کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شبیه سازی پرواز با هواپیما
اكـــثــــــر افــــــراد بــــــا ســــــرويــــــس گــــــوگـــــل ارث (Google Earth)، نقشه هاي تعاملي از سطح زمين، اعماق اقيانوس ها و حتي سطح سياره مريخ كه به طور ماهرانه اي تصاوير ماهواره اي، گرافيك سه بـعـدي و ايـنـتـرنـت را در هـم آمـيـخـتـه است، آشنا هـسـتـنـد. بـا ايـن حـال، تـعداد اندكي از كاوش در قابليت هاي متعدد اين دنياي خيالي لذت برده اند.
آيــا مــي دانـسـتـيــد كــه گــوگـل ارث داراي يـك شبيه‌ساز بي نظير از پرواز واقعي با هواپيما است؟ اين شبيه ساز قابليتي است كه از نسخه هاي 4.2 به بعد به صورت مخفي (hidden) مهيا شده است و با استفاده از آن مي توانيد بر فراز مناظر و شهرها پرواز كــرده و از داخــل كــابـيــن هـواپيمـا و نيـز از نمـاي پـنـجـره‌هـاي كـنـاري، بـه تماشاي مناظر بپردازيد. نـكته مهم اين است كه اين يك بازي كامپيوتري نيست! كنترل هواپيماهاي شبيه سازي شده چندان سـاده نـبـوده و شـمـا بـايـد مانند يك خلبان واقعي مراحل صعود و فرود را با موفقيت به انجام رسانده و از سقوط هواپيما جلوگيري كنيد.
پــــس از نــصــــب نـــرم افـــزار (قـــابـــل دانــلـــود از earth.google.com)، پنجره معمول گوگل ارث باز مــي شــود. اكنـون مـي تـوانيـد بـا فشـردن همـزمـان كليدهاي Ctrl، Alt، و A پنجره مخفي مربوط به شبيه ساز پرواز را فعال كنيد.
پيـش از شـروع بـه پـرواز، بـايـد نـوع هـواپيمـا و فـرودگـاه مـبـدا را انـتـخـاب كـنـيـد. بـه عـنـوان مـثال مي‌توانيد پرواز با يك 16F را تجربه كنيد كه بنا به گفته خلبانان با تجربه در وب سايت هاي خبري، شـبـيـه‌سـازي گـوگـل ارث از پـرواز با اين هواپيما بسيـار نزديك به واقعيت است. با استفاده از اين جت جنگي مي توانيد با سرعت بالا در آسمان پرواز كنيد. سرعت ماكزيمم 16F در حدود 660 متر بر ثانيه است.گزينه ديگر، هواپيماي 22SR است. اين هواپيما داراي قدرت 310 اسب بخار و سرعت 80 متر بر ثانيه بوده و هدايت آن براي افراد مبتدي به نسبت ساده تر است.
در پنجره شبيه ساز، كنترل هاي مربوط به سرعت، زاويه نسبت به سطح افق و قطب نما گنجانده شده است. به علاوه مي توان كنترل هواپيما را با استفاده از صفحه كليد، ماوس يا دسته فرمان (joystick) در اختيار گرفت.
استفاده از كامپيوتري با امكانات گرافيكي بالا مي تواند تجربه اي نزديك به واقعيت از يك پرواز زيبا را پديد آورد. خوشبختانه هيچ محدوديتي در ســوخــت يــك هــواپـيمـاي مجـازي وجـود نـدارد! تجربه پرواز بر فراز بهشت هاي زميني را از دست ندهيد.
پاسخ
من قبلا از اين ابزار گوگل ارث استفاده كردم و خيلي لذت بخش هستش اين هم بر مي گرده به قبل از برنده شدنم و هر چند روز يه بار يه پرواز يه طرفه به امريكا داشتم ، نمي دونم شايد همين امر باعث برنده شدنم شده تا در واقعيت هم به آمريكا پرواز كنم البته نه در كابين خلبان . . .
اما جديدا خيلي با 360 درجه گوگل ارث حال مي كنم و به شهر هاي مختلف مي رم و تصاوير تقريبا واقعي رو ميبينم و خودم رو در اونجا احساس مي كنم .

راستي مي دونم اكثر دوستان بلدن ولي براي اندسته از عزيزان كه آشنايي زيادي با سايت گوگل سرچ ندارند بگم در قسمت map آدرس دقيق محلي رو كه ميخواهيد بريد رو وارد كنيد و سپس اينتر را فشار دهيد پس از مشخص شدن محل مربوطه با حرف A روي آن سينگل كليك كرده و بر روي عكس بازه شده دبل كليك كنيد و خود را جلوي درب صاحب خانه ببينيد و تصوير قابليت چرخش 360 درجه دارد.
تجربه شکست خیلی بهتر از حسرت خوردن از دست دادن یه موقعیت هستش
 

نشویل - تنسی : جایی که من زندگی‌ می‌کنم ، شهری کوچک ، با هزینه‌های متوسط ، وضعیت کار بد نیست 
پاسخ
360 گوگل خداست
من روزها به این فکر میکردم که چجوری همچین عکسی میگیرن؟ (هنوز هم فکر میکنم)
تنها چیزی که موفقیتهای ما را محدود میسازد، تفکری ست که به ما میگوید نمیتوانی موفق شوی
پاسخ
تشکر کنندگان: mohamad92
(2010-02-16 ساعت 22:09)idn نوشته:  360 گوگل خداست
من روزها به این فکر میکردم که چجوری همچین عکسی میگیرن؟ (هنوز هم فکر میکنم)

اینجا می‌تونید نحوه کار Google Street View را ببنید.
این هم عکس وسیله‌ای که روی ماشین قرار می‌دهند برای عکس‌یرداری از خیابان‌ها.
[عکس: 220px-Google_Street_View_car_Switzerland.jpg]



نکته‌ی قابل توجه اینه که عکس‌های اکثر نقاط آمریکا قدیمی هستند و کیفیت ندارند. البته گوگل داره کالیفرنیا را دوباره عکس‌بردای می‌کنه

راستی من شنیدم خیابان‌هایی که تو شهری که همه جاش StreetView داره StreetView ندارند محله‌های خطرناک هستند. این رو دوستان با نگاه کردن به محله خودشون اگه می‌شه تأیید کنند.
پاسخ
تشکر کنندگان: idn ، m.memari ، shr.jafari ، ChairMan ، سارا کوچولو ، mohamad92
اینجوری میشه به شرطی که اون دوربین به سرعت یه عکس 360 بگیره
چون اگه کند باشه نمیشه چون دوربین در یک محل هست (ثابت) و انگار همه ثابت وایسادن تا این یه عکس 360 بگیره (تو عکس دومی که با راویه مثلا 45 درجه میگیره ،اجسام قبلی همون جای قبلی هستن) بعد 2باره مثلا 5 متر جلوتر به همین صورت
تنها چیزی که موفقیتهای ما را محدود میسازد، تفکری ست که به ما میگوید نمیتوانی موفق شوی
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، mohamad92
(2010-02-17 ساعت 14:11)idn نوشته:  اینجوری میشه به شرطی که اون دوربین به سرعت یه عکس 360 بگیره
چون اگه کند باشه نمیشه چون دوربین در یک محل هست (ثابت) و انگار همه ثابت وایسادن تا این یه عکس 360 بگیره (تو عکس دومی که با راویه مثلا 45 درجه میگیره ،اجسام قبلی همون جای قبلی هستن) بعد 2باره مثلا 5 متر جلوتر به همین صورت

بله دوست عزیز. این دوربین‌ها به سرعت و همزمان عکس ‌می‌گیرند و کمی جلو‌تر دوباره عکس می‌گیرند. عکس‌های هر نقطه با تکنیکی به نام Panorama Photomerge باهم ادغام می‌شه و تصویر ۳۶۰ درجه‌ای گرفته می‌شه. اگر دوربین عکاسی دیجیتال و فتوشاپ دارید خودتان هم می‌توانید این تجربه را داشته باشید و از اتاق خودتان عکس ۳۶۰ درجه بگیرید. برای اینکار وسط اتاق خودتان باستید و یک عکس بگیرید. ده درجه بگردید و یک عکس دیگر بگیرید. بعد از اینکه ۳۶ عکس گرفتید دوربین را به سمت بالا بگیرید و ۶ تا ۸ عکس دیگر از سقف و دیوار‌ها بگیرید. از کف هم ۶ تا ۸ عکس بگیرید.
حالا عکس‌ها را در کامپیوتر ذخیره کنید.
از دستورات زیر استفاده کنید تا عکس ۳۶۰ درجه خودتان را بسازید
(نیاز به دانش فتوشاپ دارد)

Create 360 degree panoramas using Auto-Align Layers

The following procedure only works with Adobe® Photoshop® CS4 Extended.

Choose File > Scripts > Load Files Into Stack.
In the Load Layers dialog box, choose Files or Folders from the Use menu, and then browse to locate the files you want to use. Click OK when done.
Do not include images that cover the top (zenith) or bottom (nadir) of the scene. You’ll add these images later.
Select all the layers in the Layers panel and then choose Edit > Auto-Align Layers.
In the Auto-Align Layers dialog box, select either Auto or Spherical for the Projection.
(Optional) Select Vignette Removal or Geometric Distortion for the Lens Correction.

Photoshop uses the lens metadata to auto-detect if you photographed with a fisheye lens. In the case of fisheye lens detection, the Geometric Distortion Correction option is automatically selected.
Click OK.
Choose Edit > Auto-Blend Layers.
In the Auto-Blend Layers dialog box, select Panorama for the Blend Method, select the Seamless Tone and Colors option, and then click OK.
There might be transparent pixels on the edges of the panoramic image. These can prevent the final 360 panorama from wrapping correctly. You can either crop the pixels out or use the Offset filter to identify and remove the pixels.
Choose 3D > New Shape From Layer > Spherical Panorama.
(Optional) Manually add the top and bottom images into the sphere. You could also paint out any remaining transparent pixels in the 3D spherical panorama layer.

اگر حوصله فتوشاپ ندارید مایکروسافت برای شما کار را راحت کرده!
از این برنامه تحت وب استفاده کنید: Photosynth.
پاسخ
تشکر کنندگان: idn ، shr.jafari ، ChairMan ، nnazi_2005 ، سارا کوچولو ، SamiraN ، mohamad92
ممنوون خیلی جالب بود
تنها چیزی که موفقیتهای ما را محدود میسازد، تفکری ست که به ما میگوید نمیتوانی موفق شوی
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، shr.jafari ، mohamad92
نکته مهم در ایجاد تصاویر پانوراما اینه که باید نقطه منظر ثابت باشه. در دوربین‌های دیجیتال نقطه منظر وسط صفحهٔ حساسی هست که تصویر رو ثبت می‌کنه (مثل فیلم در دوربین‌های غیر دیجیتال). در زیر دوربین یک جای پیچ هست که سه پایه به اون وصل می‌شه. سه‌پایه‌های خوب همیشه طوری هستن که وقتی دوربین رو دور خودش می‌چرخونی دقیقاً حول محور همون پیچ می‌چرخن و در نتیجه نقطهٔ منظر ثابت می‌مونه. با استفاده از این خاصیت می‌شه عکس‌های پانورامای بهتری گرفت.
(2010-02-16 ساعت 17:26)shr.jafari نوشته:  آيــا مــي دانـسـتـيــد كــه گــوگـل ارث داراي يـك شبيه‌ساز بي نظير از پرواز واقعي با هواپيما است؟ اين شبيه ساز قابليتي است كه از نسخه هاي 4.2 به بعد به صورت مخفي (hidden) مهيا شده است

البته در نسخه ۵ گوگل ارث این قابلیت مخفی نیست و در منوی Tools تحت عنوان Enter Flight Simulator قابل دسترسیه.

شبیه ساز پرواز گوگل از نظر کارکرد و تنظیمات شباهت زیادی به FlightGear داره که یک پروژه سرشناس و open source در شبیه‌سازی پروازه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، nnazi_2005 ، سارا کوچولو ، shr.jafari ، SamiraN ، mohamad92
این هواپیمایی که گفتی خیلی جالبه. من اصلا نمی دونستم و الآن دو روزه که سر کار دارم با گوگل ارث هواپیما بازی می کنم. اگر اخراج شدم تقصر شما است Smile
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، laili ، ana ، سارا کوچولو ، shr.jafari ، mary joon ، SamiraN ، mohamad92
آرش عزیز اگر بری سر وقت FlightGear چی می‌گی پس؟! یه سرور معروف دارن که ملت از چندین نقطه دنیا درست مثل پروازهای واقعی با شماره پرواز و این‌ها از مبدا به مقصد حرکت می‌کنن و چند نفر دیگه هم از نقاط مختلف دنیا نقش برج مراقبت دارن و خلاصه یک دنیای مجازی کامله! تنوع هواپیماها خیلی زیاده و کاملاً مثل مدل اصلی هستن (یعنی مثلاً تاثیر باد و غیره کاملاً واقعی محاسبه می‌شه) و خلاصه ماجراییه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، laili ، ana ، nnazi_2005 ، mary joon ، rs232 ، SamiraN ، mohamad92
بازی fligh smililator نمیدونم درست نوشتم یا نه خیلی معروف هست
اگه دوست دارین چند تا بازی خوب پیدا کنم
این f16 چرا انقدر سرعتش کمه ، با چی زیاد میشه تو گوگل ارث:d
تنها چیزی که موفقیتهای ما را محدود میسازد، تفکری ست که به ما میگوید نمیتوانی موفق شوی
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، SamiraN ، mohamad92
اف شونزده گوگل ارث تا ۱۲۰۰ گره هم سرعت می‌گیره که تقریباً مثل واقعیشه!

اون بازی که گفتید هم Microsoft Flight Simulator هست اسمش و البته خیلی معروفه اما با واقعیت فاصله داره. در واقع همون‌طور که خودتون گفتید یه بازی هست و توقع زیادی ازش نمی‌ره. در حالی که FlightGear خیلی با واقعیت نزدیک‌تره و اثر گردش باد موتور، گشتاور، وزن هواپیما، وزش باد و غیره کاملاً توش محاسبه می‌شه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، SamiraN ، mohamad92
(2010-02-17 ساعت 20:17)Hojjat نوشته:  
(2010-02-16 ساعت 17:26)shr.jafari نوشته:  آيــا مــي دانـسـتـيــد كــه گــوگـل ارث داراي يـك شبيه‌ساز بي نظير از پرواز واقعي با هواپيما است؟ اين شبيه ساز قابليتي است كه از نسخه هاي 4.2 به بعد به صورت مخفي (hidden) مهيا شده است

البته در نسخه ۵ گوگل ارث این قابلیت مخفی نیست و در منوی Tools تحت عنوان Enter Flight Simulator قابل دسترسیه.

شبیه ساز پرواز گوگل از نظر کارکرد و تنظیمات شباهت زیادی به FlightGear داره که یک پروژه سرشناس و open source در شبیه‌سازی پروازه.

شما درست می فرمایید مهم اینه که تا حالا ازش بی خبر بودیم. مطمئنا بیشتر ما تا حالا متوجه این امکان گوگل نشده بودیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، SamiraN ، mohamad92
سحر جون خوب اسباب بازی جور کردی ...........بیخود نیست میگن : آدمها کودکانی هستند که اسباب بازیهاشون فرق کردهSmile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: shr.jafari ، mary joon ، rs232 ، SamiraN ، Hamid55 ، mohamad92
(2010-02-19 ساعت 00:48)laili نوشته:  سحر جون خوب اسباب بازی جور کردی ...........بیخود نیست میگن : آدمها کودکانی هستند که اسباب بازیهاشون فرق کردهSmile

اتفاقا لیلی خانم, در امریکا مردم به وسایلشون می گویند اسباب بازی و از کلمه Toy استفاده می کنند. مثلا ماشین و قایق و تفنگ و کامپیوتر و همه اینها را می گویند Toy و وقتی که مثلا می خواهند بگویند من وسایلم را خوب نگهداری میکنم کلمه Toy را بکار می برند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، SamiraN ، سارا کوچولو ، mohamad92




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان