کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شرایط فرستنده دعوت نامه
من برنده لاتاری 2008 هستم و حدوداً یک سال هست که در آمریکا هستم. تا به حال سرمایه اولیه نه چندان زیادی که داشته ام را خرج کرده ام. با نامزدم زندگی می کنم و شغل معتبری ندارم - کارهای کامپیوتری نامزدم را انجام می دهم و ماهی 500 دلار هم پول توجیبی ازش می گیرم. نامزدم ایرانی (5 سال هست که رسماً سیتی زن آمریکاس) هست و 25 سال هست که آمریکا هست. البته تقریباً در حال ورشکستگی هست و به عبارتی اعتبار-اش در حال کمتر و کمتر شدن هست. نامزدم Real Estate Agent هست و تقریباً کمپانی یکنفره خودش را دارد.

آیا با چنین شرایطی امکان دعوتنامه فرستادن برای مادر و پدرم را دارم؟ یعنی امکان اینکه به آنها ویزای ویزیت بر اساس دعوتنامه ما بدهند

تا به حال بر اساس جستجو هایم به اینجا رسیده ام که باید این مدارک را آماده و ارسال بشه:

  1. نامه به اداره کنسولی آمریکا، که من فلانی هستم که مایلم پدر و مادرم رو دعوت کنم. ولی از آنجا که من درآمدی ندارم، به نطر می رسد که بهتره نامزدم برای پدر زن و مادرزن آینده اش و مثلاً به بهانه اینکه می خواهیم باحضور آنها ازدواج کنیم، این نامه را بنویسد و خودش را معرفی کند و کار و میزان درآمدش را ذکر کند و مدت زمان حضورشون و اینکه چه هزینه هایی رو متقبل می شه و چه هزینه هایی رو نه رو باید ذکر کنه.
  2. نامه به پدر و مادرم که من(یعنی نامزدم) دوست دارم شما بیایید اینجا و مثلاً در ازدواج ما حضور داشته باشید. ظاهراً اینجا هم باید مدت زمان حضورشون و اینکه چه هزینه هایی رو متقبل می شم، و چه هزینه هایی رو نه، رو ذکر کنم. که این نامه رو لابد پدر و مادرم در زمان مصاحبه شون باید نشون بدن.
  3. تصویر(فتوکپی) گرین کارت من. آیا لازمه که کپی برابر با اصل بشه؟
  4. تصویر(فتوکپی) فرم سیتی زن بودن نامزدم. آیا لازمه که کپی برابر با اصل بشه؟
  5. فرم I-134. موضوع و مشکل اساسی اینجاس! نامزد من احتمالاً برای اینکه مالیات کمتری بپردازه، سه سال گذشته هر چه درآمد داشته، مطابق باهاش خرج هایی ذکر کرده که به بیان آمریکایی ها این نشون می ده پولی نساخته؛ هر چی درآورده، خورده. البته خیلی هم بیراه نیست. سالی شاید حداقل 100 هزار دلار پول ساخته و همونقدرها هم خرج یا ساخته یا داشته. اللهُ اعلم. (توضیح اینکه: چند ماه پیش، نامزدم این فرم رو برای ساپورت مالی شخصی که از طریق ویزای نامزدی اومده بود آمریکا، پُر کرد و فرستاد و پذیرفته نشد. حالا ممکنه برای چنین موردی، ساپورتِ مالیِ گردن کلفت تری لازم باشه و برای ویزیت چند ماهه پدر و مادرم، این ساپورت، کافی باشه. سوال من تقریباً همینجاست: تا چه حد ساپورت کافی هست؟)

  6. از اون طرف، پدر و مادرم باید بتونن نشون بدن که دلایلی وجود داره که اونها حتماً بر می گردن به کشورشون. پدر و مادرم مال و املاک اونقدر دارن که بتونه ظامن این باشه که اونها وسع سفر کردن رو دارن (یا حتی اگه برای آمریکا مورد قبول باشه، ساپورتر مالی خودشون باشن) و دلیلی برای بازگشت به کشورشون هم ممکنه محسوب بشه. پدر و مادرم هر دو بازنشسته دولت هستند. ولی پدرم همچنان برای یک موسسه (غیر انتفاعی) کار می کنه و براش بیمه صادر می شه که احتمالاً بازم دلیل خوبی هست برای بازگشت. و می تونه از مدیر اون موسسه هم نامه ای بگیره که نشون می ده فقط برای مثلاً 3 ماه یا 6 ماه بهش مرخصی دادن.

پ.ن.: تقریباً مطمئن هستم که جواب من (اگر کسی حوصله خوندن این طومار رو داشته باشه و جواب بده) این هست: برو مطالب موجود در سایت را بخوان تا به جواب برسی Tongue
شماره کیس: 13688
ارسال مدارک: August 10, 2007
نامه اول: May 08, 2007
نامه دوم : July ‎01, ‎2008
روز مصاحبه : August 7, 2008 (ابوظبی)
دریافت ویزا : August 10, 2008
پاسخ
الان به توصیه خودم در پیوست مطلب قبلی عمل کردم و دیدم بی خودی نبود که معمولاً می گن برو مطالب قبلی رو مطالعه کن. Shy

ممنون. کلی اطلاعات بدست آوردم. برای اطلاع سایر افراد، لینکشو می گذارم:

موضوع: اطلاعات برای اخذ ویزای توریسیتی آمریکا

وقتی این پاسخ رو فرستادم، این لینک کار می کرد. یادم نیس به کجا لینک داده بودم... که الان موحود نیس
شماره کیس: 13688
ارسال مدارک: August 10, 2007
نامه اول: May 08, 2007
نامه دوم : July ‎01, ‎2008
روز مصاحبه : August 7, 2008 (ابوظبی)
دریافت ویزا : August 10, 2008
پاسخ
سلام دوستان
کسی هست که اطلاعاتی در مورد فرستادن دعوتنامه برای پدر و مادر داشته باشه (دعوتنامه برای امریکا)
اینکه باید چه شرایطی داشته باشیم ؟
چطور میشه اقدام کرد ؟
از چه سفارتی بهتره ؟
باید الکترونیکی فرم پر بشه ؟بعدش چی چور وقت بگیریم ؟این فرمی که پر کردیم باید پرینت گرفته شود و برای پدر و مادر بفرستیم ایران؟
و اینکه اصلا"چه فرمی را باید پر کنیم؟
ببخشید سوالهایم زیاده
پاسخ
تشکر کنندگان: Hossein81 ، eblam ، msar
سلام. میشه لطفا شرایط فردی که میخواهد دعوت نامه برای توریست بفرستد را بنویسید.آیا با گرین کارت هم میشه کسی را دعوت کرد ؟درآمد فرد فرستنده دعوت نامه چقدر باید باشد ؟ کجا باید رفت برای تهیه دعوت نامه ؟وبقیه جزئیات. ممنون از راهنمایی تون
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، IrradaArislal ، behzadb57 ، eblam ، BloolaFoeft ، msar ، nedafarsi
سلام دوستان
من هم این سوال جای دیگه هم پرسیدم ولی جواب نگرفتم منم خیلی دنبال اطلاعاتی درباره دعوت نامه گشتم ولی چیزی پیدا نکردم. از دوستان کسی میتونه اطلاعات کاملی از خود دعوت نامه ارائه بده ؟ چیزهایی مثل ...

1- آیا این دعوت نامه فرم خاصی است ؟
2-آیا شخص باید سیتیزن باشد یا گرین کارتی هم میتواند درخواست بده ؟
3- آیا اون شخص باید حتما در آمریکا باشد و اقدام کند یا اگر در ایران باشد هم میتواند ؟
4-شرایط اون شخص باید چطور باشد ؟ (درآمد،شغل،...)
5- برای دادن دعوت نامه شخص باید چه کارهایی بکند ؟

و در کل هر اطلاعات دیگری درباره دعوت نامه
پیشاپیش از همه دوستانی که جواب میدن تشکر میکنم
پاسخ
تشکر کنندگان: iust_software ، rs232 ، Vahid-DV2011 ، behzadb57 ، eblam ، prammainfatte ، msar
من دو بار برای مادرم دعوت نامه فرستادم و هر دو بار هم ویزا گرفت. مدارکی که من فرستادم به این صورت بود:
1- یک کپی از فرم w2 که از محل کار بابت گزارش مالیات سالیانه دریافت کرده بودم.
2- یک کپی از حساب بانکی که 4000 دلار در آن پول داشتم
3- یک نامه از محل کار که تایید می کرد من در آنجا کار می کنم
4- فرم آی 134 که همان فرم اسپانسر است.
5- یک نامه خطاب به مادرم که او را به پیش خودم دعوت می کنم.
6- یک نامه به کنسول (هر جایی که می خواهد مصاحبه کند) که می گویم من مادرم را می خواهم دعوت کنم و همه مسئولیت های مالی آن را به عهده می گیرم.
سپس همه این مدارک را برای مادرتان بفرستید و او به یک آژانس مسافرتی می رود و مدارکش را نشان می دهد تا برای او وقت مصاحبه بگیرند و خودشان او را به سفارت می برند و کارهایش را انجام می دهند. مادرتان هم باید مدارکی داشته باشد که ثابت کند بر می گردد مثلا باید شوهر و یا فرزندانش در ایران باشند و همچنین مقداری پول در حساب بانکی داشته باشد و صورت آن را نشان دهد و یا اگر شاغل است مدرک اشتغال را نشان بدهد.
ولی در مجموع برای مادرها اصلا سخت گیری نمی کنند چون مادرم گفت که هر دو بار اصلا به هیچکدام از مدارک من نگاه نکردند و فقط چند تا سوال کردند و ویزای شش ماهه دادند. ولی به هرحال برای احتیاط باید تا جایی که می شود مدارک را کامل کرد.
من برای پر کردن فرم ها و نوشتن نامه ها از لینک زیر استفاده کردم و فقط اسم ها را عوض کردم و اسمهای خودمان را گذاشتم. شما هم می توانید همین کار را بکنید چون خیلی ساده است و فقط ده دقیقه طول می کشد. قبلا می بایست فرم آی 134 را نوتاری یا محضری می کردید ولی الآن لازم نیست و فقط باید آن را امضا کنید.
http://www.immihelp.com/visitor-visa/spo...ments.html
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
سلام

میخوام اگر اطلاعاتی راجب به این که چه مدارکی برای ویزای visit یاهمون ویزاای که از طریق دعوت نامه برای اعضای خانواده هست لازمه و چه اقداماتی هردوطرف یعنی اونی که دعت کرده و دعوت شده باید انجام بده؟


منتظر پاسخ شما دوستان همیشه در صحنه مهاجر سرا هستیم
كتگوري F3
تاريخ اپلاي 2004 AUG
کیس نامبر  ABD2010


پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، behzadb57 ، eblam ، impepaliene ، prammainfatte ، vosyzoono ، msar
سلام دوستان عزیز
من 5 ماه است که سیتیزن شدم و 4 ماه حامله هستم . قصد دارم برای خواهر مجرد 27 ساله ام ویزای ویزیت از طریق برگه( درخواستی که نشام می دهد من به کمک خواهرم برای زایمان نیازمندم) دکترم بگیرم . اگر ممکنه به من کمک کنید تا مراحل اصلی اینکار رو بدونم. از همگی صمیمانه متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، behzadb57 ، arman_m ، eli elham ، msar
سلام دوستان من مادری هستم که دو تا بچه هام امسال (2011)لاتاری برنده شده و الان یک ماهه که آمریکان،با توجه به این که سناشون 12و 15 ساله آیا می تونن واسه من دعوتنامه بفرستن تا من با فرصت دنبال کارام برم؟ از راهنمایی تون پیشاپیش ممنونم.

پاسخ
تشکر کنندگان: IrradaArislal ، behzadb57 ، NeedsSade ، Emma_a432 ، msar
(2011-09-05 ساعت 14:43)nazarkhoda نوشته:  سلام دوستان من مادری هستم که دو تا بچه هام امسال (2011)لاتاری برنده شده و الان یک ماهه که آمریکان،با توجه به این که سناشون 12و 15 ساله آیا می تونن واسه من دعوتنامه بفرستن تا من با فرصت دنبال کارام برم؟ از راهنمایی تون پیشاپیش ممنونم.

فقط افراد بالای 18 سال می توانند در لاتری شرکت کنند. امکان شرکت در لاتری برای افراد 12 و 15 ساله وجود ندارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، tamanna ، behzadb57 ، eblam ، apoornaki ، حاجی واشنگتن ، msar
(2011-09-02 ساعت 00:01)سیبویه نوشته:  سلام دوستان عزیز
من 5 ماه است که سیتیزن شدم و 4 ماه حامله هستم . قصد دارم برای خواهر مجرد 27 ساله ام ویزای ویزیت از طریق برگه( درخواستی که نشام می دهد من به کمک خواهرم برای زایمان نیازمندم) دکترم بگیرم . اگر ممکنه به من کمک کنید تا مراحل اصلی اینکار رو بدونم. از همگی صمیمانه متشکرم

درخواست ویزای توریستی بهترین روش برای دعوت کردن خواهرتان است. اگر قصد دارید ایشان را برای کمک به شما در تمامی کارهای منزل دعوت کنید (کمک در نگهداری بچه، در کارهای خانه مثل آشپزی، خرید نظافت...) بهتر است این مطلب را در دعوت نامه خود عنوان نکنید و یا خواهرتان در مصاحبه به هیچ وجه حرفی از آن به میان نیاورد.
دلیل این کار این است که کار نگهداری بچه babysitting در آمریکا یک شغل محسوب می شود و خواهر شما با عنوان کردن این کار عملا اعلام کرده که قصد کار دارد. (در حالیکه واقعا اینطور نیست) به همین منوال آشپزی و تمیزکردن منزل نیز شغل محسوب می شوند. آفیسر با شنیدن این مطالب ممکن است ویزا را ریجکت کند! به یاد داشته باشید آفیسر در اولین مرحله حافظ منافع آمریکاست نه شما! دعوت کردن یک توریست برای گذراندن اوقات فراغت و بازدید از افراد فامیل برای تحکیم روابط خانوادگی بهترین دلیل است برای درخواست ویزا!
از نظر آفیسر، یک توریست به قصد خرج کردن پول به آمریکا می آید اما کسی که به عنوان babysitter درخواست ویزا می کند قصدش ربودن یک شغل از یک آمریکایی است!
پس بهتر است در درخواست ویزای خود "گذراندن اوقات فراغت و بازدید از افراد فامیل برای تحکیم روابط خانوادگی" فقط عنوان شود.

برگرفته از سایت http://www.immihelp.com/visitor-visa/dau...-help.html
پاسخ
(2011-10-14 ساعت 21:46)User نوشته:  
(2011-09-05 ساعت 14:43)nazarkhoda نوشته:  سلام دوستان من مادری هستم که دو تا بچه هام امسال (2011)لاتاری برنده شده و الان یک ماهه که آمریکان،با توجه به این که سناشون 12و 15 ساله آیا می تونن واسه من دعوتنامه بفرستن تا من با فرصت دنبال کارام برم؟ از راهنمایی تون پیشاپیش ممنونم.

فقط افراد بالای 18 سال می توانند در لاتری شرکت کنند. امکان شرکت در لاتری برای افراد 12 و 15 ساله وجود ندارد.

احتمالا با پدرشون رفتن و قاعدتا سوال ایشون اینه که از طریق بچه های دارای گرین کارت میشه کاری کرد
در حالت عادی گرین کارتیهای با سن بالا خانواده هاشون رو بردن و به خصوص مادرشون رو( ارسال 6 همین صفحه آرش عزیز)
یک نکته من شنیدم که میشه اینجا اعتبارسنجی کرد اون هم اینه که آیا می شود مادر بزرگ خانواده را از ایران برای نگهداری نوه اش که پدر و مادرش در امری-کاست به امر-یکا آورد ( مدیر عزیز: آخرین ارسال شما خواهر را منتفی کرد)

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، tamanna ، eblam ، estanfordbineh ، msar
اگه لطف کنید و بعد از تعیین نتیجه موفقیت/عدم موفقیت اخذ ویزای خانواده تون اینجا هم بقیه رو مطلع کنید و دلیل عدم دریافت ویزا رو ذکر کنید، فکر می کنم به سایرین کمک بزرگی کردین.
کیس:2016as1$$(برنده آقاي همسر)،تعداد:٢نفر،ارسال فرم:٢٩مي،سفارت:آنکارا،مصاحبه:٣ نوامبر،وضعيت: AP، آپديتها: ١١ژانويه،٧ مارچ و٩مارچ تبديل به or نَفَر دوم، ٢١ مارچ نَفَر اصلي و تبديل به or ٢٢مارچ،دريافت ايميل كليير ٢٢ مارچ، مديكال مجدد:٢٩مارچ ارسال٣٠،ايشود:٥ آپريل و دريافت پاسها از پست ٦آپريل، ورود به آمریکا (سیاتل):22 جولای
سفرنامه آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، eblam ، vosyzoono ، msar
دوستانی که گرین کارت گرفتند و برای اعضاء خانواده و یا دوستان دعوتنامه فرستاده و عزیزانشان نیز ویزا دریافت کردند . لطفا نمونه مکاتبات و تجربیات را در اختیار دیگران قرار دهند.
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، Yashar1989 ، eblam ، vosyzoono ، hitab ، payan ، مانترا ، msar
سلام دوستان. شخصی که سیتیزن هست چگور میتونه برای برادره مجرد خودش دعوت نامه بفرسته؟در حالی که برادرش مدرک خاصی نداره مبنی بر اینکه بر میگرده فقط میتونه بگه من اینجا مدرسه میرم.
همیشه دلتنگ پدر ومادر.....
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان