کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ابتکار"خلیج فارسی" یک ایرانی در استکهلم
استکهلمیان – شهروندانی که گذرشان به خیابان "سوه آ وگن" در مرکز شهر استکهلم افتاده است یقینا بی تفاوت از کنار تابلوی بزرگی که نام "خلیج فارس" با حروف درشت بر آن نقش بسته نگذشته اند. بدون شک این بزرگترین تابلوی "خلیج فارس" است که اینچنین در یکی از مرکزی ترین خیابانهای استکهلم در مقابل دید هزاران رهگذر به نمایش گذاشته شده است. کار کار ایرانی است؟ بدون شک!

امیر محسنی مدیر ایرانی تبار آژانسهای مسافرتی "رسه سنتروم" در این رابطه می گوید: "چندی پیش در اسپانیا بودم و در یک گالری نقاشی تابلویی نظرم را جلب کرد که با اسم "خلیج ع رب ی" به معرض فروش گذاشته شده بود. به دقت به آن تابلو خیره شدم و دیدم که یک تابلوی نقاشی از حدود جغرافیایی منطقه خلیج فارس است که در آن خلیج فارس با نام جعلی معرفی شده, نام همه کشورهای عربی منطقه در آن به تصویر کشیده شده و نام ایران نیز بصورت کامل حذف شده بود. این تابلو که در اندازه یک متر در یک متر نقاشی شده بود به قیمت 10 هزار یورو (حدود 120 هزار کرون) به معرض فروش گذاشته شده بود و به گفته مسئول گالری, نقاش آن قبلا 16 تابلوی مشابه را به خریدارانی که عموما از شیوخ ثروتمند عرب بودنده اند فروخته است".

دیدن این تابلو جرقه ایده ای بود که امیر محسنی پس از بازگشت به استکهلم به مرحله اجرا درآورد. وی در این باره می گوید: " دیدن این تابلوی نقاشی و تلاشی که با هدف جعل نام خلیج فارس در گوشه و کنار جهان صورت می گیرد مرا به این فکر انداخت که ما ایرانیان نیز باید در این رابطه فعالتر شویم. به یادم افتاد که روزانه حدود 10 هزار نفر از مقابل محل کار من در استکهلم عبور می کنند و علاوه بر آن سرنشینان اتومبیل هایی که در چهار راه در مقابل چراغ قرمز توقف می کنند به تابلوهای ما نیز نگاه می اندازند. پس اگر نام خلیج فارس را با بزرگترین حروف ممکن بصورت تابلویی نصب کنم نام خلیج فارس هر روزه در مقابل دید حدود 10 هزار نفر از شهروندان استکهلم قرار خواهد گرفت".

امیر محسنی اضافه می کند: "تنها مشکل آن بود که بهانه ای جهت بالا بردن نام خلیج فارس در تابلوهایمان پیدا کنیم. سرانجام علی رغم اینکه ما به آن منطقه فروش بلیط نداریم اما تصمیم گرفتیم به زبان سوئدی بر روی تابلو بنویسیم: مسافرت های مخصوص به خلیج فارس!"

این ایده امیر محسنی تنها در حد ایده باقی نماند. او به ایده خود جامع عمل پوشاند و تابلوی بزرگ مزین به نام خلیج فارس اینک در خیابان "سوه آ وگن" استکهلم نگاه هر رهگذری را بسوی خود جلب می کند. اما امیر محسنی پیامیی برای دیگر مدیران و صاحبان شرکت ایرانی تبار در استکهلم, سوئد و دیگر نقاط جهان نیز دارد:

"امید من آنست که همه دیگر مدیران و صاحبان شرکت ایرانی در استکهلم و دیگر شهرهای سوئد نیز دست به اقدامی مشابه بزنند تا نام خلیج فارس در اعماق ذهن همه سوئدی ها نقش بسته و برای همیشه جاودان بماند. همه می توانند بمانند اما برای به نمایش درآوردن نام خلیج فارس بهانه ای پیدا کنند.
پاسخ
رای‌گیری اعراب برای تغییر نام خلیج فارس
به تازگی اعراب یک نظرسنجی برای تغییر نام خلیج فارس با نام مجعول خلیج ع ر ب ی و پیشنهاد آن به گوگل راه‌اندازی کرده‌اند.
به لینک زیر بروید و در این رای‌گیری شرکت کنید و به خلیج فارس رای دهید:
http://www.persianorarabiangulf.com
In the United States I will feel as if I were alive again
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، laili ، hoda_ch ، bahram_fadakar ، honareirani ، rasarasa ، Ali Sepehr
ای بابا، صدها سال هست که کشور ما در دستشونه. خلیج فارس دیگه هیچی...

جالب اینکه 75.5% رای به ایران داده اند! Big Grin

بچه بازیه جداً !!!

ما یه ماشین از دبی خریدیم...ابلهان برداشتند توی درهایش نوشتند : خلیج العرب!!! خوشبختانه قانون شده که باید در گمرک ایران این برچسب را بکنیم! جالب تر اینکه اینقدر برچسب سفت هست که باید آنرا بتراشیم که بدنه ماشین پر از خشهای وحشتناک میشه!!!
آخه یکی نیست بهشون بگه آخه شما چتونه؟ از پول زیاد نفت سیر شدید، میخواهید با جنگ خودتون رو سرگرم کنید؟ :d

و لیکن حیث التســــــــــــــــــــــــــــــــماع؟ Big Grin Big Grin Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: joseph ، hoda_ch ، ADONIS ، honareirani
این خلیج خلیج فارسه پس نیازی به رای گیری نداره.رای گیری برای چیزی انجام میشه که قرار باشه بین دو یا چند گزینه بهترین و درست ترین انتخاب شه وقتی جواب این گزینه مشخصه رای گیری فقط باعث ادامه دارن شدن این بازی مسخره میشه
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، usa.lover ، ParsTrader ، mh_hshk ، milad_aae
(2010-05-29 ساعت 16:19)یه مهاجر نوشته:  این خلیج خلیج فارسه پس نیازی به رای گیری نداره.رای گیری برای چیزی انجام میشه که قرار باشه بین دو یا چند گزینه بهترین و درست ترین انتخاب شه وقتی جواب این گزینه مشخصه رای گیری فقط باعث ادامه دارن شدن این بازی مسخره میشه

با نظر شما موافقم
کیس نامبر: *** | تاریخ رویت قبولی: ... | تعداد افراد کیس: خودم ، وسایم | ارسال فرمهای اولیه: ... | سفارت: ... | کارنت: ... | نامه دوم: ... | مصاحبه: ... | دریافت کلیرنس: ... | دریافت ویزا: ...
HAS NOT BEEN SELECTED << 2017

تمام آدرس‌ها و شماره‌های تماس مورد نیاز   |   Compare USA Cities

کانادا
پاسخ
تشکر کنندگان:
از وقتی که به دنیا امدم میگن دارن اسمشو عوض میکنن مسئله ی تازه ای نیست
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2010-05-29 ساعت 16:19)یه مهاجر نوشته:  این خلیج خلیج فارسه پس نیازی به رای گیری نداره.رای گیری برای چیزی انجام میشه که قرار باشه بین دو یا چند گزینه بهترین و درست ترین انتخاب شه وقتی جواب این گزینه مشخصه رای گیری فقط باعث ادامه دارن شدن این بازی مسخره میشه

دقیقا حرف جالبی زدی.
البته بگما این رای گیری ها الکیه . هدفشون جذب بازدید کننده ایرانی و عربی است.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان