کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصيل در دانشگاه هاي سوييس
سلام
البته دانشگاه هاي دولتي سوئيس هزينه هاش كمتر از اينهاست.خيلي كمتر
هزينه ي زندگي دانشجويي با 1500 فرانك طبق گفته ي سايت دانشگاست! حالا اين 3000هزار تا مي دونم از كجا اومده.شايد براي دو نفر باشه
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
(2011-01-15 ساعت 18:59)علیرضا شیرازی نوشته:  
(2010-07-27 ساعت 21:38)sami3m نوشته:  اينجانب مدتي پيش براي يكي از دانشگاههاي سوييس USI در شهر لوگانو اقدام كردم مداركي كه فرستادم شامل ترجمه ديپلم 12 ساله بود و روزمه و نامه موتويشن و علاوه پرداخت مدرك 100 فرانك كه دانشگاه دريافت اين مدارك را تاييد كرد و گفت مابين ژوئن و ژولاي به درخواست شما پاسخ داده مي شود اما در كمال نا باوري دانشگاه با توجه به اينكه تمام مداركم درست بوده در خواست من را ريجكت كرد دليل ان اين بود انها گفته بودند من بايد در كنكور سراسري داخل ايران شركت كنم و كارنامه قبولي در رشته مربوطه را براي ما ارسال كنيد واقعا نمي دونم چي بگم خيلي از اين موضوع ناراحت شدم خوب اگر منطقي فكر كنيم اگر قرار بود در دانشگاه داخل ايران تحصيل ديگر چه نيازي بود كه اين همه وقتم را براي دريافت پذيرش در خارج كشور بگذارم كه بعدش اين پاسخ را دريافت كنم فقط نمي دانم اين قانون جديد كنكور از كي باب شده كه اينقدر دانشگاه نسبت به اين موضوع حساسيت دارد اگر منظورشان بررسي سطح دانشجو است خوب اين كنكور كه نمي تواند معيار خوبي براي تعيين سطح دانشجويان باشد حالا به نظر شما مشكل كار كجا بوده به نظر شما ايا دانشگاه بهانه اورده است يا اينكه مشكل جايي ديگر است

اين داستان سر دراز دارد
سلام؛
شما اطلاعی درباره معدلی که نیاز هست برای پذیرش در مقطع کارشناسی دارین؟البته من برای دانشگاه های خصوصی میخوام؛شما از شهریه هم اطلاعی دارین؟

تمام دانشگاه های دولتی سوییس کارنامه قبولی در کنکور رو لازم دارند شما اگر برگه مخصوص رو مطالعه می کردید جلوی هر دانشگاه اطلاعات پذیرش رو نوشته و این مورد هم جزش هست، مشکل ایرانی های اینه که قبل از انجام این کارا دقیق مطالعه نمیکنند.
من خودم زیر و بم نظام آموزشی سوییس رو در آوردم.
--
در ضمن بگم که به نظرم کنکور معیار خوبی برای سنجش دانش آموزان است، درسته من کاملاً با اساس کنکور مخالفم و از این سیستم غلط متنفرم چون خودمم الان در عمقش هستم، اما از نظر معیار من قبولش دارم، چون اگر کسی دبیرستان رو زحمت بکشه به راحتی میتونه در کنکور موفق بشه و اونا هم میدونند کسی که این رشته در فلان جا قبول شده سطح علمیش در چه حدیه.
--
در پاسخ شما: حداقل نمره دیپلم 12 و برخی دانشگاه ها 14 هست (البته دولتی ها رو میگم)
اما دانشگاه های خصوصی معمولا شرایط خاص علمی رو نیاز ندارند ولی شهریه هاش بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی هستش.
موفق باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام ،من مي خواستم براي خوندن پزشكي تو سوييس اقدام كنم اما توي يكي دو تا سايت خوندم كه سوييس به خارجي ها براي پزشكي پذيرش نميده ،اين مطلب تا جه حد درسته ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوستان من همین امسال واسه یه مسابقات اختراعات رفتم سوییس.
واقعا گرون بود.
آب معدنی بین 3_5 فرانک.
البته اگه از فروشگاه زنجیره ای مثل MIGROSS خرید کنی خیلی ارزون تر میشه.
کلا اینو بگم که اونجا مطمئنا ماهی 1500 فرانک به بالا پول می خواین.
من حداقلشو گفتم.
وقتا خوابگاه ماهی 1000 فرانکه ....
من تو شهر ژنو بودم.
از سایره شهرها بی اطلاعم.

ولی واقعا بی نظیره واسه زندگی و مهاجرت.

من توصیه می کنم هر جور شده برین.
البته هزینه خوابگاه رو خودم نپرسیدم از یه دانشجوی ایرانی که اونجا بود پرسیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: darksiren.s ، msar
با سلام و تشکر به خاطر مطالب مفیدتون.
سوال بنده در مورد پذیرش برای دکتری در سوئیس هست. اگر کسی از این موضوع و مقدار فاندی که دانشگاه ها معمولا برای دانشجوی دکتری میدهند اطلاعی داره، لطفا در فروم قرار بده. سوال دیگرم هم در مورد اون مقدار پولی بود که باید در ابتدای امر در بانکی در سوئیس قرار بدیم. آیا این مربوط به دوره لیسانس هست یا نه کلی می باشد؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان لطفا منو راهنمایی کنید.من فوق دیپلم گرافیک هستم و همسرم ترم 5 برق و الکترونیک آزاد .حالا میخایم بریم یه کشور اروپایی برای تحصیل(همسرم از اول برای کارشناسی بخونه و منم از کاردانی به کارشناسی) حدودا 50 60 میلیون هم پول داریم به نظر شما کدوم دانشگاه در سوئیس بریم که هم هزینمون کم باشه هم مدرک معتبر تر از ایران باشه و اینکه تحصیل به زبان انگلیسی باشه!و اینکه هزینمون حدودا ماهی چقدر در میاد برای هر ماه؟
خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید.مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام به همه دوستان
من ليسانس حقوق دارم از دانشگاه تهران البته در سال 76 و از اون زمان به بعد كارمندم. قصد ادامه تحصيل در يكي از دانشگاههاي فرانسوي زبان سوئيس يا فرانسه يا كانادا دارم ممنون ميشم راهنمايي كنين مخصوصا اگه از بورسيه گرفتن از اون دانشگاهها چيزي ميدونين
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با عرض سلام و خسته نباشید
کسی میتونه منو راهنمایی کنه
من لیسانس و فوق لیسانس در رشته مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه های دولتی به ترتیب از علامه و شهید بهشتی دارم با معدل بالای 17 و رتبه اول ارشد دانشگاه ازاد که فقط علوم تحقیقات داره میخواستم برای دکتری مترجمی زبان فرانسه دانشگاه ژنو اقدام کنم ایا با این رزومه میشه برای این دانشگاه یا دانشگاههای فرانسه زبان سوئیس اقدام کرد و دوم اینگه امکان بورس یا کمک هزینه تحصیلی گرفتن است یا نه ؟
ممنون میشم راهنمایی فرمایید
با سپاس فراوان
email: ghezelsefloo.mohammad@yahoo.com
پاسخ
تشکر کنندگان: asal1907 ، msar
سلام.دانشجوي مهندسي صنايع(سراسرسري)هستم.سربازي نرفتم.ولي از الان دارم كم كم مدرك ميگرم واسه ادامه تحصيل تو اروپا.وضعيت سويس چطوره؟ميشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام سوالی دارم
من الان ترم 4 رشته ی فیزیک هستم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تصمیم دارم خارج از ایران ادامه تحصیل بدم و از حالادارم برنامه ریزی میکنم ایاباید برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باید ترجمه ی ریز نمرات دبیرستان رو هم داشته باشم؟
برای رشته ی من چه دانشگاه دولتی رو پیشنهاد میکنید؟
مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام میشه لطفا یک نفر که میدونه جواب سوالا رو بده یا حداقل جواب سوال من!!!!!مرسی!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
من کارشناسی گرافیک دانشگاه آزاد هستم می خواستم ارشد تو سوئیس بخونم
میشه دانشگاه بهم معرفی کنین و هزینه های دانشگاه و زندگی اونجا رو بهم بگین و اینکه امتحان عملی داره ؟؟ و میگن مبلغ خیلی زیادی رو باید تو بانک به عنوان اعتبار داشته باشی درسته ؟ بعد از درس میشه واسه اقامت اونجا امیدوار بود
پاسخ
تشکر کنندگان: ILAA ، msar
سلام دوستان
من قبولی دانشگاه سراسری رو دارم ( رتبم فیزیک شریف رو می اورد ) ولی الان دارم برق سراسری می خونم که معدل دانشگاهم افتضاحه و میخوام برای فیزیک اقدام کنم معدل دیپلم هم ۱۸/۱۸ هستش
با توجه به سابقه ترسناک دانشگاهم شانسی برای پذیرش در کارشناسی دارم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان عزیزم
خیلی ممنون میشم که کمکم کنید
حقیقتش من دیپلم حسابداری از هنرستان دارم خواستم واسه دانشگاه سویس یا لندن اقدام کنم سوالم اینه
آیا دانشگاه سویس یا لندن مدرک هنرستان که دارم قبول میکنه ???
ممنونم میشم کمکم کنید????لندن راحت تر ویزا میده یا سویس???
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
برای مهاجرت برای ادامه تحصیل در سویس چه شرایطی لازم هس؟
دیپلم ندارم!
الان برای ادامه تحصیل بریم یا بعد کنکور؟
اگه میشه ی کم درباره شرایط وارد شدن به دانشگاه لوزان توضیح بدید!
ممنون میشم سوالاتم زیاده ! ممنون میشم جواب بدید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان