کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حقیقتهای زندگی در لس آنجلس کالیفرنیا
(2010-06-09 ساعت 12:23)rasarasa نوشته:  
(2010-06-09 ساعت 08:44)nefarioos نوشته:  قيمتاش چي؟ گرونه؟ ......يعني واسه خونواده ي 4 نفري سالي چقد حدودي خرج دارن....آخه ما زياد نميتونيم با خودمون پول بياريم واسه يه مدتي..
قیمتهاش متوسطه. خرج یک خانوادۀ 2نفره تقریبا ماهی 1800 و برای خانوادۀ 4نفره با یک خانۀ دوخوابه احتمالا حداقل ماهی 2500 باشد (البته این را بهتر است دوستانی که ایالوارند ومی دانند نظر بدهند).قیمتی که گفتم حداقل خرج است و صد البته بستگی داره که بخواهید چند تا ماشین بخرید، چندتا خط موبایل بگیرید و خانۀ چند خوابه اجاره کنید. وبرای تحصیل به کجا بروید ولی کلا قیمتهاش از نظر خورد وخوراک مثل شهرهای ارزانتری مثل لاس وگاس است ،خوراکیهای ایرانی به مراتب از بقیۀ شهرهای آمریکا ارزانتر است. پول گاز خیلی ارزان و معمولا مجانیست.قیمت برق هم خوب است.اجارۀ خانه ها متوسط است ویک خوابه از 1000به بالاست.

نقل قول:من نمیدونم شما کدوم ".... ولی " هستی!!! ولی اگر در محدوده van nuys هستی، بدلیل جنگلهای ملی لوس آنجلس که اطرافش را گرفته، و در گودی هم است هوا در تابستان مقداری شرجی میشه. بهمین دلیل هم است که آنقدر سرسبز است. من هر بار از hollywood freeway به سمت بالا میایم، یاد سرسبزی جنگلهای شمال میافتم. البته هوایش اصلا به حد شمال شرجی نمیشه، ولی همان حد شرجی و دم، هم زیباست.
والا ما درسن فرناندو ولی در خیابان شرمن وی هستیم و محل کار همسرم هم در همان ون نایز است ولی تاکنون هیچ گونه رطوبتی رویت نشده .اتفاقا ما وقتی به لس آنجلس و سانتامونیکا می رویم تازه کمی رطوبت حس می کنیم که همیشه هم از کم بودن رطوبت در مجاورت اقیانوس متعجب می شیم .احتمالا شما درروز خاصی گذرت به این طرفها افتاده، چون اهالی سن فرناندو ولی معمولا از خشکی هوای اینجا شکایت دارند.
راستی کسی میدونه چرا لس انجلس و شهرهای مجاورش با اینکه در کنار اقیانوس هستند اصلا شرجی نیستند؟!! شمال خودمون کنار یک وجب دریاچۀ خزر بود ،آدم از رطوبت نابود می شد ولی این اقیانوس به این بزرگی چرا اینقدر بی بخاره؟!

سلام ، من اونجا نبودم اما میدونم فرق اقیانوس با دریای خزر اینه که اینجا بسته است یعنی بین کوه البرز هواش گیر افتاده اما اونجا بازه و به همین دلیل هم هوای کنار اقیانوس خیلی شرجی نمیشه /
سلام ، من اونجا نبودم اما میدونم فرق اقیانوس با دریای خزر اینه که اینجا بسته است یعنی بین کوه البرز هواش گیر افتاده اما اونجا بازه و به همین دلیل هم هوای کنار اقیانوس خیلی شرجی نمیشه /
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، frozen mind ، sasan_rock ، tata63 ، marjani ، we are one ، behfaza ، samane1363
(2010-06-09 ساعت 17:04)msnazi نوشته:  یک حقیقت مهم برای زندگی در لس آنجلس آلودگی هوا و ترافیک است. می‌خواستم بدونم این آلودگی هوا و ترافیک تا چقدر با تهران قابل مقایسه است؟
دوستان اشتباه مارا تکرار نکنید. ما روز اول رفتیم دان تان لس انجلس شلوغی و ترافیک را دیدیم وفکر کردیم همۀلس انجلس همین است وفرار کردیم به لاس وگاس ولی وقتی برگشتیم تازه فهمیدیم که ما به بدترین جای لس انجلس رفته بودیم،در حالیکه لس انجلس شامل تمام شهرهای اطرافش هم است مثلا ما هم که در سن فرناندو ولی هستیم جزو لس انجلس محسوب می شویم. جایی که در نقشه به عنوان لس انجلس مشخص می شود down townلس انجلس است که بیشتر اداریست و ساختمانهای بلند دارد و پر از هوم لس و خلافکار است و کلا محل مناسبی برای زندگی نیست. و خیلی هم ترافیک دارد. سانتا مونیکا محل مناسبتری برای زندگیست ولی آنجا هم خیلی ترافیک است ،ولی تمام شهرهای اطراف کاملا آرام و بدون ترافیک هستند ،مگر اینکه در ساعات شروع و پایان کار به اتوبانهایی که به لس انجلس می روند بروید آنوقت در ترافیک گیر می کنید که البته ترافیکش مثل تهران نیست که کلا ماشینها بایستند.بلکه با سرعت خیلی پایین در حرکتند. آلودگی هوا در همان دان تان هم با آن شلوغی به هیچ وجه با تهران قابل مقایسه نیست و شهرهای اطراف هم که هوایشان عالیست.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
سلام به همه دوستان
از مطالب این بخش بسیار استفاده کردم و خیلی از شما تشکر میکنم
ما تازه ویزا گرفتیم و آخر جولای قصد سفر داریم انشالله. دو تا مطلب هست که برام خیلی مهمه
1- اینکه حد و حدود نا امنی رو در اونجا متوجه نیستم برای روشن تر شدن مثال میزنم شاید شما کامل تر راهنمائی کنید و بتونیم شهر مناسبی برای زندگی انتخاب کنیم. مثلا در ایران خانم من هیچ وقت احساس نا امنی نمیکرد که ساعت ده و یازده شب از خونه پدرش یا مهمونی تا خونه رانندگی کنه. البته خانومی ساعت یازده شب کنار خیابون منتظر تاکسی باشه مردم مزاحمش میشن ولی رانندگی و یا حتی با آژانس مسئله پیش نمیومد. یا مثلا در روز هر جائی تو تهران بدون نگرانی میرفتم البته اگر پول زیادی از بانک میگرفتی باید حواست به کیفت جمع باشه البته خدا رو شکر از این موارد برام پیش نیومد. یا مثلا الان یک سالی میشه که تو انگلیس هستیم و موقع ترک خانه نگرانی جدی نسبت به دزدی از خانه نداریم. با این تفاسیر بطور مثال در اونجا منطقه هائی هست که اصلا نتونیم توش زندگی کنیم یا مناطق امن تر کجا هستند و تفاوت هزینه خانه ها چقدر هست و همچنین امنیت بچه ها رو هم توضیح بدین خیلی کمک میکنه.
فکر کنم طولانی شد سوال دوم رو بعدا میپرسم خیلی ممنون از همه شما
پاسخ
تشکر کنندگان:
به نقل از تاپ ایرانیان

بامدادان بهاری لس آنجلس شايد پاسخ اين سؤال را که چرا ايرانيان اين شهر را برای مهاجرت برگزيده اند حدود زيادی روشن کند.

آب و هوای اين شهر بيش از هر چيز يادآور شمال ايران است، حال و هوای شهر هم با سليقه ايرانی بسيار سازگار به نظر می آيد: خيابانهای پهن و خانه های بزرگ و جادار، همان چيزهايی که ايرانيان اروپا از نبود آن ابراز نارضايتی می کنند.

ايرانيهای شهر نيز به همين دلائل اذعان دارند و می گويند که اين عوامل در جلب ايرانيان به لس آنجلس نقش مهمی داشته است.

به نقل از بي بي سي از شمار ايرانيان لس آنجلس آمار دقيقی در دست نيست و آمارها در اين زمينه بين 350 هزار تا هشتصد هزار در نوسان است.

ايرانيها از دهها سال پيش برای تحصيل به دانشگاههای لس آنجلس می رفته و پس از فارغ التحصيلی به ايران باز می گشته اند.

با وقوع انقلاب و تغيير نظام سياسی در ايران، بسياری از همين ايرانيان دانشجو و فارغ التحصيل در لس آنجلس ماندگار شدند و پايگاهی برای مهاجرت اعضای خانواده و خويشاوندانشان به اين شهر شدند.

بدين ترتيب جامعه کنونی ايرانی لس آنجلس شکل گرفت.

حضور ايرانيان در لس آنجلس بيش از هر جای ديگر شهر در محله وست وود به چشم می خورد که تعداد بسيار زيادی مغازه و رستوران و آرايشگاه و ... ايرانی در آن به چشم می خورد.

وست وود از محله های گرانقيمت لس آنجلس است و در مقياسهای لس آنجلسی، با هاليوود و بورلی هيلز که ستارگان سينما و ثروتمندان در آن زندگی می کنند فاصله زيادی ندارد.

ايرانيهايی که سابقه اقامت بيشتری در لس آنجلس دارند و ايرانيان ثروتمند، اغلب در اين محله زندگی می کنند و تعداد بسيار زيادی ايرانی ديگر نيز در ساير محلات شهر پراکنده اند.

اين در حالی است که ايرانيان مهاجر عموماً علاقه چندانی به گردآمدن در محله ای واحد و زندگی به صورت جامعه اقليت ندارد و به نظر می رسد، لس آنجلس تنها شهر جهان باشد که ايرانيان در آن يکجا گردآمده و محله تشکيل داده اند.

نکته جالب در لس آنجلس اين است که می توانيد در اين شهر يک عمر زندگی کنيد و تمام امور زندگی تان را بگذرانيد بدون اينکه نيازی به زبان انگليسی داشته باشيد.

از خواروبار فروش و سلمانی و چلوکبابی گرفته تا لوله کش و جراح و روانشناس و پيشخدمت، از نوع ايرانی اش موجود است.

می شود اخبار را هم از راديو و تلويزيون و روزنامه ايرانی دنبال کرد.

انواع و اقسام احزاب و دسته جات سياسی، مسجد و کليسا و کنيسه و هر چيز ديگری که لازمه زندگی اجتماعی است از نوع ايرانی اش وجود دارد و واقعاً می توان جامعه ايرانی لس آنجلس را کشوری در دل يک کشور ديگر به حساب آورد.

ايرانيان را از هر طبقه اجتماعی، مذهب و قوميتی می توان در لس آنجلس يافت.
پاسخ
با سلام خدمت همه دوستان ... من با خانمم قصد داریم تا 1 سال آینده بیایم دالاس .
چند تا سوال داشتم ...
1. من مهندس مکانیک هستم . 3 سال نمایندگی سونی داشتم ( به اسم خودم ) و مدیر فروش بودم الانم در شرکت ملی حفاری کار می کنم ... اطلاعاتم و مهارتم هم در کامپیوتر و الکترونیک خیلی زیاده ... زبانم هم خیلی خوبه تافل هم دارم ... چه پیشهادی برای کار برای من دارین ؟ چه اقداماتی لازمه انجام بدم ؟
2. من شدیدا از آمدن به آنجا می ترسم ... البته فقط و فقط به خاطر کار ... امنیت شغلی چطوره ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: f.r
به نقل از تاپ ایرانیان

..... خیلی غلو کرده........
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: farzad24 ، Hossein81 ، OverLord ، behfaza
(2010-08-08 ساعت 07:59)nicole.gemini نوشته:  به نقل از تاپ ایرانیان

..... خیلی غلو کرده........

کجاشو غلو کرده؟
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، battosai ، behfaza
ایده این تاپیک واقعا عالی بود. Smile
این که گفتین بهتره مراحلی که طی کردین را بنویسین تذکر خوبیه وحالا من می خوام بگم هر چی تو ایران ناراحتتون می کنه را هم بنویسین.
من بعد از 4-5 ماه هر چی بدی تو ایران دیدم یادم رفته و خوبیاش برام بزرگ شده و وقتی با دوستانم حرف می زنم یادم میارن هررووووووووز چه مسایلی تجربه می کردم. چیزی که برام عجیبه اینه که خبر مرگ همکارم رو تو ایران می شنیدم می گفتم خلاص شد! حالا خبر مرگ گربه همسایه دختر خاله کارمند ..... گریه مو در میاره و می گم چرا از وقتی اومدم همه دارن میمیرن!!! و دیگه اینکه امریکا هیچ شباهتی به تصوراتم نداره! بیشتر شبیه دهکده های ساحلی شمال اونم وسط امتحانات دانشگاههاست!!
به هر حال سوالم درباره long beach هستشRolleyes . امنیتش شنیدم بده! جون سیاه و مکزیکی زیاد داره! من به down town نزدیکم. به نظرتون باید با تاریکی هوا بپرم تو خونه؟؟ ( خوبه قطب زندگی نمی کنم که 6 ماه شب باشه) مخارج زندگی را اگر اجاره خانه را حذف کنیم و برای یک نفر که ماشین داره ولی قسط نداره چقدر برآورد می کنین؟
بعد اینکه کلا چه طوری می گین مثلا برق فلان جا ارزونه ؟ تجربی می فهمین؟؟ دیروز اولین بیل برقم اومد برای 12 روز خونه ای که یک بخاری برقی و اجاق برقی داره شد 56$ . Sad این یعنی ارزون یا گرون؟

قول می دم یه روزی اینقدر وارد بشم که که بیام تو این تاپیک وردستتون بشم Tongue
راستی اینجا بدون ماشین راحت می شه زندگی کرد( نه الکی پز دادم , راحت نیست اما کاملا شدنیه)Big Grin
پاسخ
دوست من ایمواردیکه گفتین بله طبیعیه..مثال خوبش ضرب المثل دوری و دوستی ..وقتی شما از چیزایی که بهشون عادت کردین دور میشین بعد از یه مدت دیگه بدیهاشو فراموش میکنین.من اینجا آدمایی رو میشناسم که بعد از چندین و چند سال که اینجا هستند هر روز خاطرات تو ایرانشون براشون شیرینتر میشه شاید این چیزاییکه الان واسشون خاطره شده اون موقع تو ایران جز کارای خیلی معمولیه روزمرشون بوده..
اگر شما به LA down town نزدیک هستین خب تو همون جا دنبال خونه بگردید..البته فکر نکنید ارزون چون اونجا قطب اقتصادی لس آنجلسه و بیشتر تاجرا اونجا هستن..امنیتشم اگر نقاط مرکزیش( Historical ) باشه بهتره ولی خب بعضی جاهاشم آدمای بیکارو ولگرد داره که بدبختا تمام زندگیشون تو یه چرخ فروشگاهه..
برق لس آنجلسم تا اونجا که من میدونم تو سیتی لس انجلس یک جور حساب میشه ولی مثلا سیتی بورلی هیلز یا سانتا مونیکا خب بالاتره.
بدون ماشین هم اگر فاصله محل کار یا تحصیل با منزل زیاد نیست اتوبوس های نارنجی یا قرمز رنگ مترو و آبی رنگ Big Blueکارتون رو راه میندازه.
موفق باشید
Lottery 2010
U.S Citizen
Los Angeles, CA

Nothing is impossible
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، free_free ، shr.jafari ، Iman-gta ، OverLord ، tata63 ، battosai ، etefag ، sasbk ، we are one ، behfaza ، copol
(2011-01-22 ساعت 07:43)Hossein81 نوشته:  دوست من ایمواردیکه گفتین بله طبیعیه..مثال خوبش ضرب المثل دوری و دوستی ..وقتی شما از چیزایی که بهشون عادت کردین دور میشین بعد از یه مدت دیگه بدیهاشو فراموش میکنین.من اینجا آدمایی رو میشناسم که بعد از چندین و چند سال که اینجا هستند هر روز خاطرات تو ایرانشون براشون شیرینتر میشه شاید این چیزاییکه الان واسشون خاطره شده اون موقع تو ایران جز کارای خیلی معمولیه روزمرشون بوده..
اگر شما به LA down town نزدیک هستین خب تو همون جا دنبال خونه بگردید..البته فکر نکنید ارزون چون اونجا قطب اقتصادی لس آنجلسه و بیشتر تاجرا اونجا هستن..امنیتشم اگر نقاط مرکزیش( Historical ) باشه بهتره ولی خب بعضی جاهاشم آدمای بیکارو ولگرد داره که بدبختا تمام زندگیشون تو یه چرخ فروشگاهه..
برق لس آنجلسم تا اونجا که من میدونم تو سیتی لس انجلس یک جور حساب میشه ولی مثلا سیتی بورلی هیلز یا سانتا مونیکا خب بالاتره.
بدون ماشین هم اگر فاصله محل کار یا تحصیل با منزل زیاد نیست اتوبوس های نارنجی یا قرمز رنگ مترو و آبی رنگ Big Blueکارتون رو راه میندازه.
موفق باشید

آره می دونم طبیعیه برای همین هم گفتم لیست سیاه ایران همراهمون باشه که جو گیر نشیم.
خونه هم تو لانگ بیچ گرفتم و مشکلی هم ندارم . اما همش فکر می کنم مشکل دارم اما حالیم نیستBig Grin
اتوبوس تو لانگ بیچ کاملا مشکلات رو حل می کنه اما مثلا تو اورنج کانتی باید ماشین داشته باشی .
امیدوارم هرجا هیستیم , قدر زندگیمون رو بدونیم
پاسخ
تشکر کنندگان: Hossein81 ، Iman-gta ، f.r ، etefag ، sadeghi897 ، Sepasttian ، exxedus ، we are one ، mohamad92 ، behfaza ، samane1363 ، copol ، ArjenPSN_23
(2011-01-24 ساعت 22:33)shahrzad_a نوشته:  آره می دونم طبیعیه برای همین هم گفتم لیست سیاه ایران همراهمون باشه که جو گیر نشیم.
خونه هم تو لانگ بیچ گرفتم و مشکلی هم ندارم . اما همش فکر می کنم مشکل دارم اما حالیم نیستBig Grin
اتوبوس تو لانگ بیچ کاملا مشکلات رو حل می کنه اما مثلا تو اورنج کانتی باید ماشین داشته باشی .
امیدوارم هرجا هیستیم , قدر زندگیمون رو بدونیم

مهم اینه که شما هر جا هستید از زندگیتون لذت ببرید.
خوبیه محله های اطراف وست وود، حمل و نقل عمومیشه و اینکه تعداد افراد پیاده در سطح شهر نسبتا زیاده. یک بار که رفتیم لانگ بیچ از سکوت بیش از حد شهر زده شدم. اوایل شاید به نظر بیاد که خلوتی شهر نکته مثبت یک منطقه است اما برای ما که یک عمر به شلوغی های دم عید و شروع مدرسه ها و .... عادت کردیم خسته کننده و کسل آور میشه. دوستان ما هم هروقت از شهرکهای اطراف به سانتامونیکا میان از دیدن مردم تو خیابون ذوق زده میشن Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، shahrzad_a ، Hossein81 ، rayan.s ، Iman-gta ، OverLord ، sunset ، etefag ، sadeghi897 ، we are one ، uranus88 ، behfaza
سلام charisma8 عزیز
من در حال حاضر در ایران هستم و قراره با اقایی ازدواج کنم که بورسیه دکترا برای دانشگاه ایرواینه.من خودم 3 تا مدرک از فنی حرفه ای تو ایران دارم تو زمینه قنادی و اینجا هم کار می کنم و می تونم بگم که از پس کارم تو این زمینه خوب بر میام.زمانیکه می خواستم این مدارک هارو اینجا بگیرم گفتن international هستش.از نظر زبان هم مشکلی ندارم چون رشته ی دانشگاهیم آموزش زبان بوده و شغل اصلیم تدریسSmile حالا با شرایطی که دارم میام یعنی توسط 1 نفر دیگه این مدارک اونجا به دردم می خوره؟می شه کار کرد؟! اینجوری که همسر اینده می گن تا 6و7 سال به ما گرین کارت نمیدن با وجود اینکه ما اونجا هستثم و ایشون هم درس می خونه و هم در دانشگاه قراره کار کنه!!! ایا درسته؟!!
ممنون می شم راهنماییم کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
ممنون از راهنمایی همه دوستان
ما هم حدود 1 ماه تو Northridge در LA زندگی کردیم. خونه ها به نسبت ارزون و اگه ماشین داشته باشی جای خوبیه
البته playa dellrey هم دوستمون زندگی می کرد عالی بود و نزدیک اوقیانوس آرام ولی به نسبت گرونه
پاسخ
تشکر کنندگان: Iman-gta ، OverLord ، we are one ، behfaza
(2011-02-16 ساعت 15:42)immortal_happiness نوشته:  سلام charisma8 عزیز
من در حال حاضر در ایران هستم و قراره با اقایی ازدواج کنم که بورسیه دکترا برای دانشگاه ایرواینه.من خودم 3 تا مدرک از فنی حرفه ای تو ایران دارم تو زمینه قنادی و اینجا هم کار می کنم و می تونم بگم که از پس کارم تو این زمینه خوب بر میام.زمانیکه می خواستم این مدارک هارو اینجا بگیرم گفتن international هستش.از نظر زبان هم مشکلی ندارم چون رشته ی دانشگاهیم آموزش زبان بوده و شغل اصلیم تدریسSmile حالا با شرایطی که دارم میام یعنی توسط 1 نفر دیگه این مدارک اونجا به دردم می خوره؟می شه کار کرد؟! اینجوری که همسر اینده می گن تا 6و7 سال به ما گرین کارت نمیدن با وجود اینکه ما اونجا هستثم و ایشون هم درس می خونه و هم در دانشگاه قراره کار کنه!!! ایا درسته؟!!
ممنون می شم راهنماییم کنید.

دوست عزیز اول به موضوع تاپیک توجه کنید سپس پاسخ خود را ارسال نمایید با سپاس.
I have a dream
حالا!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: mahmood_eng ، kasra ، Ali Sepehr ، behfaza
سلام.میخواستم بپرسم توی لس آنجلس اگه از کلاسای بازیگری که اونجا هستم استفاده کنیم، شانسی واسه بازیگری در سطح حرفه ای برای ما ایرانی ها وجود داره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان