کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حرفه های موردنیاز در سوئد - کاریابی در سوئد
سلام
دوستان مطالبی پیدا کردم گفتم شاید به درد بخوره براتون میذارم

اگر قصد دارین که برای کار و یا تحصیلات به سوئد مهاجرت کنین و یا اینکه می خواهین ویزای کار یا تحصیلی خودتون در سوئد رو تمدید کنین دیگه لازم نیست که به سفارت سوئد و یا اداره مهاجرت سوئد برین. شما می تونین همه این کارها رو از طریق اینترنت و بصورت آنلاین انجام بدین. حتی می تونین درخواست ویزا، تحویل مدارک و هزینه های لازمه را همگی به صورت آنلاین توسط این سایت که متعلق به اداره مهاجرت سوئد هستش انجام بدین. این سایت به دو زبان انگلیسی و سوئدی طراحی شده. یادتون باشه که این سایت فعلاً پذیرش های مربوط به ویزای تحصیلی و کاری را بر عهده داره و برای گرفتن ویزاهای دیگه مثل ویزای توریستی نمیشه بصورت آنلاین درخواست کرد. تمامی مراحل به صورتی خیلی شفاف و دقیق در خود سایت شرح داده شده است، پس اگر اونها رو با دقت کامل مطالعه کنیم مشکلی نباید پیش بیاد.

لینک به فرم الکترونیکی درخواست ویزای تحصیلی و کار برای سوئد – ادارۀ مهاجرت سوئد
لینک به سایت سفارت سوئد در تهران

منبع: europersian.blogspot.com
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad_usa ، SamiraN ، OverLord ، usa.lover ، alireza_hsi ، aysan ، edris ، Seattle2015 ، norther_68 ، pistoon ، S@eed ، afshin soheili ، Karren ، msar
Smile 
سلام بچه ها کسی می دونه برای سوئد چه مهارتهای کاری بلد باشی زودتر کار پیدا می کنی غیر از دونستن زبان.ایرانی هایی که اونجا هستند بیشتر چه کارهایی می کنند.
پاسخ
تشکر کنندگان: pistoon ، msar ، مهروالا
با مدرک آرایشگری زنانه ایا امکان مهاجرت به سوئد وجود ؟ [font=Arial][/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
من اطلاع دقیقی ندارم!! ولی چیزایی که شنیدم...
1- آرایشگری در سوئد شغل بسیار پر درآمدی هست!
2- اگر شغلی داشته باشید که هزینه های ماهیانه شمارو تامین بکنه، میتونید ویزای کاری بگیرید و بعد از 5 سال میتونید مقیم سوئد بشید!

موفق باشید
سعید
پاسخ
سلام دوستان،
افرادي كه در سوئد هستند لطفا راهنمايي كنند كه براي اومدن به سوئد بهتره فرد چه حرفه اي رو بلد باشه كه راحت كار گيرش بياد؟
با تشكر پيشاپيش از پاسخ شما.
پاسخ
تشکر کنندگان: pistoon ، msar
بغير از استراليا و كانادا كه الان يه سري مشاغل رو بعنوان مشاغل موردنياز اعلام كردن براي مهاجرت به ساير كشورها ليستي نيست.يعني با هر شغلي ميتونين. اين به خودتون بستگي داره كه بتونين شغلي اونجا دست و پا كنين! البته سوئد در حال حاضر خيلي مهاجرپذير نيست خصوصا از ايران.مگراينكه خانواده درجه يكي اونجا داشته باشين كه بتونن كمك كنن.ضمنا آرايشگري از مشاغل پردرامد در كل اروپاست!
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، lexington ، usa.lover ، abanegan ، zara man ، mavarfan ، mj_gEEk ، alinet ، shahyad ، pistoon ، Karren ، mas- ch ، msar
باید وقت بذاری از خودت و بشینی ببینی دولت سوِِئد از تو چی میخواد...خیلی راحت اطلاعات به دست میاری
اینکه مدام از این و اون بپرسی به جایی نمیرسی! بشین و اینترنت رو زیر و رو کن! برو سفارت سوئد و سوال کن و مثل این کارها کارهای دیگه بکن!
(2009-11-10 ساعت 20:22)S@eed نوشته:  من اطلاع دقیقی ندارم!! ولی چیزایی که شنیدم...
1- آرایشگری در سوئد شغل بسیار پر درآمدی هست!
2- اگر شغلی داشته باشید که هزینه های ماهیانه شمارو تامین بکنه، میتونید ویزای کاری بگیرید و بعد از 5 سال میتونید مقیم سوئد بشید!

موفق باشید
سعید

من حرف شما رو کاملا تائید میکنم که بعد از پنج سال اقامت دائم میدن
پاسخ
تشکر کنندگان: zara man ، pistoon ، S@eed ، msar ، milspider
چند سایت کاریابی مفید در سوئد

http://www.adecco.se/

http://www.studentadecco.se/Default.aspx

http://www.academicwork.se/dokument/soker-du-jobb.aspx

http://www.studentjobben.se/

http://www.thelocal.se/jobs/
پاسخ
سه فرصت شغلی برای متقاضیان کار و تحصیل
استکهلمیان – رکود در اقتصاد جهانی و از جمله اروپا و سوئد کم کم به دوره پایانی خود نزدیک می شود و یکی از نشانه های آن افزایش فرصت های شغلی برای متقاضیان کار است.

علاقمند به کار, تحصیل و یا کارآموزی در کشورهای دیگر جهان هستید؟
چنانچه جوان بوده و علاقمند به کار, تحصیل و یا کارآموزی در کشورهای دیگر جهان هستید روز پنج شنبه 18 مارس را در تقویم های خود یادداشت کنید. در چنین روزی اطلاعات ارزنده ای پیرامون امکانات موجود جهت کار, تحصیل و یا کار آموزی در کشورهای مختلف جهان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

استخدام میهماندار هواپیما در استکهلم و مالمو
حرفه میهمانداری هواپیما بواسطه هیجان موجود در آن از حرفه های مورد علاقه در نزد بسیاری بشمار می رود. استکهلمیان قبلا نیز در رابطه با آگهی های استخدام میهماندار هواپیما در سوئد اطلاع رسانی نموده که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اینبار نیز یک شرکت هواپیمایی سوئدی در صدد استخدام میهماندار هواپیما در دو شهر استکهلم و مالمو است که می تواند قابل توجه خوانندگان استکهلمیان قرار گیرد. از جمله شرایط استخدام:
- حداقل 21 سال سن
- حداقل 163 سانتی متر قد
- دیپلم دبیرستان
- آشنایی با زبانهای سوئدی و انگلیسی
- بینایی خوب
- قابلیت شنا به طول حداقل 200 متر
- سابقه کار در مشاغل خدماتی از قبیل هتل و رستوران پوئن مثبت تلقی می شود

مهاجرتبارانی که در کشور خود دارای حرفه آموزگاری بوده اند
چنانچه در کشور خود (ایران) به حرفه آموزگاری اشتغال داشته و به سوئد مهاجرت نموده اید می توانید جهت دریافت پروانه کار در حرفه آموزگاری در سوئد در دوره تحصیلی جدیدی که از سوی دانشگاه استکهلم و در شهرهای استکهلم, گوتنبرگ, لینشوپینگ, مالمو, امئو و اوره برو برنامه ریزی شده است شرکت کنید. هزینه این دوره تحصیلی با بودجه ای که از سوی دولت سوئد تصویب شده است تامین می شود و امکان شرکت در ان بصورت نیمه وقت, تمام وقت و یا از طریق مکاتبه ای وجود دارد. آخرین فرصت ثبت نام 15 آوریل 2010 است.

****

کلوب استکهلمیان
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، honareirani ، lexington ، OverLord ، farzad24 ، kavoshgarnet ، ario ، zara man ، mavarfan ، alinet ، shahyad ، S@eed ، mohajer 01 ، msar
سلام
من دیروز رفته بودم سفارت سوئد تو فرمانیه
در مورد وضعیتم وکارم باهاشون صحبت کردم
گفتند برو تو سایت workinginsweeden
اونجا کارفرماتو پیدا کن برات دعوتنامه میفرسته بعد بیا اینجا
من تو سایتش رفتم زیاد سر در نیاوردم گفتم قبل از هر اقدامی
با شما خوبان یه مشورتی کنم تا بی گدار به آب ندم
راستی من ادعا می کنم تخصص دارم درسته امتیازه یا نه؟
معدل دیپلمم پایینه!!!!!!!!!!
[font=Arial] اگه فریاد طوفان تو گلومه
اگه شب سایه سایه روبرومه
اگه عمری اسیره انتظارم
اگه راهی بجز موندن ندارم[/font]

منم من آخرین اسیر این زمین که حتی یک نفس ویرون نمیشم
تنم زخمی ترین دلم تنهاترین ولی با بغض
شب همخو نمیشم
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، zara man ، mavarfan ، sara24 ، msar ، milspider
(2010-04-20 ساعت 09:00)reza4uut نوشته:  سلام
من دیروز رفته بودم سفارت سوئد تو فرمانیه
در مورد وضعیتم وکارم باهاشون صحبت کردم
گفتند برو تو سایت workinginsweeden
اونجا کارفرماتو پیدا کن برات دعوتنامه میفرسته بعد بیا اینجا
من تو سایتش رفتم زیاد سر در نیاوردم گفتم قبل از هر اقدامی
با شما خوبان یه مشورتی کنم تا بی گدار به آب ندم
راستی من ادعا می کنم تخصص دارم درسته امتیازه یا نه؟
معدل دیپلمم پایینه!!!!!!!!!!

دوستان با توجه به اینکه در انجمن اروپا برای کار در سوئد تاپیک مجزا وجود داره لطفا همه سوال های مرتبط با کار ر در اون تاپیک مطرح کنید

این پست به تاپیک مربوطه منتقل شد
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، pistoon ، S@eed ، Karren ، msar ، milspider
اخبار فارسی سوئد – از چند ماه پیش تاکنون همکاران “مرکز اطلاعات ایرانیان” در سراسر سوئد بدنبال آگهی های استخدامی گشته اند که آشنایی با زبان فارسی و یا آشنایی با فرهنگ ایران از شرایط استخدام آن باشد. لیست این آگهی های استخدامی سپس در اختیار اخبار فارسی سوئد قرار گرفته است تا به اطلاع خوانندگان سایت برسد.
کارفرمایان سوئدی علاقه هر چه بیشتری به کارمندان آشنا به زبان فارسی از خود نشان می دهند. تا جایی که امروزه آشنایی به زبان فارسی از شرایط تعداد قابل توجهی از کارفرمایان سوئدی جهت استخدام کارمندان جدید شده است.

جامعه بزرگ مهاجر ایرانی تبار در سوئد و همچنین مبادلات اقتصادی و فرهنگی که در سطح نسبتا گسترده ای در میان دو کشور در جریان است از بزرگترین عوامل این علاقه در حال رشد نسبت به کارمندان فارسی زبان در سوئد است.


آخرین لیست آگهی های استخدامی در سراسر سوئد (۱۶ آگهی استخدامی) با شرط دانستن زبان فارسی امروز از سوی مرکز اطلاعات ایرانیان در اختیار اخبار فارسی سوئد قرار گرفته و به اعضای کلوپ اخبار فارسی سوئد در “فیس بوک” ارسال شده است. اعضای کلوپ اخبار فارسی سوئد در “فیس بوک” می توانند در صورت علاقه جهت یک یا چند مورد از این مشاغل تقاضا ارسال نمایند.
اخبار فارسی سوئد- موفقیت های ایرانیان در سوئد و تسخیر برجسته ترین مشاغل و سمت های سیاسی, دولتی, اقتصادی, هنری و فرهنگی در این کشور همچنان ادامه دارد.
بنا برتصمیم هیئت دولت سوئد در روز پنج شنبه ۲۰ ماه مه, مهندس مینو اختر زند بانوی ۵۳ ساله ایرانی تبار از روز اول سپتامبر سال ۲۰۱۰ به سمت استاندار استان “یونشوپینگ” سوئد منصوب شد. وی تا سال ۲۰۱۶ بمدت شش سال استاندار این استان سوئد خواهد بود.

بدنبال این تصمیم تاریخی دولت سوئد, برای اولین بار یک فرد مهاجر تبار در سوئد به مقام استانداری رسیده و این افتخار نه تنها نصیب جامعه ایرانی سوئد, بلکه نصیب جامعه زنان ایران شده است.

مینواختر زند در حال حاضر مدیر کل اداره راه آهن سوئد (بان ورکت) است و قبل از آن نیز ریاست بزرگترین شرکت دولتی تولید انرژی در سوئد (واتن فال) را بر عهده داشته است.


مینو اخترزند در سال ۱۹۷۴ و هنگامی که ۱۷ ساله بود جهت تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی تی اچ) به سوئد آمد و قرار بود که پس از اتمام تحصیلات به ایران برگردد. اما وقوع انقلاب اسلامی باعث گردید که او نیز ماننده هزاران زن دیگر ایرانی پس از اتمام تحصیلاتش در رشته مهندسی به کشورش باز نگردد.

مجله اقتصادی و معتبر سوئدی “وکانز افرر” در سپتامبر سال ۲۰۰۵ لیستی منتشر نمود که در آن نام ۴۴ نفر از بانفوذترین مهاجرتباران در اقتصاد سوئد درج شده بود. نام یک بانوی ایرانی در صدر این لیست و در مقام پنجم آن میدرخشید. وی “مینو اختر زند” از مدیران ارشد شرکت معظم تولید انرژی “واتن فال” در سوئد بود. مینو اخترزند که متولد تهران است قبلا علاوه بر سمت بلند پایه خود درشرکت دولتی تولید انرژی “واتن فال” سوئد, از جمله در هیئت رئیسه چندین کمپانی و سازمان بزرگ سوئدی و نیز هیئت رئیسه دانشگاه “سودرتورن” استکهلم عضویت داشته است. وی قبل از تصدی به مقام مدیر کلی, در شورای استانی کار در شهر اپسالا مشغول به فعالیت بوده است.

خانم اختر زند متاهل و دارای یک فرزند ۲۷ ساله است.

استان یونشوپینگ قدمتی ۳۲۳ ساله داشته و از لحاظ جمعیت پنجمین استان بزرگ سوئد است.
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، zara man ، Hossein81 ، danny_1990 ، sara24 ، S@eed ، سمبل ، Karren ، msar ، milspider
اخبار فارسی سوئد_تا کنون یک متقاضی پناهندگی تنها می توانست در صورتی اجازه کار دریافت نماید که مدت رسیدگی به درخواست پناهندگی اش حداقل چهار ماه بطول انجامد.

اخبار فارسی سوئد پرسش هایی در این زمینه را با اطلاعات ایرانیان در میان گذاشته است.

اخبار فارسی سوئد: مهمترین تاثیری که این مقررات جدید بر وضعیت متقاضیان پناهندگی خواهد گذاشت چیست؟
اطلاعات ایرانیان: با توجه به اینکه یک متقاضی پناهندگی در صورت دریافت آخرین پاسخ منفی خود قادر است که در صورت دارا بودن حداقل شش ماه سابقه کار قانونی تحت شرایطی اقامت بگیرد, تغییر مقررات در این زمینه را می بایست بسیار مثبت ارزیابی نمود. به عبارت دیگر متقاضیان پناهندگی می توانند از این پس (از اول ماه اوت) از روز اول تسلیم تقاضای خود اجازه کار دریافت کرده و مشغول به کار شوند و در نتیجه در صورت دریافت پاسخ منفی به تقاضای پناهندگی خود, شانس بیشتری داشته باشند که از طریق شش ماه سابقه کاری شان در سوئد موفق به دریافت اقامت شوند.

اخبار فارسی سوئد >اطلاعات ایرانیان: بله, اما بسیار مهم است که یک متقاضی پناهندگی پس از تسلیم تقاضای پناهندگی خود هر چه سریعتر مشغول به کار شود چون شرط زمانی شش ماه در این رابطه بسیار مهم است.


اخبار فارسی سوئد: آیا اجازه کار از روز اول تسلیم تقاضای پناهندگی به همه متقاضیان پناهندگی داده خواهد شد؟
اطلاعات ایرانیان: خیر. شرایطی نیز در این رابطه در نظر گرفته شده که مهمترین آن دارا بودن گذرنامه و یا مدرک شناسایی دولتی معتبر کشور متبوع است که در مورد ایرنیان گذرنامه, شناسنامه و کارت ملی است.

اخبار فارسی سوئد: این مته به خشخاش گذاشتن و حساسیت زیاد اداره مهاجرت در رابطه با دارا بودن گذرنامه و مدرک شناسایی بواسطه چیست؟
اطلاعات ایرانیان: وجود چنین حساسیتی از سوی اداره مهاجرت سوئد چندان عجیب نیست. در واقع می توان گفت وضعیت هیچ متقاضی پناهندگی در سوئد به اندازه متقاضیان پناهندگی فاقد مدرک شناسایی متزلزل نیست. از نظر اداره مهاجرت سوئد فردی که فاقد مدارک هویت کشور متبوع خود باشد می تواند برای مثال یک قاتل فراری از چنگال عدالت در مملکت خود باشد که مایل به افشای هویت خود نیست. البته اداره مهاجرت سوئد توجه اندکی نیز به شرایط کشورها نیز دارد. برای مثال ایران در خاورمیانه کشوری است که دارای یکی از مدرنترین سیستم های ثبت احوال رایانه ای است و بیش از هفتاد میلیون جمعیت این کشور دارای شماره شناسایی ملی هستند. اداره مهاجرت سوئد در رابطه با اتباع ایرانی که ادعا می کنند دارای هیچگونه مدرک هویتی نیستند بی اندازه سخت گیر است. در حالیکه برای مثال برای اتباع کشوری مانند افغانستان که بیش از ۳۰ سال جنگ ساختار اداری آن را بکلی ویران ساخته و تعداد بیشماری از اتباع آن در کشور خود دارای هیچ گونه مدرک شناسایی نبوده اند تاکنون کمی ملایم تر رفتار کرده است. البته پس از سرنگونی طالبان و بروی کار آمدن دولت جدید و برپا شدن نظم اداری نسبی در افغانستان اداره مهاجرت سوئد را نسبت به اتباع افغانستان نیز سخت گیر تر کرده است. بواسطه دلایلی که به آنها اشاره کردم اداره مهاجرت سوئد حساسیت ویژه ای در رابطه با اثبات هویت متقاضیان پناهندگی دارد و بهمین دلیل جهت وارد آوردن فشار هر چه بیشتر به متقاضی پناهندگی جهت ارائه مدارک هویت, تقریبا همه امکانات تسهیلاتی جهت دریافت اقامت را تنها به آن دسته از متقاضیانی ارائه می کند که دارای گذرنامه معتبر بوده و یا هویت خود را از طریق ارائه یک مدرک معتبر عکس دار ثابت نموده اند.
پاسخ
تشکر کنندگان: zara man ، alireza_hsi ، pistoon ، S@eed ، Karren ، msar ، saeed_gh
من تا الان به بیش از 20 تا کارفرما CV ارسال کردم .
یکشون حتی جوابم ندادن . بنظر نمی یاد به این راحتی هم بشه کار پیدا کرد .
اصلا فکر کنم نشه !!
آنان که گذشته را بیاد نمی آورند محکوم به تکرار آنند
پاسخ
تشکر کنندگان: pistoon ، sara24 ، S@eed ، سمبل ، msar ، milspider
(2010-06-26 ساعت 23:31)masi نوشته:  من تا الان به بیش از 20 تا کارفرما CV ارسال کردم .
یکشون حتی جوابم ندادن . بنظر نمی یاد به این راحتی هم بشه کار پیدا کرد .
اصلا فکر کنم نشه !!

بله مسلما به این راحتی نیست.تقاضای کار در سوئد بسیار بالاست و مدت زمان زیادی باید برای کسب حرفه صرف کنین 20 تا رزومه که چیزی نیست.Wink

این اطلاعات رو هم از تاپیک مهاجرت به سوئد برای یادآوری به دوستان در اینجا قرار دادم

قوانین جدید مهاجرت نیروی کار به سوئد
بنا بر تصمیم پارلمان سوئد قوانین مهاجرت نیروی کار برای افراد خارج از اتحادیه اروپا (ئی یو), منطقه همکاری اقتصادی اروپا (ئی ئی اس) و سوئیس دستخوش تغییرات شده است. از روز ۱۵ دسامبر سال ۲۰۰۸ اداره مهاجرت سوئد مسئولیت کامل رسیدگی به تقاضای افرادی که مایل به کار در سوئد هستند را بر عهده خواهد گرفت.

اتباع اتحادیه اروپا (ئی یو), اتباع منطقه همکاری اقتصادی اروپا (ئی ئی اس), اتباع سوئیس و اعضای خانواده آنان و همچنین افراد دارای مدرک اقامت دائم در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به درخواست اجازه کار ندارند. اینگونه افراد مشمول قوانین ویژه اتباع اتحادیه اروپا (ئی یو) و منطقه همکاری اقتصادی اروپا (ئی ئی اس) هستند.

اتباع خارجی که مشمول موارد ذکر شده در بالا نشوند جهت کار در سوئد نیاز به اجازه کار دارند. برای کار بمدت بیش از ۳ ماه دارا بودن اجازه اقامت نیز ضروری است. برای کار به مدت کوتاهتر از ۳ ماه اتباع برخی از کشورها نیاز به ویزا دارند, اینکه این کشورها کدامند را می توانید از طرق تماس با وزارت امور خارجه سوئد و یا وب سایت زیر جویا شوید.
http://www.ud.se


اطلاعات ویژه متقاضیان کار
شرایط دریافت اجازه کار کدامند؟
فردی که مایل است در سوئد کار کند می بایست از سوی یک کارفرما در سوئد پیشنهاد استخدامی داشته باشد. برای دریافت اجازه همچنین می بایست:

- متقاضی دارای گذرنامه معتبر باشد
- قادر به تامین زندگی خود از طریق درآمد حاصل از کار باشد
- شرایط استخدامی در سطح قراردادهای گروهی ضنفی در سوئد و یا در سطح معمول آن شغل یا رشته باشد
- سندیکای و اتحادیه صنفی مربوطه نظر خود را پیرامون شرایط استخدامی اعلام کرده باشد
- شغل مربوطه در اتحادیه اروپا و منطقه همکاریهای اقتصادی اروپا آگهی شده باشد

متقاضی کار و کارفرما بصورت همزمان وظیفه دارند به اداره مهاجرت نشان بدهند که شرایط فوق برآورد شده است. این کار از طریق تکمیل فرم ۲۳۲۰۱۱ که از سوی هم کارفرما و هم متقاضی کار تکمیل می شود صورت می گیرد.

متقاضی تقاضای خود را در کجا تسلیم می کند؟
قانون کلی این است که متقاضی می بایست تقاضای کار و اقامت را قبل از ورود به سوئد و از کشور موطن و یا کشوری خارج از سوئد که در آن زندگی می کند تسلیم نماید. اجازه می بایست قبل از ورود به سوئد آماده شده و برچسب آن در گذرنامه متقاضی نصب شده باشد. متقاضی می تواند در برخی موارد تقاضای اجازه کار خود را از داخل سوئد تسلیم نماید.

این موارد عبارتند از:

- دانشجویان دارای اقامت دانشجویی که حداقل ۳۰ پوئن دانشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و یا حداقل یک ترم در دوره های تحقیقی مشغول به تحصیل بوده اند
- متقاضیان کار که جهت ملاقات با کارفرما وارد سوئد شده اند و از سوی کارفرما پیشنهاد کاری دریافت نموده اند و بواسطه دلایل ویژه می بایست بدون درنگ کار خود را آغاز کنند.

تقاضای اجازه کار و اقامت به چه صورت تسلیم می شود؟
چنانچه برای اولین بار تقاضا تسلیم می کنید و یا تقاضای خود را تمدید می کنید مشمول مقررات زیر خواهید بود:

اگر در خارج از مرزهای سوئد بسر می برید تقاضای خود را:
- بصورت الکترونیک از طریق وب سایت اداره مهاجرت تسلیم می کنید.
و یا
- به یکی از نمایندگیهای سوئد در محل زندگی خود تسلیم می کنید.

اگر در داخل مرزهای سوئد بسر می برید تقاضای خود را:
- بصورت الکترونیک از طریق وب سایت اداره مهاجرت تسلیم می کنید.
و یا
- از طریق پست به اداره مهاجرت ارسال می کنید.
و یا
- تسلیم یکی از شعبه های صدور مجوز اداره مهاجرت تحویل می دهید.

مدارک زیر می بایست در همه موارد ضمیمه تقاضا باشد
- کپی گذرنامه
- پیشنهاد استخدامی از سوی کارفرما
- کپی از فیش پرداخت هزینه درخواست
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، mamad dadash ، shahyad ، pistoon ، sara24 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان