کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تصاویری که فقط در هند می توان دید
IRAU عزیز ممنون از اظهار نظرتون.
اما ای کاش نظرتون کارشناسانه و مستند ، بدور از هر گونه احساس بود.

گرامی بنده مدت 4 سال در این کشور زندگی کردم... و ژانویه امسال وارد 5 سال می شود.... و عارضم به خدمتتون که بنده علاوه بر تحصیل به تجارت در این کشور به قول شما و دیگران 72 ملت ( من می گویم جهنم 72 ملت!) مشغول هستم.

و تقریبا بیشتر ایالت ها و شهرها بوده ام .
شما از : کشمیر و جامو بگیرید.....تا بیهار و (آندراپرادش که دوست شما در همین حیدر آباد تحصیل میکنند)...
و در این مدت 4 سال به جز سال اول... به لطف دوستان هندی و یکی از آشنایان که حدود 40 سال است در اینجا سکونت می کند و در این کشور 72 ملت بسیار مطرح و معروف... بنده در اینجا در کمال آسایش و آرامش از لحاظ سطح رفاه و زندگی بودم...(و صلاح نمیدونم در اینجا برای اثبات اون تصاویر بالا رزومه و شرح زندگی نامه خودم رو عرض کنم....)

به هر حال ، تصاویر اون مربوط به هند(پوری) و جنازه هایی که در رود مشاهده کردید مربط به رود و با رودخانه گنگ است... و این تصاویر از کره نپتون ! و یا مشهدی که فرمودین نیامده...( در افتضاح بودن وضعیت ایران ، از همه نظر اقلیمی و معیشیتی و ... شکی نیست ، که جای بحث جدا گانه دارد....)

ببنید بنده به این کشور فحش و بد و بیراه در این تاپیک نداده ام و همانطور که شما گقتین هند هم برای آمدن من فرش قرمز پهن نکرده بود... بحث خوبی ها و بدی های هند در تاپیک های جدا گانه است... اون تصاویری که در سایت دیدید ، تنها عکس ها یک توریستی بود که 2ماه در هند اقامت داشت...
به هر صورت رفیق عزیز ، برای ارزشیابی بهتر و دقیق ، باید در تمام این کشور پهناور سفر کرد... و به قول معروف بسیار باید سفر کرد تا پخته شود خامی...

و مطمئن باشید با یک اقامت 1 ساله هم حتی ، آمار و ارقامی دقیق دستتون نمیاد...


و اینکه تجربه ها و دیدگاه ها متفاوت است ....

موفق باشید.

SmileSmileSmile

[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
به هر حال هر کشوری خوبی بدی خودش رو دارد عکس های بالا بدی هند رو نشون همه ما داد و به نظر من (که همیشه میگم شاید درست نباشه) بستگی به ادمش و جیبش داره شما میتوانید توی هند یک زندگی مدرن واروپایی داشته باشید میتونید تصاویری مثل تصاویر بالا درست کنید (که خدا نکنه) اما ما نباید بدی های یک کشور رو بگیم چون با گفتن این موارد ما نظر یک فرد رو به اشتباه منفی یا مثبت میکنیم که این درست نیست تو همین تهرون خودمون (ازش بدم میاد) من هرروز زندگی هایی رو میبینم که به ظاهر بهتر از زندگی یه فرد ثروتمند تو اروپا هست پس هرجا یه جای خوب دارد ویک جای بد پس منطقی فکر کنیم و زود تفکر خود را رو ورق نیاریم (منظورم مهاجرسراست)
این چند جمله ربط نداره ولی گفتم بذارم چون خودم دستش دارم :
Don't walk in front of me I may not follow Don't walk behind me I may not lead Walk beside me and be my friend
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، maryam_goli ، xbox ، Lamborghini ، رامین راد ، msar
(2010-12-15 ساعت 13:08)xbox نوشته:  گاهی وقت ، آدم اشتباهاتی می کند که دیگه نه را پس دارد و نه راه پیش...
متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهات بنده هم ، این بود.
به چشم یک اشتباه بهش نگاه نکن این یه تجربه خوبه شاید بی ارزش باشه ولی این میتونه تو تصمیم گیری های بعدی کمک کنه ...
اگه به چیزی به عنوان یک کار بعد یا چیزی شبیه این نگاه کنیم افسوس اش همیشه می مونه پس این کارو نکنیم
پاسخ
تشکر کنندگان: maryam_goli ، xbox ، رامین راد ، msar
تو این فروم و در تاپیک های دیگه هم خیلی راجع به هند بد گفته شده و بعضی از دوستان هم مخالفت کرده اند که جای آنچنان بدی نیست. عرض من اینجاست که اینگونه بحث ها و اختلاف نظرها همیشه وجود داشته و خواهد داشت. هند که جای خود داره، راجع به آمریکا و کانادا و اروپا هم مطالب و وبلاگ های مختلفی وجود داره که معتقدند افتضاحه و ...

دلیل این تنوع عقاید و نظرات نسبت به یک موضوع واحد به دو عامل اصلی زیر مربوط میشه:
1. تفاوت زاویه دید افراد نسبت به هم
2. تفاوت تجارب افراد نسبت به هم

به هر حال هر جایی و هر کشوری بر اساس امکانات جمعیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... دارای مزایا و معایبی هستش. برای مثال با زاویه دید دیگری همین هند از نظر تحمل و پذیرش مذاهب و اقلیت های گوناگون وضعیت بسیار مطلوب تری نسبت به خیلی از کشورهای پیشرفته و مرفه از نظر اقتصادی داره و وضعیت دموکراسی خیلی بهتر از بسیاری از کشورهای ثروتمند دنیا هستش.

قطعاً راجع به این مطالب بنده کلی مثال نقض وجود داره و طبعاً من هم قضیه ای در ریاضی مطرح نکردم که چون و چرایی در اون نباشه ولی در کلیت قضیه و در مجموع این یکی از موارد با ارزش هند هستش.

فقط کافی است برای یک لحظه هند رو از این نظر با چین، روسیه، کشورهای عرب و پولدار اطرافمون و حتی بعضی کشورهای متمدن اروپایی مقایسه کنید.

اگر دوست دارید خیابان های تمیز، بوی مطبوع، اتومبیل های شیک، رستوران های زیبا ببینید خوب به هند نرید. برید دبی!

ولی اگر از برتری نژادی و قومی و مذهبی، محدودیت جدی در آزادی بیان، حکومت موروثی و ... خسته شده اید خوب از دبی بزنید بیرون و برید هند!
پاسخ
تشکر کنندگان: Snowman ، mohammad.maleki ، رامین راد ، xbox ، Hamid55 ، خرداد ، msar
ايكس باكس عزيز سلام
دوستان هم كار در اين سايت و بازديد كننده هاي گرامي . من بسيار متاسفم كه افراد برخي از اوقات بدشانسي ميارن و تجربيات تلخي رو تجربهه ميكنن . شايد باور نكنيد من همه اينا رو به انواع مختلف تو كشورهاي مختلف ديدم . من اصلا مخالفتي با اينكه اين گونه صحنه ها در هند يا هر كشور ديگري هست ندارم . اتفاقا" مطمئنم كه مشكلات ديگري هم هست كه از نگاه دوربين دوستمون ايكس باكس ممكن است ناديده انگاشته شده باشد . تجربه خوبي نيست ولي من در پكن هر چه گشتم توالتي نديدم كه دستشويي داشته باشد البته صحبتم مربوط به سال فوت آقاي خميني است كه آنجا بودم . شايد الان بهتر شده باشد و شايد انزمان بوده و من نديدم ولي اين دليل نميشود كه عظمت تاريخي و فرهنگي و اقتصادي چين را زير سوال ببرم . بجاي آن ميگم هندوستان و چين دو كشور با وسعت نسبي كم ولي جمعيت باور نكردني هستند كه هر دو نبض اقتصاد دنيا را كاملا بزودي در دست ميگيرند .
ايكس باكس عزيز من متاسفم كه زندگي با شما بيرحم برخورد كرده ولي بايد بگم بد تر از تجربيات شما را من در ايران ديدم . در تركيه ديدم . در افغانستان ديدم . گفتم افغانستان . براي يك پروژه كشف بستر هاي آب زير زميني سفري به آنجا داشتم آب شربشان از رود خانه فصلي بود چاه آبشان با چاهه دستشويي بسيار نزديك و .... بود اگر زني به مرد غريبه نگاه ميكرد به ناموس او تجاوز كرده بود و هر دو ... بازم بگم ؟ ولي آيا همه جاي افغانستان اينگونه است . در بلغارستان ديدم كه سگها را به جان ماشينهاي بين راه ميانداختند تا بنزين و پول نقد انها را به يغما ببرند من با ماشين شخصي رفته بودم و .... در سويس من در جاده بين دو شهر پوست موز را از پنجره بيرون انداختم و در داخل شهر ژنو پليس مرا به همين خاطر جريمه كرد .

نتيجه گيري ما وقتي از تجربياتمان صحبت ميكنيم بايد انگيزه هاي شخصي را كنار گداشته و بيطرفانه به بيان حقايق بپردازيم . ما سايت خبري نداريم . اين يك سايت اطلاع رساني است كه بازديد كنندگان آن نياز به ديدن اطلاعات فراگير دارند تا بتوانند تصميم درست بگيرند . من از ايكس باكس عزيز و همه عزيزان ميخواهم تا بر روي نقاط منفي و مثبت تاكيد نكنند و اين را به عهده خواننده بگذارند تا خودش تصميم بگيرد . مطمئنا اگر كسي بيشتر بخواهد بداند ميتواند با پيغام خصوصي دقيق تر سوال و جواب داشته باشد . من اميدوارم كه افراد بازديدكننده اين سايت بعد از خروج از سايت بتوانند با آرامش تصميم بگيرند و در مورد موضوع مورد نظرشان اطلاعات كافي بدست آورده باشند
از مدير اين قسمت خواهش دارم كه در صورت امكان اين تاپيك و تاپيك نكات مثبت را در هم ادغام كنند تا فرد بازديد كننده هر دو قسمت را بخواند .
من مطمئنم اگر كسي با ديد منفي برود جايي ضمير نا خود اگاه او به او فرمان ميدهد كه دنيا را به رنگ بدي و تاريكي ببيند و بر عكس . به نظر من اين درست نيست و دنيا سرشار از رنگهاي مختلف است و هر رنگي معني خاص خودش را دارد . بياييد عينك ساه و سفيد را از چشم برداريم و اين فرصت را در اختيار همه دوستانمان بگذاريم.
اگر به حريم تفكري كسي تجاوز كردم معذرت ميخواهم
بزرگترین لذت در دنیا انجام کاری است که دیگران میگویند نمیتوانی...!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، Lamborghini ، reza89 ، peyman.eskandary ، barvos ، msar
اینم جاهای بسار دیدنی هند
[عکس: taj_mahal-168.jpg]
به تدریج کامل میشودBig GrinBig Grin
[عکس: birla_front.JPG]
پاسخ
تشکر کنندگان: xbox ، Lamborghini ، رامین راد ، msar
Dear IRAU

کاملا حرف شما رو قبول دارم.

همانطور که محمد عزیز هم فرمودند ، در هند میشه کاملا یک زندگی اروپایی و تجملاتی بسیار لوکس را تدارک دید... اما فقط در خود خانه!

همانطور که خود شما هم فرمودین ، هند و مخصوصا بندر بمبئی محل بسیار مناسبی برای بستر های اصلی اقتصادی است...

اما متاسفانه و یا خوشبختانه فقر و ثروت ، این تضاد کاملا سیاه و سفید که به صورت بسیار فاحش و آشکار به چشم می خورد ، هیچ جدایی از یکدیگر ندارند... حتی در یک خیابان!

و به طور کلا نوشته های شما IRAU گرامی و Baabak گرامی و محمد عزیز رو کاملا تائید میکنم.
[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
من نمیدونم چرا ما نمیتونیم همه چیز رو از هم تفکیک کنیم؟
اصلا وقتی تاپیکی مربوط به بدیهای هند هست چرا باید در اون بحث مقایسه ایران با هند پیش کشیده بشه؟ چرا ما همیشه دید مقایسه ای داریم؟ مگه اگر کسی راجع به بدیهای جایی بحث کرد منظورش خوب بودن ایرانه؟!
اگر چیز بدی در جایی از این دنیا وجود داره همه برای همنوع هامون ناراحت میشیم .. من شخصا بعد دیدن این تصاویر دلم گرفت و آرزو کردم روزی برسه که مردم هند از بهداشت عمومی خوبی برخوردار بشن.

هر کسی میتونه اطلاعات موثق خودشو تو این سایت به اشتراک بذاره ، یکی راجع به بدیهای جایی میدونه و اگه کسی اطلاعاتی راجع به خوبیهای اونجا داره خوب بیاد یه تاپیک دیگه بزنه و اطلاعات خودشو به دوستانش بده.
 
شماره کیس:2010AS000022xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:28July 2009
تاریخ ارسال فرمهای سری اول : 18/08/2009
تاریخ کارنت شدن کیس : JUNE 2010
تاریخ دریافت نامه دوم: 2010 /Aug 4
تاریخ مصاحبه: 2010 /july 14
تاریخ دریافت کلیرنس: 36days ) - 19 Aug )
کنسولگری: Ankara
ورود به آمریکا : ۱ اکتبر
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، رامین راد ، xbox ، Hossein81 ، laili ، frozen mind ، msar
بدی و خوبی هم مثل هر صفت دیگه ای که به یک پدیده اطلاق می کنیم نسبی هستش و برای درکش قطعاً باید مقایسه ای تو ذهن صورت بگیره. امکان نداره که یک صفتی بدون قیاس، تو ذهنتون بیاد.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، Snowman ، peyman.eskandary ، msar
اینا به احتمال زیاد از رودخونه به عنوان قبرستون استفاده میکنن

در ضمن فکر نکنم تموم قسمت های هند اینطوری باشه
Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
(2011-01-14 ساعت 17:07)Classic نوشته:  اینا به احتمال زیاد از رودخونه به عنوان قبرستون استفاده میکنن

در ضمن فکر نکنم تموم قسمت های هند اینطوری باشه

نه دوست من ، کلا هندو ها و بودائی ها رسم دارند که افراد مرده را بسوزانند و خاکستر کنند.

این اجسادی که ملاحظه کردین ، افراد بی خانمان بودند که متاسفانه در هند بی داد می کنند.

تقریبا همه جا به جز گوآ همین طوری افتضاح و اسفناک است.
[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: ســـــعید ، Classic ، msar
جالب بود و البته در نوع خودش بی نظیر
اینو میگن جاذبه های توریستی و گردشگری !

فکر کنم کشور هند به یک هدفمند سازی اساسی نیاز داره .

شماره کیس :2014
تاریخ دریافت نامه قبولی:
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:
تاریخ کارنت شدن کیس:
تاریخ دریافت نامه دوم:
تاریخ مصاحبه:
تاریخ دریافت کلیرنس:
پاسخ
تشکر کنندگان: xbox ، msar
یکی از دوستام هم تو هند داره درس یخونه . به احتمال زیاد این ترم اخرشه
اونم میگه خیلی تو هند فقر بیداد میکنه ! میگه هم کلاسی هام تو دانشگاه بعضی هاشون حتی پول خرید خودکار و کاغذ رو ندارن و خیلی چیزای دیگه ...
Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
من اصلا نمیفهمم چه ربطی داره که پای ایران و مقایسه به وسط کشیده شود. این که مقایسه هم بشه به صرف مقا یسه شدن بد نیست ولی این که تو ایران وضع بهتر یا بدتر هست چیزی را در مورد این عکس ها و وضعیت زندگی تو هند تغییر نمیده. یک سری عکس اینجا گذاشته شده که میشه در مورد صحت و سقم یا منظور شخصی که این عکسها را گرفت و برداشتی که میشه از این عکس ها کرد و ....گفتگو کرد. این که این عکس ها روی زشت زندگی در هند را نشان میدهند به نظر من درست است. این که هند تمام این عکس ها نیست این هم درست است. و اینکه هند تا چه حد به این عکس ها نزدیک هست فکر میکنم بستگی به دید هر شخص، و خیلی فاکتورهای دیگه متفاوت هست. ولی از این جور صحنه هاحداقل تو شهر بمبی زیاد دیده میشه. امروز داشتم با یکی از همکارانم که الان مثل خودم ۴ سال تو هند کار و زندگی میکنه صحبت میکردم، ایشون اهل انگلیس هست و پاسپورت امریکایی هم داره، و چند تا کشور دیگه هم زندگی کرده، ولی میگفت از سطح زندگی توهند راضی هست، چون امکانات خوبی در اختیار داره. از طرفی خانم من روزی که وارد فرودگاه بمبی شد ه بود فکر میکرد پروازش اشتباهی نشسته و دنبال این بوده که اینجا کجاست و چطور باید بره برسه هندوستان، اون چیزی که از تو هوا قبلا از نشستن هواپیما، یا تو فرودگاه دیده بوده خیلی با اون چیزی که تو فیلما دیده بوده یا از زیبای های هند شنیده بوده فرق داشته . تا چند روز تو شوک بود.
۲ نفر از ۵ نفر اول پولدار دنیا هندی و در بمبی هستن، و پولدار های زیادی در این شهر زندگی میکنن. در حالی که کارتون خوابها و زاغه نشین ها ی فراوانی هم در سطح شرح پراکنده هستند، بزرگترین زاغه نشین دنیا با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در دل شهر بمبی هست.(اینجا را هم ببینید ) فاصله فقیر و غنی و رفاه و کمبود در هند کمتر از نیم متر یا قطر یک دیوار بتنی هست، در حالی در ایران برای دیدن همچین اختلاف طبقاتی در تهران باید به اندازه ۲ یا ۳ ساعت رانندگی از فرشته تا دروازه غار رفت یا از تهران به دور افتاده ترین روستاهای سیستان بلوچستان سفر کرد. در حالی که در هند در کنار هم زندگی مسالمت امیزی دارن، اینست از عجایب هندوستان!
اگر مختون سوت نمیکشه این عکس ها و مطالب در مورد گرانترین ساختمان دنیا در بمبی را هم ببینید.
هزینه ساختما ن ۱ میلیارد دلار هست. البته برادر کوچیکه تازگیها تصمیم گرفته پوز زنی کنه وقصد داره ساختمانی چندین برابر ارزش این بسازه.




شماره کیس: 2009AS15xxx
تاریخ نامه قبولی: May 2008
کنسولگری: Mumbai
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 15Aug 2009
تاریخ مصاحبه: May 2010
دریافت ویزا: 9June 2010
-------------------------------
پاسخ
تشکر کنندگان: xbox ، frozen mind ، msar
من عقیده دارم قبل از نوشتن مطلبی در هر تاپیکی، باید به عنوان تاپیک توجه بشه.

عنوان این تاپیک اینه: «تصاویری که فقط در هند می توانید ببنید».

خب ایکس باکس عزیز تصاویری متناسب با عنوان تاپیک آورده و اینجا گذاشته. تنها اعتراضی که به این تصاویر میشه کرد اینه: «این تصاویر مختص هند نیست و در کشورهای دیگه هم دیده شده، سندش هم موجوده!!». همین. ولی نمیشه ایراد گرفت که چرا ایکس باکس عزیز فقط عکسهای منفی رو درج کرده.

اگر کسی ناراحته که عکسهای ایکس باکس منفیه، خب خیلی راحت می تونه عکسهای مثبتی از هند به ما نشون بده که فقط مختص هند باشه. مطمئنم هر کدوم از ماها نمونه هایی از عکسهای مثبت هند رو تا به حال دیده ایم.

برای مقایسه ایران با سایر کشورها باید تاپیک دیگه ای ایجاد بشه (شاید هم موجود باشه).
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، Hamid55 ، xbox ، Classic ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان