کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ادامه كار هنر سينما در آمريكا
محسن جان غصه نخور تا موقعی که به آمریکا بیایی از آواتار خبری نیست ولی مطمئن باش چند تا فیلم خوب 3بعدی جایش را می گیرد!
ضمنا آواتار برعکس فیلمهای 3 بعدی دیگر زیاد سعی در غافلگیر کردن و تکیه بر تکنیکهای جذب تماشاگر در فیلمهای سه بعدی ندارد. مثلا در دیگر فیلمهای سه بعدی مدام یک چیزهایی تا نزدیک صورتت میاید یا روی دورشدن ونزدیک شدن خیلی تاکید می شود .ولی در آواتار از این جنگولک بازیها که اتفاقا برای من خیلی فان است و دوستش دارم خبری نیست. من وسط فیلم گاهی عینکم را برمی داشتم که ببینم کسانیکه آنرا به صورت معمولی دیده اند چه حسی دارند.واقعا تفاوتش آنقدر چشمگیر نبود.
شما کافیست این فیلم را با کیفیت خوب در ایران پیدا کنی و در تلویزیون بزرگ وبا کیفیت ببینی. وکمی هم از تخیلت بهره بگیری که 3بعدی تصاویر چطور می توانست باشد ومطمئن باش که می توانی به اندازۀ ما لذت ببری.
من فیلم کریسمس کارول را در آمریکا به نیت 3بعدی دیدن به سینما رفتم ولی معمولیش در پاچه ام رفت .جالبست بگویم تصاویری که از این فیلم در ذهن من مانده کاملا 3بعدیست ومن قبل از اینکه این را برای شما بنویسم فکر می کردم این فیلم را سه بعدی دیده ام.الان که یادم میاید حتی گاهی در سینما مثل دیدن فیلم 3بعدی صورتم را کنار می کشیدم، تا چیزی با صورتم برخورد نکند. چون در اینگونه فیلمها تاکید بر دوری ونزدیکی اجسام وحرکات تند وسریع به سمت دوربین است ، می شود با کمی تخیل ،بدون عینک و سینما آنرا سه بعدی دید.
پس ناراحت نباش و آواتار معمولی را در خانه ببین و لذتش راببر!
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، behzad756 ، AvRiMcM
(2010-02-26 ساعت 12:48)rasarasa نوشته:  ولی چیزی که هیچکس به آن اشاره نکرد، بازی فوق العادۀ zoe saldana در نقش نیتری بود.
به نظرم اینکه هیچوقت فیلمهایی از این دست نامزد بازیگری در اسکار نمی شوند واقعا بی انصافیست! سالدانا بااینکه یک زن 31 سالۀ متولد آمریکاست ،واقعا به صورت حیرت انگیز و باورپذیری نقش یک موجود فرازمینی وبدوی را اجرا کرده ، جز به جزء حرکات بدنش ،میمیکش ، استیل راه رفتن و نشستنش ، بروز احساساتش ،تن صدایش و خلاصه همه چیزش واقعا درست و به جا و باور پذیر ولایق اسکار بود.

سارا جان خیلی خوب درباره نقش افرینی بازیگرا نقد کردی و لذت بردم.جالبه من تقریبا تا اواسط فیلم نمی دونستم که بازیگر نقش نیتری کیهBig Grin

تصویر جیک بعد از مسخ در غالب یه اواتار واقعا خوب تصویر سازی شده بود و چهره واقعا یه موجود معصوم رو توصیف میکرد .من که وقتی جیک از قالب انسانی به شکل اواتار در می اومد با تغییر چهره اش خیلی خوب تغییر معونی ش رو حس میکردم.

اما در مقایسه با یه فیلم سه بعدی با این گستردگی همونطور که سارا گفت دیدن سه بعدی ش خیلی هیجان نداشت یا شاید من انتظار هیجان و لمس بیشتری داشتم


یه نقد خوب دیگه که کاملا اثبات میکنه این فیلم علی رغم ظاهرش کاملا ضدجنگ و صلح آمیزه:

«آواتار»؛ هبوط خدا برای تغییر زندگی
پانته‌آ بهرامی


سال ۲۱۵۴ میلادی است و زمین در حال مردن. برای نجات به مواد خامی نیاز از است که «آن اُپتینیوم» نام دارد. برای به دست آوردن آن به سیاره‏ی «پاندورا» سفر می‏شود تا بومیان آن را برای ربودن این ماده‏ی خام، از زندگی عادی خود باز دارند.



این سیاره در وسط جنگل‏های گرمسیر مانند مناطق استوایی است و با حیواناتی عجیب و غریب، قوی و ترسناک. در زیر درختی کهن‏سال و تنومند، ساکنان بومی سیاره‏ی پاندورا زندگی می‏کنند. در زیر این درخت افسانه‏ای مواد خام مورد نیاز آرمیده است.


ساکنان بومی پاندورا شبیه انسان‏هایی با پوست‏های آبی، سه متر قد، چشمانی زرد و بینی‏هایی صاف هستند که گوش‏هایی نوک‏تیز دارند. آنان درختان را درآغوش می‏کشند و از انسان‏های فضول بیزارند.
این بومیان به نوعی شبیه ساکنان بومی کشورهایی هستند که آمریکا در تاریخ خود مورد حمله قرار داده است؛ سرخ‏پوستان آمریکا، ویتنام و عراق.
«آواتار» تازه‏ترین ساخته‏ی جیمز کامرون است. کارگردانی که فیلم «تایتانیک» را در کارنامه‏ی خود دارد، پس از ۱۲ سال فیلم سه‏ بعدی آوتار را ساخت که حدود ۶۰درصد آن به وسیله‏ی کامپیوتر ساخته شده است.
زبان ساکنان پاندورا به‏ وسیله‏ی زبان‏شناس مشهور «پاول فرامِر» طراحی شده که بازیگران بتوانند آن را ساده بیان کنند و در عین حال، شباهتی به هیچ‏کدام از زبان‏های بشری نداشته باشد.
فیلم آواتار در ژانر (دسته‏بندی) علمی− تخیلی− ماجراجویی، نامزد ۹ اسکار برای: بهترین کارگردانی، فیلم‏برداری، تدوین، کارگردانی هنری موسیقی فیلم، صدابرداری، تدوین صوتی، جلوه‏های ویژه و بهترین فیلم سال شده است.
گفته می‏شود حدود ۳۰۰میلیون دلار هزینه‏ی ساخت این فیلم شده است. بخش عمده‏ای از این مبلغ صرف جلوه‏های تصویری پس از فیلم‏برداری شده است. جیمز کامرون در این فیلم از تکنیک سه‏ بعدی بهره برده و تماشاگران باید از عینک‏های ویژه برای دریافت فیلم استفاده کنند.


بیل کالیس، مدیر شرکت سازنده‏ی نرم‏‏افزار «اوکولا» می‏گوید: تصاویر واقعی آواتار برای آن که سه‏بعدی نشان داده شوند، توسط دو دوربین فیلم‏برداری شده‏اند؛ یکی از چپ و دیگری از راست. با استفاده از نرم‏افزار اوکولا می‏توان این تصاویر را دست‏کاری کرد. مثلا اگر دو دوربین کاملا با هم تراز نباشند، تصاویر فیلم‏برداری شده، بیننده را دچار سرگیجه و چشمان‏اش را اذیت می‏کند.
برخی بر این باورند که شاید آواتار صنعت فیلم‏سازی را در جهت استفاده از تکنیک سه‏بعدی متحول کند. اما دکتر نگار متحده، استاد ادبیات، هنر و فیلم دانشگاه دوک در آمریکا، نظر دیگری دارد:
«اگر سؤال این است که آینده‏ی سینما در جهت دنیای فیلم‏های سه‏بعدی حرکت کند، من به آن شک دارم و فکر نمی‏کنم این جهت آینده‏ی سینما باشد و حتی تکنولوژی سه‏‏بعدی از خلاقیت‏های فیلم آواتار باشد.
تمام تکنیک‏های سه‏بعدی که در فیلم آواتار استفاده شده، نوآوری از سوی سازندگانش نبوده، بلکه این فن قبلا در سینما وجود داشته است. آواتار فقط استفاده از آن را پررنگ‏تر کرده است. هر ۱۵ فرِم دست‏کاری شده است. بسیاری از فیلم‏ها قبلا از تکنیک سه‏بعدی استفاده می‏کردند. به نظر نمی‏آید که تکنیک سه‏بعدی آینده‏ی سینما باشد.
فکر می‏کنم خلاقیت فیلم‏هایی مانند آواتار کشف این واقعیت است که چه چیزی در پیوند با این تکنولوژی منحصر به‏فرد است و کجا استفاده‏ی کاربردی دارد. نوع استفاده از دوربین در این فیلم، استفاده‏ی هوشمندانه و منحصر به‏فرد از تکنولوژی سه‏بعدی بوده است. مثلا استفاده از کلوزآپ و پایین آوردن دوربین همراه با موضوع.
تکنولوژی سه‏بعدی نیاز به راه‏هایی دارد که کیفیت فطری و طبیعی این تکنیک دیجیتال را کشف کند. شاید بتوان گفت که آواتار راه جدید یا موج تازه‏ای را بر روی فیلم‏سازان گشوده و درهای تازه‏ای را در هالیوود باز کرده که خلاقیت را به سطح تازه‏ای ارتقاء بدهد تا فیلم‏سازان بتوانند راه‏های تازه‏ای را کشف یا خلق کنند که در پیوند با تکنولوژی سه‏بعدی منحصر به‏فرد باشد.»


زمانی که برادر جیک سالی، سربازی که پایش را از دست داده و برای همیشه روی صندلی چرخ‏دار خواهد بود کشته می‏شود، جیک تصمیم می‏گیرد به جای برادرش به مأموریتی دور، به سیاره‏ی پاندورا، برود. در یک عمل جراحی، هویت او به هویت آواتار تبدیل می‏شود.
جیک در هویت نوین خود صاحب پا است و می‏تواند بپرد، بدود، جست و خیز کند و از موهبت داشتن پا برخوردار شود. او به سیاره‏ی پاندورا فرستاده می‏شود که ساکنان بومی آن شبه‏انسان و دارای فرهنگ و زبان ویژه‏ی خود هستند.
یک شرکت معدن آمریکایی پادگان نظامی خصوصی تأسیس می‏کند تا کار نابود کردن و بیرون کردن ساکنان بومی را بر عهده گیرد و به مواد خام مورد نیاز دست یابد. بخشی از این پروژه را دکتر گریس آگوستی طراحی می‏کند. او ساکنان را به طور علمی مورد کنکاش قرار می‏دهد و بدن‏هایی به نام «آواتار» می‏سازد که شبیه‏ به ساکنان بومی پاندورا هستند. گریس درنظر دارد ساکنان را وادار سازد که به طور داوطلبانه منطقه را ترک کنند.
وقتی جیک وارد پاندورا می‏شود، از خودشیفتگی به جست و خیز پرداخته و در جنگ گریز با حیوانات بومی قرار می‏گیرد. اما در این جنگ و گریز نزدیک است که کشته شود. نیتری، دختر یکی از سران اهالی بومی، او را نجات می‏دهد و او عاشق نیتری می‏شود.
شخصیت جیک در طول فیلم عوض می‏گردد؛ او از فردی که آمده بود جاسوسی کمپانی را بر عهده گیرد، به فردی آمیخته با فرهنگ، زیبایی‏ها، دوستی‏ها و عشق مردم پاندورا تبدیل می‏شود.
از این جهت است که زمانی که نیروهای نظامی قصد تخریب آن‏جا را دارند، در مقابل آن‏ها می‏ایستد و در واقع عشق دختر زیبا، باهوش، رزمنده و چابک پاندورایی، بخش‏های دیگر ضمیر ناخودآگاه او را زنده می‏کند و جیک با طبیعت، گل‏ها و حیوانات، نوعی آمیختگی و آشتی پیدا می‏کند و همه‏ی این‏ها در یک پروسه و روند طولانی شکل می‏گیرند.
این تغییر شخصیت که از مشخصه‏های فیلم‏نامه‏های توانا است، در فیلم آواتار، در شخصیت جیک نمود بسیار آشکاری دارد.


آواتارها گروهی جادویی قدیمی‏اند که خارج از مکان، زمان و واقعیت قرار دارند. قدرت آن‏ها در توانایی‏شان در دست‏کاری کردن زمان و مکان از طریق بازگرداندن زمان توضیح داده می‏شود.
برخلاف جادوگران، ساحره‏ها و موجودات اهریمنی، آواتارها بی‏طرف و خنثی نیستند. به طور تئوریک قدرت آن‏ها نامحدود است. زمانی که مورد فشار قرار می‏گیرند و به آن‏ها تعرض می‏شود.
آرزوی نهایی آن‏ها شکل دادن به دنیایی است که خود سازنده‏ی آن باشند. دنیایی کامل، بدون هیچ نوع جنگ و درگیری.
آواتارها برعکس بسیاری از موجودات جادویی، با یک‏دیگر در ارتباط‏‏ هستند. اگر یکی از اعضای آن‏ها بمیرد، این فاجعه بر همه‏ی آن‏ها تأثیر می‏گذارد و آنان را تضعیف می‏کند.
آنان تجسم اجتماع بومیان صلح‏جو و توانایی هستند که تنها هدف آن خلق نوعی اوتوپیا، به وسیله‏ی خواب کردن انسان‏ها به طور موقت و خلاص شدن از همه‏ی بدی‏ها و پلیدی‏ها، پس از این خواب سبک است.
آواتارها قول می‏دهند که پس از بیداری، جنگ بین اهریمن و خوبی‏ها به‏پایان رسیده و انسان می‏تواند با خوشبختی زندگی کند. هرچند وعده‏ی این اوتوپیا هزینه‏ی بالایی دارد. هزینه‏ی از دست دادن آزادی اراده.
شاید به همین دلیل ساده است که نام آواتار را برای این نیمه‏انسان‏ها انتخاب کرده‏اند. آواتار به معنای هبوط در آیین هندو، عبارت از تجسد مادی ناشی از هبوط از آسمان به زمین ایزدان هندو است.
زندگی اسطوره‏ای آواتارها از جاذبه‏های فیلم است. دکتر نگار متحده، استاد مطالعات فیلم و سینما:
«به نظر من، زیبایی فیلم در اسطوره بودن آن است. فکر می‏کنم هر فیلم یا روایتی ویژگی‏های اسطوره‏ای دارد و فرم اسطوره‏ای را با خود حمل می‏کند. اما در این فیلم، به‏ویژه‏ برجسته می‏شود.
کل مفهوم آواتار آمدن خدا به زمین است؛ آن‏چه یکی از مفاهیم آواتار نیز هست. در واقع تجسم مادی خداست که وظیفه و مأموریت او تغییر دادن زندگی است.
به عقیده‏ی من، این فیلم خیلی به اسطوره‏های یونانی نزدیک است. هسته‏ی اصلی اسطوره‏ی یونانی، برای مثال «اُدیب» دچار عیب‏ها و کاستی‏ها است و به خاطر این کاستی‏ها، مکانیسم طبیعی را مورد تجاوز قرار می‏دهد و به قانون‏مندی‏های طبیعی زندگی تعرض می‏کند. به این دلیل که عنصر تعرض کننده و عنصر بیرونی است، به طور خود‏به‏خودی عنصر نجات‏دهنده‏ی شهر و ملت‏اش هم می‏شود.
داستان هم در همین است، او نیمه انسان و نیمه حیوان است. به خاطر تعرض به قانون‏مندی‏های طبیعی هر دو دنیا، دنیای انسان و دنیای پاندورا، او قادر است صلح، قانون، همکاری و یگانگی را به این سیاره بازگرداند.»
یک‏سوم آخر فیلم شاهد جنگ دیجیتالی بین ساکنان غیرزمینی پاندورا و انسان‏های مخرب هستیم. شاید در سینما کم‏تر پیش بیاید که صلح را اندرز دهند، اما در عین حال به آفرینش صحنه‏هایی دست بزنند که تخریب و ویرانی عمومی را نشان می‏دهد.


جیمز کامرون گستردگی امکان استفاده از سینما را نشان می‏دهد. استعداد کامرون به اندازه‏ی رؤیاهایش بزرگ است.
آواتار رکورد فروش فیلم را شکسته و تا به حال دو میلیارد دلار فروش کرده است. اما راز رکورد فروش فیلم در ساختار لایه‏ای آن است. فیلم لایه‏های بسیاری دارد که هر تماشاگر با لایه‏ای از آن می‏تواند همزادپنداری کند؛
از یک سو داستان عاشقانه‏ای است بین دو جوان که دختر در یک فراینده‏ پیچیده می‏تواند عشق خود به این غریبه را که پروسه‏های طولانی را برای خودی شدن طی می‏کند، بازشناسد.
لایه‏ی بعدی فیلم، ماجراجویی و صحنه‏های جنگ و گریز است که برای برخی از تماشاگران جوان بسیار هیجان‏انگیز و جالب است.
از سوی دیگر، فیلم گویای حمله‏های تجاوزکارانه برای منابع طبیعی است. آن‏چه بسیاری از روشنفکران جهان به آن معترض‏اند و آن را با صفت برخوردهای امپریالیستی ابرقدرت‏ها برای حفظ منافع خود در جهان توضیح می‏دهند. نمونه‏ی آن حمله به کشور عراق است.
به همه‏ی این‏ها، جنبه‏ی فریبنده‏ی استفاده از تکنیک سه‏بعدی را باید افزود که تماشاگر را در حالتی بی‏واسطه از آن‏چه در پرده‏ی سینما جریان دارد، قرار می‏دهد.
اما شاید زیباترین لایه‏ی فیلم، زبان جادویی و اسطوره‏ای آن است که بسیاری از تماشاگران را مجذوب زیبایی‏هایی کرده که بشر آرزوی آن را دارد؛ زندگی در طبیعتی زیبا و آرامش‏بخش، در صلح.
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، kianoush ، estreza
درود
بچه هاي عزيز ممنونم از اين همه اطلاعات مفيد راجع به فيلم آواتار و جيمز كامرون
من خيلي دوست دارم كه اطلاعات براي من و ديگر دوستان جنبه كاربردي داشته باشه ولي به نظر من بحث در مورد نقد يك فيلم كه كاملا سليقه اي هست جاي بسيار تاملي داره
مخصووصا اگر سينماي معنا گرا و يا آوانگارد هم پشتيبان تفكر كسي باشه
به نقد انواع فيلمها ادامه بديد و اين خيلي خوبه ولي اگر كسي در مورد سوالهاي قبلي من چيزي ميدونه بي زحمت من رو هم بي پاسخ نگذاره
شيما خانم لطفا در مورد انيميشن و قيمت هاي كار( دستمزدها ) برامون بگيد حالا يا در اروپا و يا در آمريكا
دوستان :
لطفا در مورد سينماي سه بعدي بگيد
در مورد قيمت بليط ، پرده عريض ، صداهاي دالبي و يا هر مورد ديگري كه در فيلم و سينما ميبينيد
در مورد شركتهاي فيلمسازي كه با اونها آشنايي داشتيد و يا ديديد
در مرود نوع دوربين ها
در مورد برنامه هاي تدوين
در مورد ان تي اس سي
در مورد نوع دكور در هاليوود
در مورد حقوق قضايي يك تهيه كننده و همچنين شرايطش
اصلا هيچكدوم از شما كه آمريكا هستيد آيا هاليوود رو ديديد . در موردش برامون بگيد و نحوه كار در اونجا
در مورد اينكه مثلا يك روز اتفاقي يك گروه فيلمسازي رو ديده و ...
در موردي بحث كنيد كه منو به عينيت در مورد كارم برسونه
نقدها خوبه ولي من با تفكرات جيمز كامرون آشنا ميشم كه البته اينم خوبه ولي فعلا براي من كاربردي نيست
خواهش ميكنم از اين نوع صحبت من ناراحت نشيد و منو در جريان اتفاقات كاربردي بگذاريد
بقدري در ايران با فيلمسازان كوچك و بزرگ در مورد انواع و اقسام فيلمها بحث كردم كه به اين نتيجه رسيدم كه واقعا سينما و البته هنر سليقه اي محض هست
حتي در مورد صنعت سينما و يا هنر سينما اتفاق نظر وجود نداره چه برسه به يك فيلم آوانگاردي كه نوع آوري در سنما آورده و ....
اميدوارم كه بحث من و شما جنبه عملي داشته باشه كه اگر شخصي در آينده اين بحثها رو خوند بتواند در لابه لاي حرفهاي من و شما به عينيت در مورد حرفه هنريش برسه
ممنون از لطف شما عزيزان
بدرود
كاش در كتاب قطور زندگي سطري باشم ماندني
نه حاشيه اي از ياد رفتني

دوستان هنرمند و علاقه مند به هنر : http://mohajersara.com/forumdisplay.php?fid=56
پاسخ
تشکر کنندگان: sh-b ، usa.lover
سلام
تشکر فراوان از دوستان به خاطر این تاپیک مفید.ولی همانطور که ساسان عزیز گفت یه مقداری از بحث اصلی دور شده تاپیک.از سارا خانم وحمید آقا و دیگر دوستان ساکن امریکا میخوام که در مورد مشاهده یا تجربه شون درباره کار عملی سینما برامون بگن.خود من اگر قسمت باشه و بیام اونجا دنبال کار توی سینما و تلویزیون هستم چون اینجا 10-15 سالی هست که توی تلویزیون کار میکنم و به صورت آزاد هم خیلی کار ساختم.میییخوام بدونم زمینه کاری اونجا چطوره و از کجا میشه شروع کرد؟
ممنون.
وقتی تنهای تنها شدی بدان هنوز خدا هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: sasan
(2010-02-21 ساعت 10:12)laili نوشته:  حمید جان شوخی که نمیکنید؟یعنی میخواهید بگید شما اینجا توی آمریکا فیلم آواتار و ندیدید؟
جدید ترین فیلم جیمز کامرون......و پرفروشترین فیلم تاریخ سینما....فیلمی که تونست رکورد تایتانیک و بشکنه.......
پر خرج ترین فیلم ....حتی از فیلم تایتانیک هم بیشتر......فیلمبرداری این فیلم به صورت 3D (سه بعدی) است .
من هفته ی پیش این فیلم و دیدم توی سینما و با عینکهای مخصوص فیلمهای سه بعدی...
ولی خوشم نیومد........من نمیتونم نگاه کارشناسانه به فیلم داشته باشم چون تخصصم نیست...اگه از دید یک هنرمند و یا یک فیلمبردارو یک کارگردان ویک برنامه نویس کامپیوتر به فیلم نگاه کنید شاید این فیلم جزو بی نظیرها باشه..اما من به عنوان یک بیننده نظر میدم....اگه این فیلم کارگردانش جیمز کامرون نبود و ایده ی این فیلم به این جدیدی نبود شاید اینقدر سر و صدا نمیکرد.....
حتی من از سوژه ی فیلم هم اصلا خوشم نیومد.....ولی برعکس من مامانم این فیلم و قبلا دیده بود و باز هم با ما اومد و دید و کلی هم لذت برد......
تا ببینیم نظر بقیه ی دوستان در مورد این فیلم چیه....

بچه هایی که کارشون در رشته های سینمایی هست اگه واقعا برای این هنر ارزش قاءل بشن و در ایران هم ساکن بشن فیلم دزدی نگاه نمی کنند. در سینمای ایران اواتار اکران نشده و dvdهای دزدیش هست که من یکی هیچوقت نمیخرم. این نظریه منه! ولی تبلیغاتش را دیده ام که زیاد برایم جذاب نبوده. اما شما که در آمریکا هستید خوب خوش به حالتانBig Grin
برای رسیدن به مقصد به وسیله نیاندیش به مقصد فکر کن. آنوقت خواهی دید که چه آسان وسیله پیش پایت خواهد ایستاد و تو را به مقصد خواهد رساند.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani
(2010-05-04 ساعت 15:10)loony نوشته:  
(2010-02-21 ساعت 10:12)laili نوشته:  حمید جان شوخی که نمیکنید؟یعنی میخواهید بگید شما اینجا توی آمریکا فیلم آواتار و ندیدید؟
جدید ترین فیلم جیمز کامرون......و پرفروشترین فیلم تاریخ سینما....فیلمی که تونست رکورد تایتانیک و بشکنه.......
پر خرج ترین فیلم ....حتی از فیلم تایتانیک هم بیشتر......فیلمبرداری این فیلم به صورت 3D (سه بعدی) است .
من هفته ی پیش این فیلم و دیدم توی سینما و با عینکهای مخصوص فیلمهای سه بعدی...
ولی خوشم نیومد........من نمیتونم نگاه کارشناسانه به فیلم داشته باشم چون تخصصم نیست...اگه از دید یک هنرمند و یا یک فیلمبردارو یک کارگردان ویک برنامه نویس کامپیوتر به فیلم نگاه کنید شاید این فیلم جزو بی نظیرها باشه..اما من به عنوان یک بیننده نظر میدم....اگه این فیلم کارگردانش جیمز کامرون نبود و ایده ی این فیلم به این جدیدی نبود شاید اینقدر سر و صدا نمیکرد.....
حتی من از سوژه ی فیلم هم اصلا خوشم نیومد.....ولی برعکس من مامانم این فیلم و قبلا دیده بود و باز هم با ما اومد و دید و کلی هم لذت برد......
تا ببینیم نظر بقیه ی دوستان در مورد این فیلم چیه....

بچه هایی که کارشون در رشته های سینمایی هست اگه واقعا برای این هنر ارزش قاءل بشن و در ایران هم ساکن بشن فیلم دزدی نگاه نمی کنند. در سینمای ایران اواتار اکران نشده و dvdهای دزدیش هست که من یکی هیچوقت نمیخرم. این نظریه منه! ولی تبلیغاتش را دیده ام که زیاد برایم جذاب نبوده. اما شما که در آمریکا هستید خوب خوش به حالتانBig Grin
پس با این حساب یعنی شما هیچکدوم از فیلمهای روز دنیا را ندیده اید ؟!!چون تو ایران که نسخۀ اصلی پیدا نمی شه همش دزدیه.پس چطور در این رشته فعالیت دارید؟! در ایران اکثر نرم افزارها هم قفل شکسته و دزدیست فقط ما پولی به مغازه دار می دهیم که هیچ درصدی از آن به کمپانی اصلی نمی رسد.یعنی شما با نرم افزارها هم کاری ندارید؟!
در ضمن من هم بادیدن تبلیغات آواتار خودم را منتظر یک فیلم تخیلی نچسب کرده بودم ،که بعد از دیدنش در سینما واقعا نظرم عوض شد.دیدن صورت ترسناک و زشت کاراکترهادر تبلیغ ،در فیلم کاملا زیبا و دوست داشتنی بود.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، honareirani ، behnam_VA
(2010-05-04 ساعت 15:10)loony نوشته:  چه هایی که کارشون در رشته های سینمایی هست اگه واقعا برای این هنر ارزش قاءل بشن و در ایران هم ساکن بشن فیلم دزدی نگاه نمی کنند. در سینمای ایران اواتار اکران نشده و dvdهای دزدیش هست که من یکی هیچوقت نمیخرم. این نظریه منه! ولی تبلیغاتش را دیده ام که زیاد برایم جذاب نبوده. اما شما که در آمریکا هستید خوب خوش به حالتانBig Grin



دوست من این نوشته شما منو یاد شعارهای مهرورزان وطن انداخت. اگر قرار بود من و شما در ایران قانون کپی رایت رو رعا یت کنیم که الان بلد نبودیم سیستمی که پشتش نشستیم رو خاموش و روشنش کنیم ؟!!!




پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، honareirani ، farhang
(2010-05-04 ساعت 15:10)loony نوشته:  
(2010-02-21 ساعت 10:12)laili نوشته:  حمید جان شوخی که نمیکنید؟یعنی میخواهید بگید شما اینجا توی آمریکا فیلم آواتار و ندیدید؟
جدید ترین فیلم جیمز کامرون......و پرفروشترین فیلم تاریخ سینما....فیلمی که تونست رکورد تایتانیک و بشکنه.......
پر خرج ترین فیلم ....حتی از فیلم تایتانیک هم بیشتر......فیلمبرداری این فیلم به صورت 3D (سه بعدی) است .
من هفته ی پیش این فیلم و دیدم توی سینما و با عینکهای مخصوص فیلمهای سه بعدی...
ولی خوشم نیومد........من نمیتونم نگاه کارشناسانه به فیلم داشته باشم چون تخصصم نیست...اگه از دید یک هنرمند و یا یک فیلمبردارو یک کارگردان ویک برنامه نویس کامپیوتر به فیلم نگاه کنید شاید این فیلم جزو بی نظیرها باشه..اما من به عنوان یک بیننده نظر میدم....اگه این فیلم کارگردانش جیمز کامرون نبود و ایده ی این فیلم به این جدیدی نبود شاید اینقدر سر و صدا نمیکرد.....
حتی من از سوژه ی فیلم هم اصلا خوشم نیومد.....ولی برعکس من مامانم این فیلم و قبلا دیده بود و باز هم با ما اومد و دید و کلی هم لذت برد......
تا ببینیم نظر بقیه ی دوستان در مورد این فیلم چیه....

بچه هایی که کارشون در رشته های سینمایی هست اگه واقعا برای این هنر ارزش قاءل بشن و در ایران هم ساکن بشن فیلم دزدی نگاه نمی کنند. در سینمای ایران اواتار اکران نشده و dvdهای دزدیش هست که من یکی هیچوقت نمیخرم. این نظریه منه! ولی تبلیغاتش را دیده ام که زیاد برایم جذاب نبوده. اما شما که در آمریکا هستید خوب خوش به حالتانBig Grin

Loony عزيز من هم با توجه به اين پست http://mohajersara.com/showthread.php?ti...0#pid41550
با دانلود غير مجاز مخالف و طرفدار حق كپي رايت هستم. اما اين موارد براي آثار داخلي ايراني صدق مي كنه و آثار خارجي براي كساني كه در خارج از ايران هستند. شما نمي تونيد كه از هنر روز دنيا به ويژه سينما در ايران مطلع باشيد بدون اين كه متاسفانه اين كار رو انجام بديد. مگر اينكه هر دو هفته يكبار يه سري به دبي و يا تركيه بزنيد تا بتونيد كه فيلم هاي روز رو ببينيد كه اين يكي واقعا از توان مالي من خارجه.

سارا عزيز
ببينم اين جيمز كمرون پورسانتي چيزي براي تو قايل نشده...؟؟TongueSmile
“Success comes in cans; failure in can'ts
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، honareirani
در ایران هنر یعنی دزدی...یعنی چاپلوسی آقایان مهرورز...

کسی در این چند سال اخیر در ایران هنرمند شناخته نشده...

هر کس هم بوده، رفته خارج!!!

البته باید دید هنر را از چه زاویه ای نگاه میکنند...اگر هنر موسیقی را ساسی مانکن داره اجرا میکنه، اون موسیقی نیست یه چیز دیگست! اگر به این چرت و پرتهایی که در تلوزیون و سینمای ایران پخش میشود، میگویند فیلم، پس باید برای فیلم یه اسم دیگه بگذاریم.

وقتی طرف یه دوره کوتاه مدت (3 ماه ) فیلمسازی(هر شاخه ای) میگذرونه و بعد میاد فیلمی میسازه که 60 میلیون نفر رو شبها میگذاره سر کار، دیگه باید فاتحه اش رو خوند.

به نظر من باید بجای "فیلم" از واژه "قیلم" در ایران استفاده کنیم... Big Grin

ناگفته نماند که هنرمندهایی هم داریم که میروند کشورهای دیگه و هنرنمایی میکنند، اما خوشبختانه یا متاسفانه جدیداً جایی راشون نمیدن... Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، honareirani
(2010-05-04 ساعت 16:38)usa.lover نوشته:  در ایران هنر یعنی دزدی...یعنی چاپلوسی آقایان مهرورز...

کسی در این چند سال اخیر در ایران هنرمند شناخته نشده...

هر کس هم بوده، رفته خارج!!!

البته باید دید هنر را از چه زاویه ای نگاه میکنند...اگر هنر موسیقی را ساسی مانکن داره اجرا میکنه، اون موسیقی نیست یه چیز دیگست! اگر به این چرت و پرتهایی که در تلوزیون و سینمای ایران پخش میشود، میگویند فیلم، پس باید برای فیلم یه اسم دیگه بگذاریم.

وقتی طرف یه دوره کوتاه مدت (3 ماه ) فیلمسازی(هر شاخه ای) میگذرونه و بعد میاد فیلمی میسازه که 60 میلیون نفر رو شبها میگذاره سر کار، دیگه باید فاتحه اش رو خوند.

به نظر من باید بجای "فیلم" از واژه "قیلم" در ایران استفاده کنیم... Big Grin

ناگفته نماند که هنرمندهایی هم داریم که میروند کشورهای دیگه و هنرنمایی میکنند، اما خوشبختانه یا متاسفانه جدیداً جایی راشون نمیدن... Big Grin

بازم اختلاف نظر بین من و محمد

محمد جان توی ایران هم هنرمند هایی داریم که حرفشون رو می زنند و ز...ن...دا..ن میرند ، هنوز جعفر پناهی عزیز توی او..ینه ، محمد جان ابراهیم حاتمی کیا هنرمند نیست؟؟؟ محمد جان پرویز پرستویی که نه تنها تملق نمی کنه بلکه با هنرش فیلمی مثل مارمولک یا کتاب قانون رو به زیبایی بازی می کنه هنرمند نیست؟؟؟
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: elli ، usa.lover ، ParsTrader ، behnam_VA
خواهش می کنم تا اختلاف ها دوباره شروع نشده، اختلاف نظر رو ول کنید و به تاپیک بپردازید.
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2010-05-04 ساعت 16:58)honareirani نوشته:  خواهش می کنم تا اختلاف ها دوباره شروع نشده، اختلاف نظر رو ول کنید و به تاپیک بپردازید.
با تشکر

هنرمند ایرانی عزیز تو خودتم یکی از این هنرمندایی تو دیگه چرا؟؟؟

بابا تا میایم یه حرفی بزنیم همه میگن دعوا نشه اله نشه بله نشه . اصلا می خواید من دیگه هیچی نگم تا همه چی آروم شه؟ تو به من میخندی؟
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani
صدرا جان ناراحت نشو. منظوری نداشتم.
اگه اینجا انسان ارزش داست که ماها جون نمیکندیم بریم اون سر دنیا!
هنر تو ایران هیچ معنی ای نداره!
هنر ایران کم کم داره نابود میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، loony ، behnam_VA
درود
من چنتا نكته عنوان كنم
بچه هاي عزيز من و يا هيچكدوم از ما نيامديم اينجا كه عرض اندام كنيم
عرض اندام اونم توي هنر فقط در صحنه اتفاق مي افته
تا زدم لاف هنر خواجه به هيچم نخريد
من نميفهمم يعني چي ؟
واقعا تاريخ هنر و هنرمندان ايران رو اصلا وطالعه كرديد كه بدونيد ايران در همين معاصر نه 300 سال پيش چقدر هنرمند در تمام رشته ها داشته
واقعا جاي تعجب داره كه من از اوني كه هستم بگريزم
من ايرانيم با يك فرهنگ ايراني و با بسياري از هنرمندان ايران و... كار كردم و حداقل با اين موضوع بسيار شديد آشنا هستم كه هنر يه پديده ذاتيست نه يك آكادمي كه هر كسي ياد بگيره
اون ميشه صنعت سينما نه هنر
به هر حال خواهش ميكنم كه بچه هاي عزيز ، خوده هنر به شدت سليقه اي هست و خيلي از هنرمندان دنيا به خاطر همين سلايق و نوع تفكر دچار مصيبتهاي فراواني هم شدند مثل پازوليني و يا بونوال و يا هيچكاك و يا چارلي چاپلين و يا پناهي و يا .....
بنابر اين خواهشمندم كه به موضوع اين بخش دقت فرماييد
من دوست دارم كه بچه هاي عزيز و دوستاني كه واقعا وجودشون باعث خوشحالي و يادگيري من و ما ميشه
از شرايط كاربردي كار در آمريكا صحبت كنند
تصور كنيد همين فردا قراره يكي مثل من كه به شدت به كار خودش وابسته است ميخواهد وارد آمريكا بشه و تازه براي همون شروع هم ميخواهد كار فيلمسازي رو ادامه بده
بگيد من بايد چيكار كن
كجا برم
به كي بگم كه من فيلمساز هستم
اسم چنتا كمپاني كه آشنايي داريد بگيد
بگيد قيمتها چطوريه
تخصصي صحبت بشه
راجع به نوع تفكر كمپانيها
راجع به نوع دوربينهايي كه كار ميشه مثل دوربين پاناويژن و يا ...
راجع به استوديوها
راجع به قيمت بازيگراندرجه 3 و يا 4
مثلا اگر واقعا كسي آمريكا بوده و يا چيزي ميدونه برامون بگه كه اگر من همين فردا كه رفتم آمريكا و خواستم فيلم بسازم چه سيكلي رو بايد طي كنم
بهم بگيد چقدر بايد هزينه كنم
براي يك تله فيلم و يا حتي فيلم سينمايي ؟
من اين سوالات رو مطرح ميكنم كه دوستان فكرتون رو به اجرايي شدن كار پيش بره نه سليقه ها
در آخر از دوستاني كه تخصصي دارند خواهش ميكنم برامون صحبت كنند
دوستان عزيز اينجا يه فضاي مجازسيت و به هيچ وجه من دوست ندارم كه كسي از من آزده شده باشد
ممنون و بحث رو در غالب سينما و ساخت ادامه بدهيد
ممنون
بدرود
كاش در كتاب قطور زندگي سطري باشم ماندني
نه حاشيه اي از ياد رفتني

دوستان هنرمند و علاقه مند به هنر : http://mohajersara.com/forumdisplay.php?fid=56
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، behnam_VA
(2010-05-04 ساعت 15:52)rasarasa نوشته:  
(2010-05-04 ساعت 15:10)loony نوشته:  
(2010-02-21 ساعت 10:12)laili نوشته:  حمید جان شوخی که نمیکنید؟یعنی میخواهید بگید شما اینجا توی آمریکا فیلم آواتار و ندیدید؟
جدید ترین فیلم جیمز کامرون......و پرفروشترین فیلم تاریخ سینما....فیلمی که تونست رکورد تایتانیک و بشکنه.......
پر خرج ترین فیلم ....حتی از فیلم تایتانیک هم بیشتر......فیلمبرداری این فیلم به صورت 3D (سه بعدی) است .
من هفته ی پیش این فیلم و دیدم توی سینما و با عینکهای مخصوص فیلمهای سه بعدی...
ولی خوشم نیومد........من نمیتونم نگاه کارشناسانه به فیلم داشته باشم چون تخصصم نیست...اگه از دید یک هنرمند و یا یک فیلمبردارو یک کارگردان ویک برنامه نویس کامپیوتر به فیلم نگاه کنید شاید این فیلم جزو بی نظیرها باشه..اما من به عنوان یک بیننده نظر میدم....اگه این فیلم کارگردانش جیمز کامرون نبود و ایده ی این فیلم به این جدیدی نبود شاید اینقدر سر و صدا نمیکرد.....
حتی من از سوژه ی فیلم هم اصلا خوشم نیومد.....ولی برعکس من مامانم این فیلم و قبلا دیده بود و باز هم با ما اومد و دید و کلی هم لذت برد......
تا ببینیم نظر بقیه ی دوستان در مورد این فیلم چیه....

بچه هایی که کارشون در رشته های سینمایی هست اگه واقعا برای این هنر ارزش قاءل بشن و در ایران هم ساکن بشن فیلم دزدی نگاه نمی کنند. در سینمای ایران اواتار اکران نشده و dvdهای دزدیش هست که من یکی هیچوقت نمیخرم. این نظریه منه! ولی تبلیغاتش را دیده ام که زیاد برایم جذاب نبوده. اما شما که در آمریکا هستید خوب خوش به حالتانBig Grin
پس با این حساب یعنی شما هیچکدوم از فیلمهای روز دنیا را ندیده اید ؟!!چون تو ایران که نسخۀ اصلی پیدا نمی شه همش دزدیه.پس چطور در این رشته فعالیت دارید؟! در ایران اکثر نرم افزارها هم قفل شکسته و دزدیست فقط ما پولی به مغازه دار می دهیم که هیچ درصدی از آن به کمپانی اصلی نمی رسد.یعنی شما با نرم افزارها هم کاری ندارید؟!
در ضمن من هم بادیدن تبلیغات آواتار خودم را منتظر یک فیلم تخیلی نچسب کرده بودم ،که بعد از دیدنش در سینما واقعا نظرم عوض شد.دیدن صورت ترسناک و زشت کاراکترهادر تبلیغ ،در فیلم کاملا زیبا و دوست داشتنی بود.

نه من هیچوقت به روز نمیبینم ولی یکی دو سال بعد توی ماهواره نشون میده و میبینم . برای همین هم میخوام برم آمریکاTongue
برای رسیدن به مقصد به وسیله نیاندیش به مقصد فکر کن. آنوقت خواهی دید که چه آسان وسیله پیش پایت خواهد ایستاد و تو را به مقصد خواهد رساند.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان