کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای جامع اخذ گرین کارت خانوادگی
Exclamation 
همونطور که در چند پست قبلم عرض کردم. توضیح در مورد پر کردن فرمها و دستورالعمل تکمیل فرم، از فرصتی که می تونم برای این تاپیک اختصاص دهم خارج است. به علاوه هر فرمی از جمله I-130 دستورالعمل مرحله به مرحله و بسیار ساده ای داره که خودتون حتما با خوندنش، مطالب بسیار کاملتری رو متوجه خواهید شد.

فرم I-130 از اینجا قابل دریافته. دستورالعمل کاملش رو هم در 7 صفحه از این لینک می تونید دانلود کنید.

صفحه 2 و 3 این راهنما نوشته :

کسی که برای شما تقاضا می ده باید همراه تکمیل فرم I-130 و به منظور اثبات اینکه سیتیزن یا داری گرین کارت است + برای اثبات رابطه شما با ایشان، و ...باید چه مدارکی رو ضمیمه این فرم کند.

صفحه 4 مشخص کرده که کسی که برای شما تقاضا می ده باید این فرم و دیگر مدارک رو به چه آدرسی بفرسته. و اینکه اگر می خواد رسید دریافت فرم و مدارک براش ایمیل بشه باید فرم دیگری به اسم G-1145, E-Notification of Application/Petition Acceptance رو هم از اینجا دانلود و تکمیل کنه و همراه سایر مدارک بفرسته.

صفحه 4 ستون دوم توضیح داده که 335$ ( که فقط بهای ثبت نام است و ربطی به مبالغ بعدی که NVC دریافت می کند، ندارد) برای چیست و کجا و چگونه باید پرداخت شود.

صفحه 6 هم در مورد روال انجام کار و مختصری از ادامه کار توضیح داده است و اینکه اگر سوال یا مشکلی داشتید به کجا ایمیل یا تلفن بزنید.

در صفحه آخر ، 7، یک check list مختصر و مفید گذاشته شده تا شما پیش از ارسال فرمها و مدارک، چک کنید تا موردی را از قلم نیانداخته باشید.

---------

چنانچه مایلید پیش از ارسال فرم از کلیات ماجرای تکمیل فرم I-130 و متعلقاتش هم به صورت خلاصه مطلع شوید به این لینک مراجعه کنید

--------
در ضمن اقدام پدر و مادر ( دو نفر) برای شما بی فایده و البته غیر ممکن است. چون در آنِ واحد اقدام کردن تاثیری از لحاظ زمانی هم ندارد. چه برسد به آنکه در کل شما یک نفر هستید و با یک پرونده، و پدر و مادر شما هم هر دو از لحاظ نسبت خانوادگی با شما در یک مرتبه هستند. اگر مثلا برادری داشتید که 2 سال پیش برای شما اپلای کرده بودند (با توجه به انکه از طریق برادر حدود 10 سال زمان می برد تا نوبت شما برسد) و الان پدر/ مادر شما سیتیزن شده بودند، اقدام مجدد پدر/مادر می توانست پرونده شما را سریعتر پیش ببرد.

بعد از مطالعه دقیق مطالب و دستوارلعمل فرم، اگر باز هم موردی و سوالی حل نشده باقی مانده بود مطرح بفرمایید تا در حدی که من یا سایر دوستان می دانیم راهنمایی کنیم

موفق باشید

----
بازگشت به فهرست مطالب
(2010-08-04 ساعت 09:16)Toranj نوشته:  سلام هستی‌ جان،

امیدوارم که حالت خوب باشه، من در حال حاضر مبالغی که ان وای سی‌ خواست رو (۴۰۰ و ۷۰ دلار) پرداخت کردم، در مورد مدارک گفتی‌ که ان وای سی‌ زمانش که برسه همه مدارک خواسته شده رو به صورت مکتوب با شماره میفرسته می‌خواستم بدونم در مورد فرم ساپورت مالی هم این فرم رو به صورت مکتوب میفرسته یا باید دانلودش کنم چون من سپانسر ام الان منتظر که فرم را پر و امضا کنه ولی‌ هنوز فرم‌ای ۸۶۴ رو بصورت پست از ان وای سی‌ دریافت نکردم!!! و الان نمیدونم می‌تونم اینو دانلود و پر کنم یه باید حتما منتظر دستور عمل ان وای سی‌ باشم!!!؟ ممنون میشم راهنماییم کنی‌ مرسی‌

ترنج عزیز

این فرمهای ساپورت مالی رو خودت باید دانلود کنی. اما اینکه کی زمان تکمیل اونهاست و اینکه آیا باید الان اسپانسرت پر کنه یا نه باید از NVC بپرسی. به اسپانسرت بگو تماسی با NVC بگیرند و با ذکر مشخصات کیس شما ( نام و نام خانوادگی، شماره کیش و تاریخ تولد و نام petitioner ) ازشون سوال کنند که الان زمانش رسیده یا نه . تو همین تاپیک چند مورد از پستهای من به ساپورت مالی اختصاص داره و لینک فرمها و دستورالعملهای آونها رو هم گذاشتم

موفق باشی
Exclamation 
ادامه بخش چهارم:

در پستهای قبل در مورد آمادگی برای مصاحبه و انجام آزمایشات پزشکی مطالبی رو برگرفته از وب سایت رسمی اداره مهاجرت و تجربیات شخصی خودم نوشتم.

فکر کنم اکثر کسانی که این مطلب رو می خونند الان منتظر زمان مصاحبه شون هستند. پس لازمه نگاهی هم داشته باشیم به مدارکی که باید روز مصاحبه همراهمون ببریم.

آماده سازی مدارک لازم برای روز مصاحبه (منبع مطالب)

به محض آنکه NVC تمام مدارک لازم را دریافت و بررسی کرد، چنانچه کمی و کاستی در اطلاعات و مدارک درخواستی وجود نداشته باشد، petition متقاضی دریافت ویزای اقامتی خانوادگی را ( که از این به بعد "متقاضی" می گوییم) به سفارت/ کنسولگری محل مصاحبه( که در کیس نامبر فرد مشخص شده ) می فرستد و نامه یا ایمیل دعوت به مصاحبه را نیز برای متقاضی ارسال می کند.

سوال: چه کسی ( کسانی ) ایمیل / نامه دعوت به مصاحبه را دریافت خواهند کرد؟
پاسخ: متقاضی + Petitioner + نماینده قانونی متقاضی ( که در فرم choice of agent اولیه مشخص کرده بوده) + وکیل متقاضی ( اگر وجود داشته باشد)

سوال: نامه به صورت پستی یا ایمیل ارسال می شود؟
پاسخ: اگر آدرس ایمیل برای هر یک از افراد فوق الذکر اعلام شده باشد، از طریق ایمیل ارسال می شود ولی اگر هر کدام ایمیل نداشته باشند، نامه پستی دریافت می کنند.

سوال: محتوای نامه دعوت به مصاحبه / تعیین وقت چیست؟

در نامه/ ایمیل تعیین وقت مصاحبه ، تاریخ و ساعت انجام مصاحبه + دستوارلعمل انجام آزمایشات پزشکی اعلام می شود.

سوال: نامه کی فرستاده می شود؟
پاسخ: معمولا حدود یک ماه قبل از زمان مصاحبه نامه ارسال می شود

-----------------------------------
پس از دریافت نامه دعوت به مصاحبه چه کنیم ؟

متقاضی موظف است که تمام مدارک لازم را برای مصاحبه اماده کند. گرچه ممکن است متقاضی بسیاری از مدارک را قبلا به اداره مهاجرت ارسال کرده باشد، اما این شامل تمام مدارک نیست. عدم ارائه تمام مدارک لازم در روز مصاحبه می تواند منجر به عدم صدور ویزا یا تاخیر در صدور شود.

مدارکی که کپی یا ترجمه آنها ارسال شده، حتما باید روز مصاحبه ، اصل آنها وجود داشته باشد. افسر پس از مشاهده و تطابق مدارک، نسخه های اصل را به شما باز می گرداند.

چه مدارکی را باید روز مصاحبه همراه داشته باشیم؟


(برخی آیتم ها که نیاز به توضیح بیشتر دارد (ستاره دار)، در ادامه فهرست تشریح خواهد شد.)

1- نامه تعیین وقت مصاحبه Appointment Letter-

2- پاسپورتی که حداقل شش ماه بعد از تاریخ احتمالی ورود به امریکا اعتبار داشته باشد. ( برای هر فرد بالای 16 سال ، پاسپورت مجزا لازم است)

3- گواهی پلیس*

4- شناسنامه: ( اصل + ترجمه)

5- سوابق زندان یا جرائم پیشین *

6- مدارک سوابق نظامی

7- عکس رنگی *

8- سند ازدواج ( اصل + ترجمه )*

9- ضمانت های مالی ( مثل Affidavit of support، نامه رسمی اشتغال/ notarized offer of employment ، گواهی دارایی ها و .. ) *

10- سند طلاق یا گواهی فوت همسر (در صورت وجود) *

11- در کیسهای خانوادگی ، تمام اسناد original ای که نشان دهنده رابطه خانوادگی بین متقاضی و petitioner او باشد ( مثلا رابطه مادر و فرزندی و .. )

12- در کیسهای ویزای اشتغال : نامه ای جدید از کارفرما که job offer در آن تشریح شده باشد.

13- کارت ملی ( اصل + ترجمه)

14- نتیجه آزمایشهای پزشکی ( برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید)

نکته : تمام اسناد غیر انگلیسی باید توسط مترجم رسمی و قسم خورده ترجمه و توسط یک دفتر اسناد رسمی Notary Public تایید شوند . [ در ایران که رسم بر آن است، ترجمه ها به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری برسند]

****************************

گواهی پلیس

* برای افرادی که اقامت خارج از کشور به مدت 12 ماه یا بیشتر نداشته اند : گواهی پلیس لازم نیست.

* برای افرادی که اقامت خارج از کشور به مدت 12 ماه یا بیشتر داشته اند+ بالای 16 سال دارند : گواهی پلیس از آن کشور لازم است . ( منبع مطلب)
----------
سوابق زندان یا جرائم پیشین : برای ایرانی ها وجود ندارد ( لینک مطلب)

---------
مدارک سوابق نظامی : بر طبق این لینک مدارک نظامی برای ایرانیان وجود ندارد ، اما بنا به تاکید صریح سفارت در انکارا ، کارت پایان خدمت و ترجمه آن باید همراه باشد.

---------
عکس رنگی

فرد متقاضی و همراهان او ( در صورت وجود ) باید هر کدام 2 قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید ( بدون نقش و نگار ! )در ابعاد 5*5 ارائه دهند.

شرایط عکس :

1- صورت رو به دوربین باشد با چشمانی باز که مستقیما به دوربین نگاه می کند.

2- عکس باید از کمی بالای موها تا وسط قفسه سینه را نشان دهد.

3- اگر از عینک استفاده می کنید عکس باید با عینک گرفته شود ( دقت شود که نور در شیشه عینک منعکس نگردد) و چشمها هم قرمز دیده نشود ( بر اثر عکاسی نامطلوب)

4- اگر به دلایل مذهبی، روسری سر می کنید نباید گوشها را بپوشاند و روی هیچ قسمتی از صورت سایه بیاندازد.

5- عکس ها را پشت نویس کنید

--------
سند ازدواج: اصل + ترجمه سند ازدواج را همراه داشته باشید. ( برای هر نفر یک نسخه)

اگر قبلا ازدواج کرده و جدا شده اید، باید اسناد رسمی و ممهور به مهر مراجع مربوطه را که نشان دهنده طلاق شما باشد ، برای هر یک از موارد طلاق ارائه کنید.

همینطور اگر هر یک از جدایی های شما بر اثر فوت همسر بوده ، باید مدارک لازم را نیز ارائه کنید. ( لینک مطللب)

---------
ضمانت های مالی : شامل فرمهای I-864 ( بنا به کیس شما و اسپانسر/کواسپانسری که دارید) + فرمهای اشتغال به کار اسپانسر (W-2) ، گواهی دارایی ها و ..

برای اطلاعات بیشتر به پستهای زیر در تاپیک مراجعه کنید

شرایط اسپانسر برای ویزاهای اقامتی خانوادگی

حدود تعهدات sponsor یا co-sponsor/Joint sponsor
آشنایی با انواع فرمهای ضمانت مالی (I-864)

-------------------------------------------------------------------------------------
نکته : هر سفارتخانه ای ، شرایط مخصوص به خود را برای مصاحبه دارد که باید علاوه بر موارد کلی ، با مراجعه به صفحه راهنمای مربوطه در این لینک ، آنها را مطالعه کنید.

برای سهولت بیشتر، مهمترین موارد مدارک لازم برای سفارت در آنکارا را که خاص ایرانیان عنوان شده در فهرست بالا ذکر کردم
--------------

پایان مبحث مدارک لازم برای مصاحبه

بخش بعد: نکات مهم برای آمادگی جهت مصاحبه

بازگشت به فهرست مطالب
Exclamation 
سوالی از من پرسیده شده در مورد شرایط سنی افرادی که زیر 21 سال هستند و زمان مصاحبه/ زمان ورود به آمریکا 21 سالشان تمام میشود. اینکه آیا به این افراد ویزا تعلق می گیره یا نه؟

در پاسخ باید عرض کنم که کیس با کیس متفاوته. نمیشه برای همه نسخه واحدی رو عنوان کرد. اما به اختصار جریان از این قراره.

child به کسی اطلاق میشه که زیر 21 سال و مجرد باشه. پیش از تصویب قانون CSPA در سال 2002، هر فرد زیر 21 سال باید تا زمان گرفتن ویزا زیر 21 سال باقی می ماند وگرنه ویزا به او تعلق نمی گرفت. بعد از تصویب این قانون شرایط به نفع متقاضیان تغییر کرد ولی با اما و اگر هایی که چند موردش را مطلع شدم:

1-آوردن فرزند زیر 21 سال از طریق ویزای نامزدی : اگر مثلا شما ( که دارای فرزند زیر 21 سال هستید) با فردی نامزد کنید و بخواهید علاوه بر خودتان، فرزند زیر 21 سالتان هم ویزا دریافت کند، باید دقت کنید که حتما فرزند شما باید زمان ورود به امریکا زیر 21 سال داشته باشد ( لینک مطلب):


نقل قول:
My fiancé(e) is petitioning for me, but what about my children – can they go with me?

Any unmarried children under the age of 21 can apply for a “derivative” fiancé(e) visa with you. The children must be under 21 years of age and unmarried at the time of their entry into the U.S. on such a visa.

2- آوردن فرزند زیر 21 سال از طریق پدر/مادر سیتیزن : اگر پدر/مادر سیتیزنی برای فرزند زیر 21 سال خود تقاضا دهند، ملاک ، زمان تقاضا است . یعنی وقتی petition و فرمهای ثبت نام را پر می کنند فرزند آنها باید زیر 21 سال باشد. در این صورت ، سن این فرزند تا زمان دریافت ویزا اصطلاحاً freeze یا ثابت می شود . پس چنین فردی حتی اگر زمان مصاحبه بالای 21 سال باشد مشکلی نیست.

3- آوردن فرزند زیر 21 سال از طریق پدر/مادر دارای گرین کارت : اگر پدر/مادر دارای گرین کارت برای فرزند زیر 21 سال خود تقاضا دهند، و پیش از آنکه فرزند به 21 سال برسند، سیتیزن شوند، سن فرزند از همان زمان سیتیزن شدن پدر/مادر تا هنگام دریافت ویزای فرزند freeze می شود. ( منبع مطلب )


متن کامل قانون و شرایطش رو از اینجا مطالعه کنید

---

موردی را که هنوز پاسخش را پیدا نکردم این است که اگر کسی برای خواهر/برادرش اپلای کند و سن خواهرزاده یا برادرزاده این فرد در زمان مصاحبه بالای 21 سال رود، آیا این قانون شامل آنها هم می شود یا خیر؟!

به هر حال ، با توجه به آنچه که تا اینجا متوجه شدم بخشی از پست " زمان انتظار برای مصاحبه" را که مربوط به مثال گروه F3 بود بازنویسی کردم.

----

مدارک لازم برای روز مصاحبه ( جدید )

بازگشت به فهرست مطالب
(2010-08-07 ساعت 13:56)Kaveh90 نوشته:  با عرض سلام و تشکر از سایت بسیار مفیدتون
میخواستم بپرسم که چه فرقی بین جدول های زمان بندی که سایت egov.uscis.gov برای بررسی اعلام می کند با سایت ویزا بولیتن دارند؟
بعد تاریخ کیس ما که دائی بنده برای خانواده ما اقدام کرده 23feb02 و من تا 16 ژانویه می تونم وارد امریکا شم. می خواستم ببینم راهی نداره که مدت زمان پردازش کمتر بشه؟

سلام

سایتی رو که فرمودید نتونستم باز کنم. اما از زمانی که به شما کیس نامبر اعلام می کنند و فرمهای تعیین آدرس و .. رو براتون می فرستند، پرونده شما تحت نظارت NVC می ره و این یعنی ورود به مرحله اصلی. تا قبل از این مرحله مربوط به اداره مهاجرت میشه برای رسیدگی های اولیه. وقتی به NVC رسید یعنی داره جدی روی پرونده شما کار میشه. ویزا بولتن مربوط به این بخش است.

کم یا زیاد شدن مدت پردازش پرونده فقط به دلیل کمی یا زیادی پرونده های در دست بررسی و پدیده ای کمالا اتفاقی و شانسی است. هیچ کسی نمی تونه این روند رو به طور قابل ملاحظه ای تسریع کنه.

در ضمن لطفا پیش از طرح هر گونه سوال، مطالب این تاپیک رو به دقت مطالعه کنید. پاسخ سوالات شما در مطالب قبل مطرح شده است.
تشکر کنندگان: ساسان ، Kaveh90 ، puzzel ، sam11 ، Soap McTavish ، smpf ، حاجی واشنگتن ، msar ، alirezanz
با سلام
درست است که سرعت رسیدن تاریخها سریعتر شده ؟ مثال در مورد فرزند بالای 21 سال متاهل در 2 ماه گذشته 7 ماه جلو رفته .
با تشکر
کتگوری : F3
اپلای : AUG2004
کیس نامبر : ANK2010
فرم DS-261 : در تاريخ ١٨ فبريه ٢٠١٥
پرداخت ١٢٠$ بعد از آن پرداخت دوتا ٣٢٥$ و تكميل فرم DS-260 و ترجمه مدارك و ارسال مدارك به NVC
در تاريخ ١١ مى ٢٠١٥ ايميل از NVC براى تاييد مدارك ارسالى
مصاحبه در ۲۹ مارچ آنکارا
منتظر پروسه طولانی کلیر
۸ اگست آپدیت دو خطی در سایت ceac
اتمام پروسه كلير ٢٩ آگست
دريافت ويزا ٣١ آگست
بردن لاتاری ۲۰۱۷ توسط همسرم بعد از سالها کیس نامبر++2017AS22 آنکارا (آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟!)
کامپلیت فرم DS-260 جدید در ۳۱ می و ارسال به KCC
تشکر کنندگان: sam11 ، powerb ، smpf ، msar ، alirezanz
(2010-08-07 ساعت 15:23)shahram es نوشته:  با سلام
درست است که سرعت رسیدن تاریخها سریعتر شده ؟ مثال در مورد فرزند بالای 21 سال متاهل در 2 ماه گذشته 7 ماه جلو رفته .
با تشکر

بله. این مورد رو چندین بار در این تاپیک مطرح کردم.

هنوز تقاضا برای ویزاهای خانوادگی نسبت به تعداد ویزاهای موجود کمتره، بنابراین سرعت رسیدگی افزایش چشمگیری داشته. اما لزوما به این معنا نیست که این روند ادامه خواهد داشت. هر زمان که ترافیک کاری زیاد بشه، مجددا به روال قبل بر می گرده
تشکر کنندگان: ساسان ، puzzel ، sam11 ، Soap McTavish ، powerb ، smpf ، msar ، alirezanz
(2010-08-07 ساعت 13:34)hasti_banoo نوشته:  سوالی از من پرسیده شده در مورد شرایط سنی افرادی که زیر 21 سال هستند و زمان مصاحبه/ زمان ورود به آمریکا 21 سالشان تمام میشود. اینکه آیا به این افراد ویزا تعلق می گیره یا نه؟

---

موردی را که هنوز پاسخش را پیدا نکردم این است که اگر کسی برای خواهر/برادرش اپلای کند و سن خواهرزاده یا برادرزاده این فرد در زمان مصاحبه بالای 21 سال رود، آیا این قانون شامل آنها هم می شود یا خیر؟!

سلام با خسته نباشید، با تشکر فراوان از زحمات شما به خاطره این سایت فوق‌العاده مفید و خوب. من حمید هستم و تازه همین امروز عضو شدم، من در کیس خانوادگی بودم و عمه‌ام که ۳۰ ساله در آمریکا زندگی‌ می‌کنه برای ما یعنی‌ پدر و مادرم و من که تک فرزند هستم از ۱۰ ساله پیش اقدام کرد و ما ۱۰ سال در نوبت بودیم. خوشبختانه نامهٔ دعوت به مصاحبهٔ ما حدود ۲ هفته پیش به دستمون رسید و برای ۱۴ سپتامبر وقت مصاحبه داریم در آنکارا. راجع به این سوال باید عرض کنم که برای کسانی‌ هم که از طریقه عمه و خاله براشون اقدام شده، اگر الان در زمان مصاحبه بالای ۲۱ سال باشند، مشکلی‌ نیست و برای اونها هم سن زمان تشکیل پرونده حساب می‌شه یا به اصطلاح سنشون از زمان تشکیل پرونده freeze می‌شه. ما خودمون هم نمیدونستیم ولی‌ خوشبختانه از ادارهٔ مهاجرت با عمه ی من تماس گرفتن و ازش پول صدور گرین کارت برای من رو هم درخواست کردن که عمه‌ام ازشون پرسیده مگه به ایشون هم با توجه به اینکه الان بالای ۲۱ سال هستن گرین کارت میدن؟ که پاسخ اونها این بوده که بله چون در زمان تشکیل پرونده سن ایشون زیر ۲۱ سال بوده. البته به شرط مجرد بودن هست.

مرسی‌!
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، pashaneco ، Kaveh90 ، royalfalcon ، hopeful ، oghab ، nazanin_sh_77 ، sara66 ، sahar1392 ، hrabee ، behdist ، shatsi ، smpf ، sha.a ، msar ، pari pariaaa ، alirezanz
Exclamation 
سلام

امروز یکی از دوستان محترم، درخواست آدرس ایمیل NVC رو داشتند، گفتم بهتره نکاتی رو در رابطه با نامه نگاری با NVC عرض کنم.

نکاتی که باید هنگام ارســال ایمــیل به NVC رعایت کنیم

مطابق اونچه که در متن یکی از پاسخهای NVC به من امده، وقتی با ایمیل درخواستی از اونها دارید ( مثلا سوالی رو در رابطه با کیستون مطرح می کنید یا می خواهید NVC اقدامی مثل تغییر محل مصاحبه رو براتون انجام بده یا هر گونه سوال و درخواست دیگری که مرتبط با پرونده شما میشه) باید اطلاعات زیر رو در اول ایمیل خودتون بنویسید:

- نام و نام خانوادگی خودتون
- شماره کیس یا شماره پرونده اولیه خودتون در USCIS
- تاریخ تولدتون
- نام و تاریخ تولد petitioner

ترتیب چندان مهم نیست، اما مقابل هر آیتم توضیحشو بگذارید. مثلا

Petitioner's name and date of birth:....

متن نامه ای که از NVC برام اومد این بود ( قسمتهای مهمش رو پررنگ می کنم):


From: NVC Inquiry <NVCInquiry@state.gov>
To: <...@yahoo.com>
Sent: Tue, March ....
Subject: ....

Dear Sir/Madam:

Your inquiry has been received at the National Visa Center (NVC).

Please be advised our office has revised our guidelines for
communication between the National Visa Center and the public. We are
now required to verify case information each time we receive an inquiry
.


According to U.S. law, the National Visa Center is only permitted to
discuss details of a visa case with authorized representatives and when
provided with all of the following information
:

" NVC case number or CIS receipt number
" Petitioner's name and date of birth
" Beneficiary's name and date of birth
" Your full name


If you are corresponding regarding an I-140 petition you must provide
the following information:

" NVC case number or CIS receipt number
" Name of the petitioning company
" Beneficiary's name and date of birth
" Your full name

Please resubmit your inquiry including the required information.

Please be advised that your inquiry and/or any documents submitted with
your inquiry have been processed and placed into the case file.

If you wish to obtain case specific information, please submit the
required security information requested above.

Sincerely,


National Visa Center
Written Inquiry Unit
Serco Inc.
Support Contractor
NVCInquiry@state.gov



نقشه دقیق NVC در Google Map





توضیح دیگه اونکه ، NVC بلافاصله جوابتون رو نمیده و گاهی بنا به ترافیک کاری 7-10 روز یا شاید هم بیشتر طول می کشه تا ایمیلی ازشون دریافت کنید. اگر از این مدت بیشتر شد ایمیل رو دوباره ارسال کنید. اما سماجت و ارسال مکرر ایمیل هیچ تاثیری جز به هم ریختن اعصاب اونها نداره !


-------------
بازگشت به فهرست مطالب

آشنایی با مرکز ملی صدور ویزاهای خانوادگی (NVC) و وظایف و مراحل کاری آن
Exclamation 
نامه دعوت به مصاحبه

دوستان عزیز سلام

با توجه به اینکه امروز نامه دعوت به مصاحبه رو دریافت کردم و حالا متن این نامه رو رسماً در اختیار دارم می تونم به طور کامل جزئیاتش رو براتون بنویسم.

اولاً اینکه ایمیل رو کسی دریافت کرده که در فرم اولیه Choice of agent and address به عنوان نماینده خودم در آمریکا معرفی کردم.

------
در پاراگراف اول نوشته شده که پروسه کیس مربوط به خانم ... ( یعنی من ! ) در NVC کامل شده و پرونده به سفارت آمریکا در انکارا فرستاده شده است.

در پاراگراف دوم روز ، ساعت و محل مصاحبه را مشخص کرده اند.

در بخش بعد با عنوان Important Information دستورالعمل های لازم رو نوشتند که ترجمه اونها رو در ادامه خواهم آورد. آنچه داخل [ ] و با رنگ آبی مشخص شده توضیحات خودم هست و مابقی ، عبارات ترجمه شده در متن نامه می باشد:


----------
اطلاعات مهم

- لطفاً دستورالعمل آمادگی برای مصاحبه را از وب سایت www.ImmigrantVisas.state.gov قسمت Interview Preparation دقیقاً مطالعه کنید [ ترجمه این دستورالعمل رو در این پست کامل نوشتم ].

- اطلاعات مهم در خصوص آزمایشات پزشکی لازم در وب سایت اداره مهاجرت ذکر شده است [ این ملزومات را هم در این پست به طور کامل شرح دادم ]
عدم انجام دستورالعملها در روز مصاحبه می تواند منجر به رد شدن کیس شما شود.

- به محض رسیدن به سفارت ، نامه دعوت به مصاحبه را به مسئول پذیرش ارائه دهید.

- تمام اعضای خانواده متقاضی که همراه او تقاضای ویزا دادند باید روز مصاحبه حاضر باشند. چنانچه قادر به حضور در زمان مصاحبه نیستید ، حتما به سفارت اطلاع دهید.

--------

مشخصات متقاضی

[در این قسمت مشخصات متقاضی شامل نام و نام خانوادگی ، محل تولد و تاریخ تولد نوشته شده است]

یادآوری - Reminders

- هر گونه مدرک و سندی که تا به حال اصل آن به اداره مهاجرت فرستاده نشده است باید در روز مصاحبه نسخه اصل ان ارائه شود.

- متقاضی باید نتیجه ازمایشات پزشکی خود را که به صورت ممهور توسط پزشک معتمد سفارت در پاکت گذاشته شده ، روز مصاحبه ارائه نماید.

- متقاضی باید روز مصاحبه دو قطعه عکس 2*2 اینچ [ 5*5 سانتی متر] رنگی با پس زمینه سفید همراه داشته باشد.

- چنانچه اسپانسر فرم( I-864 (Affidavit of Support را تکمیل کرده و مدرک IRS Federal Income Tax Extension خود را به عنوان Federal Income Tax
Return ( مدارک مالیاتی) به NVC ارائه داده است ، متقاضی باید جدیدترین نسخه این مدرک را روز مصاحبه همراه بیاورد.

- چنانچه هر کدام از این مدارک روز مصاحبه ارائه نشود، ممکن است ویزای متقاضی رد شود.

-------
سوالات

NVC تا این مرحله کار رسیدگی به پرونده را به اتمام رسانده و هرگونه سوالی از این پس باید به سفارت محل مصاحبه ارسال شود . [ برای من چون محل مصاحبه آنکارا است ، آدرس سفارت آمریکا در انکارا رو نوشته اند ]

هنگام مکاتبه ( ایمیل ، فکس، نامه ) ، اطلاعات زیر را در رابطه با کیس خود به ترتیب عنوان کنید :

Case Number: ...
Principal Applicant Name:...
Preference Category:...
Foreign State of Chargeability: IRAN

----

مدارک لازم برای روز مصاحبه

[در فهرست مدارک، مقابل هر مدرک یکی از حروف زیر آمده است. با توجه به توضیحی که برای هر حرف می آید مشخص می شود که آیا باید آن مدرک را همراه ببرید یا خیر]

A: متقاضی باید این مدرک را تهیه کرده و روز مصاحبه همراه بیاورد.

D: مدارک تایید شده دریافت شده است.

F: این مدرک برای این شخص متقاضی لازم نیست.

O: مدرک اصلی دریافت شده و پذیرفته شده است.

P: متقاضی باید گواهی پلیس درخواست کند. اگر درخواست کرده اید دیگر نیازی نیست عمل دیگری انجام دهید. پلیس مربوطه گواهی را مستقیماً به سفارت می فرستد.

T: مدرک قابل قبولی دریافت شده اما چون به زبان غیر انگلیسی بوده باید ترجمه رسمی آن روز مصاحبه ارائه شود.

U: متقاضی به NVC اطلاع داده که مدرک مورد نظر را در اختیار ندارد.

X: کشور محل اقامت متقاضی ، این مدرک مورد را صادر نمی کند ، پس نیازی به آن نیست.

Y: مدرک مورد نظر دریافت شده است.

I: مدرک مورد نظر کامل نیست، نسخه کامل آن را روز مصاحبه همراه بیاورید.

S: نسخه اسکن شده مدرک دریافت شده است. سند اصلی باید روز مصاحبه ارائه شود.

$ : مبلغ مورد نظر دریافت شده است.

----------------

[ در این قسمت ، بعد از نوشتن دوباره کیس نامبر و نام متقاضی، دقیقاً مشخص می کنند که شما باید روز مصاحبه چه مدارکی همراه ببرید. مقابل نام هر مدرک به مقتضای کیس شما، یکی از حروف بالا نوشته شده که نشون می ده آیا اون مدرک رو تا الان دریافت کرده اند، کامل نیست، باید ترجمه کنید یا ... ؟ غیر از پاسپورت معتبر ، عکس، جواب آزمایشات پزشکی، سایر مدارک به صورتی که توضیح دادم درخواست شده است]

CORRESPONDENCE INSTRUCTIONS
IMMIGRANT VISA APPLICATION
DS-230-II
PASSPORT
BIRTH CERTIFICATE
ADOPTION
MARRIAGE CERTIFICATE
MARRIAGE TERMINATION
COURT RECORDS
FINANCIAL EVIDENCE
CUSTODY PAPERS
MILITARY RECORDS
IRAN POLICE CERTIFICATE
TURKEY POLICE CERTIFICATE
UNITED ARAB EMIRATES POLICE CERTIFICATE
FEE PAYMENT
PHOTOGRAPH
PETITIONER MARRIAGE CERTIFICATE
PETITIONER BIRTH CERTIFICATE
[ کل نامه دعوت به مصاحبه در 4 صفحه تنظیم شده است ]

دقت بفرمایید که علاوه بر آنچه در نامه دعوت به مصاحبه برای شما به عنوان مدارک الزامی مشخص شده، باید با مراجعه به صفحه مخصوص هر سفارت در سایت اداره مهاجرت، مدارک خاصی را که سفارت از شما می خواهد به خاطر سپرده و همراه خود داشته باشید.

برای مثال در مدارک فوق نامی از کارت ملی برده نشده، اما صفحه سفارت در آنکارا تاکید کرده که برای ایرانیان اصل کارت ملی ضروری است. شرح کامل موضوع را در پست "آماده سازی مدارک لازم برای روز مصاحبه " توضیح داده ام

-----------------
بازگشت به فهرست مطالب

آمادگی برای مصاحبه

مدت زمان انتظار برای مصاحبه

آماده سازی مدارک لازم برای روز مصاحبه

آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون

سایت سفارت آمریکا در آنکارا نکات قابل توجه ای رو در مورد ویزاهای اقامتی و غیر اقامتی ایرانیان مطرح کرده که در ابنجا بد نیست اشاره ای به ویزاهای اقامتی _ از جمله گرین کارت خانوادگی _ متقاضیان ایرانی داشته باشیم:

نکات مهم درباره ویزاهای اقامتی ایرانیان

مرکز رسیدگی به ویزاهای اقامتی ایرانیان در ترکیه:
سفارت آمریکا در آنکارا تنها سفارتخانه / کنسولگری آمریکا در کشور ترکیه است که به امور ویزاهای اقامتی ایرانیان می پردازد.

مراکز رسیدگی به ویزاهای اقامتی ایرانیان در سراسر دنیا:
در کل دنیا ، تنها چند شهر آنکارا ، ابوظبی، ناپل، فرانکفورت و وین هستند که سفارتخانه آمریکا در آنها امور ایرانیان متقاضی گرین کارت را انجام می دهد.

- درخواست گرین کارت (petition ) باید در آمریکا ثبت شود و پیش از زمان مصاحبه توسط NVC به سفارتخانه ارجاع داده خواهد شد.

- پیش از مصاحبه اولیه ، باید نتیجه آزمایشات پزشکی و دو قطعه عکس فراهم شده باشد.

- زمان صدور ویزا : ویزا معمولا 2-3 روز کاری پس از مصاحبه توسط پست UPS برای متقاضی ارسال می شود.

- در صورت کسری مدارک یا نیاز به administrative process این زمان طولانی تر خواهد بود . بنابراین توصیه می شود متقاضی به ایران باز گردد.

- ویزا فقط به کسانی داده می شود که در ترکیه حصور داشته باشند. ویزا به ایران یا کشور دیگری ارسال نخواهد شد.

- تنها استثنا برای زمانی است که کسری مدرک یا نیاز به کلیرنس وجود دارد. در این حالت یکی از اعضای خانواده به نیابت از سایرین می تواند برای دریافت ویزا مراجعه کند.

- شخصی که برای دریافت ویزا مراجعه می کند باید یکی از اعضای خانواده ای باشد که می خواهند ویزا بگیرند ، نه یک دوست یا حتی یک سیتیزن آمریکا

- از سپتامبر 2007 ، تمام افراد بالای 14 سال باید انگشت نگاری شوند . اگر در زمان انتظار برای گرفتن ویزا سن فردی به 14 سال برسد باید شخصا به سفارت برای انگشت نگاری مراجعه کند.

Administrative Process برای ایرانیان

اکثر متقاضیان ایرانی پیش از سفر به آمریکا ، به نوعی مشمول AP می شوند.

برای افزایش سرعت AP چه باید کرد؟

- فرمهای DS-230 قسمت 1 و 2 را باید به دقت تکمیل کنید. در این صورت روند رسیدگی سریعتر خواهد بود.

* کل سابقه کاری متقاضی مورد نیاز است ( نه فقط 10 سال گذشته )

* استفاده از اصطلاحاتی مثل "بازنشسته - retitred " یا "شغل آزاد - self-employed" بدون توضیحات کامل در مورد جزئیات، روند صدور ویزا را طولانی می کند.

* اگر سفر به آمریکا قبلا داشته اید باید تاریخ دقیق آن ( نه فقط سال ) مشخص شود. [ تمام سفرها ، نه فقط سه سفر اخیر ]

* اگر متقاضی بیش از 6 ماه به صورت توریستی در امریکا بوده باید کپی های نامه ای مصاحبه را از DHS مبنی بر تمدید ویزا ارائه دهد.

* AP طی 6 ماه یا بیشتر انجام می شود و هیچ کنترلی روی این زمان نیست.

کسر مدرک :

NVC تمام مدارک مربوط به هر پرونده را جمع آوری می کند، وظیفه انجام AP را بر عهده دارد ، کار تغییر تاریخ مصاحبه را انجام می دهد و پرونده ها را در انتهای هر ماه برای ماه بعد به سفارت ارسال می کند.

برخی پرونده ها زمان بیشتری را در NVC می گذرانند و ممکن است در زمان مصاحبه ، تاریخ بخشی از مدارک مربوط به این پرونده ها منقضی شود . بنابراین یک کپی از تمام مدارکی که برای NVC ارسال می کنید نگاه دارید تا زمان مصاحبه ، اگر تاریخ آنها گذشته برای تهیه نسخه جدید پیش از مصاحبه اقدام کنید.

* گواهی پلیس و اسناد مربوط به نظام وظیفه برای ایرانیان لازم نیست .

تغییر تاریخ مصاحبه :

تغییر تاریخ مصاحبه توسط ایمیل امکان پذیر است.

افراد زیر 21 سال

قانون The Child Status Protection Act فقط برای برخی از افراد اجرا می شود. یعنی طبق این قانون افراد زیر 21 سال که در زمان مصاحبه به 21 سال می رسند اگر در زمان اپلای زیر 21 داشتند مشکلی نخواهد بود ولی این قانون برای تمام کیس ها اعمال نمی شود.

بنابراین بهترین راه برای اطمینان از صدور ویزا برای افراد زیر 21 سال این است که در زمان مصاحبه همچنان زیر 21 سال باشند.

قانون خانواده ایرانیان:

قانون خانواده در ایران و آمریکا بسیار متفاوت است و می تواند در روند صدور ویزای اقامتی مشکلات پیچیده ای به وجود آورد.

-دولت آمریکا ازدواج وکالتی را نمی پذیرد ، مگر آنکه ثابت شود زوجین با یکدیگر عروسی کرده اند و در یک مکان زندگی می کنند .

- طلاق قابل فسخ ( رجعی ) در آمریکا وجود ندارد. بنابراین فردی که به این گونه طلاق گرفته باید حتما طلاق خود را قطعی کند به نحوی که در دفتر رسمی به ثبت برسد و در سناسنامه او هم درج شود.

- افرادی که چند همسر دارند باید پیش از ورود به آمریکا همه همسران خود را غیر از یک مورد ، طلاق دهند. اگر ویزا از نوع ویزای ازدواج است باید تمام همسران تا پیش از آخرین همسر طلاق داده شوند.

ویزاهای IR-5

ویزاهای IR-5 ( پدر و مادر فرد سیتیزن آمریکا ) به طور شخصی صادر می شوند یعنی هر دو نفر باید مجزا برایشان اقدام شود و در نتیجه مدارک نیز برای هر فرد مجزا تکمیل و ارسال شود.

- فرزندان زیر 21 سال متقاضیان IR-5 جزو پرونده پدر / مادر محسوب نمی شوند.


منبع: سایت سفارت آمریکا در انکارا
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بازگشت به فهرست مطالب

شرایط فرزندان زیر 21 سال

آماده سازی مدارک لازم برای روز مصاحبه

Exclamation 
یکی از کاربران محترم سوالی را در مورد فوت petitioner و تاثیر آن بر روند اخذ گرین کارت پرسیدند. از آنجا که ممکن است این سوال برای سایر دوستان هم مطرح باشد،پاسخ را به طور خلاصه در ادامه خواهم نوشت:

فوت petitioner و تاثیر آن بر روند اخذ گرین کارت

بر اساس یک قانون کلی، فوت petitioner باعث لغو درخواست گرین کارت خواهد شد.

اما آیا استثناهای هم وجود دارد؟ آیا این لغو بسته به شرایط و مرحله پیشروی پرونده متقاضی است؟ چه اقداماتی در صورت فوت petitioner باید انجام شود؟

* مطابق قانون Family Sponsor Immigration Act که از 13 مارچ 2002 به مرحله اجرا درآمده، اگر petitioner پیش از آنکه پرونده متقاضی توسط USCIS تایید یا در اصطلاح approve شود، فوت کند، هیچ راهی برای ادامه بافتن پروسه نخواهد بود و کیس باطل میشود.

* اما اگر فوت petitioner پس از approve شدن پرونده متقاضی باشد،برخی از وابستگان متقاضی می توانند با پر کردن مجدد فرم ضمانت مالی یا همان I-864 / affidavit of support ، پرونده وی را مجددا به جریان انداخته و در اصطلاح تثبیت یا reinstate کنند. در این صورت این وابسته جدید، ضامن مالی یا همان اسپانسر متقاضی خواهد شد. ( یاد آوری : در کیسهای خانوادگی، اسپانسر همان petitioner است و فرد دیگری که در کنار وی به ضمانت مالی کمک می کند کواسپانسر یا joint sponsor نامیده می شود که در حالت فوت petitioner ، ضامن جدیدی که در مورد آن صحبت شد نقش اسپانسر اصلی را بر عهده می گیرد ) .

این بستگان عبارتند از : همسر ، والدین، پدر/مادر همسر ، خواهر/برادر، فرزند حداقل 18 ساله، عروس / داماد ، خواهر/برادر همسر، پدربزرگ / مادربزرگ ، نوه ، یا قیم قانونی متقاضی

- اسپانسر جدید می تواند سیتیزن یا فرد دارای گرین کارت بالای 18 سال باشد

* به منظور تثبیت پرونده/ reinstate ، اسپانسر جایگزین باید فرم I-864 / affidavit of support را با همان مدارک و ویژگی هایی که petitioner باید دارا می بوده، تکمیل و همراه مدرکی دال بر رابطه خود با متقاضی ( یکی از روابط بالا) به اداره مهاجرت ارسال کند ( یا اگر پرونده به NVC رسیده، به NVC بفرستد)

از آنجا که هیچ فرم رسمی برای اعلام اسپانسر جایگزین وجود ندارد، اسپانسر جدید باید نامه ای ضمیمه فرمها و مدارک ارسالی نماید و شرایط جدید را توضیح دهد و درخواست reinstate شدن پرونده را اعلام دارد.

استثناها:

- همسر و فرزندان زیر 21 سال افراد سیتیزن آمریکا ، حتی پس از فوت petitioner هم می توانند برای گرین کارت اقدام کنند.

- اگر فرد دارای گرین کارت پیش از سیتیزن شدن مبتلا به بیماری لاعلاجی شود، با اعلام بیماری خود و ارسال مدارک مربوطه به اداره مهاجرت می تواند درخواست تسریع سیتیزن شدن بدهد. تا بدین وسیله پیش از فوت، سیتیزن شود و برای همسر و فرزندان زیر 21 سال او امکان درخواست گرین کارت فراهم شود.

- به دلایل انسان دوستانه ، به ندرت اتفاق می افتد که اداره مهاجرت حتی پس از فوت petitioner دارای گرین کارت اجازه می دهد که پرونده همسر و فرزندان 21 سال وی در جریان باقی بماند.

---

توضیحاتی که نوشتم خلاصه ای از مهمترین موارد و نکات کلیدی قوانین آمریکا در باره فوت petitioner بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به آدرسهای زیر یا سایتهای مشابه مراجعه کنید

Resurrecting the dead: Humanitarian reinstatement of I-130 petitions

Death of Petitioner

Use of Substitute Sponsor if Visa Petitioner Has Died

Petitioner's Death



برای آشنایی دوستانی که در انکارا مصاحبه دارند، مکانهای مهم و اصلی مثل برخی هتلهای نزدیک سفارت ، مطب دکتر اونگان، سفارت امریکا و بعضی اماکن توریستی شهر رو در Google Map علامت گذاری کردم. اگر مایل به مشاهده و یا احتمالا پرینت این نقشه هستید ، لینک زیر عکس را کلیک کنید.

[عکس: lyrs=m@132&hl=en&src=api&x=4843&y=3103&z=13&s=]

نقشه انکارا

با استفاده از علامتهای روی نقشه و راهنمای سمت چپ صفحه، و همچنین کلیدهای بزرگنمایی و حرکت به طرفین نقشه ، می توانید موقعیت دلخواه خودتون رو با وضوح و جزئیات بیشتر بررسی کنید.

داشتن یک نقشه کامل به شما کمک می کنه که از وقتتون در انکارا نهایت استفاده رو ببرید . اگر مکان دیگری رو هم مد نظر داشتید در پیام خصوصی با من مطرح کنید تا به نقشه اضافه کنم.

---

بازگشت به فهرست مطالب
دوستان عزیز لازم دیدم در مورد روند Administrative Processing که به اسامی Clearance یا FBI Check یا Background check هم نامیده میشه، نکاتی رو از تجربیات خودم عرض کنم . هدف اینه که اگر به هر نوعی مشمول این پروسه شدید، روال کار رو بدونید که به چه ترتیب انجام می گیره.

برگه آبی و فرم 9 سوالی چیست ؟

وقتی شما به دلایلی مشمول کلیرنس شوید ( که این دلایل می تونه نقص مدرک باشه یا داشتن یکی از مشخصه هایی که در ادامه به اونها اشاره خواهم کرد) آفیسر به شما یک برگه آبی میده که اسمش هست refusal sheet یا فرم OF-194 . این برگه به صورت فرمی است که چنانچه نقص مدرک داشته باشید در بخشهای مربوطه علامت گذاری خواهد شد تا در نوبت بعد ارائه دهید.

اگر نقص مدرکی هم وجود نداشته باشد ، به عنوان نشانه کلیرنس به شما داده می شود و حتما باید در زمان مراجعه برای گرفتن ویزا ( بعد از کلیر شدن ) همراه داشته باشید.

اسکن فرم آبی رو یکی از کاربران مهاجرسرا در لینک زیر آپلود کردند:

http://mohajersara.com/attachment.php?aid=1075

این فرم برای برندگان لاتاری ، گرین کارت خانوادگی و سایر ویزاهای مهاجرتی یکسان است.

چنانچه به دلیل داشتن شغل حساس یا رشته تحصیلی خاص ، آفیسر تشخیص دهد که به اطلاعات دقیقتر و جزئی تری از شما نیاز است، برگه ای موسوم به 9 سوالی به شما می دهد ( همراه برگه آبی ) و از شما در خواست می کند که پاسخ 9 سوال را همراه رزومه (CV) خود به آدرس سفارت ایمیل کنید. ( در مورد آنکارا ایمیل باید به آدرس CA-Ankara@state.gov فرستاده شود و موضوع آن ivadminprocessing باشد، کاملا سر هم و بدون فاصله بین حروف )

محتوای فرم 9 سوالی رو هم دوستمون آقای farshidkhalafi زحمت کشیدن و در پست زیر نوشتند :

http://mohajersara.com/showthread.php?tid=4813

که اونها رو در ادامه بازنویسی می کنم :

As a part of your administrative processing, you are requested to provide our
office the following information:

1. Your name, case number and other family members who will be traveling with you.

2. State whether you plan to permanently live in the United States or travel back and
forth between your country of origin and the U.S. Please provide the name of the port of
entry at which you plan to enter the U.S. with your immigrant visa.

3. List your research and/or business interests and whether you intend to continue this
line of research or business in the U.S. If you do plan to continue, state how and
where.(The street address(es), Web site address(es), phone numbers of, and points of
contact at, the organizations, institutes, and/or companies the applicant intends to visit in
the United States (applicants going to academic institutions or conferences should give
the name of an academic contact, not the name of the foreign student advisor);

4. Please list detailed descriptions of your proposed research or work plans in the U.S.,
if any and also please include a statement of purpose of your travel to the U.S

5. List your entire employment background. (List the most recent employment first and
include specific duties and responsibilities.)

6. Please list your entire educational background, including dates attended, degrees
received, projects worked on, names of professors you worked with, and any
publications you wrote. Please provide
-Complete list of publications of the applicant (and, if accompanying please provide
your spouse’s publications too)
- List of references in your country of birth or residence
-

7. List all overseas travel you have made, most recent trip first.

8. Name who or which organization will be funding your travel to the United States.
Please provide
-Letters of invitation from the United States sponsor;
-Letters of recommendation from a United States source or from abroad;
-Letters of support from the financial sponsor;

9. Export license number (or, if pending, an export license application number) covering
the activity in the United States (if relevant and available)


Please refer to our web-site: http://turkey.usembassy.gov/contact_with_e-mail3.html
to provide our office this information as soon as possible. If you will have difficulty to
send an attachment through the above link you may send your message to the e-mail
address ca-ankara@state.gov . Your subject line must read “IV Admin Processing” (no
space between letters).

Please also attach an electronic copy of your CV (and if your spouse is accompanying
you, please provide your spouse’s résumé too) to your e-mail

زمان شروع پروسه کلیرنس از زمانی است که ایمیل شما به دست سفارت برسد. معمولا بعد از فرستادن ، پاسخی از سفارت دریافت می کنید که رسید ایمیل شما را تایید می کند. ولی اگر این رسید به هر دلیلی برای شما ارسال نشد حتما به سفارت ایمیل بزنید و رسید اطلاعات خود را استعلام کنید.در مورد سفارت آمریکا در انکارا ، برای این منظور می توانید از لینک زیر یا آدرس CA-Ankara@state.gov استفاده کنید :

http://turkey.usembassy.gov/iv-form2.html

عوامل موثر در گرفتن برگه آبی و حضور در پروسه کلیرنس

شواهد نشون می ده که داشتن برخی مشاغل ، مدارک تحصیلی بالا ، رشته های تحصیلی خاص ، رفتن به سربازی ( حتی در سالهای دور ) و و نوع محل خدمت (ارتش، س.پ.اه و ..) ، حضور در مشاغل دولتی و در نهایت مذکر بودن متقاضی می تونه ، علاوه بر نقص مدرک ، به شکلی در گرفتن برگه آبی و مدت انتظار کلیر شدن تاثیر بگذاره.معمولا قانون مشخصی برای این مورد نیست یا فیلتری وجود نداره که بتونیم افراد رو ازش رد کنیم و بگیم اگر کسی این شرایط رو داشت حتما مشمول کلیرنس میشه و اگر نداشت ، نمیشه.

یکی دیگر از عواملی که بسیار تاثیر گذاره ، شخص آفیسر و نظر این فرد در مورد پرونده و شخص شماست. بعضی افراد موقع مصاحبه برگه آبی رو در پرونده خودشون دیدن ( از جمله خودم ) و این نشون میده که احتمالا بخش عمده تکلیف اونهااز قبل معلومه. ولی به نظر من، آفیسر در تعیین مدت زمان انتظار نقش مهمی داره که می تونه از صفر روز ( بدون کلیرنس) تا n روز ادامه داشته باشه. روزهایی که من در انکارا حضور داشتم به بعضی ها گفته شده بود بین 4 تا 6 هفته منتظر بمونن ، به بعضی که تعدادشون هم کم نبود ( از جمله من ) گفتند از دو ماه دیگه سایت رو چک کن و ... که البته در ادامه توضیح می دم که ممکنه خیلی زودتر یا خیلی دیرتر از این زمان تخمینی، کلیر شوید.

اگر به سایت سفارت آمریکا در آنکارا مراجعه کنید در بخش Administrative Process نوشته شده که:

All non-immigrant and immigrant visa applicants (including 'K' visa applicants) may be required to go through an administrative process based upon their biographical and background information.

Administrative processes are completed within six months or more. They cannot be expedited and our office does not have any control over them. Applicants should plan their schedules accordingly
.

بنا بر عبارات فوق، این فرآیند ممکنه بر اساس پیشینه و اطلاعات شخصی افراد برای هر شخصی انجام بشه. از طرفی زمان 6 ماه یا بیشتر رو برای انتظار ذکر کرده که معمولا خیلی کمتر از این مدت افراد کلیر میشن ( مگر مواردی خاص که گاهی بیش از یک سال هم طول کشیده - از جمله برخی از دوستان خودمون در گروه برندگان لاتاری).

http://turkey.usembassy.gov/immigrant_ad...ssing.html

از طرف دیگه در جای دیگری از همین سایت عنوان شده:

While most administrative procedures occur prior to the final immigrant visa interview, in some instances additional processing may be required after the interview.

یعنی در حالی که عمده پروسه کلیرنس قبل از مصاحبه انجام می گیرد، در برخی موارد ممکن است پس از مصاحبه نیز به بررسی بیشتری نیاز باشد.

http://www.usemb-ankara.org.tr/consular/...ssing.html

سایت ویکیپدیا هم در مورد روند Administrative Clearance و مصاحبه اطلاعات خوبی ارائه داده :

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Visas_Mantis.png

و چارتی هم در صفحه فوق از روند کار گذاشته شده :

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Visas_Mantis.png


نکته : یکی از کاربران محترم سوال کردند که :

نقل قول:سوال دوم اين هست كه من چون به همراه همسر و فرزند زير 21 سالم داريم مهاجرت ميكنيم آيا فكر ميكنيد ممكن هست كه به همسر و فرزندم fbi check نخوره ولي به من بخوره يا برعكس اين مطلب .البته اين رو هم يادآور بشم كه
petitioner من هستم نه همسرم.

از اونجا که ممکنه سوال سایر دوستان هم باشه عرض می کنم که کاملا امکان داره. سوابق هر فردی به طور مجزا بررسی میشه و بسیار پیش اومده که فقط یکی از اعضای خانواده مشمول کلیرنس شود.

چه نکاتی را بهتر است در هنگام مصاحبه رعایت کنیم ؟

تاکید کلی بر آرامش و اعتماد به نفس در زمان مصاحبه است. چون مگر در موارد بسیار خاص، به همه متقاضیان مهاجرت خانوادگی و برندگان لاتاری ویزا می دن .به قول معروف شاید دیر و زود داشته باشه اما سوخت و سوز نداره ! تجربه من اینه که بهتره موارد زیر رو در هنگام مصاحبه رعایت کنیم:

1- زمان حضور در سالن انتظار خونسرد باشید و حتی المکان کمتر با اطرافیان خود صحبت کنید. این مورد هم کمک می کنه که فکرتون رو برای ادامه کار متمرکز کنید و هم اگر احیاناً توسط دوربینهای سالن مشاهده بشین ، متانت و آرامش شما وجهه بهتری ازتون به نمایش می گذاره.

2- مرتب و تمیز و شیک لباس بپوشید ، اما نه به این معنا که اگر آقایون با کت و شلوار و کراوات یا فراک و پاپیون! و خانمها با کت و دامن شانل یا لباس شب و کپ پوست ! مقابل آفیسر حاضر بشن ، لزوما بدون کلیرنس موفق به اخذ ویزا خواهند شد . آفیسر مصاحبه کننده هم در نهایت سادگی و تمیزی لباس پوشیده و از شما هم انتظاری بیش از این نیست. البته اگر عادت به پوشیدن البسه فوق دارید که مشکلی نیست ، اما اگر معذب هستید، بدونید که پوشیدن یک بلوز و شلوار ساده ولی رسمی هم کاملا کفایت می کنه. در ضمن خانمهایی که حجاب دارند هم می تونن بدون نگرانی با کت و دامن ، یا کت و شلوار و روسری حاضر بشن. رفتار آفیسر رو با دو مورد از خانمهای محجبه دیدم که هیچ فرقی با بقیه نداشت.

3- زمانی که برای مصاحبه به مقابل گیت اعلام شده تشریف می برید ، آرامش کامل داشته باشید. آفیسر هم یکی مثل شماست ، بدون شاخ و دم و بدون هیچ برتری خاص! اما این آرامش و خونسردی به اونجا نباید ختم بشه که بی احترامی یا اعتراض و کل کل و ... رو به همراه بیاره . در تمام مدت مصاحبه آرام و صاف بایستید ( لازم نیست خم بشین و به زحمت از لای شکاف باریکی که زیر شیشه است صحبت کنید ! مطمئن باشید سیستم صوتی میکروفن و بلندگویی که برای این منظور تعبیه شده ، صدای شما و آفیسر را به خوبی به گوش طرفین می رسونه ). در ضمن هیچ نیازی به بلند صحبت کردن هم نیست.

آفیسر ممکنه خیلی شاد یا خیلی عبوس باشه. این موضوع هیچ تاثیری نباید روی شما بگذاره. اگر مدارکتون کامل باشه و هیچ موردی رو به اشتباه یا خدای ناکرده دروغ نگفته باشید ، مصاحبه بسیار راحتی خواهید داشت. آفیسر شما حتی اگر عبوس هم باشه بازهم مطمئن باشید که فرصت کافی رو به شما می ده تا حرفتون رو بزنید یا اگر اشتباهی در فرمها داشتید تصحیح کنید. برای مثال ، آفیسر کیس من خانمی جوان و جدی بود. سوالاتش رو خیلی شمرده مطرح می کرد و وقتی من در چند مورد جزئی نیاز به تصحیح فرم 230 داشتم، اول خودش یک مورد رو تصحیح کرد و بعد هم برگه رو به من داد که خودم هر جا رو می خوام اصلاح کنم.

در تمام مدت مصاحبه با آرامش و لبخند صحبت کنید. آفیسر گرچه در عمده وقت مصاحبه به مانیتور کامپیوتر مقابلش و پرونده شما نگاه می کنه اما در مواردی هم نگاهش مستقیما به صورت و واکنشهای شماست . بنابراین واکنش شما خیلی در تصمیم گیری او موثره. برای مثال ، آفیسر از من هر سوالی که پرسید خیلی ریلکس و با لبخند پاسخ دادم ، چون در واقع استرسی نداشتم. بعد از اینکه مصاحبه تموم شد به صورتم نگاه کرد و گفت پرونده شما مشکلی نداره اما باید مراحل اداری براش طی بشه. من هم باز با لبخند و خیلی دوستانه ازش تشکر کردم و گفتم موردی نداره منتظر می مونم. اونقدر راحت برخورد کردم که فکر کرد متوجه نشدم چی گفته ! باز با تاکید بیشتر گفت پرونده شما هیچ مشکلی نداره و کامله فقط به دلایل اداری مدتی باید صبر کنید . من هم دوباره ازش تشکر کردم! آفیسر هم متقابلاً لبخند زد و برام آرزوی موفقیت کرد. حداقل مدت انتظار که آفیسر مشخص کرد دو ماه بود ، اما خوشبختانه در کمتر از سه هفته کلیر شدم.

یکی دیگر از هموطن هایی که مثل من گروه F1 بود ، بعد از مصاحبه وقتی برگه آبی رو گرفته بود شروع کرد به چونه زدن که من کار و گرفتاری دارم و ... نمیشه الان به من ویزا بدین؟! نمیشه زمان کلیرنسم کم باشه؟! مدتی آفیسر مشغول بحث با این فرد بود که دست آخر صدای آفیسر بلند شد و ازش خواست سالن رو ترک کنه !

4- حتما روی پاسخهایی که میدهید بسیار دقت کنید. مسلماً خیلی از اطلاعات رو در قالب فرم 230 قبلا در اختیارشون گذاشتید آفیسر هم بیشتر سوالاتی می پرسه که به نوعی به اون اطلاعات ربط داره . مثلا در مورد کسی که براتون اقدام کرده (petitioner) ، کار و محلی که الان هست حتما سوال می کنه. در روزهایی که من بودم تقریبا بدون استثنا از همه پرسیده بود که petitioner شما الان کجاست ؟ بعضی گفته بودند ایران و بعضی هم آمریکا. به کسانی که petitioner اونها ایران بوده آفیسر تذکر داده که حتما این شخص باید آمریکا باشه تا بتونیم به پرونده تون رسیدگی کنیم ! در مورد کسانی هم که petitioner اونها آمریکا بوده مدرکی خواسته مبنی بر اینکه ثابت کنه الان اون شخص آمریکاست ( مثل عکسی با یک روزنامه محلی و تاریخ روز و .. ) . خوشبختانه علی رغم اینکه petitioner من مدتی بود ایران آمده بودند ولی از من هیچ ایرادی نگرفت و وقتی گفتم ایران هستند دیگه سوالی نکرد ! کلاً خیلی خانم آفیسر به من لطف داشت (:- )

سوالات دیگری هم که آفیسر می پرسه در مورد شغلهایی که داشتید و جزئیات اونهاست ( خصوصی / دولتی ، نوع کار شرکت / سازمانی که در اونجا هستید و .. ) . همینطور در مورد رشته تحصیلی شما و مقاطعی که گذروندید می پرسه . اگر کار تحقیقاتی داشتید و مربوط به شغلتون هست می پرسه و بعد هم بی برو برگرد فرم 9 سوالی رو بهتون میده ! . در مورد اسپانسرتون هم یکی دو سوال می کنه که در مجموع فکر می کنید داره از محتوای فرم 230 ازتون امتحان شفاهی می گیره. پس اصلا نگران نباشید


بعد از مصاحبه و دریافت برگه آبی چه کنیم؟

بعد از گرفتن برگه آبی و احیاناً فرم 9 سوالی توصیه می کنم که هر چه سریعتر مدارک لازم را برای سفارت ایمیل کنید. بنابراین بهتره فایل یک رزومه کامل با فرمت word یا pdf از خود و سایر اعضای خانواده که با شما هستند و مشمول کلیرنس شده اند، داشته باشید. پاسخ 9 سوال رو هم می تونید مستقیما در متن ایمیل بنویسید یا باز هم درفایلی به فرمت word یا pdf ذخیره کنید و همراه رزومه ارسال نمایید. بعد از ارسال معمولا یا بلافاصله، یا در ظرف 5-4 ساعت بعد و یا هیچوقت ! تاییدیه ایمیل رو برای شما می فرستند. اگر بعد از یک روز به دستتون نرسید همونطور که در بخشهای قبل این پست اشاره کردم، حتما با ارسال ایمیل دیگر از سفارت درخواست کنید که رسید و صحت کامل بودن مدارک را تایید کنند. البته مواردی هم بوده که 4-3 روز بعد ( مثلا به دلیل تعطیلات سفارت) تاییدیه رو فرستادند.

در مورد من همین مساله پیش آمد و بعد از اینکه درخواست تایید رسید اطلاعات را فرستادم این پاسخ را دریافت کردم:

Dear Applicant:

Thank you for the information. We process your case and post your case number on our web page once the administrative processing is completed.

Sincerely,

Immigrant Visa Unit

حالا زمان سخت انتظار شروع میشه که کسانی که تجربه دارن می دونن یک روزش هم زیاده !

تو این مدت معمولا هر 3-4 روز یکبار گاهی هم بیشتر سایت سفارت ، لیست آپدیت شده کلیر شده ها رو اعلام می کنه که برای ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی ، جداست.

نکته : اصلا به زمان تخمینی که آفیسر میگه دقت نکنید. گرچه در خیلی موارد همون حدود گفته شده ، افراد کلیر شدند اما در خیلی از موارد هم زودتر از زمان مشخص شده کار تموم شده . پس مرتب سایت ها رو چک کنید.

برای متقاضیان گرین کارت خانوادگی و برندگان لاتاری، چون در رده مهاجرتی قرار می گیرید به لینکهای زیر مراجعه کنید:

آنکارا : http://turkey.usembassy.gov/immigrant_ad...ssing.html

ابوظبی: http://www.abudhabiniv.net/ivo.aspx

اگر روزی شماره کیستون رو در سایت مشاهده کردید، هرچند مهلتی برای هر فرد مشخص میشه تا بره و ویزاشو بگیره ، اما به گفته خود سفارت بهتره در اسرع وقت در این مورد اقدام کنید.

نکات مهم :

1- چنانچه مدت کلیرنس شما بیشتر از اعتبار آزمایشات پزشکی باشه ( که مثلا در آنکارا حداکثر شش ماهه است ) باید پیش از رفتن سفارت برای گرفتن ویزا آزمایشاتتون رو مجددا تکرار کنید و نتیجه جدید رو همراهتون ببرید.

Medical examinations classified as "Class B (TB)" are valid for 3 months from the date the doctor signed the report. All other medical examinations classified as "No apparent decease or defect" are valid for 6 months after the doctor’s signature date. If your case is subject to further administrative processing, your medical report may expire during the process. In that case, you are required to renew your examination and submit an updated medical report to our office when you come here to receive your immigrant visa. Your visa validity will be limited with the validity of your medical report. If you plan to travel at a later date, you are advised to renew your medical report and get a visa with a longer validity.

2- اگر مدت کلیرنس شما اونقدر زیاد بشه که سال مالی جاری به اتمام برسه ، باید هنگام مراجعه به سفارت حتما جدیدترین مدارک مالیاتی اسپانسرتون رو ارائه دهید.

When you return our office to receive your visa, please obtain and provide the most recent taxable year’s complete income tax returns from your petitioner and cosponsor (such as 1040 Individual income tax returns, Form W-2, Wage and Tax Statements or Form 1099, Miscellaneous Income).

3- هنگام مراجعه به سفارت برای گرفتن ویزا ، بردن پاسپورت و برگه آبی و مدارک کسری ( در صورت وجود ) الزامی است.
http://turkey.usembassy.gov/immigrant_ad...ssing.html
---

Administrative Process برای ایرانیان

سایت سفارت در انکارا نکاتی رو خاص ایرانیان مهاجر مطرح کرده که چون در پست زیر به طور کامل در موردش نوشتم، دیگه در اینجا تکرار نمی کنم

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...7#pid70917

----

این مطلب در صورت نیاز آپدیت خواهد شد.


-----------------------------------------------------------------------------------
بازگشت به فهرست مطالب


آماده سازی مدارک لازم برای روز مصاحبه


نحوه پاسخگویی به فرم 9 سوالی
تشکر کنندگان: Toranj ، mehdi_behzadi ، GBUSA ، Kaveh90 ، laili ، frozen mind ، Linspire ، shamim ، Sooshians ، satusa ، rozollina ، loveusa2010 ، Artim ، Donkey chance ، saeed shoghi ، bbboys1981 ، User ، mavarfan ، abe8512000 ، نجلا ، SNAGHIAN ، TAHSINO ، success ، Blaze ، parviz ، amjad ، mitr.p ، Hossein81 ، omidfarda ، mmaloumi ، amir sam ، MHM ، zerogalaxy ، vashah ، alirezagh ، kamrani.navid ، viking ، Vahidn ، Man ، غزل عسکری ، REZA1390 ، Pedram.mt ، kia_0950 ، به گل ، hamid.0711 ، RunnerNewAge ، aziking ، امیر مهاجر ، ساری ، mojtaba_k ، lilac ، amir0_0amir ، odiseh ، Saeedv13 ، مهدي پارس ، naarestan ، peimaneh ، puzzel ، myfriendsmy2010 ، 327faranak ، Mehrafarin ، ارکیده ، ali234 ، رجبعلی ، mom ، سمانه777 ، sam11 ، verlaine ، samouei ، parsush ، Soap McTavish ، iman63ir ، nina22 ، shim ، kouroshd ، f1f ، abdolreza ، lottery_23 ، mrpahlevani ، taghi1311 ، matmir ، میما ، omid05 ، hamid_nazanin ، hrabee ، Sarkras ، pouria.narimisa ، شهلا 1346 ، Elahvision ، پدی ، minoo meh ، shatsi ، nedaba ، Siamak A ، sho'le ، estanfordbineh ، smpf ، schnider ، amir_pasha88 ، smart3461 ، alireza_guitar ، babak12 ، زری وحدتی ، manamilad ، حاجی واشنگتن ، USA2014 ، فرشيد١٣٥٩ ، tico ، shahin61 ، msar ، ghzaryab ، ed2008 ، farrokh33 ، amirsalehish ، sheghi ، shahram es ، alirezanz
نحوه پاسخگویی به سوالات فرم 9 سوالی

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...3#pid83803

نکات مهم در رابطه با کلیرنس

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...5#pid83895




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان