کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در اسپانیا
مسائل مربوط به تحصیل در اسپانیا
زایای تحصیل در اسپانیا :
1 – هزینه بسیار نازل دانشگاه نسبت به سایر کشورهای اروپایی جهت ادامه تحصیل
2 - معتبرترین و با کیفیت ترین دانشگاههای اروپا و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
3 – تحصیل در دوره های بین المللی و به زبان انگلیس حتی بدون مدرک زبان
4 - عضو کشورهای شینگن در اروپا با امکان گرفتن اقامت و کار
5- راهنمایی جهت گرفتن کمک هزینه تحصیلی (بورس)
6 - قابلیت ادامه تحصیل با داشتن مدارک معتبر دانشگاههای دولتی ،آزاد و کلیه دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم
7 - دریافت پذیرش در تمام طول سال
نمونه هایی از رشته های پرطرفدار:
علوم مهندسی: مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، مخابرات، شبکه، IT ، مهندسی پزشکی، نانوفناوری، هوش مصنوعی، مهتدسی عمران، مهندسی مواد، پلیمر، شیمیائی و ...
پزشکی: بیوتکنولوژی، بیولوژی، ایمونولوژی، عصب شناسی و ...
علوم پایه: فیزیک کاربردی، اپتیک، کوانتوم، مگنتیک، ریاضیات پیشرفته، شیمی کاربردی و ...
علوم انسانی: حقوق، MBA ، روابط بین الملل ، مدیریت بازرگانی و ...
هنر: نقاشی، معماری، موسیقی، تاریخچه هنر و ...

اگه کسی اطلاعاتی داره کمک کنه
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، aahonesty ، cebit66 ، sanaz-kh ، ladanlove ، pouyakafi ، sami_a ، rsharifi22 ، msar
دوستان من شدیدا مشتاقم بدونم در این رابطه ، تحصیل در اسپانیا چگونه است.

[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، mavarfan ، ILAA ، msar
اسپانیا :
1 تحصیل رایگان
2 عدم نیاز به مدرک زبان
3 شرایط بورس اسان
4 امکان دریافت اقامت تحصیلی سخت ولی امکان پذیر
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، xbox ، sanaz-kh ، ladanlove ، msar
تحصیل و مهاجرت به اسپانیا
تحصیلات رایگان در اسپانیا

اسپانیا دارای یکی از بهترین زیرساخت‌های تحصیلی و آموزشی در دنیا می‌باشد و بسیاری از علاقه‌مندان از سرتاسر جهان از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان و ... به این کشور آمده تا از امکانات آموزشی دانشگاه های اسپانیا بهره‌مند شوند. قدیمی‌‌ترین و بنیادی‌ترین مؤسسات علمی و پژوهشی اروپا و دنیا در اسپانیا دیده می‌شود. تحصیلات در کشور اسپانیا بطور کلی رایگان می‌باشد. البته ذکر این موضوع ضروری است که بالغ بر 98 درصد از دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی دوره‌های خود را ارائه می‌دهند و حدود 2 درصد از این دانشگاه ها، دوره‌هایی به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌دهند.

تنوع آموزشی و بافت دانشگاه های اسپانیا در این ناحیه به طور کلی زیاد بوده بنحویکه همین امر باعث شده است تا دانشجویان تحصیلات خود را در مقاطع مختلف در شهرها و دانشگاه‌های مختلف اسپانیا تجربه نمایند. دانشگاه‌های واقع در جنوب اسپانیا با دانشگاه های شمال اسپانیا از نظر ارائه دروس نیز متفاوت عمل می‌کنند. انتخاب دانشگاه های اسپانیا برای ادامه تحصیل بسیار عاقلانه و هوشمندانه می‌باشد و به داوطلب این امکان را می‌دهد که به راحتی به دومین و یکی از رایج‌ترین زبان های جهان یعنی اسپانیایی مسلط گردد. تحصیل در اسپانیا با نشاط، فعال و خلاقانه می‌باشد و دولت اسپانبا نه تنها دوره‌های دانشگاه‌ها را به رایگان به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد، بلکه به دانشجویان مقاطع بالا نظیر مقاطع دکترا و یا دانشجویان بسیار فعال کمک هزینه تحصیلی بلاعوض می‌دهد و آن‌ها را در پروژه‌های تحقیقاتی ملی خود سهیم می‌دارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، xbox ، aahonesty ، cebit66 ، sanaz-kh ، farzad-it ، ladanlove ، pouyakafi ، msar
پادشاهی اسپانیا

اسپانیا کشوری ‌است در جنوب غربی اروپا. نام رسمی آن پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن، مادرید است. سرزمین اسپانیا شامل قسمت اعظم شبه‌جزیره ایبری، جزایر بالئارس، جزایر قناری، شهر‌های سبته (ceuta) و ملیله (melilla) در شمال قارۀ آفریقا و برخی جزایر دیگر واقع در مقابل سواحل این قاره و خود شبه‌جزیره‌است. در شمال با فرانسه و آندورا، در غرب با پرتغال، در جنوب با جبل‌الطارق و مراکش و هم‌چنین دارای مرزهای دریایی در شرق با دریای مدیترانه، و در غرب و شمال با اقیانوس اطلس است.


[عکس: spain-map.jpg]

قدیمی ترین ساکنان شبه‌جزیره ایبری تشکیل دهندگان تمدّن‌های ایبری و باسکی بوده‌اند. در هزاره اول ق.م.، بخشی از اقوام سلت وارد مناطق شمال غربی شبه‌جزیره شدند. از آمیزش سلت‌ها و ایبرها هم، تمدن سلت‌ایبری در مناطق مرکزی به وجود آمد. در همین دوره، فنیقیان شهرهایی را در کرانه‌های مدیترانه و در سواحل اقیانوس اطلس در جنوب کشور بنیان گذاشته -مثل کادیس، مالاگا و غیره- و در آن‌ها صنعت را رونق دادند. یونانیان هم به قصد تجارت با مناطق داخلی به عمارت بنادری در کرانه‌های شمالی مدیترانه پرداختند.

در قرن پنجم میلادی، گروه‌هایی از اقوام ژرمانیک و یک قوم ایرانی به اسم الان‌ها امپراتوری رم را که به مرحله انحطاط خود رسیده بود تسخیر کردند. از این میان، قوم ویزیگوت در اسپانیا قدرت را به دست گرفت و سلسله پادشاهی‌ای تشکیل داد که قلمرو آن کلّ شبه‌جزیره و مناطق جنوب فرانسه را در بر می‌گرفت. مذهب آن‌ها، بر خلاف اکثر ساکنان اسپانیا که کاتولیک بودند، آریوئی بود تا این که در سال ۵۸۹ م. رکاردوس اول به مذهب کاتولیک روی آورد. ویزیگوت‌ها به کشور خودشان هیسپانیا می‌گفتند. در سال ۷۱۱ م. هیسپانیا مورد حمله مسلمانان قرار گرفت و در قرون اوّلیّه اسلامی مرکز یکی از تمدنهای اسلامی بوده‌است.

اسپانیا در نگاه امروزی

امروزه حکومت اسپانیا مشروطه سلطنتی و پادشاه آن خوان کارلوس است. اسپانیا ۱۷ بخش خودمختار دارد. از سوی دیگر کشور اسپانیا به ۵۰ استان نیز تقسیم شده است که به این ترتیب هر کدام از بخش‌های خودمختار خود به یک یا چند استان تقسیم گردیده‌اند. برای نمونه ناحیه اکسترمادورا از دو استان کاسرس و باداخوس تشکیل شده است. علاوه بر این هر استان به تعدادی شهرستان تقسیم شده است و هر شهرستان به تعدادی دهستان. اسپانیا ۸۱۰۸ دهستان دارد.

هر دهستان اسپانیا به طور میانگین ۵٬۳۰۰ نفر جمعیت دارد، امّا دامنه تغییرات زیاد است. پرجمعیّت‌ترین دهستان اسپانیا شهر مادرید با ۳٬۱۲۸٬۶۰۰ (۲۰۰۶) نفر جمعیّت است. در حالی‌که چندین دهستان نیز وجود دارند که جمعیتشان کمتر از ۱۰ نفر است.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، xbox ، aahonesty ، cebit66 ، sanaz-kh ، ladanlove ، pouyakafi ، گل ژربرا ، msar
موقعیت پیدا کردن شغل با مدرک تحصیلی بالا در اسپانیا به چه صورتی هست (مثل تدریس در دانشگاه ) با سابقه خوب تدریس و مدرک علمی بالا . و ایا تدریس در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی هست یا خیر ؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، msar
پزشکی و دندانپزشکی

داوطلبان خواهان تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی می بایست در ابتدای کار مدارک خود را مورد ارزیابی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی اسپانیا داده و اقدام به ثبت کردن مدرک پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و یا دامپزشکی خود در وزارت علوم کشور اسپانیا گردند. پس از دریافت تأیید مدارک پزشکی و دندانپزشکی عمومی داوطلبان می توانند در رشته های تخصصی خود در دانشگاههای اسپانیا اقدام نمایند. قابل ذکر است که تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سایر مقاطع در کشور اسپانیا (به غیر از دوره های مرتبط و غیر اصلی) به زبان اسپانیایی برگردد می گردد.

مشاورین تحصیل و اقامت در اسپانیا به پزشکان و دندانپزشکان عمومی جهت تأیید مدارک نامبردگان کمک می نماید. این پروسه معمولاً حدود 6 ماه به طول می انجامد



ترجمه کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات داری مهر وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به زبان اسپانیایی همراه با مهر وزارت امور خارجه و مهر سفارت اسپانیا در تهران
ترجمه کلیه مدارک مثبته تحصیلی، تحقیقاتی،کاری و سوابق کاری داوطلبان به زبان اسپانیایی با مهر وزارت امور خارجه و مهر سفارت اسپانیا در تهران
یک cv و یا resume شخصی (چنانچه رزومه ندارید، نمونه ای از آن به شما داده خواهد شد)


نکته: تحصیل در پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی عمومی به زبان اسپانیایی می باشد ولی در رشته های تخصصی قابلیت ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه ها وجود دارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، xbox ، cebit66 ، sanaz-kh ، ladanlove ، pouyakafi ، msar
مرسی محمد جان بابت این اطلاعات در مورد اسپانیا.
در مورد تحصیل رایگان که نوشتید ، ممنون میشم بیشتر توضیح بدهید.... و شرایط را بیشتر توضیح بدهید.

من لیسانس commerce b.com از دانشگاه مزخرف پونای هند دارم! و متاسفانه زبان اسپانولی هم نمی دانم...

برای ارشد برای چه کاری انجام بدم.

با سپاس فراوان از شما.
[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، ILAA ، msar
من خودم دیروز اقدام کردم
اول باید از یه دانشگاه پذیرش بگیری که این مورد رو به یه وکیل سپردم
دوم زبان اسپانیولی رو میتونی شروع کنی و یک سال هم میتونی تو خود دانشگاه تو اسپانیا بخونی
ولی سفارت مدرکی برای اینکه نشون بدی اسپانیولی بلدی نمی خواهد
این بگم که مردم اسپانیا خیلی شبیه ما هستن از همه نظر
و در اخر این که 30% از دانشگاه ها هم به زبان اینگلیسی تدریس میکنن
--------------------------------------------------------------------------------
مدارک لازم:
گواهی عدم سوءپیشینه و ترجمه ان به اسپانیولی
ریز نمرات تحصیلی با مهر وزارت خارجه و ترجمه ان
گواهی سلامت با ترجمه ان
ازمایشاتی که نشون بده شما به ایدز و هپاتیت مبتلا نیستید
و....
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، xbox ، mahdi-iravani ، aahonesty ، sanaz-kh ، pouyakafi ، faraz15 ، msar
محمد عزیز ، میتونم رشته تحصیلی شما رو بدونم و اینکه از چه دانشگاهی پذیرش گرفتین؟ و اینکه چقدر هزینه کردید...

والا من بین آلمان و نورژ و اسپانیا دودل هستم...گرچه بیشتر از اسپانیا خوشم میاد...

و اینکه شما موسسه ای می شناسید که همانند موسسه آلمانی گوته ، آموزش زبان اسپانیولی به صورت گروهی باشه؟

با سپاس فراوان.
[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی در اسپانیا همانند سایر دوره ها و مقاطع تحصیلی بصورت رایگان برای سایر دانشجویان بین المللی ارایه می گردد. لازم به ذکر است که اسپانیا در حال حاضر از بهترین دانشگاه ها و اساتید اروپا در زمینه علم پزشکی برخوردار می باشد و کلیه مدارک دانشگا های اسپانیا در این زمینه در کل منطقه اتحادیه برسمیت شناخته میشود. در این حالت فارغ التحصیلان می توانند پس از اتمام دوره خود به سایر گشورهای عضو اتحادیه نظیر آلمان، انگستان، سوئد، فرانسه و ... برای فعالیت و طبابت رفته بدون اینکه نیازی به تطابق مجدد مدرک داشته باشند.

دوره پزشکی 5.5 سال و دوره دندانپزشکی 5 سال به طول می انجامد. سایر دوره ها نظیر داروسازی نیز 5 سال بطول می انجامد. سایر این دوره ها به زبان اسپانیایی برگزار میگردد که زبانی بسیار سهل و آسان میباشد. با توجه به اینکه مدت زمان این دوره ها در ایران معمولا یکسال بیش از معادل آن در اسپانیا می باشد، می توان این یکسال را برای یاذگیری زبان اسپانیایی در نظر گرفت. لذا با در نظرگیری یکسال یادگیری زبان اسپانیایی (زبان دوم بین المللی جهان) هیچ تاخیری در کسب مدرک پزشکی و ذیگر مدارک دیده نمی شود.

مزایای تحصیلات پزشکی، دندانپزشکی در اروپا


بهره مندی از بهترین اساتید مطرح اروپا
فرصتی برای کار در محیط بین المللی
اعتبار مدرک ذر بالغ بر 28 کشور عضو اتحادیه
عدم نیاز به تطابق مدارک در صورت نیاز به کار در سایر کشور ها
کاملا رایگان و بدون هیچگونه هزینه تحصیلی
بهره مندی ار بزرگترین کتابخانه های پزشکی اروپا
هیچ گونه تعهد به کار پس از دوره
قابلیت دریافت مجوز افتتاح مطب بلافاصله پس از فارغ التحصیلی
قابلیت طی نمودن بخشی از دوره در سایر دانشگاه های اروپایی و کسب تجارب بالاتر
We Can Change Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، xbox ، sanaz-kh ، ladanlove ، pouyakafi ، msar
محمد جان تبریک میگم و امیدوارم که موفق باشی رفیق.

راستی برای این آقای وکیل چه مقدار هزینه کردین؟

و اینکه شروع ترم جدید برای دانشگاه های اسپانیا از چه ماهی است؟ و سالی چند بار پذیرش ورودی می گیره؟!

با سپاس فراوان دوست عزیز.

[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، cebit66 ، msar
در ضمن دوستان برای رشته های علوم انسانی ، مخصوصا زیر شاخه های مدیریت ، کدام دانشگاه و کدام شهر اسپانیا مناسب است ؟!
[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، aahonesty ، cebit66 ، msar
(2010-11-23 ساعت 22:56)xbox نوشته:  محمد جان تبریک میگم و امیدوارم که موفق باشی رفیق.

راستی برای این آقای وکیل چه مقدار هزینه کردین؟

و اینکه شروع ترم جدید برای دانشگاه های اسپانیا از چه ماهی است؟ و سالی چند بار پذیرش ورودی می گیره؟!

با سپاس فراوان دوست عزیز.

دانشگاه های اسپتنیا در تمامی فصول دانشجو میگیرن و این خودش خیلی مهم وجالبه یعنی شما هر وقت اقدام کنی میتونی پذیرش بگیری ولی جدیدا سفارت اعلام کرده برای تحصیل تا اطلاع بعدی ویزا صادر نمیشه شاید قراره قوانین عوض بشه اینم بگم که از هر 10 نفر 8 نفر ریجکت میشنBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، ladanlove ، msar
سلام به همه دوستان
من می خوام تحصیلاتم رو برای فوق لیسانس رشته mba در یکی از کشور های اروپایی ادامه بدم.می خواستم بدونم شما می دونید چه کشوری بهتری از همه لحاظ(از نظر مالی هم مناسب باشه)؟در ضمن من هم فرانسه رو خیلی دوست دارم هم اسپانیا می خواستم نظر شما هم بدونم.ممنون از همگی
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، ILAA ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان