کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن مهندسین کشاورزی
با درود فراوان خدمت تمامی دوستان
من قصد خرید یا سرمایه گذاری و شراکت در مزرعه ای واقع در ایالت کالیفرنیا رو دارم از دوستانی که توی این زمینه فعالیت دارند یا میتونن لینکی رو معرفی کنند ممنون میشم اطلاعاتی در اختیارم بگذارندو راهنمایی کنند
باتشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، goody ، kiasina ، msar
سلام من تحصيلات فوق ليسانس در رشته علوم سياسي دارم اما تقريبا تجربه 30 سال كشاورزي دارم اماده همكاري هستم
پاسخ
تشکر کنندگان: kiasina ، ASALI ، nedali ، msar
(2012-10-30 ساعت 21:12)ASALI نوشته:  حقایقی در باره کشاورزی آمریکا

بیست و دو میلیون کارگر آمریکایی،تولید،فرآوری،فروش و تجارت ،غذا و مواد فیبری آمریکا را انجام می دهند.اما فقط 4.6(4 و شش دهم)میلیون نفر از آنها ،(اندکی کمتر از 2 درصد جمعیت آمریکا)، در مزارع زندگی می کنند .

مصرف کنندگان،547 میلیارد دلار برای مواد غذایی تولید شده در مزارع و دامداریهای آمریکا مصرف می کنند.سهم کشاورز از هر دلار مصرف شده برای مواد غذایی،حدودا 23 سنت است.بقیه برای هزینه های مربوط به مزرعه از قبیل دستمزدها ،و مواد اولیه برای تولید،فرآوری،بازاریابی،حمل و توزیع است.

بطور متوسط،در هر ساعت (از24 ساعت در شبانه روز و365 روز در سال)،حدود 6 میلیون دلار محصولات کشاورزی،شامل: غلات،دانه های روغنی، پنبه، گوشت، سبزیجات،غذای فوری برای صادرات به بازارهای خارجی،تحویل می شود.

همه اینها بدین معنی است که مشاغل بیشتر و دستمزدهای بالاتری در سراسر آمریکا بوجود می آید. صادرات کشاورزی آمریکا، سالانه بیش از 100 میلیارد دلار در فعالیتهای تجاری اقتصاد آمریکا تولید می کند و در حدود یک میلیون شغل برای کارگران فراهم می کند.

اراضی کشاورزی،سکونت گاه بیش از 75 درصد حیاط وحش آمریکا را فراهم می کند.افزایش جمعیت آهو، گوزن شمالی، مرغ آبی، و دیگر گونه های مشخص،در چند سال گذشته،چشمگیر بوده است.

اتانول و سوختهای بیو-دیزل جدید،از ذرت،و دیگر غلات، تولید شده و منافع زیادی را برای محیط زیست و امنیت انرژی فراهم کرده اند.

کشاورز امروزه و مزرعه خانوادگی

در حدود دو میلیون دامداری و مزرعه خانوادگی در آمریکا وجود دارد.نزدیک به 90 درصد مزارع آمریکا ،توسط بنگاه های شخصی و یا خانوادگی اداره می شوند.بخش کشاورزی آمریکا برای 15 درصد جمعیت آمریکا شغل(شامل تولید کشاورزی،تولید نهاده های مزرعه، فرآوری و بازاریابی از خرده فروشی تا عمده فروشی) را فراهم می کند.

یک بررسی جدید از کشاورزان و دامداران جوان آمریکایی نشان داد که 97.2 %آنها برنامه ریزی دارند که کار در مزرعه و مرتع و دامداری را برای زندگی انتخاب کنند.و 90% گفته اند که علاقمندند که فرزندانشان هم، قدم در جای پای آنها بگذارند.این موضوع ،یک انگیزه قوی را برای کشاورزان و دامداران بوجود می آورد تا در حفظ و نگهداری منابع طبیعی دارایی های خود بکوشند.نه تنها ، اراضی و منابع آن ،نیروی حیات کشاورز امروزی را عرضه می کند،بلکه آینده را برای خانواده و تجارتش تقدیم می کند.

دامداران و کشاورزان آمریکایی دارای تخصص های واقعی هستند.اغلب کشاورزان و دامداران آموزش دیده اند و دارای گواهینامه هایی در خصوص کاربرد مواد شیمیایی کشاورزی هستند.کشاورزان ،خاک مزرعه را قبل از کاربرد کودهای شیمیایی، آزمایش و ارزیابی می کنند.کشاورزان و دامداران ،پول به سختی بدست آمده را صرف خرید کودهای شیمیایی و مواد مغذی نمی کنند ، مگر اینکه آنها کاملا امن باشند، والا درک و قضاوت خوبی از فعالیت مالی بوجود نخواهد آمد.

نزدیک 30 درصد کشاورزان و دامداران امروزی به کالج رفته اند و بیش از 50 درصد این گروه دارای مدرک دانشگاهی هستند.گروه رو به تزایدی از کشاورزان و دامداران با مدرک 4 ساله دانشگاهی در حال دنبال کردن تحصیلات بالاتر هستند.

مزارع مدرن امروزه

در نتیجه تکنیکهای کشاورزی مدرن،دامداران و کشاورزان آمریکایی ،مواد غذایی بیشتری را در سطوح کمتر تولید می کنند و فضاهای بیشتری را برای حیات وحش آزاد می گذارند.فعالیتهای کشاورزی مدرن،میلیونها هکتار زمین را برای سکونت و رستنگاه حیات وحش آزاد گذاشته است. فعالیتهای کشاورزی مدرن، میلیونها هکتار را برای زندگی و زاد و ولد حیات وحش،آزاد گذاشته است.

فعالیتهای کشاورزی دقیق، حاصلخیزی محصولات را ارتقا داده و ضایعات، بواسطه استفاده از نقشه های هواشناسی و کامپیوترها برای محاسبه بذر،کودهای شیمیایی و کاربرد حفاظت محصول متناسب با شرایط خاک محل،کاهش یافته است.

یک پژوهش بر روی دامداران و کشاورزان جوان،نشان داد که در 83% مزارع از کامپیوتر استفاده می شود.در حدود 75% از کشاورزان جوان،دارای موبایل،و یک سوم آنها به اینترنت دسترسی دارند که دارای رشد 10.5% نسبت به سال قبل است.

ایمنی غذا

برای کشاورزان،فراهم کردن مواد غذایی با بالاترین کیفیت ممکن،یک چالش است.تولید و پرورش مواد غذایی سالم و بی خطر و ایمن،هدف غایی است.کشاورزان کار خود را بخوبی انجام می دهند . آنها از تمام فرصت ها برای بهبود کیفیت و سلامت مواد غذایی استفاده خواهند کرد.

دولتهای ایالتی و فدرال،مسئول حفاظت تامین مواد غذایی هستند،اما کشاورزان مسئول تولید مواد غذایی سالم می باشند.ما مطمئن هستیم که از مواد غذایی استفاده می کنیم که بطور موثری حفاظت شده اند و سالم می باشند.

کشاورزان به سختی تلاش می کنند تا دانش،آموزش و مهارت بدست آورند که از مواد شیمیایی بطور ایمن و مسئولانه ای استفاده کنند.بسیاری از کشاورزان،از طریق والدین شان ،آموزش دیده اند و تجارب زیادی دارند.اما همچنین مانند تمام حرفه ایها،آنها به دانشگاه رفته اند و در سمینارها شرکت کرده و از مشورت کارشناسان استفاده می کنند.آنها در کاری که انجام می دهند،حرفه ای هستند.

بیماریهای ناشی از مواد غذایی در هر زمانی که مواد غذایی آلوده باشند،می توانند اتفاق افتند.بنابراین اقدامات مربوط به غذای سالم ،در هنگامی که غذا در رستوران،در منزل و یا در پیک نیک ها تهیه می شود،باید همواره دنبال شوند.

انبار کردن مناسب مواد غذایی،فرآوری و جابجایی باید با حذف،اگر نه همه آنها،خطرات آلودگی مواد غذایی همراه باشد.از طریق پخت،مقدار موثری از حفاظت غذا تامین می شود.مواد غذایی باید همواره بدرستی در یخچال قرار داده شوند.محصولات گوشتی خام باید از محصولات خام جدا گردند.بسیار مهم است که چنانچه در این مورد دودل و مشکوک هستیم،باید آنها را دور انداخت.

محصولات اساسی تولید کشاورزان، معمولا فاقد بیماریهای باکتریایی هستند.بعد از اینکه محصولات، مزرعه را ترک می کنند ،گوشت،شیر،و دیگر مواد غذایی دارای پروتئین بالا،بر حسب موقعیت،می توانند در فرآیند فرآوری، جابجایی،درجه بندی و آماده سازی ،در ارتباط با آلودگی قرار گیرند.

استانداردهای جدید ایمنی مواد غذایی توسط دولت فدرال و بمنظور اطمینان بیشتر ار سالم بودن غذایی که مصرف می کنیم،برقرار شده اند.

بیوتکنولوژی

جامعه کشاورزی در جهت حمایت از تکنیکهایی است که تولید را بهبود می بخشند و کمک می کنند تا مواد غذایی ارزانتری به مشتریان برسد. مثلا،گیاهان و دامها که در طی قرنها، برای تولید نسل انتخاب می شده اند،منجر به افزایش مقاومت به بیماریها شده و عملکرد بیشتری دارند.بیوتکنولوژی ،ابزارهای سرعت بخشی به این پروسه ها را در اختیار کشاورزان می گذارد.

مصرف کنندگان و محیط زیست، منفعت بران نهایی پیشرفتهای جدید در بیوتکنولوژی هستند. پیشرفتهای بیوتکنولوژی که وارد مزرعه شده ،اطمینان بوجود آورده که قیمت مواد غذایی آمریکا در داخل و خارج از آمریکا،کاملا رقابتی شود.تحقیقات بیوتکنولوژی از نزدیک ، توسط بنگاه های فدرال و ایالتی از قبیل EPA, USDA، و FDA نظارت می شود. در طی یک پروژه بیوتکنولوژی، شاید یک ژن از 10000 ژن که دستکاری می شود،یک نتیجه کوچک اما مورد انتظار را حاصل نماید.

مدیریت تلفیقی آفات

کشاورزان آمریکایی ،کاملا از اقدامات حمایتی که آنها را قادر می سازد تا استفاده از آفت کشها را کاهش دهد،بهره می برند.آنها از روشهای IPM از قبیل گشت زنی در مزرعه و تناوب زراعی استفاده می کنند. IPM یک اقدام مدیریتی است که از اقدامات زراعی و دشمنان طبیعی آفات ، برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی بهره می برد. کشاورزان آمریکایی کاربرد IPM را تا جایی که امکان پذیر باشد،ادامه می دهند.

همانند فعالین بخش صنعت، کشاورزان هم علاقمند به کم کردن هزینه های مرتبط با کاربرد پروتکتانهای(مواد شیمیایی محافظ) گیاهی هستند. IPMمی تواند برای این امر ، به آنها کمک کند. هر چند که IPM بمعنای حذف کامل استفاده از این مواد شیمیایی نمی باشد. بعضی از آنها در ترکیب با تکنیک های پیشرفته IPM مورد استفاده هستند.

کشاورزان ،همکاری با دانشگاه ها ایالتی و محققین کشاورزی را برای توسعه تکنیک های جدید ، برای تقلیل استفاده و هزینه مواد شیمیایی محافظ گیاهی(پروتکتانها) ادامه می دهند.

کشاورزی آمریکا
بخش کشاورزی آمریکا،بدلیل اهمیت زیاد آن در صادرات دارای جایگاه مهمی است.بر اساس آخرین سرشماری های کشاورزی در سال 2007، در آمریکا 2/2 میلیون مزرعه وجود داشت که 922 میلیون آکر(373 میلیون هکتار) را در اختیار دارد.متوسط سطح مزرعه،418 آکر(170 هکتار) است.
تاریخ کشاورزی:
کشت پنبه در مناطق جنوبی،بوقلمون، گوجه فرنگی، ذرت،سیب زمینی، بادام زمینی، و آفتابگردان بعضی از محصولات مهم کشاورزی آمریکا بود.فعالیتهای کشاورزی اروپا بطور عمیقی برای مناطق کشاورزی نیوانگلند تاثیر گذاشت.مستعمره نشین ها،حیوانات اهلی را از اروپا آوردند، که تغییرات زیادی را بوجود آوردند. حیوانات چراکننده، نیاز به اراضی زیاد و غذا برای نگهداری داشتند.علفهای محلی از بین رفتند و گونه های اروپایی جایگزین آنها شدند.گونه های جدید علف،معرفی شدند و شروع به رونق یافتن کردند و توانایی خود را برای تغذیه دامها،در حالی که گونه های بومی این توانایی را نداشتند،نشان دادند.ولی این گونه های علف ،سهمی در از بین رفتن جنگلها و مزارع داشتند.مستعمره نشین ها،درختان را قطع می کردند و اجازه می دادند تا دامهای آنها آزادانه در اراضی جنگلی،چرا کنند و هیچوقت در آنها درخت نمی کاشتند. حیوانات ،زمین را لگد کوب می کردند و آن را پاره پاره می کردند،بطوری که تخریب و آسیب آنها دراز مدت بود.فرسودگی خاک ،یک مشکل بزرگ در کشاورزی نیوانگلند بود.شخم زنی با گاو این اجازه را به مستعمره نشین ها داد تا زمین بیشتری را بکارند،اما این امر موجب افزایش فرسایش خاک و کاهش حاصلخیزی آن شد. شخم عمیق تر و بریدن خاک ،موجب شد که خاک با اکسیژن تماس بیشتری داشته باشد و موجب نقصان و کمبود نیتروژن شود. ،تعداد زیاد گاو در در چراگاه های نیوانگلند، موجب شد که خاک شروع به فشرده شدن کند و اکسیژن کافی به خاک نرسد و زندگی در خاک تقویت نشود.
در آمریکا،مزارع از مستعمره نشینها بسوی غرب تا مهاجرنشینها گسترش می یافت.این مناطق اختصاص به مزارع گندم داشت. گندم ،محصولی بود که وقتی مهاجرنشینها در زمینهای جدید مستقر می شدند،کشت می شد و مرز کشت گندم به سمت غرب در طی سالها در حرکت بود.قبل از جنگ داخلی ،هنگامی که مزارع ذرت،مکمل پرورش خوک بود،بدست آوردن دانه ها از بازار و تا قبل از وجود کانالها و راه آهن مشکل بود.پس از اینکه خط گندم، از یک منطقه می گذشت،مزارع پرورش دام برای لبنیات از آن منطقه جابجا می شد.مناطق گرمتر،شاهد کشت پنبه و علوفه برای تغذیه دامها بودند. در مستعمره نشینهای اولیه در جنوب،پرورش پنبه و توتون ، مخصوصا در دوران استفاده از کار بردگان و تا جنگ داخلی، معمول بود.در شمال شرقی،از کار بردگان تا اوایل قرن نوزدهم در کشاورزی استفاده می شد. در غرب میانه،برده داری با فرمان آزادی 1787 ممنوع شده بود.با معرفی و پذیرش گسترده کشاورزی علمی از اواسط قرن نوزدهم ،موجب پیشرفتهای گسترده ای در کشاورزی آمریکا شد.این پیشرفتها با قانون Morrill در سال 1887 تسهیل شد که مقرر کرد در هر ایالت یک قطعه زمین وقف دانشگاه(با ماموریت آموزش و مطالعه کشاورزی)شود و یک سیستم فدرال از ایستگاههای تحقیقات و شبکه های ترویجی که عاملین ترویج در هر ایالت بودند،بوجود آمد.
سویا بطور گسترده ای تا دهه 1950 در آمریکا کشت نمی شد.در این دهه، سویا جایگزین جودوسر و گندم شد.مساحت وسیعی از کشتزارها،در دوره رکود بزرگ متروک شدند و بعنوان جنگلهای ملی ثبت شدند.بعدا ممنوعیت های Sodbuster و Swampbuster برای برنامه های مزارع فدرال در دهه 1970 نوشته شدند که روند طولانی مدت خرابی مزارع را که از 1942 شروع شده بود و کشاورزان تشویق شدند که کلیه اراضی را برای حمایت از تلاشهای جنگی،به زیر کشت ببرند،را اصلاح نماید.در آمریکا،برنامه های فدرال از طریق برنامه حفاظت آب و خاک اجرا شدکه که کمکهای فنی را فراهم میکرد و بخشی از سرمایه را برای کشاورزانی که فعالیتهای مدیریتی حفاظت خاک و کاهش فرساش را دنبال می کردند را فراهم می کرد.

محصولات مهم:
20 محصول مهم کشاورزی آمریکا بر اساس حجم تولید درسال 203 به شرح زیر است(تن).
1. ذرت 256900000
2. گوشت گاو 11736000
3. شیر گاو 78155000
4. گوشت مرغ 15006000
5. سویا 65800000
6. گوشت خوک 8574000
7. گندم 63590000
8. لیف کتان 3968000
9. تخم مرغ 5141000
10. گوشت بوقلمون 2584000
11. گوجه فرنگی 12275000
12.سیب زمینی 20820000
13. انگور 6126000
14. پرتقال 10473000
15. برنج آسیاب نشده 9034000
16. سیب 4242000
17. سورگوم 10446000
18. کاهو 4490000
19. پنبه دانه 6073000
20. چغندرقند 27760000
دیگر محصولات که جزو 20 محصول اول در 40 ساله اخیر بوده اند،عبارتند از:
جو، توتون عموما و گاها: بادام ، بادام زمینی، دانه ها( بطور کل،فقط آفتابگردان رتبه 26 از 188)

ارزش محصولات کشاورزی آمریکا در سال 1997:
(بیلیون دلار)
ذرت 4/24
سویا 7/17
گندم 6/8
یونجه 3/8
پنبه 1/6
علوفه(بجز یونجه) 1/5
توتون 3
برنج 7/1
سورگوم 4/1
جو 9/0

یونجه و علوفه توسط فائو رتبه بندی نمی شود و تولید توتون به میزان 60% در سالهای 1997 تا 2003 کاهش داشته است.
کشاورزی آمریکا نسبت به دیگر کشورها از حاصلخیزی بالاتری برخوردار است.
برداشت محصول در سال 2004:
-ذرت دانه ای : بطور متوسط 4/160 بوشل/آکر(07/10 تن/هکتار)
- سویا (دانه) 5/42 بوشل/آکر(86/2 تن/هکتار)
- گندم 2/43 بوشل/آکر(91/2 تن/هکتار که در سال 2003 ، 2/44 بوشل/آکر یا 97/2 تن/هکتار بود.)
محصولات دامی مهم صنعتی آمریکا :
شیر گاو
گوشت گاو
مرغ
گوسفند
موجودی بعضی از دامها و .. در سال 1997:
مرغ 403000000
گاو 99500000
خوک سویسی 59900000
گوسفند 7600000
بز ، اسب ، بوقلمون، و زنبور عسل هم در اندازه های کمتری پرورش داده می شوند.
در سه استان مهم پرورش دهنده(آریزونا، نیومکزیکو، و تگزاس) 1200000 بزغاله،در سال 2002 پرورش داده می شد.
5300000 اسب در سال 1998 در آمریکا وجود داشت. و در سال 2002 تعداد 2500000 کلنی زنبور عسل وجود داشت.
نیروی کار:
نیروی کار از طریق مهاجرت و کارگران فصلی تامین می شود.بسیاری از مهاجرین جدید از کشورهای آمریکای لاتین و یا خارجیانی که دارای اجازه کار هستند،در مزارع آمریکا بکار مشغولند.قوانینی برای بکارگماری و تامین سکونت این قبیل کارگران وجود دارد.
در سال 1870، 80-70 درصد جمعیت آمریکا در کشاورزی بکار مشغول بودند. در سال 2008 تقریبا 3-2 درصد جمعیت بطور مستقیم در کشاورزی استخدام بودند. در سال 2004 از 145 میلیون کارگر استخدام شده در آمریکا، 834000 نفر دارای مشاغل کشاورزی بودند.83% از این مشاغل،شغلهای مزرعه ای بودند. درآمد میانگین ساعتی در مه 2004 ،70/7 دلار برای کارگران عملیات کاشت،داشت و برداشت بود. و 31/8 دلار در ساعت دستمزد کارگرانی بود که مراقب دام بودند.
ایمنی و سلامتی در بخش کشاورزی:
کشاورزی در بین پرخطرترین صنایع قرار دارد.کشاورزان در معرض ریسک بالایی از مرگ و جراحتهای غیر منجر به مرگ ، بیماریهای ریوی ناشی از کار،کاهش شنوایی ،بیماریهای پوست، سرطانهای معینی ،بواسطه کاربرد مواد شیمیایی و در معرض نور خورشید بودن طولانی،قرار دارند.کشاورزی یکی از معدود پیشه هایی است که خود و خانواده شان(زیرا در کار کشاورزی شریکند و در مزرعه هم زندگی می کنند.) در معرض جراحت،بیماری، و مرگ قرار دارند.بطور متوسط در هر سال،516 کارگر بواسطه کار در مزرعه از بین می روند( در طی سالهای 2005-1992). از این مرگها،101 تای آن بواسطه واژگون شدن تراکتور بوده است.هر روز 243 کارگر کشاورزی متحمل جراحتهای منجر به ترک و متوقف شدن کار می گردند و حدود 5% از اینها، منجر به اختلال دائمی می گردد.کشاورزی خطرناک ترین پیشه برای کارگران جوان است و حدود 42% از مرگ و میرهای ناشی از کار در طی سالهای 1992 تا 2000 در بین کارگران جوان بوده است. برخلاف دیگر پیشه ها، نیمی از قربانیان جوان در کشاورزی سنی کمتر از 15 سال داشتند. برای کارگران جوان کشاورزی در سنین 17-15، ریسک جراحتهای منجر به مرگ ،چهار برابر ریسک برای کارگران جوان دیگر مشاغل است. کار کشاورزی ،کارگران جوان را در معرض خطرات ایمنی از قبیل ماشین آلات ، فضاهای بسته ،کار در ارتفاع،و کار در اطراف دامها قرار می دهد.26/1 میلیون بچه و نوجوان زیر 20 سال در سال 2004 در مزارع سکونت داشتند، که حدود 699000 از آنها در مزارع بکار مشغول بودند.بعلاوه جوانانی که در مزرعه زندگی می کنند،337000 کودک و نوجوان دیگر در مزارع آمریکا و در سال 2004 بکار اجاره ای مشغول بودند.بطور متوسط در هر سال ،103 کودک در طی سالهای 1996-1990 در مزارع کشته شده اند. تقریبا 40% از این مرگها،مرگهای ناشی از کار بوده است.در سال 2004،بطور تخمینی 27600 کودک و نوجوان در مزارع مجروح شده اند و 8100 مجروح از آنها ،ناشی از کار در مزرعه بوده است.
بعضی از مراکز تحقیقاتی ،بر روی موضوع ایمنی و سلامت در فعالیتهای کشاورزی ،متمرکز شده اند.اغلب این گروه ها توسط انستیتوی ملی برای ایمنی و سلامت حرفه ای ،وزارت کشاورزی آمریکا و یا آژانس های دیگر،تامین مالی می شوند.
این مراکز عبارتند از:
مرکز شمالشرق برای سلامتی کشاورزی(مرکزنیویورک برای سلامت&داروی کشاورزی)، مرکز دشتهای پهناور برای سلامت و ایمنی کشاورزی(دانشگاه ایالتی ایوا)، مرکز دشتهای مرتفع برای سلامت و ایمنی کشاورزی(دانشگاه ایالتی کلرادو) ،مرکز جنوب شرق برای سلامت و جلوگیری از آسیب( دانشگاه کنتاکی) ، مرکز جنوب غرب برای سلامتی ، جلوگیری از آسیب و آموزش( دانشگاه تگزاس)، مرکز غربی برای سلامت و ایمنی کشاورزی( دانشگاه کالیفرنیا)، مرکز شمال غرب پاسیفیک برای سلامت&ایمنی کشاورزی( دانشگاه واشنگتن)، مرکز ملی کودکان برای سلامت کشاورزی &روستایی .
با درود




خیلی‌ ممنون از اطلاعات خوبی‌ که در سایتتون گذاشتی.من تحصیلاتم در زمینه دامپروری هست و تجربه کاریم نیز در مرغداری است می‌خوام بدونم چطور می‌تونم تو این زمینه کاری بدست بیرم.البته من در کالیفرنیا زندگی‌ می‌کنم.اگر از دوستان عزیز کسی‌ بتونه در این مورد به من کمک کنه ممنون میشم

اگر دوستان عزیزی که تو این رشته تحصیلات دارند (کشاورزی و شاخه‌های آن) اطلاعات بیشتری رو با همدیگه بدیم میتون خیلی‌ مفید باشه
افکار مثبت انسان را به مسیر درست هدایت خواهد کرد
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، msar
(2012-08-31 ساعت 10:08)mooj نوشته:  سلام دوستانSmile
به نظر من کسی که می خواد وارد سرمایه گذاری و یا کار آفرینی توی آمریکا بشه بهتره یکی دو سال جذب یکی از اون موارد بشه و به عنوان نیروی کار در جهت کسب تجربه و آشنایی با قوانین و عرف بازار و سختی کار و ... اطلاعات کافی بگیره.
بعد اگه همچنان در تصمیمش ثابت بود خودش اقدام کنه. مثلا در مورد کشاورزی شما می تونید به عنوان نیروی کار جذب مزارع و کشت و صنعتهای بزرگ بشید و بعد از مدتی خودتون صاحب یکی از اونا بشید.Wink

کاملا موافقم یه جوری باید شاگردی کرد بعد به همون کار وارد شد.

من عاشق دامداری و کشاورزی هستم همسرم هم همینطور اگر بتونیم عالی میشه.
2013AS80xx /می2012 /فرمها 6می2013 ایمیل/نامه دوم 14 جون2013/هفته چهارم آگوست2013 آنکارا/ مقصد کالیفرنیا- سندیگو/ هزینه(عکس35000+واکسن 180000+پاس 80000+ بلیط و هتل آنکارا 2400000)
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، goody ، erfan AK ، m.khan ، msar
من فارغ التحصیل کشاورزی هستم و سابقه کار در جهاد کشاورزی و یه موسسه تحقیقاتی دارم. یه مقاله انگلیسی و فارسی چاپ شده رو یه گیاه دارویی و 2-3 مقاله چاپ نشده روی برنج دارم. اگه کسی میتونه تو پیدا کردن کار کمکم کنه ممنون میشم.Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، rezajoon ، msar
(2013-06-14 ساعت 20:16)hameds wife نوشته:  من فارغ التحصیل کشاورزی هستم و سابقه کار در جهاد کشاورزی و یه موسسه تحقیقاتی دارم. یه مقاله انگلیسی و فارسی چاپ شده رو یه گیاه دارویی و 2-3 مقاله چاپ نشده روی برنج دارم. اگه کسی میتونه تو پیدا کردن کار کمکم کنه ممنون میشم.Rolleyes
پیشنهاد می کنم عناوین شغلی متناسب با مدرک تحصیلی خودتون رو از سایت USDA در اینجا پیدا کنید و بعد در سایت های کاریابی مثل www.indeed.com سرچ کنید ببینین چه موقعیت هایی براتون هست.
پاسخ
(2013-06-14 ساعت 20:21)Saeedv13 نوشته:  
(2013-06-14 ساعت 20:16)hameds wife نوشته:  من فارغ التحصیل کشاورزی هستم و سابقه کار در جهاد کشاورزی و یه موسسه تحقیقاتی دارم. یه مقاله انگلیسی و فارسی چاپ شده رو یه گیاه دارویی و 2-3 مقاله چاپ نشده روی برنج دارم. اگه کسی میتونه تو پیدا کردن کار کمکم کنه ممنون میشم.Rolleyes
پیشنهاد می کنم عناوین شغلی متناسب با مدرک تحصیلی خودتون رو از سایت USDA در اینجا پیدا کنید و بعد در سایت های کاریابی مثل www.indeed.com سرچ کنید ببینین چه موقعیت هایی براتون هست.
درود بر شما ،ساکن کدوم ایالت و شهر هستی؟
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، msar
(2013-06-14 ساعت 21:51)kaveh7 نوشته:  درود بر شما ،ساکن کدوم ایالت و شهر هستی؟
ایالت Khorasan Razavi، شهر Mashhad. چطور مگه؟!Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: rouzbehdarvishi ، Danoosh ، marjani ، محبت ، مانترا ، msar
دوستانی که رشته کشاورزی خوندن یه سری به آدرس زیر بزنن امیدوارم براشون مفید باشه.
http://www.agcareers.com
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، محبت ، مانترا ، asher ، msar ، shahram.mis1356
سلام دوستان
من هیجده سالمه
و تقریبا میشه گفت جز مکانیکی اون هم در حد متوسط هیچ چیز بلد نیستم
زبانم بد نیست
با فرض قبول شدن در مصاحبه و ورود به امریکا
چطور میشه هم کار کرد و هم تحصیل
مخصوصا تو رشته کشاورزی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام بر دوستان من هم در کشاورزی زیاد کار کردم هم تخصصی و هم عمومی اگر کسی میخواد کاری در ارتباط با کشاورزی در آمریکا راه بندازه من همه جوره هستم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-08-31 ساعت 14:50)tartar نوشته:  يك سري از هم وطن ها در قسمتي از كاليفرنيا زمين هاي ارزون رو به هكتار بالا خريدن و باغ هاي بزرگ پسته و گردو .... احداث كردن كه خيلي هم موفق هستند و اسم منطقه رو هم گزاشتن كرمان و در ورودي يك تابلو بزرگ به كرمان خوش امديد هم نسب كردن حتي من شنيدم به ايران هم صادر ميكنن

خیلی جالب بود من اسم کرمان رادر نقشه کالیفرنیا دیده بودم اما نمیدانستم چنین جای جالبی است مرسی خیلی اطلاعات خوبی بودSmile
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام

راستی مدرک لیسانس ایران(زراعت و اصلاح نباتات ) دانشگاه ازاد به نظرتون توی امریکا کارشناسی ارزیابی میشه؟
در مورد ادامه تحصیل کشاورزی اگر اطلاعاتی دارین لطفا دریغ نکنید؟ باتشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام رشته تحصيلي من دامپروريه و در رشته مرغداري 8 سال سابقه كار دارم . لطفا راهنمايي بفرماييد در كدام ايالت شرايط كار به عنوان كارشناس براي من مهياست با سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2014-03-15 ساعت 03:22)ginjer نوشته:  
(2012-08-31 ساعت 14:50)tartar نوشته:  يك سري از هم وطن ها در قسمتي از كاليفرنيا زمين هاي ارزون رو به هكتار بالا خريدن و باغ هاي بزرگ پسته و گردو .... احداث كردن كه خيلي هم موفق هستند و اسم منطقه رو هم گزاشتن كرمان و در ورودي يك تابلو بزرگ به كرمان خوش امديد هم نسب كردن حتي من شنيدم به ايران هم صادر ميكنن

خیلی جالب بود من اسم کرمان رادر نقشه کالیفرنیا دیده بودم اما نمیدانستم چنین جای جالبی است مرسی خیلی اطلاعات خوبی بودSmile

ولی من روی ویکی پدیا یه چیز دیگه در مورد این منطقه دیدم
http://en.wikipedia.org/wiki/Kerman,_California
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان