کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در دانشگاه های آلمان
من تا اونجائی که اطلاع دارم این خوابگاهها رو به متاهلین میدن .اسم و قیمتش رو هم سوال میکنم بهتون میگم که از استادتون بپرسید.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: sharif1749 ، msar
سلام من سودا ميخواهم بدانم براي تحصيل در آلمان چه شرايطي لازم ؟ هزينه تحصيل چطوره؟ با ديپلم رياضي 18.83 ميشه از دانشگاههاش پذيرش گرفت؟ چه جوري؟ اگه ديپلم icdl1,2 داشته باشم ميتونم 1 كار خوب پيدا كنم؟ لطفا يكي بهم كمك كنه چون خيلي نياز دارم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام من سودا منم ميخواهم برم آلمان براي تحصيل و زندگي ديپلم رياضي با معدل 18.83 دارم و همچنين ديپلم icdl1,2دارم زبانم معمولي يعني در حد مكالمه ي معمولي ولي اصلا آلماني بلد نيستم ولي زود ياد ميگيرم از زبونا فقط استانبولي رو خيلي عالي بلدم آخه شنيدم اونجا تركيه اي زياد ميخوام ببينم كدوم رشته برا تحصيلم خوب؟ بعد هزينه ها چه جوريه؟ ها من تكواندو كارم هستم دان1 دارم و متولد 1371 معدل پيشم هم 18.03 و خلاصه ي كلام يه راهنمايي مفصل ميخوام خوهشششششششششش ميكنم راهنماييم كنيد مر30
سلام من سودا منم ميخواهم برم آلمان براي تحصيل و زندگي ديپلم رياضي با معدل 18.83 دارم و همچنين ديپلم icdl1,2دارم زبانم معمولي يعني در حد مكالمه ي معمولي ولي اصلا آلماني بلد نيستم ولي زود ياد ميگيرم از زبونا فقط استانبولي رو خيلي عالي بلدم آخه شنيدم اونجا تركيه اي زياد ميخوام ببينم كدوم رشته برا تحصيلم خوب؟ بعد هزينه ها چه جوريه؟ ها من تكواندو كارم هستم دان1 دارم و متولد 1371 معدل پيشم هم 18.03 و خلاصه ي كلام يه راهنمايي مفصل ميخوام خوهشششششششششش ميكنم راهنماييم كنيد مر30
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
سلام . من می خواهم برای فرصت مطالعاتی به آلمان بروم. وزارت خارجه یک نامه خطاب به سفارت به ما می ده که در اون از سفارت می خواد برای دادن روادید همکاری کنه.
به نظر شما این نامه را به سفارت بدهم بهتر یانه؟
می ترسم این نامه را بدهم و روابط وزارتخانه و سفارت خراب باشه، بدتر کار خراب شه.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
نمي تونم توصيه خاصي در اين مورد بكنم.

اما مي تونم يه تجربه رو در اختيارت قرار بدم.

يه گزارشگر ورزشي معروف راديو و تلويزيون در پيش از انقلاب و بعد از انقلاب مي خواست يه فيلم داستاني - مستند در مورد جام جهاني 2006 آلمان و اتفاقات تيم ايران بسازه. گروه هنرپيشه هايي هم كه داشت معروف بودن (مثلا بازيگر نقش نخست فيلمش الناز شاكردوست بود كه هرچند اون سال مثل الان معروف نشده بود، اما همچنان پر مدعا و از دواغ فيل افتاده بود).

اين آقا وقتي مي خواست براي ويزا به سفارت درخواست بده، به كمك فدراسيون فوتبال از وزارت خارجه يه نامه مي گيره و نامه رو ارائه مي ده و به هيچ كدوم از افراد گروهش ويزا نمي دن.

البته بعد هم شنيدم در ليستي كه فدراسيون فوتبال به وزارت خارجه داده بوده، علاوه بر افراد گوره ايشون، يك عده نورچشمي ها و آقازاده هاي فدراسيون فوتبال كه هنوز ويزا نگرفته بودن هم گنجونده شده بوده.

به هرحال يه تجربه كاملا واقعي رو بهت گفتم. قضاوتش باخودت.
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: sharif1749 ، msar ، maral-map
با سلام و تشكر
من مي خواستم براي ادامه تحصيل در مقطع ارشد در رشته مكاترونيك
(به آلماني ميشه Mechatronische ) به المان برم .
دنبال يه دانشگاه با رنكينگ خوب مي گردم البته نه از اون قيمت بالا هاش
من الان دارم زبان الماني مي خونم تو موسسه اطريش ، اگه ميشه كمكم كنيد تا يه دانشگاه خوب واسه اين رشته پيدا كنم.در ضمن من واسه تحصيل و بعدش اقامت مي خوام برم. با تشكر....
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
سلام

من می خواهم برای فرصت مطالعاتی برم آلمان و یکی از مدارک لازم ، دانشنامه لیسانس و ارشد به همراه ترجمه آنهاست. حالا من که فقط گواهی موقت دارم و نمی تونم ترجمه رسمی کنم، چی کار باید کنم؟ ترجمه بدون مهر قبوله؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar

آ یا بخش تایید مدارک سفارت آلمان، برای تایید مدارک پول می گیره؟ اگر بله ، حدودا چه قدر؟ هم چنین تایید مدارک توسط سفارت چه قدر طول می کشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام من یک گواهی اشتغال به تحصیل را برای ترجمه دادم و عنوان را ترجمه کرده

Certificate of Engegement in Studies

به نظر شما درسته یا باید می نوشت

Certificate of Educational Engegemen

ضمنا متن گواهی اشتغال به تحصیل من را این طوری ترجمه کرده
This is to certify that Ms.____________, daughter of __________, holder of Id card No._______ issued in Tehran was admitted into this University for the 4-year Doctorate Degree
Program in Pure Physics, on September 2007.

در حالی که در متن اصلی صریحا این جمله آمده که " در حال حاضر دانشجوی این دانشگاه می باشد" به نظر شما متن بالا کاملا گویا ست که من در حال حاضر دانشجو هستم یا نه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
تحصیل در آلمان

امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. پذیرفته‌شدن در آزمون سراسری ایران، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه، برای مثال سراسری یا آزاد، از فاکتورهای تعیین‌کننده برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان هستند برای اقدام به پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، مراحل مختلفی را باید طی کرد. ارزشیابی علمی مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان، یکی از این مراحل است. به طور مثال، شرایط در مورد افرادی که در ایران تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده‌اند یا تنها در آزمون سراسری پذیرفته شده‌اند، متفاوت است.
قبولی در آزمون سراسری
متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان که در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند، بدون آنکه در ایران در دانشگاه تحصیل کرده باشند‌، می‌توانند اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان کنند. این افراد اما تحصیل خود را نه از دانشگاه‌، بلکه با دوره‌ای یک ساله در کالج شروع خواهند کرد و با توجه به نمراتی که در پایان این دوره کسب می‌کنند، می‌توانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌شان تحصیل کنند.
دانستن این نکته که حدنصاب قبولی در آزمون سراسری، مقطع کارشناسی است، برای آن دسته از افرادی که تنها با پذیرش در کنکور سراسری ایران، قصد تحصیل در آلمان را دارند، ضروری است. بنابراین قبولی در آزمون سراسری در مقطع کاردانی برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های آلمان کافی نیست. منظور از قبولی در آزمون سراسری، تنها آزمون دانشگاه‌های سراسری در نوبت‌های روزانه و شبانه است. با این حساب، قبولی تنها در آزمون سراسری دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی کاربردی، مورد تایید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در آلمان نیست. البته این شرایط تنها در صورتی است که این افراد علاقه‌مند باشند، بدون تحصیل در دانشگاه‌های ایران و تنها با قبولی در آزمون سراسری اقدام به پذیرش کنند.
فارغ‌التحصیلان از دانشگاه آزاد
در مورد دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد و یا افرادی که در آزمون ورودی به این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، شرایط متفاوت است. تنها قبولی در آزمون سراسری دانشگاه آزاد، برای اقدام برای پذیرش کافی نیست. حدنصاب پذیرش، عموماً داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد است. این قاعده شامل فارغ‌التحصیلان از سایر دانشگاه‌های دولتی به غیر از دوره‌های روزانه و شبانه نیز می‌شود. دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیرانتفاعی سراسری، پیام نور و هچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی، تنها در صورت داشتن مدرک کارشناسی می‌توانند برای پذیرش از دانشگاه‌های آلمان اقدام کنند. طبیعتا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها و همچنین دانشگاه آزاد، مستقیما وارد دانشگاه خواهند شد و احتیاجی به گذراندن دوره یک ساله کالج نخواهند داشت.
درخواست برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد؟
سئوالی که در اینجا مطرح است، این است که آیا فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های نام‌برده با مدرک کارشناسی می‌توانند برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند یا باید در مقطع کارشناسی، از ابتدا تحصیل کنند؟
در این مورد شانس فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های سراسری نسبت به دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد بیشتر است. البته در این مورد تصمیم با دانشگاه و کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی است.
در این شرایط اما یک قاعده کلی وجود دارد. افرادی که در رشته تحصیلی خود در ایران و یا در زیر مجموعه‌های مشابه آن، قصد ادامه تحصیل در آلمان دارند، با تصمیم دانشگاه می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرفته شوند. و یا پس از تعیین سطح و ارزشیابی واحدهای گذرانده، در مقطع کارشناسی، اما در ترم‌های بالاتر ثبت‌نام کنند.
در مورد قبولی و تعداد واحدها، تنها کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه تصمیم خواهد گرفت و قاعده یکسانی وجود ندارد. تنها می‌توان گفت که در این مورد، میان دانش‌آموختگان دانشگاه‌های سراسری و آزاد تفاوتی وجود ندارد.
موارد استثنا
برای پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی این امکان وجود دارد که در صورت پشت‌سر گذاشتن یک سال تحصیلی (گذراندن واحدهای‌های دو نیم سال)، بدون ورود به کالج در آلمان، مستقیما وارد دانشگاه شوند‌. البته این شرایط تنها با موافقت دانشگاه امکان پذیر خواهد بود و شامل دوره‌های روزانه و شبانه می‌باشد. در صورت این امکان، طبیعتا این افراد از ابتدا مشغول به تحصیل می‌شوند.


پاسخ
تشکر کنندگان: xbox ، 2013 ، msar
سلام من ليسانس برق از دانشگاه اروميه دارم و ميخواستم براي فوق برم المان ميخواستم اگر ميشه دوستان به من چند دانشگاهي كه زياد سطحشون بالا نباشه رو معرفي كنن مرسي

سلام من ليسانس برق از دانشگاه سراسري اروميه دارم با معدل 14.13 ميخواستم براي دانشگاه هاي المان اقدام كنم ولي نميدونم كدومش ميخوام طوري باشه كه حتما پذيرش بگيرم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام سه تا سوال
1 - وضعیت زبان المانی
2 - چرا المان
3 - وضعیت مالی
تا دوستان به راحتی کمکتون کنن
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
کیفیت ترجمه دیگه بستگی به توانائی و میزان تسلط مترجم داره البته زمانیکه مدرکی ترجمه رسمی میشه حساسیت زیادی اشتباهات جزئی ندارن چون همون طور که ما وقتی یه نفر که زبان مادری ش فارسی نیست فارسی می نویسه یا حرف میزنه حتی اگه اشتباهاتی داشته باشه بدلیل تسلط به گرامر زبان مادری متوجه میشیم بنابراین اونا هم این اشکالات بطور خودکار تو ذهنشون موقع خوندن متن حل میشه نهایت اگر اشکالی هم باشه مسئولیت با مترجم هست و میتونین به دارالترجمه مدارک رو ببرین و بگین از اینجای متن ایراد گرفتن!!! که البته من تابحال ندیدم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام
من دانشجوي جامعه شناسي دانشگاه شيراز هستم مي خواستم اگه ميشه چندتا دانشگاه آلماني خوب وارزان را جهت تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در همين رشته خودم رو برام معرفي كنيد .
براي آموزش زبان آلماني هم تازه ثبت نام كردم.
چقدر شانس گرفتن پذيرش رو از دانشگاه هاي آلمان دارم؟؟؟؟؟؟؟
لطفا راهنمايي بفرماييد
پيشاپيش متشكرم .
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
سلام به دوستان عزیز. من 6 ماهه که متاهل شدم. لیسانس نرم افزار از دانشگاه آزادم. و قصد تحصیل تو یکی ازدانشگاه های آلمان دو دارم(بدون همسرم ). وضعیت متاهل بودنم 1 امتیازمثبت برای رفتنه؟یا منفی؟ اصلا بااین وضعیت بهب ویزا میدن؟ و به طور کلی نمیدونم باید از کجا شروع کنم! و در ابتدا کجا برم! چطورپیگیر باشم؟ هیچ اطلاعاتی ندارم. ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارین کمک کنید...
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان