کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
خرید کردن در آمریکا:از کجا و چگونه خرید کنیم!
یکی از چیزهایی که هر مهاجری را در روزهای اول درگیر خود می کند خرید کردن است .به نظر من هر مکانی آداب خرید کردن خاص خود را دارد که این اداب به مرور دستگیر آدم می شوند ،مثلا در ایران همۀ ما می دانستیم که فلان جنس را از کجا بخریم، کجا ارزانتر است ،کجا تنوع جنس بیشتر است و یا می دانستیم که به حرف فروشنده و تیکت قیمت توجه ای نداشته باشیم و تا جان در بدن داریم می توانیم چانه بزنیم وتخفیف بگیریم.

ولی ورود به محیط جدید باعث می شود که آدم کمی در خرید کردن گیج شود.من که در این چند ماه مدرک کارشناسی امور خرید را از دانشگاه شخصی آمریکایی خود،با ممارست فراوان دریافت کرده ام وتحقیقات بی شمارِ میدانی در این زمینه نموده ام. گفتم شاید بد نباشد بقیۀ هموطنان را از تجارب خریدوار خویش آگاه نمایم.

نکاتی که یک خرید کن حرفه ای در آمریکا باید به آن توجه کند:

1-از کم اهمیت ترین شروع می کنم:هر فروشگاهی درب مخصوص ورود و خروج دارد که باید سعی کنید به نوشتۀ روی آن برای ورود و خروج توجه کنید که اشتباها از در خروجی وارد نشوید !که البته اگر هم وارد شوید اتفاق وحشتناکی نمی افتد ،ولی مردم اینجا معمولا این نکته را رعایت می کنند.
1.5-در ضمن در محوطۀبیرون فروشگاههای بزرگ چند جایگاه مخصوص برای برگرداندن چرخ خرید وجود دارد،پس بعد از منتقل کردن اجناس به داخل ماشین ،چرخ خود را به امان خود رها نکنید و به نزدیکترین جایگاه برساند!

2-این جا چانه زدن به هیچ وجه رسم نیست و علاوه بر قیمتی که روی جنس زده شده باید 8-9درصدی هم به عنوان تکس ،اضافه بپردازید.فشار این پول را وقتی در تحتانیترین قسمت وجود خود حس می کنید که مبلغ بالایی خرید کرده باشید وگرنه معمولا به چشم نمیاید،پس زیاد غصه نخورید!
2.5-پس از پرداخت با کردیت کارت ورقه ای به شما داده می شود که باید آنرا امضا کنید.پرداخت با دبیت معمولا امضا نمی خواهد.

3-قبض خریدتان را حتما نگهداری کنید چون می توانید در هر صورتی مثل خراب بودن یا حتی همینطور عشقی ،جنس را با داشتن فاکتور خرید تا مدت زمانی که در هر فروشگاه مشخص است ،پس بدهید.حتی اگر در مورد جنسی شک دارید بهتر است برچسب قیمت را هم نگه دارید چون گاهی بدون آن ،به دلیل اینکه قیمت جنس را نمی دانند ،پس نمی گیرند.

4-اصلا و ابدا به حراجها توجهی نداشته باشید و در مورد پیدا کردن ارزانتزین قیمت به اینترنت و تحقیقات میدانی خود بیشتر اعتماد کنید تا حراج.حراجها دروغ بزرگی بیش نیستند پس گولشان را نخورید.
حتی همین تنکس گویوینگ که مردم برایش در صفهای شبانه می خوابند بیشتر به یک شو شباهت دارد و من در تعجبم که چطور مردم آمریکا به این راحتی گول می خورند!!!
بحث تنکس گوینیگ را بعدا به صورت مجزا مطرح می کنم چون می دانم که خیلی از ایرانیهای مقیم آمریکا هم آنرا باور دارند. ولی من مدارکی برای اثبات حرفهای خود دارم که بعدا می گویم.هر چه باشد کارشناسم!

5-از نکات جالبی که در اواخر روزهای گرفتن کارشناسیم در امور خرید ،به آن دست یافتم اینست که خرید اینترنتی در بسیاری مواردبه مراتب ارزانتر از خرید حضوریست و این از عجایب آمریکاست!!
شما کافیست سایتهای فروشگاههای مرسوم را چک کنید ،خیلی از اجناسی که قیمت مناسبی دارند در آن فروشگاه در دسترس مردم وجود ندارند و فقط آن لاین قابل خرید هستند.
من این اواخر حتی به خودم زحمت بیرون رفتن از خانه را نمی دهم وآنلاین جنس را پیدا می کنم ، قیمتش رابا چند فروشگاه دیگر مقایسه میکنم و می خرم. البته گاهی می شود اگر نخواهید پول اضافه برای حمل ونقل بدهید آن لاین بخرید و خودتان حضورا جنس را از مغازه تحویل بگیرید.

قصۀ ما هنوز به سر نرسیده و در مباحث بعدی در مورد ارزانترین فروشگاهها ، حراجها وتنکس گیوینگ خواهم گفت.
دوباره تاکید می کنم که من کارشناسم ،حرفهای مرا در خرید جدی بگیرید!Cool
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: maryamjay ، ساشا ، mohsen324 ، سارا کوچولو ، اليزا ، seravin ، WIKIMAN ، Behinaz ، Ali Sepehr ، Jav3 ، megaholding ، idn ، parsa ، hasti_banoo ، farzaddv2009 ، soma ، hvm ، laili ، babakped ، leili ، soheilbadami ، rs232 ، tehranipoor ، reza22 ، honareirani ، arshiya ، OverLord ، meweadl ، kianoush ، soroush2031 ، iSoheil ، Hossein81 ، R.F ، parmida.722 ، drkamrani1 ، Monica ، sib 24 ، star4631 ، Anahid ، arashk ، Prince ، aadine ، jayjay ، farzad24 ، mary joon ، Mojhdeh ، 1979SAM ، jalaldaiy ، gadfly ، بنيتا ، hamedrouhi ، MOHSEN8766 ، mavarfan ، armido ، kasra ، lorecance ، پرستو ، سروش سعیدی ، nastaran86 ، arshida ، mh_hshk ، prsk ، arman809 ، leaden_boy ، mitr.p ، amin_a ، حامد ، Mehranbt ، humsun ، Rainy ، comrun ، Hediyeh ، farnaz82 ، AmericanHamid ، smebi2011 ، paria33 ، Dr.Fox ، Lucky Luke ، persian_viper ، masih sh ، ali ringo ، SH1A2R3 ، Omidooo ، emrah66 ، mohsen66 ، هرمس ، نازنین 932 ، smmyp ، behrooz ramezani ، mooj ، EKSET ، ranebr ، khavaran ، Solitude ، Orchin ، ساری ، saba1100 ، fire dragon ، hoj_s000 ، farmiz ، NedaE ، lilac ، usa lover ، pooyash ، M.Masoud.M ، ali234 ، pashooli ، shimoda ، پروا ، Robert ، gitialyari ، b_argi ، farshadsh ، miladtorfi ، mahbube ، امير جو ، rozelo ، FMANIS ، soruosh ، مریم رف ، vahid_ce ، Aries_son ، mhz_ir ، AB2014 ، azadeh2014 ، godot ، taleghani ، soli asali ، لاتاری ، hgbeigi ، mlo ، bahram2014 ، face1 ، frozen mind ، pouria.narimisa ، qeshmi ، امین ب ، amirdadash ، niloosin ، noobnoobi ، omid05 ، remarya ، ibehnam ، m.ghoreishi ، sepideh jan ، alitahus ، حاجی واشنگتن ، محمد مهری ، آلیس-1980 ، پارسا یی ، taherifar ، امین 13 ، SomeOneX ، msar ، جهان20 ، usatravel ، Mahmood129 ، fa15 ، Siamak ، mahvash ، samane1363 ، Nataliea ، bugbear ، nik.truth ، نسل سوخته ، matin86 ، Amir.AA ، Sheidaa arab ، copol ، Karimzadeh_7531 ، alirezanz ، Joje mohajer ، pishtaz611 ، reza.zr ، fn_glor ، moonwalk
حراج واقعی اونی نیست که براش کلی سر و صدا می‌کنن. حراجی‌های واقعی معمولاً خیلی نامحسوس اتفاق می‌افتن! چیزی که مهمه اینه که به طور مرتب به فروشگاه مورد علاقه‌ات سر بزنی و حواست رو جمع کنی که چی نسبت به بار قبل قیمتش واقعاً کم شده (که خداییش حافظه می‌خواد و از عهده من خارجه). استفاده از این روش (البته با اتکا به حافظه یکی از آشنایان) باعث شد که یه جنس ۴۵ دلاری رو که فقط برای دو روز به ۱۵ دلار تغییر قیمت داده بودن بخریم و بعد از گذشتن دو روز از خرید خودمون کلی راضی باشیم!
پاسخ
من دقیقا حرف حجت عزیز رو قبول دارم.پس وارد بحث حراج و قیمتها می شوم.
در آمریکا به مناسبتهای مختلف مدام حراج راه می اندازند که این حراجهای مناسبتی ،حراج واقعی نیستند.ولی جالب است که در تمام فروشگاهها در تمام روزهای سال همیشه یکسری اجناس شامل تخفیف می شوند که ممکن است این تخفیف خیلی کوتاه مدت باشد و هفتۀ بعد همان جنس را در همان فروشگاه با قیمت بالاتر ببینی.پس کسانیکه حوصله و وقت و حافظۀ کافی دارند، می توانند با مقایسۀ قیمت اجناس هر فروشگاه ،ارزانترین جنس را در زمان مناسب پیدا کنند.
ولی برعکس آن هم به کرات اتفاق می افتد که جنسی را می خری و می بینی همان جنس بی خود و بی جهت هفتۀ بعد ارزان شده! من پیشنهادم در چنین مواقعی اینست که جنس مذکور را پس بدهید و دوباره آنرا بخرید. تا این آمریکاییها حساب کار دستشان بیاید و اینقدر مردم را الاف و مسخرۀ خود نکنند!

در اینجا قیمتها کاملا عشقیست و شما هیچگاه نباید به اسم و رسم یک فروشگاه اعتماد کنید .چون هر جنسی را که بخواهند گران می فروشند و هر جنسی را بخواهند ارزان می فروشند و هیچ حساب و کتابی در کار نیست! حتی این در مورد بنزین که ما به رسم ایران فکر می کنیم باید قیمتش همه جا یکسان باشد به راحتی قابل مشاهده است،در اینجا جلوی ورودی همۀ پمپ بنزینها ،قیمت انواع بنزین بزرگ نوشته شده،کافیست چرخی در چند خیابان بزنید می بینید که قیمت هر پمپ بنزینی با دیگری متفاوت است .حتی پمپ بنزینهایی که هم نام هستند و از یک جا تغذیه می شوند،به قیمتهای متفاوتی بنزین می فروشند .گاهی تفاوت قیمت دو پمپ بنزین به70-80سنت می رسد!!

بنابراین در آمریکا اگر برایتان مهم باشد که بیخودی خرج روی دستتان نگذارند و اجناس را گران گران در پا چه تان نکنند ،راه سختی در پیش خواهید داشت ،چون تقریبا این قضیه غیر ممکن است ! چون شما هیچگاه نمی توانید با قاطعیت بگویید،فلان فروشگاه ارزان است چون در همان فروشگاه ارزان ،جنسهایی را چند برابر قیمت به راحتی در پاچۀمبارکتان می کنند ،طوریکه اصلا متوجه نشوید و فقط اگر مثل من بیماری گشتن داشته باشید، متوجه خواهید شد که همان جنس در فروشگاه چند خیابان آنطرفتر که به گرانی معروف است ،به قیمت خیلی پایین تر وجود دارد!! اینست که در آمریکا به هیچ وجه تکلیف آدم با فروشگاهها و قیمتها روشن نیست !

پس بهتر است برای آرامش اعصاب فراموشی پیشه کنید و یادتان نماند که چه چیز را از کجا وبه چه قیمتی خریده اید! و برای من هم از خداوند طلب شفای عاجل بفرمایید،بلکه این بیماری من هم خوب شود!
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
مگه توي ايران خودمون راحت تره؟؟
اينجا علاوه بر اينكه قيمت يك جنس توي يك فروشگاه با فروشگاه ديگه فرق داره يك اختلاف قيمت عجيب تر هم هست و اون عبارت از اينه كه توي هر كدام از فروشگاه ها قيمت هر جنس براي هر مشتري با ساير مشتري ها متفاوت است يعني به محض اينكه فروشنده احساس كنه شما به فلان جنس نياز مبرم داري و يا اينكه زياد حساب دستت نيست قيمت رو دو برابر ميكنه
توي مملكت گل و بلبل ما اگه قيمت بنزين آزاد باشه ديگه اختلاف در حد 80 سنت نخواهد بود بلكه چند دلار بيشتر هم جاداره كه گرون فروشي كنند
مهم اينه كه رحم و انصاف از بين بره (كه رفته)

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
حراج تنکس گویوینگ یا روز شکر گزاری:

روز بعد از تنکس گویوینگ در آمریکا روز خاصیست که همه مغازه ها و فروشگاهها به قول خودشان حراج گسترده ای دارند و جنسها را خیلی ارزان می فروشند ،طوریکه همیشه عده ای از مردم ،در سرمای آن زمان حاضرند در صفهای شبانه ای که جلوی هر فروشگاهی ایجاد شده بخوابند ،تا وقتی صبح درب فروشگاه باز شد بتوانند جنس مورد نظر خود را قبل از اینکه تمام شود بخرند!!

ورود ما به آمریکا مصادف بود با همین ایام و ما که از دار دنیا فقط چند دست لباس برایمان باقی مانده بود ،صابون بزرگی به شکم مالیدیم که می توانیم در این حراج ،کلی خرید ارزان داشته باشیم.ولی شانسی که به ما رو کرد این بود که از چند هفته قبل مشغول بررسی اجناس و محک زدن اینکه چه چیز را از کجا بخریم شدیم!
همسرم لپ تاپی را در یکی از فروشگاههای معروف اینجا در امور الکترونیکی که best buyنام دارد پسندیده بود،که قیمتی که روی آن گذاشته بودند در مقایسه با بقیۀ جاها خیلی ارزانتر بود.هی دل دل می کردیم که بخریمش یا اینکه صبر کنیم در آن حراج عظیم شانس خود را امتحان کنیم.!
از فروشنده پرسیدیم و او به ما گفت که هنوز معلوم نیست کدام جنس در حراج باشد!
همان لحظه اولین جرقه در ذهنمان ایجاد شد که پس جنسهایی که در حراج قرار می گیرند، انتخابی هستند و تخفیف شامل همۀ اجناس نمی شود! و راهنمایی دیگر فروشندۀ پدر بیامرز این بود که می توانیم در شب قبل از حراج ،جنسها و قیمتها را در سایت فروشگاه ببینیم!
"عجب پس مردم اینجا چرا سعی می کنند خودشان را سورپرایز کنند و از قبل نمی روند در سایت بگردند ببینند که چیز به درد بخوری در این حراج هست یا نه؟! "
خلاصه در همین گیر و دار تعجب کردنها ،عقلمان نهیبی زد که امروز را بچسب و خودت را الاف این حراجها نکن! پس با کمی تردید که هنوز ته دلمان به دلیل تعریفهای فراوانی که از حراج تنکس گوینگ شنیده بودیم داشتیم ،جنس مورد نظر را خریدیم.

از نکات جالب آن روزها اینست که تمام فروشگاهها حراج خود را در واقع از هفته های قبل آغاز کرده اند ، در همین گشت و گذارها رسیدیم به فروشگاه walmartکه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود و به ارزان فروشی معروفست.آن روزها نویگیشن یا به ترجمه من دستگاه راه یاب را از چند جا قیمت کرده بودیم. آن مارک خاصی که مد نظرمان بود در best buy اگر اشتباه نکرده باشم 40-130دلار بود و با کمال تعجب آنرا در walmart نودو نه دلار یافتیم و باز بی توجه به حراجی که در پیش بود آن را خریدیم.

خلاصه که آن روزها کارمان شده بود گشتن و قیمت گرفتن و مقایسه کردن! از چیزهایی که با قیمت مناسب پیدا کردیم تلویزیون 40 اینچ سامسونگ بود با قیمت 590و خورده ای اگر اشتباه نکرده باشم !ولی تردیدمان این بار غالب شد و آنرا قبل از تنکس گوینگ نخریدیم.

شب تنکس گوینگ رسید و همینطور که یکی از فامیلهایمان داشت تصمیم می گرفت که صبح زود برای خرید لپ تاپ و دوربین به فلان فروشگاه برود یا نه ؟من برای خودم تمام سایتهای فروشگاههایی که می شناختم را اینترنتی زیر و رو کردم که ببینم چه چیزهایی با چه قیمتهایی در حراج است و نشان به این نشان که هیچ جنس به درد به خوری با قیمت مناسب نیافتم و تنها نکتۀ جالب این بود که bestbuy و چند فروشگاه بزرگ دیگر در حراجشان آن تلویزیون و راه یاب را به قیمت چند هفته قبلِ فروشگاه walmart گذاشته بودند !! و در روز بعد از تنکس گوینگ طبق آمار خودشان بیشترین فروش را همین دو جنس داشتند ،که کافی بود مردم به جای خوابیدن در صف، این اجناس را هفته های قبل، سر صبر، از همانwalmart می خریدند و سرمای شب را به جان نمی خریدند.

ما بعد از ظهر تنکس گوینگ که دیگر همه جا آرامتر شده بود سری به خیابانها زدیم .پشت در یک مغازۀ مبل فروشی برچسب بزرگ حراج 70% وجود داشت همینطوری گفتیم داخل مغازه گشتی بزنیم! قیمتها به نظرم مناسب آمد و یک دست مبل و تشک خواب پسندیدم. ولی شب شده بود و ما پول کافی همراه نداشتیم !به فروشنده گفتیم ما می توانیم فردا بیاییم بخریم؟ فردا هم حراجتان بر پاست؟
گفت معلوم نیست !ولی فردا زود بجنبید بیایید من با شما همین قیمت حراج حساب می کنم و از این مبل همین یکی مانده!
خلاصه فردا صبح ،ما دست و رو نشسته به سوی مغازه دویدیم و جنسهای مذکور را با لطف فروشنده خریدیم !! نشان به آن نشان که تا 2 ماه بعد که ما هنوز در آن شهر زندگی می کردیم ،آن فروشگاه و مبل ما که یکی ازش مانده بود با برچسب بزرگ 70% سر جایش بودند و این حراج تنکس گوینگ قصد تمام شدن هم نداشت بعد از 2 ماه!!

واما قصۀ تلویزیون :ما که در خرید تلویزیون همچنان مشغول دل دل کردن بودیم ،طبق تحقیقاتمان متوجه شدیم که آن تلویزیون مذکور واقعا مفت بوده و ما تنکس گوینگ را از دست دادیم!! ولی باز آرام ننشستیم و به تحقیقات میدانی و اینترنتی خود ادامه دادیم .در حالیکه 1 ماه از تنکس گوینگ می گذشت به هر جا که سر می زدیم آخرین تلویزیون را همین دیروز فروخته بودند. ولی این تلویزیون هنوز در چند فروشگاه به تعداد انگشت شماری باقی بود و جالبست که با همان قیمت !!خلاصه ما توانستیم یکی از آخرین باقیمانده های آن تلویزیون را آنلاین در فروشگاهی پیدا کنیم و سریع بدون معطلی آنلاین بخریم.
بعدها فهمیدیم که این مدلِ خاصِ تلویزیون را ،سامسونگ برای تنکس گوینگ با قیمت پایین تولید کرده و تعدادش محدود بوده! ولی تا 1ماه بعد و تا وقتی که آن تلویزیون هنوز در فروشگاهها موجود بود به همان قیمت تنکس گیوینگ خرید و فروش شد!

وحالا بشنوید از قصۀ فامیل ما: فامیل ما هم بلاخره لپ تاپش را در تنکس گوینگ خرید ، روزهای اول خوشحال بود که چه جنس مفتی گیرش آمده!ولی بس که بنجل بود مجبور شد چند روز بعد آنرا پس بدهد!
لپ تاپ همسر من هم ،به هیچ وجه در حراجِ آن روز واقع نشد و ما در حراجیِ فروشگاههای دیگر دیدیم که همان لپ تاپ را با قیمتِ بیشتر ،مثلا به حراج گذاشته اند! و مردم با رضایت کامل اجناس مثلا حراج شده را می خریدند!

خلاصه این بود داستان ما و تنکس گویوینگ ! و اما نتیجه گیری اخلاقی:
در ایام تنکس گوینگ به هیچ وجه در صف نایستید وخیال نکنید که این فرصت مغتنم را از دست می دهید و باید بی خوابی و سرما را به جان بخرید!
اگر جنسی را در هر روزی با قیمت خوب پیدا کردید همان موقع بی معطلی بخرید، چون هیچ حساب و کتابی در کار نیست و شاید فردا آن جنس نایاب شد و دیگر دستتان به آن نرسید!
در تنکس گوینگ خیلی وقتها جنسهای بنجل و در انبار باد کرده شامل حراج می شوند ،با رفتن به سایت فروشگاه از قبل تحقیق کنید که چه چیزی را به چه قیمتی دارید می خرید و خودتان را سوپرایز نکنید!
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
این هم لیست یکسری از فروشگاهها است که در خیلی از شهرهای آمریکا شعبه دارند -شاید هم همه جا-که هر کدام در یک مواردی قیمت اجناسشان خوب است. بقیۀ دوستان مقیم آمریکا لطفا کاملش کنند:

-walmart:فروشگاهی ست که همانطور که قبلا گفتم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود و به نظر من قیمت مواد غذایی و دیگر چیزهای روزمره مثل دستمال و مواد شوینده و همینطورلوازم آشپزخانه و وسایل برقیش بد نیست.مخصوصا قابلمه جاتش قیمت مناسب دارند! اما جنس لباسهایش مزخرف به نظر میاید و قیمت لباسها نسبت به جنسشان گران است.
در ضمن قیمت شیر در این فروشگاه پایین تر از جاهای دیگریست که من می شناسم.

-target:از نظر سبک وسیاق شبیه وال مارت است ولی طراحی داخلیش بهتر است . قیمت برخی اجناسش از walmartگرانتر است . البته با کمی گشتن، چیزهایی را ارزانتر از walmart می شود در آن پیدا کرد. مثل حوله و پادری و فرش حمام و مسواک و ... من اتو و سشوار را هم در تارگت ارزانتر پیداکردم.

-food for less:همینطور که از اسمش پیداست مواد خوراکی دارد . البته شوینده و وسایل بهداشتی هم در آن پیدا می شود.قیمت مواد غذاییش واقعا مناسبتر از بقیۀ جاهاست .به خصوص گوشت و مرغ ومیوه.

-sears: بیشتر وسایل خانه و لباس می فروشد. البته وسایل بهداشتی هم دارد.ولی برای خرید لوازم برقی و به خصوص الکترونیکی قیمتهایش بد نیست . معمولا قسمتی از لباسهایش در حراج است و جنس و مدل لباسهایش خوب است و اگر به آن تخفیف خورده باشد می توانید کلی بلوز زنانه ،زیر 15$ پیدا کنید!در ضمن قیمتِ زیرتلویزیونیها و آنتن های این فروشگاه خیلی مناسب است.

-best buy:به نظر من فروشگاه گرانیست ولی مردم برای خرید لپ تاپ و وسایل کامپیوتری معمولا به آنجا رجوع می کنند. در زمینۀ وسایل کامپیوتری قیمتهایش گاهی خوب و گاهی زیاد است ولی با تحقیق قبلی می شود گاهی چیزهایی با قیمت پایین در آن پیدا کرد ولی از نظر کیفیت قابل اعتماد است.

-ross:عمدتا لباس و کفش می فروشدو در قسمت انتهایی فروشگاه در بخش کوچکی وسایل خانه هم موجود است.
من عاشق این فروشگاهم .چون پر از چیزهای متنوع وخوب با قیمتهای باور نکردنیست.ولی باید برای پیدا کردن یک چیز تمام فروشگاه را بگردی چون از هر لباس فقط چند عدد موجود است و لباسها با مدلهاو رنگهای مختلف فقط طبق سایزو کاربرد ،چسبیده به هم آویزان هستند و گشتن بین آنها بی شباهت به گشتن در کمد لباستان نیست.در بین لباسهایش همیشه کلی لباس زنانه، با قیمت زیر 15-20$ با مدلهای خوب وجود دارد و پر از کفشهای زیر 25$ است .انگار در این فروشگاه همیشه حراج دائمی بر پاست!
از طرف دیگر به همه توصیه می کنم که در بخش وسایل خانۀ این فروشگاه یک چرخی بزنند ،چون چیزهای تزیینی بسیار زیبا با قیمت خیلی کم در آن فراوان پیدا می شود .فرش و رو فرشی و انواع و اقسام سبدهای حصیری و تابلو و ساعت دیواری ومجسمه و...را با طرحهای خاص و جنس خوب و قیمت خیلی پایین در این فروشگاه بیابید! من که پای ثابت وسایل خانۀ راس هستم .مخصوصا اگر می خواهید برای کسی کادو ببرید حتما به آنجا سر بزنید.قیمت وسایل تزیینیش به مراتب ارزانتر از ایران است.

-tuesday morning: وسایل خانه می فروشد و از rossدرهم برهم تر وکوچکتر است .اگر حوصلۀ گشتن بین اجناسش را داشته باشید گاهی چیزهایی با قیمت مناسب در آن پیدا می شود مثلا من در آنجا پرده های رنگارنگ حمام با جنس خوب دیدم که هی تخفیف خورده بودند وفقط 3$ شده بودند،که شاخهای آدم در می آمد! ولی بهتر است به جای وقت گذاشتن در این فروشگاه همان راس رابگردید،چون جنسهای متنوعتر و بهتری دارد.

-home depot:فروشگاه بسیار بزرگیست با سقف بسیار بلند، که در آن انواع وسایل مربوط به خانه ،ابزار ساخت وساز،انواع چوب ،کابینت ، شیر الات،وسایل پیش ساخته و... پیدا می شود .در این فروشگاهها شما می توانید تمام چیزهایی که برای ساختن یک خانه لازم است را بیابید و علاوه بر آن ،وسایل جزئی خانه مثل وسایل آشپزخانه و حتی ظروف پلاستیکی هم در آن پیدا می شود .کمی شبیه یک کارگاه یا انبار بزرگ وبسیار مرتب است.قیمتهایش بد نیست و برای خرید ابزارالات مناسب است.

-lowes:مثل home depotاست. و در مقایسه قیمتهایش ،در برخی اجناس ارزانتر و در برخی گرانتر است. البته هوم دیپو قیمتهایش قابل اعتمادتر است .ولی توصیه می کنم که قسمت وسایل تزیینیش را حتما یک نگاهی بیندازید! خیلی چیزهای خاصی دارد که در هیچ کجا نظیرش را ندیده اید و البته یک قسمت گل و گیاه هم هر دوی این فروشگاهها دارند که کلی گیاهان زیبا را با قیمتهایی به مراتب پایین تر از ایران می فروشند.

-marshalls: شبیه ross است ولی مرتب تر ! لباس می فروشدو در بخشی وسایل خانه.وسایل خانه اش که گرانتر از خیلی جاهاست . ولی در میان لباسهایش جنس خوب با قیمت پایین می شود پیدا کرد.مثلا من در نهایت حیرت هفتۀ پیش یک شلوار جین با جنس عالی و خوش دوخت پیدا کردم فقط 7$!!

99سنت و dollar tree:دو ارزانفروشی معروف آمریکا هستند ،که در 99 سنت همۀ اجناس که بیشتر خرده ریز منزل و مواد غذایی و بهداشتیست ، قیمتش 99سنت است و در dollar treeهمۀ اجناس یک دلار است ، برای خرید خرده ریزهایی که در جاهای دیگر به سختی پیدا می شوند مثل وسایل پلاستیکی و کاغذی و...وچیزهایی که مصرفی هستند و جنس و کیفیتش برایتان مهم نیست خوب است .
من در 99سنت نان عربی هم یافتم که مزه اش شبیه نانهای خودمان است.در ضمن تخمه آفتاب گردان هم به سبک ما دارد. پاستیلهایش هم خوشمزه است و مزۀ عجیب و غریبی ندارد . چون من مصرف پاستیلم بالاست و نمی دانم در فروشگاههای دیگر اصلا کجا پیدایش کنم و چند است و علاوه بر این یک 99سنتی نزدیک خانه مان ، قابل دسترس هست ،که من همیشه از آنجا پاستیل می خرم.
اجناس این دو فروشگاه اصل چین هستند-هر چند که تمام اجناس آمریکایی چینیند-ولی اجناس این فروشگاهها ،چینیِ درجه چندمند و کیفیت ندارند، ولی گاهی چیزهای جالبی در آن پیدا می شود مثلا من مدتها در تمام فروشگاهها به دنبال کارد میوه خوری بودم و نمی یافتم چون اکثرا یا کند و به درد نخور بودند و یا طرح و رنگشان را نمی پسندیدم ،ولی در 99سنت کارد میوه خوری با رنگ دلخواهم تیزِ تیز پیدا کردم که جنسش هم خوب از آب در آمد!


فعلا تا اینجا بس است چون همین الان دچار الزایمر شدم و هر چه فکر می کنم اسم یکسری فروشگاهها یادم نمیاید! منتظر خواندن تجربیات خریدیِ دیگر دوستان هستم!

در ضمن برای خرید مبلمان وتخت من هیچکدام از این فروشگاهها را توصیه نمی کنم چون هم تنوع جنس ندارند وهم قیمتشان بی خودی بالاست.در مغازه های شخصی که فقط مبلمان می فروشند ،به مراتب چیزهای بهتری میابید.
ولی خرید از فروشگاههای بزرگ در بقیۀ موارد خیلی مطمئن و به صرفه است و شما می توانید در هر صورتی، چه خراب شدن یا خراب بودن جنس ،چه از سر بیکاری اجناس را پس بدهید. ولی در فروشگاههای کوچک به این راحتیها نیست!
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، hvm ، kavoshgarnet ، lexington ، Hojjat ، اليزا ، parsa ، سارا کوچولو ، leili ، rs232 ، Behinaz ، tehranipoor ، OverLord ، kianoush ، iSoheil ، Hossein81 ، R.F ، parmida.722 ، drkamrani1 ، Monica ، star4631 ، mahdis ، aadine ، farzad24 ، zhaleh ، Mojhdeh ، gadfly ، hamedrouhi ، بنيتا ، sib 24 ، mavarfan ، hana ، shahrzad_a ، immortal_happiness ، پرستو ، بهاران ، nightwolf ، babakped ، nastaran86 ، mh_hshk ، shamim ، prsk ، zohreh36 ، mitr.p ، Rainy ، humsun ، comrun ، Hediyeh ، farnaz82 ، AmericanHamid ، paria33 ، Dr.Fox ، Lucky Luke ، persian_viper ، behnia ، SH1A2R3 ، Omidooo ، Azi b ، behrooz ramezani ، ranebr ، khavaran ، Solitude ، Mehdiest ، Orchin ، farmiz ، NedaE ، lilac ، usa lover ، gbtm ، mooj ، M.Masoud.M ، مرآت74 ، amiry ، afshinghwink ، KOUROSHAVIN ، b_argi ، miladtorfi ، امير جو ، rozelo ، مریم رف ، vahid_ce ، azadeh2014 ، godot ، soli asali ، morvarid2191 ، لاتاری ، hgbeigi ، .Armin. ، frozen mind ، delic ، Rock ، atlantis770 ، odiseh ، daria ، doosti 3214 ، meeelaaad ، remarya ، sepideh jan ، alitahus ، حاجی واشنگتن ، ارشان۲۰۱۵ ، taherifar ، امین 13 ، Melon2015 ، SomeOneX ، msar ، جهان20 ، usatravel ، LosSantos ، fa15 ، Siamak ، Nataliea ، ghazal banoo ، nik.truth ، نسل سوخته ، matin86 ، Sheidaa arab ، copol ، alirezanz ، algh90 ، yalda b
سارا جان من هم یه زمانی بیماری خرید داشتم ولی درحین مهاجرت و زمان جمع کردن اسبابهای خونه و تاراج اونها به حدی دچار سوختگی جگر شدم که فکر کنم بیماریم تا حدی درمان شده ......ولی منهم بالاجبار برای خرید لوازم ابتدائی زندگی مجبور بودم تا حدی فروشگاه پیمائی کنم با وجودی که به طور کلی شما اکثر جاها رو گفته بودی منهم چند جا رو پیشنهاد میدم....

Home goods:که بیشتر لوازم خونه داره و لوازم تزئینی باغی و داخل حیاطش از همه جا قشنگ تر و بهتر و ارزونتره.....ملحفه و حوله هاش مارک دار و تقریبا با قیمتهای پائین.....

IKEA:که معرف حضور همه هست............به نظر من اگه نزدیکتون فروشگاه ایکیا هست لوازم خونه رو از اونجا بگیرید که برای اول کار قیمتهاش خیلی مناسب و اجناسش بیشتر با سلیقه ی ما جوره...

Costco:برای خرید کلی خوبه......... و موادی که خراب نمیشه مثل آب و نوشابه و دستمالهای کاغذی و .....و قیمتهاش از همه جا ارزونتره و سالیانه هر چقدر خرید کنید 2% برمیگردونه

Pavilions:فقط مواد خوراکی..........قیمتهاش از بقیه ی جاها گرون تره ولی خیلی چیزها توش پیدا میشه که جاهای دیگه نداره.....و غذاهای آماده و یخ زده مثل ماهی و میگو و غذاهای چینی و نون و شیرینی هاش از بقیه ی جاها خیلی بهتره....البته اگه club card بگیرید خوب خیلی ارزونتر درمیاد

Trader joe's: باز هم خوراکی............

Ralphs: و باز هم خوراکی.............

من در زمینه ی خرید خوراکی تخصص دارم ....چون یک بار زندگی رو نابود کردم به این نتیجه رسیدم که دیگه نباید سنگین زندگی کردSmile


CVS:داروخانه های شبانه روزی.........البته به غیر از دارو در زمان ناچاری و زمانی که همه جا تعطیله میتونید لوازم مورد نیاز و تهیه کنید...
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
farmers market: قیمت میوه و سبزی و نیز حبوباتش مناسب است.
kroger: در اولین مرتبه خرید به شما کارت عضویت می دهد. اگر مصرف شیرتان بالاست در این فروشگاه می توانید شیرهایی که تاریخ انقضاشان نزدیک است ( 4 یا 5 روز) به یک سوم قیمت بخرید. در حراج بعضی اجناس هم قیمت هایی حتی پایین تر از wallmart می توانید پیدا کنید.
پاسخ
T.J.MAX شبیه ROSS جنس هاش بسیار ارزان و مارک دار است. با این تفاوت که کیفیت اجناسش بهتر و خود مغازه هم شیک تر است.

اگر قرص در حد مسکن یا سرما خوردگی ، بیسکویت یا نان خواستید، به 1 دلاری سربزنید.

برای مایحتاج خانه smart & finals را حتما ببینید و با کارتشون خرید کنید.

rite aid از cvs ارزونتره

در ضمن فروشگاههای لوازم خانگی بزرگی اطراف شهر است بنام outlet . اغلب این فروشگاههای بزرگ همچین مغازه هایی دارند. مثلا در outlet sears شما لوازم خونه مثل یخچال، کاز، لباسشویی تلویزیون و.... را پیدا میکنید که از نظر فنی کاملا سالم هستند ولی مثلا در اثر حمل و نقل گوشه ایی ازش که ممکن است در پشت دستگاه هم باشه، کمی آسیب دیده و به همین خاطر تا %50 تخفیف میدهند. البته من خودم چیزی از آنها نگرفتم چون مدلی که میخواستم نداشت. ولی دوست داشتم از تخفیف هاشون استفاده کنم.

یک سری outlet لباس و کفش و... (پوشاک) هم در اطراف شهر هست که آنهاهم دائم الحراجند. نمیدونم چرا ارزون میدهند چون جنس هاشون اصلا مشکلی نداره.!!! 2 تا اطراف لوس آنجلس است یکی بنام outlet citadel و دیکری که اسمشو یادم نیست تو جاده tarzana است. سایت اینترنتی هم دارند.

فروشگاههای nordstrom هم اجناسی که مخواهند با تخفیف زیاد بفروشند، به مغازههای خاصی بنام nordsrtom rack منتقل میکنند. اجناسشون در این سری مغازه ها گاهی تا حد %70 حراج میشه.

البته یک جفت کفش آهنی میخواهد تا آدم همه اینجاها را سر بزنه. که فکر کنم همه ندارند. لااقل من که ندارم!!!!Big Grin بهر حال شما هم میتونید ببینید کدومشون نزدیک شما هستند و بهشون سری بزنید.
در ضمن حتما میدونید میوه در اینجا 2 نوع است: ارگانیک و غیر ارگانیک. یعنی میوههایی که با روش طبیعی بدست آمده و یا نه. البته ارگانیک ها گرونتره. (این فارمر مارکت میوه هایی که داره همه ارگانیک هستند).
قدر میوه های ایران را بدونید.Big Grin
در مورد مبلمان ، من از easy life خرید کردم. هر هفته یک مورد خوب را با قیمت پایین میگذاره برای فروش. البته هزینه حمل و نقلش هم از 60 تا 90 دلار است.
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
سلام و ممنون از اطلاعات خوب دوستان.

من فقط یه مقدار اطلاعات اضافی می دم که ممکنه به درد بقیه بخوره. یکی در مورد sam's club که در واقع زیر مجموعة والمارته و حق عضویت سالانه داره و دوستان از قلم انداختنش. من تو روزهای اینده می رم و عضو می شم. سمزکلاب فرقش با والمارت اینه که جنس ها عمده تر فروخته می شن و قیمتشون به همین دلیل کمی پایین تره و در طول سال به همین طریق میشه حتی تا چند صد دلار در سال پس انداز کرد.

دوم در مورد برندهای والمارت. والمارت قیمت های خیلی مناسبی داره و به ندرت میشه جنسای اونو ارزون تر جاهای دیگه دید ضمن اینکه اگر هر جنس والمارت رو جایی ارزون تر پیدا کنید می تونید با نشون دادن آگهیش با همون قیمت از والمارت بگیرید (price matching) و این درواقع تضمین والمارته که همیشه پایین ترین قیمتارو داره. ولی والمارت دو تا برند داره با پایین ترین قیمت ها که احتمالاً دوستان کمتر بهشون توجه کردن چون دلیل اصلی پایین بودن قیمتاشون اینه که برای این برندها تبلیغی انجام نمیشه. یکی Great Value و دیگری Equate.
راستش چون پیش از اینکه ما به امریکا بیایم کلی از لوازم اصلی زندگی رو برای ما خریده بودن و یخچالمون هم پر بود متوجه شدیم که کلی از چیزها از این دو برنده و من بعداً که بیشتر تحقیق کردم فهمیدم اینا برندهای والمارت هستن. در واقع والمارت می گرده و جنس های با کیفیت در حد استاندارد ملی و قابل قبول رو پیدا می کنه و اونا را با این برندها که فقط در فروشگاه های خودش عرضه می شن ارائه می کنه. ما هر وقت می خوایم تو والمارت چیزی بخریم به خصوص دنبال برند گریت ولیو هستیم و تقریباً همه چیز هم داره از پنیر و سوسیس و کره و خامه و ماست و شیر و نون و رب گوجه فرنگی و کنسرو و پیتزا بگیر تا دستمال کاغذی و لامپ کم مصرف. بعضی از محصولاتش رو می تونین تو عکس زیر ببینین.

[عکس: attachment.php?aid=907]

برند اکوایت برای لوازم بهداشتی و شامپو و کرم و داروئه که طبیعتاً مصرفشون کمتره.

[عکس: attachment.php?aid=908][عکس: attachment.php?aid=911][عکس: attachment.php?aid=910][عکس: attachment.php?aid=909]

به ندرت پیدا می شه که از محصولات گریت ولیو راضی نباشید که اونم رو بسته هاش نوشته اگه راضی نیستید باقیموندشو پس بدید و همة پولتونو پس بگیرید که ما در مورد پودر ظرفشوییش بعد از یکماه مصرف اینکارو کردیم. اگه تو این سایت نگاه کنید اطلاعاتی در مورد شکل و شمایل و بسته بندی هاش می گیرین. بسته بندی هاش همه زمینة سفید رنگ دارن. حتماً گریت ولیو رو یادتون باشه!

راستی rasarasa ی عزیز من متوجه نشدم منظورت از تحتانیترین قسمت وجود زیر شست پا است یا زیر پاشنة پا؟Wink


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

شماره کیس: **342
تاریخ دریافت نامه قبولی:خرداد 87 (ژوئن 2008)
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس: ژوئیه 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: 13 تیر، 2 ژوئن
تاریخ مصاحبه: 18 تیر، 9 ژوئیه
تاریخ دریافت کلیرنس: 1 سپتامبر (بعد از 51 روز)
پاسخ
سلام دوستان
می خواهم یک رازی را در مورد خرید کردن در امریکا به شما بگویم که کمتر کسی می داند.
همه از جمله خود من فکر می کردم که در امریکا چانه زدن وجود ندارد. البته این حرف درست است و وقتی که شما به مغازه می روید فقط باید همان مبلغی را که روی برچسب است و با بارکد اسکن می شود به اضافه تکس پرداخت کنید.
ولی این همه ماجرا نیست.
من یک راهی بلد هستم که بارها و بارها امتحان کردم و خیلی خوب جواب داد.
مثلا فرض کنید که شما می خواهید یک جنسی را بخرید که در تمام فروشگاها و اینترنت 600 دلار است. من قبل از اینکه اقدام به خرید کنم وبسایت خود کمپانی را در امریکا پیدا می کنم و به قسمت فروش آن یک ایمیل می زنم که من فقط 400 دلار برای این جنس می پردازم و اگر تمایل داشتید به من ایمیل بزنید.
ممکن است تعجب کنید ولی در بیشتر موارد یا با قیمت من موافقت می کنند و یا اینکه کمی بالاتر از آن را به من پیشنهاد می کنند.
علت این است که کمپانی ها مقادیر زیادی از اجناس را در انبارهای خودشان دارند و فقط می خواهند که از شر آنها خلاص شوند تا بتوانند دوباره تولید کنند. معمولا برای یک جنس 600 دلاری کمپانی بیش از 300 دلار هزینه نمی کند چون خود کمپانی مثلا آن را 500 دلار به فروشگاهها می فروشد ولی نکته اینجا است که معمولا خود کمپانیها موظف هستند که برای تبلیغ فروش اجناسشان به طور علنی قیمت را در سطح فروشندگان دیگر نگهدارند و زیر 600 دلار نفروشند. ولی اگر با آنها تماس بگیرید به هر قیمتی که دوست داشته باشند می توانند آن را بفروشند چون کسی از آن باخبر نمی شود.
بنابراین اگر خواستید یک جنس هزار دلاری را بخرید حتما این روش را امتحان کنید و مثلا پیشنهاد 700 دلار را به کمپانی بدهید. بهرحال ضرر نمی کنید. در ضمن این روش برای چیزهایی که فروش زیاد دارد مثل آیپاد کار نمی کند چون من امتحان کردم!
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، nicole.gemini ، tehranipoor ، laili ، Ali Sepehr ، admin ، hoda_ch ، سارا کوچولو ، rasarasa ، megaholding ، payman R ، OverLord ، meweadl ، idn ، samin ، ساشا ، masood_mj ، Hamid55 ، seravin ، kianoush ، maryamjay ، SamiraN ، R.F ، parmida.722 ، 20reza ، drkamrani1 ، Monica ، loony ، lyly ، star4631 ، Anahid ، Prince ، farzad24 ، mary joon ، zhaleh ، Mojhdeh ، aadine ، gadfly ، hamedrouhi ، بنيتا ، sib 24 ، mavarfan ، hana ، Zoso ، lorecance ، sohi ، بهاران ، amirhomayoun ، babakped ، nastaran86 ، mh_hshk ، prsk ، leaden_boy ، amin_a ، Mehranbt ، faraz_k ، humsun ، comrun ، Hediyeh ، farnaz82 ، AmericanHamid ، Pay ، paria33 ، Lucky Luke ، persian_viper ، SH1A2R3 ، Azi b ، هرمس ، نازنین 932 ، smmyp ، behrooz ramezani ، EKSET ، ranebr ، khavaran ، Solitude ، m0riiii ، Orchin ، saba1100 ، farmiz ، princesess ، NedaE ، usa lover ، Seattle2015 ، gbtm ، mooj ، pooyash ، M.Masoud.M ، مرآت74 ، *Mohsen* ، Ali_Kh ، sadeghi897 ، amiry ، afshinghwink ، KOUROSHAVIN ، b_argi ، امير جو ، soruosh ، ghafari88 ، مریم رف ، mz64 ، Rouzbeh1976 ، lilac ، azadeh2014 ، godot ، soli asali ، morvarid2191 ، behrang3001 ، hgbeigi ، Kingrazor ، frozen mind ، niloosin ، Rock ، atlantis770 ، odiseh ، omid05 ، setarewon ، daria ، matmir ، doosti 3214 ، m.ghoreishi ، ibehnam ، sepideh jan ، alitahus ، حاجی واشنگتن ، taherifar ، امین 13 ، Melon2015 ، SomeOneX ، سوگند93 ، msar ، usatravel ، fa15 ، Nataliea ، amirhr123 ، Macy ، nik.truth ، نسل سوخته ، matin86 ، soheil1993 ، copol ، alirezanz ، Joje mohajer
به تهرانی‌پور: با یک جمله شما خیلی موافقم: «به ندرت پیدا می شه که از محصولات گریت ولیو راضی نباشید»

به آرش: نکته جالبی بود! البته من فکر می‌کردم چونه زدن در مورد چیزهایی که اتیکت ندارن (مثل خونه، ماشین و غیره) وجود داشته باشه، اشتباه می‌کردم؟
پاسخ
مايكل كوردا آمريكايي در كتاب قدرت يكي از نشانه هاي قدرت را چانه زدن مي داند و مثال مي زند كه يك جواهر گران قيمت را چقدر پايين تر خريده است. (الان رقم ها يادم نيست.)
كتاب قدرت در زمان انتشار يكي از پر فروشترين كتابها بود. اما انتقادات و حمله هاي بسياري نيز بر عليه اين كتاب صورت گرفت؛ زيرا بسياري قدرت را كثيف مي دانند و بعضي از انتقادها اين بود كه چرا در اين كتاب قدرت عريان شده است.
پاسخ
سلام. من میخواهم یک دوربین عکاسی + متعلقاتش بخرم. کسی میدونه بغیر از سایت های ebay/ amazon دیگه کجا میتونم دوربینی با قیمت مناسب تر پیدا کنم؟
ممنون
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، khavaran ، b_argi ، soli asali ، sepideh jan ، taherifar ، msar
adorama .com
ولی قبلش حسابی review های dpreview .com و فوتو.نت رو بخونین
دنبال deal ها بگردین توی همون ebay قسمت auctions olny هم چیزای فوق العاده خوبی پیدا میشه
چه لنز چه دوربین خلاصه همه چیز مربوط به دوربین
[font=Verdana]
یا به ما یار نشو یا چو شدی چون ما شو+++ما چو رسوای جهانیم تو هم رسوا شو
عاشق و رند و غزل خوان و فرنگی مشرب+++رند و لاقید و ملامت کش و بی پروا شو
[/font]


پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان