کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اطلاعات عمومی درباره آمریکا
دوستان گرامی هرگونه اطلاعات عمومی خود درباره آمریکا را در این تاپیک منتشر کنند.
از دوستان خواهشمند است از ارسال شایعه و مطالب مبهم و غیر موثق و ارسال لینک بدون توضیح خودداری نمایند.


---------------------------------------------
کمیسیون فرصت اشتغال برابر
این کمیسیون بر اساس قانون فدرال مسئول ترویج فرصت اشتغال برابر و جلوگیری از تبعیض شغلی است.
این کمیسیون در برابر تبعیض و اجحاف در موارد زیر مسئولیت دارد.
سن
ناتوانی
خاستگاه قومی
بارداری
نژاد
دین و مذهب
جنسیت
آزار جنسی

این کمیسیون در ماه مارس یک شرکت را به جرم آزار جنسی و شغلی یک زن مکزیکی به 350 هزار دلار جریمه و یک شرکت دیگر را به جرم تبعیض سنی و اعمال فشار برای خروج از کار یک فرد 70 ساله، به 120 هزار دلار جریمه محکوم کرده است.

منبع و مرجع:
پاسخ
رویای آمریکایی:
American Dream
امروز 85 سال از انتشار کتاب گتسبی بزرگ "The Great Gatsby" فیتز جرالد "F. Scott Fitzgerald" می‌گذرد. کسی که همه چیز درباره رویای آمریکایی را در این کتاب نوشت.
رویای آمریکایی می‌گوید که با هر میزان ارزش در گروههای اقتصادی و اجتماعی، کسی که در آمریکا متولد می‌شود، می‌تواند به بزرگترین ثروتها و بالاترین خوشبختی‌ها برسد.

مبدع عبارت "رویای آمریکایی" جیمز تراسلو آدامز "James Truslow Adams" و در کتاب حماسه آمریکا "Epic of America" در سال 1931 بوده است.

منابع:
wikipedia.com
answers.com
پاسخ
از اونجایی که نفوذ و حضور اسپانیایی زبانها در آمریکا زیاده ( و به همین دلیل هم اسپانیایی البته از نوع آمریکای لاتین، زبان دوم در آمریکا محسوب میشه) خیلی از اسامی ، به ویژه اسامی برخی ایالت ها و بسیاری از شهرهای امریکا اسپانیایی است. این شهرها هم فقط محدود به منطقه خاصی نیستند، هر چند هر چه به مرز مکزیک نزدیکتر بشیم، تعدادشون هم بیشتر میشه.

شاید خالی از لطف نباشه معنی بعضی از اونها رو که مشهورتر هستن بدونیم:

- لوس آنجلس : فرشته ها ( شهر فرشته ها)
- لوس گاتوس (در ایالت کالیفرنیا) : گربه ها
- ال دورادو (El Dorado) که در چند ایالت از جمله آرکانزاس، کالیفرنیا و ایلینویز هست: مرد طلایی
- لاس وگاس (Las Vegas) در نوادا : سرزمین حاصل خیز
- خود کلمه نوادا : بارش برف / پوشیده در برف
- ساکرامنتو (Sacramento) در کالیفرنیا : همان sacrament یا مراسم مذهبی است.
- فلوریدا : گُل دار
- کلورادو : به رنگ قرمز ، گاهی هم بعضی رودخانه رنگی معنی می کنند
- آریزونا : منطقه خشک و لم یزرع (Arid Zone انگلیسی)
- گرانادا : انار
- پنسیلوانیا : مرکب از کلمه Penn و sylvania ( اسم بنده خدایی که به دلیل مسائل اعتقادی از انگلستان به این منطقه میاد و چون منطقه جنگلی بوده . اسم اون میشه Penn+Sylvania یعنی جنگل پن )

-مونتانا : همون کوه یا mountain

* راستی شهری در فلوریدا به اسم Naranja ( بخوانید نارانحا )است که همونطور که از ظاهر و شباهتش به فارسی برمیاد، در زبان اسپانیایی به معنای نارنج یا پرتقاله که به انگلیسی ، orange می گن. نمی دونم بالاخره ریشه این لغت فارسی، اسپانیایی یا انگلیسی است؟!


البته بعضی شهرها هم از اسامی اشخاصی گرفته شده که به هر دلیلی روی اون شهر مونده. مثلا Vallejo در کالیفرنیا که bayeho در اسپانیایی خونده میشه، اسم یک سردار جنگی مکزیکی بوده که گویا بعدا سناتور و به نوعی بنیانگذار کالیفرنیا شده.

یا San Jose (سن حوزه) که به معنای ژوزف یا یوسف مقدس است و در تاریخ، نام پدر تعمیدی حضرت عیسی مسیح عنوان شده.

نکته ! :

1- لازم به یادآوری است که در زبان اسپانیایی آمریکای لاتین، J را بر خلاف اسپانیایی ها، بیشتر به صورت ح - نه خ - تلفظ می کنند. به همان غلظت ح ! .

2- بسیاری از شهرهای آمریکا با لغت San یا Santa شروع می شوند که معادل Saint در انگلیسی و کلمه قدیس یا مقدسی است که ما بکار می بریم. همه این اسامی مربوط به افراد روحانی یا کسانی بودن که به هر دلیلی در دین مسیحیت مقدس هستند. چون در زبان اسپانیایی خیلی به مونث و مذکر اهمیت می دن، San یا Santo برای آقایان و Santa برای خانمها استفاده میشه. مثل San Francisco و Santa Barbara.

(اگر جاش باشه میشه یک تاپیک آموزش اسپانیولی هم بذاریم. زبون بسیار شیرینی است و من که خیلی طرفدارش شدم، مخصوصا که یادگیریش اصلا سخت نیست )
پاسخ
در چنین روزی در سال 1865 جان ویکز بوث (John Wilkes Booth) به آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln) (رئیس جمهور ضد نژادپرستی آمریکا) شلیک کرد که منجر به زخمی شدن لینکلن شد و پس از گذشت یک روز بر اثر جراحت وارده درگذشت.

جان ویکز بوث از اهالی ایالات جنوبی بود که آبراهام لینکن در مبارزات ضد نژاد پرستی علیه ایالات جنوبی جنگید و این جنگ‌ها معروف به جنگ‌های داخلی آمریکا و خونین‌ترین جنگ آمریکاست.

در ضمن ایالات جنوبی قبل از استقلال آمریکا تحت سلطه بریتانیا بوده است که پس از جنگ‌های استقلال و امضای معاهده استقلال با بریتانیا، آمریکا به استقلال (1776) دست یافت.
پاسخ
خیابان تبریز در مونتانا-بیلینق
Tabriz Drive, Billings, Montana, United States

شهر بیلینگز به عنوان پرجمعیّت‌ترین شهر ایالت مونتانا دارای یکصد هزار نفر جمعیت است که با احتساب حومه، جمعیت آن تا مرز ۱۸۰،۰۰۰ نفر می‌رسد.

Billings is the largest city in the U.S. state of Montana, and is the principal city of the Billings Metropolitan Area, the largest metropolitan area in over 500 miles (800 km).


پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، Abdorrezaa
سلام دوستان.کسی میدونه فرم دعوتنامه برا خانواده را از کجا می تونم پر کنم /درضمن فرم I 131 مربوط نمیشه به دعوتنامه. ممنونم.
2013AS1xXXخودم/مصاحبه آنکارا/تاریخ مصاحبه20فوریه/برگه صورتی/ کلیر6augبعداز167روز./زندگی در سیاتل.بلویوSmile.
می ۲۰۱۵ موو از سیاتل????????⛈ به وگاس☉☀??☉???⭐ ??????????????????????????????☉☀
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
(2014-09-01 ساعت 22:54)2600kasra نوشته:  سلام دوستان.کسی میدونه فرم دعوتنامه برا خانواده را از کجا می تونم پر کنم /درضمن فرم I 131 مربوط نمیشه به دعوتنامه. ممنونم.

http://internationalcenter.umich.edu/imm...letter.pdf
ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
پاسخ
تشکر کنندگان: eybaba ، taherifar
(2014-09-04 ساعت 08:08)ITGuy نوشته:  
(2014-09-01 ساعت 22:54)2600kasra نوشته:  سلام دوستان.کسی میدونه فرم دعوتنامه برا خانواده را از کجا می تونم پر کنم /درضمن فرم I 131 مربوط نمیشه به دعوتنامه. ممنونم.

http://internationalcenter.umich.edu/imm...letter.pdf

باگرين كارت ميشه دعوتنامه فرستاد
Case num:2014as3$$/ ديدن قبولى ١مى/ارسال فرمها ٢٨مى/مصاحبه ٨ اكتبر٢٠١٣/كلير پس از ٢٢٥روز ناقابل ٢١مى ٢٠١٤/تاريخ ورود به امريكا ٢٦سپتامبر٢٠١٤/ساكن مريلند/ssn:بعداز٣روز/گرين كارت بعد از ٢٦روز
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان