کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين ايرلاين برای سفرهای خارجی
واقعا میبخشید

پرواز اول
Emirates Airlines
Flight 29 77W
American Airlines
Flight 6134 744

Return

American Airlines
Flight 106 777
American Airlines
Flight 6417 744

پرواز دوم
American Airlines
Flight 6418 744
American Airlines
Flight 107 777

Return

American Airlines
Flight 106 777
American Airlines
Flight 6417 744

پرواز سوم
American Airlines
Flight 6416 744
Connecting flight wait time 4 hours 20 minutes
American Airlines
Flight 101 777

Return

American Airlines
Flight 106 777
American Airlines
Flight 6417 744

اینم در مورد نوع هواپیما

Boieng 747 Jet =744
Boieng 777 Passenger Jet=777
Boieng 777-300ER Jet=77W

خیلی ممنونم[/align]

پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، maaref
اینجا که مشخص نیست مبدا و مقصد کجاست ولی بین پروازها اگه فرضا تغییر ترمینال توی همون فرودگاه هم داشته باشید و پرواز قبلی هم یک ساعت تاخیر داشته باشد، 3 ساعت فاصله کافیست. ولی اگه پرواز داخلی در آ.م.ر.ی.ک.ا دارید باید فاصله پروازها و زمان انتظار در اولین فرودگاه سرزمین موعود نزدیک 5 ساعت باشد، چون اولین بار که تشریف میبرید یک سری کار برای رجیستر شدنتون هست که زمان میبره.
پاسخ
تشکر کنندگان: emankh101 ، abbas_dinari ، mavarfan ، DLT ، mohammad.maleki ، maaref
سلام به همه دوستان مهاجر،

من چند روز پیش با ایر فلوت اومدم نیو یورک. پرواز خوبی‌ بود و کارت پرواز دوم را هم تهران بهم دادند. بار را هم نفری ۲ تا ۲۳ کیلو کرده بود.
فرودگاه مسکو هم خوب بود.

کار‌های اقامت هم توی نیو یورک ۱۰ دقیقه بیشتر نشد. عکس قفسه سینه را هم نگرفتند. آدمای خوش برخوردی بودند. اصلا هم به چمدون‌ها کاری نداشتند.

فرداش هم رفتم Bank of America حساب باز کردم و گفت که SNN را تا ۱ ماه دیگه برامون بیار. حالا دیگه منتظر گرین کارت هستم تا بیاد.

همگی‌ سفر خوبی‌ داشته باشید و کاراتون خوب پیش بره. Wink Smile
پاسخ
من با آل ایتالی زیاد مسافرت کردم بسیار بسیار عالی و خوب بوده از همه نظر من راضی بودم.
از نظر قیمت از نظر سرویس دادن و رفتار و از همه نظر خوب بوده .غذا هم انتخابی است .2 غذا داردکه انتخاب میکنی.
زبان هم ایتالی و انگلیسی است .اگر هم کسی متوجه نشود با دست و نمایش باهاش حرف میزنن.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، Ashkan78 ، behzadb57 ، Eskandari ، free_free ، mohammad.maleki ، maaref
فقط و فقط الاتحاد.

البته اگر به دنبال ایرلاین 5 ستاره با قیمت عالی هستید.
Case Number : 2010AS16000
Embassy : Ankara
Interview Date: 24 May 2010
Visa Issuance Day: 18 August 2010
Entry To United States : 22 October 2010
Port Of Entrance : John F Kennedy Airport
Green Card Received On : 22 Nov 2010
پاسخ
تشکر کنندگان: Eskandari ، indmehdi ، Lamborghini ، free_free ، mohammad.maleki ، maaref
با تشکراز ادمین محترم

کسی از قیمتش خبر داره؟

و زمان پرواز

آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)
پاسخ
تشکر کنندگان: Iman-gta ، Farshid22 ، MAHDI2012
من هم راجع به کیفیت خوب قطر ایرویز شنیدم. کلاً ایرلاین هایی که تازه راه افتاده اند و قصد دارند تو استاندارد جهانی فعالیت کنند در اوایل ورود به عرصه جهانی سعی می کنند کیفیت خیلی خوبی ارائه کنند و خیلی به صرفه جویی و سودآوری توجه نمی کنند ولی به مرور بعد از اینکه موقعیت برند خودشون رو تثبیت کردند شاهدیم که به مرور از کیفیتشون کم میشه. نمونه بارزش ایرلاین امارات که رضایت مسافرانش تو سال های اول قابل مقایسه با الان نیست. یک مزیت دیگه ایرلاین های نوپا جدید بودن ناوگان آن است و طبیعی است که با رشد سابقه ایرلاین، متوسط عمر هواپیماهایش هم به مرور بیشتر بشه. با این دو فرض من حدس می زنم تو ایرلاین های عربی کیفیت قطر و اتحاد از امارات بیشتر باشه. البته من خودم با قطر و اتحاد تجربه پرواز نداشتم و نظرم تنها یک حدس هستش ولی با امارات تجربه 6 پرواز کوتاه (تهران-دبی) و 2 پرواز بلند (دبی-پکن) داشتم و از کیفیت پرواز و خدمات راضی بودم و مشکل خاصی نداشتم. ولی لزوماً همه دوستان این طور نیستند و بعضی از دوستان همین فروم تجربه های بدی با امارات داشته اند.

مؤسسات و وب سایت های زیادی هستند که کیفیت ایرلاین ها رو بررسی می کنند. البته شاید به خیلی از اونا نشه اعتماد کرد چون احتمال داره بعضی از اونا دارند بیزینس می کنند و با رد و بدل شدن مقداری دلار تعدادی از ستاره های ایرلاین ها رو زیاد و کم می کنند. ولی به هر حال تو بعضی از اونا مثل وب سایت زیر، قطر رو 5 ستاره معرفی کرده. حالا نمی دونم چقدر قابل اعتماده.

http://www.airlinequality.com/StarRanking/5star.htm

بحث خارج از محتوای تاپیک:

اما آنچه که باعث افسوس من میشه اینه که ببینید که کشور کوچکی مثل قطر داره چه سرمایه گزاری عظیم و مؤثری برای جهانی شدن می کنه. همین راه اندازی ایرلاین قطر تو کلاس جهانی، برگزاری مسابقات فرمول یک، برگزاری بازی های آسیایی، گرفتن میزبانی جام جهانی و ... همه کارهایی هستند برای جا انداختین نام و برند قطر به عنوان یک کشور قدرتمند. ولی این وسط ما داریم چی کار می کنیم. فکر می کنید بعد از این رویدادهای جهانی، مردم دنیا قطر رو بیشتر خواهند شناخت یا ایران رو؟! حالا ببینید و شاهد باشید که چطور وسط این رویدادها، نام مجعولی هم که برای خلیج فارس گذاشته اند تبلیغ خواهند کرد و در ذهن ها جا خواهند انداخت.

و اما جهت مقایسه ای ساده بد نیست بدانید که:

بیش از 35 سال پیش ایران ایر که تو اون دوره به عنوان پرتال هوایی خاورمیانه عمل می کرد و عملاً تهران رو به کریدور هوایی اصلی خاورمیانه تبدیل کرده بود، برای اینکه طولانی ترین مسیر هوایی بدون توقف جهان رو از تهران به نیویورک راه بندازه، به همراه شرکت هوایی معروف آن روزگار یعنی پان آمریکن سفارش گونه خاصی از هواپیمای فوق مدرن آن دوره یعنی 747 رو با عنوان 747SP به معنی (Special Performance) داد که توانایی چنین رکوردی رو داشته باشه. و این هواپیمای ویژه و استثنایی در آن زمان تا سال های سال در انحصار ایران ایر و پان آمریکن بود و تا حدود 15 سال بعد که هواپیمای 400-747 عرضه شد، از نظر مسافت پیمایش در جهان یکه تازی می کرد.

و اما حالا ایران ایر کجای صنعت عظیم هوایی ایستاده!

منبع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747SP

پاسخ
تشکر کنندگان: emankh101 ، MOHSEN8766 ، frozen mind ، mohammad.maleki ، peyman74 ، mavarfan ، maaref
(2010-12-15 ساعت 18:23)Baabak نوشته:  من هم راجع به کیفیت خوب قطر ایرویز شنیدم. کلاً ایرلاین هایی که تازه راه افتاده اند و قصد دارند تو استاندارد جهانی فعالیت کنند در اوایل ورود به عرصه جهانی سعی می کنند کیفیت خیلی خوبی ارائه کنند و خیلی به صرفه جویی و سودآوری توجه نمی کنند ولی به مرور بعد از اینکه موقعیت برند خودشون رو تثبیت کردند شاهدیم که به مرور از کیفیتشون کم میشه. نمونه بارزش ایرلاین امارات که رضایت مسافرانش تو سال های اول قابل مقایسه با الان نیست. یک مزیت دیگه ایرلاین های نوپا جدید بودن ناوگان آن است و طبیعی است که با رشد سابقه ایرلاین، متوسط عمر هواپیماهایش هم به مرور بیشتر بشه. با این دو فرض من حدس می زنم تو ایرلاین های عربی کیفیت قطر و اتحاد از امارات بیشتر باشه. البته من خودم با قطر و اتحاد تجربه پرواز نداشتم و نظرم تنها یک حدس هستش ولی با امارات تجربه 6 پرواز کوتاه (تهران-دبی) و 2 پرواز بلند (دبی-پکن) داشتم و از کیفیت پرواز و خدمات راضی بودم و مشکل خاصی نداشتم. ولی لزوماً همه دوستان این طور نیستند و بعضی از دوستان همین فروم تجربه های بدی با امارات داشته اند.

مؤسسات و وب سایت های زیادی هستند که کیفیت ایرلاین ها رو بررسی می کنند. البته شاید به خیلی از اونا نشه اعتماد کرد چون احتمال داره بعضی از اونا دارند بیزینس می کنند و با رد و بدل شدن مقداری دلار تعدادی از ستاره های ایرلاین ها رو زیاد و کم می کنند. ولی به هر حال تو بعضی از اونا مثل وب سایت زیر، قطر رو 5 ستاره معرفی کرده. حالا نمی دونم چقدر قابل اعتماده.

http://www.airlinequality.com/StarRanking/5star.htm

بحث خارج از محتوای تاپیک:

اما آنچه که باعث افسوس من میشه اینه که ببینید که کشور کوچکی مثل قطر داره چه سرمایه گزاری عظیم و مؤثری برای جهانی شدن می کنه. همین راه اندازی ایرلاین قطر تو کلاس جهانی، برگزاری مسابقات فرمول یک، برگزاری بازی های آسیایی، گرفتن میزبانی جام جهانی و ... همه کارهایی هستند برای جا انداختین نام و برند قطر به عنوان یک کشور قدرتمند. ولی این وسط ما داریم چی کار می کنیم. فکر می کنید بعد از این رویدادهای جهانی، مردم دنیا قطر رو بیشتر خواهند شناخت یا ایران رو؟! حالا ببینید و شاهد باشید که چطور وسط این رویدادها، نام مجعولی هم که برای خلیج فارس گذاشته اند تبلیغ خواهند کرد و در ذهن ها جا خواهند انداخت.

و اما جهت مقایسه ای ساده بد نیست بدانید که:

بیش از 35 سال پیش ایران ایر که تو اون دوره به عنوان پرتال هوایی خاورمیانه عمل می کرد و عملاً تهران رو به کریدور هوایی اصلی خاورمیانه تبدیل کرده بود، برای اینکه طولانی ترین مسیر هوایی بدون توقف جهان رو از تهران به نیویورک راه بندازه، به همراه شرکت هوایی معروف آن روزگار یعنی پان آمریکن سفارش گونه خاصی از هواپیمای فوق مدرن آن دوره یعنی 747 رو با عنوان 747SP به معنی (Special Performance) داد که توانایی چنین رکوردی رو داشته باشه. و این هواپیمای ویژه و استثنایی در آن زمان تا سال های سال در انحصار ایران ایر و پان آمریکن بود و تا حدود 15 سال بعد که هواپیمای 400-747 عرضه شد، از نظر مسافت پیمایش در جهان یکه تازی می کرد.

و اما حالا ایران ایر کجای صنعت عظیم هوایی ایستاده!

منبع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747SP
با این صحبت شما کاملا موافقم.
مثلا شرکت گلف ایر که متعلق به بحرین هست.
همین الان در چند شهر ایران (تهران، اصفهان، شیراز، مشهد) پرواز های خودش را راه انداری کرده و این شهر ها را کاملا ساپرت میکنه و به تمام دنیا ارتباط میده، بدون اینکه یک شهروند غیر تهرانی لازم باشه حتما از فرودگاه امام مسافرت کنه، کیفیتش هم عالی هست (با قطر در یک سطح قرار داره).
اما متاسفانه شرکتهای ایرانی بنا به هر دلیلی کیفیتشون داره روز به روز پایینتر میاد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Lamborghini ، frozen mind ، mohammad.maleki ، babak2010 ، peyman74 ، maaref
یکی دو روزه که بعضی از پروازهای فرودگاه های اروپا به علت سرما، برف و طوفان و عوارض ناشی از آن لغو می شود. کلاً فکر می کنم پروازهای زمستانی از مسیر اروپا ریسک زیادتری داره و ممکنه حتی تا چند روز در فرودگاه معطلمون کنه. همینطور لغو پروازهای تابستانی از فرودگاه های عربی هم به علت غبار گرفتگی و طوفان شن و اینجور موارد وجود دارد.

البته به همه این ها اعتصاب کارکنان فرودگاهی بعضی کشورهای اروپایی را مثل فرانسه و انگلیس هم اضافه کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، emankh101 ، frozen mind ، mohammad.maleki ، maaref
در حالی که انتقادات گسترده ای از خطوط هوایی ایران وجود دارد که بخش زیادی از آن مربوط به فرسودگی ناوگان هوایی ایران است، عملکرد شرکت خطوط هوایی بریتانیا که به هیچ روی از چنین مشکلی در رنج نیست، اعتراضات مشتریان ایرانی این شرکت پرآوازه را زیر سوال برده است.

یکی از بینندگان تابناک در پیامی اظهارکرد: برای یک کار مهم اداری بلیت روز شنبه 3 فروردین را به مقصد لندن خریداری کردم و تصور می کردم با حدود یک هزار دلار پرداختی بدون هیچ گونه دغدغه به مقصد خواهم رسید، اما نمی دانستم که پس از بیش از 24 ساعت معطلی از کشور دیگری سر در خواهم آورد.

این بیننده افزود: با این توجیه که هواپیما آماده پرواز نیست، پرواز از ظهر روز شنبه به ساعت 7و 30 دقیقه یکشنبه چهارم تغییر یافت. بنده هم با دیگر مسافران حوالی ساعت 4 بامداد به فرودگاه امام رفتیم. اما پس از مدتی مشخص شد که پرواز فعلا قرار نیست انجام شود!

پس از اعتراضات مکرر مسافران و بهانه تراشی های بی مورد، سرانجام با وساطت نیروهای نظامی مستقر در محل فرودگاه مسوولان این خط هوایی ساعت 13و سی دقیقه مسافران را سوار هواپیما کرده و پرواز انجام شد. تصور می کردیم ماجرا پایان یافته، اما این گونه نبود! پرواز به جای آن که در لندن فرود آید، با بهانه کمبود سوخت در بروکسل نشست. این در حالی است که فاصله بروکسل تا لندن بسیار کم است و به نظر می رسد سوختگیری بهانه ای بیش نبوده است.

جالب آن که مسافران بیش از 3 ساعت بدون هیچ گونه پذیرایی یا امکان ورود به فرودگاه در هواپیما اسیر شدند که باعث سروصدای شدید کودکان شد.

با وجود قوانین موجود درباره تاخیرات و معطلی ها این شرکت از پرداخت هرگونه جریمه به مسافران نیز خودداری کرد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، emankh101 ، Lamborghini ، hamed_gh ، maaref
مشكل خيلي ها در ايران اينه كه فكر مي كنند هر چيزي خارجي بود، هر هواپيمايي نو بود يا تجملات بيشتري داشت، لزوما وسيله بهتري براي مسافرت هست.

بعدش هم 4 تا شركت خارجي واسه اين كه بازار رو دست بگيرند، ميان سقوط هواپيماي داغون يه شركت درجه 3 ايراني رو به حساب 2 تا شركت بزرگ و مطرحمون مي گذارند و مي گن هواپيماهاي ايراني نا امن هستند!!!!!!

(2010-12-21 ساعت 12:45)mohammad.maleki نوشته:  در حالی که انتقادات گسترده ای از خطوط هوایی ایران وجود دارد که بخش زیادی از آن مربوط به فرسودگی ناوگان هوایی ایران است، عملکرد شرکت خطوط هوایی بریتانیا که به هیچ روی از چنین مشکلی در رنج نیست، اعتراضات مشتریان ایرانی این شرکت پرآوازه را زیر سوال برده است.

یکی از بینندگان تابناک در پیامی اظهارکرد: برای یک کار مهم اداری بلیت روز شنبه 3 فروردین را به مقصد لندن خریداری کردم و تصور می کردم با حدود یک هزار دلار پرداختی بدون هیچ گونه دغدغه به مقصد خواهم رسید، اما نمی دانستم که پس از بیش از 24 ساعت معطلی از کشور دیگری سر در خواهم آورد.

این بیننده افزود: با این توجیه که هواپیما آماده پرواز نیست، پرواز از ظهر روز شنبه به ساعت 7و 30 دقیقه یکشنبه چهارم تغییر یافت. بنده هم با دیگر مسافران حوالی ساعت 4 بامداد به فرودگاه امام رفتیم. اما پس از مدتی مشخص شد که پرواز فعلا قرار نیست انجام شود!

پس از اعتراضات مکرر مسافران و بهانه تراشی های بی مورد، سرانجام با وساطت نیروهای نظامی مستقر در محل فرودگاه مسوولان این خط هوایی ساعت 13و سی دقیقه مسافران را سوار هواپیما کرده و پرواز انجام شد. تصور می کردیم ماجرا پایان یافته، اما این گونه نبود! پرواز به جای آن که در لندن فرود آید، با بهانه کمبود سوخت در بروکسل نشست. این در حالی است که فاصله بروکسل تا لندن بسیار کم است و به نظر می رسد سوختگیری بهانه ای بیش نبوده است.

جالب آن که مسافران بیش از 3 ساعت بدون هیچ گونه پذیرایی یا امکان ورود به فرودگاه در هواپیما اسیر شدند که باعث سروصدای شدید کودکان شد.

با وجود قوانین موجود درباره تاخیرات و معطلی ها این شرکت از پرداخت هرگونه جریمه به مسافران نیز خودداری کرد.

قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: MOHSEN8766 ، mohammad.maleki ، emankh101 ، Hashem ، maaref
شما نمیدونید چه مشکلاتی تو ایران ایر هستش همین پروازهایی رو هم که داریم با کلی دعا و صلوات میفرستیم مسافرا رو داخل هواپیما که بلایی به سرشون نیاد.
در مورد فرود هواپیما در بروکسل هم این رو باید بگم که تو انگلستان به ایران ایر (بخاطر دولتی بودن) سوخت نمیدن و شکایت به IATA هم کاری از پیش نبرده بخاطر همین هواپیما بخاطر سوخت گیری در یک فروگاه بین راهی فرود میاید تا برای پرواز برگشت به مشکل بر نخورد.
I have a dream
حالا!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، Lamborghini ، mavarfan ، maaref
(2010-11-25 ساعت 18:28)Hashem نوشته:  سلام به همه دوستان مهاجر،

من چند روز پیش با ایر فلوت اومدم نیو یورک. پرواز خوبی‌ بود و کارت پرواز دوم را هم تهران بهم دادند. بار را هم نفری ۲ تا ۲۳ کیلو کرده بود.
فرودگاه مسکو هم خوب بود.

کار‌های اقامت هم توی نیو یورک ۱۰ دقیقه بیشتر نشد. عکس قفسه سینه را هم نگرفتند. آدمای خوش برخوردی بودند. اصلا هم به چمدون‌ها کاری نداشتند.

فرداش هم رفتم Bank of America حساب باز کردم و گفت که SNN را تا ۱ ماه دیگه برامون بیار. حالا دیگه منتظر گرین کارت هستم تا بیاد.

همگی‌ سفر خوبی‌ داشته باشید و کاراتون خوب پیش بره. Wink Smile

سلام دوست عزیز
با تبریک بابت ورودتون
یه سوال داشتم... من دیروز از دفتر ایرفلوت درباره بار مجاز پرسیدم گفت یه بسته 23 کیلویی . میشه بگین چطوری میگین شده 2تا 23 کیلو ؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2010-12-29 ساعت 12:06)hamed_gh نوشته:  
(2010-11-25 ساعت 18:28)Hashem نوشته:  سلام به همه دوستان مهاجر،

من چند روز پیش با ایر فلوت اومدم نیو یورک. پرواز خوبی‌ بود و کارت پرواز دوم را هم تهران بهم دادند. بار را هم نفری ۲ تا ۲۳ کیلو کرده بود.
فرودگاه مسکو هم خوب بود.

کار‌های اقامت هم توی نیو یورک ۱۰ دقیقه بیشتر نشد. عکس قفسه سینه را هم نگرفتند. آدمای خوش برخوردی بودند. اصلا هم به چمدون‌ها کاری نداشتند.

فرداش هم رفتم Bank of America حساب باز کردم و گفت که SNN را تا ۱ ماه دیگه برامون بیار. حالا دیگه منتظر گرین کارت هستم تا بیاد.

همگی‌ سفر خوبی‌ داشته باشید و کاراتون خوب پیش بره. Wink Smile

سلام دوست عزیز
با تبریک بابت ورودتون
یه سوال داشتم... من دیروز از دفتر ایرفلوت درباره بار مجاز پرسیدم گفت یه بسته 23 کیلویی . میشه بگین چطوری میگین شده 2تا 23 کیلو ؟
با تشکر

سلام دوست خوبم
بنا به اقتضایی که برای خودم داشت و من هم دنبال این موضوع بودم جواب شما رو هم پیدا کرد م لطفا" سایت زیر رو ببینید.

The piece concept – for flights to/from USA and to/from Angola (only for passengers with the ticket issued on fligh to/from Angola, on/after March 10, 2010).


Passenger category :
Adult & children aged 2+ traveling to/from USA, for tickets issued on/ before March 09, 2010
President-Class --- Economy Class
2 pieces 32kg/70lbs each --- 2 pieces 23kg/50lbs each

Adults and children aged 2+ traveling to/from USA, for tickets issued on/after March 10, 2010
President-Class --- Economy Class
3 pieces 32kg/70lbs each --- 1 piece 23kg/50lbs
متاسفانه اینطور که من متوجه شدم تعداد ساکهای مجاز یکی هست .شما هم یه نگاهی بیندازید .البته این سایت داره آپدیت میشه خبر جدیدی اگه داشتم برای شما هم اینجا مینویسم.ولی اگه کسی خبر موثقی داره لطفا"دریغ نکنه
این سایت خود ایرفلوت هستش:

http://wwww.aeroflot.ru/templates/before...agazh.html

ولی قیمت بلیطش فوق العاده است در ضمن پروازش هم a-330 است
پاسخ
تشکر کنندگان: اليزا ، hamed_gh ، MOHSEN8766 ، emankh101 ، Hashem ، Ashkan78 ، frozen mind ، DLT ، peyman74 ، najibi
این قسمت مربوط به باره هواپیمائی ترکیش که شاید به درد کسی بخوره
http://www.turkishairlines.com/fa-IR/ser...ation.aspx

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: Lamborghini




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان