کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
USMLE یا امتحان فارغ التحصیلان پزشکی
دوستان
ما از سایت کاپلان.آی آر دی وی دی های 2010 رو گرفتیم.
اگر از شما هم کسی خواست این پست رو مطالعه کنید.
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011 ، Amir-Behnaz
من دنبال یه پایه برایstep 1 می‌گردم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
کسی هست که بدونه بعد از قبولی کامل در امتحان usmle چه شرایطی واسه قبول شده ایجاد می شه؟ یعنی:
1.می تونه تو آمریکا کار کنه؟
2.می تونه ادامه تحصیل در یک تخصص رو بده؟ (اگه آره, هزینه ی تحصیل رو خودش باید بده؟)
3.وضعیت اقامتش تو آمریکا چطوریه؟ دائمه یا موقت؟ اگه موقته , تا کی؟
پیشاپیش ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011
سلام
دوست گرامی من هم مثل شما خیلی وقت نیست که با این سایت ارزشمند آشنا شدم. اما در حداطلاعاتی که تا حالا به دست اوردم پاسخ شما رو میدم:
1- بله . به تاپیک "شرط طبابت در آمریکا" مراجعه کنید اونجا اطلاعات خوبی هست.
2- بله. بعد از گذراندن usmle امکان match (به طور خلاصه یعنی گرفتن پذیرش) در رشته های تخصصی (البته نه همه ی رشته ها!) در آمریکا وجود داره. این "انتخاب رشته تخصصی" کاملا بستگی به سوابق تحصیلی، فاصله تا سال فارغ التحصیلی، نمره usmle، سوابق علمی و... داره بطوری که من خانمی از دانشجویان دانشگاه تهران میشناختم که رادیولوژی هاروارد پذیرش گرفت.
درمورد هزینه ی تحصیل، دوستان مطلع تر باید نظر بدن چون من خودم خیلی اطلاعات مطمئنی ندارم.
3- اقامت شما موقت خواهد بود چرا که بعد ازگذراندن امتحان، با ویزای دانشجویی وارد خاک آمریکا میشوید و این ویزا اعتبار نامحدود نداره. (ظاهرا بین 2 تا ده سال اعتبار داره).
در کل در نظر داشته باشید که پروسه ی گرفتن ویزا برای حتی گذراندن استپ 2 و 3 امتحان، خودش کلی داستان داره و اینطور که من متوجه شدم خیلی هم راحت نیست. این مسیر (یعنی مهاجرت پزشکان) مسیر طولانی و ظاهرا پر پیچ و خم و سختیه.
امیدوارم دوستان و همکاران گرامی اطلاعات کاملتر بدن.
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، kourosh2011
دوستان عزیز
من امروز امتحان رو دادم.اونقدر خسته و کوفته هستم که فقط میخوام 24 ساعت بخوابم.در مورد امتحان حتما توضیحات مفصل رو خواهم داد.
فعلا با اجازهCool
[font=Trebuchet MS]شماره کیس:****ANK2009
تاریخ مصاحبه:17 آبان
تاریخ کلیرنس:21 دی
تاریخ عزیمت:24 آوریل
عزیمت به:Saint Louis,Missouri

[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011
سلام به دوستان دانشجو
میتونید نسخه 2010 کاپلان رو با کیفیتی عالی به همراه نمونه سوالات و موارد زیر از لینک زیر تهیه کنید
lecture notes ( kaplan 2009-2010) + torronto notes
Ebooks + Qbanks

ارزانتر از همه سایت ها و فروشگاه ها
تنها در پرشین آمازون

http://ekalabay.com/index.php?productID=69
پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011
سایت یا موسسه یی رو می شناسید که آزمایشی امتحان usmle برگزار کند

لکچر نوتا رو خوندم کامل
دی وی دی های کاپلان هم مرور کردم

از دوستانی که امتحان دادند
تجربه هاشون رو بیان کنن

با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011
من اول لکچر نوتا رو گرفتم و خوندم

بعد دی وی دی های کاپلان از سایت kaplan.ir گرفتم

خیلی راضی بودم از این سایت /بی عیب و نقص بود

پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011
من هنوز امتحان ندادم و تازه در اوایل مرحله آماده کردن خودم برای امتحان هستم.
اما اینطور که از دوستانی که این امتحان رو دادن شنیدم، آماده بودن از لحاظ علمی برای امتحان یکطرف، و اون روزی که برای امتحان دادن میری طرف دیگه! شاید بشه یه جوری با همین کنکور خودمون مقایسه ش کرد. اگر کسی هرچقدر هم از لحاظ درسی تو دبیرستان قوی بوده باشه، اگر کنکور آزمایشی نداده باشه و با "حال و هوای" کنکور آشنا نشده باشه، شانس موفقیتش در کنکور خیلی کم میشه . این تجربه رو همه ی ماها داریم و قطعا زمانی که کنکور دادیم، بارها و بارها در کنکورهای آزمایشی شرکت کرده بودیم. نشستن روی یک صندلی چوبی به مدت چهار پنج ساعت، عدم امکان رفتن به دستشویی، گرستگی و تشنگی احتمالی، خستگی دست و پا و کمر و گردن و ... نکات ریزیه که فقط وقتی آدم میتونه بهشون پی ببره که کنکور رو داده باشه. حالا یا آزمایشی یا واقعی، و این هیج ربطی به پایه ی علمی شرکت کننده در کنکور نداره. همین مساله هست که باعث میشه تو همین کنکور خودمون هم کسایی بودن که با پایه علمی ضعیفتر اما بخاطر تجربه بیشتر در کنکور دادن و تست زدن، تونستن از کسایی که بسیار هم بچه ی زرنگی تو دبیرستان بودن جلو بزنن.
قصدم از این مقدمه طولانی و با چزئیات این بود که دوستان و همکارانی که میخوان usmle بدن حتما به این مساله بسیاااااااااار توجه کنن که فقط آمادگی علمی کافی نیست و باید برای "روز امتحان" آماده باشن. یعنی برای هشت ساعت امتحان دادن که فقط وسطش کلا و جمعا یک ساعت امکان استراحت دارن. امتحان در کشور خودشون برگزار نمیشه، افرادی که دور و بر شما هستن هم زبان و هموطن شما نیستن و .... دوستی که امتحان رو به تازگی گذرونده بود تعریف میکرد که در مراحل پایانی امتحان آنقدر خسته هستی که حتی قدرت کلیک کردن روی ماوس رو هم نداری و فقط به این فکر میکنی که این امتحان کی تموم میشه...!
گرچه بار علمی این امتحان شاید به اندازه امتحان رزیدنتی خودمون نباشه اما گذروندن مراحل این امتحان قطعا و حتما از رزیدنتی بسیار سخت تره. به زبان انگلیسی برگزار میشه ، کامپیوتری برگزار میشه، و در کشور دیگری برگزار میشه. مدت برگزاری بسیار طولانیه و در کنار همه ی اینها، باید تمام محفوظات و تواناییهای علمیتون رو هم حفظ کنین! با سوالهایی که حدود یک ستون کامل طولانی هستن و بیش از ده گزینه دارن باید کلنجار رفت و ...
تجربه ی امتحان usmle به نظر من مصداق بارز "که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها" هست! اما همین که آدم میگه "تجربه" خودش یه نقطه ی قوته. یعنی میشه از پسش براومد. فقط کافیه چندین و چند بار قبل از امتحان اصلی، این امتحان رو برای خودمون شبیه سازی کنیم و با حال و هوای اون آشنا بشیم.
اما چطور؟
از اونجایی که من هنوز به طور کامل برای امتحان آماده نشدم، هنوز به طور جدی دنبال این که چطور و از کجا امتحان رو شبیه سازی کنم نرفتم. اما تا اونجایی که فهمیدم دو راه برای این کار وجود داره. یکی اینکه از سایت اصلی usmle کمک بگیریم. ظاهرا این سایت در ازای دریافت حدود 250 دلار ، به مدت سه ماه به شما امتحان های آزمایشی usmle رو ارائه میکنه . با شرایط شبیه به امتحان واقعی. من این مساله رو شخصا دنبالش نرفتم ببینم اینطوره یا نه. اما اگر اینطور باشه واقعا عالیه چرا که هم منبع موثق است و هم مبلغ پایین. تنها نکته منفی برای ما ایرانیان شهید پرور، اینترنت غیرقابل اعتمادمان است که شاید در هشت ساعتی که باید آنلاین باشیم و امتحان را بدهیم برادران سخت کوش مخابرات مارا از یاری سبزشان محروم کنند!
راه بعدی هم این است که سایت kaplan.ir و احتمالا usmle.ir امتحانهای آزمایشی که قبلا برگزار شده رو بصورت اسکن شده در اوردن و در ازای حدود سی هزار تومن (کمتر یا بیشتر) در اختیار خواهانش قرار میدن. در این حالت باید خودتون شرایط امتحان رو برای خودتون بوجود بیارین از لحاظ زمان و ...
فعلا این دو راه رو من اطلاع دارم که "احتمالا" وجود داره. تاکید میکنم که من دنبال هیچ کدوم از این راهها هنوز نرفتم چون فعلا تا آمادگی کامل برای امتحان راه زیادی دارم. اما دوستانی که نزدیک به امتحان هستن میتونن این دو راه رو پیگیری کنن.
و ممنون خواهیم بود اگر تجربیاتشون رو هم برای استفاده دیگران قرار بدن.
به امید موفقیت
پاسخ
تشکر کنندگان: paris ، Esfahan ، REZA1390 ، maryamhosini ، mhr.714
(2011-03-04 ساعت 00:37)gadfly نوشته:  با سلام
حالا که می بینم دوستان علاقه مند در زمینه برگزاری امتحانات شبیه USMLE تعدادشون زیاد شده است این سایت که یکی از دوستانیکه اخیراً امتحانات رو پاس کرده و درحال حاضر رزیدنت بیهوشی در آمریکا می باشد رو معرفی می کنم . ایشان به بنده فرمودند برای آماده شدن در امتحان تنها سوالات این سایت را کار کرده اند و خیلی هم راضی بودند . صحت و سقمش به عهده خودشان !! ولی من هم که چک کردم سایت بسیار خوبی بود :

USMLE World

[font=Tahoma]موفق باشید و تجربیاتتان را با دیگران سهیم شوید[/font]

خانم من هم الان رزیدنت هست و از تستهای USMLE World برای آمادگی برای امتحان استفاده کرد، ولی این تنها منبعش نبود. اگر توی فرومهای پزشکی بگردید یک سری شواهد تجربی ارائه شده که رابطه بین نمره USMLE World شما با نمره ای که میتونید در USMLE بیارید را تخمین می زنه. لطفا در مورد جزئیات USMLE از من سوال نکنید چون رشته خودم مهندسی هست. فقط یک چیزی را میدونم که ردخور نداره، تمام دوستان خانمم که بالاخره رزیدنسی گرفتند یک یا دو سال به طرز فجیعی درس خواندند. برای فارغ التحصیلان خارجی جو هر سال رقابتی تر می شود اما پزشکان ایرانی که من می شناسم نشان داده اند که به دلیل داشتن زمینه مناسب با کار و تلاش و بی خوابی امکان پاس کردن امتحانات با نمره بالا را دارند. موفق باشید و از خدا برای همه جستجوگران match و رزیدنسی انرژی فراوان و صبر جمیل آرزو می کنم Big Grin
لطفا هرگونه سوال مرتبط با موضوعات مهاجرت را در انجمن مطرح کنید، از پاسخ به پیامهای خصوصی و ایمیل در موارد فوق معذورم

".We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children"
پاسخ
تشکر کنندگان: ali_kuchulu ، megaholding ، hvm ، AMIN3Y ، kourosh2011 ، یاشار و ماری
سلام دوستان
اینجور که من فهمیدم فقط نمره ی خوب از usmle واسه پذیرش تخصص تو آمریکا کافی نیست
چند تا سوال دارم:
1)اگه کسی از نظر سوابق تحصیلی و معدل وضع خوبی نداشته باشه آیا امکان داره با نمره ی خوب از usmle و کارای تحقیقی و مقاله شانسی واسه پذیرش تو یه رشته ی خوب داشته باشه؟
2)واقعا واسه ما ایرانیا و بقیه کشورا چقدر شانس واسه پذیرش تو رشته های خوب هست؟
خواهش میکنم اگه کسی میتونه جواب بده.در ضمن اگه واقعا امیدی نیست امید واهی نده
تشکر
منظورم از رشته ی خوب مثلا چشم رادیولوژی ارتوپدی یا پوست هست
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، kourosh2011 ، armanbala
درود بر شما
دوست گرامی اون رشته هایی که شما نام بردی تقریبا محاله بتونی پذیرش بگیری. نه فقط ما ایرانیها، که تقریبا برای تمام پزشکان مهاجر از سراسر دنیا شانس پذیرش فقط در رشته هایی هست که خود آمریکاییها تمایل زیادی بهشون ندارن. مثل تخصصهای ماژور، پزشک خانواده (Family Medicine)، و یکی دوتا رشته ی مینور مثل روانپزشکی و شاید پاتولوژی.
البته تکرار میکنم "تقریبا محال"، چرا که اگر کسی سابقه ی بسیار روشن تحقیقاتی و Paperهای متعدد تو مجلات معتبر داشته باشه و انقدر تو کنفرانسهای معتبر شرکت کرده باشه که افراد شاخص رشته ی مثلا پوست یا ارتوپدی بشناسنش، شاید بتونه تو اینطور رشته ها پذیرش بگیره.
من یکبار رفتم به طور تصادفی وارد سایت چند دانشگاه آمریکایی شدم، و دنبال اسامی ایرانی در میان اعضای هیئت علمی اونها گشتم. بخصوص در رشته هایی مثل همین ها که شما گفتید . در اکثر دانشگاههای آمریکا میتونید اعضای هیئت علمی ایرانی پیدا کنید، اما معمولا سن بالا هستن (یعنی اکثرا قبل از انقلاب مهاجرت کردن و در اون زمان که ایران جزو کشورهای دنیا حساب میشد در رشته های مینور لوکس پذیرش گرفتن). یکی دو مورد جوان هم دیدم که باهاشون ایمیل پرونی کردم متوجه شدم یا از بچگی ساکن آمریکا بودن و دوره پزشکی رو در همون آمریکا گذروندن یا کلا متولد آمریکا هستن و فقط اسمشون ایرانیه. اخرین کسی که بهش ایمیل زدم خانم صبا ولدخان (دانشمند جوان ایرانی الاصل مقیم آمریکا) بود که الان خودش یه مرکز تحقیقاتی داره و استاد دانشگاه هم هست. ازش در مورد پذیرش و این حرفا سوال کردم و اون هم همین نظر رو داشت که رو رشته های لوکس فکر نکنیم و تمرکزمون رو رشته های ماژور باشه اونهم با قوی کردن رزومه تحقیقاتی و مقاله و ....
در واقع (همونطور که احتمالا خودتون هم میدونید) فاکتورهای متعددی در فرایند پذیرش در رشته های تخصصی در آمریکا تاثیر داره. داشتن نمره USMLE بالا و سابقه ی تحقیقاتی شرط لازم هست (یعنی بدون اینها که منتفیه) ولی شرط کافی نیست.
یه سر به سایت ECFMG بزنین، بولتنی داره که آنالیز آماری پذیرفته شدگان سالهای اخیره. اگر اون رو دانلود کنید و بخونید متوجه میشید شانس IMG Doctor ها در پذیرش رشته های لوکس بسیار بسیار پایینه. اون یکی دو نفری هم که پذیرفته میشن یحتمل رزومه های بشدت قوی داشتن.
پس بطور خلاصه جواب هردوسوال شما اینه که شانس بسیار کمی وجود داره. مخصوصا در صورت نبود سوابق خوب و قوی، تقریبا در حد صفر.
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، OverLord ، Lyas ، jasmine2953 ، kourosh2011 ، armanbala ، NEURON
(2011-05-28 ساعت 13:41)ali_kuchulu نوشته:  درود بر شما
دوست گرامی اون رشته هایی که شما نام بردی تقریبا محاله بتونی پذیرش بگیری. نه فقط ما ایرانیها، که تقریبا برای تمام پزشکان مهاجر از سراسر دنیا شانس پذیرش فقط در رشته هایی هست که خود آمریکاییها تمایل زیادی بهشون ندارن. مثل تخصصهای ماژور، پزشک خانواده (Family Medicine)، و یکی دوتا رشته ی مینور مثل روانپزشکی و شاید پاتولوژی.
البته تکرار میکنم "تقریبا محال"، چرا که اگر کسی سابقه ی بسیار روشن تحقیقاتی و Paperهای متعدد تو مجلات معتبر داشته باشه و انقدر تو کنفرانسهای معتبر شرکت کرده باشه که افراد شاخص رشته ی مثلا پوست یا ارتوپدی بشناسنش، شاید بتونه تو اینطور رشته ها پذیرش بگیره.
من یکبار رفتم به طور تصادفی وارد سایت چند دانشگاه آمریکایی شدم، و دنبال اسامی ایرانی در میان اعضای هیئت علمی اونها گشتم. بخصوص در رشته هایی مثل همین ها که شما گفتید . در اکثر دانشگاههای آمریکا میتونید اعضای هیئت علمی ایرانی پیدا کنید، اما معمولا سن بالا هستن (یعنی اکثرا قبل از انقلاب مهاجرت کردن و در اون زمان که ایران جزو کشورهای دنیا حساب میشد در رشته های مینور لوکس پذیرش گرفتن). یکی دو مورد جوان هم دیدم که باهاشون ایمیل پرونی کردم متوجه شدم یا از بچگی ساکن آمریکا بودن و دوره پزشکی رو در همون آمریکا گذروندن یا کلا متولد آمریکا هستن و فقط اسمشون ایرانیه. اخرین کسی که بهش ایمیل زدم خانم صبا ولدخان (دانشمند جوان ایرانی الاصل مقیم آمریکا) بود که الان خودش یه مرکز تحقیقاتی داره و استاد دانشگاه هم هست. ازش در مورد پذیرش و این حرفا سوال کردم و اون هم همین نظر رو داشت که رو رشته های لوکس فکر نکنیم و تمرکزمون رو رشته های ماژور باشه اونهم با قوی کردن رزومه تحقیقاتی و مقاله و ....
در واقع (همونطور که احتمالا خودتون هم میدونید) فاکتورهای متعددی در فرایند پذیرش در رشته های تخصصی در آمریکا تاثیر داره. داشتن نمره USMLE بالا و سابقه ی تحقیقاتی شرط لازم هست (یعنی بدون اینها که منتفیه) ولی شرط کافی نیست.
یه سر به سایت ECFMG بزنین، بولتنی داره که آنالیز آماری پذیرفته شدگان سالهای اخیره. اگر اون رو دانلود کنید و بخونید متوجه میشید شانس IMG Doctor ها در پذیرش رشته های لوکس بسیار بسیار پایینه. اون یکی دو نفری هم که پذیرفته میشن یحتمل رزومه های بشدت قوی داشتن.
پس بطور خلاصه جواب هردوسوال شما اینه که شانس بسیار کمی وجود داره. مخصوصا در صورت نبود سوابق خوب و قوی، تقریبا در حد صفر.

تشکر از شما
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-07-13 ساعت 23:28)jasmine2953 نوشته:  سلام به همه!
من تصمیم دارم شروع کنم به خوندن Step 1 از کتاب First aid و سوال زدن از First aid Q & A و First aid cases. از اونجایی که طرح میرم و فعلا معلوم نیست کی امتحان بدم یه مقدار خوندن سخت میشه (شاید برای شما هم حالتهای مشابهی وجود داشته باشه). از این جهت گفتم اگر کسی با این برنامه موافق باشه شاید بتونیم برای ادامه همدیگه رو تشویق کنیم... اگر هم خواستید تنهایی بخونید این روش برای امتحان دادن بهتر از اینه که از اول همه کتابهارو بخونید. چون اینهمه سال خوندین! شما با استفاده از First aid نکات مهم رو یادآوری میکنید و با سوال زدن نقاط ضعفتونو پیدا میکنید و در این مرحله سراغ کتابهای دیگه میرید..
یه نکته: لزوما کسی که سواد بیشتری داره بهتر امتحان نمیده!

دوست گرامی تجربه ی تمام کسانی که امتحان دادن و با نمرات خوبی پاس کردن نشون میده که کاپلان رفرنس بسیار مناسبتریه. البته اکثرا کاپلان رو با FA همزمان مطالعه کردن اما من جایی ندیدم کسی فقط با FA تونسته باشه نمره ی خوبی گرفته باشه.
چرا نمیخوای از رو کاپلان بخونی؟
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، یاشار و ماری ، OverLord ، kourosh2011 ، armanbala
سلام به همگی
در مورد نحوه خوندن همونطوری که قبلاً هم گفتم من به شخصه قادر نیستم برای کسی توصیه کنم که چه مدت، از چی و به چه روشی بخونه ولی در مورد اینکه فقط از FA بخونیم باید بگم که یه تعداد از دوست های من از همین روش جهت آمادگی برای امتحان step 1 استفاده کرده بودند. اونها اردیبهشت گذشته در امتحان step 1 شرکت کردن ولی با توجه به تغییر سیستم نمره دهی (که در تاپیک راهنمای قدم به قدم بهش اشاره کردم) هنوز نمرشون گزارش نشده. فکر می کنم طی یکی دو روز آینده نمره اونها بدستشون برسه. اگه خبردار شدم شما رو هم خبر می کنم. هرچند که به نظر من نحوه نتیجه گیری یک فرد از یک روش مطالعه خاص نمی تونه ملاک قطعی میزان کارآمدی اون روش باشه.
موفق باشین
ارادتمند
یاشار و ماری
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: jasmine2953 ، OverLord ، kourosh2011 ، armanbala ، Amir-Behnaz




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان