کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه و تجربه مصاحبه در ابوظبی
(2010-11-28 ساعت 19:55)minas نوشته:  دوستان ، آشنایان ، رفقا ، آقایان ، بانوان ، صنوف ، کسبه ، تجار .... هیچکس جدیدا نرفته ابو ظبی ؟ این لحظه های طولانی را با سفر نامه های خود قابل تحمل نمایید .......

دوستان من برای مصاحبه ابوظبی رفتم ولی کیسم خانوادگی بوده اگر کاری از دستم بر میاد در خدمتم.
(2010-11-28 ساعت 00:05)Ashkan78 نوشته:  فكر مي كنم كافي باشه.

هر سندي كه هم ازدواج و هم طلاق رو دراين موارد بتونه ثابت كنه، قابل قبوله. تا حالا من سند طلاق نديدم اما فكر كنم بتونه هر دو مسأله رو يكجا ثابت كنه.

(2010-11-27 ساعت 19:15)melika64 نوشته:  واقعا ممنونم. بعد سئوال دیگه ای که داشتم اینه که افرادی طلاق گرفتند دیگه سند ازدواج ندارند فقط سند طلاق دارند . همون سند طلاق کفایت می کنه؟

ممنون از راهنماییتون
تشکر کنندگان: Solitude ، pariya2
سلام،

خوشحالم که بالاخره وقت جبران بخش بسیار کوچکی از کمک های مهاجرسرا در این 6 ماه رسید. در این 6 ماه، من روزانه و گاهی روزی 2-3 بار این سایت را چک کردم و از کمک های سال بالایی ها و هم سالان استفاده های زیادی بردم!
پارسال در حالی که خانم من 8 ماهه باردار بود خودم را برای سومین و او را برای دومین بار در لاتاری ثبت نام کردم. خلاصه، حدود 6-7 ماهی که از ثبت نام گذشته بود، یک روز من سر کنفرانس مشترک نشسته بودم که پدرم وارد شد و یک پاکت قهوه ای رنگ رو به من داد و رفت جلو نشست(من آدرس پدرم رو در فرم ثبت نام داده بودم)! این که من چطور تا عصر اون روز تونستم توی اتاق عمل تحمل کنم، گفتنی نیست! عصر که رفتم خانه و به خانمم گفتم که یک خبر خوش دارم، دومین حدس اون درست از آب در اومد(فکر کنم خیلی تابلو بودم)! اسم خانم من به عنوان برنده با شماره کیس حدود 1900 انتخاب شده بود. در عرض یک هفته سایت فوق العاده مفید مهاجرسرا رو با توصیه ی سال بالایی ها پیدا کردم و در عرض دو هفته فرم های اولیه رو با پست DHL فرستادم که 8 روز بعد تحویل KCC شد. یادآوری کنم که فرم های ما با دست و خودکار مشکی پر شده بود. هزینه ی اون هم 48000 تومان شد. راستی فراموش کردم بگم که ما درتهران زندگی نمی کنیم. بعد هم افتادیم دنبال آماده کردن مدارک و کارهای واکسیناسیون. هیچ نیازی به انجام کارهای واکسیناسیون بطور انحصاری در پاستور تهران نیست و هر مرکز استان مجاز به صادر کردن کارت های واکسن بین المللی زردرنگ هست. من و همسرم قبلا واکسن های هپاتیت B رو زده بودیم و دوره ی واکسیناسیون دوگانه هم کامل بود( من آخرین دوگانه را 6 سال پیش و همسرم 1 سال پیش زده بود). MMR رو هم یک بار در واکسیناسیون سراسری چند سال پیش و یک بار هم در مرداد ماه زدیم. مننژیت رو هم به اصرار مرکز هلال احمر زدیم که نیازی بهش نبود. واکسن آنفلوانزا رو خودم، همسرم و کودک (به توصیه ی متخصص اطفال) زده بودیم که اهمیت اون رو بعدا خواهم گفت!
همسر من هم (برنده اصلی) پزشک هست. در ایران اصل مدرک پزشکی رو تا گذراندن 2 سال طرح مناطق محروم بعلاوه ی 1 برابر سال های تحصیل (جمعا 6-7 سال) تحویل شخص نمی دهند. یعنی خانم بنده که در حال گذراندن طرح هست، مدرک دانشگاهی قابل ترجمه ندارد. در عین حال برنده اصلی، اصل مدرک پیش دانشگاهی خودش را هم گم کرده بود و هرچه که گشتیم نتوانستیم پیداش کنیم! در نهایت برای حل این مشکل، اصل و ترجمه دیپلم، کپی برابر اصل مدرک پیش دانشگاهی (خطاب به دارالترجمه) و ترجمه ی اون رو روز مصاحبه با خودمون بردیم. همچنین کارت نظام پزشکی رو هم ترجمه کردیم و با اصلش همراه بردیم. این جزییات رو برای کمک به دوستانی می گم که ممکنه مشکلی شبیه به ما داشته باشند.
برای اسپانسر، من به خاله ی پدرم و همسرم به برادر شوهر خواهرش(!!!) گفت که هر دو اوکی دادند و گفتند که فرم های I-134 رو براشون بفرستیم. ما هم دو سری فرم I-134 همراه با فرم راهنمای پرکردن با پست DHL براشون فرستادیم. البته برادر باجناق بنده در این میان صاحب دوقل کودک شد و خودبخود از گردونه ی رقابت خارج گردید. خاله ی پدرم فرم های پر شده رو یک ماه و نیم قبل از مصاحبه برای ما بر گرداندند و توی اون ذکر کردند که مایل هستند امکانات قابل توجهی را (البته با ذکر جزییات) به مدت 5 سال در اختیار ما قرار دهند. اگرچه ما اصلا قصد نداشتیم و نداریم که برای زندگی به لوس آنجلس و یا حتی کالیفرنیا برویم، اما این جمله همان طور که بعدا خواهم گفت برای افیسر مهم بود. نقطه ضعف اسپانسر ما این بود که فرم 1040 سال 2009 و فرم W9 سال 2008 را فرستاده بود و اسپل اسم فرزند ما هم یک غلط کوچک داشت و کپی پاسپورت و یا نامه از محل کار را هم نفرستاده بود و من هم دیگه قصد نداشتم بیشتر از این مزاحمشون بشم (این زن و شوهر حدود 70 سال دارند). بنابراین تصمیم گرفتیم که از بانک هم نامه ی مانده حساب ببریم. 1 ماه مانده به مصاحبه، مبلغ جمعا 70 میلیون رو به مدت 1 هفته در حساب بانک رفاه نگه داشتیم و مانده حساب از امور بین الملل بانک گرفتیم. البته نیازی به نگه داشتن پول به مدت یک هفته نبود و 24 ساعت هم کفایت می کرد. سند ماشین را هم ترجمه کردیم.
3 هفته مانده به مصاحبه یک تور برای دبی گرفتیم. مصاحبه ی ما روز یکشنبه 28 نوامبر بود و ما با پرواز کیش ایر صبح جمعه به دبی رفتیم و ظهر سه شنبه برگشتیم. از طریق ترمینال 2 وارد شدیم که اگرچه کوچک بود اما کارها بسیار سریع انجام شد و حتی چمدان ها باز نشدند. ما به هتل کاپتورن 4 ستاره رفتیم که از لحاظ محل و کیفیت بسیار مناسب است. غذای این هتل واقعا هنرمندانه هست. نکات منفی این هتل یکی گران بودن اینترنت داخل آن و دیگری محدودیت های جنسیتی و مذهبی مثل جدا بودن زمان استفاده از استخر و جیم برای بانوان و آقایون و عدم سرو الکل در هتل هست(اگرچه که ما هیچ کدام الکل استفاده نمی کنیم). اگر به هتل کاپتورن رفتید، حتما تقاضای اتاقی بکنید که دید خور دبی را داشته باشه. وقتی از در هتل خارج می شوید، اگر به روبرو (و خیلی مختصر به راست) نگاه بکنید، تابلوی داروخانه ی ابن سینا را در فاصله ی 200-300 متری می بینید. طبقه ی بالای این داروخانه، پلی کلینیک هست. از فروشگاه day to day هم به عنوان نشانه می شود استفاده کرد که کلینیک دقیقا روبروی آن قرار دارد. قبل از سفر با پلی کلینیک تماس گرفتم و آن ها گفتند که نیازی به گرفتن نوبت نیست. صبح شنبه 27 نوامبر، ساعت 9:15 از هتل خارج و 3-5 دقیقه بعد وارد پلی کلینیک شدیم. مدارک مورد نیاز در پلی کلینیک 2 قطعه عکس 5*5 برای من و همسرم و یک قطعه برای کودک، پاسپورت ها و کارت های واکسیناسیون هست. در آنجا قد و وزن اندازه گیری شده، عکس قفسه ی سینه از بزرگسالان گرفته شده و آزمایش خون انجام میشه. حدود 10:30 دکتر سلیمان نایال که مرد شوخ طبعی هست وارد شد و بعد از یک معاینه گذرا از نظر سمع قلب و ریه و لمس شکم و معاینه ی چشم از افراد عینکی، حتما یک واکسن تزریق می کنه. برای من و همسرم قرعه ی فال به نام دوگانه افتاد و باعث شد که در تمام طول سفر دست راست هر دومون از کار بیافته! اینجا بود که دکتر برای کودک ما هم دستور دو واکسن آنفلوانزا و heamophilus influenza type B (همان Hib) رو داد که بعد از توضیح ما مبنی بر اینکه واکسن فلو رو یک ماه پیش بهش زدیم و همچنین این مساله که آب بینی بچه ی ما به علت سرما خوردگی جاری بود، از خیرش گذشت! در نهایت با پرداخت 1600 درهم (دلار قبول نمی کرد) همون موقع پاکت های مهر و موم شده ی نتایج معاینات و عکس های قفسه سینه را تحویل دادند. در کل حدود 3 ساعت داخل کلینیک بودیم. در این حین، یک خانواده ی دوست داشتنی از دوستان عضو مهاجرسرا را هم در مطب دکتر دیدیم و از مصاحبت باهاشون لذت بردیم. چون مصاحبه ی ما یک روز زودتر از این دوستان بود، نتونستم از نتیجه ی اون مطلع بشم ولی امیدوارم که همراه با موفقیت بوده باشه.
شب قبل از مدیکال، به کمک کارت ویزیتی که دکتر محمودی عزیز در سایت قرار داده بود، با خانم ملیکا تماس گرفتم و برای صبح یکشنبه هماهنگ کردم. روز مدیکال خانم ملیکا به مطب دکتر آمد و هماهنگی های نهایی را انجام دادیم. صبح یکشنبه ساعت 4:30 از خواب بیدار شدیم و 5:15 سوار ماشین تویوتای فرستاده ی خانم ملیکا شدیم، تا 5:45 در سطح شهر دو نفر دیگری که قرار بود با ما بیایند را سوار کردیم و ساعت 7:50 دم در سفارت توقف کردیم. دو نگهبان با کنترل نامه مصاحبه و پاسپورت ها صف را منظم می کنند. داخل سفارت، بعد از چک امنیتی و گرفتن همه چیز بجز مدارک وارد حیاط سفارت شدیم که بخشی از مسیر را شمشادها پوشانده اند. به محض ورود به ساختمان یک شماره داده می شود که شماره ما حدود 20 بود.سپس تا زمان اعلام آن شماره باید مرتبا برای کنترل اضطراب نفس های عمیق بکشید!! البته برای ما اصلا نیاز به چنین کاری نبود چون کوچولوی ما چنان اون روز سنگ تمام گذاشت که دو بار من مجبور شدم برای هواخوری به داخل حیاط ببرمش. شماره یک بار برای انگشت نگاری، یک بار برای تحویل مدارک و یک بار هم برای مصاحبه اعلام شد. مدارک ما را یک خانم خوش اخلاق ایرانی تحویل گرفت و بعضی از کپی ها و بعضی از اصل ترجمه ها را همراه با همه ی اصل مدارک برگرداند. من به این خانم گفتم که اگرچه ما اسپانسر داریم اما با توجه به ناکامل بودن مدارک اسپانسر، ترجیح می دهیم که الویت با مدارک مالی خودمان باشد و ترجیحا خودمان خودمان را ساپورت کنیم! او هم گفت که این مساله را به افیسر منتقل خواهد کرد. سپس 2457$ را به صندوقدار پرداخت کردم و نشستیم تا دوباره شماره اعلام شود.
افیسر مصاحبه گر، یک خانم کاملا محجبه و ظاهرا مهربان بود که در یکی دو دقیقه ی اول مصاحبه مستقیما به ما نگاه می کرد ولی بعد از آن تماما درگیر کامپیوتر روبرو بود و داخل آن تایپ می کرد. از ما پرسید که آیا برای مصاحبه به زبان انگلیسی مشکلی داریم؟ که گفتیم نه! البته ما هر دو تصمیم گرفته بودیم به فارسی مصاحبه کنیم، اما وقتی سوال را به این شکل مطرح کرد، ما هم گفتیم کم نیاریم! در طی مصاحبه ما ایستاده بودیم و او نشسته بود، بین ما و او یک شیشه بود و مصاحبه بوسیله ی گوشی تلفن انجام شد. البته صدایی که از طریق گوشی می آمد، دیجیتالیزه بود. من فکر می کنم که افیسر در یک دقیقه ی اول با خودش به این نتیجه می رسد که ما صادق هستیم یا خیر. برای همین چند سوال اول خیلی جدی نیستند: شما... هستید؟ بار چندم هست که برای لاتاری ثبت نام می کنید؟ شغلتون چیه؟... آیا کسی رو در آمریکا دارید؟ نسبت اسپانسر باحاتون چی هست؟...
تاکید اصلی افیسر در زمان مصاحبه با همسرم این بود که بداند همسر من در یک مجموعه ی دولتی کار می کند و یا خصوصی؟ همین که این نکته را فهمید، از من خواست که گوشی را بگیرم و در مورد شغلم سوال کرد. سپس از من پرسید که شما در سپاه خدمت کرده اید، درست است؟ و من تایید کردم. در نهایت دو برگه ی آبی آورد و گفت از دو هفته ی دیگر سایت را چک کنید. وقتی خواست خداحافظی کند من گوشی را گرفتم و پرسیدم که در نهایت ما بر اساس مدارک مالی شخصی مورد تایید واقع شدیم و یا مدارک اسپانسر هم استفاده شد؟ افیسر گفت که برای اینکه مطمین باشد که ما در آمریکا جان سالم بدر خواهیم برد (!survive) مدارک اسپانسر را هم در نظر گرفته است.
در نهایت با همان سواری به دبی برگشتیم و 260 درهم پرداخت کردیم.
امروز 1 دسامبر که سایت ابوظبی را چک کردم، تازه برای اولین بار نوشت:
Application in processing.
تا قبل از این می نوشت که چنین کیسی وجود ندارد.
اگر نکته ای جا افتاده، یادآوری کنید تا ذکر کنم. اگر هر سوالی را چه خصوصی و یا در انجمن بتوانم پاسخ دهم، در خدمت هستم.
شماره کیس: 2011as000019xx
تاریخ دریافت نامه قبولی:June8
کنسولگری:Ankara(تغییر به ابوظبی)
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:June 21
تاریخ کارنت شدن کیس: visa bulletin aug 2010
تاریخ دریافت نامه دوم: 7 اکتبر
تاریخ مصاحبه: 28 نوامبر 2010
تاریخ دریافت کلیرنس: 5 ژانویه 2011
تاریخ دریافت ویزا: ؟
دکتر Hanokعزیز سلام ، بازم گلی به جمال صنف اطبا که یک سفر نامه جدید گذاشتند !!!!!امیدوارم مراجعه بعدی به سایت ابو ظبی توام با کلیر باشد . ببینم توی چه آدرسی برای چک کردن میری ؟ همینه ؟ www.abudhabiniv.net/ivo.aspx واینکه چه شماره ای را وارد می کنید ؟ همان کیس نامبر کذایی یا یک شماره دیگر سفارت می هد؟
همه هستی به ثنای تو زبان است ، حسین[font=Arial][/font]
تشکر کنندگان: hanok
سلام minas عزیز،
من وارد همین سایت میشم. شماره ی کیس هم همان چیزی هست که از اول داشتید. برای ما، اسم زن و شوهر رو همراه با هم می زنه. البته همون طور که گفتم چند روزی طول می کشه تا اسمتون وارد سایت بشه.
به امید کلیر شده همه

(2010-12-02 ساعت 15:15)minas نوشته:  دکتر Hanokعزیز سلام ، بازم گلی به جمال صنف اطبا که یک سفر نامه جدید گذاشتند !!!!!امیدوارم مراجعه بعدی به سایت ابو ظبی توام با کلیر باشد . ببینم توی چه آدرسی برای چک کردن میری ؟ همینه ؟ www.abudhabiniv.net/ivo.aspx واینکه چه شماره ای را وارد می کنید ؟ همان کیس نامبر کذایی یا یک شماره دیگر سفارت می هد؟

شماره کیس: 2011as000019xx
تاریخ دریافت نامه قبولی:June8
کنسولگری:Ankara(تغییر به ابوظبی)
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:June 21
تاریخ کارنت شدن کیس: visa bulletin aug 2010
تاریخ دریافت نامه دوم: 7 اکتبر
تاریخ مصاحبه: 28 نوامبر 2010
تاریخ دریافت کلیرنس: 5 ژانویه 2011
تاریخ دریافت ویزا: ؟
تشکر کنندگان: Solitude
سلام بر همه دوستان مهاجر Big Grin
به خصوص دوستانی که ابوظبی را برای مصاحبه انتخاب نموده اند.
من از مطلب تاپیک "آرشیو سفرنامه های 2011 " که توسط دوست عزیز "Nazem " تهیه شده ، استفاده کردم و سفر نامه های مربوط به ابوظبی را برای خودم جدا کردم، گفتم شاید به درد سایر دوستان هم بخوره.


فایل‌های پیوست
.pdf   ??????? ? ????? ?????? ?? ?????? ?????? ???? ????? ????.pdf (اندازه 507.76 KB / تعداد دانلود: 811)
شماره کیس: 2011AS25xxx
اطلاعات كامل كيس

انتشار انرژي منفي در اين مكان ممنوع است، حتي براي شما دوست عزيز
تشکر کنندگان: Amir78 ، maxsupermax ، Ali Sepehr ، R.F ، User ، admin ، mahmood_eng ، naeiji1974 ، mehdi_behzadi ، AmericanHamid ، armido ، Mojtaba72 ، najibi ، Solitude ، pariya2 ، sib 24
کارت عالی بود! من هم سفرنامه های 2010 ای ها رو که یکی از دوستان آماده کرده بود، چاپ کردم و همراهم داشتم! نکات خوب و بسیار به دردبخوری رو میتونی پیدا کنی که توی سفر بسیار مفیدند!
دکتر Hanok عزیز

تبریک میگم و تشکر می کنم به خاطر سفرنامه مفصلی که دوستان بسیار می تونند از اون استفاده کنند.
مدت ها بود سفرنامه جامعی از خلیج فارس نداشتیم! مرسی
تشکر کنندگان: hanok ، free_free
[quote='Nazem' pid='48976' dateline='1273664422']
اگر برای مصاحبه به سفارت آمریکا در ابوظبی مراجعه کرده اید نکات مهم سفر و مصاحبه خود را در این تاپیک در اختیار سایر اعضاء قرار دهید.
**************************

شماره کیس: 03271As2011
کنسولگری:ابوظبی
سلام به همه دوستان خوب
پدر من 4 نوامبر وقت سفارت داشت در نامه دومی که کی سی سی برای ما فرستاد وقت سفارت به همراه نام همراه که اسم مادرم و اسم خودم که 27 سالم هست بود در حالیکه اسم خواهرم که 5 سال از من کوچکتر است نبود.ما به کی سی سی ایمیل زدیم که اونها گفتند باید با کنسول راجع بهش صحبت کنید.البته ناگفته نماند که ما یادم نمیومد که در فرم اولیه یا همان فرم اینتر نتی چی پر کردیم.
و اما سفر ما همانطور که همه دوستان راهنمایی کرده بودن ما بلیط و هتل را برای دوبی گرفتیم.دوشنبه 7:30 پرواز بود که حدودا 9 9:30 رسیدیم.من به اتفاق پدر و مادر و خواهر کوچکترم همان روز به پلی کلینیک که دقیقا روبروی دی تو دی بود رفتیم.وارد ساختمان که می شوید طبقه اول است.ساعت 11 رسیدیم اونجا بعد از گرفتن عکس و پاسپورت شروع کردن به ازمایشهای معروف که همه می دونیم مثل فشار خون عکس ریه گرفتن خون و... بعد نوبت معاینه دکتر شد که اتفا قا دکتر خیلی خو شرو و خوش بر خورد بود.و بعد واکسن که به من و پدر و مادرم سیاه سرفه زدن و به خواهرم علاوه بر سیاه سرفه واکسن سرطان دهانه رحم هم زدن که 650 درهم پول همون واکسنو گرفت.500 درهم نفری برای معاینه و 150 درهم برای واکسن گرفتن که نفری 650 درهم گرفتن به جز خواهرم که 1300 درهم شد البته به این دلیل خواهرم و من ازمایش دادیم که احتمال اشتباه میدادیم چون خواهرم زمان پر کردن فرم اینترنتی 21 سالش بود.دکتر هم همون سوال های معروف پرسید که همه میدونین که ما هم نه گفتیم.خلاصه تا ساعت 2 اونجا نشستیم و جوابو بهمون دادن.از همه دوستان خواهش می کنم مید ایست نریم چون 900 درهم نفری برای معاینه می گیرند و 2 روز بعد جوابو حاضر میکنند.البته ما همه واکسن را ایران انسیتو پاستور زده بودیم.
و اما روز سفارت در بان جلوی در بعد از دیدن نامه دوم و پاسپورت ما را به داخل راهنمایی کرد و خواهرم را راه ندادن به دلیل اینکه اسمش نبود.داخل سفارت شماره دادن به ما و بعد باید منتظر میماندیم تا شماره را اعلام میکردن بعد از اعلام شماره یک اقای هندی مدارکو از ما گرفت و وقتی مدارک منو دید گفت شماin process نیستی من بهش گفتم خواهرم بیرونه و جوابه ایمیل کی سی سی نشون دادم و پرسید متولد چند گفتم 1988 که بعد بی سیم زدن و خواهرم را صدا کردن.مدارک هم فقط مدارک پزشکی دیپلم عقد نامه ترجمه شناسنامه و مدارک ساپورت را گرفتن حتی کارت معافی پدرم هم نخواستن وقتی خواهرم امد مدارکو خواهرم را دادیم مرد هندی مدارکو نگاه کرد و به خواهرم گفت شما دو ماه از 21 سالت گذشته و شما هم in process نیستی و شما دو تا می تونید منتظر بمانید بعد رفتیم باجه پرداخت پول که ما به دلار دادیم 815 دلار و بعد انگشت نگاری و بعد ملاقات با کنسول.
سفارت ابوظبی نمی پرسند که مصاحبه فارسی باشه یا انگلیسی خانمی که با پدرم مصاحبه کرد فارسی بلد بود و خیلی هم بد اخلاق بود و اجازه نداد ما همراه پدرم باشیم پدر و مادرم پشت باجه مصاحبه ایستادن و با تلفن فارسی از شون سوال کرد.
کنسول پرسید کسی که مدارکو مالی را پر کرده کیه؟آمریکا می خواه پهلو اینا بمونی ؟چیکار می خواه بکنی؟شغلت در ایران چیه
شغل پدرم من دو لتی و مسافرتم داشته که اصلا کاری به ان نداشتن.
فقط همین سوا ل هارو پرسید البته از پدرم پرسید کی فرم اینترنتی پر کرده پدرم گفت خودم گفت پس چرا سن دختر تو اشتباه زدی تازه یاد مون اومد که چون فرزندان اختیاری بود و سن خواهرمو قبول میکرد سن منو با 10 سال اختلاف زده بود به همین خاطر اسم من در نامه دوم بود.بعد برگه ابی را داد و گفت بعد از 4 تا 6 هفته در سایت چک کن .
وقتی ایران اومدیم تو سایت که کیس نامبرو میزدیم می زد not found ولی بعد از 4 هفته زد اماده است.به همین راحتی
البته تمام این مراحل با استرس زیاد بود که اشتباه است چون مصاحبه نیست بلکه معارفه است پس از همه دوستان خواهش می کنم استرس نداشته باشین.از همه دوستان که ما را همراهی کردند واقعا ممنون و ببخشید که دیر ادای دین کردم.از آقای آشکان هم خیلی خیلی ممنونم که با حوصله جواب منو می دادن.
آرامش خودتان را حفظ کنین و همه چیز را روراست و صادقانه بگویید.
با سلام به همگی ما دیروز مصاحبه داشتیم و خوشحالم که الان می تونم سفر ناممونو واسه دوستان مهاجرسرا بنویسم.[/size]
ما روز دوشنبه 22 آذرماه وارد دبی شدیم و سه شنبه رفتیم واسه مدیکال چکاپ به پولی کلینیک معرف همه دوستان(خیابان الاتحاد،ساختمان الوحده،طبقه اول،بالای داروخانه ابن سینا روبروی دی تو دی و از طرفی هم روبروی سیتی سنتر که جای خرید خیلی خوبی هم هست) ما ساعت 10 به کلینیک رسیدیم و یک خانواده 4 نفره ایرانی اونجا بودند .موقع تحویل مدارک خانم منشی نامه دوم ،پاسپورت ،و نفری 3 قطعه عکس 5*5 گرفت بعد گفت منتظر بشید (نکته مهمی که اینجا بد نیست بگم اینه که حتما سایز عکس باید 5*5 باشه چون عکاس محترمی که از ما در ایران عکس گرفته بود به علت بی دقتی و بی حوصلگی یکی دوتا ازعکسارو کج و کوله برش زده بود و خانم منشی بداخلاق هم اون عکس منو قبول نکرد و گفت برید سیتی سنتر عکس بگیرید اما شانس آوردیم همسرم واسه احتیاط عکس بیشتر آورده بود که اونو قبول کرد).
تازه نشسته بودیم که یادمون اومد بخاطر عجله زیاد یادمون رفته دلار رو به درهم تبدیل کنیم و از منشی پرسیدیم که دلار هم قبول میکنید یا نه که گفت نه برید سیتی سنتر چنج کنید ،خلاصه بدو بدو رفتیم سیتی سنتر بدنبال صرافی و بعد از پرسیدن از این و اون که صرافی کدوم طبقه و کجاست (همونطور که دوستان عزیزی که تشریف بردن دبی میدونن در مال های بزرگی مثل سیتی سنتر آدرس پیدا کردن یخورده سخته)بالاخره دلارو چنج کردیمو بعد از نیم ساعت دوباره اومدیم کلینیک،به محض اینکه رسیدیم یه آقای هندی صدامون کرد واسه عکس قفسه سینه بعد از اون هم حدودا 45 دقیقه بعدخانم منشی واسه گرفتن قدو وزن و نمونه خون و فشار خون صدامون کرد.و بعد از اون هم حدود 1 ساعت و 20 دقیقه نشستیم تاوارد دفتر دکتر سلیمان نیال(که ادم شوخ و بذله گویی هست ) شدیم و در اونجا شروع به پرسیدن سوال هایی مثل اینکه :تا حالا عمل جراحی داشته ای؟مشکل قلبی،سرطان، کلیه،اقدام به خود کشی داشتی یا نه،اعتیاد داری یا نه؟سیگار میکشی یا نه؟و...... کرد که همه این سوال هارو به فارسی با لهجه عربی میپرسید،بعد هم معاینه قلب و شکمو انجام داد و در آخر بدون اینکه سوالی بپرسه سریع 1 واکسن سیاه سرفه-دیفتری –کزاز به همسرم و به من هم همین واکسنو بعلاوه واکسن سرطان رحم زد وکلا 10 دقیقه طول کشید و بعد از حدود8-7 دقیقه جواب هارو مهروموم شده بهمون دادن و 1950درهم گرفتن( نفری500درهم هزینه ویزیت دکترنفری150درهم واکسن سیاه سرفه،650 درهم واکسن سرطان رحم) که البته واکسن سرطان رحم باید در 3 نوبت تزریق بشه که نوبت دوم 1 ماه بعد و نوبت سوم 6ماه بعده که دکتر سلیمان گفت از همینجا تهیه کنید اما چون این واکسن باید در یخچال نگهداری بشه گفت یک روز قبل از پروازتون بیایید بگیرید که ما رفتیم از یه داروخانه به قیمت کمتری 405درهم گرفتیم.
روز مصاحبه هم با خانم ملیکا که از قبل هماهنگ کرده بودیم نفری 150درهم ساعت 5 صبح اومدن دنبالمون دم هتل و ساعت 6.5 صبح دم در سفارت پیادمون کردن اما با اینکه صبح زود رسیدیم حدود 6-5 نفر از هموطنان زودتر از ما رسیده بودند ،خلاصه تا ساعت 7:45 با دوستان مشغول صحبت( و از اونجایی که صبحانه نخورده از هتل اومده بودیم ) و صبحانه خوردن بودیم که نگهبانان سفارت که یکی هندی و یکیشون تو مایه های کره ای یا فیلیپینی بود اومدن واسه چک کردن نامه دوم و پاسپورتا به ما که رسید و نامه دومو که دید از اونجایی که پاس منو همسرم یکی بود و برنده اصلی هم همسرم بود با اینکه در نامه دوم اسم من هم ذکر شده بود اما چون پاس جدامو خواست به من گفت نمیشه شما برید توو رو به همسرم گفت فقط شما میتونید برید داخل که باز هم از اونجایی که همسر بنده فکر همه جارو کرده بود و پاس تکی منو آورده بود اونو نشون داد و اون افسر هم که دید دیگه بهونه ای نداره گفت باشه هردو میتونید برید داخل ،و بعد از حدود 10 دقیقه نگهبان دیگه که هندی بود اومد و بعد از چک دوباره پاس ها اول هم به ما گفت برید داخل که پس از رد شدن از گیت و بازرسی کیف ها و گرفتن موبایل رفتیم داخل سالن انتظار نشستیم و بعد از حدود 5 دقیقه وارد سالن اصلی سفارت شدیم که شماره میدادن.به محض ورود شمارمون در بورد ظاهر شد که رفتیم پیش یه خانم محجبه هندی که مدارکمونو تحویل دادیم سند ازدواج،شناسنامه،کارت معافی،و...و مدارک ساپورتر رو خواست که ما گفتیم واستون از امریکا فکس کردن که در پرونده گشت و پیداش کرد و گفت فرم مالیاتی که گفتیم اون هم هست که دوباره نگاه کرد گفت اره اینجاست(ساپورتر ما فرم آی134 و مالیاتی رو حدود 1ماه قبل پست کرده بود اما ما ایمیلی که 2 هفته قبل از سفر به دبی زده بودیم گفت هنوز چیزی به دست ما نرسیده و ما هم سریعا به ساپورترمون گفتیم که مدارک رو واسه سفارت فکس کنه اما دیگه نمیدونیم تا روز مصاحبه مدارکی که پست شده بود به دستشون رسیده بود یا نه .دوستانی که مورد مشابه دارن زمان رسیدن مدارک ارسالی رو هم در نظر بگیرید). مدارکی که میگرفت رو میپرسید خودتون اصل ترجمشو احتیاج دارین یا نه که اگه جواب مثبت بود کپی ترجمه رو میگرفت و اصلشو میداد به خودمون ،بعد هم یه فیش به همسرم داد به مبلغ نفری 440$ گفت بپردازید و به من گفت تو وایسا بعد از من پرسید همسرت کار میکنه یا نه؟واسه دولت کار میکنه یا نه؟عنوان شغلش چیه؟خودت کار میکنی یا نه؟و بعد هم گفت همسرت که اومد این سوالارو از اون هم میپرسم اما وقتی که همسرم اومد چیزی ازش نپرسید فقط پرسید شغلت چیه.بعد هم گفت بشینید و ما هم رفتیم نشستیم به امید اینکه سریع شمارمون رو بورد ظاهر میشه و ما ساعت 10 نشده کارمون تموم میشه نشستیم اما جاتون خالی یه یک ساعتی نشستیم تا واسه اثر انگشت شمارمون اومد رو برد که نمیدونم چرا اینقدر طولانی شد چون کسانی بودن که خیلی بعد تر از ما اومدن اما واسه اثرانگشت زودتر رفتن.بهرحال بعداز پروسه اثرانگشت گیری هم حدودد 40 دقیقه نشستیم تا واسه مصاحبه شمارمون اومد رو برد(در این حین خانم ملیکا هم بدلیل اینکه کار ما طولانی شده بود اومد داخل و به ما گفت که با خانم محمدی برگردیم مثل اینکه مسافراشونو عوض کرده بودند) واسه مصاحبه هم پیش یه خانم حدودا 24-23 ساله تپل امریکایی رفتیم که فارسی هم بلد بود اما بدون اینکه از ما بپرسه مصاحبه رو به انگلیسی انجام داد و سوال هایی مثل اینکه کدوم ایالت میرید؟ساپورترتون چکارتونه؟مدرک تحصیلی دانشگاهیتون چیه؟مدرک تحصیلی همسرمو که اون خانم هندی نگرفته بود رو گرفت و بعدازاینکه از همسرم پرسید که کجا کار میکنی (شغل اصلی ایشون غیردولتیه اما چون همسرم در چند دانشگاه(من جمله دانشگاه دولتی) تدریس میکنه) رفت و با اون برگه آبی معروف برگشت و گفت صدور ویزای شما یک سری مراحل اداری داره که باید طی بشه و از 2 هفته و حتی تا 6 ماه امکان داره صدور ویزا طول بکشه.بعد هم گودبای گفت و ما سعت 10:40 با خانم محمدی بطرف دبی حرکت کردیم .وامروز که سایتو چک کردم زده بود پروسه در حال انجام .یک اقا دیگه هم که لاتاری بودن همون روز ویزا شونو گرفتن چونکه نه سربازی رفته بودن و نه کار میکردن هیچ چکاپ اف بی آی نخوردن.
اما نکته ای که میخواستم بگم اینه که اگر دوستان عزیز ساپورتر دارن دیگه زحمت حساب باز کردنو سند خونه ترجمه کردنو این قبیل کار هارو به خودشون ندن.چون ما خودمون از اونجایی که میگن کار از محکم کاری عیب نمی کنه سند خونه ترجمه کردیم ،خونه رو توسط کارشناس قیمت گذاری و ترجه کردیم و حساب بانکی خوبی هم باز کردیم و حتی اعتبار از بانک گرفتیم اما اونجا که خواستیم ارائه بدیم به افسر مصاحبه کننده گفت احتیاجی نیست. خیلی پرچونگی کردم اما حداقل امیدوارم تونسته باشم تجربیات خوبیو در اختیار دوستان قرار بدم .سوالی بود خوشحال میشیم کمکی کنیم.
دوستان عزیز؛ قبلا" هم اطلاع رسانی شده ولی مجدد تکرار میکنم : افراد بالای 16 سال باید پاسپورت جدا داشته باشند. موفق باشید.
مدیران محترم سایت چون ارسال یک موضوع به دو تایپیک مجاز نیست بنحو مقتضی این موضوع را در تایپیک دیگر اعلام نمایید تا عزیزان دچار مشکل نشوند.باسپاس فراوان

نمی توانیم کاری بکنیم مرغان غم بالا سرمان پرواز نکنند ولی می توانیم کاری بکنیم که روی سرمان آشیانه نسازند. . .
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، hasti_banoo ، Solitude
[quote='sunrise' pid='89567' dateline='1292956149']
با سلام به همگی ما دیروز مصاحبه داشتیم و خوشحالم که الان می تونم سفر ناممونو واسه دوستان مهاجرسرا بنویسم.[/size]


سلام
تبریک می گم به خاطر پشت سر گذاشتن این مرحله و تشکر می کنم بابت سفرنامه خوبتان
فقط یک سئوال داشتم شما مطمئن هستید که نفری 440 دلار در سفارت پرداخت کردید چون دوستان دیگه همه 815 دلار پرداخت کرده بودند .
case no :2011AS00023XXX
تاریخ دریافت پاکت اول :26may
تاریخ ارسال فرمها:3jun
تشکر کنندگان: rayan.s ، HAMEDMIM
با سلام خدمت همه دوستان
از دوستانی که تجربه مصاحبه در ابوظبی رو داشتن چند تا سئوال داشتم ممنون میشم اگر جواب بدهید .

1- آیا برای مصاحبه باید عکس جدید بگیریم یا اگر از همون عکسهای که با فرمها فرستادیم چاپ مجدد بگیریم و ببریم قبول میکنن ؟
2- من شنیدم که در دبی جابجایی مسافر توسط ماشین شخصی خلاف قانونه .کسانی که با ماشین های شخصی مثلا خانم ملیکا رفتن آیا به نظرشون این کار ok هست و ایشون در کارشون دقیق ؟

به امید موفقیت همه بچه ها ی مهاجرسرا
تشکر کنندگان:
با سلام ،ممنون از تبریکتون بله ما هم فکر می کردیم که نفری 819$ باید پرداخت کنیم اما فیش پرداختی مارو نفری 440$ زده بود.اما دوستان پول بیشتر ببرید بد نیست.یک برگ آبی رنگ که قیمت های مختلف روی آن نوشته شده بود واسه ما با ماژیک های لایت قسمت 440$ رو علامت زد .
[quote='Vahid-DV2011' pid='89599' dateline='1293001456']
با سلام خدمت همه دوستان
از دوستانی که تجربه مصاحبه در ابوظبی رو داشتن چند تا سئوال داشتم ممنون میشم اگر جواب بدهید .

1- آیا برای مصاحبه باید عکس جدید بگیریم یا اگر از همون عکسهای که با فرمها فرستادیم چاپ مجدد بگیریم و ببریم قبول میکنن ؟
2- من شنیدم که در دبی جابجایی مسافر توسط ماشین شخصی خلاف قانونه .کسانی که با ماشین های شخصی مثلا خانم ملیکا رفتن آیا به نظرشون این کار ok هست و ایشون در کارشون دقیق ؟

به امید موفقیت همه بچه ها ی مهاجرسرا

1-بله عکس هایی که باید هنگام مصاحبه تحویل بدید باید در 30روز اخیر گرفته شده باشند .
2-تجربه ما در سفر با خانم ملیکا که خوب بود چراکه ایشون به لحاظ اطلاعات مهاجرتی هم خیلی کمکمون کردن و بسیار راهنمایی می کردن و حتی برای گرفتن ویزا هم به ما گفتن که دیگه احتیاجی نیست خودمون سفر کنیم به دبی و میتونیم از طریق شرکت ایشون در تهران پاس و برگه آبی رو بفرستیم دبی و ایشون واسمون ویزا رو می گیرن و میفرستن.

تشکر کنندگان: Solitude
sunrise عزیز
تبریک میگم و امیدوارم هر چه زودتر ویزاتونو بگیرید.
در مورد 440$ ظاهرا اونجا اشتباه شده و از شما کمتر گرفتن . این email من به سفارت و جوابش است حدود یک ماه پیش:

Saturday, November 13, 2010 1:44 PM
Dear Sir/Madam
I searched your web site about the Diversity Visa Lottery fees but unfortunately I could not find my exact answer.
I will really appreciate it if you could list for me the fees that we should pay for the diversity visa per person in USD and UAE Dirham at the date of interview in embassy of US in Abu Dhabi ?
Sincerely Yours


Monday, November 22, 2010 8:23 AM
Dear Madam,
Thank you for your inquiry. DV fee is $819 or 3157 dirham per applicant.
Thank you,

Communication Unit
Consular Section
US Embassy Abu Dhabi
abudhabiiv@state.gov
/sv
تشکر کنندگان:
یک سوال دارم از sunrise یا خانمهایی که تجربه واکسن رحم رو دارن:
چه بازه سنی از خانمها شامل این واکسن میشن؟ من شنیدم تا 28 ساله .درسته؟
تشکر کنندگان:
دوستانی که ابوظبی مصاحبه شده اند یک سوالی داشتم:
ایا انجا نمی شه زبان مورد نظر را انتخاب کرد؟
من می خواههم مصاحبم فارسی باشه
نکنه بریم انگلیسی شروع کنه هنگ کنیم
تشکر کنندگان: Solitude




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان