کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
استرالیا یا کانادا؟
(2013-11-28 ساعت 14:51)mahbube نوشته:  بنظر من که نیوزلند بهتره چون جمعیتش کمه و نیاز به خیلی مهارت های شغلی دارن چون جمعیتش منفی هم هست ارومه و طبیعتش زیباس امن هست
سلام
نیوزلند بازار کارش به مراتب از استرالیا کوچکتره و همینطور حقوق پایینتر
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، mahbube ، mhsenpc ، msar ، we are one
درود.من تمام این 5 صفحه رو خوندم و اطلاعات جالبی نصیبم شد.میخوام بدونم در حال حاضر روند مهاجرت به استرالیا سریعتره یا کانادا؟کدومش ساده تره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام
از لحاظ کار کردن و حقوق گرفتن استرالیا شرایط بهتری داره.
اقتصاد استرالیا بر پایه معادن بسیار زیاد در آن کشور هست و بعد تجارت آزاد و در کانادا اول تجارت آزاد و تولید محصولاتو بعد نفت و گاز و بعد معادن استوار می‌باشد. تجارت استرالیا بیشتر با آسیای شرقی‌ست و کانادا با آمریکا، بیشترین مراودات اقتصادی در جهان بین آمریکا و کاناداست( نه آمریکا و چین).
از لحاظ نژاد پرستی اوضاع هردو برابر و خوبه کمی کانادا بهتره، حمایت دولت از مهاجرین در کانادا بهتر است.
هردو کشور زیبا هستند ولی تورنتو کانادا از لحاظ زیبایی طبیعی خیلی ضعیف هست و تورنتو فقط دارای آسمان خراش و زندگی بی روح مردم می‌باشد.البته امنیت تورنتو خیلی بالاست و جزو شهرهای امن جهان محسوب میشه و اوضاع خیلی بهتری نسبت به برادر خودش نیویورک داره.
ونکوور کانادا هم از لحاظ شهرسازی و هم تکنولوژی و هم آب و هوایی عالیست و در کل این شهر بی رقیب در جهان است( بهترین شهر برای زندگی در جهان).
کلگری هم شهریست با تکنولوژی و مدرن ولی آب و هوای نسبتا سردی دارد( این شهر یکی از شهرای جنوبی و نزدیک به آمریکاست نه شمال کانادا) این شهر و شهر های همین استان(استانآلبرتا) کار در این شهر مثل استرالیا خوب گیر میاد با حقوق برابر و گاهی بیشتر، در این استان نفت خیلی زیاد بوده(کلا کانادا بعد عربستان دومین دارنده نفت جهان است ولی هنوز میزان استخراج مقبولی ندارد).
زبان در کانادا یا انگلیسی است یا فرانسه نه اینطوری که هم انگلیسی و هم فرانسه.مونترال دومین شهر بزرگ کانادا و فرانسوی زبان در جهان است(بعد پاریس).سبک معماری کاملا اروپایی است تورنتو (بزرگترین شهر کانادا و چهارمین بین آمریکا و کانادا) سبک معماری آمریکاییست و برج CN برای ۳۴ سال بلندترین سازه جهان بوده و ورزشگاه راجرز اولین ورزشگاه ساخته شده است که سقفش متحرک بوده در تورنتو کاناداست.
استان ساسکاچوان و مانیتوبا از لحاظ طبیعی مثلاست استرالیا هستند و کشت گندم در این استان‌ها اصلی ترین حرفه در این استان‌ها هستن، استان‌های کوچک کانادا وظیفه اصلی جذب توریست در کانادا را بر عهده دارند و مناطقی به زیبایی نیوزلند دارن.مردم کانادا اغلب در کشور خود یا آمریکا سفر می‌کنند و دلیلی برای اومدن به هیچ کشور دیگری برای دیدن زیبایی ندارند.مثلا بجای اومدن به پارییس یا به مونتریال و کبک سیتی می‌روند یا اگه کشته مورده برج ایفل باشند(که البته برج CN بیش از دوبرابر بلند تر و با طبقات شیسشه‌ای و بازدید برج در فضای بیرونی برج با کمر بند مخصوص و بدون حفاظ هیجان خیلی بیشتری داره) به لاس و گاس آمریکا می‌رند و برج ایفل ساخت آمریکا را می‌بینند و دلیلی نداره به فرانسه بیایند.
استرالیا دارای دو شهر مهم سیدنی و ملبورن هست که هردو شهر زیبا و با تکنولوژی هستند و سیدنی شهری صنعتی است و محل اصلی تجارت استرالیا می‌باشد.
استرلیا نزدیک نیوزلند است و می‌تواند از طبیعت بکر این کشور و خودش لذت ببرد ولی از اروپا و آمریکا دور است.
ملبورن و سیدنی همیشه جزو ده شهر اول برای زندگی جا داشته اند(معمولا ونکوور بهتر از این دو شهر است در این رنکینگ).از لحاظ آب و هوایی اگر استان بیریتیش کلمبیا کانادا را کنار بگذارین استرالیا خیلی خیلی بهتر می‌باشد.
در کل سیدنی خیلی بهتر از تورنتوست و ونکوور خیلی بهتر از ملبورن( مقایسه بین شهر‌های تو یه مایه ).
از لحاظ پاسپورت برابرند و لی کمی کانادا بهتره(بر طبق ویکیپدیا چهار کشور کانادا بیشتر از استرالیا می‌شه سفر کرد)
سطح دانشگاها تقریبا برابره(کمی استرالیا بهتره)
کانادا ۱۱ و استرالیا ۱۲ اقتصاد جهان‌اند.
خونه در هردو تقریبا هم قیمته و ماشین در استرالیا خیلی گرانتره(بیش از پنجاه درصد) چون ۷۰٪ ماشین‌های کانادا ساخت آمریکای شمالیست ولی استرالیا اصلا ماشین تولید نمی‌کند.
حتی ماشینهای خارج از کانادا مثل تویوتا هم اکثرا در کانادا ساخت کانادا یا آمریکاست
پاسخ
تشکر کنندگان: peyman.n ، USADream ، GreenRoad ، Cboy ، peymanmohajer ، eybaba ، mhsenpc ، msar ، AliReza.Sh ، copol ، sheghi
سلام
سایت numbeo.com هم سایته خیلی قویه که در کل دو کشورو از لحاظ کیفیت زندگی برابر دانسته ولی کانادا را بهتر از استرالیا قرار داده و رنکینگ ۲۰۱۳ کانادا پنجم و استرالیا دوازدهم است، در این رنکینگ
۱-سوییس ۲و ۳- آمریکا وآلمان (نزدیک به هم)
۴و۵و۶و۷- سوئد و کانادا و دانمارک و فنلاند ( نزدیک به هم) ... ۱۲- استرالیاست
البته فاصله استرالیا خیلی زیاد نیست
در همین سایت مقایسه کیفیت زندگی در شهر ها هم هست که اوضاع کانادا باز کمی بهتره ولی در کل خیلی نزدیک به هم هستند مثلا امتیاز کلگری ۱۹۶ هست و ادمونتون ۱۸۷ و تورنتو و ملبورن ۱۷۱
و سیدنی و ونکوور بیش از ۱۶۰ و مونتریال ۱۵۵ و Adelaide ۱۷۶ بود در حالی که نیو یورک ۱۲۶ و پاریس ۹۴ و لندن ۹۶ بود که معلوم می‌کنه اوضاع کانادا و استرالیا در مقایسه با بقیه عالی می‌باشد متاسفانه امتیاز ایران منفی بود .
چند دلیل دیگر واسه انتخاب کانادا
۱- میزان کم بودن نژاد پرستی که برای ما مهاجران خیلی مهمه (با کمی سرچ در وبلاگ‌ها نمونه نژاد پرستی تو استرالیا رو مییابید ولی در کانادا را نمی‌تونید بیابید)
۲- اتحاد خوب ایرانیان( تو استرالیا ایرانیا از هم فرار می‌کنند که با کمی سرچ می‌توانید متوجه شوید ولی در کانادا ایرانی‌ها کنگره ایرانیا (ICC) و شهر واسه خودشون دارن( شهر ریچموندهیل اطراف تورنتو))
۳- گرما و شرجی بودن استرالیا
۴- سوراخ بودن لایه اوزون در استرالیا که احتمال سرطان پوست خیلی زیاد است
۵- آینده بهتری پیش روی کاناداست اولا چون کانادا دومین دارنده نفت جهانه ولی استخراجش نسبتا الان پایینه و تا چند سال دیگه نزدیک به عربستان صادر خواهد کرد دوما آمریکا در حال خروج سرمایه خود از چین به هنده و خورشید چین بزرگترین شریک اقتصادی و خریدار استرالیا غروب خواهد کرد و به بزرگترین دشمن استرالیا( هند) منتقل میشه و احتمالا اوضاع اقتصادی آمریکا بهتر خواهد شد ( بزرگترین شریک اقتصادی کانادا آمریکا و آمریکا کاناداست)
۶- مهاجرت به کانادا با کلاس تره
اگه مخالف نظرات من هستید لطفا پاسخ دهید
من کلا پس از تحقیق فراوان و رایزنی کانادا را انتخاب کردم
البته اکثرا هم کانادا را انتخاب می‌کنند
پاسخ
تشکر کنندگان: peyman.n ، eybaba ، mhsenpc ، sajjad1992 ، smart ، msar ، copol
خدا كمك كنه همه بچه ها هر جا كه آرزو دارن بتونن برن
پاسخ
تشکر کنندگان: آرمینa ، sajjad1992 ، msar ، copol ، we are one
(2011-05-11 ساعت 17:47)aminiani نوشته:  من سرما رو بیشتر میپسندم و 1 سال هم در انگلیس زندگی کرده ام که اونجا هم کلی سرد بود..من بیشتر ترجیح میدم برم کانادا چون بهتره..ولی اگر خدایی ناکرده نتونم برم کانادا حتما واسه استرالیا اقدام میکنم..دوستم الان اقدام کرده و منتظر امتحان ایلتسه.....ولی من میگم کانادا از استرالیا بهتره...
گفتن و فکر کردن به اینکه استرالیا،کانادا،امریکا یا فلان کشور اروپایی بهتره مثل اینه که بخوای بین قورمه سبزی،کباب و جوجه یا ماکارونی و.. بگی کدوم خوشمره تره و بهتره.اولا یکم سلیقه ای میشه،دوما معمولا اخرش بعد از یه عالمه فکر و تحقیق به هیچ نتیجه ای نمیرسی و تفاوت چندانی نداره که بخوای مقایسه کنی.اما چیزی که باسه همه روشنه و قابل مقایسه هستش اینه که از نیمرو بهتره.البته ممکنه کسی هم همون نیمرو با پیاز رو به همش ترجیح بده.تبدیل به بحث اشپزی شدBig Grin
هر کدوم از این کشورا ویزا بدن با کله باید رفت.وسط اروپا و امریکا که زندگی نمیکنیم که فقط کافی باشه اتخاب کنیم و بریم.Smile
(البته همونم نمیتونه کلشو بندازه پایین و هر جا خواست بره زندگی کنه)
در ضمن تعجب میکنم بعضیا چیزایی عجیبی مثل قدمت کشور ملاک قرار میدن.اگه ملاک قدمته که همینجا بمونید اگه اشتباه نکنم حداقل 8000 ایران قدمت داره.یا مثلا یه جا خوندم چون افرادی مثل گاندی در هند به دنیا اومدن و زندگی کردن پس کشور خوبیه باسه زندگی.Cool
تفاوت این کشور ها فقط در جزئیاتی مثل اب و هوا شاید محسوس و قابل مقایسه باشه نه اقتصاد و تکنولوژی این کشورها.بین نمره 19.5 و 19.75 نباید سخت گرفتCool
پاسخ
تشکر کنندگان: eybaba ، mhsenpc ، smart ، msar ، mona_ir ، sahar2016 ، copol ، pedram7 ، we are one
(2012-08-27 ساعت 09:59)masih sh نوشته:  هزینه های زندگی در استرالیا بسیار بالاست.قیمت اتومبیل دو برابر آمریکا و کاناداست.(قابل توجه علاقه مندان به خودرو)همین طور قیمت خونه.
ورود بیش از حد مهاجران غیر قانونی به استرالیا باعث شده که کیفیت زندگی پایین بیاد.
به نظر من استرالیا جو بسیار سردی داره.مردمش بسیار آروم هستند و جنب و جوشی درشون دیده نمیشه.
در نظر بگیرید که یک هفته تعطیلی یا مرخصی پیش رو دارید.تنها جایی که میتوانید به آن سفر کنید نیوزیلند هست . زیرا استرالیا بسیار دور افتاده است و سفر به کشور های دیگه زمان زیادی میخواد(ساعت ها باید در هواپیما بنشینید).در واقع اگر به استرالیا آمدید باید قید مسافرت خارجی رو بزنید.داخل استرالیا هم که کلا مسافرت معنی نداره چون مناطق مرکزی آن بدون سکنه است و تماما بیابان هست.
همون جور که دوستان گفتن مشکل لایه ازون در استرالیاست. که روز به روز این مشکل ابعاد وسیع تری پیدا میکنه.آیا این ریسک رو قبول میکنید که هر لحظه ممکنه سرطان بگیرید؟
دوستان برخی از موضوعات بالا رو قبلا گفته بودند.

سلام

حالا نه اینکه ما تو ایران داریم سرطان نمی گیریم

بنرین آلوده هوای آلوده همه چیشه بدتره
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، mona_ir ، sahar2016 ، we are one
دوستان در مورد کار در استرالیا چند سوال داشتم.
این بدیهی است که حتی اگر کسی با آیلتس 4 اسکیل 7 هم بره استرالیا برای مکالمه در حد کاری مشکل خواهد داشت. برخورد کارفرماها با این موضوع چطوره؟
چقدر زمان می بره تا به قول معروف جا بیفی و کار تخصصی پیدا کنی؟
کسانی که تجربه کار ایرانی دارند , مخصوصا اگر کم باشه قطعا با سیستم اونجا هماهنگ نیستن و مثل یک آدم صفر می مونن. آیا کارفرماها اونجا حاضرم چنین افرادی را بپذیرن؟یا به عنوان کار آموز قبول کنن ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
اين سوال خيلي براي من حائز اهميت هست. من امكان اقامت دائم در هر دو اين كشورها رو دارم و بكبار هم به هر دو كشور لند كردم ولي انتخاب مكان زندگي واقعا برام سخته!


 
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان مقیم یه کمک میکنید؟

شرایط فعلی : 29 ساله. مجرد- لیسانس نرم افزار - 2 3 سال سابقه بیمه دارم- از نظر تخصص تو رشته خودم واقعا هیچی ریز بلد نیستم ولی به قول بعضیا دریای عمق 1 سانت...

مهارت های جدی: Kaspersky نسخه های سازمانی- تا حد زیادی وردپرس و سیستمهای مدیریت محتوا-




توصیه شما با این وضع کدوم کشوره و راحت تره برای ادم تنبلی مثل من؟ پیشنهادتون مطالعه کدوم زمینه های ایتی هست که زودبازده تر باشه و سابقه کار کمتر( و زبان کمتر بخاطر ضعف ما ایرانیا) بخاد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
برنامه نویس سی شارپ هستم. قصد دارم بدونم چطور میتونم برای کار مهاجرت کنم؟

 
پاسخ
تشکر کنندگان:
من دانشجوی دکترا معدن دولتی داخل ایران هستم 33 ساله و همسرم هم دبیر آموزش و پرورش هستن و فوق لیسانس کامپیوترو 34 ساله. ایشون 7 سال سابقه کار آموزش و پرورش (استخدام رسمی. دبیر کامپیوتر) تا الان دارن و من هم 8 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی( مسئول دفتر فنی شرکت معدنی). من اصلا رشته ام رو تخصصی کار نکردم و همسرم هم مهارتش در رشته اش کاملا معمولیه یعنی مهارت آنچنانی در رشته خودمون توی ایران کسب نکردیم که رزومه قوی ای داشته باشیم. یک فرزند 6 ساله هم داریم. همسرم تازه برای یادگیری زبان میخواد اقدام کنه و منم زبانم معمولیه رو به پایینه..نمیدونم آیلتس رو چند بگیرم و هنوز واس آیلتس اقدام نکردم.
میخواهیم که به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنیم و واس همین میخوام از الان شروع کنم به برناه ریزی هاش که تا 3 سال دیگه که درسم تموم میشه به یک نتایجی رسیده باشیم: و انتظارتمون از مقصد مهاجرتمان هم به شرح زیر هست:
1- موقعیت شغلی و درآمد و بیمه
2- طببعت و آب و هوا.... من عشق طبیعت لوکیشن سریال آن شرلی هستم... مثل طبعیت اطراف شهر کلن آلمان بود. فوق العاده سرسبز با مرتع و درخت و ...
3- سطح رفاه
4- ثبات و احترام کاری و اجتماعی
5- شرایط تحصیلی و آموزشی و فرهنگی عالی برای فرزندم
6- امنیت
7- زندگی و کار بدون استرس همراه با لذت از زندگی

لطفا راهنماییم کنید که:
1- از بین این کشورها کدام برای خواسته های ما مناسبتر هست؟؟
2- و همینطور مراحل مهاجرتش راحتتره؟؟
کانادا
استرلیا
ضمنا ترجیح میدهیم تا جایی که امکان داره ویزای تحصیلی نگیریم آخه دیگه واقعا درس خوندن از حوصله ام خارجه....
3- لطفا مراحل اقدام برای مهاجرت رو برام مفصل توضیح بدید؟ من هیچ اطلاعاتی در موردشون ندارم....
4- همسرم میخواد یک رشته رو فنی و حرفه ای شروع کنه به تحصیل . برای مهاجرت چه رشته ای رو پیشنهاد میدید که بکارش بیاد؟؟

5- ضمنا در رابطه با مهاجرت به آلمان هم یه مقایسه با کشورهایی که گفتم رو بهم بگید...البته بخاطر زبان آلمانی اصلا تمایلی ندارم مگر اینکه مزیتهای بیشتری داشته باشه.
سپاسگزارم از وقتی که میگذارید و صبوریتون
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-10-07 ساعت 01:39)m_f_sky نوشته:  من دانشجوی دکترا معدن دولتی داخل ایران هستم 33 ساله و همسرم هم دبیر آموزش و پرورش هستن و فوق لیسانس کامپیوترو 34 ساله. ایشون 7 سال سابقه کار آموزش و پرورش (استخدام رسمی. دبیر کامپیوتر) تا الان دارن و من هم 8 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی( مسئول دفتر فنی شرکت معدنی). من اصلا رشته ام رو تخصصی کار نکردم و همسرم هم مهارتش در رشته اش کاملا معمولیه یعنی مهارت آنچنانی در رشته خودمون توی ایران کسب نکردیم که رزومه قوی ای داشته باشیم. یک فرزند  6 ساله هم داریم. همسرم تازه برای یادگیری زبان میخواد اقدام کنه و منم زبانم معمولیه رو به پایینه..نمیدونم آیلتس رو چند بگیرم و هنوز واس آیلتس اقدام نکردم.
میخواهیم که  به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنیم و واس همین میخوام از الان شروع کنم به برناه ریزی هاش که تا 3 سال دیگه که درسم تموم میشه به یک نتایجی رسیده باشیم: و انتظارتمون از مقصد مهاجرتمان هم به شرح زیر هست:
1- موقعیت شغلی و درآمد و بیمه
2- طببعت و آب و هوا.... من عشق طبیعت لوکیشن سریال آن شرلی هستم... مثل طبعیت اطراف شهر کلن آلمان بود. فوق العاده سرسبز با مرتع و درخت و ...
3- سطح رفاه
4- ثبات و احترام کاری و اجتماعی
5- شرایط تحصیلی و آموزشی و فرهنگی عالی برای فرزندم
6- امنیت
7- زندگی و کار بدون استرس همراه با لذت از زندگی

لطفا راهنماییم کنید که:
1- از بین این کشورها کدام برای خواسته های ما مناسبتر هست؟؟
2- و همینطور مراحل مهاجرتش راحتتره؟؟
انگلیس
کانادا
استرلیا
ایرلند
اسکاتلند
نیوزلند
ضمنا ترجیح میدهیم تا جایی که امکان داره ویزای تحصیلی نگیریم آخه دیگه واقعا درس خوندن از حوصله ام خارجه....
3- لطفا مراحل اقدام برای مهاجرت رو برام مفصل توضیح بدید؟ من هیچ اطلاعاتی در موردشون ندارم....
4- همسرم میخواد یک رشته رو دانشگاه پیام نور شروع کنه به تحصیل که یک مدرک لیسانس یدک هم داشته باشه برای مهاجرت چه رشته ای رو پیشنهاد میدید که بکارش بیاد؟؟ من مترجمی زبان مد نظرم هست

5- ضمنا در رابطه با مهاجرت به آلمان هم یه مقایسه با کشورهایی که گفتم رو بهم بگید...البته بخاطر زبان آلمانی اصلا تمایلی ندارم مگر اینکه مزیتهای بیشتری داشته باشه.
سپاسگزارم از وقتی که میگذارید و صبوریتون

بعد از بیش از هفت سال زندگی در امریکا با قاطعیت نظرم این هست که در کشورهای دور مثل امریکا کانادا استرالیا زندگی کردن برای افرادی که وضعیت زندگیشان با زندگی در اروپا ممکن است فرق چندانی نکند، اشتباه هست!
مگر چند بار قراره زندگی کنین؟ حیف نیست ادم تو اروپا نباشه و همش بتونه بره سفر و از تنوع فرهنگی و زبانی و تاریخی اروپا لذت ببره؟
بنظرم اینکه چشم ادم رو ببندن و در کشوری به وسعت کل اروپا هر جاش باز کنند و ادم نتونه بگه کجای اون کشوره واقعا کسالت اوره!!! من هر جای امریکا میرم خیلی برام یکنواخته (بجز نشنال پارکها که واقعا بینظیر هستند) و اروپا رو بیشتر دوست دارم مخصوصا از خوش مشرب بودن و سادگی ایرلندی ها خیلی خوشم میاد.
در ضمن دوستانم میگن دولت استرالیا خیلی دزده و کارش چاپیدن از افراد عادی به انواع اقسام اسمها و ریختن بخشی از پول تو حلق مفت خوران جامعه و برداشتن بقیه اش است!
کانادا هم خدمات اجتماعیش و مردمش یکم بهتر از امریکاست ولی از نظر شهریت و مدرنیته بنظرم خیلی عقبه (به استثنای یکی دو سه شهر مطرحش). یکجایی خواندم که بیش از نود درصد جمعیت کانادا در فاصله کمتر از صد کیلومتری مرز امریکا زندگی میکنند!!
نیوزاند هم که اصلا بنظرم جای زندگی نیست. بینهایت دور و در مقایسه با استرلیا اصلا مزیتی نداره.
پاسخ
تشکر کنندگان: m_f_sky ، gbtm ، marco250 ، kasra
ما میخواهیم تا زمانی که از نظر زبان و موارد دیگه برای مهاجرت (غیر تحصیلی به کانادا یا آلمان و یا استرالیا) آماده میشیم چند مدرک فنی و حرفه ای هم بگیریم. همسرم دیپلم کامپیوتر هنرستان و فوق لیسانس کامپیوتر داره و 7 سال سابقه کار تا الان در رابطه با دبیری کامپیوتر داره. من هم فوق لیسانس معدن دارم و تا الان هم 8 سال سابقه کار معدنی دارم. بنظرتون چه مدرک فنی و حرفه ای بگیریم خوبه؟؟ آیا گرفتم مدرک فنی وحرفه ای امتیازی برای مهاجرت حساب می شود و آیا برای کار پیدا کردن در کشور مقصد فایده ای دارد؟ مثلا گرفتن مدرک فنی و حرفه ای حسابداری از سازمان فنی و حرفه ای؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-10-08 ساعت 23:17)m_f_sky نوشته:  ما میخواهیم تا زمانی که از نظر زبان و موارد دیگه برای مهاجرت (غیر تحصیلی به کانادا یا آلمان و یا استرالیا) آماده میشیم چند مدرک فنی و حرفه ای هم بگیریم. همسرم دیپلم کامپیوتر هنرستان و فوق لیسانس کامپیوتر داره و 7 سال سابقه کار تا الان در رابطه با دبیری کامپیوتر داره. من هم فوق لیسانس معدن دارم و تا الان هم 8 سال سابقه کار معدنی دارم. بنظرتون چه مدرک فنی و حرفه ای بگیریم خوبه؟؟ آیا گرفتم مدرک فنی وحرفه ای امتیازی برای مهاجرت حساب می شود و آیا برای کار پیدا کردن در کشور مقصد فایده ای دارد؟ مثلا گرفتن مدرک فنی و حرفه ای حسابداری از سازمان فنی و حرفه ای؟

مقررات مهاجرت به استرالیا هر چند وقت یکبار تغییر می‌کنه،حتا اگه الان هم واجد شرایط باشید معلوم نیست برای ۳-۴ سال بعد که می‌خواهید اپلی‌ کنید مقررات و امتیاز‌ها همون باشه.ضمنا استرالیا اصلا کشور مدرک گرایی نیست،یانی مهم نیست چند تا مدرک دارید،مهم اینه که بتونید کار خواسته  شده رو به نحو احسن انجام بدید.

یک نکتهٔ دیگه تا اون جایی که میدونم مدارک فنی‌ حرفی‌ ایران فکر نمیکنم قابل تاید در اونجا باشه. با توجه به شرایط شما فکر می‌کنم اولین و مهمترین قدم یاد گیری زبان هست که اونجا از نا‌ن شب هم واجب تره.
پاسخ
تشکر کنندگان: m_f_sky ، yami ، Saeid shirzadi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان