کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تایید (وزارت علوم)و (کار و امور اجتماعی)
سلام
دفتر چه بیمه رو دارالترجمه از شما میگیره . این قانونه . برای گرفتن تایید پرداخت حق بیمه و تایید سابقه کاری شما از سوی وزارت کار
من فترچم چند ماه بعد از پرداخت حق بیمه آماده شد
حتی اینو هم پشت یکی از ترجمه ها البته یکیشون و با خودکار نوشته بودن
مریم
شماره کیس: 11xxx
دریافت نامه اول: May/2007
دریافت نامه دوم: May/2008
مصاحبه: 24th June 2008
كليرنس:September 7th, 2008


تشکر کنندگان:
سلام
دانشنامه و ریز نمرات همسرم و خودم رو گرفتیم.طبق مشورتهای قبلی که داشتیم بردیم وزارتخانه تایید کردیم. مدارک همسرم در وزارت علوم و مال من در وزارت بهداشت تایید شد. بنابراین دوستانی که زیرمجموعه ی وزارت بهداشت هستند باید برای تایید به وزارت بهداشت برن. هردوی این وزارتخانه ها هم در شهرک غرب هستند.
بعد از اون مدارک را بردم دارالترجمه. گفتن حالا میتونن ترجمه ی رسمی کنن. مهر وزارت خارجه را هم گفتن خودشون میگیرن ولی برای ما که تهران نیستیم مهر وزارت خارجه 1 هفته بیشتر وقت میگیره چون با پیک میفرستن تهران. البته گفتن میتونیم خودمون ببریم و مهرشو بگیریم و اینطوری وقت کمتری میگیره. ما چون وقت کم داریم شاید خودمون ببریم وزارت خارجه برای تایید. از رفقا کسی هست که خودش به وزارت خارجه مراجعه کرده باشه؟ کسی می دونه این کار رو سریع و بدون مشکل انجام میدن یا نه؟
تشکر کنندگان: samad ، saeedhei
سلام رفقا
با مدارک ترجمه شده توسط دارالترجمه رفتیم وزارت خارجه،دفتر خدمات تایید مدارک:
1-آدرس: خیابان امام خمینی ، خیابان 30 تیر ، قبل از چهار راه سرهنگ سخایی ، کوچه انتخابیه
2- مدارک را اگر پیش از ظهر تحویل بدید بعد از ظهر میتونین تحویل بگیرین. به دوستانی که تهران ساکن نیستند پیشنهاد می کنم صبح اول وقت اداری مدارک را تحویل بدن. در اینصورت میتونن ساعت 12 تحویل بگیرن.اگر ساکن تهران هستید می تونین روز بعد بگیرید راحت ترم هست. راه دیگه اینه که خود دارالترجمه براتون این کارو می کنه.
3-حتما مدارکتون را بشمارید و لیستشو داشته باشید. من و همسرم احساس کردیم تعدادی از مدارکمون نبود چون ما از هر مدرک دانشگاهی تعداد زیادی ترجمه داشتیم و تعداد کل مدارکمون زیاد بود. البته جای نگرانی نیست و سیستم نسبتا منظمی دارند ولی برای اطمینان خودتون بهتره لیست و تعداد مدارک اصل و ترجمه هارو داشته باشید.
4- هیچ مدرکی را بدون مهر دادگستری تایید نمی کنن. جالبه که اگر مهر یک دادگستری تغییر کرده باشه دیگه مهر قبلی را قبول نمی کنن. بنابراین اگر مدارکتون را قبلا ترجمه کردین حتما چک کنید که مهر دادگستری شهرتون عوض نشده باشه.
5-طبق قوانین جدید گواهی کار در شرکتها فقط در صورت رویت گواهی روزنامه ی شرکت ، توسط دادگستری تایید می شه. رویه وزارت خارجه هم همینه. البته نمی دونم اگر دادگستری گواهی روزنامه را دیده باشه و ترجمه را تایید کرده باشه باز هم وزارت خارجه گواهی روزنامه را می خواد یا به مهر دادگستری اکتفا می کنه.
6-دقت کنید مدارکتون مثل گواهی کار در شرکت، به سفارت آمریکا نوشته نشده باشه. مدارک خطاب به سفارت آمریکا به دلیل عدم روابط دیپلماتیک توسط وزارت خارجه تایید نمی شه. البته کارمندشون گفت اگر دارالترجمه این جمله را در ترجمه نیاره ما تاییدش می کنیم.
7- به جز مدارک دانشگاهی مانند دانشنامه و ریزنمرات، مدارک دیگه ای هم هستند که تایید وزارت مربوطه را نیاز دارند. حتما این موضوع را قبلا چک کنید.به نظرم دارالترجمه ما کوتاهی کرد و اطلاع کافی به ما نداده بود و ما مجبور شدیم با عجله برای تایید یک مدرک بریم شهرک غرب و برگردیم.
8-وقتی مدارک را از دارالترجمه می گیرید چک کنید که حتما همه ی مدارک مهرهای لازم را خورده باشه. وقتی تعداد مدارک زیاد باشه ممکنه بعضیش از قلم افتاده باشه و مثلا مهر دادگستری نخورده باشه در اینصورت در وزارت خارجه هم تایید نمی شه.
9-حکم کارگزینی بدون نیاز به تایید وزارتخانه و با ارائه دفترچه بیمه تایید شد؛که البته کمی جای تعجب داشت.
10-اگر سوالی بود در خدمتم.
ارادت.
تشکر کنندگان: samad ، Masoud ، saeedhei




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان