کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهاجرت به نیوزلند و راه های آن
چند سوال که ازمن خصوصی پرسیده شد را اینجا جواب میدم چون فکر می کنم به درد بقیه هم می خوره

1- اگه من با ویزای تحصیلی مثلا زبان بیام نیوزلند از زمان ارائه مدارک تا دریافت اقامت حدودا چقدر طول می کشه؟
2-اینکه من از خود نیوزلند درخواست اقامت بدم تا ایران در تایید آن خیلی تاثیر بیشتری داره داره؟


1-اگر از ایران ایلتس 6.5 بگیرید و بعد برای دوره های زبان شرکت کنید و از داخل نیوزیلند اقدام کنید بین 6 ماه تا 12 ماه باتوجه به میزان امتیازتون معمولا طول میکشه

2-چه از ایران چه خارج از ایران شما باید شرایط لازم را داشته باشید و از این لحاظ فرقی نمی کنه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، ابی22 ، farzad-it ، mspayam ، GreenRoad ، Iman13 ، msar
نيوزيلند - اطلاعات كلی

پايتخت :ولينگتون (Wellington).
جمعيت :7/3 ميليون نفر.
جمعيت خارجی : نيوز يلند سرزمين مهاجران ( در حدود سه چهارم از جمعيت ، اروپايی تبار هستند) و متشكل از مليت های مختلف است ، اگر چه بسيار كمتر از استراليا . گروه های مهاجران هنوز از انگلستان ( و چند كشور اروپايی ديگر ) به نيوزيلند می آيند، اگر چه درسال های اخير تعداد روزافزونی از مهاجران نيز از آسيا وآفريقای جنوبی به اين كشور مهاجرت می كنند. نژاد بومی مائوری حدود 10 درصد ( در حدود 350000 نفر) و پلی نزيايی ها( كه اكثرا ازفيجی ، ساما و تونگا هستند) 4 درصد جمعيت را تشكيل می دهند.
مساحت : 268680 كيلومتر مربع (103707 مايل مربع).

مساحت : 268680 كيلومتر مربع (103707 مايل مربع).

موقعيت جغرافيايی : نيوزيلند در اقيانوس آرام جنوبی و در حدود 2200 كيلومتری (1397 مايلی ) شرق استراليا واقع شده است . اين كشور شامل دو جزيره اصلی است كه فقط "شمال " ( يا جزيره شمالی ) و "جنوب "( يا جزيره جنوبی ) ناميده می شوند و از نظر جغرافيايی ، پوشش گياهی و خصوصيات ، با يكديگر بسيار متفاوتند. نيوزيلند سرزمينی كوهستانی است و حدود سه چهارم اين سرزمين بيش از 200 متر (650 فوت ) از سطح دريا ارتفاع دارد و بيش از نيمی از آن دارای پوشش جنگی است . بلندترين قله ، كوه كوك (Mount Cook) در آلپ جنوبی (3764 متر / 12349 فوت) در جزيره جنوبی قرار دارد و جنگل های بارانی و مرطوب ، ساحل غربی را از مرغزارهای خشك ساحل شرقی جدا می كنند .نيوزيلند يكی از زيباترين و بكرترين كشورهای جهان است و حدود 30 درصد از مساحت آن از مناطق حفاظت شده تشكيل شده است . اين كشور بخاطر منابع طبيعی از جمله آتشفشان ها ، آبفشان ها ، يخچال ها ، آبدره ها ( درياچه ها) ، رودخانه ها و پوشش گياهی فراوان، مورد توجه است ،بخصوص جزيره جنوبی كه مناظر كوهستانی دست نخورده بسيار و صنعت اسكی پررونقی در فصل زمستان دارد.


آب وهوا : اكثر مناطق نيوزيلند آب وهوای اقيانوسی معتدل ( بجز منطقه دورافتاده شمالی ، كه آب و هوای نيمه استوايی دارد) و چهار فصل متمايز دارند كه مخالف فصول نيمكره شمالی هستند. تابستان دركشور گرم است و گاهی اوقات در ماه دسامبر يا ژانويه موجی از گرما كشور را فرا می گيرد.

زمستان سرد است و گاهی در طول روز در ساحل شرقی دما بسيار پايين تر از صفر درجه می رود و بارش برف در شهر كريستچرچ ( در جزيره جنوبی ) نامتعارف نيست. بخش شمالی جزيره جنوبی معمولا آب وهوای معتدل تری دارد و ميزان تابش خورشيد در آن بيشتر است ( با ميانگينی در حدود 5/6 ساعت در روز ) . ميانگين بارش باران در جزيره شمالی 135 سانتيمتر (53 اينچ ) در سال است . در ساحل غربی بارش باران بسيار زياد است (معمولا سيل آساست ) و در بسياری ازمناطق بيش از 500 سانتيمتر ( 200 اينچ) در سال باران می بارد . سواحل شرقی هر دوجزيره خشك تر هستند مثلا در اوكلند (Auckland) در زمستان حدود 12 روز درماه باران می بار د . درشهرهای اصلی نيوزيلند نيز بادهای شديدی می وزد و ولينگتون بادگيرترين پايتخت دنيا است كه براستی لقب " شهر بادی " (THE WINDY CITY) كه مردم به آن داده اند ، برازنده آن است . خارج از مناطق كوهستانی دما معتدلتر است و ميانگين دما در كريستچرچ در تابستان 22 درجه سانتی گراد( F 72 ) و در زمستان 11 درجه سانتی گراد( F 52 )، در اوكلند به ترتيب 23 درجه سانتی گراد( F 73 ) و 14 درجه سانتی گراد( F 57 ) است .

زبان : زبان های رسمی انگليسی و مائوری هتسند و علامت های رسمی و فرم ها به هر دو زبان هستند.

حكومت :دموكراسی با پارلمان تك مجلسی .

ثبات سياسی : عالی است . نيوزيلند سيستم دموكراسی پارلمانی براساس سيستم انگليسی دارد . از قديم الايام سياست، تحت كنترل دو حزب كارگر ( چپ ) و ملی (محافظه كار ) بوده است ، اگر چه در سالهای اخير سيستم جديد انتخابات نسبی عرضه شده كه موجب شده است تا بدست آوردن اكثريت آرا برای يك حزب منفرد مشكل شود. نيوزيلند عضو كشورهای مشترك المنافع انگلستان است.

اقتصاد
پول رايج : دلار نيوزيلند( NZ$) .
نظارت برارز : وجود ندارد.
بانك ها : نيوزيلند سيستم بانكی مدرن و كارآمدی دارد و تعداد زيادی بانك های تجاری در اين كشور به ثبت رسيده اند كه در سطح ملی فعاليت می كنند و بانك های خارجی بسياری نيز به چشم می خورند ، اگر چه در پايتخت متمركز شده اند. بانك پس انداز نيوزيلند به عنوان بانك مركزی عمل می كند و اندوخته های پولی مركزی را اداره می كند. توصيه می شود با توجه به استفاده گسترده از معاملات غير نقدی ، قبل از ورود حساب بانكی افتتاح كنيد . اين كار را می توانيد با تلفن يا نامه انجام دهيد.
هزينه / سطح زندگی : نيوزيلند استاندارد زندگی بالايی دارد و در بررسی كه اخيرا انجام شده، از اين نظر در مقام دهم جهان و بالاتر از استراليا قرار دارد. هزينه زندگی مناسب و غذا، كالا ها و خدمات ضروری نسبتا ارزان هستند. كالاهای وارداتی مثل وسايل نقليه موتوری و اجناس الكتريكی گران هستند ، اگر چه درسالهای اخير قيمت های به معنای واقعی كلمه كاهش يافته اند.
سرانه توليد ناخالص داخلی : 14600 دلار آمريكا.
نظام مالياتی : ماليات بر در آمد : نرخ ماليات بر در آمد پايين تر از ميانگين كشورهای پيشرفته است و انتظار می رود در سالهای آتی كاهش بيشتری داشته باشند. ماليات بر درآمد از حقوق كسر می شود (PAYE) و سه نرخ دارد: پايين ( 15 درصد برای در آمدهای ساليانه زير 9500 دلار نيوزيلند ) ، استاندراد (5/19 درصد ) و بالا (33 درصد برای درآمدهای ساليانه بالای 38000 دلار نيوزيلند ). افرا د شاغل در نيوزيلند بايد در اداره درآمدهای مالياتی درون كشوری( IRD) در محل اقامت خود ثبت نام كنند كه IRD يا كد مالياتی صادر می كند: گزارش مالياتی بايد سالانه تهيه و تنظيم شود.
ماليات سود سرمايه CGT : وجود ندارد.
ماليات اموال و دارايی ها :وجود ندارد.
ماليات بر ارث و هديه : در نيوزيلند ماليات بر ارث ( در مورد ملك) اخذ نمی شود . هدايای با ارزش بالای 27000 دلار نيوزيلند درهر سال براساس مقياس تصاعدی و تا حداكثر 25 درصد برای هدايايی كه ارزشی بالای 72000 دلار نيوزيلند
دارند، مشمول ماليات می شوند . اعانات و هدايايی كه به منظور تامين معاش و تحصيل اعضای درجه اول خانواده اعطا می شوند، از ماليات معاف هستند .
ماليات بر ارزش افزوده / خريد/ فروش: در نيوزيلند ماليات خدمات و كالاها ( GST) اخذ می شود كه برای اكثر كالاها و خدمات 5/12 درصد است و ملكی كه در آن اقامت داريد، اجاره درازمدت املاك و خدمات مالی از اين ماليات معاف هستند.
مسكن
قيمت مسكن : ميانگين قيمت برای خانه ويلايی سه خوابه از 80000دلار نيوزيلند در اتاگو تا 200000 دلار نيوز يلند در اوكلند ( گران ترين شهر ) متفاوت است و ميانگين آن حدود 160000 دلار نيوزيلند است. آپارتمان ها اغلب گران تر از خانه های ويلايی و خانه های نيم مستقل اند چرا كه همه در بخش های مركزی شهر واقع شده اند، در حاليكه اكثر خانه ها در حومه شهرها قرار دارند (زندگی در مركز شهر در سال های اخير مد شده است ). قيمت هايی كه در آگهی ها درج می شوند معمولا حدود 10 درصد بالاتر از ارزش واقعی ملك دربازار هستند.
هزينه ها : شامل حق الزحمه وكيل برای انتقال مالكيت ( معمولا بين 1000 تا2000 دلار نيوزيلند )، بعلاوه هزينه ثبت انتقال زمين ( به ميزان 150 دلار نيوزيلند) است . بانك ها حق الزحمه اعطای وام ، با بهای معادل 1 درصد از ميزان وام مطالبه می كنند و بايد سپرده ای در بانك داشته باشيد ( معمولا حداقل 500 دلار نيوزيلند).
وام محلی برای خريد مسكن : وام هايی تا 80 درصد قيمت ملك را می توانيد از همه بانك های اصلی وانجمن های ساختمان سازی دريافت كنيد. حداكثر دوره بازپرداخت 25 سال است، اگر چه رويه جاری ، 20 يا حتی 15 ساله است .
محدوديت مالكيت خارجی : خارجيان می توانند املاك كمتر از يك جريب را بدون هيچ محدوديتی خريداری كنند . برای املاكی كه بيش از يك جريب باشند، اخذ مجوز از اداره ثبت زمين ناحيه يا هيأت ارزش گذاری زمين ضروری است . چنانچه خريدار مجوز اقامت دائم داشته باشد، به مجوز نيازی نيست.
استانداردهای ساختمانی : عموما بسيار خوب است ، اگر چه در خانه های ارزان تر از سقف های آهنی موجدار و ديوارهای بيرونی با روكوب تخته استفاده ميشود كه هميشه در آب و هوای نامساعد پايداری خوبی ندارند.
ماليات املاك : ماليات املاك( نرخ های مسكونی ) را كه معمولا شامل هزينه آب نيز هست، مسئولان امر محلی بسته به اندازه ملك تعيين می كنند. صوتحساب ساليانه برای يك خانواده متوسط بين 1000 تا 2000 دلار است ( ميانگين درواكلند 1142 دلار نيوزيلند است ). در برخی مناطق هزينه های اضافی برای برخی خدمات مثل جمع آوری زباله و آب اخذ می شود.
اجاره : معمولا درنيوزيلند ملك اجاره ای به آسانی قابل دسترسی است ، اگر چه ممكن است در شهرهای دانشگاهی يافتن آن دشوار باشد. اولكند و ولينگتون گران ترين مناطق برای اجاره هستند و اجاره يك آپارتمان كوچك در حدود 200 دلار نيوزيلند درهفته و برای يك خانه در حدود 300 دلار نيوزيلند در هفته است . خارج از اين دو شهر ، می توانيد انتظار پرداخت مبلغی به ميزان 50 درصد كمتر از مبالغ ذكر شده در بالا را داشته باشيد . مسكن اجاره ای معمولا به صورت غير مبله اجاره داده می شود و دوره اجاره معمولا حداقل 12 ماه است .
لوازم شخصی : افراد مقيم دا ئم می توانند كالاهايی را كه 12 ماه تحت مالكيت داشته اند ( از جمله اتومبيل ) بدون پرداخت گمركی وارد كننده، هر چند در اين مورد محدوديت هايی اعمال می شود.
خدمات شهری : شركت های برق محلی ، كه اكثرا به بخش خصوصی واگذار شده اند، برق را در نيوزيلند تامين می كنند. قيمت ها مناسب است ، برق 230 ولت و تامين آن معمولا قابل اطمينان است. جزيره شمالی تقريبا در همه مناطق لوله كشی گاز دارد اما در جزيره جنوبی فقط شهرهای كريستچرچ و دوندين گاز لوله كشی دارند، ا ما گاز كپسولی فراوان است . نرخ آب معمولا ثابت است و جزو ماليات املاك محلی اخذ می شود، اگر چه برخی منازل جديد ممكن است كنتور آب مخصوص به خود داشته باشند. آب معمولا فراوان است ، با اين وجود در برخی مناطق جزيره شمالی ، خشكسالی هايی اتفاق می افتد.
اشتغال
مجوز كار : در نيوزيلند ويزای كار فقط به صورت موقتی صادر می شود و به افرادی كه قصد دارند اقامت دائم بگيرند، تعلق نمی گيرد. برای اخذ ويزای كار ، بايد پيشنهاد معتبر كار به شكل مكتوب داشته باشيد و از خدمات مهاجرت نيوزيلند ( NZIS) برای گرفتن ويزا ، اقدام كنيد . ويزای كار تنها در صورتی اعطا می شود كه هيچكدام از اتباع نيوزيلندی صلاحيت انجام آن كار را نداشته باشند ، اقامت دائم با حق زندگی و كار در نيوزيلند طبق يك سيستم امتيازبندی و براساس ويژگی ها، مهارت های استخدام و يا پيوندهای خانوادگی اعطا می شود. اين سيستم پيچيده است و بايد برای بررسی قوانين دراين خصوص با مسئولان نيوزيلندی مشورت كنيد.
شرايط كار : شرايط كار در نيوز يلند عموما خوب است و كارگران تا حدودی تحت حمايت قانون قرار می گيرند. ساعات كاری هفتگی 38 تا 40 ساعت است و بعد از اتمام12 ماه دوره استخدامی ،به كارگران تا 3 هفته مرخصی با حقوق تعلق می گيرد.
ميزان حقوق :ميزان حقوق در نيوزيلند معمولا پايين تر از كشورهای پيشرفته ديگر است ، اگر چه هزينه های پايين تر زندگی آنرا جبران می كند. حقوق در اوكلند و ولينگتون حدود 20 درصد بيشتر از بقيه مناطق كشور است. اين كشور برای كارگران حداقل حقوق ملی تعيين شده است
تامين اجتماعی : همه كارگران بايد سهمی را به شركت جبران خسارت ( ACC) بپردازند كه جانشين سهم تامين اجتماعی می شود . اين سهم هر ساله تعيين می شود و كارفرما آن را از حقوق كسر می كند. نرخ آن حدود 20 /1 دلار نيوزيلند برای هر 100 دلار نيوزيلند از حقوق كلی است . اين كشور ناتوانی و بيماری ، طرح بازنشستگی ، كمك هزينه های عائله مندی و پرداخت حقوق بيكاری .فقط بعد از يك حداقل دوره اقامت مشمول استفاده از مزايای تامين اجتماعی ميشويد،
اگر چه نيوزيلند با برخی كشورها توافقات دو جانبه ای دارد كه بر اساس آنها می توانيد به محض اينكه اقامت خود را دريافت كرديد، برای استفاده از مزايای تامين اجتماعی اقدام كنيد.
خدمات
اداره پست : اداره پست نيوزيلند(NZ Post) نسبتا كارآمد است و اداره های پست يا عاملين آنها در سراسر كشور يافت می شوند. علاوه بر خدمات پستی ، اداره پست پرداخت صورتحساب ها را انجام ميدهد و برخی اداره ها ممكن است خدمات نقد كردن چك را نيز عرضه كنند.
تلفن : سيستم مخابراتی نيوزيلند مدرن و كارآمد است و شركت تله كام نيوزيلند (TCNZ) خدمات تلفن را عرضه می كند . مكالمات داخلی رايگان و نرخ ساير مكالمات مناسب است .
اينترنت : شركت های تامين كننده خدمات اينترنت متعددی در نيوزيلند فعاليت دارند و بيشتر به دليل رايگان بودن مكالمات داخلی ، استفاده از اينترنت روز به روز پر طرفدار تر می شود.
راديو و تلويزيون انگليسی زبان : نيوزيلند سه ايستگاه تلويزيونی ملی و در برخی مناطق ايستگاههای محلی دارد . سطح برنامه ها چندان خوب نيست و اكثر آنها از استراليا ، انگلستان و آمريكا وارد می شوند. تلويزيون كابلی و ماهواره پرطرفدارترند و وقايع ورزشی مهم را نشان می دهند.
اطلاعات متفرقه
راههای ارتباطی : به طور كلی ، نيوزيلند سيستم ارتباطی خوبی دارد از جمله فری های متعددی كه دوجزيره را به هم متصل می كنند. حمل ونقل عمومی كار آمد و بسيار منظم است و شامل خدمات اتوبوسرانی گسترده ای درمسافت های دوراست كه جايگزين خوبی برای سفر با هواپيما محسوب می شود. استفاه از هواپيما برای انجام مسافرت های داخلی پرطرفدار است ، اگر چه نرخ بليط چندان ارزان نيست . اين كشور پروازهای بين المللی بسياری دارد كه عمدتا به مقصد اوكلند هستند. راه آهن نيوزيلند شبكه محدودی دارد و بين د و جزيره خط آهن كشيده نشده است . چون خدمات آن سريع و منظم نيست ، بيشتر گردشگران و به منظور ديدن كشور ازآن استفاده ميكنند با افرادی كه بايد هر روز از منزل به محل كار رفت وآمد كنند. ولينگتون شبكه خط آهن قابل اطمينان و سريعی دارد. نيوزيلند جزو كشورهايی است كه بالاترين ميزان مالكيت اتومبيل را در جهان داراست، با وجود اين جاده ها نسبتا خلوت هستند و ترافيك مشكل عمده ای محسوب نمی شود . از طرف ديگر ، به دليل رانندگی های خطرناك، اين كشور يكی از بالاترين ميزان تصادفات را نيز دارد. اتومبيل نسبت به اكثر كشورهای اروپايی غربی گران تر است و رانندگی از سمت چپ صورت می گيرد. نيوزيلند به ميزان زيادی به خدمات فری متكی است كه با سرويس های مكرر، دو جزيره را به هم متصل می كنند.
ميزان بزهكاری : پايين است . نيوزيلند با ميزان پايين خشونت و جرائم جدی ، كشور امنی به شمار می رود . با وجود اين ، همانند بسياری از كشور های غربی ديگر ، در دهه گذشته ميزان بزهكاری افزايش يافته است . اوكلند نسبت به مناطق روستايی ميزان بزهكاری بالاتری دارد.
تحصيلات : تحصيل برای بچه ها از 6 تا 16 سالگی اجباری است ، اگر چه اكثر آنها تحصيل را در سن 5 سالگی آغاز ميكنند . سطح تحصيلی بالاست و سيستم تحصيلی نيوزيلند معمولا يكی از بهترين سيستم های تحصيلی در جهان شناخته می شود . اكثر بچه ها در مدارس دولتی حضور می يابند كه شهريه ای دريافت نمی كنند اما ممكن است نياز به اهدای مبلغی مشخص در هر سال باشد. در اين كشور چندين مدرسه خصوصی نيز داير است .
تسهيلات پزشكی : بسيار خوب است . نيوزيلند برای افراد مقيم طرح درمان ملی دارد، اگر چه برای خدمات غير اضطراری بيمارستان ، فهرست های انتظار طولانی به چشم می خورد. طرح دولتی ، هزينه ويزيت پزشكان ، هزينه دارو ( اگر چه نرخ يارانه ای دارند)، هزينه بينايی سنجی يا خدمات دندانپزشكی را نمی پردازد. بيش از يك سوم نيوزيلندی ها بيمه درمانی خصوصی مكمل دارند كه داشتن آن بسيار توصيه می شود چون هزينه خدماتی را كه تحت پوشش طرح ملی نيستند، می پردازد و خدمات بيمارستان های خصوصی را نيز شامل می شود . توافقات دوجانبه ، گردشگران بسياری از كشورها از جمله انگلستان را تحت پوشش قرار ميدهد و خدمات درمانی آسيب های ناشی از تصادف ، برای همه گردشگران رايگان است .
حيوانات خانگی :قوانين وارد كردن حيوانات به نيوزيلند بسيار سخت است و شامل واكسيناسيون و كنترل های دامپزشكی است . تهيه مجوز ورود مورد نياز است و حداكثر حيوانات خانگی مشمول يك دوره قرنطينه می شوند. حيواناتی كه از استراليا، نروژ ، سوئد ، انگلستان و هاوايی وارد می شوند ا ز اين قانون معاف هستند و دوره قرنطينه شامل حال آنها نمی شود اما بايد مورد بررسی دامپزشكی قرار گيرند.
مجوز اقامت :نيوز يلند با سهيمه ای سالانه ، مثلا 55000 نفر در سال 1999 ، برنامه ای دائمی برای پذيرش مهاجران دارد. همانند استراليا، مهاجرت با يك سيستم انتخابی و بر اساس سيستم امتيازبندی اجرا ميشود و در آن اولويت با افرادی است كه دارای مهارت های خاص مورد تقاضا باشند، قصد داشته باشند تجارتی را آغار كنند و يا پيوندهايی خانوادگی در نيوزيلند داشته باشد.
ويزا: اتباع همه كشورها بجز استراليا برای ورود به نيوزيلند با هر موقعيتی نياز به اخذ ويزا دارند . ويزا را می توانيد از سفارت يا كنسولگری نيوزيلند در كشور خود تهيه كنيد.
=================================
نحوه مهاجرت به کشور نیوزلند:
در حال حاضر ویزاهای مختلفی جهت مهاجرت به نیوزلند موجود میباشد اما دو نوع از متداولترین ویزاها عبارتند از:

* ویزای مهارت
* ویزای کار بصورت موقت
-----
ویزای مهارت چیست ؟
ویزای مهارت ، ویزایی ایت که در آن افراد ماهر و دارای مهارت های بالای کاری و یا مدارک عالی تحصیلی میتوانند اقامت دائم نیوزیلند را بدست بیاورند ! بنا بر قانون مهاجرت نیوزیلند ، دولت نیوزیلند باید سالی 60 هزار مهاجر بگیرد که البته هنوز به این تعداد نرسیده است ! معمولا از سالی 45 هزار بیشتر مهاجر نگرفته است !

ویزای کار بصورت قانونی :
این ویزا 3 ساله میباشد و دارای امکان تمدید نیز میباشد ! این ویزا مربوط به کسانی است که دارای مهارت های خاصی میباشند و یا مدرک تحصیلی بالایی دارند و نیاز به تجربه زندگی در نیوزیلند برای تصمیم گرفتن در مورد مهاجرت هستند !
کسانی که با ویزای کار به نیوزیلند میروند ، قانونا در اولویت هستند برای اعطای اقامت دائم ! و در صورتی که خواسته باشند به سرعت میتوانند درخواست مهاجرت و اقامت دائم کنند !


شرایط عمومی مهاجرت به نیوزلند
سن از 20 تا 55 سال (جهت ویزای کار تا 53 سال)
سلامت عمومی
عدم سوء پیشینه

زبان انگلیسی با نمره آیلتس آکادمیک یا جنرال Overall حداقل 6.5 مهاجرت به نیوزیلند بر اساس سیستم امتیازی است و شرایط آن در ادامه تاپیک خواهد آمد !
حداقل امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند 100 میباشد تا در لیست Pool یا انتظار قرار بگیرید. اما اگر امتیاز شما 140 یا بالاتر باشد ظرف مدت کوتاهی خواهید توانست به نیوزلند مهاجرت کنید.

جدول امتیازات:

سن:

از 20 تا 29 سال 30 امتیاز
از 30 تا 39 سال 25 امتیاز
از 40 تا 44 سال 20 امتیاز
از 45 تا 49 سال 10 امتیاز
از 50 تا 55 سال 5 امتیاز

سابقه کار:

2 سال 10 امتیاز
4 سال 15 امتیاز
6 سال 20 امتیاز
8 سال 25 امتیاز
10 سال یا بیشتر 30 امتیاز

مدرک تحصیلی تائید شده:

کارشناسی 50 امتیاز
کارشناسی ارشد 55 امتیاز

خویشاوند نزدیک در نیوزلند:

10 امتیاز

امتیاز کار در نیوزلند یا پیشنهاد کار از نیوزلند:

در صورت داشتن پیشنهاد کار از نیوزلند 50 امتیاز به شما تعلق میگیرد.
در صورتیکه حداکثر 12 ماه سابقه کار در نیوزلند داشته باشید 50 امتیاز به شما تعلق میگیرد.
در صورتیکه حداقل 12 ماه سابقه کار در نیوزلند داشته باشید 60 امتیاز به شما تعلق میگیرد.

مراحل کار جهت اخذ ویزا:

اخذ اسسمنت
پر کردن و ارسال فرم EOI یا Expression of Interest
ثبت در خواست یا Apply for Residence
هزینه ها:

450 دلار جهت اخذ اسسمنت
500 دلار جهت ارسال فرم EOI
1800 دلار جهت ثبت درخواست در مرحله نهایی
300 دلار مالیات (Levy) برای هر نفر پس از اخذ ویزا

PHP Code:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/s...y/fees.htm
گام اول: اخذ اسسمنت:

ارزیابی مدارک متقاضیان ویزا در نیوزلند به عهده موئسسه NZQA یا New Zealand Qualifications Authority میباشد. تمامی متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به این موئسسه ارسال نمایند. این موسسه به دو صورت ارزیابی مدارک متقاضیان را انجام میدهد که عبارتند از:

PHP Code:
Pre Assessment
Full Assessment
طبق گفته این موئسسه برای متقاضیان مهاجرت اخذ Pre Assessment کافی است اما توصیه شده تا متقاضیان مهاجرت نسبت به اخذ Full Assessment اقدام نمایند. هزینه اخد Pre Assessment 75 دلار و هزینه اخذ Full Assessment 450 دلار نیوزلند میباشد. مدت زمان صدور اسسمنت طبق گفته این موئسسه 20 روز میباشد که ممکن است تا حدودی در زمان ترافیک کاری بیشتر شود. البته این موئسسه سرویس Fast Track را نیز ارائه میکند که با استفاده از این سرویس ظرف مدت 10 روز نتیجه اسسمنت صادر میشود. البته جهت استفاده از این سرویس شما ملزم به پرداخت 150 دلار اضافه خواهید بود.

لازم به ذکر است که کسانی که از دانشگاههای زیر در ایران فارغ التحصیل شده باشند میتوانند بصورت اتوماتیک 50 امتیاز مربوط به اسسمنت را دریافت نمایند اما این افراد هم باید نسبت به اخذ Full Assessment اقدام نمایند تا سابقه کاری آنها هم مورد تائید واقع شود. البته این افراد شانس بیشتری جهت اخذ اسسمنت خواهند داشت اما از آنجاییکه ممکن است اداره مهاجرت از این افراد هم اسسمنت بخواهد بهتر است اینکار انجام شود.
PHP Code:
http://www.immigration.govt.nz/nzis/oper...l/7924.htm
PHP Code:
Iran
A Bachelor degree or Licence or Kar-shenasi, normally requiring four years of full time study from the following institutions are assessed as occupying Level 7 of the Register and will therefore qualify for 50 points.

Other qualifications from these institutions require NZQA assessment.

• Amir Kabir University of Technology formerly Tehran Polytechnic

• Ferdowsi University of Mashhad formerly University of Mashhad and Ferdowsi University

• Shahid {Martyr}Beheshti University formerly National {Melli} University of Iran

• Shahid {Martyr} Chamran University formally Jundi/Gondi Shapur University and Ahwaz University

• Sharif University of Technology/Sharif Industrial University formally Arya Mehr University of Technology

• Shiraz University/University of Shiraz formerly Pahlavi University

• University of Esfahan {Isfahan}

• University of Tabriz formerly Azarabadegan University

• University of Tehran{Teheran}
مدارک لازم جهت اخذ اسسمنت:

ترجمه تائید شده مدارک دانشگاهی شامل مدرک و ریز نمرات
فتوکپی مدارک
رسید پرداخت هزینه
سابقه کار و رزومه ترجمه و تائید شده
ترجمه تائید شده شناسنامه یا پاسپورت
جهت دریافت اطلاعات بیشتر راجع به اخذ اسسمنت میتوانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

PHP Code:
http://www.nzqa.govt.nz/for-internationa...index.html
----------
این مرحله اسسمنت خیلی مهم هست و حتما توصیه میشه از نوع FULL استفاده بشه !
==================

پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22 ، farzad-it ، mavarfan ، farzinf ، ghalandar_img ، msar
(2011-09-05 ساعت 06:38)ParsTrader نوشته:  چند سوال که ازمن خصوصی پرسیده شد را اینجا جواب میدم چون فکر می کنم به درد بقیه هم می خوره

1- اگه من با ویزای تحصیلی مثلا زبان بیام نیوزلند از زمان ارائه مدارک تا دریافت اقامت حدودا چقدر طول می کشه؟
2-اینکه من از خود نیوزلند درخواست اقامت بدم تا ایران در تایید آن خیلی تاثیر بیشتری داره داره؟


1-اگر از ایران ایلتس 6.5 بگیرید و بعد برای دوره های زبان شرکت کنید و از داخل نیوزیلند اقدام کنید بین 6 ماه تا 12 ماه باتوجه به میزان امتیازتون معمولا طول میکشه

2-چه از ایران چه خارج از ایران شما باید شرایط لازم را داشته باشید و از این لحاظ فرقی نمی کنه

یه نکته ای رو هم که از من هم زیاد پرسیده می شه و من نمی دونم دقیقاً جوابش چی می شه همین زبان خوندن در نیوزیلنده. من نمی دونم چه کسی این بحث رو اینجا شروع کرده که اگه برای زبان خوندن برین اونجا بعدش می تونین کار پیدا کنین و اقامت بگیرین. نکته ی اولی که هستش اینه که با ویزای سه یا شش ماهه (که طول دوره ی زبان اینجا هستش) امکان کار پیدا کردن در هر زمینه ای خیلی خیلی پایینه و نکته ی دوم اینه که آیا مطمئنین که وقتی کسی بخواد برای زبان خوندن بیاد بهش ویزا می دن؟ آیا کسی رو می شناسین که ویزای دوره ی زبان آموزی گرفته باشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar
(2011-09-06 ساعت 07:09)mspayam نوشته:  
(2011-09-05 ساعت 06:38)ParsTrader نوشته:  چند سوال که ازمن خصوصی پرسیده شد را اینجا جواب میدم چون فکر می کنم به درد بقیه هم می خوره

1- اگه من با ویزای تحصیلی مثلا زبان بیام نیوزلند از زمان ارائه مدارک تا دریافت اقامت حدودا چقدر طول می کشه؟
2-اینکه من از خود نیوزلند درخواست اقامت بدم تا ایران در تایید آن خیلی تاثیر بیشتری داره داره؟


1-اگر از ایران ایلتس 6.5 بگیرید و بعد برای دوره های زبان شرکت کنید و از داخل نیوزیلند اقدام کنید بین 6 ماه تا 12 ماه باتوجه به میزان امتیازتون معمولا طول میکشه

2-چه از ایران چه خارج از ایران شما باید شرایط لازم را داشته باشید و از این لحاظ فرقی نمی کنه

سلام به همه ی دوستان

من اینجا توی نیوزیلند دانشجوی دکترا هستم و خوشحال می شم اگه سوالی در مورد زندگی در نیوزیلند دارین واستون جواب بدم.

کلاً کشور ساکت و آرومیه و اگه اهل جاهای ساکت و خلوت و آروم باشین از اینجا خوشتون میاد.

جناب حقیقت شما برای کلاس زبان می تونین واسه ی دانشگاه های اینجا اقدام کنین
http://www.victoria.ac.nz/international/...s/esl.aspx
یه نکته ای رو هم که از من هم زیاد پرسیده می شه و من نمی دونم دقیقاً جوابش چی می شه همین زبان خوندن در نیوزیلنده. من نمی دونم چه کسی این بحث رو اینجا شروع کرده که اگه برای زبان خوندن برین اونجا بعدش می تونین کار پیدا کنین و اقامت بگیرین. نکته ی اولی که هستش اینه که با ویزای سه یا شش ماهه (که طول دوره ی زبان اینجا هستش) امکان کار پیدا کردن در هر زمینه ای خیلی خیلی پایینه و نکته ی دوم اینه که آیا مطمئنین که وقتی کسی بخواد برای زبان خوندن بیاد بهش ویزا می دن؟ آیا کسی رو می شناسین که ویزای دوره ی زبان آموزی گرفته باشه؟
[/quote]



سلام
وقتی صحبت از کار پیدا کردن میشه حالا برای هر کشوری. اول بر می گرده به اینکه ایا واقعا ان شخص دارای تخصص هست یا اینکه صرفا یک مدرک دانشگاهی داره ؟ این یک سوال کلیدی هست

در مورد نیوزیلند اوضاع بازار کار کامپیوتر در استرالیا و نیوزیلند فعلا مناسبه و اگر کسی کارش را بلد باشه و زبان خیلی خوب و قوی داشته باشه می تونه انجا کار پیدا کنه
در موردزبان هم بله من خودم دیدم افرادی که پذیرش برای دوره های زبان گرفتن و ویزا گرفتن و به نیوزیلند امدند
در مورد نیوزیلند که طبق صحبت یکی از دوستانم الان انجاست برای گرفتن ویزا باید پول خوبی تو حساب بانکی داشته باشید و مثل کانادا نیست . اگر کسی پول خوبی تو حساب داشته باشه خیلی راحت میتونه برای لیسانس و یا دوره های زبان و .... برای نیوزلند اقدام کنه
البته الان انگلستان هم همین شرایط را داره با این تفاوت که طبق قوانین جدید نیاز هست که متقاضی حداقل ایلتس 4 داشته باشه و البته به خاطر نزدیکی متقاضی اموزش زبان برای ان کشور خیلی بیشتره تا نیوزیلند
ضمن اینکه خودتون هم در پست اولتون صحبت از دوره زبان در دانشگاه ولینگتون کردید
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: farzad-it ، mavarfan ، ابی22 ، mspayam ، msar
جناب پارس تریدر
ممنون از پاسختون، من این رو از اون جهت پرسیده بودم که برای ویزای دوره ی دکترای من و خیلی از بچه های ایرونی دیگه حسابی گیر داده بودن و مثلاً یه فرم بود که باید می نوشتی چرا از بین کشورهای انگلیسی زبان نیوزیلند رو انتخاب کردی و سوالایی از این قبیل. دلیلش هم بعدآً که اومدم اینجا فهمیدم این بوده که در چند سال اخیر بیشترین متقاضیان پناهندگی برای نیوزیلند در این کشور، ایرانی ها بودن و همین باعث شده بود که حساسیت روی ایرانیا زیادتر بشه.
حتی یکی از دوستای من هم که پذیرش و بورس گرفته بود رو بهش ویزا ندادن، اونم بعد از یک سال و نیم معطلی، این هم خبرش:
http://www.stuff.co.nz/national/educatio...visa-delay

ولی حالا که شما می گین افرادی رو دیدین که ویزا گرفتن، خیال منم راحت تر شد که پس برای دوره ی زبان هم می شه ویزا گرفت.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، farzad-it ، msar
سلام دوستان من فرمهای EOI رو پر کردم و سابمیت کردم به صورت انلاین البته . الان رسیدم به مرحله واریز پول چطوری میشه اینکارو کرد راحترین راه چیه ؟ ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام MSpayam
من مهندس شبکه (فارغ التحصیل کامپیوتر سخت افزار دانشگاه آزاد جنوب تهران) هستم و دارای 8 سال تجربه کاری
رشته ام نیز در لیست LTSS نیوزلند هست
من شنیده ام که حتما باید Job offer داشته باشی تا بتونی ویزا بگیری این درسته؟ و چگونه می تونم Job offer بگیرم؟

(2011-07-16 ساعت 08:37)mspayam نوشته:  سلام به همه ی دوستان

من اینجا توی نیوزیلند دانشجوی دکترا هستم و خوشحال می شم اگه سوالی در مورد زندگی در نیوزیلند دارین واستون جواب بدم.

کلاً کشور ساکت و آرومیه و اگه اهل جاهای ساکت و خلوت و آروم باشین از اینجا خوشتون میاد.

جناب حقیقت شما برای کلاس زبان می تونین واسه ی دانشگاه های اینجا اقدام کنین
http://www.victoria.ac.nz/international/...s/esl.aspx

پاسخ
تشکر کنندگان: msar
باسلام
من یک مهندس شبکه های کامپیوتری هستم با سابق کار 8 ساله
فارغ التحصیل دانشگاه آزاد جنوب تهران
رشته ام در لیست مهاجرت به نیوزلند وجود دارد
من شنیده ام که برای مهاجرت به نیوزلند حتما باید Job offer داشته باشی
اگر این موضوع صحت داره چگونه باید Job offer گرفت؟
باتشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام خدمت همه دوستان و کاربران گرامی سایت

با توجه به تجربیات شما عزیزان می خواستم بهترین راه و روش رو برای دریافت اقامت نیوزیلند به بنده معرفی کنید با تشکر

22 سالمه کاردانی نرم افزا + کارت پایان خدمت + 4 سال سابقه کار تو یه شرکت برنامه نویسی کامپیوتر + الان که خدمتم تموم شده

بیکارم..حالا نمی دونم برم دانشگاه کارشناسی رو بگیرم یا برم مدرک زبان بگیرم هر چی که تو ذهنتون هست و میتونید به گرفتن ویزا

و اقامت من کمک کنه را مطرح کنید.... ممنون میشم.

راهکار....
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-09-10 ساعت 15:59)nsdarya1 نوشته:  سلام دوستان من فرمهای EOI رو پر کردم و سابمیت کردم به صورت انلاین البته . الان رسیدم به مرحله واریز پول چطوری میشه اینکارو کرد راحترین راه چیه ؟ ممنونم

با سلام
شاید سایر دوستان از قبیل پارس تریدر گزینه های بهتری رو سراغ داشته باشن، اما به نظر من یه راه مطمئن و خوب اینه که پول رو به سفارت نیوزیلند در تهران پرداخت کنین و رسیدش رو برای اداره ی مهاجرت پست کنین. اگه هنوز امکان گرفتن مانی اردر یا درفت هم باشه، اون هم راه مطمئن و خوبیه.
(2011-09-11 ساعت 12:01)alireza443 نوشته:  سلام MSpayam
من مهندس شبکه (فارغ التحصیل کامپیوتر سخت افزار دانشگاه آزاد جنوب تهران) هستم و دارای 8 سال تجربه کاری
رشته ام نیز در لیست LTSS نیوزلند هست
من شنیده ام که حتما باید Job offer داشته باشی تا بتونی ویزا بگیری این درسته؟ و چگونه می تونم Job offer بگیرم؟

(2011-07-16 ساعت 08:37)mspayam نوشته:  سلام به همه ی دوستان

من اینجا توی نیوزیلند دانشجوی دکترا هستم و خوشحال می شم اگه سوالی در مورد زندگی در نیوزیلند دارین واستون جواب بدم.

کلاً کشور ساکت و آرومیه و اگه اهل جاهای ساکت و خلوت و آروم باشین از اینجا خوشتون میاد.

جناب حقیقت شما برای کلاس زبان می تونین واسه ی دانشگاه های اینجا اقدام کنین
http://www.victoria.ac.nz/international/...s/esl.aspx

سلام دوست عزیز
شما بهتره اول امتیازهاتون رو از سایت زیر حساب کنین و اگه بالای 100 شدین واسه ی اقامت اقدام کنین و در اون صورت دیگه نیازی هم به اینکه الزاماً پیشنهاد کار بگیرین ندارین.
http://www.immigration.govt.nz/pointsindicator/
برای اینکه پیشنهاد کار بگیرین هم لازمه که توی سایت های کاریابی مثل این سایت زیر کارهای مرتبط با سابقه و مدرکتون رو جستجو کنین و رزومه تون رو واسشون بفرستین و ببینین چی می گن، من فکر نمی کنم واسه ی ویزا گرفتن حتماً باید پیشنهاد کار داشته باشین، ولی داشتنش امتیاز رو خیلی بالا می بره و با امتیاز بالاتر هم راحت تر می شه اقامت گرفت.

(2011-09-11 ساعت 15:31)millaach نوشته:  با سلام خدمت همه دوستان و کاربران گرامی سایت

با توجه به تجربیات شما عزیزان می خواستم بهترین راه و روش رو برای دریافت اقامت نیوزیلند به بنده معرفی کنید با تشکر

22 سالمه کاردانی نرم افزا + کارت پایان خدمت + 4 سال سابقه کار تو یه شرکت برنامه نویسی کامپیوتر + الان که خدمتم تموم شده

بیکارم..حالا نمی دونم برم دانشگاه کارشناسی رو بگیرم یا برم مدرک زبان بگیرم هر چی که تو ذهنتون هست و میتونید به گرفتن ویزا

و اقامت من کمک کنه را مطرح کنید.... ممنون میشم.

راهکار....

سلام دوست عزیز
شما اول امتیازتون رو از این لینک محاسبه کنین و ببینین با مدرک فعلی چند امتیاز میارین، بعد اگه دیدین کمه می تونین واسه ی درس خوندن توی نیوزیلند هم اقدام کنین.
http://www.immigration.govt.nz/pointsindicator/
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، farzad-it ، msar
سلام
ممنون میشم به سوالهای من جواب بدید
من مهندس برق از دانشگاه تبریز , ایلتس 6.5 , دارای سابقه کاری(3 سال)
آیا من می توانم با تکنسین برق(که مورد نیاز نیوزیلند است) ویزای اقامت دایم بگیرم و بعد از ورود با ارایه مدرک مهندسی کار پیدا کنم؟ آیا مشکلی می تواند پیش بیاید؟
ریسک اینکه امتیاز 110 از pool خارج شود چقدر است؟
حال اگر تصمیم بگیرم که با ویزای کار وارد شوم چه امتیازی لازم است؟
با تشکر


سلام
بله مشکلی نیست شما می توانید به عنوان تکنیسین برق اقامت نیوزیلند را بگیرید و اصلا به شغل دیگری بپردازید و از این نظر محدودیتی وجود ندارد و مشکلی نیست .

برای ویزای کار لازم است که جاب افر داشته باشید که البته پیدا کردن ان از ایران بسیار سخت است مگر اینکه اشنا و دوستی در انجا داشته باشید

با امتیاز 110 بسته به اینکه چه ماهی اپلای کنید باید مدتی منتظر بمانید ولی امتیاز مناسبی است و مشکل خاصی نیست البته افرادی که از خارج از نیوزیلند و مخصوصا اسیا اپلای می کنند به طور متوسط 1.5 سال باید منتظر گرفتن اقامت باشند
با ارزوی موفقیت برای شما
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22 ، shotormorg ، mavarfan ، msar
با سلام
امتیاز من در حدود 110 می باشد.
اگر پرونده من (خدای ناکرده) از پول خارج نشود, چه مبلغی از دست می رود؟
و چه ماهی برای ارسال پرونده مناسبتر می باشد تا ریسک کار پایین بیاید؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar
(2011-09-19 ساعت 13:46)shotormorg نوشته:  با سلام
امتیاز من در حدود 110 می باشد.
اگر پرونده من (خدای ناکرده) از پول خارج نشود, چه مبلغی از دست می رود؟
و چه ماهی برای ارسال پرونده مناسبتر می باشد تا ریسک کار پایین بیاید؟
با تشکر

سلام
برای کشورهای مختلف فرق میکنه اما برای ایران فکر کنم 440 دلاره که خیلی پول زیادی نیست . به این چیزها فکر نکنید به عمر خودتون فکر کنید البته پرونده شما تا 6 ماه در پوول باقی می ماند و هر ماه هم دوبار پرونده ها را بر اساس امتیاز بیرون میارند و احتمالش خیلی کمه شما با این امتیاز از پوول بیرون نیاید
با ارزوی موفقیت برای شما

آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: shotormorg ، mavarfan ، msar
با سلامی دوباره
از جوابهاتون خیلی ممنونم(خیلی بهم کمک می کنه)

آیا بدون وکیل هم می شود اقدام کرد؟ منظورم اینه که آیا ریسک کار بالا می رود یا نه ؟
و اینکه آیا پروسه خیلی پیچیده است یا میشه به تنهایی به جواب رسید؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar
(2011-09-19 ساعت 18:28)shotormorg نوشته:  با سلامی دوباره
از جوابهاتون خیلی ممنونم(خیلی بهم کمک می کنه)

آیا بدون وکیل هم می شود اقدام کرد؟ منظورم اینه که آیا ریسک کار بالا می رود یا نه ؟
و اینکه آیا پروسه خیلی پیچیده است یا میشه به تنهایی به جواب رسید؟
با تشکر

سلام
بدون وکیل هم میشه این کار را انجام داد مخصوصا که الان وکیلهایی که در ایران هستند ( که البته هیچ کدوم وکیل نیستند ) اصلا سواد اینکار را ندارند و اتفاقن انها ریسک کار را بالاتر می برند
از وبلاگ زیر استفاده کنید تمام مراحل ان را کامل توضیح داده و اطلاعات این وبلاگ خیلی بیشتر از منه
با ارزوی موفقیت برای شما
-----------------------------------------
http://2migrators.blogsky.com/
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: shotormorg ، farzad-it ، mavarfan ، danny_1990 ، parkanet ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان