کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تسهیلات جدید دولت بریتیش کلمبیا و انتاریو برای دانشجویان خارجی
به دنبال تسهیلات مهاجرتی که اخیرا دولت‌‌های اُنتاریو و نواسکوشا برای فارغ التحصیلان خارجی فراهم کردند و شرح آن در مقالات گذشته ارائه شد، دولت ایالتی بریتیش کلمبیا نیز در هفته گذشته تسهیلات مهاجرتی جدیدی را در اختیار دانشجویان خارجی دانشگاههای ایالت بریتیش کلمبیا گذاشت.
تا قبل از تغییرات جدید کلیه کسانی که قصد داشتند از طریق برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا –گروه مهاجرتی مشاغل استراتژیک – برای کسب اقامت دائم کانادا اقدام کنند باید یک پیشنهاد کار (job offer) دائم و تمام وقت در شغلی تخصصی و یا نیمه تخصصی از کارفرمایی در بریتیش کلمبیا دریافت می‌کردند ولی بر اساس اصلاحات جدید و بر پایه یک برنامه آزمایشی سه ساله دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر وشناخته شده بریتیش کلمبیا که از این دانشگاه‌ها مدرک فوق لیسانس یا دکتری دریافت کرده‌اند، می توانند بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار برای کسب اقامت دائم کانادا تحت برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا اقدام کنند. این طرح آزمایشی به دولت بریتیش کلمبیا کمک می‌کند که فارغ التحصیلان تازه دانشگاه‌‌ را جذب نموده و نیاز کارفرماهای ایالت به نیروی کار متخصص را برطرف سازد. در حال حاضر قانون جدید تنها فارغ‌ التحصیلان رشته‌های علوم طبیعی، علوم بهداشتی و درمانی، و علوم کاربردی و مهندسی را شامل می‌گردد.
ناگفته نماند که فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کانادایی سایر ایالت‌ها نیز می‌توانند از این طریق اقدام کنند ولی این افراد بر خلاف فارغ التحصیلان دانشگاه های بریتیش کلمبیا باید پیشنهاد کار دائم و تمام وقت از یک کارفرمای بریتیش کلمبیایی ارائه کنند.
خانم Moira Stilwell، وزیر آموزش عالی و توسعه بازار کارِ بریتیش کلمبیا در هنگام اعلام تسهیلات جدید، جذب نیروهای کار متخصص و تحصیل کرده را در جهانی که دانش مهمترین نقش را در روند توسعه آن ایفا می‌کند، برای موفقیت و پویایی اقتصاد بریتیش کلمبیا ضروری دانست. وی با بیان این مطلب افزود: "با بیش از 950 هزار فرصت شغلی جدیدی که پیش بینی می‌شود اقتصاد بریتیش کلمبیا تا سال 2020 ایجاد کند، جذب فارغ‌التحصیلان خارجی می‌تواند تا حدودی نیاز بازار کار ایالت به نیروهای ماهر و آموزش دیده را مرتفع سازد."
برنامه نتخاب استانی بریتیش کلمبیا (British Columbia Provincial Nominee Program) در سال 2001 و برای جذب نیروهای کار متخصصی که تمایل به مهاجرت به کانادا و سکونت در بریتیش کلمبیا داشتند آغاز به کار کرد. این برنامه در سال 2002 و برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان با تجربه گسترش یافت که تا امروز ادامه دارد.
از سال 2001 تا کنون در حدود 10 هزار مهاجر با استفاده از برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا ویزای اقامت دائم کانادا را کسب کرده و به این ایالت وارد شده اند. هرچند فارغ التحصیلان خارجی یکی از زیرگروه‌های مهاجریت این برنامه محسوب می‌شود اما بر اساس آمار موجود دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌های کانادایی تنها 10 درصد از مهاجرانی که از طریق برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا به این ایالت وارد شده‌اند را تشکیل می‌دهند. دولت بریتیش کلمبیا امید دارد با فراهم کردن تسهیلات جدید مهاجرتی این تعداد را افزایش دهد. این موضوع با در نظر گرفتن مشکل افزایش متوسط سنی جمعیت در کانادا به طور اعم و در بریتیش کلمبیا به طور اخص، از اهمیت ویژه‌ای در نزد برنامه ریزان و مسئولین ایالت برخوردار است.

GOOD LUCK
We Can Change Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، سيما -ر ، msar ، mohandesbehrang ، maral-map ، alirezanz ، flamenco.milad
براساس این شاخه جدید کسانی که از یک برنامه PhD در یکی از دانشگاههای واجد شرایط اُنتاریو فارغ التحصیل شده یا در آستانه فارغ التحصیلی باشند می‌توانند بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار برای کسب ویزای اقامت دائم و مهاجرت به کانادا اقدام کنند.
واجدین شرایط اقدام تحت این شاخه جدید مهاجرتی عبارتند از:

کسانی که به عنوان دانشجوی خارجی از یکی از دانشگاههای واجد شرایط اُنتاریو فارغ التحصیل شده و درجه دکتری گرفته‌اند (نباید بیش از دو سال از فارغ التحصیلی متقاضی سپری شده باشد)
افرادی که تمام نیازمندیهای یک برنامه PhD در دانشگاههای فوق الذکر را برآورده ساخته و منتظر دریافت مدرک دکتری خود هستند (مثلا تمام واحدهای درسی مورد نیاز را گذرانده و از تز خود نیز دفاع کرده‌اند - این افراد باید حداقل دوسال از یک برنامه PhD را با موفقیت پشت سرگذاشته باشند)

متقاضیان این برنامه جدید مهاجرتی می‌توانند از داخل کانادا یا خارج از کانادا اقدام کنند


همچنین بر اساس این زیرگروه جدید مهاجرتی دولت اُنتاریو، اگر فردی با ویزای دانشجویی به کانادا وارد شده و از مقطع فوق لیسانس یکی از دانشگاههای اُنتاریو فارغ التحصیل شده‌ یا در آستانه فارغ التحصیلی شده باشد می‌تواند بدون نیاز به در اختیار داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی، برای کسب اقامت دائم کانادا اقدام کند.
گروههای زیر امکان استفاده از این امکان جدید را دارا هستند:

کسانی که از یکی از دانشگاههای واجد شرایط اُنتاریو و در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند. نباید یش از دو سال از زمان فارغ التحصیلی متقاضی گذشته باشد (فهرست دانشگاههای مذکور در انتهای این یادداشت آمده است
افرادی که حداقل یک سال از یک برنامه فوق لیسانس را در یکی از دانشگاههای واجد شرایط ایالت اُنتاریو با موفقیت پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر به عنوان دانشجوی تمام وقت در همان مقطع مشغول تحصیل می باشند .



فارغ التحصیلان یا دانشجویان فوق لیسانسی که قصد دارند تحت این امکان جدید جهت کسب اقامت دائم کانادا اقدام کنند باید وضعیت اقامتشان در کانادا قانونی باشد، در حال حاضر در اُنتاریو ساکن باشند، از نظر مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسه در حد بالایی باشند (حداقل نمره 7 در آزمون IELTS یا حداقل نمره 5 را در آزمون TEF کسب کنند)، و همچنین از توانایی مالی کافی برخوردار باشند. دانشجویانی که از آژانس توسعه بین المللی کانادا (CIDA) کمک هزینه دریافت می کنند یا دانشجویانی که بورسیه یک دولت خارجی بوده و متعهد به برگشت و خدمت در آن کشور هستند واجد شرایط اقدام از طریق این زیرگروه جدید مهاجرتی نیستند.
اداره مهاجرت دولت اُنتاریو این زیر گروه مهاجرتی را به عنوان یک پروژه آزمایشی اجرا می کند و تنها 1000 پرونده دریافتی را در سال 2011 تحت این زیرگروه بررسی خواهد نمود.
لازم به ذکر است که مرحله گزینش استانی متقاضیان این شاخه طی 90 روز انجام شده و پرونده متقاضی برای انجام موارد مربوط به مرحله پذیرش فدرال از جمله معاینات پزشکی و تحقیقات امنیتی به اداره مهاجرت فدرال ارسال می‌شود.
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar ، mohandesbehrang ، maral-map ، alirezanz




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان