کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ویزای EB-۱
دوستان عزیز من حدود دو ماه قبل approval notice رو دریافت کردم .میشه راهنماییم کنید که معمولا چه مدت بعدش اعلام میکنند که کدوم کنسولگری باید برم ؟ضمنا من وکیل گرفتم و از طریق لاتاری اقدام نکردم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، kambiz1 ، msar ، milspider
دوستان عزیز .من از طریق وکیل و با تقاضای EB1A اقدام کردم.الآن دو ماه گذشته و وکیل من متاسفانه فعلا در دسترس نیست .همون موقع بعد از قبولی مدارکم رو شامل سند ازدواج و شناسنامه ها ترجمه کردم و تحویلش دادم.ضمنا در برگه approval هم نوشته ما کیس شما را به NVCمی فرستیم البته نامه قبولی برای وکیلم ارسال شده.حقیقت اینه که کمی عجولم و چون برای کارهام می خوام برنامه ریزی کنم دوست دارم بدونم حداکثر از بعد از قبولی چقدر طول میکشه تا وقت سفارت بدن؟ کسی تا به حال از این طریق اقدام کرده ؟ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Tomas ، mahsa2 ، msar
با سلام

دوست عزیز توصیه می‌کنم کمی‌ صبر پیش کنید ، تا اونجایی که من اطلاع دارم حد عقل ۴-۵ ماه طول میکشه ، البته به وکیلتون هم مربوط می‌شه که چقدر زرنگ باشه ، به هر حال زمان بر هستش .

ممنون میشم که اگه مایل هستین برای بقیه بچها نحوه اقدام کامل شرح بدین.








با تشکر
نامه­ی چارلی چاپلین به دخترش
ژرالدین، دخترم! اینجا شب است... شب نوئل؛ در قلعه­ی کوچک من همه­ی این سپاهیان بی سلاح خفته­اند، نه تنها برادر و خواهر تو، حتی مادرت. به زحمت توانستم بی آن که این پرندگان خفته را بیدار کنم، خود را به این اتاق کوچک نیمه روشن، به این اتاق انتظار پیش از مرگ، برسانم.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، copol_fazaee ، mavarfan ، Tomas ، آلیس-1980 ، msar
سلام دوستان این سایت یه چیزی کم داره اونم اینه که کمتر کسی در مورد ویزای ورزشی توش نوشته البته چندجا اشاره شده ولی جوابی یافت نشده خوب به نام خدا شروع میکنم من خودم اطلاعات زیادی در مورد ویزا های ورزشی دارم ولی EB-1 تنها ویزایی که می تونید باهاش گرین کارت بگیرید ویزا های دیگه هم مثل p و o وجود داره(لازم به ذکر که این نوع ویزا هاهم شاخه های مختلفی دارند که ویزای ورزشی شامل o-1 میشود) که این ویزاها غیر مهاجرتی هستند البته ویزاهای o قابل تمدید هستند خوب بگذریم بریم سراغ ویزای EB-1 این ویزا به دسته های مختلفی تقسیم میشه که من میرم سر ویزا برای افراد با توانایی های فوق العاده این ویزا شامل افرادی که دارای مدرک ملی یا بین المللی و دستاورد های در زمینه های ورزشی. علمی. هنری .تجارت . تحصیلی میشود فرد متقاضی نیازی به کارفرمای آمریکایی برای حمایت از وی نداره و نتیجتا داشتن گواهی از ادراه کار برای این دسته افراد ضروری نیست ضمنا این دسته متقاضیان باید قصد خود را برای کار کردن در زمینه ی قابلیت ویژه ی خود برای دستیابی به یک دستاورد مشترک که کشور آمریکا از آن نفع ببرد ثابت کنند
خوب بحث ما سر ویزا برای ورزشکاران بود که به این بحث ادامه میدیم( لازم به ذکر که این اطلاعات از انگلیسی به فارسی ترجمه شده و منبعشم سایت های مختلف در مورد این نوع ویزاست)
من اینطور که توی این سایتا خوندم نیازی به کارفرما نیست خوب منم شروع کردم به زنگ زدن به وکیل های مختلف شاید 20 تا وکیل هر کدوم جواب سربالا میدادند که ما آخرش نفهمیدیم چی شد ولی یکشون یه ذره واضح بود گفت اگه مدرک ملی دارید نیاز به یه حمایت کننده تو آمریکا دارید و اگه مدرکتون بین المللی نیازی ندارید و میتونید خودتون درخواست بدید من بهش گفتم ولی من تو سایت خوندم که نیازی به کارفرما نیست گفت تو کدوم سایت گفتم همه ی سایتا و گفت تجربه ی شخصی من یه چیز دیگه میگه و در آخر هم باز ما چیزی نفهمیدیمBig Grin
من چون خودمون دارای مدرک ملی هستم یه نفر پیدا کردم که ما رو ساپورت کنه ولی اونم گفت باید 500 دلار واسم بفرستی به نظر شما امکانش هست؟؟بشه ویزا گرفت؟
اگه چه مدرک ملی یا بین المللی دارید بیکار نشینید دست به کار شید چون این نوع ویزا به مراتب راحت تره و زمان صدوره ویزا خیلی کم و در نظر داشته باشید که هر چقدر که جوون تر باشید شانس گرفتن ویزا با این نوع ویزا راحت تره
امیدوارم به کارتون اومده باشه سوالی هست درخدمتم
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
با سلام و تشكر از زحمات و اطلاع رساني كه داريد به دوستان متقاضي براي مهاجرت انجام ميدهيد. من چند سوال داشتم كه شايد كمي ابتدائي باشه ولي بدليل اينكه تازه دارم براي مهاجرت به آمريكا از طريق EB1ااقدام مي كنم جواب به اين ها برايم مفيد خواهدبود...من طي تماسهائي كه با وكيلم داشتم و اطلاعاتي مختصري كه به ايشان دادم با توجه به فعاليتهاي هنري كه در داخل ايران انجام دادم در زمينه هاي نويسندگي ،كارگرداني و ساخت فيلم و همكاري با ارگانهاي هنري مختلف و تلويزيون تقريبا چهره شناخته شده اي در اين عرصه هنر و ادبيات و سينما هستم.ايشان تشخيص دادند كه واجد شرايط براي دريافت ويزا مهاجرتي EB1 هستم .قبلا وكيل ديگري گفته بودند كه ويزاي O1قادر است براي من اخذ كند.حالا چند سوال:

1-تفاوت ويراي EB1 , O1در چيست؟ و اصولا تفاوت يا مزايا ويزاي مهاجرتي با غير مهاجرتي در چيست؟

2-وكيلم اشاره كرده بودند كه براي EB1من كارفرماي كاري نياز ندارم .آيا صحيح است؟

3-در صورت موفق بودن مراحل اخذ ويزاي EB1 آيا اين ويزا تنها براي من صادر مي شود .بعبارتي آيا من تنها قادر خواهم بود وارد خاك آمريكا شوم يا با همسر و فرزندم؟

4-طول پروسه براي اين ويزا چقدر است؟ و پروسه آن پس از ورود به خاك آمريكا به چه صورت خواهد بود نا به گرين كارت تبديل شود.

5-آيا در مورد كل هزينه اي كه وكيل براي اين ويزا دريافت مي كند اطلاعي داريد؟

6-بعد از پر كردن I-140 توسط وكيل آيا پرونده شخصا قابل رديابي هست؟

7اصولا چه تضميني براي انجام صحيح كار و اخذ ويزا از طرف وكيل وجود دارد؟


ممنون اگر به سوالات كامل جواب دهيد

ارادتمند شما

عليرضا


پاسخ
تشکر کنندگان: pashaneco ، wushu kung fu ، eblam ، Tomas ، ginjer ، goldfish_729 ، msar
دوست عزیز وقتی تاپیکی به این نام هست نباید این تاپیک رو ایجاد میکردید و همون جا سوالتون رو میپرسیدید
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=3121 می تونید در این تاپیک میپرسیدید
من جواب سوالات شما رو تا حدی که می دونم بهتون میگم
1- O-1 یک ویزای غیر مهاجرتی که شما نمی تونید با این ویزا گرین کارت بگیرد وغیر مهاجرتی به این معناست که شما تنها مدتی قادر به زندگی در آمریکا هستید و بعد از مدتی باید از آمریکا خارج شید البته می تونید این نوع ویزا رو تمدید کنید EB-1 یک ویزای مهاجرتی طوری که شما میتونید گرین کارت بگیرید و به طور دائم در آمریکا زندگی کنید و سیتیزن آمریکا شوید

2- بله دوست عزیز نیازی به کارفرما ندارید برای اطلاعات بیشتر این جا رو بخونید
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=3121 که شرایطش رو تو این لینک نوشتم
3- اطلاع ندارم ولی فکر کنم فرد متقاضی میتونه همسر و فرزندان خود روهم ببره
4- این نوع ویزا تقریبا یه پروسه کوتاه مدت داره که در مقایسه با ویزاها دیگر زمان کمتری میبره
5- وکیل های قیمت های مختلفی میگیرند فقط مطمئن شید که وکیلتون قابل اطمینان باشه اگه میشه نام ایشون رو بگید؟
6- نمیدونم
7- دوست عزیز هیچ تضمینی از طرف وکیل وجود نداره که بگه 100 در 100 به شما ویزا میدن فقط وکیل به کار ماهر تره و می تونه (شاید) پروسه رو در زمان کوتاه تری واگذار کنه

سوال دیگه بود در خدمتم
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Tomas ، msar ، victor2016
خوبه ولی بازم معلوم نیست چه جوری اقدام کنیم من مدرک اسیای دارم 2 تا طلا با کلی حکم ای مختلف اولین قدم چی هست ؟ یه پیام خصوصی بده ای دی یاهوتو بده یا فیس بوک که امارشو دقیق در بیاریم
پیچ جاده پایان جاده نیست مگر اینکه تو نپیچی Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، kambiz1 ، msar
نه یاهو دارم نه فیس بوک البته ایمیل هست اگه می خوای Big Grin

چرا همین جا نمی پرسی که دیگران هم استفاده کنن؟

راستی تا حالا با وکیلی صحبت کردی؟
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Tomas ، msar
خواهشا همین جا مطرح کنید که ما هم استفاده کنیم.
آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم
یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar ، storagemeter
دوستان یه سوال اساسی دارم لطفا جواب بدید واقعا مهمه

راستش می خواستم برای EB-1 اقدام کنم نمی دونم ابتدا باید مدارکم رو بفرستم سفارت و بعد اونا برام وقت مصاحبه بدن یا اینکه وقت سفارت بگیرم مدارکمم با خودم ببرم ( ویزای ورزشی)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Tomas ، msar
اقا امارشو در اوردی به من خبر بده منم مطلع شم خیلی ممنون میشم هیچ رهنمایی درستی درباره این مدل وجود نداره متقاضی ها شم کم اند . باید روش خوبی باشه .جزئیاتش معلوم نیست .
پیچ جاده پایان جاده نیست مگر اینکه تو نپیچی Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، msar
کسی نبود جواب من و بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوست من یکم از شرایطت بگو ببینم کجای کاری سربازی رفتی ؟؟؟؟
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Tomas ، msar
بهاران عزيز
سلام

اگه ممكنه به اين سوالات پاسخ بدبد چون من هم تقريبا در همين مرحله EB1aهستم و شايدبه من و بچه هاي ديگه راهنمائي شما كمك كنه:

1-مي خواستم بدونم كه از طريق كدوم توانائي( هنري يا ورزشي ) تونستيد اقدام كنيد و approveبشيد ؟اگر از طريق قابليت هنريه آيا حتما چهره شناخته شده بين اللملي باشيد يا اينكه اگر در داخل كارهاي قابل قبول هنري كرديد و اون 10شرط (ability)كه واسه اين ويزا تعيين كردند رو داشته باشيد كافيه؟

2- آيا تو همون مرحله اول(تكميل فرم e140) تمام مداركتون رو ترجمه كرديد و فرستاديد؟و از كل مبلغ قرارداد تا حالا چه مقداري به ايشون داديد؟

3-بيشتر وكيلها اطلاعات ناقصي درباره ويزاي eb1دارند.باتوجه به اينكه وكيل شما تونسته اينكار رو واسه شما انجام بده اگه ممكنه شماره تماس و نام وكيلتون رو مي خواستم داشته باشم و مشاوره بگيرم.اگه بتونيد براي من ايميل كنيد ممنون ميشم
reza_sarv2003@yahoo.com

4- در كل تا اونجا كه من مي دونم حدافل زمان واسه وقت سفارت 4ماهه و فكر مي كنم جاي نگراني نباشه

با تشكر

رضا


پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Tomas ، msar ، jsmlz
سلام لطفا اگه میشه بیشتر توضیح بدید

1- از طریق ورزش بود یا هنر؟
2- چگونه اقدام کردید؟
3- مدارکتون در رشته ی که تقاضا دادید چی بودند؟ ملی یا بین المللی؟
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، Tomas ، msar
بچه ها سلام.من یک خبر خوب براتون دارم و اون اینکه من تا حدی می دونم چیکار باید کرد.راستش wushu جان مدارک را باید اول بهNVCفرستاد.بعد اونها خودشون وقت مصاحبه میدن.البته اگه کیست قبول شه.میگن مصاحبش چیز خاصی نیست.و اینکه اگر کسی زبانش خوبه می تونه بره به سایتwww.USCIS.comو اونجا در قسمتImmigrant Visasو زیر شاخهEB1همه اطلاعات مربوطه رو بخونه.راجع به o1 هم چیزی نمیدونم!D:
قیمت وکیلشم گرونه وحول و حوش 30 ملیون و ایناست.البته میگن جدیدا داره دست زیاد میشه واسه اینکار.از اینور اونور شنیدم 5 ملیونیشم داره میاد به بازارD:
پاسخ
تشکر کنندگان: wushu kung fu ، Tomas ، msar ، victor2016




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان