کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ضیافت ازدواج سلطنتی ۱۹ ژوئن در استکهلم
اخبار فارسی سوئد– روز شنبه ۱۹ ژوئن پیش رو مراسم ازدواج سلطنتی مابین شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد و آقای دانیل وستلینگ در کلیسای بزرگ استکهلم واقعه در منطقه “گاملا استان” صورت خواهد گرفت.
در طی روزهای ۱۷ الی ۱۹ ژوئن شهر استکهلم محل برگزاری جشن های مفصل و مجللی تحت عنوان “لاو ۲۰۱۰″ (عشق ۲۰۱۰) خواهد بود.

ازدواج در روز ۱۹ ژوئن برای خانواده سلطنتی سوئد (خانواده برنادوت) دارای ارزشی سمبلیک است. پادشاه و ملکه فعلی سوئد (پدر و مادر ولیعهد) نیز در روز ۱۹ ژوئن سال ۱۹۷۶ در کلیسای بزرگ استکهلم به عقد یکدیگر درآمدند. و اینک ۳۴ سال بعد فرزندشان و ملکه آینده سوئد در همان روز و در همان محل به عقد همسر آینده خود در خواهد آمد.

“دانیل وستلینگ” که دارای تبار سلطنتی نیست پس از ازدواج با شاهزاده ویکتوریا لقب “پرنس” و “دوک استان وستریوتلند” را نیز از پادشاه دریافت خواهد کرد.

باید دید که آیا امینه کاکا باوه برخلاف رهبر حزب خود آقای لارش اوهلی که این ازدواج سلطنتی را در احترام به آرمانهای خود و حزبش تحریم کرده و در آن شرکت نمی کند از شرکت در این ضیافت خودداری خواهد نمود یا اینکه برای یک شب هم که شده آرمانهای کمونیسم را به کناری نهاده و بر روی یک میز در کنار عصاره های اریستوکراسی و اشراف جهان خواهد نشست و شامپاین و خاویار آنها را به سلامتی ایده های مارکس و لنین نوش جان خواهد کرد؟ شایان ذکر است که لارش اوهلی رهبر حزب چپ سوئد که خواستار لغو سیستم پادشاهی در سوئد است رسما اعلام کرده است که دعوت شرکت در این مراسم را پس داده است و در آن شرکت نخواهد کرد.

بنظر نمی رسد که بغیر از نمایندگان ایرانی تبار پارلمان سوئد هیچ ایرانی و یا ایرانی تبار دیگری در ضیافت ازدواج سلطنتی سوئد حضور داشته باشد.

دعوت از تنها یک خانواده سلطنتی از کشورهای اسلامی
از مشکلات بزرگ دعوت از پادشاهان و شیوخ کشورهای اسلامی به ضیافت های اروپایی این است که اکثریت آنان زنان خود را شایسته همراهی نمی دانند (و یا دارای چندین زن هستند) و در نتیجه تنها به ضیافت ها رفته و نه تنها “سبیل به سبیل” در کنار یکدیگر نشسته و میهمانی را مردانه می کنند! بلکه حاضر به شرکت در مراسم معمول ضیاف های اروپایی از قبیل رقص و نظایر آن هم نیستند. اما طبیعتا استثنائاتی هم وجود دارند.

عبدالله دوم پادشاه اردن و ملکه رانیا
عبدالله دوم پادشاه اردن و ملکه زیبای این کشور (رانیا) تنها خانواده سلطنتی از یک کشور اسلامی هستند که به مراسم ازدواج سلطنتی در استکهلم دعوت شده اند. بغیر از پادشاه و ملکه اردن نزدیک به ۱۰ نفر از شاهزادگان اردن نیز به این مراسم دعوت دارند که تعدادشان از میهمانان برخی خانواده های سلطنتی اروپایی نیز بیشتر است. این نشان دهنده رابطه نزدیک مابین دو خانواده سلطنتی سوئد و اردن است. نقش امروز پادشاه و ملکه اردن بعنوان تنها خانواده سلطنتی مدرن خاورمیانه شباهت بسیار زیادی به نقش خانواده سلطنتی پیشین ایران دارد که در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی گل سرسبد ضیافت های سلطنتی اروپا بوده اند.




ملکه رانیا از طرفداران برجسته حقوق زنان در کشورهای عربی است. در سال ۲۰۰۴ نشان کلنل ارتش اردن از سوی همسرش پادشاه عبدالله دوم به وی اعطا گردید.

در سال ۲۰۰۵ از سوی مجلهٔ هارپر به عنوان سومین زن زیبای دنیا شناخته شد. از سوی دیگر وی جوانترین ملکهٔ دنیا نیز محسوب می‌شود, با این وجود مادر چهار فرزند است. نام ملکه رانیا همچنین در میان ۱۰۰ زن قدرتمند دنیا در رتبهٔ ۸۱ فهرست مجله معتبر “فوربز” به چشم می‌خورد.

روسای جمهور محبوبیت زیادی در ضیافت های سلطنتی ندارند
دعوت از یک رئیس جمهور به یک ضیافت سلطنتی محبوبیت چندانی ندارد. اما سوئد به احترام “همسایه” همواره دو استثناء در این زمینه قائل می شود و آن دعوت از روسای جمهور دو کشور غیر پادشاهی همسایه یعنی فنلاند و ایسلند است که بصورت سنتی همواره به ضیافت های سلطنتی سوئد نیزدعوت می شوند.

صدها میهمان از سراسر جهان به مراسم ازدواج سلطنتی استکهلم دعوت شده اند که اکثر آنان از پادشاهان, ملکه ها و شاهزادگان کوچک و بزرگ, شناخته و ناشناس تشکیل شده اند.
۱۹ ژوئن ۲۰۱۰
چنانچه از طرفداران جلال و جبروت سلطنتی بوده و از مشاهده اجتماع عصاره های اریستوکراسی و اشرافیت جهان در یک محل و تجملات پیرامون آنها لذت میبرید بهتر است روز ۱۹ ژوئن را در تقویم های خود یادداشت کنید و نظاره گر یکی از مجلل ترین گردهم آیی های سلطنتی تاریخ مدرن جهان باشید
پاسخ
«شیما خانم» تنها زدن کلید تشکر برای این متن خواندنی و پر از اطلاعات کافی نبود و بدینوسیله تشکری چندبرابر معمول بخاطر این متن قشنگتان دارم و دیگر دوستان را نیز دعوت میکنم که با حوصله بخوانند....زیراکه اطلاعات دانستنی زیادی در بر دارد.
پیروز باشید وبدرود
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، یه مهاجر ، hvm ، looloo ، OverLord
اگرچه سوئد با عنوان سلطنتی و پادشاهی اداره می شود اما پیوندی عمیق و دوستانه بین خانواده سلطنتی و مردم این کشور حکم فرماست و خانواده سلطنتی در بسیاری از جشنها و اعیاد در کنار مردم عام حضور دارند،در اینجا مردم حتی اجازه ورود بدون سوال و جواب به محوطه بیرونی کاخ سلطنتی را دارند و کاخ در منطقه ای در مرکز شهر واقع شده که در واقع هیچ مانع و حصاری بین خانواده سلطنتی و مردم ایجاد نکرده است!!!!!!

در کشور سوئد، پادشاه یک مقام تشریفاتی است و پارلمان ملی سوئد Riksdagen وظیفه اصلی طرح و تصویب قوانین کشور که توسط نمایندگان پارلمان ارائه می شود را برعهده دارد.نمایندگان پارلمان هر چهار سال یکبار توسط مردم سوئد گزیده می شوند.پارلمان نخست وزیر را برمی گزیند(statsminister) و نخست وزیر نیز اعضای هیئت دولت را منصوب می کند.پارلمان قوانین را وضع می کند و در مورد درآمدها( مالیات) و هزینه های کشور تصمیم گیری می کند. پارلمان همچنین بر کار دولت و اداره های دولتی نظارت می کند و در مورد سیاست خارجی موضع گیری می کند.همه جلسه های پارلمان علنی است. مردم میتوانند از جایگاه حضار ناظر بحث و گفتگو در پارلمان باشند. نتیجه رای گیری ها نیز علنی است. به بیانی دیگر چگونگی رای دادن هر نماینده را می توان دید.در ادامه اشاره کوتاهی به زندگینامه اعضای اصلی خانواده سلطنتی سوئد می کنیم.

خانواده سلطنتی سوئد
اعضای اصلی خانواده سلطنتی سوئد عبارتند از :

۱- پادشاه کارل گوستاو شانزدهم Carl XVI Gustaf
کارل گوستاو شانزدهم از سال ۱۹۷۳ میلادی،پادشاه سوئد بوده است. او متولد سی ام آوریل سال ۱۹۴۶ میلادی در شهر Solna در استان Uppland سوئد می باشد. وی قبل از آنکه پادشاه سوئد شود،در جریان مسابقات المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ میلادی با ملکه "سیلویا"( Silvia Sommerlath) که یک مفسر میزبان در مسابقات بود آشنا شد و پس از چهار سال در نوزدهم جون ۱۹۷۶ میلادی، آنها در شهر استکهلم جشن ازدواج خود را برگزار کردند و از سال ۱۹۸۰ میلادی در قصر سلطنتی که خارج از شهر قرار دارد سکونت گزیدند.
پادشاه کارل و ملکه سیلویا دارای سه فرزند،دو دختر و یک پسر هستند که به ترتیب سن، پرنسس ویکتوریا(متولد۱۹۷۷)،پرنس کارل فیلیپ(متولد۱۹۷۹) و پرنسس مادلین(متولد۱۹۸۲) نام دارند.


۲- ملکه ویکتوریا Silvia Sommerlath
ملکه سیلویا (Queen Silvia) متولد ۱۹۴۳ میلادی در شهر Heidelberg آلمان می باشد و به یک خانواده دورگه تعلق دارد که پدرش آلمانی و مادرش برزیلی است.او سه سال از شوهرش یعنی پادشاه سوئد بزرگتر است. ملکه سیلویا در زمان جنگ جهانی دوم متولد شد و پس از پایان جنگ، خانواده او به شهر سائوپائولو در برزیل کوچ کردند و او ده سال مابین سالهای 1947 تا 1957 میلادی در آنجا زندگی کرد و بعد به همراه خانواده اش مجددا به آلمان بازگشتند. ملکه سوئد در واقع سه ملیت دارد.آلمانی،برزیلی و سوئدی!
او قبل از ازدواج با پادشاه، در کنسولگری آرژانتین در شهر مونیخ کار می کرد و بعدها یک مفسر تحصیلکرده مسابقات ورزشی شد.او به شش زبان زنده دنیا تسلط دارد: سوئدی(که آن را با لهجه خفیف آلمانی صحبت می کند)،آلمانی(زبان مادری اش)،پرتغالی،فرانسوی،اسپان� �ایی و انگلیسی.همچنین، او تسلط کاملی به زبان علامت(Sign Language) برای ناشنوایان دارد.

۳- پرنسس ویکتوریا
پرنسس ویکتوریا فرزند ارشد خانواده سلطنتی سوئد در سال ۱۹۷۷ میلادی در شهر استکهلم متولد شد و طی یک تحول ساختاری سلطنتی که در سوئد در سال ۱۹۷۹ بوجود آمد، او جدا از اینکه زن است، وارث تاج و تخت سوئد محسوب می شود.این تحول ساختاری در نظام سلطنتی، پرنسس ویکتوریا را به نخستین زن وارث تاج و تخت در دنیا مبدل نمود.
ویکتوریا یکسال در دانشگاهی در فرانسه تحصیل کرد ولی در پائیز سال ۱۹۹۷ میلادی، تحصیل در رشته خاصی را برای کار در پارلمان سوئد دنبال کرد. بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی مدتی را در آمریکا اقامت نمود و در دانشگاه Yale در نیویورک درس خواند.او در علوم سیاسی هم درسهایی را گذراند و در دانشگاه استکهلم نیز مطالعاتی در زمینه علوم اجتماعی داشت.او در جون سال ۲۰۰۹ میلادی از دانشگاه اوپسالا در رشته لیسانس هنر فارغ التحصیل شد.
ویکتوریا قصد دارد در ۱۹ جون امسال با مردی به نام دانیل Daniel Westling در روزی که سی و چهارمین سالگرد ازدواج پادشاه و ملکه سوئد نیز می باشد، جشن ازدواجش را برپا کند. دانیل که چهارسال از ویکتوریا بزرگتر است متولد شهر Örebro سوئد است و یک مربی خصوصی ورزش می باشد.او صاحب یک شرکت ورزشی به نام Balance Training است که سه سالن ورزشی در استکهلم دارد. او مربی خصوصی ورزش پرنسس ویکتوریا بود و به همین خاطر با او آشنا شد.نامزدی او با دانیل در سطح رسانه های سوئدی سروصدای زیادی برپا کرد.مهمترین علت هم این بود که دانیل از خاندان سلطنتی نبود و بواسطه ازدواجش با ویکتوریا، او با ارتقای سطح لقب "پرنس دانیل "را تصاحب می کند نه بواسطه تعلقش به خاندان سلطنتی که در واقع اتفاقی غیرمعمول در سوئد بشمار می رود.


۴- پرنس کارل فیلیپ Prince Carl Philip
پرنس کارل فیلیپ تنها فرزند پسر خانواده سلطنتی سوئد در سال ۱۹۷۹ میلادی در شهر استکهلم متولد شد و به مدت هفت ماه جانشین و ولیعهد رسمی تاج و تخت بود ولی پس از اول ژانویه سال ۱۹۸۰ میلادی،بواسطه تحول ساختاری سلطنتی در سوئد،خواهر بزرگترش، ویکتوریا، این عنوان را تصاحب نمود.
فیلیپ به تازگی تحصیل خود را در رشته گرافیک در آمریکا آغاز نموده است. او قبلا هم در سال ۲۰۰۳میلادی در همین رشته در استکهلم مشغول به تحصیل بود. وی علاقه و تسلط خاصی هم به مسابقات اتومبیلرانی دارد.

از سال ۱۹۹۹ میلادی، فیلیپ با دختری به نام Emma Pernald آشنا بود ولی در مارس سال ۲۰۰۰ میلادی، طبق گفته دوست دخترش، آنها بطور توافقی رابطه خودشان را قطع کردند.


۵- پرنسس مادلین Princess Madeleine
پرنسس مادلین متولد سال ۱۹۸۲ میلادی سومین و آخرین فرزند خانواده سلطنتی سوئد است. او پس از پایان تحصیلات در سطح دبیرستان، در سال ۲۰۰۳ میلادی در دانشگاه استکهلم در رشته تاریخ هنر آغاز به تحصیل نمود.مادلین به زبانهای سوئدی،انگلیسی،آلمانی تسلط کامل دارد و فرانسوی را هم در سطح متوسط می داند.
اسب سواری،اسکی،تئاتر و رقص از مهمترین علاقه مندی های او هستند.همچنین او یکی از حامیان سازمان خیریه Min Stora Dag (به معنی روز بزرگ من) در سوئد می باشد.
در یازدهم آگوست سال ۲۰۰۹ میلادی، پرنسس مادلین پس از هفت سال دوستی با "یوناس برگستروم Jonas Bergström "که یک حقوقدان و وکیل می باشد، نامزدی اش را با وی رسما اعلام نمود.آنها در تابستان ۲۰۰۹، در جزیره اولند Öland سوئد مراسم نامزدی خود را جشن گرفتند و قرار است مراسم ازدواج آنها در پاییز یا زمستان سال ۲۰۱۰ میلادی برگزار شود.

از http://forum.iranproud.com:81/khanoadh-s...79833.html
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، Ali58 ، honareirani ، lexington ، Monica ، سارا کوچولو ، hvm ، hoda_ch ، looloo ، OverLord ، ADONIS ، ساشا
آخی.یاد کتاب" دزیره "افتادم.
پاسخ
تشکر کنندگان: hvm ، یه مهاجر ، looloo ، lexington ، OverLord
اطلاعات بیشتر درباره این مراسم رو می تونین توی استکهلیکان بخونین.من مجبور به حذف بخشی از مطالب شدم مخصوصا لیست مهمونا.......شاید براتون جالب باشه بخونین چه کسانی دعوت دارن Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: looloo ، lexington ، OverLord
با تشکر از شیمای گرامی

راستش من چند سوال دارم در مورد اینکه درآمد این خانواده از کجا تامین میشه ؟ آیا از سرمایه ای هست که قبلا داشتن و نسل به نسل منتقل شده تا حالا ، یا از بوجه دولتی هم سهمی دارند ؟

و اینکه پادشاه و دیگر اعضاء این خانواده شغل دیگری هم دارند یا نه ؟

و اینکه قوانین در مورد اونها چطور اعمال میشه ؟ آیا استثنائی هم در مورد این خانواده وجود داره ؟ یعنی تخفیف و یا مصونیت ویژه ای

با تشکر ویژه

ارادتمند لولو
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington
سوال های جالب و خوبیه اما متاسفانه جوابشون رو نمیدونم و باید درباره ش تحقیق کنم.

درباره شغل که بنظر میاد هر کدوم با توجه به علایقشون در رشته های خاصی فعالیت دارن
پاسخ
تشکر کنندگان: looloo ، lexington ، OverLord
من از طرفداران جلال و جبروت سلطنتی هستم Smile فقط باید بهم بگی که کی پخش میشه و از کجا میشه دید لطفا.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان:
حتما لیلی جان هنوز که چیزی در این باره نگفتن اما حتما در اطراف کاخ هم جشن برپا میشه که اگه شد حتما عکس میگیرم و میذارم و زمان پخش مراسم عروسی رو هم اعلام می کنم.خودم هم خیلی دوست دارم ببینم.به این میگن یه مربی ورزش خوش شانس، لقب پرنس گرفت
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، OverLord ، looloo ، lexington
اخبار فارسی سوئد– بانک مرکزی سوئد بمناسبت ازدواج سلطنتی مابین شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد و آقای دانیل وستلینگ در روز ۱۹ ژوئیه مبادرت به ضرب دو سکه یادبود نموده است, یک سکه طلا و یک سکه نقره.
در نمای یک طرف این دو سکه یادبود تصویری از عروس و داماد به اضافه جمله “شاهزاده ویکتوریا و پرنس دانیل” و نیز تاریخ ازدواج, ۱۹ ژوئیه, نقش بسته است و در نمای طرف دیگر سکه سمبل دربار پادشاهی, محل انتشار (استکهلم) و نیز حروف اول نام رئیس بانک مرکزی نقش بسته است. در بخشی از سکه نیز چند پروانه کوچک در حال پرواز وجود دارند که بعنوان سمبل شادی وخوشبختی در محل زندگی جدید زوج جوان در کاخ “هاگا” در استکهلم در طرح سکه گنجانده شده است.
طراح این سکه ها آقای ارنست نوردین طراح سوئدی است.
بهای سکه طلای یادبود که از طلای ۲۲ عیار تشکیل شده, دارای ۱۲ گرم وزن بوده و قطر آن ۲۶ میلی متر است از سوی بانک مرکزی ۴۰۰۰ کرون سوئد اعلام شده است. بهای سکه نقره یادبود که دارای ۲۷٫۰۳ گرم وزن بوده و قطر آن ۳۶ میلی متر است ۳۰۰ کرون سوئد اعلام شده است.
سکه هایی که هم می تواند هدیه ای ارزنده و هم پس اندازی با ارزش برای خود یا فرزندان باشند.
علاقمندان جهت خرید هر کدام از این سکه ها می بایست از طریق وب سایت ضرابخانه سلطنتی سوئد آن را رزرو کنند. پس از رزرو, نامه تاییدی همراه قبض پرداخت به آدرس متقاضی خرید ارسال خواهد شد. ضرابخانه سلطنتی سوئد پس از دریافت بهای سکه های سفارش داده شده آن را در طی ماه مه با پست سفارشی به آدرس خریدار ارسال می کند.
پیوندهای مربوط
ضرابخانه سلطنتی سوئد
ضرب سکه طلا و نقره به مناسبت ازدواج سلطنتی توسط بانک مرکزی سوئداستکهلمیان – بانک مرکزی سوئد بمناسبت ازدواج سلطنتی مابین شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد و آقای دانیل وستلینگ در روز ۱۹ ژوئیه مبادرت به ضرب دو سکه یادبود نموده است, یک سکه طلا و یک سکه نقره.
در نمای یک طرف این دو سکه یادبود تصویری از عروس و داماد به اضافه جمله “شاهزاده ویکتوریا و پرنس دانیل” و نیز تاریخ ازدواج, ۱۹ ژوئیه, نقش بسته است و در نمای طرف دیگر سکه سمبل دربار پادشاهی, محل انتشار (استکهلم) و نیز حروف اول نام رئیس بانک مرکزی نقش بسته است. در بخشی از سکه نیز چند پروانه کوچک در حال پرواز وجود دارند که بعنوان سمبل شادی وخوشبختی در محل زندگی جدید زوج جوان در کاخ “هاگا” در استکهلم در طرح سکه گنجانده شده است.


طراح این سکه ها آقای ارنست نوردین طراح سوئدی است.
بهای سکه طلای یادبود که از طلای ۲۲ عیار تشکیل شده, دارای ۱۲ گرم وزن بوده و قطر آن ۲۶ میلی متر است از سوی بانک مرکزی ۴۰۰۰ کرون سوئد اعلام شده است. بهای سکه نقره یادبود که دارای ۲۷٫۰۳ گرم وزن بوده و قطر آن ۳۶ میلی متر است ۳۰۰ کرون سوئد اعلام شده است.
سکه هایی که هم می تواند هدیه ای ارزنده و هم پس اندازی با ارزش برای خود یا فرزندان باشند.
علاقمندان جهت خرید هر کدام از این سکه ها می بایست از طریق وب سایت ضرابخانه سلطنتی سوئد آن را رزرو کنند. پس از رزرو, نامه تاییدی همراه قبض پرداخت به آدرس متقاضی خرید ارسال خواهد شد. ضرابخانه سلطنتی سوئد پس از دریافت بهای سکه های سفارش داده شده آن را در طی ماه مه با پست سفارشی به آدرس خریدار ارسال می کند.

*********************

این روزا همه جای سوئد هدایا و سوغاتی هائی دیده میشه که تصویر پرنسس ویکتوریا و نامزدش روی اون چاپ شده،در بحران صنعت توریسم اروپا این ازدواج معجزه ای برای سوئد محسوب میشود چراکه توریستهای زیادی رو از سراسر دنیا به این کشور کشانده،بازار فروش سوغاتی ها از ماگ و تی شرت گرفته تا ظروف کریستالی با عکس پرنسس و نامزدش داغ داغ ست.

[عکس: 3014804190.jpg]

بیشتر هم از تصویر فوق روی سوغاتی ها استفاده شده
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali58 ، Monica ، looloo ، kianoush ، hoda_ch ، lexington ، hasti_banoo ، ساشا
Celebrations 17-19 June 2010
The wedding between Crown Princess Victoria and Mr Daniel Westling will be celebrated from 17-19 June 2010.

Thursday 17 June
Private dinner, Drottningholm Palace
Host: The King and Queen


Friday 18 June
Government reception, Stockholm City Hall
Host: The Government
Dinner: Eric Ericson-hall
Host: The Government

Concert, Stockholm Concert Hall
Host: The Swedish Parliament (Riksdag)


Saturday 19 June
The marriage ceremony in Stockholm Cathedral at 3.30 pm. The ceremony will be followed by a cortège and journey by Royal Barge, the 'Vasaorden'.

Wedding banquet at the Royal Palace, Stockholm
Host: The King and Queen
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، hvm ، hoda_ch ، lexington
اخبار فارسی سوئد– “هوکان پترشون” مسئول هماهنگی مراسم ازدواج سلطنتی در دربار پادشاهی سوئد امروز اعلام کرد که ۱۱۰۰ میهمان از سراسر جهان جهت شرکت در مراسم ازدواج مابین شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد و آقای دانیل وستلینگ در کلیسای بزرگ استکهلم حضور خواهند داشت.
تاکنون اعتبار نامه ۲۵۰۰ خبرنگار جهت پوشش خبری این مراسم تایید شده و پیش بینی می شود که
حدود ۳۰۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی دیگر نیز به آن اضافه شوند. ۲۵ شبکه خبری تلویزیونی خارجی نیز این مراسم را بصورت مستقیم پخش خواهند نمود.

بسیج نیروهای پلیس سوئد جهت تامین امنیت این مراسم و میهمانان بلند پایه شرکت کننده در آن نیز از گسترده ترین در تاریخ پلیس این کشور تلقی شده است. ۲۰۰۰ افسر پلیس این مراسم را تحت نظرخود خواهند داشت.

میهمانان ضیافت ازدواج سلطنتی ۱۹ ژوئن در استکهلم
استکهلمیان – روز شنبه ۱۹ ژوئن پیش رو مراسم ازدواج سلطنتی مابین شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد و آقای دانیل وستلینگ در کلیسای بزرگ استکهلم واقع در منطقه “گاملا استان” صورت خواهد گرفت.

در طی روزهای ۱۷ الی ۱۹ ژوئن شهر استکهلم محل برگزاری جشن های مفصل و مجللی تحت عنوان “لاو ۲۰۱۰″ (عشق ۲۰۱۰) خواهد بود.

ازدواج در روز ۱۹ ژوئن برای خانواده سلطنتی سوئد (خانواده برنادوت) دارای ارزشی سمبلیک است. پادشاه و ملکه فعلی سوئد (پدر و مادر ولیعهد) نیز در روز ۱۹ ژوئن سال ۱۹۷۶ در کلیسای بزرگ استکهلم به عقد یکدیگر درآمدند. و اینک ۳۴ سال بعد فرزندشان و ملکه آینده سوئد در همان روز و در همان محل به عقد همسر آینده خود در خواهد آمد.

“دانیل وستلینگ” که دارای تبار سلطنتی نیست پس از ازدواج با شاهزاده ویکتوریا لقب “پرنس” و “دوک استان وستریوتلند” را نیز از پادشاه دریافت خواهد کرد.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2010-05-20 ساعت 13:41)looloo نوشته:  من چند سوال دارم در مورد اینکه درآمد این خانواده از کجا تامین میشه ؟ آیا از سرمایه ای هست که قبلا داشتن و نسل به نسل منتقل شده تا حالا ، یا از بوجه دولتی هم سهمی دارند ؟

و اینکه پادشاه و دیگر اعضاء این خانواده شغل دیگری هم دارند یا نه ؟

و اینکه قوانین در مورد اونها چطور اعمال میشه ؟ آیا استثنائی هم در مورد این خانواده وجود داره ؟ یعنی تخفیف و یا مصونیت ویژه ای

این سایت رسمی خانواده سلطنتی ست البته من فرصت نکردم که اطلاعاتش رو بخونم ممکنه در این سایت به بخشی از سوالاتت پاسخ داده شه اما ظاهرا این خانواده مصونیت ویژه ای که ما برای یه خونواده سطنتی متصور هستیم رو ندارن چون برخی از نشریات شایعاتی مبنی بر بارداری دختر کوچک این خونواده پخش کردن و علت اعلام نامزدی غیرمنتظره اون و دوست پسرش رو که 7 ساله با هم در ارتباط جدی هستن می دونن الیته خونواده شکایت کردن و طبق قوانین نشریات مثل آدمهای معمولی فقط بهشون غرامتی پرداخت میشه که قراره خرج بنیادهای خیریه بشه
اینم لینک خبر
http://www.stockholmian.com/news/persisk...ncrypt.htm

یا در مورد دیگه ای مجدد از طرف جامعه سوئد شاهزاده ویکتوریا مورد اعتراض شدید قرار گرفته. چرا ؟

اخبار فارسی سوئد– در برخی کشورهای غربی و بخصوص آمریکا مرسوم است که به هنگام مراسم عقد, پدر عروس دختر خود را تا جایگاه عقد همراهی کرده و وی را بعنوان همسر آینده داماد “تحویل” او می دهد.
اما چنین سنتیی در سوئد منسوخ شده است. در در سوئد عقیده بر این است که در یک دمکراسی واقعی که زنان آن از حقوق کاملا مساوی و بی قید و شرط با مردان برخوردارند نه تنها قوانین, بلکه سنت های زن ستیز نیز می بایست مورد توجه و تغییر قرار گیرند.

در سوئد ”تحویل داده شدن” یک زن از سوی یک مرد به مردی دیگر در جریان ازدواجش توهینی آشکار به مقام زن بعنوان یک انسان بالغ, مستقل و دارای حقوقی یکسان با مرد تلقی می شود. در سوئد, برعکس آمریکا, در جریان مراسم ازدواج و عقد, زن و مرد در جایگاه دو انسان بالغ و عاقل و دارای حقوق کاملا متساوی به تنهایی و در کنار یکدیگر به سوی جایگاه عقد قدم بر می دارند.

کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد و سیلیوا ملکه این کشور نیز که در ژوئن سال ۱۹۷۶ (سی و چهار سال قبل) به عقد یکدیگر در آمدند این سنت سوئدی را بجای آورده و اجازه ندادند که نه کشیش و نه پدر عروس وی را تا جایگاه عقد همراهی کند. بلکه عروس و داماد بعنوان سمبل دو انسان بالغ و عاقل و دارای حقوق متساوی در کنار یکدیگر به سوی جایگاه عقد رهسپار شدند.

اعتراض به شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد
در طی هفته گذشته هنگامی که شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد بیان داشت که مایل است در جریان مراسم ازدواجش پدرش (پادشاه) وی را تا جایگاه عقد همراهی کند موجی از اعتراضات از سوی روشنفکران و سازمان های دفاع از حقوق برابر زن و مرد در سوئد برانگیخته شد. در بیانیه های اعتراضی از ولیعهد سوئد خواسته شده که از تصمیم خود صرف نظر کرده و در احترام به این سنت سوئدی از اینکه در جریان ازدواجش بمانند “بسته ای” توسط مردی به مرد دیگری “تحویل” داده شود خودداری نماید.

هنوز مشخص نیست که شاهزاده ویکتوریتا چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت. بدون شک یکی از نکات قابل توجه برای مردم و خبرنگاران در مراسم مجلل ازدواج سلطنتی که در روز ۱۹ ژوئن پیش رو در استکهلم صورت خواهد گرفت همین موضوع خواهد بود.

برداشت آخرین قدم ها در راه برابری کامل و بی قید و شرط زنان و مردان در سوئد
در حالی که زنان برخی از کشورهای عقب افتاده دنیا حتی از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود مانند انتخاب نوع پوشش بدنشان محرومند, کشور سوئد بعنوان پرچمدار نهضت برابری زن و مرد در جهان در راه برداشتن آخرین قدم ها در راه دست یابی به برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد در جامعه مترقی و پیشرو خود است.

از دیگر پیشنهاداتی که جهت ویران نمودن آخرین موانع در راه برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد توسط احزاب سیاسی سوئد ارائه شده است “خنثی” نمودن قوانین ثبت احوال است. هدف این است که در آینده حتی اسامی نیز موجب تفکیک زنان و مردان از یکدیگر نشود. یک زن بتواند همان اندازه از اسامی به اصطلاح مردانه مانند اریک یا دارا استفاده نماید که مردان از اسامی به اصطلاح زنانه ای از قبیل آنا یا سارا.

حتی کودکستانهای سوئد در راستای سیاستهای برابری خواهانه زن و مرد در این کشور از سالها قبل اسباب بازیهای به اصطلاح دخترانه مانند عروسک و اسباب بازیهای به اصلاح پسرانه مانند اتوموبیل را بطور مشترک هم در اختیار دختران و هم در اختیار پسران قرار می دهند و به این ترتیب زنان و مردان جامعه ی فردای خود را آن گونه تربیت می کنند که برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد بخشی طبیعی از تفکر و اندیشه آنان باشد.


دو سال پیش دولت سوئد در ماموریتی از اداره راه و ترابری این کشور خواست که علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی که مانند دیگر کشورهای جهان جهت ساخت و تولید آنها بصورت سنتی از “هیکلی” مردانه استفاده می شود را طوری طراحی نماید که زنان مورد تبعیض قرار نگرفته و “هیکل” زنان نیز بطور مساوی با مردان در علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی منعکس شود.

بدنبال دستور دولت, اداره راه و ترابری سوئد اولین سری از علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی با هیکل “زنانه” را در سال ۲۰۰۸ طراحی و تولید نموده است. قرار است این تابلوهای “برابری” بتدریح وارد شبکه علائم راهنمایی و رانندگی سوئد شوند. تابلوی عابر پیاده سمت چپ از جمله علائم راهنمایی و رانندگی جدیدی است که از سال ۲۰۰۸ در سوئد مورد استفاده قرار گرفته است.

در حال حاضر حدود نیمی از اعضای پارلمان سوئد و همچنین نیمی از وزرای دولت این کشور از زنان تشکیل شده است که در کنار پارلمان و دولت فنلاند در جهان نمونه ای بشمار می رود.
پاسخ
تشکر کنندگان: RosyluvsUSA ، hany ، looloo ، maryamjay ، ساشا
اخبار فارسی سوئد – هنوز مدت کوتاهی از اعلام نامزدی شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد نگذشته است که روز سه شنبه ۱۱ اوت از سوی دربار پادشاهی سوئد اعلام شد که شاهزاده “مادلین” سومین و کوچکترین فرزند پادشاه و ملکه سوئد نیز با جوان ۳۰ ساله ای بنام “یوناس بریستروم” نامزد کرده است.
خبر نامزدی این دو در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ “سول لیدن” واقع در جزیره “اولند” سوئد با شرکت این زوج جوان و حضور گسترده خبرنگاران تایید شد.

شاهزاده “مادلین” در جراید اروپایی “زیباترین پرنسس جهان” لقب گرفته است و بواسطه زیبایی خیره کننده اش از شهرت بسیاری در اروپا برخوردار است.

هفته گذشته یک مجله آلمانی که به دروغ مطالبی در رابطه با “حاملگی” این شاهزاده جوان سوئدی منتشر نموده بود با پیگیری وکلای خانواده سلطنتی سوئد از سوی یک دادگاه آلمانی مجبور به پرداخت ۴۰۰ هزار یورو خسارت به این شاهزاده خانم جوان گردید. مبلغ این خسارت به اعلام سخنگوی خانواده سلطنتی سوئد مصروف امور خیریه خواهد شد.

شاهزاده “مادلین” سوئد متولد ۱۰ ژوئن سال ۱۹۸۲ بوده و ۲۷ ساله است. وی پس از شاهزاده “ویکتوریا” (ولیعهد) و شاهزاده “کارل فیلیپ” سومین و کوچکترین فرزند خانواده سلطنتی سوئد محسوب می شود.


داماد (یوناس بریستروم) یک جوان ۳۰ ساله و بزرگ شده در منطقه اعیان نشین “یورشهولم” در استکهلم است. او دیپلم دبیرستان خود را با نمرات بسیارعالی در سال ۱۹۹۹ از دبیرستان “دندرید” اخذ نمود و در سال ۲۰۰۶ تحصیلات خود را در رشته حقوق به اتمام رساند. او هم اکنون در یک دارالوکاله مشهور در استکهلم مشغول به کار است. این دو از طریق دوستان مشترک خود در سال ۲۰۰۲ با یکدیگر آشنا شده اند.

“یوناس بریتسروم” پس از ازدواج با شاهزاده “مادلین” لقب “دوک ایالت یست ریکلند و هلسینگلند” را از پادشاه دریافت خواهد نمود.

در رسانه های سوئد آمده است که پادشاه سوئد بواسطه “ادب و رفتار شایسته” این جوان رابطه بسیار خوبی با وی داشته و از تصمیم دختر خود جهت ازدواج با او استقبال کرده و بی درنگ نیز با آن موافقت نموده است.

از آنجائیکه جشن ازدواج شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد در ۱۹ ژوئن سال آینده برگزار خواهد شد و در پاییز همان سال نیز انتخابات پارلمانی سوئد در جریان خواهد بود احتمال داده شده است که جشن ازدواج شاهزاده “مادلین” و “یوناس بریستروم” در سال ۲۰۱۱ صورت گیرد.

به این ترتیب سوئد در طی دو سال آینده شاهد دو ازدواج سلطنتی خواهد بود. در حال حاضر شاهزاده “کارل فیلیپ” فرزند ۳۰ ساله و دوم خانواده سلطنتی سوئد تنها فرزند خانواده است که دارای نامزد رسمی نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، laili ، hoda_ch ، looloo ، maryamjay
(2010-05-22 ساعت 06:25)laili نوشته:  من از طرفداران جلال و جبروت سلطنتی هستم Smile فقط باید بهم بگی که کی پخش میشه و از کجا میشه دید لطفا.

شمارش معکوس برای شروع مراسم

پخش مستقیم مراسم از کانال 1 اس وی تی سوئد - ساعت 13 الی 24 ( به وقت استکهلم)شنبه 19 جون

جشن خیابانی در طول این روز در همه خیابانهای اصلی استکهلم برپاست

کلیه وسایل حمل و نقل عمومی در این روز رایگان ست

بخشی از برنامه این مراسم:
مراسم عقد در کلیسای بزرگ استکهلم
حرکت کالسکه زوج سلطنتی از خیابانهای strand و kungsgatan و hamn gatan و galarvarvet
حرکت قایق زوج سلطنتی از galarvarvet به سمت قصر
پاسخ
تشکر کنندگان: maryamjay ، ساشا




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان