کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در دانشگاه های آلمان
سلام خدمت دوستان عزیز من در لاتاری برنده شدم قبلش می خواستم برم المان از این طریق کسانی که دوست دارن برن آلمان پیشنهادی می کنم
در آلمان مدارسی هست به عنوان berufsschule که در این مدارس 1 هفته کار است و یک هفته درس حقوق هم می دهند فقط تنها کاری که شما باید انجام بدین این است که پذیرش بگیرید از این مدارس، این مدارس مثل فنی حرفه ای ایران است البته پیشرفته تر که هم مدرک لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتر می دهد برای اطلاعات بیشتر در گوگل سرچ کنید berufsschule تا تمام مدارس berufsschule آلمان را برای شما بیاره

اگر سوالی بود در خدمت هستم
پاسخ
سلام من میتونم با مدرک کازشناسی برم آلمان و ادامه تحصیل بدم؟یعنی فوق لیسانس بگیرم؟یه عمو هم آلمان دارم!از نظر جاومکان مشکلی ندارم!!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
shahrzad_h24 نوشته: سلام من میتونم با مدرک کازشناسی برم آلمان و ادامه تحصیل بدم؟یعنی فوق لیسانس بگیرم؟یه عمو هم آلمان دارم!از نظر جاومکان مشکلی ندارم!!

دوست عزیز من که جواب شما رو چند بار دادم...
فقط کافیه با عوتون هماهنگ کنید و پروسه شیرین مهاجرت رو شروع کنید.
تموم شد و رفت...دیگه اینقدر سوال نداره...
خوش و سربلند و موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
با سلام خدمت بزرگواران
من متولد 1370 هستم
دانشجوی سال دوم رشته IT دانشگاه پیام نور
و در زمینه های Security و Os و Vul Fi مهارت دارم.
می خواستم بدونم اگر بخوام از هم اکنون برای رفتن به آلمان برنامه ریزی کنم ، چه راهی بهم پیشنهاد میکنید برای رفتن
می خواستم یه سری ایمیل به دانشگاه های Mainz و Heidelberg و... بزنم و ازشون درخواست بدم که چندتا استاد IT معرفی کنند تا بتونم باهاشون تبادل اطلاعات داشته باشم و یه جورایی مخشونو بزنم
اما می خواستم قبلش با دوستان مشورت کنم
راستی برای زبان آلمانی هم مشکلی ندارم
هدفم از رفتن فقط ادامه تحصیل در یکی از دانشگاههای اونجاست
سربازی هم معافم
نامه ای به سفارت آلمان در تهران زدم اما جوابی بهم ندادن
میشه راهنمایی کنید
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اگه فقط قصد تحصیل دارین از طریق تماس با دانشگاه ها می تونین اطلاعات مهم رو بدست بیارین.البته هزینه تحصیل در آلمان برای خارجیها کمی بالاست
پاسخ
تشکر کنندگان: mehranphp ، usa.lover ، OverLord ، zara man ، majidazimi ، arezoo bj ، msar
دوست عزیز ، من آشنایی در آلمان دارم که ایشون گفتند هزینه تحصیل در آلمان سالیانه بیشتر از 5 میلیون نیست(البته بدون در نظر گرفته هزینه های متفرقه)
آیا این درسته ؟
شما راهی پیشنهاد می کنید برای مهاجرت من ؟
من فقط می خوام از ایران به آلمان مهاجرت کنم ، به هر نحوی
میشه چندتا راه بهم پیشنهاد کنید
چه دانشگاه هایی رو برای مکاتبه در نظر بگیرم؟
در درخواستم چی بنویسم|؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
شما برای تحصیل میری یا میخوای بمونی؟چون اول گفتین فقط قصد ادامه تحصیل دارین......به هر جال اگه بعد از اتمام تحصیل قصد موندن داشته باشین چندان ساده نیست و باید کار پیدا کنین و در واقع اون شرکت برای موندن شما کمک کنه وگرنه صرف تحصیل در اونجا نمیتونه ضمانتی کنه که بتونین برای همیشه بمونین

هزینه ها هم بستگی به دانشگاه رشته تحصیلی و شهری که زندگی می کنین داره

یکی از دوستان در اینجا مدتی آلمان زندگی کرده الان آنلاین نیستن اومدن میگم بیشتر راهنمائیتون کنن
پاسخ
تشکر کنندگان: mehranphp ، OverLord ، zara man ، alirezanz ، msar
فعلا رویه ادامه تحصیل زوم می کنم
منظورم از مهاجرت همون ادامه تحصیل بود
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
http://www.tiraman.com/forum/viewtopic.php?t=432

این لینک ممکنه تا حدی پاسخ سوالاتتون رو بده
پاسخ
تشکر کنندگان: mehranphp ، OverLord ، msar
شما بايد در هر موسسه اي که زبان آلماني را فراگرفته ايد بتوانيد امتحان "DSH " و يا امتحاني مشابه آن را با موفقيت بگذرانيد. و شرط دوم هم داشتن مدرک قبولي در کنکور و حداقل دوسال سابقه درس دانشگاهي است لازم است بدانيد براي اخذ پذيرش از اين دوره پيش دانشگاهي بايد مستقيما مدارک خود را به Studienkolleg ايالت مورد نظرتان در آلمان بفرستيد و از آن تقاضاي پذيرش کنيد. این سایت دانشگاه برلین است :

http://www.fu-berlin.de/en/studienbewerb...index.html
اگه مدرک زبان آلمانی ندارید میتونید با رفتن به یکی از موسسه های گوته (خیابان دولت)یا انجمن فرهنگی ایران و اطریش (خیابان مهناز) اون رو بگیرید و به همراه مدارک دانشگاهیتون به یکی از دانشگاههای مورد نظرتون توی آلمان بفرستید و بعد از گرفتن پذیرش همراه ومدارک مالی که بتونه ثابت کنه که در آلمان میتونید از عهده ی مخارج زندگیتون بربیان به سفارت آلمان ببرید و از اونجا برای گرفتن ویزا اقدام کنید...البته داشتن نمرات خوب در دانشگاه و دانستن زبان میتونه خیلی بهتون کمک کنه.....خرج ماهیانه ی یک دانشجو در شهرهای کوچیک و دانشجوئی آلمان ماهی 600 تا 700 یورو است.معمولا دانشگاهها به شما اجازه ی این رو نمیدن که با استاد مربوطه ارتباطی داشته باشید برای گرفتن پذیرش و اگر هم بتونید باهاشون این ارتباط رو برقرار کنید فقط به منظور بالا بردن سطح علمی شماست و کلا در این زمینه نمیتونید که مخشون رو بزنید...یعنی در کل به استاد ربطی نداره که بخواد به شما پذیرش بده ....فقط دانشگاه میتونه با برآورد سطح علمی شما این کار رو بکنه.....

این هم یه سایت دیگه که به نظر من خیلی خوب راهنمائی کرده برای اخذ پذیرش:
http://www.aftab.ir/articles/science_edu...5990p1.php

و در آخر بهترین کار اینه که برید به انجمن فرهنگی ایران و اطریش در خیابون مهناز عباس آباد و بهشون بگید که میخواهید برای پذیرش اقدام کنید و اونها راهنمائیتون میکنند.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، mehranphp ، OverLord ، zara man ، xbox ، King Eagle ، alirezanz ، msar ، maral-map
Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: ظرفیت‌های توریستی وایمار زندگی دانشجویی در این شهر را جذاب‌تر کرده استشهریه در برخی از دانشگاه‌های آلمان هنوز تصویب نشده است. دانشگاه وایمار یکی از این دانشگاه‌ها است. ارائه رشته‌های فنی و همچنین امکان تحصیل در رشته‌های هنر، ترکیب جدیدی از رشته‌ها را در دانشگاه وایمار ممکن ساخته است.

دانشگاه وایمار (Bauhaus-Universität Weimer)، واقع در ایالت تورینگن آلمان، دانشگاهی چند منظوره است. این دانشگاه که از قدمتی بیش از ۱۵۰ سال برخوردار می‌باشد، فعالیت خود را در ابتدا در قالب مدرسه هنر آغاز کرد. سپس این مدرسه هنر تبدیل به مرکز آموزش عالی وایمار شد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ و در پی وحدت مجدد آلمان، دانشکده‌های این دانشگاه با تعریفی جدید به فعالیت خود ادامه دادند.


رشته‌های تحصیلی و دانشکده‌ها


از یک سو رشته‌های فنی و از سوی دیگر رشته‌های هنر، گروه‌های آموزشی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. دانشکده عمران در بخش رشته‌های فنی و مهندسی و دانشکده‌های معماری، طراحی و علوم ارتباطات، رشته‌های هنر دانشگاه وایمار را به علاقه‌مندان تحصیل در این دانشگاه ارائه می‌کنند.


امکان تحصیل در هر یک از این دانشکده‌ها و در رشته‌های متنوعی فراهم شده است. به طور نمونه در بخش علوم ارتباطات رشته‌هایی همچون مدیریت رسانه، رسانه‌های رایانه‌ای و ‌آشنایی با سیستم‌آن‌ها و طراحی رسانه‌ای را می‌توان نام برد.


در دانشکده عمران نیز تنوع رشته‌ها و گرایش‌های آن‌ها قابل ذکر است که از مواد تا محیط زیست را نیز شامل می‌شود. در مجموع ۱۰ رشته در این دانشکده ارائه می‌شود که در بین آن‌ها مهندسی محیط زیست، رشته آب و محیط زیست، مهندسی مواد و طبیعتا مهندسی عمران را می‌توان نام برد.


دانشکده معماری در مجموع ارائه کننده هشت رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است.


Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: دانشجویان در دانشگاه وايمار برای هر نیم سال تحصیلی تنها مبلغی در حدود ۱۴۵ یورو، پرداخت می‌کنندتحصیل رایگان در شهر ادیبان


شهریه در برخی از دانشگاه‌های آلمان هنوز تصویب نشده است و دانشگاه وایمار نیز از جمله همین دانشگاه‌های رایگان محسوب می‌شود. دانشجویان برای هر نیم سال تحصیلی (شش ماه) تنها مبلغی در حدود ۱۴۵ یورو، بابت هزینه خدمات دانشجویی پرداخت می‌کنند.


از جمله موارد استفاده از خدمات دانشجویی که با پرداخت این هزینه امکان‌پذیر می‌شود، استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محل سکونت و در مواردی در شهرهای مجاور می‌باشد.


هزینه پایین زندگی از یک‌سو و رایگان بودن تحصیل در دانشگاه وایمار از سوی دیگر، محیط و شرایط مناسبی را برای دانشجویان خارجی علاقه‌مند به تحصیل در آلمان فراهم کرده است. علاوه بر این وایمار شهر توریستی نیز هست. گوته و شیلر دو شاعر و نویسنده پرآوازه آلمانی در این شهر زندگی کرده‌اند و این خود زندگی دانشجویی در این شهر تاریخی را با توجه به ظرفیت‌های توریستی آن، جذاب‌تر کرده است.


نویسنده: کاوه بهرامی

تحریریه: شهرام احدی
پاسخ
تشکر کنندگان: mehranphp ، OverLord ، zara man ، xbox ، PeymanYousefi ، ILAA ، msar ، maral-map
دانشگاه ماگدبورگ (Universität Magdeurg)، واقع در ایالت زاکسن آنهالت (Sachsen-Anhalt) در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است و جزو جدیدترین دانشگاه‌های آلمان به حساب می‌آید. دانشگاه‌های شرق آلمان برای جذب دانشجویان تبلیغ بیشتری می‌کنند، اما امسال دانشگاه ماگدبورگ نشان داد که نیاز چندانی به تبلیغ برای داوطلبان ندارد.


۳۲۰۰ متقاضی تحصیل در ترم جاری میلادی (۲۰۰۹ / ۲۰۱۰) در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. شهرت دانشگاه ماگدبورگ در رشته‌های فنی و مهندسی، به ویژه در بخش ماشین‌آلات سنگین است. سطح بین‌المللی دانشگاه ماگدبورگ نیز در طی سال‌های اخیر افزایش داشته است و همین موضوع نیز باعث شده که بیش از ۱۳ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان غیرآلمانی تشکیل دهند. آماری که برای دانشگاهی در شرق آلمان، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

تحصیل رایگان در ۶۲ رشته دانشگاه


دانشگاه ماگدبورگ از ۹ دانشکده تشکیل شده است که امکان تحصیل در بیش از ۶۲ رشته‌ی دانشگاهی را فراهم می‌کنند. در میان دانشکده‌ها می‌توان به دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده برق و فن‌آوری اطلاعات، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشکده ریاضیات، علوم پزشکی، علوم طبیعی و دانشکده علوم انسانی اشاره کرد.

شهریه در دانشگاه ماگدبورگ هنوز تصویب نشده است و در تحصیل در این دانشگاه رایگان است. دانشجویان برای هر ترم تنها مبلغی در حدود ۶۵ یورو بابت هزینه خدمات دانشجویی پرداخت می‌کنند. از جمله موارد استفاده از خدمات دانشجویی که با پرداخت این هزینه امکان‌پذیر می‌شود، استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محل سکونت و در مواردی در شهرهای مجاور می‌باشد. در ایالت‌های تورینگن و زاکسن آنهالت، در صورتی‌ که ۴ ترم از زمان تعیین شده برای اتمام دوره‌ی تحصیلی گذشته باشد، دانشجویان موظف به پرداخت ۵۰۰ یورو در هر ترم در دانشگاه‌های دو ایالت نام برده هستند.


تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ماگدبورگ

در کنار ارائه بیش از ۶۲ رشته دانشگاهی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه ماگدبورگ فراهم شده است. تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و اقتصاد، تحصیل در رشته مهندسی شیمی و مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در مقطع دکترا در رشته اقتصاد از جمله رشته‌های تحصیلی‌ای هستند که در مقاطع ذکر شده به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. تحصیل و نوشتن رساله در سایر رشته‌ها نیز در مقطع دکترا در صورت موافقت استاد راهنما به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است.


منبع : دویچه وله
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، mehranphp ، hamedrouhi ، OverLord ، zara man ، xbox ، msar ، maral-map
(2010-05-25 ساعت 12:29)mehranphp نوشته:  با سلام خدمت بزرگواران
من متولد 1370 هستم
دانشجوی سال دوم رشته IT دانشگاه پیام نور
و در زمینه های Security و Os و Vul Fi مهارت دارم.
می خواستم بدونم اگر بخوام از هم اکنون برای رفتن به آلمان برنامه ریزی کنم ، چه راهی بهم پیشنهاد میکنید برای رفتن
می خواستم یه سری ایمیل به دانشگاه های Mainz و Heidelberg و... بزنم و ازشون درخواست بدم که چندتا استاد IT معرفی کنند تا بتونم باهاشون تبادل اطلاعات داشته باشم و یه جورایی مخشونو بزنم
اما می خواستم قبلش با دوستان مشورت کنم
راستی برای زبان آلمانی هم مشکلی ندارم
هدفم از رفتن فقط ادامه تحصیل در یکی از دانشگاههای اونجاست
سربازی هم معافم
نامه ای به سفارت آلمان در تهران زدم اما جوابی بهم ندادن
میشه راهنمایی کنید
ممنون

سلام
می تونید از این سایت هم استفاده کنید
http://www.daad.de/stipendien/en/index.en.html?
هم دانشګاهها و هم بورسیه های سراسر آلمان را داره و امکان سرچ هم داره و ای میل هم جواب می دهند.
البته قبلا تو خیابون یخچال یه موسسه ای بود وابسته به سفارت آلمان که هم آموزش زبان می دادند و هم مشاوره اخذ ویزای تحصیلی که ګویا الان تعطیل است و این کار را شاید بخش فرهنګی سفارت انجام می دهد. این قسمت را مطمعن نیستم.
موفق باشیدږ
(2010-05-25 ساعت 13:58)mehranphp نوشته:  اگر دوستی لطف کرد و پاسخ منو داد لطفا منو راهنمایی کنه که برای ارتباط با دانشگاه های آلمان چه چیزی بگم و چه چیزی نگم

یه کم نمونه نامه های درخواست بذیرش یا کار و ... را در اینترنت بخون تا باسبک معرفی کردن اونها آشنا بشی. کلا اینجا افراد یک چیزهایی را در رزومه خودشون می نویسن که ما اصلا یادمون نیست که اون قابلیت ها را داریم. یا مثلا اګه به شما بګن خودت را معرفی کن می ګی اسمم اینه، تحصیلاتم، کارم . اما اینجا مثلا می ګن که من باهوشم، زود یاد می ګیرم، اجتماعیم، کنجکاوم. یعنی ویزګیهای و صفات شخصی و تواناییهای خدادادیت را هم باید بګی. یا مثلا عضو تیم شنای دانشګاه بودن شاید واسه ما تو ایران هیچ جا به دردمون نخوره. اما اینجا یعنی من سالمم، من ورزش می کنم، من عضو یک تیم هستم بس بلدم با دیګران کنار بیام و همکاری کنم و خیلی معناهای دیګه داره واسشون.
بس وقتی خواستی خودت را معرفی کنی ضمن روزمه قوی تحصیلی و کاری یادت باشه مهارتها و تواناییهای اینچنینیت را هم بګی. در ضمن یه کمی هم محکم و خوب خودت را معرفی کن.
کلا بیشنهاد می کنم نمونه های اینچنینی را در اینترنت سرچ کنی.
پاسخ
(2010-05-25 ساعت 12:54)mehranphp نوشته:  دوست عزیز ، من آشنایی در آلمان دارم که ایشون گفتند هزینه تحصیل در آلمان سالیانه بیشتر از 5 میلیون نیست(البته بدون در نظر گرفته هزینه های متفرقه)
آیا این درسته ؟
شما راهی پیشنهاد می کنید برای مهاجرت من ؟
من فقط می خوام از ایران به آلمان مهاجرت کنم ، به هر نحوی
میشه چندتا راه بهم پیشنهاد کنید
چه دانشگاه هایی رو برای مکاتبه در نظر بگیرم؟
در درخواستم چی بنویسم|؟

1- هزینه زندګی در آلمان البته بستګی به شهر و ویزګیهای شخصی شما هم داره. اما ماهی 200-300 یورو واسه جا درنظر بګیر. 200-250 هم واسه غذا ( البته باید خودت هم آشبزی کنی ها نه اینکه شب و روزت تو رستوران بګذره) و دیګه لباس خریدنت هم که به خودت مربوطه. یه 100-200 تایی هم از بول تلفن و خرید لباس و لوازم التحریر و غیره بذار دیګه. ترمی دوباره هم که باید بول بلیط قطار و از این حرفها به دانشګاه بدی که اون هم بین 150-250 یورو است ( البته سالی دوبار است).
ولی بازهم اینها خیلی فردی است و غیر قابل تعمیم. من در ماه ګذشته کلا 350 تا خرجم شد واسه یه ماه. 200 تا اجاره و 150 تا هم غذا و خریدهای متفرقه.
2- ببین اګه توی ذهنت باشه که فقط می خوای بری به نظر من نمی شه. درضمن اګه سفارت هم حس کنند دلیلت اینه اصلا بهت ویزا نمی دن. بعد هم من شرایط شما را نمی دانم ولی می ګم که اینجا هم خبری نیست و حلوا خیرات نمی کنند. سعی کن از زندګیت لذت ببری و زندګی کنی. من که فقط هولم که برګردم. خیلیهای دیګه را هم دیدم که اینجورین. اینجا امنیت داره، آرامش داره، زیبا ست، هواش تمیزه، اما .......... همیشه انګار یه چیزی کمه. این خانه قشنګ است ولی خانه ی من نیست ...........
به این لینک هم مراجعه کن.
http://www.daad.de/stipendien/en/index.en.html?
یه نفر دیګه هم یه چیزی راجع به مدارس فنی حرفه ای آلمان نوشته بود که یه هفته کار است و یه هفته درس و حقوق هم میدن و این حرفها که من نمی دونم چیه. فقط ګفتم که می تونی اون را هم ببینی و بررسی کنی شاید به نتیجه برسی.
(2010-05-25 ساعت 13:24)mehranphp نوشته:  در اینجا کاربرانی هستند که در آلمان زندگی کنند؟
چرا اینجا کسی به من کمک نمی کنه(گریه)

لینک توضیح اون مدارس فنی حرفه ای اینه
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=1398
بجات سرچ هم می کنم. دیګه چیکار کنم که بتونی بیایی؟؟؟؟؟
درضمن من فکر می کنم اګه تحصیلی بیایی بعدش دیګه موندن خیلی آسونه. البته شاید این تفکر منه. چون من اصولا فکر می کنم هر کاری را می شه کرد و آسونه. سخت نګیر.
موفق باشی
پاسخ
من سوم دبیرستان رو تموم کردم و دیپلم هم دارم.
برای ادامه ی تحصیل چندین کشور رو مد نظر قرار دادم ولی مثل اینکه آلمان گزینه ی بهتریه.
شرایط پذیرش چیه ؟ آیا من که فقط دیپلم دارم رو هم قبول میکنن
در ضمن میخوام به زبان انگلیسی درس بخونم.
هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان چطوره ؟
من از یک سایت خوندم که هزینه تحصیل بیشتر از 500 یورو برای هر ترم نیست.
از یک آلمانی پرسیدم و گفت فقط 200 یورو برای دبیرستان پرداخت میکنه.
برای تحصیل در آلمان با در نظر گرفتن خرج همه چیز از قبیل , خوراک , پوشاک , منزل , خرج تحصیل و ... تقریبا هر ماه چند یورو پول کافیه.
ممنون میشم اگر کمک کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان