرج دبیلو زلمی خلیل زاد از کشور افغانستان بود. و خیلی از مهاجرین دیگر که دارای مقامات عالی علمی و فرهنگی و سیاسی در آمریکاست. چیزی که شما بعتوان یک مهاجر اگر چندین نسل در اروپا زندگی کنید نمی توانید آنرا بدست آورید. سیستم رفاهی که کشورهای اروپایی بخصوص اسکاندیناوی برای مردمشون درست کردند جزء تنیلی و راحت طلبی چیزی را نصیب مردمش نمی کنند. مزیت دیگه آمریکا زبان انگلیسی است که زبان علم و تکنولوژی است که باز مهدش به آمریکا بر میگرده . که شما هر کجایی آمریکا برید با زبان شرین انگلیسی و لهجه زیبای آمریکایی می تو انید با بیش از سیصد میلیون نفر ارتباط برقرار کنید. چیزی که در اروپا امکانش نیست مگر اینکه انگلیسی صحبت کنید.در کل به نظر من آمریکا در خیلی مسائل از کل اروپا سر است.
پاسخ
تشکر کنندگان: M_star1316 ، n4v!d ، Ali Fullerton ، masih sh
به نظر من هر کشوری رو به یه چیزی میشناسن:
مثلا فرانسه مهد آزادی میشناسن به مهاجرهاش به توریستیش و....
اسپانیا پولدارها و یکی از بهترین جهانگردی ها
ایتالیا مهد طراحی و معماری و آب و هوای خوب و ....
انگلیس (خدا خفش کنه روباهه پیر) رو نمیدونم به چی میشناسن
آلمان تکنولوژی و نژاد پرستی و.....
و هر کدوم یه چیزه خوبی دارن و همه این ها شدن یه قاره Smile (چه دسته بندی قشنگی)
اما به نظر من همه اینها در آمریکا جمع شدن!
مثل این میمونه که هر ایالتش یک کشور باشه!!!!
تنوع خیلی زیاده و شما میتونید با توجه به سلیقه تون مکان زندگی و کارتون رو پیدا کنید که این خیلی فاکتور مهمیه به نظر من
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: M_star1316 ، Ali Fullerton
به نظر من امریکا از هر لحاظ از همه کشورها بهتره (تحصیل کار زندگی)
پاسخ
تشکر کنندگان: moohajer ، Ali Fullerton
من ساکن اروپا هستم.اما آمریکاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا یه چیز دیگه اس.اگر اروپا کار و حقوق خوب داشته باشید خوبه.در غیر اینصورت یک ثانیه هم حاضرن نیستن نگه ات دارن.از نظر مخارج هم آمریکا خیلی بهتره و ارزونتره.آمریگا سرزمین فرصت هاس.خود اروپایی ها آمریکایی میبینن قند تو دلشون اب میشه.
شماره کیس: 50xxx
کنسولگری: انکارا
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: جولای 2011
تاریخ دریافت نامه الکترونیکی دوم:19 آپریل
تاریخ مصاحبه: 25 جون-8:30
تاریخ کلیر شدن:31 جولای2012
تاریخ دریافت ویزا:11 آگوست2012
تعداد افراد: 2 نفر زوج همیشه مثبتCool
تاریخ ورود به خاک آمریکا:14 اکتبر 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: moohajer ، M_star1316 ، shahyad ، ronmony ، babakfx ، Ali Fullerton ، مسافر تنها ، masih sh ، aaraam
به طور خلاصه:
اروپا= دنیای قدیم - کلاسیک - فضاهای محدود و کوچک - هوای ابری - آزادی تقریبا مطلق - دین کیلو چند؟- نژادپرستی - شیک و مد روز بگرد
امریکا= دنیای جدید - مدرن - فضاهای گسترده و باز - همه نوع آب و هوا- آزادی اما نه مطلق! - دینگرایی - نژادپرستی قدیمی شد - هر چی عشقته همونو بپوش خودتو عشق است
در نگاه کسی که پرواز را نمی فهمد هر چه بیشتر اوج بگیری کوچتر می شوی. «آلبر کامو»
پاسخ
تشکر کنندگان: babakfx ، mansour*** ، siralex ، Ali Fullerton ، Vulturee ، mahannn4779 ، Magneto ، ginjer ، s@mane
سلام.من 30 سالمه و مدرك كارشناسي تو رشته پرستاري با 2 سال سابقه كار دارم.ميشه دوستان لطف كنند و منو راهنمايي كنن براي كدوم كشور ها براي كار مي تونم اقدام كنم؟ممنون ميشم
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام


من 4 ساله توی ایران کار وب می کنم و با چند تا شرکت انگلیسی و در دبی کار کردم.

رزومم به اندازه کافی پر شده ، فقط نمی دونم بین آمریکا و آلمان و اقامت کار یا تحصیل کدوم رو انتخاب کنم که راحت تر بتونم اقامت بگیرم.

از طرفی هزینه های سفر برام مهم هست و ترجیح خودم هزینه کمتره

یک سری اطلاعات در مورد کارت آبی خوندم

فقط هاج و واج و گیج و مبهوتم کدومممممممممممم ؟


ممنون میشم دوستانی که اطلاعات خوبی دارن بنده رو راهنمایی کنند
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
من در این رابطه خیلی فکر کردم اما در نهایت یه کشور اروپایی با هوای سرد رو انتخاب کردم بنام سوئد !!! امریکا تو خیلی جهات مثل ایرانه . یه کشور کاملا سرمایه داریه مثل ایران . اونجا پولت برات پول میاره البته تو رقمهای بالا منظورمه . در غیر اینصورت اونجا هم خیلی سختیها داره واسه خودش. هزینه زندگس تو امریکا پایینتره نسبت به اروپا . به نظر من اگر شغل به شغل مقایسه کنیم در بیشتر موارد رقم درامد در اروپا بیشتره .
از نظر خدمات اجتماعی بیمه حقوق بیکاری بچه تحصیل و ... اروپا ( بعضی از کشورهای اروپایی بگم بهتره ) از امریکا خیلی بهتر عمل میکنه . مالیاتم میگیره تا خرخره اما تو یه جاهایی بهت پس میده . من یه پسر 31 ساله با موقعیت خوب کاری تو ایران و درآمد خوب ( اگر حمل بر خود ستایی نباشه )میانگین درآمد ماهانه بالای 10 میلیون وقتی میبینم سال پیش ماهانه 10000$ درآمد داشتم و امسال 3000$ وقتی به 10 سال دیگه نگاه میکنم که همسری دارم فرزندی دارم که اینها علی الخصوص فرزندم آیندش تو این مملکت کاملا گنگ و تاره وقتی هزینه دانشگاه و مدرسه و ایکس و وای و زدش رو حساب میکنم وقتی خونه و عروسی و ماشین زیر پاش رو حساب میکنم احساس خطر میکنم . اونهم تو مملکتی که هممون فکر تجملاتیم . درسته تکنولوژی نداریم اما سطح و لول زندگیمون تو ایران از خیلی از کشورهای دنیا بالاتر بوده . ولی آیا همچنان بالاتر میمونه ؟ امریکا هم مثل ایران ولی برای سرمایه داران خیلی با ثبات تر از ایران . تو قاره امریکا کانادا رو میپسندم اما با تمام این تفاسیر فکر میکنم داشتن پاس از یه کشور اروپایی برای خودم و آینده خانواده ای که تو ذهنم دارم برای من مناسبتر باشه . از یکی از آشنایان نزدیک که 35 ساله سوئده شنیدم خاک سوئد در کنار آب و هوای نچندان دلچسبش خیلی گیراست . البته منکر سختیهای جورواجور تا 4-5 سال اول نیستم اما شاید بعد که گفتم آخیش و با زبان و محیط و قانون و فرهنگ و ... خو گرفتم دیگه نخوام به ایرانم به وطنم برگردم . اگرم نه که قربون خاک وطنم برم من Wink Smile)
پاسخ
تشکر کنندگان: elix ، sasbk ، 327 ، Behdad Peimani ، cchico ، smart3461
به نظرم جای یه همچین تاپیکی خالی بود.
من تا ۴ سال دیگه تو انگلیس سییتیزن می شم و می خوام اگه بشه قبلش به امریکا مهاجرت کنم کسی از این پروسه اطلاع داره!

با تشکر
«مردان بزرگ مانند عقاب هستند و آشیانه خود را روی قله بلند تنهائی می‌سازند.»
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان