کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
زمان ها، تاریخ ها و مناسبت ها در آمریکا
سلام، این موضوع خیلی جالب و حتی ضروری به نظر می رسه که بدونیم مثلا ساعات کاری کی شروع میشه و کی تموم میشه و یا فروشگاه ها و ... کی شروع به کار می کنند و کی پایان کارشون هست و ... یا حتی در چه تاریخی و به چه مناسبتی چه مراسمی برگزار میشه و مردم آمریکا در آن روز چه کار می کنند. و از این قبیل چیز ها... Smile

من میخواستم خودم اول شروع کنم و یکسری چیزهایی رو که میدونم بگم، ولی الآن اصلا حس و حالش نیست و حوصله اش رو ندارم، باشه بعد از چند تا پست از دوستان دیگه... Wink

متشکرم Shy
پاسخ
تشکر کنندگان: Jav3 ، OverLord ، looloo ، mohammadrezah ، taherifar
ساعت کاری ادارات از 8صبح تا 5 بعد از ظهره.
مغازه های کوچک 7 شب می بندند.
فروشگاههای زنجیره ای 9یا 9:30شب .بعضی مثل والمارت هم 11 -11:30شب می بندند.
کارمندها در سال 1هفته بیشتر مرخصی ندارند.اگر بیشتر مرخصی بگیرند بدون حقوق است.
بانکها بعضی تا 5-5:30 کار می کنند بعضی تا 6-6:30 و البته ساعت کاری شعبه هایشان هم متفاوت است.
اینها برای لس انجلس بود .چون شهر با شهر هم گاهی فرق می کند.
کل تعطیلی رسمی ادارات در سال اگر اشتباه نکنم 6روز است .بقیۀ تعطیلیها فقط شامل حال جاهای خاصی مثل مدارس است.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
پس با این اوضاع چطور می شه رفت شفر مثلا بیایم ایران
بی شک جهان را به عشق کسی افریده اند
چون من که افریده ام از عشق جهانی برای تو
پاسخ
تشکر کنندگان: Jav3 ، taherifar
بچه ها نمیخواید از مناسب هایی مثل کریسمس، دروغ اول آوریل (April Fools)، روز سنت پاتریک (Patrick's Day) و ... چیزی برامون بنویسید؟ Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: Jav3 ، taherifar
17 مارس روز برگزاری جشن روحانی پشتیبان ایرلندی ها، کشیش پاتریک (461-386)، در تقویم عبادی کاتولیک ها و یک تعطیلی رسمی در جمهوری ایرلند، ایالت اولسیتر در ایرلند جنوبی، و انگلیس، و دو ایالت کانادا است. ولی بطور غیررسمی در سرتاسر دنیا توسط مردم اقوام و نژادهای مختلف جشن گرفته می شود.

اولین جشن ثبت شده روز سنت پاتریک در آمریکای مستعمره در سال 1737 در شهر بوستون برگزار شد، و اولین جشن روز سنت پاتریک در نیویورک در سال 1756 در "کراون و تیستل تاورن" برگزار شد.

اولین برگزار کنندگان این جشن در آمریکا آدم های پولداری بودند. ولی پس از استقلال آمریکا از انگلیس، کاتولیک های ایرلندی از تمام طبقات اجتماعی با آرزوی دستیابی به آزادی دین به سمت ایالات متحده کشیده شدند، و جشن های روز سنت پاتریک ظاهر ساده تر و طبقه متوسط تری پیدا کردند.(برگرفته از وبلاگ آمریکای من)

نماد اصلی این روز شبدر سبز رنگه و مردم در این روز از لباسهای سبز و ظروف سبز استفاده میکنند.حتی بچه ها هم با لباس سبز به مدرسه میروند و شیرینی های طرح شبدر رو در فروشگاهها میتونید ببینید.یه سری عکس هم من گذاشته بودم که رودخانه ی شیکاگو رو توی این روز سبز کرده بودند .

یکی از مناسبتهای جالبی که من اینجا دیدم Rainbow day بود که هر بچه ای توی هر کلاسی باشه باید لباسهای رنگ هم بپوشند مثلا کلاس اول همه زرد کلاس دوم همه بنفش کلاس سوم همه آبی تا آخر که همه ی رنگهای رنگین کمون کامل بشن.

من چند وقت پیش که داشتم دخترم رو میبردم مدرسه دیدم همه بچه ها موهاشون رو رنگی کرده بودند و یا با روبانهای رنگی اونها رو به طرز عجیب و غریبی بسته بودند و میرفتند مدرسه که بعد فهمیدیم اون روز روزه Crazy hair day بوده . که به نظرم خیلی جالب اومد.

دروغ اول آپریل و کریسمس هم که دیگه معلومه.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Jav3 ، MORFIN ، ساشا ، honareirani ، mahdis ، lexington ، hana ، bardia9 ، فرامرز مسیبیان ، Rock ، sssamane ، taherifar
عید های مسیحی:

من سعی کردم تمام عید های مذهبی مسیحیان رو در این جا ذکر کنم ولی دقیقا نمیدونم که آیا همه شون در تمامی ایالت های در آمریکا برگزار میشه یا نه، خواهشمندم دوستان این مورد رو ذکر کنند. Wink

سبت (یا شبت) مسیحی طبق فرمان چهارم (از ده فرمان الهی) روز یکشنبه دانسته شده است که کار در را در روز مقدس منع می کند. با این حال در برخی از فرقه های چهارگانه مسیحی درباره مشروعیت سبت مباحثاتی وجود دارد.

عید تجلی یا خاج شویان (Epiphany): ششم ژانویه. جشن تجلی به مناسبت ظهور مسیح کودک بر مغان یا مردان خردمند برگزار می شود. این جشن در کلیساهای ارتدکس (شرقی) اهمیت فراوانی داشت. چون مشخص کننده اعلام تاریخ عید پاک بعدی توسط اسقف بزرگ اسکندریه بود. در اروپای غربی، عید تجلی روز تاریخی مهمی در کلیسا و تقویم های غیر مذهبی بود و تاریخ های سایر اعیاد و فعالیت های بعدی سال را تعیین می کرد، مثلا در انگلستان تاریخ شخم، در دوشنبه اولین هفته کامل پس از عید تجلی آغاز می شد. این جشن در اکثر کشورهای اروپایی روز تعطیل عمومی است.

سه شنبه اعتراف (Shrove Tuesday): هر سه شنبه بین 3 فوریه و 9 مارس (که در واقع سه شنبه قبل از چهارشنبه توبه می باشد). سه شنبه اعتراف آخرین روز پیش از آغاز دوره روزه و پرهیز (Lent) است. ایام اعتراف (Shrovetide) - یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه پیش از دوره پرهیز (Lent) - روزهایی بودند که برای اعتراف به گناهان در نظر گرفته می شدند. (Shrove ماضی مطلق Shrive به معنی اقرارنیوشی است). سه شنبه اعتراف به طور سنتی به مناسبت آغاز دوره پرهیز و ریاضت (Lent) جشن گرفته می شود و مثلا در پرتغال، برزیل و بخش هایی از آلمان به شادخواری و گوشتخواری می پردازند. در انگلستان، سه شنبه اعتراف به روز کلوچه خوری (Pancake Day) نیز معروف است. یعنی روزی که به درست کردن کلوچه های مختلفی که مصرف آن ها در ایام روزه ممنوع است می پردازند.

چهارشنبه خاکستر (Ash Wednesday): هر چهارشنبه بین 4 فوره و 10 مارس. چهارشنبه خاکستر اولین روز ایام روزه (Lent) است و نام آن از آیین خاکسترپاشی بر سر توبه کاران اخذ شده است. (در شکل جدید این آیین، بر پیشانی به شکل صلیب خاکستر می مالند.)

ایام روزه (Lent): فوریه تا مارس یا مارس تا آوریل. ایام روزه 40 روز است که از چهارشنبه خاکستر آغاز می شود و در نیمه شب شنبه مقدس (Holy Saturday)، یعنی روز پیش از عید پاک (Easter) یا عید احیای مسیح (Jesus Zombie)، پایان می گیرد. ایام روزه، به عنوان تذکار دوره ای که مسیح (ع) در بیابان گذرانده است، ایامی است که در آن باید به تفکر و تأمل و توبه و انابه و آمادگی خویش برای عید احیای مسیح یا عید پاک پرداخت. قبلا چنین تصور می شد که آیین روزه داری به زمان نخستین حواریون باز می گردد، اما اکنون عموما پذیرفته شده که این آیین احتمالا از سده چهارم میلادی شروع شده و منشأ آن روزه 40 ساعته بوده است.

یکشنبه نخل (Palm Sunday): هر یکشنبه بین 15 مارس و 18 آوریل. یکشنبه نخل آخرین یکشنبه ایام روزه (Lent) است. این روز را به مناسبت ورود پیروزمندانه مسیح (ع) به بیت المقدس گرامی می دارند که مسیر او را با شاخه های درخت خرما فرش شده بود.

پنج شنبه فرمان (Maundy Thursday):
هر پنج شنبه بین 19 مارس و 22 آوریل. پنج شنبه فرمان - که آخرین پنج شنبه ایام روزه است - نامش از کلمات لاتینی dies mandati به معنای روز فرمان گرفته شده است و منظور فرمان مسیح (ع) به حواریون خویش است که یکدیگر را دوست بدارند. در کلیسای کاتولیک رم این روز نماد پای شویان کشیشان است که به مناسبت روزی که مسیح (ع) پای حواریون خود را شست گرامی داشته می شود. در انگلستان، شاه در این روز به تعداد سال های عمر خود به مردان و زنان مسن سکه های ضرب شده مخصوص اعطا می کند که به Maundy Money معروف است.

جمعه تصلیب (Good Friday): هر جمعه بین 20 مارس و 23 آوریل. جمعه تصلیب به مناسبت روز مصلوب شدن حضرت عیسی (ع) برگزار می شود. این رو زدر اکثر کشورهای مسیحی تعطیل عمومی است.

شنبه مقدس (Holy Saturday): هر شنبه بین 21 مارس و 24 آوریل. شنبه مقدس - که گاه به غلط آن را شنبه عید پاک می نامند - آخرین روز ایام روزه داری است. عید پاک با زنگ نیمه شب پایان شنبه مقدس آغاز می شود.

روز عید پاک (Easter Day) یا احیای مسیح (ع) (Jesus Zombie): هر یکشنبه بین 22 مارس و 25 آوریل. روز عید پاک به مناسبت رستاخیز مسیح (ع) پس از به صلیب کشیده شدن برگزار می شود. هیچ مبنای تاریخی برای برگزاری این عید در بهار وجود ندارد چون معلوم نیست در چه زمانی از سال این واقعه روی داده است. این جشن در اولین یکشنبه پس از بدر کامل ماه که در 21 مارس یا بعد از آن رخ دهد گرفته می شود. اگر بدر کامل در پایان یکی از روزهای یکشنبه رخ دهد، عید پاک را در یکشنبه بعد می گیرند. منظور از ماه در این محاسبات ماه آسمانی نیست بلکه یک گاهنامه قمری فرضی است که دوره های تناوبی 30 و 29 روزه دارد. (گرچه کلیساهای ارتدکس روز عید پاک را مانند سایر کلیساهای مسیحی محاسبه می کنند، اما روز جشن آن هنوز مانند آنچه در تقویم یولیانی بوده در تاریخی دیرتر برگزار می شود.) در بیشتر کشورهای مسیحی، روز یکشنبه عید پاک تعطیل عمومی است. (این روز معمولا به Easter معروف است ولی من بار ها از دوستان آمریکایی ام لفظ Jesus Zombie را برای آن شنیده ام. Wink)

روز عروج حضرت عیسی (ع) (Ascension Day): هر پنج شنبه بین 30 آوریل و 3 ژوئن. روز عروج - که 40 روز پس از عید پاک واقع می شود - روز عروج حضرت مسیح (ع) به بهشت است. این روز در اکثر کشورهای مسیحی تعطیل عمومی است.

روز نزول روح القدس بر حواریون (Whit Sunday یا Pentecost): هر یکشنبه بین 10 مه و 13 ژوئن. این روز که هفت هفته بعد از روز عید پاک واقع می شود، روز نزول روح القدس بر حواریون حضرت عیسی (ع) است. این روز در عین حال روز آغاز فعالیت کلیسا بر زمین است. گفته می شود نام انگلیسی این عید (Whit Sunday) در واقع White Sunday یعنی یکشنبه سپید بوده که از نام جامه سپیدی که تعمید شدگان جدید می پوشیده اند برگرفته شده است. (Whit Monday یا همان Hi Monday در بسیاری از کشورهای مسیحی تعطیل عمومی است.)

یکشنبه تثلیث (Trinity Sunday): هر یکشنبه بین 17 مه و 20 ژوئن. یکشنبه تثلیث به مناسبت تثلیث مقدس برگزار می شود. در کلیساهای اتحاد آنگلیکن، یکشنبه های باقی مانده سال، "پس از تثلیث" شمرده می شوند.

عید بدن مسیح (ع) (Corpus Christi): هر پنج شنبه بین 21 مه و 24 ژوئن. عید بدن مسیح - که در پنج شنبه بعد از یکشنبه تثلیث گرفته می وشد - جشن مهمی در کلیسای کاتولیک رم است که به مناسبت "وقف عشاء ربانی" (Devotion to the Eucharist) برگزار می گردد. این عید در بعضی از کشورهای تابع کلیسای کاتولیک رم تعطیل عمومی است.

وای، خسته شدم!!!! بقیه اش باشه برای بعد... Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdis ، honareirani ، star4631 ، hana ، Afies ، bardia9 ، فرامرز مسیبیان ، taherifar
Halloween day :
یکی از جشن های آمریکاست که در تاریخ 31 اکتبر برگزار میشود و مردم لباس های ترسنکا و عجیب غریب می پوشند و توی خیابان ها میایند و جشن میگیرند و همدگیرو میترسونند!
از نمادهای هالووین یک کدوتنبل توخالی است که برای آن دهان و چشم به صورتی ترسناک درآورده شده و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن جلوه‌ای ترسناک داده می‌شود.

تاریخچه:

جشن هالووین که از دوهزار سال قبل تاکنون در چنین روزی میان غربیان برگزار می‌شود، بیان کننده اعتقاد پیشینیان آنان به جهان آخرت است. آخرین روز ماه اکتبر (نهم آبان ماه) زمان برگزاری یکی از جشن‌های مذهبی در کشورهای اروپایی و آمریکایی است که به نام هالووین (Halloween) یعنی روز همه مقدسین معروف است. بنیانگذاران این جشن قوم سلتی بودند که سال‌ها پیش از میلاد مسیح در ایرلند و شمال فرانسه زندگی می‌کردند. به روایت این قوم آغاز سال میلادی اول نوامبر است و با این اعتقاد آخرین شب سال یعنی سی و یکم اکتبر را زمان یادآوری از ارواح درگذشتگان قرار دادند و به این ترتیب جشنی برپا می‌کردند، همگی دور هم جمع می‌شدند، آتش می‌افروختند، قربانی می‌کردند و هر کس هر غذایی داشت با دیگران قسمت می‌کرد و همگی بر سر یک سفره می‌نشستند چراکه بر این باور بودند که در این شب راه میان دو جهان باز می‌شود و ارواح درگذشتگان‌شان نیز در این جمع حاضر می‌شوند و ارتزاق می‌کنند؛ پس کسانی که با سخاوت بیشتری در این جشن شرکت می‌کردند مورد شفاعت درگذشتگان نزد خداوند قرار گرفته و تا پایان آن سال از گزند بدی‌ها و بلاها در امان می‌ماندند.

بچه ها در این روز با یک سبد یا هر چیز دیگری به در خانه ها میروند و میگویند : Trick or treat? که treat به معنای رفتار خوب است trick هم حیله و مکر اون کس که بچه ها به در خونش رفتن باید به بچه ها شکلات و شیرینی بدهد که میشود treat اگر ندهد = trick و اگر ندهد اون بچه ه ا هی اذیتش میکنند و معتقدن اونایی که نمیدن شبش ارواح میان و اذیتشون میکنند!
پاسخ
تشکر کنندگان: MORFIN ، mahdis ، laili ، honareirani ، bardia9 ، taherifar
عالی بود Smile خوب، ادامه میدم... Cool

عروج حضرت مریم (ع) (The Assumption): روز 15 اوت. عید عروج "مریم باکره مبارک" جشنی است که کلیسای کاتولیک و کلیسای ارتدکس (شرقی) به مناسبت عروج جسم و روح حضرت مریم به بهشت در پایان عمر کوتاهش برگزار می کنند. این جشن در بیشتر کشورهای کاتولیک و در یونان تعطیل عمومی است.

روز همه قدیسین (All Saints' Day یا Solemnity of All Saints یا All Hallows): اول نوامبر. در این روز - که در برخی از کشورهای مسیحی (و عمدتا کاتولیک) تعطیل عمومی است - به مناسبت زندگانی تمام قدیسان کلیسا، و حتی قدیسانی که روز خاصی به نام خود دارند، جشن گرفته می شود. در شب قبل این روز جشن هالووین (Halloween) برپا می شود، که دوستمون به خوبی در مورد اون گزارش دادند. Smile

روز همه ارواح (All Sauls' Day): دوم نوامبر. روز همه ارواح - که در برخی کشورهای آمریکای لاتین تعطیل عمومی است - از جشن های مهم کلیسای کاتولیک رم محسوب می شود. در این روز برای کلیه ارواحی که اکنون در برزخ هستند، دعا می شود.

یکشنبه ورود (Advent Sunday): نزدیکترین یکشنبه به 30 نوامبر که هر یکشنبه بین 27 نوامبر و 3 دسامبر را ممکن است شامل شود. یکشنبه ورود (از لاتینی adventus به معنای آمدن) آغاز فصل آمادگی برای کریسمس است. معمولا سه و گاه چهار یکشنبه ورود وجود دارد.

آبستنی معصومانه حضرت مریم (ع) (Immaculate Conception): هشتم دسامبر. این جشن به مناسبت این آیین (کاتولیک رومی) برگزار می شود که حضرت مریم (ع) بدون ارتکاب گناه باردار شده است. این روز در بعضی از کشورهای کاتولیک تعطیل عمومی است.

شب عید میلاد مسیح (ع) (Christmas Eve): روز 24 دسامبر. روز پیش از کریسمس که در تعداد اندکی از کشورهای مسیحی تعطیل عمومی است.

روز کریسمس یا عید میلاد مسیح (ع) (Christmas Day): روز 25 دسامبر. آیین برگزاری روز تولد عیسی (ع) از مریم (ع) در بیت اللحم، احتمالا در 4 روز پیش از میلاد. کریسمس (از لحاظ لغوی Christ Mass) از دیرباز برگزار می شد. با این حال دلیلی بر اینکه این واقعه تاریخی در 25 دسامبر رخ داده باشد وجود ندارد. مدارکی وجود دارد که مسیح (ع) در سپتامبر متولد شده است.
کلیسای اولیه شرق، هم کریسمس و هم عید تجلی را در 6 ژانویه جشن می گرفت. در مغرب زمین، جشن میلاد از 336 میلادی در 25 دسامبر جشن گرفته می شد تا جای جشن خورشید مربوط به کفار [مذهب مهر - م] را که در همین تاریخ یا نزدیک به آن برگزار می شد، بگیرد. از پایان سده چهارم، سراسر جهان مسیحیت کریسمس را در 25 دسامبر برگزار می کردند، جز ارمنستان که این جشن را هنوز در 6 ژانویه برگزار می کنند. (گرچه کلیساهای ارتدکس کریسمس را در 25 دسامبر می گیرند، اما جشن های آن بنا به تقویم گریگوری در ژانویه اتفاق می افتد، چون مسیحیت شرق هنوز از تقویم یولیانی استفاده می کند.)
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، honareirani ، N0!$!eRv@mp!eR ، mahdis ، hamedrouhi ، star4631 ، bardia9 ، taherifar
حالا میخوام براتون جشن ها و مناسبت های غیر مذهبی رو ذکر کنم... Cool گرچه دوستان هنوز از خواب پا نشدند که عیدهای مذهبی مربوط به ایالت های مختلف آمریکا رو از اون بین برامون فیلتر کنند... Wink

جشن سال نو (New Year's Day): روز اول ژانویه. برگزاری این جشن از شب قبل عید شروع می شود، در این شب آمریکایی ها دور هم جمع می شوند تا برای هم آرزوی سالی خوش همراه با موفقیت آرزو کنند.

از این جا به بعد عید هایی که دارم میگم مخصوص آمریکاست (حالا شاید جاهای دیگه هم به شکل های مختلف باشه، ولی مقصود من نیست):

روز شکرگزاری (Thanksgiving Day): این جشن در چهارمین پنج شنبه نوامبر هر سال برگزار می شود. خیلی از آمریکایی ها روز جمعه را مرخصی می گیرند تا یک تعطیلات چهار روزه داشته باشند! Big Grin در این مدت آن ها ممکن است به یک سفر طولانی برای دیدار خویشاوندان و دوستان خود، بروند. تاریخچه این جشن به سال 1621 باز می گردد، سال بعد از زمانی که متعصبین به دین و مذهب (Puritans : فرقه اى از پروتستانهاى انگلستان که زمان اليزابت عليه سنن مذهبى قيام نمودند و طرفدار سادگى در نيايش بودند، پاک دين) وارد ماساچوست شدند و بدون دخالت مصمم عمل مخالف مذهب خود شدند. پس از زمستانی خشن و سرد که در آن حدود نیمی از آنان فوت کردند، به کمک به سرخپوستان همسایه خود روی آوردند که به آن ها نحوه کاشت ذرت و دیگر محصولات را یاد داده بودند. برداشت خوب و پر برکت محصول در پاییز بعد از آن باعث شد مهاجرین به فکر برگزاری جشن بیفتند. جشن شکرگزاری به یک سنت ملی تبدیل شد، نه تنها به خاطر اینکه تعداد زیادی از آمریکایی های دیگر نیز صاحب رفاه شدند، بلکه به این خاطر که فداکاری مهاجرین برای آزادی آن ها هنوز هم در اذهان باقی است (؟).

چهارم ژوئیه یا سالروز استقلال (The Fourth of July or Independence Day): نشان تولد کشور، امضای اعلامیه استقلال کشور در 4 ژوئیه سال 1776. این روز روز پیکنیک و نیز نمایش رژه میهن پرستان است، و شب کنسرت و آتش بازی. به احتزاز درآمدن پرچم آمریکا (که روز های یادبود و تعطیلات دیگر نیز رخ می دهد) شایع است. در 4 ژوئیه 1976، 200 امین سالگرد اعلامیه استقلال با جشنواره بزرگی در سراسر کشور مشخص شد (؟).

روز .Martin Luther King, Jr: سومین دوشنبه ژانویه. کشیش مارتین لوتر کینگ، جونیور، کشیش دورگه آمریکایی-آفریقایی بود که به دلیل تلاش های خستگی ناپذیرش برای بدست آوردن حقوق مدنی برای تمام مردم به روش مسالمت آمیز، به عنوان بزرگترین آمریکایی مطرح شده است. از ترور او در سال 1968، سازمان Memorial Services (سازمانی که وظیفه نشان گذاری تاریخ رویدادهای مهم را دارد) روز تولد او یعنی 15 ژانویه را نشان گذاری کرد، که سومین دوشنبه ماه ژانویه می باشد و به عنوان یک روز تعطیل ملی انتخاب شد.

روز رؤسای جمهور (Presidents' Day): تا اواسط سال 1970، 22 فوریه روز تولد جورج واشنگتن، قهرمان جنگ انقلاب و اولین رئیس جمهور ایالات متحده، یک روز تعطیل عمومی بود. علاوه بر این 12 فوریه روز تولد آبراهام لینکلن، رئیس جمهور در دوره جنگ های داخلی، یک روز تعطیل در اکثر ایالت ها بود. این دو روز ادغام شده و این تعطیلی برای تمام رؤسای جمهور گذشته بسط داده شده است. این جشن در تاریخ دوشنبه 3 فوریه برگزار می شود.

روز یادبود (Memorial Day): این جشن در چهارمین دوشنبه از ماه می برگزار می شود. این تعطیلی به احترام و افتخار مردگان و کشته شدگان آمریکاست، هر چند که در دوره پس از جنگ های داخلی نشأت گرفته، به روز کشته شدگان همه جنگ ها تبدیل شده است و معمولا از آنان در برنامه های ویژه که در گورستان ها، کلیسا ها و دیگر مکان های نشست جمعی برگزار می شود، یاد می شود.

روز کارگر (Labor Day): اولین دوشنبه ماه سپتامبر. این تعطیلات به افتخار کارگران کشور به طور معمول با رژه همراه است. برای بسیاری از آمریکاییان این نشانه پایان تعطیلات تابستانی است و برای بسیاری از دانش آموزان شروع سال تحصیلی.

روز کلمبوس (Columbus Day): در روز 12 اکتبر 1492، دریانورد ایتالیایی کریستوفر کلومبوس (همون کریستف کلمب خودمون) به دنیای جدید پا گذاشت. اگرچه بیشتر کشورهای قاره آمریکا این جشن را در 12 اکتبر برگزار می کنند، ایالات متحده آن را در روز دوشنبه 2 اکتبر جشن می گیرد.

روز یادبود سربازان بازنشسته (Veterans Day): که در اصل روز آتش بس خوانده می شود. این جشن به افتخار آمریکاییانی که از جنگ جهانی اول تا به امروز، خدمت کرده اند در تاریخ 11 نوامبر برگزار می شود، روزی که جنگ در سال 1918 به پایان رسید؛ اما هم اکنون به افتخار جانبازانی که در تمام جنگ های ایالات متحده مبارزه کرده اند. سازمان جانبازان مراسم رژه را برگزار می کند و رئیس جمهور بطور مرسوم یک تاج گل روی آرامگاه شهیدان گمنام در گورستان ملی آرلینگتون (در کنار رودخانه پوتوماک از واشنگتن ، دی سی) قرار می دهد.

تعطیلات دیگر در آمریکا

با اینکه اینایی که میخواهم بگویم تعطیلی نیستند ولی بیانگر دو روز دیگر از جشن های رنگارنگ ایالات متحده است. روز 14 فوریه، روز ولنتاین (Valentine's Day) (به نام یکی از اولین شهدای مسیحی) که در این روز آمریکایی ها به کسی که دوست دارند، کادو، شیرینی یا گل می دهند. و 31 اکتبر، هالووین (شب قبل از All Saints یاAll Hallows Day) که کودکان آمریکایی لباس های خنده دار یا ترسناک می پوشند و می روند در همسایه ها رو می زنند و میگویند "با بخشش یا به زور" (trick or treating)!ا Big Grin از همسایه ها انتظار می رود با دادن هدیه های کوچک از آب نبات یا پول به آن ها پاسخ دهند. بزرگسالان نیز ممکن است برای جشن های هالووین، لباس محلی (costume) بپوشند.

گروه های مختلف قومی در آمریکا نیز روزهایی را که برایشان مفهوم خاصی دارد، جشن می گیرند ولو اینکه آن ها تعطیلات رسمی نباشند. به عنوان مثال یهودیان مراسم مذهبی خود را در سپتامبر برگزار می کنند و بسیاری از کارفرمایان در این روز ها به آن ها اجازه مرخصی می دهند. در روز 17 مارس آمریکایی های ایرلندی، مراسم جشنی برای روحانی گذشته خود، کشیش پاتریک برگزار می کنند. این روز دارای روح خودسری و جسارت است و بسیاری از آمریکایی ها به افتخار "جزیره زمرد" (Emerald Isle) لباس های سبز رنگ می پوشند. جشن Mardi Gras (روز قبل از Ash Wednesday و فصل روزه (Lent) مسیحیان در اواخر زمستان و سه روز قبل از چهارشنبه توبه کاتوليک ها) نیز یک موقعیت ویژه در شهر Louisiana ایالت New Orleans است که در آن رژه های بزرگ اجرا می کنند و دیوانه وار به شادی می پردازند. این رسم همانطور که از نام فرانسوی آن مشخص است (Mardi Gras به معنای "چربی سه شنبه" آخرین روز غذای مقوی و دلچسب خوردن قبل از ایام روزه و توبه است)، به استقرار مهاجرین فرانسوی در شهرهای آمریکا بر می گردد. جشن های قومی بسیار دیگری نیز وجود دارد که به خصوص شهر نیویورک غنی از آن هاست.

لازم به ذکر است، سطوح زیاد دولت آمریکا، می تواند باعث سردرگمی افراد در مورد باز یا بسته بودن مکان های عمومی و اختصاصی در روز تعطیلی مذهبی شود. روزنامه منبع خوبی برای کسب اطلاعات عمومی است. اما بازدیدکنندگانی (؟ خوانندگانی) که در این مورد شک دارند باید زودتر برای کسب اطلاعات تماس بگیرند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منبع: سایت internationalstudentguidetotheusa ... خواهشا اگر در ترجمه این متن ایراد و اشکالی دیدید، به من پیغام خصوصی بدید تا اصلاحش کنم... جمله هایی رو که شک دارم، در آخرشان یک (؟) گذاشته ام. متشکر Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: N0!$!eRv@mp!eR ، mahdis ، naeiji1974 ، Rock ، taherifar
دیگه حوصله توضیح و ... رو ندارم، گرچه راجع به اکثر عید های عقیدتی و مذهبی و سیاسی صحبت کردیم، میمونه چند روز دیگه که کم اهمیت تر اند و مسلما تعطیل هم نیستند، که فقط با اسم و تاریخ و بعضا با یک توضیح کوتاه لیست می کنم:

Groundhog Day (روز موش خرمایی! Big Grin): روز دوم فوريه که بعقيده عوام اگرافتابى باشد نشانه آن است که از زمستان شش هفته مانده است و اگر ابرى باشد نشانه اوايل بهار است.

Washington's Birthday : همون Presidents' Day هستش که 22 فوریه است.

Earth Day : روز 22 آوریل

National Arbor Day : آخرین جمعه ماه آوریل

Mother's Day : دومین یکشنبه ماه مه

Flag Day : روز 14 ژوئن (ژوئن یعنی June و ژوئیه هم همون July هستش Wink)

Father's Day : روز 14 ژوئن

Veterans Day : روز 11 نوامبر. (به منظور بزرگداشت نظاميان سابق ارتش آمریکا).......... اییییییی اینو که گفته بودم!! Big Grin عیب نداره، یکبار دیگه هم بخونید برای محکم کاری!! Tongue

Pearl Harbor Remembrance Day : هفتم دسامبر. برای بزرگداشت يك پايگاه دريايي آمريکایی (به همین نام) که در سواحل جنوبي هاوايی قرار داشت و در هفتم دسامبر سال 1941 مورد حمله كه ژاپن قرار گرفت (كه عامل اصلي پيوستن ایالات متحده به جنگ جهانی دوم بود).

راستی، توی ویکیپدیا یه لیست خیلی جالب دیدم که تمام این holyday ها رو مرتب لیست کرده و رسمی و غیر رسمی ها رو هم از هم جدا کرده، ضمن اینکه آخرش اومده جشن های ایالت های مختلف رو به ترتیب نوشته!! Smile امیدوارم خوشتون بیاد... http://en.wikipedia.org/wiki/Public_holi...ted_States
پاسخ
تشکر کنندگان: N0!$!eRv@mp!eR ، mahdis ، taherifar
دوستان لطف کنند به مرور تجربیاتشون رو در مورد جزییات این جشن ها و کارهایی که انجام میشه، برای ما بنویسند. خوب از جشن های آمریکا که بگذریم، میرسیم به ساعات کاری و ... که یکی از دوستان همون ابتدای تاپیک توضیحاتی ارایه دادند که من کاملترش می کنم:

ساعات کاری در آمریکا بطور معمول از دوشنبه تا جمعه از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است. بطور متوسط یک کار Full-Time مدت 40 ساعت در هفته است و Part-Time حدود 30 ساعت. که البته این مقادیر متغیر اند.

ساعت کار فروشگاه ها را هم دوستمون گفتند، که البته فروشگاه 11&7 فکر کنم هنوز هم بیشترین ساعت کاری را در بین فروشگاه های دیگر دارد و همانطور که از نام آن پیداست، از ساعت 7 صبح (دو ساعت زودتر از دیگر فروشگاه ها) تا 11 شب (دو ساعت دیرتر از دیگر فروشگاه ها) باز است.

اگه اشتباه نکنم یکی از روزها حدود ساعت 6 صبح ماشین جمع آوری زباله برای جمع کردن آشغال ها می آید... (ربطش به بقیه پست ها رو داشتید؟!!! Big Grin)
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، N0!$!eRv@mp!eR ، mahdis ، taherifar
در مورد ماشین زباله اشتباه کردید.
اینجا مثل ایران نیست که هر روز زباله ها رو جمع کنند همه زباله هاشون رو توی دو عدد سطل در دار بزرگ سبز رنگ جمع میکنند. (همه ی سطلها باید یک شکل و یک رنگ باشه ولی سایز اونها فقط در دو اندازه ی کوچک تر و بزرگتره که اون بستگی به تعداد خانواده ها و میزان زباله سازی اونها داره).یکی از اونها برای زباله های تر و دیگری برای زباله های قابل بازیافت.این سطلها معمولا داخل گاراژ یا کسانی که حیاط دارند داخل حیاط البته دور از دید گذاشته میشن و هفته ای یک باز ماشینهای حمل زباله برای بردن اونها میان و همه باید سطلهاشون رو کنار خیابون جوری که پیاده رو رو مسدود نکنه بذارن تا این ماشینها بتونند سطلها رو خالی کنند و از نیروی انسانی برای این کار استفاده نمی شه و فقط توسط ماشین این سطلها تخلیه میشن.نیروی انسانی اون فقط راننده ی ماشینه.و این برای منطقه ی ما روزهای جمعه حدود ساعت یک بعد از ظهره و من جائی رو ندیدم که ساعت 6 صبح این کار رو بکنند. واقعا ربطش به تاپیک چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟Smile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: N0!$!eRv@mp!eR ، mahdis ، parsush ، taherifar
(2010-06-07 ساعت 10:24)laili نوشته:  در مورد ماشین زباله اشتباه کردید.
اینجا مثل ایران نیست که هر روز زباله ها رو جمع کنند همه زباله هاشون رو توی دو عدد سطل در دار بزرگ سبز رنگ جمع میکنند. (همه ی سطلها باید یک شکل و یک رنگ باشه ولی سایز اونها فقط در دو اندازه ی کوچک تر و بزرگتره که اون بستگی به تعداد خانواده ها و میزان زباله سازی اونها داره).یکی از اونها برای زباله های تر و دیگری برای زباله های قابل بازیافت.این سطلها معمولا داخل گاراژ یا کسانی که حیاط دارند داخل حیاط البته دور از دید گذاشته میشن و هفته ای یک باز ماشینهای حمل زباله برای بردن اونها میان و همه باید سطلهاشون رو کنار خیابون جوری که پیاده رو رو مسدود نکنه بذارن تا این ماشینها بتونند سطلها رو خالی کنند و از نیروی انسانی برای این کار استفاده نمی شه و فقط توسط ماشین این سطلها تخلیه میشن.نیروی انسانی اون فقط راننده ی ماشینه.و این برای منطقه ی ما روزهای جمعه حدود ساعت یک بعد از ظهره و من جائی رو ندیدم که ساعت 6 صبح این کار رو بکنند. واقعا ربطش به تاپیک چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟Smile

اینم یجور زمان هست دیگه!! Big Grin حالا یخورده کثیف تر از بقیه! :دی ... نه، برای مزاح گفته بودم!! Smile شاید عوض شده، چون من یادمه صبح این کارو می کردند...
پاسخ
تشکر کنندگان: N0!$!eRv@mp!eR ، taherifar
خوب، بحث زمان ها و تاریخ ها فکر کنم بصورت کلی، خیلی کامل و مفصل بحث شد... از این پس در تاپیک های جداگانه ای راجع به هر کدام از این روز ها بطور مفصل و کامل براتون می نویسم... از تاریخچه و دلیل و ... گرفته تا خوراکی ها و غذاهایی که مصرف می شوند بعلاوه دستور پخت شان و حتی نحوه انجام مراسم و گرفتن مهمانی و جشن و Number One بودن در آن ها !!!

اگر نیاز هست، لینک هر تاپیکی رو که می زنم، اینجا قرار بدم، لطف کنید به من بگید...

خوش باشید Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
برای جلوگیری از ازدیاد پست، این پست پس از اضافه شدن هر تاپیک، ویرایش می شود!

همه چیز درباره April Fool's Day

خوش باشید Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: bayat_r ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان