کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصيل در دانشگاه هاي سوييس
سلام
خواستم يه اطلاعاتي بدم در خصوص هزينه ها در سوئيس كه اگه يه بنده خدايي اينجارو خواند فراري نشه!!!
برادر و خواهر گرامي كلا هزينه هاي بالا رو بي خيال شين. دقيقش رو مي نويسم(تو اين مدت با دو دانشگاه و 5دانشجوي ايراني و 7دانشجوي ديگه اسيايي تو سوئيس در تماس بودم و نتايجي كه ميگم جمع بندي شده است و از مينيمم تا ماكزيمم رو در بر ميگيره)
دانشگاه ETH زوريخ و EPFL لوزان كه جز مطرح ترين دانشگاه هاي دنيا هستند و به ترتيب داراي رنك 8 و 31 دنيا در رشته هاي فني مهندسي هستند شهريه اي برابر 650 فرانك براي هر ترم دارن كه با هزينه هاي امتحان ميشه سالي حدود 1500فرانك كه اگه تورم مثله ايرانو هم در نظر بگيريم ميشه 2000فرانك. اون دانشگاهي كه دوستمون در خواست پذيرش دادن و 4000فرانك شهريه اش بود خصوصي بوده و دانشگاه هاي د.لتي خيلي زيادي در سوئيس قرار داره كه همشونم همين شهريه رو دارن.
و اما در مورد هزينه هاي زندگي.من نمي دونم بر چه معيار و اساسي ماهي 5000 فرانك رو براي زندگي در نظر گرفته بودين!!!!! حتما مي خواستين يه خونه تو مركر شهر به مساحت 500متر بگيرين با تمام امكانات رفاهي كه اين همه هزينه تون رو بالا گرفتين! لطفا از چيزي كه 100%مطمئن نيستين اينجا بيان نكنين كه يكي ديگه مي خونه و شايد 1%افرادي كه اين مطالب شما رو خوندن منصرف بشن از رفتن و كلا اينده طرف..........
بيشترين خرج اينكه اطلاعات واقعي رو در اختيار بقيه بذارين اينه كه چند روز سرچ تو دانشگاه و پرسيدن از چند نفر(نه 1 نفر) در مورد هزينه ها ميتونه اطلاعات درست تري رو بهتون بده.
زوريخ جز گرون ترين شهر هاي دنيا و شايدم بدون اغراق بشه گفت گرون ترين شهر دنياست و جالب اينجاست كه سايت خود دانشگاه نوشته هزينه ي زندگي ماهي 1600تا 1800فرانكه!!! نمي دونم اين 5000 فرانك از كجا اومد! زحمت يه گشتن تو سايت دانشگاه رو هم به خودشون نميدن!
تازه اين قيمتي هم كه دانشگاه گفت:
400فرانك براي ماهانه هزينه بيمه. اين در حاليه كه اقاي مهدي همين الان ماهي 85فرانك پول بيمه ميده
100فرانك ماهانه هزينه لباس و كفش.مجبور نيستيم اونجا بخريم.ميتونيم از اينجا چندتايي ببريم كه كفاف يك سالو بده.
700فرانك هزينه ي خونه(البته 500متري نيست) كه اينم ميشه با گرفتن يه خونه بزرگتر مثلا 1000متري 2تايي يا 3تايي زندگي كرد(كاري دوستان پاكستاني انجام ميدن)
500فرانك هزينه ي خوراك كه فكر مي كنم همين قدر باشه.چون همه همين مقدار رو تاييد كردن و زياد نميشه ازش كم كرد
100-200فرانكم هزينه هاي تفريح سالم و ناسالم كه اينم ...............
اگه كسي شك داره بگه تا ادرس PDF هاي دانشگاه رو بهش بدم تا بخونه.زيادم وقت نميگيره.نهايتا نيم ساعت.اما بهتر از اينه كه.....
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، xbox ، sorena ، sadeghusa ، msar ، maral-map
man licence hoghugh daram ama mikham baraye reshteye digari tuye suisse dar maghtae licencepaziresh begiram.aya ba inke ye licence daram bazam vase in pazireshe licence bayad emtehan efribourg bedam?
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اینجوری که شما دارین میگین اگه نرخ فرانک رو در بهترین وضعیت 1500 تومان بگیریم و یه نیم نگاهی به سخنان شما داشته باشیم میبینیم که در ما بالغ بر15000000 تومان زندگی تو سویس خرج داره اخه چیکار میکنید که تو ماه باید 15000000 خرج کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: 2013 ، msar
نمي دونم با من بودين يا نه. اما من گفتم 1800 فرانك نهايت.
فرانك هم 1000تومان هست
يعني حدود 1500تا 1800
شما نوشتين 15ميليون تومان؟ احيانا منظورتون 1.5 ميليون تومان بود.درسته؟
اگه اينه كه كامل توضيح دادم هزينه رو
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
صولا تحصیلات عالی در کشور سوئیس از پیچیدگی بسیار خاصی در این کشور برخوردار است . کیفیت بسیار بالای سیستم آموزشی این کشور و همچنین شهرت جهانی مدارک صادره از دانشگاه های سوئیس از یک سو ، و خیل عظیم متقا ضیان تحصیل در این کشور دولتمردان را بر آن داشت که شرایط بسیار خاصی برای پذیرش دانشجویان خارجی درنظر بگیرند. هر چند که دانش آموزان سوئیسی نیز چندان از این شریط سخت و پیچیده مستثنی نیستند.
به هر حال در این بخش سعی خواهم نمود تمامی اطلاعات و تجارب خود را در این زمینه با ساده ترین زبان ممکن به رشته تحریر در بیاورم و به صراحت ادعا مینمایم که چنین مجموعه ای تا به حال توسط هیچ شخص دیگری گرد آوری نگردیده است . تمامی نقطه نظرات شما خوانندگان عزیز [عکس: image002.jpg]
را به دیده احترام مینگرم و با کمال میل پاسخگوی تمامی سئوالات احتمالی شما خواهم بود.
http://www.parsayan.org/Parsayan/Tribun/...age004.jpg
البته برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد و دکتری در فرصتی دیگر مقا له ای دگر خواهم نوشت.

1-نظام آموزشی در کشور سوئیس :

در سوئیس به طور کلی 3 نظام آموزشی وجود دارد . در قسمت آلمانی زبان این نظام متاثر از سیستم آموزشی کشور آلمان ، در قسمت فرانسوی زبان متاثر از سیستم آموزشی کشور فرانسه و در قسمت ایتالیائی زبان متاثر از سیستم آموزشی کشور ایتالیا میباشد. علاوه بر این هر ایالت دارای مقررات آموزشی خاص به خود نیز میباشد.
تقریبا تحصیلات ابتدائی از سن 7 سالگی آغاز میشود و به مدت 6 سال ادامه میابد.
سپس تحصیلات راهنمائی به مدت 3 سال ادامه میابد و در مجموع 9 سال تحصیلات اجباری به پایان میرسد .
پس از پایان تحصیلات دوره راهنمائی بیش از 80% دانش آموزان وارد دوره های کار و دانش شده و به فراگیری یک تخصص و حرفه میپردازند. کیفیت نمرات حاصله در دوره راهنمائی تعیین کننده رشته برای دانش آموزان خواهد بود و معمولان آنان که سطح نمرات بالاتری دارند همواره از شانس بیشتری برای به دست آوردن شغل و حرفه بهتر برخوردارند.
طول دوره های کار و دانش 3 سال میباشد و در طول این مدت شخص 4 روز در هفته به کار مشغول شده و 1 روز در هفته نیز در مدرسه بصورت تئوریک حرفه خود را دنبال خواهد کرد.
البته در طول این مدت کارآموز از میزان کمی حقوق برخوردار خواهد بود ولیکن پس از اتمام دوره مطابق با قانون کار از حقوق ماهیانه ای حداقل باربر با 3000 فرانک سوئیس برخوردار خواهد شد.
دارندگان مدارک کار و دانش میتوانند تا حدودی تحت شرایطی باز تحصیلات خود را تا سطح دوره کاردانی ادامه دهند ولیکن هیچگاه شانس ورود به دانشگاه و یا کالجهای صنعتی را نخواهند داشت.

واما، 10% از دانش آموزان پس از پایان تحصیلات اجباری وارد هنرستانها میگردند.
طول دوره تحصیل در هنرستانها 4 سال میباشد و این اشخاص نسبت به دانش آموزان کار و دانش از سطح علمی بالاتری برخوردارند و در طول مدت تحصیل تنها در محیط هنرستان و یا کارخانجات وابسته به هنرستان به کارآموزی میپردازند.این اشخاص پس از فارغ التحصیلی میتوانند در کالجهای صنعتی تحصیلات خود را حداکثر تا سطح لیسانس ادامه دهند . البته این عده از اشخاص برای ورود به دانشگاه ها نیز باز محدودیتهائی پیش رو دارند.

ودر نهایت 10% از دانش آموزان وارد دوره دبیرستان میشوند. طول این دوره 4 سال میباشد و از کیفیتی بسیار بالا یی برخوردار میباشد.به طوریکه نیمی این اشخاص پس از اتمام تحصیلات خود به راحتی توسط سازمانهای دولتی جذب کار میشوند و نیمی دیگر به داشکاه ها راه میابند.
به زبان ساده 5 رشته در دبیرستان ها وجود دارد. 1-علوم ریاضی 2 -علوم تجربی 3 -علوم انسانی 4-علوم ورزشی 5-علوم هنری
بر طبق یک رویه معمول دانش آموزان تنها در شرایطی مجاز به پایان بردن دوره دبیرستان میباشند که به زبان انگلیسی و دوزبان از سه زبان رسمی سوئیس تسلط کامل داشته باشند. آشنائی به زبان چهارم اختیاری میباشد ولیکن هرکجا شخصی دارای دیپلم دبیرستان سوئیس باشد بدانید که به چهار زبان انگلیسی،آلمانی،ایتالیایی و فرانسه آشنائی خوبی دارد.




2-آموزش عالی دانشگاهی در کشور سوئیس :

زبان تدریس در دانشگاه های دولتی سوئیس آلمانی،فرانسه و ایتالیائی میباشد.
در دانشگاه فریبورگ تحصیل به دو زبان آلمانی و فرانسه میباشد. در بعضی از رشته ها مانند حقوق تسلط کامل به دو زبان آلمانی و فرانسه الزامی است.

دانشجویان خارجی که مقیم کشور سوئیس نمیباشند شانسی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و روانشناسی ندارند.
تنها آن دسته از اشخاصی که دارای اقامت دائم سوئیس و یا اقامت سالیانه پناهندگی رسمی میباشند میتوانند در این رشته ها تحصیل نمایند. ولیکن در تمامی رشته ها ی دیگر محدودیت خاصی وجود ندارد.برای دسترسی به اطلاعات رشته ها به وب سایت دانشگا ه های مربوطه مراجعه کنید.

در سوئیس دوره لیسانس 3 سال ، فوق لیسانس 2 سال و دکترا 3 سال به طول خواهد انجامید.
در بعضی از داشکاه ها کارشناسی ارشد پیوسته نیز وجود دارد و 5 سال به طول خواهدانجامید.

سال تحصیلی مرکب از دو ترم میباشد. ترم زمستانی وترم تابستانی که تا حدودی مشابه به تقویم تحصیلی ایران میباشد و تنها بعضی از دانشگاه ها ترم تابستانی ارائه مینمایند

برای دسترسی به دانشگاه های دولتی سوئیس به این وب سایت مراجعه نمائید :

www.swissuni.ch

http://www.parsayan.org/Parsayan/Tribun/...age010.jpg



3-تحصیل در پلی تکنیکهای زوریخ و لوزان :

سوئیس دارای دو داشگاه پلی تکنیک در زوریخ و لوزان میباشد.
در زوریخ به زبان آلمانی ودر لوزان به زبان فرانسه در این دو مرکز تدریس میگردد.
این پلی تکنیکها مختص به دانش آموزان دبیرستانی میباشد و رشته های فنی مهندسی در آن با بالاترین کیفیت ممکن تدریس میشود و به زبان ساده تر معادل همان دانشگاه شریف در ایران میباشد. دارندگان دیپلم ایران باید دوره های یکساله پیش دانشگاهی این دانشگاه را بدون استثنا بگذرانند و هزینه آن حدودا 5000 الی 7000 فرانک سوئیس میباشد . سپس پس از قبولی در آزمون ورودی میتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند.برای اطلاعات بیشتر به وب سایت این دو دانشگاه مراجعه کنید.

www.eth.ch zürich politechnical university
www.epfl.ch Lausanne politechnical university


http://www.parsayan.org/Parsayan/Tribun/...age023.jpg


4-تحصیلا ت عالی در کالجهای صنعتی :

همانطور که پیشتر توضیح دادم دارندگان دیپلم هنرستان میتوانند در این کالج ها به تحصیلات خود ادامه دهند که این دانشگاه معادل همان دانشگاه جامع علمی کاربردی در ایران میباشد. ولیکن از سطح بسیار پایینتری نسبت به پلی تکنیکها برخوردار است.
دارندگان دیپلم دبیرستان از ایران نیز پس از گذراندن 1 سال پیش دانشگاهی میتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند . هزینه دوره پیش دانشگاهی در شهر زوریخ حدود 7000 فرانک و در شهر سنت گالن 5000 فرانک سوئیس میباشد . البته کالج صنعتی قسمت ایتالیائی زبان سوئیس در صورتیکه دارای نمرات خوبی باشید بدون دوره پیش دانشگاهی پذیرش صادر خواهد نمود.شهریه این کالجها معمولا سالینه 2000 فرانک میباشد.
بعضی از کالجهای صنعتی که قابل توصیه میباشند :

Scuola Universitaria professionale della Svizzera Italiana
www.supsi.ch

Zürcher Hochschule Winterthur
www.zhwin.ch

Hochschule Für St.Gallen
www.fhsg.ch


برای دسترسی به وب سایتهای دیگر کالجهای صنعتی به این آدرس مراجعه کنید :
www.bbt.admin.ch/fachhoch/die_fh/7fh_ch/d/index.htm



5-تحصیلات عالی در دانشگاه های هتلداری :

کشور سوئیس همانطور که دارای صنعت توریسم بسیار پیشرفته ایی میباشد ، یکی از مراکز صدور تکونولوژی هتلداری نیز در جهان محسوب میگردد. بر همین اساس دانشگاه های هتلداری در این کشور شهره عالم میباشد و همه ساله از سراسر جهان متقاضیان فراوانی خواهان فراگیری علوم هتلداری و توریسم در این کشور میباشند .
طول دوره لیسانس 6 ترم میباشد و سه سال به طول خواهد انجامید که دو ترم آن به کار آموزی اختصاص دارد و شخص باید دریک هتل و یا یک مرکز توریستی به کار اشتغال ورزد که البته از حقوق و مزایای کامل در این مدت برخوردار خواهد بود.
زبان تدریس در این نوع دانشگاه ها آلمانی،فرانسه،ایتالیایی و انگلیسی میباشد. ولیکن دوره های انگلیسی زبان شهریه بسیار بالاتری دارد و حدود 20000 فرانک سوئیس در سال میباشد.
البته صدور پذیرش تنها در دانشگاه های انکلیسی زبان به سهولت انجام میشود واگر قصد دارید به زبانهای دیگر درس بخوانید از آنجائی که شهریه پایینتری دارد صدور پذیرش دشواریهای بیشتری دارد. به هر حال امر پذیرش یک مقوله سلیقه ای و شاید شانسی میباشد.


البته از آنجائی که خود علاقه فراوانی به رشته هتلداری دارم ، خواندن آن را به دانشجویان ایرانی توصیه میکنم.چون از یک سو فراگیری آن بسیار متنوع و جالب میباشد و از سوئی دیگر شرایط کاری بسیار خوبی در سوئیس و حتی در جهان دارد.
ارزانترین داشگاه هتلداری در سوئیس در منطقه ایتالیائی زبان میباشد و سپس دانشگاه هتلداری شهر تون که به زبان آلمانی تدریس میکند.

Scuola superiore alberghiera e del turismo
www.ssat.ch

Hotelfachschule Thun
www.hfthun.ch

برای دسترسی به دیگر دانشگاه های هتلداری به این وب سایت مراجعه نمائید :
www.aseh.ch

6 تحصیل در دانشگاه های زبان :

برای آندسته از کسانیکه به تنهایی خواستار تکمیل کردن زبان فرانسه خود در یک محیط آکادمیک میباشند این امکان وجود دارد در دانشگاه لوزان و یا نوشاتل به مدت 2 الی 4 ترم زبان و گرامر فرانسه تحصیل نمایند . البته این دوره برای کسانی تعبیه شسده است که تسلط نسبی به زبان فرانسه دارند و خواهان افزایش مهارتهای زبانی خود میباشند. البته فارغ التحصیلان این دوره امکان تحصیل در رشته لیسانس زبان فرانسه را خواهند داشت که یک راه فراری از آزمون ورودی فریبورگ نیز محسوب میشود .فارغ التحصیلان این دوره به عنوان مدرس زبان فرانسه در اقصی نقط جهان میتوانند مشغول به کار گردند. شهریه این دوره ها همانند دوره های معمولی همان دانشگاه ها میباشد و تفاوت خاصی ندارد. به منظور پذیرش دیپلم 12 ساله ایران و تسلط نسبی به زبان فرانسه کفایت میکند. نوشاتل یکی از زیباترین شهر های سوئیس میباشد.


برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به وب سایت این داتشگاه ها :

Uiniversity of Neuchatel
www.unine.ch/sfm

University of Lausanne
www.unil.ch/efm



7-تحصیل در دانشگاه های خصوصی :

در این کشور دانشگاه های خصوصی متعددی وجود دارد که شهریه آنها بین 15000 الی 30000 فرانک متغیر است .معمولا برای صدور پذیرش تحصیلی شرایط خاصی ندارند . در اینجا دو دانشگاه را به شما معرفی میکنم که به نظر من از کیفیت بالاتری برخوردار میباشند .
www.vueurope.ch
www.ifm.ch

برای دسترسی به دیگر دانشگاه های خصوصی به این وب سایت مراجعه نمائید :

www.swiss-schools.ch



8-تحصیل در موسسات خصوصی زبان و دوره های تابستانی :

در صورتیکه تمایل دارید تنها به صورت تفریحی از سوئیس بازدید نمائید و تا حدودی زبان هم بیاموزید میتوانید در موسسات خصوصی زبان و دوره های تابستانه داشکاه های ژنو و نوشاتل شرکت نمایید. در ذیل تعدادی از بهترین موسسات خصوصی زبان را به شما معرفی میکنم. شهریه کلاسهای زبان فشرده ماهیانه 1000 فرانک میباشد . توجه داشته بشید که شما حداکثر یکسال میتوانید به منظور تحصیل زبان در سوئیس اقامت داشته باشید و سپس باید سوئیس را ترک نمائید.


www.benedict.ch
www.scuolaili.ch
www.unine.ch/sfm
www.unige.ch/lettres/elcf/coursete/courangl.html






9-چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی :

در این کشور به جرات میتوان گفت که هیچ نامه ای بدون پاسخ نخواهند ماند !!!!!!
در اولین حرکت یک نامه کوتاه و مختصر برای دانشکاه ارسال نمائید.
در این نامه دقیقا وضعیت تحصیلی و رشته مورد علاقه خود را برای ادامه تحصیل شرح دهید.
به همراه این نامه حتما یک کپی از ریز نمرات ترجمه شده دوره دبیرستان و کارنامه کنکور سراسری در صورت موجود بودن را ضمیمه کنید. ترجمه ها باید به یکی از زبانهای انگلیسی ،آلمانی،فرانسه ویا ایتالیلئی باشند.
سپس دانشگاه تمامی اطلاعات و فرم های لازم و نظر اولیه خود را برای شما ارسال خواهد نمود و هزینه بررسی مدارک شما بین 50 تا 100 فرانک سوئیس متغیر است که باید به همراه مدارک تکمیلیتان برای دانشگاه ارسال گردند .

برای دانش آموزان ایرانی 3 احتمال وجود خواهد داشت :
الف-به هیچ عنوان پذیرش نخواهید شد در صورتیکه معدل دبیرستان شما بسیار پایین باشد.
ب-پذیرش مشروط به شرط قبولی در آزمون ورودی در شهر فریبورک
ج-پذیرش مشروط به شرط قبولی در آزمون زبان و آزمون ورودی در شهر فریبورک

سعی کنید در ایران زبان خود را کامل کنید .چراکه کیفیت کلاسهای زبان در ایران به مراتب بسیار بالاتر از سوئیس میباشد و حال آنکه هزینه آن نیز بسیار بسیار نازلتر از سوئیس میباشد .
برای آموزش زبان به طرق استاندارد در ایران به مراکز ذیل مراجعه کنید :

کانون زبان ایرانwww.ili.ir

مدرسه زبان ایتالیائی در تهرانwww.scuolaitalianatehran.com
مدرسه زبان آلمانی در تهرانhttp://ic.daad.de/tehran/index_fa.html

موسسه علامه قطب راوندیwww.qotbravandi.com


اما گرفتن پذیرش از دانشگاه های سوئیس برای داش آموزان ایرانی کمی دشوار میباشد و بغیر از یک مورد در دانشگاه ایتالیائی زبان این کشور، تمامی دانشگاه های سوئیس برای دانش آموزان ایرانی متقاضی تحصیل در سطح کارشناسی پذیرش مشروط صادر مینمایند. پذیرش مشروط به این معنا مییاشد که شخص باید در امتحانات ورودی دانشگاه های سوئیس که همه ساله در حوالی ماه آگوست در شهر فریبورگ برگزار میگردد شرکت نماید. مواد آزمون که به زبان آلمانی و یا فرانسه برگذار میگردد به شرح ذیل میباشد :

1-زبان آلمانی یا فرانسه
2-زبان انگلیسی
3-ریاضیات
4-تاریخ
5-یک درس بطور انتخابی ازمیان زیست شناسی ، فیزیک ویا جغرافی.

در صورت قبولی در این آزمون شما میتوانید در دانشگاه ثبت نام نمائید و از آنجائی که احتمال قبول نشدن در این آزمون وجود دارد ، سفارتخانه های سوئیس حساسیت بیشتری بر روی صدور ویزا از خود نشان میدهند که باید شانس خود را در این مورد امتحان نمائید !!!!!!!
البته در دانشگاه فریبورگ دوره های آماده سازی برای این آزمون همه ساله برگزار میگردد و هزینه آن 4900 فرانک میباشد که شرکت در آن را به دانشجویان توصیه میکنم . چون از طرفی باعث تسهیل در صدور ویزای تحصیلی میگردد و از طرفی باعث بالا رفتن سطح زبان دانشجویان خواهد شد. این دوره به یکی از دو زبان آلمانی و یا فرانسوی برگذار خواهد شد و باید از سطح زبان قابل قبولی برخوردار باشید . البته دانشگاه فریبورگ دوره های زبان را نیز برگذار مینماید که هزینه آن هر ترم 2900 فرانک میباشد . اگر هیچ آشنایی به زبان آلمانی یا فرانسه ندارید در مدت 3 ترم زبان شما کامل خواهد شد که البته به سعی و تلاش شما نیز بستگی دارد.همچنین میتوانید در دوره تابستانی زبان شرکت کنید و سپس دوره پیش دانشگاهی خود را ادامه دهید که جمعا یکسال زمان خواهد برد . برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به مرکز آزمون و پیش دانشگاهی شهر فریبورگ .

مرکز آزمون و دوره های پیش دانشگاهی فریبورگ.www.vkhs.ch

در جدول ذیل به تفکیک شرایط هر دانشگاه برای صدور پذیرش عنوان گردیده است.

تنها دانشگاه ایتالیائی زبان سوئیس برای برای دانشجویان ایرانی بدون آزمون ورودی پذیرش صادر مینماید ولیکن ار آنجائی که این دانشکاه نیمه دولتی میباشد ، شهریه بالاتری دارد.




Iran
Basel

Reifezeugnis + Abschlusszeugnis der "one-year pre-university education" mit je einem Mindestnotendurchschnitt von 15/20 + Aufnahmeprüfung in Fribourg

Bern

Reifezeugnis + Abschlusszeugnis der "one year pre-university education", beide mit einem Mindestnotendurchschnitt von 60% + Aufnahmeprüfung in Fribourg

Fribourg

Reifezeugnis nach 12 Jahren mit einem Notendurchschnitt von 14 von 20 Punkten + Aufnahmeprüfung in Fribourg
oder
Reifezeugnis nach 11 Jahren mit einem Notendurchschnitt von 14 von 20 Punkten + 1 Jahr Universitätsstudium im Iran oder Abschlusszeugnis der "one year pre-university education" + Aufnahmeprüfung in Fribourg
Diplôme d'études secondaires supérieures de 12 ans avec une moyenne minimum de 14 sur 20 + examen d'admission de Fribourg
ou
Diplôme d'études secondaires supérieures de 11 ans avec une moyenne minimum de 14 sur 20 + 1 année d'université en Iran ou attestation de réussite du "one year pre-university education" + examen d'admission de Fribourg

Genève

Diplôme d'études secondaires supérieures avec une moyenne minimum de 15/20 et certificat préuniversitaire + attestation de réussite de l'examen d'admission des universités iraniennes + examen d'admission de Fribourg
Lausanne

Diplôme d'études secondaires supérieures avec une moyenne minimum de 15/20 et certificat préuniversitaire + attestation de réussite de l'examen d'admission des universités iraniennes + examen d'admission de Fribourg
Luzern

Reifezeugnis + Abschlusszeugnis der "one year pre-university education", beide mit einem Mindestnotendurchschnitt von 60% + Aufnahmeprüfung in Fribourg

Neuchâtel
Diplôme d'études secondaires supérieures avec une moyenne minimum de 15/20 et certificat préuniversitaire + attestation de réussite de l'examen d'admission des universités iraniennes + examen d'admission de Fribourg
St. Gallen
Reifezeugnis + Abschlusszeugnis der "one year pre-university education" mit je einem Mindestnotendurchschnitt von 15/20 + Aufnahmeprüfung in Fribourg

USI
Diplôme d'études secondaires supérieures + certificat de fin d'études "one year pre-university education", les deux avec une moyenne minimum de 60% + conditions particulières (RA art. 8 cpv. 3)
Zürich

Reifezeugnis + Abschlusszeugnis der "one year pre-university education", beide mit einem Mindestnotendurchschnitt von 75% + Aufnahmeprüfung in Fribourg

EPFL

Diplôme d'études secondaires supérieures + examen d'admission EPFL

ETHZ

Reifezeugnis + Studienplatznachweis für die gewünschte Studienrichtung an einer Universität im Herkunftsland + reduzierte ETH-Aufnahmeprüfung. Andernfalls: umfassende ETH-Aufnahmeprüfung



Reifezeugnisse / Diplômes d'études secondaires supérieures

· Diplom Metevaseth


Allgemein bildende Fächer
Branches de formation générale
1
Erstsprache (Muttersprache)
Première langue (langue maternelle)
2
Zweitsprache
Deuxième langue
3
Mathematik
Mathématiques
4
Naturwissenschaften (Biologie, Chemie oder Physik)
Sciences naturelles (biologie, chimie ou physique)
5
Geistes- und Sozialwissenschaften (Geographie, Geschichte oder Wirtschaft/Recht)
Sciences humaines et sociales (géographie, histoire ou économie/droit)
6
frei wählbar (ein Fach aus Kategorie 2, 4 oder 5)
choix libre (une branche parmi les branches 2, 4 ou 5)
Zurück zum Länderverzeichnis - Retour à la liste des pays

Stand/Etat: 1.4.2005




برای دسترسی به دانشگاه های دولتی به این وب سایت مراجعه نمائیید :
www.swissuni.ch

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل به این وب سایت مراجعه نمائیید :
www.educa.ch

وب سایت رسمی وزارت علوم و تکنولوژی سوئیس :
www.bbt.admin.ch

دو وب سایت قابل توجه دیگر
www.crus.ch

www.studentcorner.ch


10-زندگی و میزان هزینه ها در سوئیس :

شهریه داشگاه های دولتی سوئیس به قرا ذیل میباشد :

Studying expenses per semester 2004/2005 (in CHF)


EPFL
ETHZ
BS
BE
FR
GE
LA
LU
NE
SG
ZH
USI
Tuition fees
603
580
700
600
500
435
580
715
500
800
640
2000
Semester fees
0
57
0
55
105
65
0
0
0
120
42
0
Additional fees for foreigners
0
0
0
0
150
0
0
0
275
150
100
2000
Total for foreigners per semester
603
637
700
655
755
500
580
715
775
1070
782
4000
Total for foreigners per year
1206
1274
1400
1310
1510
1000
1160
1430
1550
2140
1564
8000


هزینه زندکی در کشور سوئیس بسیار متغیر میباشد . بغیر از دو شهر ژنو و زوریخ به طور میانگین حداقل هزینه زندگی ماهینه یک دانشجو به قرار ذیل است :

کرایه یک اتاق ا نفره 450 فرانک
بیمه پزشکی 150 فرانک
خورد و خواراک 400 فرانک

جمع هزینه های اقامتی یک دانشجو حداقل 1000 فرانک سوئیس و یا 700000 تومان میباشد.
در دو شهر دیگر ژنو و زوریخ به ترتیب این هزینه 2000 و 1500 فرانک خواهد بود. پس به شما توصیه میکنم که اگر اندازه کافی ثروتمند نیستید از تحصیل در زوریخ و ژنو خودداری کنید. به نظر من بهترین گزینه برای تحصیل دانشگاه فریبورگ میباشد.

به عنوان یک دانشجو شما هفته ای 15 ساعت اجازه کار خواهید داشت که البته در ایالت ژنو این زمان 30 ساعت میباشد . حد اقل برای کارهائی مانند رستوران،نظافت،کشاورزی ساعتی 20 فرانک به شما پرداخت خواهد شد که در نتیجه هفته ای 300 فرانک درآمد خواهید داشت. معمولا در سال اول پیدا کردن کار پاره وقت کمی سخت به نظر میرسد ولیکن در دوره تعطیلات تابستانی شانس شما برای کار کردن چندین برابر خواهد بود . در صورتیکه خواهان اطلاعات بیستری از وضعیت کار در سوئیس هستید مقاله تکمیلی کار و زندگی در سوئیس از اینجانب را مطالعه نمائید.



11-بورسیه های تحصیلی :

دولت سوئیس به دانشجویان ایرانی متقاضی از ایران هیچکونه بورسیه ای اعطا نمینماید .
البته پس از دو ترم تحصیل ، دانشگاه ها شاید به شما در حدی محدود کمکهای مالی اعطا نمایند . ولیکن به هیچ عنوان جوابگوی کل هزینه تحصیل شما نمیباشد.
کسانیکه دارای اقامت دائم سوئیس (اقامت سی) ویا همسر سوئیسی و یا پناهنده رسمی میباشند میتوانند از بورسهای ایالتی ویا وامهای تحصیلی کم بهره استفاده نمایند که شرایط آن را از شهرداری محل سکونت خود میتئانید به راحتی جویا شوید.









12-شرایط صدور ویزای تحصیلی کشور سوئیس :




اصولا سفارتخانه های سوئیس تنها مسئول دریافت درخواست و مدارک متقاضیان ویزای دانشجوئی میباشند.البته یک مصاحبه کوچک نیز به منظور تعیین سطح زبان شخص در سفارت انجام میشود. در صورتیکه سفارت شخص متقاضی را واجد شرایط تشخیص دهد مدارک او را به اداره مهاجرت شهر مربوطه ارسال خواهد نمود و این اداره مهاجرت خواهد بود که ویزای دانشجوئی را در نهایت صادر خواهد کرد. این پروسه 2 ماه بطول خواهد انجامید.برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سایت سفارت سوئیس در تهران :

www.eda.admin.ch/tehran






مهمترین مدارک لازم جهت درخواست ویزای تحصیلی :

1-اصل نامه پذیرش دانشگاه
2-برگه C.V و علل انتخاب سوئیس برای ادامه تحصیل
3-تعهد نامه کتبی مبنی بر ترک خاک سوئیس پس از پایان تحصیلات
4-موجود بودن حداقل مبلغ 24000 فرانک سوئیس در حسابی در یکی از بانکهای سوئیس به نام شخص متقاضی که برای این منظور به یکی از شعب ارزی بانک ملی مراجعه نمائید که ترتیب افتتاح حساب در سوئیس را برایتان بدهند .
5-مشخص کردن چکونگی تامین هزینه تحصیلات در کل طول زمان تحصیل. توجه داشته باشید این مورد برای ادارات مهاجرت از اهمیت بسزائی برخوردار است.همچنین دقت کنید که اگر بستگانی در سوئیس دارید که میخواهند شما را گارانتی نمایند باید آنها حتما ساکن استانی باشند که شما میخواهید در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهید. برای این منظور شخص باید دارای درآمد کافی باشد و با مراجعه به شهرداری محل سکونت خود درخواست صدور برگه گارانتی را برای شما بنماید .
6-در مواردی پرداخت شهریه سال اول دانشگاه از سوی سفارت درخواست میگردد.

اگرموفق به دریافت ویزای سوئیس شدید، بدانید که آینده خوشی در انتظار شماست


پاسخ
تشکر کنندگان: xbox ، mehdi_smr ، msar ، maral-map
سلام؛من سوم دبیرستان هستم میخواستم بدونم چه معدلی واسه دانشگاه های خصوصی سوئیس لازم هست؟ شهریه ها چند هست؟
و آیا نیاز هست من پیش دانشگاهی رو هم بخونم یا میشه اونجا با ترم 1 دانشگاو خوند؟
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
ببین دوست عزیز اول یه سر به این لینک بزن
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=2967
دوم برای رفتن به دانشگاه شما حتما باید در کنکور ایران قبول شده باشید هزینه ها هم تو سایت دانشگاه ها هست
سوم شما چند سال دارید
در چه رشته ای در میخونید؟؟
وضعیت مالی
وضعیت خدمت سربازی؟؟
وضعیت زبان (نمره زبان تافل)
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-01-13 ساعت 16:52)mohammad.maleki نوشته:  ببین دوست عزیز اول یه سر به این لینک بزن
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=2967
دوم برای رفتن به دانشگاه شما حتما باید در کنکور ایران قبول شده باشید هزینه ها هم تو سایت دانشگاه ها هست
سوم شما چند سال دارید
در چه رشته ای در میخونید؟؟
وضعیت مالی
وضعیت خدمت سربازی؟؟
وضعیت زبان (نمره زبان تافل)

سلام؛م
من متولد سال 1373 هستم؛الان هم مالزی هستم و دارم زبان میخونم؛سوم دبیرستان و رشته ریاضی فیزیک هستم؛ولی شما نگفتین چه معدلی نیاز هست؛من از نظر مالی هم مشکلی ندارم؛
ممنون از لینکی که معرفی کردین؛ولی من ی چیزی رو متوجه نشدم من اگر بخوام در سوئیس رشته ی مکانیک بخونم باید در کنکور سراسری مکانیک قبول بشوم؟
خب اگر این جور باشه که میرم همون دانشگاه ایران؛
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
ببنید معمولا شرایط ورود به دانشگاه های خوب (نه همشون) قبولی در دانشگاه تو کشور مبداء هست ولی در کل بهترین راه مکاتبه با دانشگاه هاست من میپرسم شرط معدل رو خبر میدم ولی مدارکی که نیاز دارید اینهاست
کپی و اصل دیپلم به همراه تایید وزارت علوم (تو مالزی نمیدونم کجا تایید میکنه)
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی سلامت
مدرکی برای اینکه نشان بده توانایی مالی دارید برای تحصیل
اگه واقعا قسط رفتن دارید اینارو اماده کنید تا شرط معدل رو بپرسم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
خیلی ممنونم؛
ممکن هست اسم چند تا دانشگاه خصوصی رو که رنک بالایی دارند به من بگین؟(فقط لطف کنید بگین کدومش نیاز داره داخل کنکور قبول شده باشم و کدومش نیاز نداره‏)‏
واقعأ ممنونم!‏

پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
(2011-01-14 ساعت 22:05)mohammad.maleki نوشته:  خواهش میکنم
سلام حتما من منتظر جواب هستم بعد عجله نکنید چون زمان ددلاین تموم شده و 6 ماهی وقت دارید پس زیاد عجله نکنید و اینکه بله شما اول باید پذیرش از دانشگاه بگیرید بعد برید سفارت

باشه خیلی ممنون؛پس من منتظر جوابتونم!‏
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
(2010-07-27 ساعت 21:38)sami3m نوشته:  اينجانب مدتي پيش براي يكي از دانشگاههاي سوييس USI در شهر لوگانو اقدام كردم مداركي كه فرستادم شامل ترجمه ديپلم 12 ساله بود و روزمه و نامه موتويشن و علاوه پرداخت مدرك 100 فرانك كه دانشگاه دريافت اين مدارك را تاييد كرد و گفت مابين ژوئن و ژولاي به درخواست شما پاسخ داده مي شود اما در كمال نا باوري دانشگاه با توجه به اينكه تمام مداركم درست بوده در خواست من را ريجكت كرد دليل ان اين بود انها گفته بودند من بايد در كنكور سراسري داخل ايران شركت كنم و كارنامه قبولي در رشته مربوطه را براي ما ارسال كنيد واقعا نمي دونم چي بگم خيلي از اين موضوع ناراحت شدم خوب اگر منطقي فكر كنيم اگر قرار بود در دانشگاه داخل ايران تحصيل ديگر چه نيازي بود كه اين همه وقتم را براي دريافت پذيرش در خارج كشور بگذارم كه بعدش اين پاسخ را دريافت كنم فقط نمي دانم اين قانون جديد كنكور از كي باب شده كه اينقدر دانشگاه نسبت به اين موضوع حساسيت دارد اگر منظورشان بررسي سطح دانشجو است خوب اين كنكور كه نمي تواند معيار خوبي براي تعيين سطح دانشجويان باشد حالا به نظر شما مشكل كار كجا بوده به نظر شما ايا دانشگاه بهانه اورده است يا اينكه مشكل جايي ديگر است

اين داستان سر دراز دارد
سلام؛
شما اطلاعی درباره معدلی که نیاز هست برای پذیرش در مقطع کارشناسی دارین؟البته من برای دانشگاه های خصوصی میخوام؛شما از شهریه هم اطلاعی دارین؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
شما برای تحصیل در دانشگاه باید دیپلم داشته باشد این نکته رو فراموش نکنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
من مدارک مورد نیاز رو گفتم در بالا ولی برای تحصیل در هر دانشگاهی در هر کشوری شما باید اول دیپلم یا مدارک بالاتر رو داشته باشد و بعد پذیرش از دانشگاه که به خودتون بستگی داره
اگه شما دیپلم نداشته باشد می توانید تو مدارس این کشور مشغول به تحصیل بشید که فکر کنم دیپلم بگیرید بهتر باشه
هزینه زندگی در سوئیس تقریبا بالاست و از همین موضوع میتوان مقدار هزینه تحصیل رو فهمید و اینکه ...
هزینه تحصیل برای رشته تحصیلی و مقطع اون متفاوت هست از 4000 تا 12000 فرانک میشه حساب کرد ولی بازم بستگی داره!!!!
هزینه زندگی از 3000 فرانک (در سطح خیلی خوب برای زندگی دانشجویی) و شاید بیشتر و کمتر
درضمن تمام دانشگاه ها نیاز به قبولی در کنکور دارند وگر نه باید اونجا کنکور بدین که به نظر من بهتر هست همین جا بدین تا اونجا
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-01-21 ساعت 11:05)mohammad.maleki نوشته:  من مدارک مورد نیاز رو گفتم در بالا ولی برای تحصیل در هر دانشگاهی در هر کشوری شما باید اول دیپلم یا مدارک بالاتر رو داشته باشد و بعد پذیرش از دانشگاه که به خودتون بستگی داره
اگه شما دیپلم نداشته باشد می توانید تو مدارس این کشور مشغول به تحصیل بشید که فکر کنم دیپلم بگیرید بهتر باشه
هزینه زندگی در سوئیس تقریبا بالاست و از همین موضوع میتوان مقدار هزینه تحصیل رو فهمید و اینکه ...
هزینه تحصیل برای رشته تحصیلی و مقطع اون متفاوت هست از 4000 تا 12000 فرانک میشه حساب کرد ولی بازم بستگی داره!!!!
هزینه زندگی از 3000 فرانک (در سطح خیلی خوب برای زندگی دانشجویی) و شاید بیشتر و کمتر
درضمن تمام دانشگاه ها نیاز به قبولی در کنکور دارند وگر نه باید اونجا کنکور بدین که به نظر من بهتر هست همین جا بدین تا اونجا

خیلی ممنون؛
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان