کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در لوكزامبورگ
مطالب این پست به تدریج کامل میشود.

پایتخت : لوكزامبورگ
زبان رسمی : لتسه بورگي (ملي) ، فرانسوي و آلماني (هر دو رسمي ).
نوع حکومت : دوك نشين

مذهب : كاتوليك رومي (95%) .
واحد پول : یورو
عضویت : سازمان ملل متحد ، جامعه‌ي اروپا ، پيمان آتلانتيك شمالي ، اتحاديه‌ي اروپاي غربي ، كنفرانس امنيت و همكاري در اروپا ، سازمان همكاري اقتصادي و توسعه ، شوراي اروپا
جمعیت : 462.690 نفر (July 2004 est.)
روز استقلال :
شهرهای عمده : اش سورآلزت, ديفردانژ, دودلانژ, پِتانژ, سانم
امید طول عمر : ‌74 سال
رشد سالانه جمعیت : 1.28%درصد (July 2004 est.)
نژاد :
مساحت : 2.586 کیلومتر مربع
خط ساحلی : خط ساحلی ندارد
مختصات جغرافیایی : 49 درجه و 45 دقیقه شمالی و6 درجه و 10 دقیقه شرقی


نقشه سیاسی


حکومت : حكومت لوكزامبورگ سلطنت مشروطه و پادشاه آن يك مهين دوك يا مهين دوشس است . 60 عضو مجلس نمايندگان تحت نظام تعيين تعداد نمايندگان به نسبت جمعيت هر منطقه با رأي تمامي افراد بالغ براي مدت پنج سال انتخاب مي گردند . پادشاه شوراي وزيران و رئيس شورا (نخست وزير ) – كه از پشتيباني اكثريت مجلس برخوردار است – را انتصاب مي كند .  احزاب مهم سياسي عبارتند از : • حزب سوسيال مسيحي (ميانه رو متمايل به راست) • حزب سوسياليست • حزب دموكراتيك (ليبرال) • حزب انتخاب سبز • حزب اكولوژيستهاي سبز .  مهين دوك : ژان اول (پس از استعفاي مادرش ، در 12 نوامبر 1964 جانشين وي شد .)
آموزش : ميزان با سوادي :‌100% . سنين تحصيل اجباري : 6 تا 15 سال . تعداد دانشگاه :‌1.
دفاع : كل نيروهاي مسلح : 800 ، به علاوه‌ي 560 ژاندارم (1991) . خدمت سربازي :‌ ندارد .
جغرافیا : فلات پوشيده از درخت اوئسلينگ در شمال قرار دارد . گوتلند نايحه اي كم ارتفاع در شمال و متشكل از دره ها و تپه هاست .  رودهاي مهم : موزل ، سوز ، اور ، آلزت .  بلندترين نقطه : هولدانگه ، 550 متر .  آب و هوا :‌لوكزامبورگ تابستانهاي خنك و زمستانهاي ملايم دارد .
اقتصاد : صنعت آهن و فولاد – كه در اصل بر اساس سنگ آهن محلي بود – با اهميت است . لوكزامبورگ به مراكز بانكداري عمده اي تبديل شده است . در شمال سيب زميني و گياهان علوفه اي كشت مي شود ؛‌ در جنوب گندم و ميوه ، از جلمه انگور ، توليد مي گردد .
تاریخ معاصر : در 1815 لوكزامبورگ مِهين دوك نشين شد و پادشاه هلند مهين دوك آن گشت ، ولي در 1890 به شاخه اي پايين رتبه از خاندان اورانژ به ارث رسيد . لوكزامبورگ در دو جنگ جهاني به اشغال آلمانيها در آمد در 1992 با بلژيك اتحادي اقتصادي منعقد كرد . اين كشور از اتحاد اروپايي مشتاقانه طرفداري كرده است .
لوکزامبورگ کشوریه در شمال فرانسه که با آلمان، فرانسه و بلژیک همسایه است. یکی از سه تا کشوریه که بیشترین درآمد سرانه رو در دنیا داره و اغلب به عنوان امن ترین کشور دنیا اسم برده میشه. به جرات میشه گفت که مولتی کالچرترین جای اروپاست. اغلب مردم به چهارتا زبون فرانسوی آلمانی انگلیسی و لوکزامبورگی حرف میزنن و اگه بگی که از هر کشوری هستی کسی تعجب نمیکنه. درآمد اصلی اش از فعالیت های بنگاههای اقتصادی و بانکداریه و یکی از بزرگترین مراکز بانکداری اروپاست. رفت و آمد از لوکزامبورگ به کشورهای همسایه به راحتی صورت میگیره و با قطارهایی که چندین بار در روز حرکت دارن تا بروکسل 3 ساعت ، تا پاریس 2.5 ساعت و تا تریه در آلمان 45 دقیقه فاصله است.

دانشگاه لوکزامبورگ در سال 2003 تاسیس شده. تا قبل از اون چندین موسسه آموزش عالی تو لوکزامبورگ بود که هر کدوم در زمینه های مختلف فارغ التحصیل میدادن و در اون سال تصمیم گرفته شد که همشون تحت عنوان دانشگاه لوکزامبورگ جمع بشن. یکی از سیاست های اصلی دانشگاه لوکزامبورگ که جاهای مختلف بهش اشاره شده اینه که چون اغلب دانشجوهای اروپایی به دلیل بودجه تحقیق زیاد در آمریکا از اروپا به آمریکا میرن ، تصمیم داره از سرمایه زیادی که داره استفاده کنه و یک قطب تحقیقاتی در اروپا ایجاد کنه. برای همین اهمیت خیلی زیادی به تحقیقات میده و بودجه خیلی زیادی رو هم برای این کار گذاشته. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اغلب رشته ها تقریبن رایگانه یعنی حدود 100 یورو در هر ترم (به جز رشته های اقتصادی که اونم به نسبت بقیه دانشگاه ها خیلی ارزونه). یه سری کمک هزینه هم در نظر گرفته شده که بعد از این که شروع به تحصیل کردین تقاضا میکنین و اگه موافقت بشه ترمی حدود 2000 یورو است. دانشجو اجازه کار نیمه وفت یعنی 10 ساعت در هفته رو داره. برای مقطع دکترا حدودن ماهی 2000 تا 2500 یورو به دانشجو میدن. خیلی از پروژه ها رو اینجا سعی میکنن طوری تعریف کنن که بتونن از بنگاههای اقتصادی زیادی که اینجا فعالیت میکنن بودجه بگیرن.

همون طور که گفتم هزینه تحصیل خیلی کمه ولی در عوض لوکزامبورگ یکی از گرون ترین شهرهای اروپا به شمار میاد. به خاطر سطح بالای زندگی اینجا، هزینه ها هم به همون نسبت بالاست. برای یه تخمین از هزینه زندگی میشه به حداقلی که وزارت امور خارجه اینجا برای دادن ویزا به عنوان کفایت مالی میخواد استفاده کرد که حدود 10000 یورو در سال میشه. یعنی ماهی حدود 800 تا 900 یورو. این میشه واسه یه دانشجو. یعنی شرایط بخور و نمیر!

یک دلیل اینکه دانشگاهای اونجا هنوز نتونسته خودشو خیلی بالا بکشه اینه که تازه تاسیسه و هنوز نتونسته سابقه زیادی در مقاله و اینا برای خودش جمع کنه وگرنه از نظر اساتید و امکانات خیلی قویه و دولت اینجا خیلی بهش میرسه.

برای امور ویزا و این حرفا احتیاجی به رفتن به کشور دیگه نیست و سفارت بلژیک یک سری از کارها رو انجام میده. ولی پروسه اش یه مقدار متفاوته.

ایرانی اونجا کم نیست. ولی البته دانشجوی ایرانی خیلی کمه ولی نه اینکه نباشه.

آب و هواش هم بین 5- در زمستون تا 30 در تابستون هست.

اینم بگم که لوکزامبورگ اساسا فقط یک دانشگاه داره!!!!

برای کار حتما باید فرانسه (اونم نه فرانسه ای که توی پاریس یا کبک صحبت می شه بلکه فرانسه لوکزامبورگی (که به آلمانی نزدیکه) صحبت کنین وگرنه از کار خبری نیست . کارها هم همه کارهای جزیی و پارت تایم و موقت هستند و کارهای فول تایم فقط به اروپایی ها داده می شه و خیلی بد تبعیض می گذارن. یعنی فرانسه ای که مامان من 10 سال به اون زبون درس خونده و با مردمش زندگی کرده، اصلا به درد نمیخوره!

هزینۀ زندگی حداقل ماهی 1500 یورو میشه. ببینید، یه چیزی هست. اونم اینکه اونجا همۀ بیزینس من های خیلی پولدار زندگی می کنند و همش شما ماشین های خیلی شیک می بینید و آدم های شیک پوش. واسه همینم اگه یه رستوران برید اونجا، قشنگ دستتون میاد! وحشتناکه قیمت ها!!!


طبق اخرین سرشماری رشمی جمعیت این کشور در سال 2011
502,207 نفر بوده است
پاسخ
تشکر کنندگان: hamed_gh ، cebit66 ، OverLord ، Electronic-Arts ، Arash.yAns ، seidi_f84 ، GreenRoad ، msar
یه خبر جدید از لوکزامبورگ طبق گفته سایت خودشون برای پژوهش های کاربردی از 2000 تا 10000 یورو در ماه اختصاص میدن.
پاسخ
تشکر کنندگان: Electronic-Arts ، msar
سلام
http://wwwen.uni.lu/ وب سایت دانشگاه لوکزامبورگ

دوستان عزیز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تنها 200 یورو در ترم , وهزینه ثبت نام هم وجود نداره
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، OverLord ، Electronic-Arts ، seidi_f84 ، msar
تاریخ
به‌خاطر موقعیت لوکزامبورگ، این کشور باستانی قرن‌ها را در جنگ گذرانده است. خاندان سلطنتی لوکزامبورگ که در سال ۹۶۳ به‌وسیله زیگفری تأسیس شد، چهار فرمانروا از امپراتوری مقدس روم را شامل می‌شد . یکی از آنها، شارل چهارم بود که در ۱۳۵۴ لوکزامبورگ را به سطح دوک‌ نشین ارتقا داد. این دوک‌ نشین در ۱۴۴۳ با بورگاندی متحد شد.

بعد از ۳۰۰ سال محاصره سخت و نبردهای خونین، دژ لوکزامبورگ بر اساس معاهده اوترخت (۱۷۱۳) به اتریش واگذار، و پس از آن بر اساس صلح‌نامه کامپو فورمیو [۲] به فرانسه ملحق شد . بعد از کنگره وین (۱۸۱۵) لوکزامبورگ به‌عنوان ملک شخصی به ویلیام اول، پادشاه هلند، واگذار شد .


لوکزامبورگ در ۱۸۳۹ استقلال یافت و بخش غربی این کشور باستانی به بلژیک داده شد. عهدنامه لندن در ۱۸۶۷ بی‌طرفی دائمی دوک‌نشین را اعلام کرد. ارتش آلمان در ۱۹۱۴ و ۱۹۴۰ این بی‌طرفی را نقض کرد . بعد از جنگ جهانی دوم لوکزامبورگ نقش مهمی در تأسیس بنلوکس، ناتو، و جامعه اروپا داشت
پاسخ
تشکر کنندگان: Electronic-Arts ، msar
آیا این کشور بعد ار تحصیل و گرفتن کارشناسی ارشد اقامت هم میدهد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
(2011-07-26 ساعت 01:44)MITA نوشته:  آیا این کشور بعد ار تحصیل و گرفتن کارشناسی ارشد اقامت هم میدهد؟

پس از اتمام تحصبل در صورتی که شما کاری داشته باشید به صورت تمام وقت به شما اقامت میده(البته بعد از دو سال و پس از بررسی شرایط شما)
پاسخ
تشکر کنندگان: Electronic-Arts ، msar
سلام
دوستان عزیز در صورتی که کسی روی پروژه خاصی فعالیت میکنه و نیاز به تامین بودجه داره میتونه رو این کشور حساب ویژه ای باز کنه
در صورت نیاز ایمیل بزنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دانشگاه اکسفورد لوکزامبروگ
http://www.oxford.lu/

این سایت هم سایته خوبیه کمک میکنه
http://www.iuil.lu/
پاسخ
تشکر کنندگان: seidi_f84 ، گرین مایل ، msar
http://www.athome.lu

از طریق این سایت میتونید از قیمت منازل در لوکزامبورگ باخبر بشید
http://cordis.europa.eu/erawatch/index.c...tryCode=LU


اطلاعات تکمیلی در رابطه با دانشگاه لوکزامبورگ
پاسخ
تشکر کنندگان: seidi_f84 ، msar
Length of stay: more than 3 months
Required application documents: medical insurance certificate (E 111 ...), proof of financial solvency, academic certificate.
Where to apply: at the embassies and consulates of Luxembourg in your country or in an embassy of a European Union country: Belgium, Netherlands, ...
Limits: working permit
Visa fee: 54,50 Euros/ US $48.50
Time required to issue the visa: up to 3 months

تصاویری از شهر لوکزامبورگ





[عکس: Luxembourg%20City%206%20-sm.jpg]



[عکس: luxembourg-city-luxembourg.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، mavarfan ، 2013 ، msar
http://www.islux.lu/

http://www.euroschool.lu/luxschool/home.php

دوتا از دبیرستان های لوکزامبورگ
پاسخ
تشکر کنندگان: 2013 ، msar
[عکس: Luxembourg-neg.jpg]
لوکزامبورگ، کشوری است کوچک با جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر. پایتخت این کشور هم "لوکزامبورگ" نامیده می شود و حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد، البته طی روز، این جمعیت به ۱۳۰ هزار نفر افزایش پیدا می کند... ۴۰ هزار نفر از کشورهای همسایه، بلژیک، فرانسه و آلمان برای کار به لوکزامبورگ می آیند و شبها به کشور خود بر می گردند. شرایط کار، بیمه و قوانین مالیاتی در لوکزامبورگ به صورتی است که این افراد کار کردن در این کشور را به کشور خودشان ترجیح می دهند.

در لوکزامبورگ سه زبان رایج است. زبان لوکزامبورگی که برای گفتگوهای روزمره از آن استفاده می شود، زبان فرانسه که زبان قانونی کشور است و مکاتبات قانونی به این زبان انجام می شود و زبان آلمانی که در مطبوعات از آن استفاده می شود. بچه ها در لوکزامبورگ در سن ۶ سالگی با آغاز دبستان، در حالی که در خانه به زبان لوکزامبورگی صحبت می کنند، زبان آلمانی را می آموزند، در ۷ سالگی فرانسه را آغاز می کنند، از ۱۲ سالگی به بعد ریاضی را به زبان فرانسه می آموزند و در ۱۳ سالگی زبان انگلیسی را شروع می کنند... به این ترتیب با پایان دوره ی راهنمایی، ۴ زبان را می دانند و مهمتر اینکه این زبان ها باعث سردرگمی شان نمی شود.

گشتمان را در لوکزامبورگ از منطقه ی Kirchberg آغاز کردیم. این منطقه شامل سه بخش است: یک بخش آن مختص ساختمان هایی است که به اتحادیه اروپا اختصاص دارند، مثل اداره ی قضایی اروپا، پارلمان اروپا، مرکز سرمایه گزاری های اروپایی، اداره کنترل پروازهای اروپا و... حدود ۱۰ هزار نفر از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در این ادارات کار می کنند. جالب اینکه "مدرسه ی اروپایی" مدرسه ی خاصی است که برای فرزندان این افراد در این منطقه تاسیس شده است. در این مدرسه، کلاس هایی به تمام زبان های رایج اروپا به صورت رایگان، وجود دارد و مثلاً یک بچه ی اهل اسلواکی می تواند به زبان اسلواک درس بخواند.

بخش دوم منطقه ی Kirchberg مربوط است به تفریحات. که امکاناتی از قبیل زمین های ورزشی، سینما و... دارد. لوکزامبورگ بیشترین سرانه صندلی سینما در اروپا را دارد. هوای بارانی لوکزامبورگ، مردم را به سینما علاقمند کرده است. شبکه RTL(Radio Television of Luxembourg) بزرگترین شبکه رادیو-تلویزیونی اروپا در لوکزامبورگ و در همین منطقه واقع شده است. این شبکه، 90 سال عمر دارد.

بخش سوم منطقه هم به بانک ها اختصاص دارد. اقتصاد لوکزامبورگ بر اساس صنعت استیل سازی و بانکداری است. در شهر لوکزامبورگ حدود 140 شعبه بانک وجود دارد.

لوکزامبورگ تنها کشور "دوک نشین" دنیا است. ما محل کار دوک را هم دیدیم و بدون هیچ مشکلی از روبرویش رد شدیم. دوک تنها یک نگهبان دارد. در مواقعی که میهمان خارجی به دیدن دوک می آید، تعداد نگهبانان به دو، سه، چهار و در نهایت شش می رسد! ارتش لوکزامبورگ فقط 1200 نفر عضو دارد و بیشتر از این هم به دوک اعظم نمی رسد...

ما به میدان مشروطه رفتیم و آنجا از یادبود شهدای جنگی دیدن کردیم. یادبودی که برای کشته شدگان جنگ جهای اول و دوم ساخته شده است، به علاوه دو سربازی که در کشور کره کشته شده اند.

لوکزامبورگی ها هنوز آلمانی ها را بابت آنچه نازی ها کردند نبخشیده اند، حتی لوکزامبورگی های قدیمی، به آلمان سفر هم نمی کنند. نازی ها لوکزامبورگی ها را مجبور کردند در جنگ به آلمان کمک کنند و کسانی که این کار را نمی کردند با خانواده هایشان به اردوگاه های مرگ فرستاده می شدند...

کلیسای جامع لوکزامبورگ را دیدیم که نوتردام نام دارد، اتفاقاً در زمان بازدید ما، مراسمی هم داشتند که دیدنش برایمان جالب بود.

لوکزامبورگ برج و باروهای معروف و مستحکمی داشته که به خوبی از شهر محافظت می کرده است، اما طی جریاناتی(بنابه تصمیم مشترک آلمان و فرانسه) تخریب شده اند و حالا فقط 10 درصد از آنها باقی مانده. هر آنچه باقی مانده در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

لوکزامبورگ دو پل معروف دارد، یکی پل شارلوت(یا پل قرمز) و دیگری پل آدولف... آنها را هم دیدیم. شارلوت دوشس لوکزامبورگ بوده است و آدولف اولین دوک از خاندان دوک هایی که هنوز هم بر لوکزامبورگ حکومت می کنند.

گشتمان که تمام شد، با راهنمای لوکزامبورگی(که اصالتاً مجار بود) خداحافظی کردیم و راهی پاریس شدیم. ۱۲:۲۰ لوکزامبورگ را ترک کردیم و ۱۸:۱۵ به پاریس رسیدیم و بدون معطلی راهی شانزه لیزه شدیم...

منبع
پاسخ
تشکر کنندگان: stopir ، 2013 ، msar
Jo. بله.
Neen. نه.
Vläicht. شاید.
Moien. سلام.
Gudde Moien. صبح بخیر.
Gudde Mëtteg. عصر بخیر.
Gudden Owend. غروب بخیر.
Äddi. خداحافظ.
Merci. مرسی.
Firwat? چرا
Ech weess net. نمی دانم.
Ech verstinn net. نمی فهمم.
?Watgelift یا Entschëllegt ببخشید؟
Schwätzt dir Englesch? آیا شما انگلیسی‌ صحبت می‌کنید؟
Wéi heeschs du? نام شما چیست؟
Wéi geet et? چطوری؟
Heem. خانه.
Ech. من.
Mäin. مال من.
Mat. با.
Kand. کودک.
Gromper. سیب زمینی‌.
پاسخ
تشکر کنندگان: stopir ، 2013 ، msar
در صورت تمایل برای سفر تفریحی به لوکزامبورگ
http://www.luxairtours.lu
از این لینک کمک بگیرید

و برای سفر هوایی مستقیم از دبی به لوکزامبورگ نیز از طریق
http://www.luxair.lu
خطوط هوایی لوکزامبورگ استفاده کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: stopir ، bbabbakk ، 2013 ، msar
برای اجاره خانه از این سایت استفاده کنید

http://housing.justlanded.com/fa

این سایت به زبان فارسی هست
پاسخ
تشکر کنندگان: stopir ، seidi_f84 ، 2013 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان